حرف‌های کیمیایی درباره بازی نیکی کریمی، حامد بهداد و محمدرضا فروتن در «محاکمه در خیابان» : تازه‌ترین گفتگوی مسعود کیمیایی درباره تازه‌ترین فیلم‌اش؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
جمعه 5 تير 1388 - 10:29
module-htmlpages-display-pid-97.html







                       



تازه‌ترین گفتگوی مسعود کیمیایی درباره تازه‌ترین فیلم‌اش؛
حرف‌های کیمیایی درباره بازی نیکی کریمی، حامد بهداد و محمدرضا فروتن در «محاکمه در خیابان»

سینمای ما - مریم ضیغمی: گفت و گو با مسعود كيميايي، كارگردان مطرح سينماي ايران، در زمينه بازيگري و آشنا شدن با ديدگاه‌هاي او نسبت به اين مقوله و نيز شيوه‌هاي انتخاب بازيگر و چگونگي بازي گرفتن از بازيگران در كارهايش بسيار مشكل است و مي‌توان گفت مثل يك آرمان و آرزو بود كه با بزرگي چون كيميايي صحبت كني كه بعد از يك سال پي‌گيري مستمر و تماس‌هاي مكرر در نهايت توانستم صداي گرم اين كارگردان بزرگ سينماي كشورمان را بشنوم و گفت وگويي هرچند كوتاه در رابطه با ساخت فيلم جديدش «محاكمه در خيابان» و نحوه انتخاب بازيگرانش داشته باشم. بنا به گفته كيميايي قرار است عيد فطر اين فيلم در سينماهاي كشور اكران شود.كيميايي يكي از باسابقه‌ترين و صاحب سبك‌ترين كارگردانان سينماي كشورمان است. گفت و گوي ما را با اين كارگردان برجسته و پرطرفدار كشورمان بخوانيد.



استاد مسعود كيميايي از شرايط ساخت و توليد فيلم جديدتان «محاكمه در خيابان» برايمان بگوييد؟

محاكمه در خيابان فيلمي خياباني است و روايت‌گر زندگي جواني است كه اتفاقي برايش به وقوع مي‌پيوندد. اين جوان طي 2 ساعت در ترافيك 5 بعدازظهر تهران فرصت دارد كه تكليف خود را با زندگي‌اش روشن كند. در واقع روشن‌تر مي توانم بگويم پسر جواني است كه قصد دارد با دختري ازدواج كند كه در آخرين لحظه به او مي‌گويند كه عروسي اش را متوقف كند چون اين دختري كه قصد ازدواج با او را دارد در گذشته با مرد زن‌داري ازدواج كرده است و آن مرد آژانس دارد. داماد 2 ساعت وقت دارد كه راننده آژانس را پيدا كند و تكليف خودش را روشن كند.



مهم‌ترين فرق اين فيلم با بقيه ساخته‌هايتان در چيست؟

فرقي در بيخ و بن فيلم وجود ندارد. چون فيلم‌هاي من فرق بنيادي با هم ندارد. فرق اين فيلم با ساير فيلم‌هايم در فرم و انتخاب داستان است كه با چه لحن و لهجه‌اي ديالوگ‌ها بيان شود. «محاكمه در خيابان» فيلمي خياباني و به روش دوره فيلم‌هاي سياه و سفيدم است.



بيشترين لوكيشن‌هاي اين فيلم در خيابان است فيلم برداري در زمستان برايتان سخت نبود؟

خير- سختي و سرماي زمستان نبود، به طور تقريبي هوا از سوز زمستاني افتاده بود. دي ماه تهران آن قدر سرد نيست.



نيكي كريمي را چه طور شد كه بعد از سال‌ها براي بازي در اين فيلمتان انتخاب كرديد؟

كريمي بازيگر خوبي است. اتفاقا چه بازي درخشاني در فيلمم از او ديدم. او به واقع بسيار خوب هنرآفريني كرد.



استاد! شما آرزوي حامد بهداد را برآورده كرديد. زيرا هميشه مي‌گفت كه يكي از آرزوهايش بازي در فيلم هاي شماست.

بله، تستي صورت گرفت كه ايشان انتخاب شد. به هر جهت به خاطر بازي خوبش در كار بعدي ام از او استفاده مي‌كنم.



از بازيگران كارگاه بازيگريتان بگوييد كه در فيلم جديدتان «محاكمه در خيابان» ايفاي نقش كردند. آيا از بازي آن‌ها راضي بوديد؟

در اين فيلم از 3 نفر از بچه‌هاي كارگاه و مدرسه بازيگري‌ام در پشت دوربين استفاده كردم و در جلوي دوربين نيز نقش‌هاي اول مربوط به بچه‌هاي مدرسه‌ام است كه 4 نفر هستند 2 آقا و 2 خانم. به نظرم آن ها فوق‌العاده و بي‌نظير بودند حالا فيلم روي پرده مي‌آيد و بازي شان را خواهيد ديد و سخنانم را تصديق خواهيد كرد. خانم شبنم درويش، آقاي محمد مويد و خانم سارا حمزه كه او از بچه‌هاي پشت دوربين است و دستيار كارگرداني اولين فيلمش را با فيلم من شروع كرده است و بعد از اين فيلم شروع به فيلم‌سازي مي‌كند. البته ساير بچه‌ها نيز در اين حرفه فعاليت حرفه‌اي خود را آغاز مي‌كنند.



فروتن چه طور براي فيلم انتخاب شد؟

فروتن خيلي باتجربه شده است. او تقريبا دارد پا به سن بازيگري مي‌گذارد. يعني به اصطلاح از آن بازيگر نوجوان و جوان تقريبا دارد دور مي‌شود و از آن دايره بيرون مي آيد. فروتن به كاراكترهاي فيلم‌هايم نزديك شده است.



از بازي پسرتان پولاد بگوييد ؟

درباره بازي پولاد هيچ وقت چيزي نخواهم گفت. شما بايد روي پرده‌بازي او را ببينيد و نظر دهيد. پولاد در بازيگري خيلي تغيير كرده است. او در بازيگري بالغ شده است.



خيلي برايمان جاي سوال بود استاد مسعود كيميايي كه سينماي سختي دارد چرا در چند فيلم آخرش نقش‌هاي اصلي را به پولاد سپرده است؟

به هر صورت آن قدر مي‌دانم كه انتخاب پولاد به عنوان بازيگر نقش‌هاي اول فيلمم ريسك نيست. پولاد در بازيگري به توانايي بالايي رسيده كه بتوان نقش اصلي را به او سپرد. به عنوان پدر نمي‌توانم از او تعريف كنم ولي به عنوان يك كارگردان وقتي نقش اول فيلمم را به او دادم معني‌اش اين است كه مي تواند از پس نقشش برآيد.



انشاءا... فيلم چه زماني اكران مي‌شود؟

«محاكمه در خيابان» حول و حوش عيد فطر آماده مي شود.



در حال حاضر در چه مرحله‌اي است؟

اكنون مرحله مونتاژ و موسيقي فيلم به پايان رسيده و مرحله صداگذاري آن آغاز شده است.



استاد كيميايي فيلم جديدي در دست ساخت نداريد؟

هنوز ساخت فيلم جديدم معلوم نيست كه چه زماني آغاز شود. داستاني دارم كه در بنياد سينمايي فارابي داده‌ام تا تصويب شود.



خلاصه‌اي از داستان فيلم را برايمان بيان مي‌كنيد؟

داستان اين فيلم در دوره دموكرات ‌ها طي سال‌هاي 1328 -1329 در تهران اتفاق مي‌افتد و ادامه اين داستان به سال‌هاي 1357 بعد از پيروزي انقلاب اسلامي كشيده مي‌شود كه در مسكو مي گذرد. مي‌توان گفت زندگي آدم‌هاي دست دوم سياسي است كه هميشه در حاشيه حز‌ب ها زندگي مي‌كنند.



منبع : خراسان

به روز شده در : سه‌شنبه 2 تير 1388 - 5:39

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

مريم ضيغمي
سه‌شنبه 2 تير 1388 - 8:6
0
موافقم مخالفم
 
قید این زن رو بزن...

سلام

از شما بابت قرار دادن اين مصاحبه در سايت پربينندتون سپاسگزارم

اين مصاحبه رو به همه عاشقان مسعود كيميايي كه ميليون ها نفر

هستند تقديم مي كنم

مريم ضيغمي

maryamghazal.blogfa.com

رودابه
سه‌شنبه 2 تير 1388 - 12:35
0
موافقم مخالفم
 
قید این زن رو بزن...

دوست دارم فیلم بعدی کیمیایی ساخته شود .به نظر می رسد حال و هوای آن مانند سرب باشد، که از بهترین فیلمهای کیمیایی است.

***
سه‌شنبه 2 تير 1388 - 16:13
1
موافقم مخالفم
 
قید این زن رو بزن...

درود بر کیمیایی کبیر... کیمیاگر سینمای ایران... سازنده ی سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران: گوزنها.

و درود بر همه ی هنرمندان بزرگ حامی میرحسین هنرمند...

sana
سه‌شنبه 2 تير 1388 - 18:29
1
موافقم مخالفم
 
قید این زن رو بزن...

منتظر ش میمونیم

محسن - م
سه‌شنبه 2 تير 1388 - 18:52
1
موافقم مخالفم
 
قید این زن رو بزن...

آقای کارگردان منتظر دیدن فیلمتم مثل همیشه مثل نوجونی که بودم و فیلم گوزن هاتو هر روز دوره می کردم مثل او روز که با مرسدس پا گذاشتم تو جوونی با اعتراض دیگه فکرم اونقدی قد کشیده بوده که چنین گفت زرتشت نیچه رو قورت بدم . رفتی اما با سربازهای جمعه اومدی نمی دونم چرا اما خیلی این فیلمو دوست دارم صحبت های پولاد تو رستوران - سکانس فوق العاده اندیشه فولادوند و زجه های مریلا زارعی که .... بگذریم. آقای کارگردان محسن فیلم حکم بعضی جاها عصبیت نسل ماست و لیلای فیلمت تو صحنه اول که تیر به مغز معیوب رئیس می زنه تیر به توحش انسانیه و دیالوگ فوق العاده توف به لغط می گرمت من اگه بخوام شوهر کنم من می گیرمت ( دختران دشت دختران امید تنگ در دشت مه زده دختران ...) رئیس دوست نداشتم .... اما آقای کارگردان منتظر محاکمه در خیابانم که برا سویمن بار تو امسال بتونم برم سینما --- آقای کارگردان باش . همین

میثم احمدزاده
چهارشنبه 3 تير 1388 - 3:33
1
موافقم مخالفم
 
قید این زن رو بزن...

خاک بر سر اینا که خودشون رو خس و خاشاک میدونن - خاک - چشماشون رو بستن عقلشون رو دادن دست بیگانه - همشون رو باید با خاک انداز جمع کرد تو گونی و یه جا چال کرد

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.66758513451 seconds.