جوا شمقدری: مشاور همیشه منتقد : یادداشت کیوان کثیریان درباره مرد موثر فرهنگی دولت نهم؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
چهارشنبه 17 تير 1388 - 21:24
module-htmlpages-display-pid-97.html

• فهرست کامل مطالب این شماره؛ / هشت سالگی ماهنامه «فیلم‌نگار» مبارک      • از او این روزها فیلم «درباره الی...» بر پرده سالن‌های سینمای تهران است؛ / برای اولین بار در سایت «سینمای ما» می‌خوانید: مشخصات فیلم تازه گل‌شیفته فراهانی به کارگردانی رولند جافی      • سایت اختصاصی «یوسف پیامبر» راه‌اندازی شد      • شایعه‌ای که به سرعت تکذیب شد؛ / بازیگر «اخراجی‌ها»: از کسی حمایت نکرده‌ام، ممنوع‌التصویر هم نشده‌ام      • در شرایطی که حدود دو هفته تا نخستین سالگرد درگذشت هامون سینمای ایران باقی مانده؛ / امشب تماشای آخرین حضور تصویری شکیبایی فقید را از دست ندهید      









                       



یادداشت کیوان کثیریان درباره مرد موثر فرهنگی دولت نهم؛
جوا شمقدری: مشاور همیشه منتقد

سینمای ما - کیوان کثیریان: مشاورهنری رئیس دولت نهم را باید مهمترین منتقد معاونت سینمایی وزارت ارشاد در چهارسال اخیر به حساب آورد. او با اظهار نظرهای صریح و تند خود بارها به سیاست‌های محمدرضا جعفری جلوه تاخت و به کرات او را به تساهل بیش از حد و بی‌برنامگی متهم کرد.

جواد شمقدری در بزنگاه‌های گوناگون نام خود را بر سرزبان‌ها انداخته است که تأثیرگذاری او در نمایش فیلم «درباره الی» در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر از مهمترین آنهاست. هنگامی که همگان این فیلم را به دلیل حضور گلشیفته فراهانی، توقیف شده می‌دانستند، شمقدری از فرصت استفاده کرد و از تلاش خود برای گرفتن دستور مستقیم رئیس‌جمهوری و حل مشکل خبر داد؛ مشکلی که مسئولان مستقیم سینمایی از حل آن ناتوان مانده بودند.

با این اقدام، شمقدری گستره نفوذ خود و درجه اعتماد رئیس‌جمهوری را به رخ وزیر و معاون سینمایی‌اش کشید. ولی اقدامات موازی، اظهار نظرها و انتقادات پرشمار او در حوزه مدیریت سینما موجب نشد تا جعفری جلوه که از حمایت وزیرارشاد برخوردار بود تا پایان دوره چهار ساله دولت نهم، صندلی معاونت را حفظ نکند.

در حالی که پیش‌بینی‌های غیررسمی حکایت ازآن دارد که شمقدری یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای تصدی پست وزارت ارشاد یا حداقل معاونت سینمایی است، او دیروز اعلام کرد که علاقه‌ای به حضور در پست‌های مدیریتی ندارد و ترجیح می‌دهد در سینما تنها به عنوان کارگردان حضور داشته باشد.

بی‌تردید باید مهمترین آثار کارنامه شمقدری را ساخت چهار فیلم تبلیغاتی در دو نوبت به فاصله چهار سال برای احمدی‌نژاد دانست که به اذعان بسیاری، ازعوامل مهم موفقیت رئیس دولت و محبوبیت و حاشیه امنیت شمقدری نزد او به حساب می‌آید.

او فارغ‌التحصیل مرکز اسلامی فیلمسازی و از اعضای مؤثر هیأت اسلامی هنرمندان است؛ هیأتی که گفته می‌شود بیشترین تأثیر را درانتخاب مدیران فرهنگی دولت نهم و دهم داشته و خواهد داشت.



منبع : خبر

به روز شده در : دوشنبه 15 تير 1388 - 3:9

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات


دوشنبه 15 تير 1388 - 10:52
-1
موافقم مخالفم
 
شمقدری برای احمدی‌نژاد

چه منت هم می گذارند که فیلم زیبای درباره الی را اکران کرده اند. این فیلم تا به حال موفق به کسب دو جایزه مهم جهانی شده و باعث افتخار سینمای ایران و همچنین ملت ایران است ، حتی اگر دوستش نداشته باشیم.

به هر حال درباره الی فیلمی سیاسی نیست که انقدر به خاطر اکرانش سر اصغر فرهادی و مردم منت می گذارید. اگر مردید ، به رنگ ارغوان و آفساید را اکران کنید !

ساناز
سه‌شنبه 16 تير 1388 - 1:49
-1
موافقم مخالفم
 
شمقدری برای احمدی‌نژاد

من موافق اكران درباره ي الي نبودم

نميشه كه هركي هركاري بخواد بكنه

بعدهم مابيايم راست راست روي پرده ي سينما نگاش كنيم.

قباحت اين كار از بين ميره.

متاسفم.

واقعا متاسفم.


سه‌شنبه 16 تير 1388 - 6:29
-1
موافقم مخالفم
 
شمقدری برای احمدی‌نژاد

مثلاً ما هم خنگ بوديم نفهميديم وساطت براي درباره الي فقط يه عمل تبليغاتي و براي كسب رأي در انتخابات بود؟؟؟؟ واقعاً ما رو چي فرض مي كنين؟؟؟؟

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.6906349659 seconds.