كاربران "سينماي ما" در بخش كامنت‌ها نظر بدهند و در بحث شركت كنند
سینمای ما- علیرضا خوانساری:  حدود سه هفته‌ پيش «جدایی نادر از سیمین» در سینماهای فرانسه به اکرانِ عمومی درآمده و توانسته جزو پرمخاطب‌ترین فیلم‌های هفته و پرفروش - تماشاگر‌ترین فیلم ایرانیِ نمایش داده شده در این کشور - در طولِ تاریخ - باشد. در فرانسه هم همانند ایران، بحث‌ها و گپ و گفت‌ها و بعضا جدل‌های بسیار و پر حرارتی پیرامونِ فیلم‌های روی پرده در فضای مجازی پرپاست. سایتِ «الوسینه»، به عنوانِ اصلی‌ترین مرجعِ سینماییِ فرانسوی زبان‌ها در فضاي مجازي دربردارندهٔ بیشترین حجم از این بحث‌ها و نظرات است.." /> اختصاصي سایت "سینمای ما"؛ ترجمه كامنت‌هاي سينمادوستان فرانسه درباره «جدایی نادر از سیمین» : احساس می‌کنیم داخل دوربین هستیم/ دو مرد بازیچهٔ دست دو زن/ پر اغراق و کسل‌کننده/ نبوغ در کوچک‌ترین جزئیات/فیلم سعی در زرنگ‌بازی دارد/ شیرجه در جامعه معاصرِ ایرانی :: سينمای ما ::



   


News
  • خبری که فارابی دوست داشت خودش اعلام کند!/ خبر سایت "سینمای ما" با چند روز تاخیر تایید شد
    «جدايي نادر از سيمين» از سوي بنياد سينمايي فارابي براي معرفي به اسكار 2012 انتخاب شد
  •  
  • عادل فردوسی‌پور می‌گوید از آن شب تا به حال در شوك هستم!
    چنين رفتارهايي توهین به مخاطبان 20 تا 25 ميليوني برنامه‌ «90» است
  •  
  • پس از درخشش «این‌جا بدون من»
    فیلم سینمایی «حرمان هور» به کارگردانی بهرام توکلی ساخته می‌شود
  •  
  • نکوداشت‌های پانزدهمین جشن سینمای ایران در ایوان شمس برگزار شد
    در مراسم تقدیر از چهار سینماگر برگزیده خانه سینما چه گذشت؟
  •  
  • اسکاربازی در بنیاد فارابی همچنان ادامه دارد! - قسمت دوم
    احمدرضا معتمدی: «آلزایمر» را از کاندیداهای گزینش فیلم برای اسکار خارج کنید/ مدیرعامل فارابی:خیلی دیر است، باید یک ماه زودتر اعلام می‌کردید!
  •  
  • اسکاربازی در بنیاد فارابی همچنان ادامه دارد!
    «آلزایمر»، «جدایی نادر از سیمین»، «ورود آقایان‌‌ ممنوع»، «مرهم» و «اینجا‌‌بدون من» فهرست اوليه فیلم‌هاي اسكاري ایران
  •  
  • گلایه‌های کمال تبریزی در مراسم تقدیر جشن سینما نتیجه داد
    «خيابان‌هاي آرام» پروانه نمايش دریافت کرد
  •  
  • عادل فردوسی‌پور و فریدون جیرانی در مراسم تقدیر از سازندگان «خنده بازار» + عکس
    سامان گوران در یک اجرای زنده شوخی را از حد گذراند و کارش به توهین به علی دایی رسید
  •  
  • پیمان قاسمخانی مشغول نگارش فیلمنامه کمدی برای کمال تبریزی است
    تا «گور به گور» را ننویسم به قسمت دوم «ورود آقایان ممنوع» فکر نمی‌کنم
  •  
  • بیژن بیرنگ می‌گوید دلیل صادرنشدن مجوز برنامه مخالفت جواد شمقدری است
    اگر با اسم «بفرمایید شام ایرانی» مشکل دارند به ما بگویند
  •  
  • اختلاف میان مسولان پخش و عادل فردوسی‌پور به کجا می‌رسد؟
    برنامه «نود» بدون خداحافظی مجری و میهمان برنامه نیمه تمام رها شد
  •  
  • فیلم احمدرضا درویش به جشنواره نمی‌رسد ولی فیلم سهیلی در جشنواره خواهد بود
    فیلمبرداری «گشت ارشاد» و «روز رستاخیز» تمام شد
  •  
  • حسین پاکدل مجری مراسم نکوداشت جشن سینمای ایران/ سامان مقدم کارگردان ارکستر سمفونیک با 7 خواننده بازیگر
    مهران مدیری گزینه‌ اصلی اجرای مراسم جشن خانه سینما است
  •  
  • احمد میرعلایی خبر انتخاب قطعی «جدایی نادر از سیمین» را تکذیب کرد + اسامی هیات انتخاب فیلم برای اسکار
    نماينده ايران‌ در اسكار را آخر هفته معرفي مي‌كنيم
  •  
  • متن کامل گفت‌و‌گوی صریح "شهروند امروز" با ابراهیم حاتمی‌کیا درباره «گزارش یک جشن» و فضای این سال‌ها
    ممیزان شریف کاش می فهمیدند دارند چه خیانتی می کنند/ بود و نبود ما تا وقتی قیمت دارد که توی دیگ آن‌ها بجوشیم/ نمی‌فهمم این تیزی شمشیر که همیشه روی گردن ماست، چه لذتی برای این آقایان دارد؟
  •  
  • نامزدی ستاره محبوب و توانای سینمای ایران؛ از ولنجک تا لندن
    ترانه علیدوستی با یک تاجر ایرانی مقیم انگلستان ازدواج کرد
  •  
  • رقبای ایران در 18 دوره معروف‌ترین جایزه سینمایی جهان + جدول
    سینمای ایران در جستجوی مجسمه طلایی اسکار چه مسیری را طی کرد؟
  •  
  • گروهی از این بازیگران در لوكیشن مكه در حضور كارگردان به تمرین پرداختند
    فهرست کامل بازیگران اصلی و نقش‌های آن‌ها در فیلم «محمد ص» اعلام شد
  •  
  • به بهانه اجرای نمایش «خرده خانم» توسط کیومرث پوراحمد
    دیرتان نشود آقای پوراحمد...
  •  
  • آخرین ساخته مازیار میری مهر ماه به اکران عمومی می‌رسد
    پوستر فیلم «سعادت آباد» رونمایی شد
  •  














       





    كاربران "سينماي ما" در بخش كامنت‌ها در اين زمينه نظر بدهند و در بحث شركت كنند

    سینمای ما- علیرضا خوانساری:
      حدود سه هفته‌ پيش «جدایی نادر از سیمین» در سینماهای فرانسه به اکرانِ عمومی درآمده و توانسته جزو پرمخاطب‌ترین فیلم‌های هفته و پرفروش - تماشاگر‌ترین فیلم ایرانیِ نمایش داده شده در این کشور - در طولِ تاریخ - باشد. در فرانسه هم همانند ایران، بحث‌ها و گپ و گفت‌ها و بعضا جدل‌های بسیار و پر حرارتی پیرامونِ فیلم‌های روی پرده در فضای مجازی پرپاست. سایتِ «الوسینه»، به عنوانِ اصلی‌ترین مرجعِ سینماییِ فرانسوی زبان‌ها در فضاي مجازي دربردارندهٔ بیشترین حجم از این بحث‌ها و نظرات است.

    شاید دانستنِ نظراتِ برخی از این مخاطبان - که عموما در طیفِ خوره‌های فیلم جای می‌گیرند -، که نظرشان را از طریقِ «ستاره» و یادداشتک و كامنت در این سایت ابراز کرده‌اند، برای مخاطبانِ ایرانی و كاربران فارسي‌زبان سايت‌هاي سينمايي جذاب و کنجکاوی برانگیز باشد.... آنهم دربارهٔ پر سر و صدا‌ترین و بحث برانگیز‌ترین فیلم این سال‌های سینمای ایران. این‌که آن‌ها دربارهٔ سینمای ایران، فیلمسازِ ایرانی، و سرآخر فیلمِ ایرانی چطور فکر می‌کنند.

    «جدایی...» جدای از دریافتِ امتیاز کم سابقه ۷. ۴ از سوی منتقدانِ فرانسوی، نمرهٔ ممتازِ ۱. ۴ (از ۵) را نیز از سوی کاربرانِ این سایتِ معتبر دریافت کرده است. طبیعتا به دلیلِ فزونیِ آرا و نظراتِ مثبت (بیش از ۹۰ درصدِ آرا)، در این مجالِ اندک نیز باید سهمِ بیشتری به آن‌ها تعلق گیرد تا عدالت برقرار شود. اما خب، برای ایجاد یک توازن و همچنین گریز از یکنواختی و ایجاد جذابیت و تعادل، تا جای ممکن سعی بر آن شد که از اظهار نظرهای منفی نیز بهره گرفته شود.

     لازم به ذکر است که کامنتهای جذابِ بسیاری صرفا یا بدلیلِ طولانی بودن و یا محدودیتِ انتخاب در بین آن حجمِ انبوه، از قلم افتاده‌اند. همچنین، از آنجا که این یادداشتک‌ها صرفا جنبهٔ یک کامنتِ معمولی را دارند و دور از آدابِ معمولِ یک نقد یا ریویو هستند و تعهدِ خاصی به خواننده‌شان ندارند، فاقد ویراستاریِ کامل و نهایتا دارای ضعف و خطاهای بیش و کمی در نگارش و نهایتا رساندنِ مفهوم هستند. که این نقصان‌ها، در برگردانِ فارسی نیز وجود خواهد داشت و گریزناپذیر است. و سرآخر آنکه، برگردانِ فارسیِ این کامنتها صرفا می‌تواند جنبهٔ یکنوع «آشنایی» و «رفع کنجکاوی» را داشته باشد، و قصد و توانِِ نتیجه گیری و رد یا تاییدِ چیزی در این مجالِ اندک و دستچین شده، وجود ندارد .
    كاربران سايت "سينماي ما" مي‌توانند با قياس كامنت‌هاي بسيارشان درباره اصغر فرهادي و اين فيلم با كامنت‌نويس‌هاي فرانسه به تصويري از وضعيت فيلم‌ديدن و درك فيلم‌هاي ايراني توسط مخاطب عام (و نه منتقدان) غربي برسند؛ اين مهم‌ترين نكته‌اي‌ست كه ما را به ترجمه و انتشار اين نظرات ترغيب كرد.
    .................................................................................................................
    اين هم چند كامنت از كاربران سايت الوسينه فرانسه درباره «جدايي نادر از سيمين»

    امتیاز به فیلم: ۵

    یک فیلم ایرانی... پیش خودم گفتم نقد‌ها عالی است بخاطر اینکه این یک فیلم ایرانی ست. بعدا اما گفتم نقد‌ها عالی ست بخاطر اینکه این یک فیلمِ فوق العاده است! یک درسِ فلسفه در مفهومِ مستند است. زنجیرهٔ دلایل برای شکل گیریِ یک قتل، به شیوهٔ تریلر. پیش خودمان فکر می‌کنیم که طرفِ این یا دیگری را می‌گیریم، اما در آخر نه؛ روح انسانی پیچیده‌تر از اینهاست. خب، بله، می‌توانیم بگوییم باید ایرانی بود تا بتوان به این درجه از تفکر رسید، اما افسوس که این (تفکر) در سینمای غرب فراموش شده است. باید داردن‌ها، ترنس مالیک و وودی آلن بذر این کار را از آن‌ها بگیرند و به ما بازگردانند. به غیر از این، مردسالار خواهم بود اگر بگویم این که دو تا مرد بازیچهٔ دستِ دو زن قرار می‌گیرند، تا حدودی مشکوک و شاید هم یک پیغام باشد؟

    امتیاز به فیلم: ۱

    فکر می‌کنم حدود یکساعت گذشت تا وارد داستان شدم! هیچ سعی نشده بود تا بتوانیم به شخصیتهای فیلم و یا اتفاقاتی که برای آن‌ها می‌افتد، با وجود بازیِ بی‌چون و چرای بازیگرانشان، نزدیک و جذب شویم. در کل احساس می‌شود که جلوی یک مستندِ خوب کارگردانی شده نشستیم، تا جلوی یک فیلم! نبودِ موسیقی هم این احساس را تقویت می‌کند. این فیلم مطمئنا مورد علاقهٔ همه نیست، به این دلیل که انتقادهای زیادی را می‌تواند در بر داشته باشد.

    امتیاز به فیلم: ۴

    یک فیلم متحول کننده. گاهی احساس می‌کنیم داخل دوربین هستیم. این فیلم آنقدر وارد هزارتویِ احساس می‌شود که در نتیجه گیری از این قطعهٔ زندگی ناتوان می‌شویم. باید حتما آن را دید؛ در صورتیکه بتوانی یک سالن که آن را نمایش می‌دهد پیدا کنی (معلوم نیست موفق شود متأسفانه)!

    امتیاز به فیلم: ۰/۵

    فیلمِ بیخود - صفر. پر از اغراق. طولانی و کسل کننده. بخصوص چیزی که غیرقابل تحمل است، این دروغگویی‌هایی ست که توی فیلم است. حتی خودِ کارگردان هم دروغ می‌گوید. او در نشان دادنِ مهم‌ترین صحنهٔ فیلم، که تصادفِ ماشینِ زنِ حامله است دروغ می‌گوید. همانطور که نفس می‌کشد، پشتِ سر هم دروغ می‌گوید! و این پیرمردی که آلزایمر دارد، در ۳/۴ فیلم نمی‌دانم که بحثش چیست! حالتِ کسالت آور یا گریه آوری دارد (گَندمان است!). نروید ببینید. این فیلم پر از دروغ است. حتی پایانِ فیلم یک فریبِ واقعی ست. نقدهای تحسین برانگیز بر این فیلم هم پر از دروغ و فریب دهنده است.

    امتیاز به فیلم: ۵

    این فیلم ما را طی دو ساعت در جای خود می‌چسباند. از یک درامِ خانوادگی و اجتماعیِ ایرانِ امروز، به ما پیچیدگی و محدودیت و ابهام را نشان می‌دهد. هیچوقت ما را بی‌تفاوت نمی‌گذارد و ریتمی که دارد به ما یک لحظه هم اجازهٔ استراحت نمی‌دهد. رنگ آمیزیِ اجتماعی، آنالیز روان‌شناسی، هیجانِ ماجرا.... همهٔ آن به واسطهٔ بازی‌های متقاعدکنندهٔ بازیگرانِ فیلم، خفقان آور است.

    امتیاز به فیلم: ۰/۵

    یک فیلم سردرگم، که آخرش هم نمی‌فهمیم چه می‌شود! غیرممکن است که بشود یک راه حل برای این فیلم پیدا کرد!

    امتیاز به فیلم: ۵

    فیلمی ست از سینمایی بزرگ. دستی روی دستِ سینمای ایران نیست. هنرپیشه‌ها خوب، بازی‌ها جالب، و یک داستانِ خوب... اگر ایران موفق می‌شود فیلمِ خوب بیرون بدهد، برای آن است که فرهنگ در این کشور وجود دارد.

    امتیاز به فیلم: ۲

    از بس این فیلم سعی در زرنگ بازی دارد، در پایان از هوش و ذکاوت خالی می‌شود. ساختار و داستان خوب است و هنرپیشه‌ها عالی‌اند. ضرورتِ دروغ گفتن برای آنکه یک ظاهر محترمانه در یک جامعهٔ مذهبی داشته باشیم، ماهرانه نشان داده شده، اما در مجموع اغلب عذاب آور - تحمیلی - است، تا اینکه سناریو آن را واقعا لازم ببیند. مضمون و پیام فیلم به خوبی بیان نمی‌شد و آدم بصورتِ مأیوس کننده‌ای بیرون می‌آید.

    امتیاز به فیلم: ۵. ۴

    یک هیجانِ فوق العاده. فیلمی ست که آدم را سرجای خود ‌میخکوب می‌کند؛ از احساساتِ متضادِ دو طبقهٔ اجتماعیِ متفاوت که در دو سوی باور (مذهبی) گرد آمده‌اند و در آن خانواده نقش بزرگی دارد. تا پایان از تصمیم و قصد این زوجِ جدا شده مطلع نمی‌شویم. من به صندلیِ خودم چسبیده بودم، از بس که آداب و رسوم خوب در این فیلم بیان می‌شود.

    امتیاز به فیلم: ۵. ۴

    یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های ایرانیِ تاریخ سینماست. مطالعهٔ آداب و رفتار به گونهٔ استادانه و زیر لوای یک تحقیقِ پلیسی. این داستانِ جذب کننده از یک سناریوی غنی و اجرای فوق العاده بهره می‌گیرد. بسیار استادانه!

    امتیاز به فیلم: ۵

    یک شیرجه در جامعهِ معاصرِ ایرانی منشأ و موتور درگیری‌هایی می شود که به این فیلم حیات می‌بخشد. با اضافه کردنِ یک مردسالاری و احساساتِ انسانی و مذهبی، این داستان، ما را تا آخر شیفته و مجذوب و در هر لحظه از فیلم که پیش می‌رویم، غافلگیر می‌کند. یک کشفِ متحیر کننده است.

    امتیاز به فیلم: ۵

    مرسی از اصغر فرهادی که به ما امکانِ تحسینِ چنین فیلم عالی‌ای را داد. این دردناک‌ترین درامی بود که تا به حال امکانِ دیدنش را داشته‌ام. در سناریو همه چیز تحتِ کنترل است؛ حتی یک صحنه پردازیِ جزئی، که به ندرت نمونه‌اش موجود است. انتخابِ هنرپیشه‌ها عالی بود و وزنِ بیشتری به داستانی که آدم را بی‌تفاوت نمی‌گذارد می‌دهد. یک شاهکار واقعی، که لیاقتِ اینکه چندین جایزه در فستیوالِ برلین کسب کند را دارد.

    امتیاز به فیلم: ۴

    من این فیلم را در پیش نمایش دیدم. خیلی مستندِ زیبایی ست از زندگی روزمرهٔ ایرانی‌ها در طبقهٔ متوسطشان، که درگیر مشکلاتِ وخیمِ خانوادگی‌اند. اما درگیری‌هایشان با کارگرانی که می‌آیند پیششان کار کنند، به نظر مسخره می‌آید! یک ذره طولانی، ولی جذاب!

    امتیاز به فیلم: ۵

    دو طبقه که همه چیز آن‌ها را در مقابلِ هم قرار می‌دهد؛ در کشوری که آنچنان که تا به حال به کرات نشان داده شده، هم از لحاظ فرهنگی و هم بابتِ تضاد‌هایش  نیست. یک فیلم - که باید تریلر باشد - که به ما خیلی قوی نشان می‌دهد که در غرب خیلی چیزی کمی در مورد  ایران  می‌دانیم. فوق العاده کارگردانی و بازیگری شده. یک فیلم عالی، بی‌برو برگرد.

    امتیاز به فیلم: ۵. ۳

    خیلی باورپذیر. صحنه‌پردازی پرراز ولی بی‌نقص و دردناک. از لحاظ فرهنگی خیلی جالب بود، ولی در واقع نه آنقدر که راجبش تبلیغ می‌کنند

    امتیاز به فیلم: ۵

    سینما به ندرت تا این حد توانایی و ابهت داشته. این بهترین درام در طی سال‌های گذشته بود. چطور می‌شود یک داستان را تا حد انفجار پیش برد، یا چطور یک نبوغ در کوچک‌ترین جزئیات و حتی در یک نمونهٔ ساده متولد می‌شود؛ بدونِ هیچ کوتاهی و تکبری. بهترین فیلمِ سالِ ۲۰۱۱ و یک کشفِ واقعی. و باز هم سینمای ایران، زندگی را در ایران زیبا جلوه می‌دهند.


    منبع : سینمای ما

    به روز شده در : شنبه 4 تير 1390 - 6:55

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    نازنین
    شنبه 4 تير 1390 - 11:38
    8
    موافقم مخالفم
     

    وای چه عالی! خیلی واسم جالبه که اونام فیلمو درک میکنن با اینکه باورای مذهبیشون فرق داره! البته چون این یه فیلم کاملا انسانیه با تکیه به ارزش های انسانی.

    تماااام سران این مملکت باید با تمام وجود سر تا پای اصغر فرهتدیو طلا بگیرن که باعث شده همچین جمله ای : "یک فیلم - که باید تریلر باشد - که به ما خیلی قوی نشان می‌دهد که در غرب خیلی چیزی کمی در مورد ایران می‌دانیم." از طرف یک بیننده ی اروپایی بیان بشه. واقعا چه کار کردی تو اصغر فرهادی!

    حتی اکثر کامنتای منفیم یه جورایی مثبت بود. همه به بازی بازیگرا خیلی توجه کرده بودن اینم به خاطر اینه که سطح بازیا تو این فیلم خیلی بالاتر از حالت عادی فیلماس.

    و نکته ای که همه بهش اشاره کرده بودن اینه که انگار تو دوربینیو تو فیلمیو اینا ... دقیقا همون حرفای خودمونه که انقدررر این فیلم خوش ساخته که متوجه گذشت زمان توش نمیشیم.

    شخصیت و نبوغ فرهادی واقعا رو من تاثیر میذاره. امیدوارم امیدوارم امیدوارم فرهادیو جوری تامین کنن که نذاره بره مثه خیلی از نوابغ سینمایی دیگمون!

    واقعا آدم به کاندید شدن فیلم برای اسکار امیدوار میشه!

    کارتون وااااااقعا جالب بود واقعا. مرسی از این ابتکار قشنگتون که گذاشتین بدونیم مخاطبای خارجی فیلم چی فکر میکنن.

    خیلی معدود پیش میاد آدم به ایرانی بودنش افتخار کنه دیگه تو این دوره زمونه. الان یکی از اون دفعات بود. واقعا از فرهادی و تیم بی نظیر و تکرار نشدنیش تشکر میکنم!

    Saman
    شنبه 4 تير 1390 - 12:17
    -1
    موافقم مخالفم
     
    Nader And Simin,A Separation

    واقعا نقدها بسیار عالی بودند هم نقدهای منفی و هم مثبت

    خوشحالم که بیشتر مردم فرانسه هم از این فیلم فوق العاده تعریف

    کرده اند.

    اما در مورد نقد شماره 7 که گفت: آخرش هم نمی‌فهمیم چه می‌شود!

    باید بگویم که چنان که اصغر فرهادی ابتدای فیلمش را هم ما را در مقام یک قاضی که در این فیلم مهمترین نقش فیلم است قرار داده انتهای فیلمش را هم بر عهده ما گذاشته تا ما با توجه به این 123 دقیقه ای که تماشاگر فیلم بودیم خودمان قضاوت کنیم که واقعا باید نادر را انتخاب کرد و به او حق داد یا سیمین؟

    و نقد شماره 4 که گفت:حالتِ کسالت آور یا گریه آوری دارد (گَندمان است!). نروید ببینید!

    نباید این دوست عزیز می گفت نروید ببینید چون این فیلم در جهان مورد استقبال و ستایش قرار گرفته و نباید این شانس را از کارگردان و ایرانیان گرفت تا دیگران هم نظرشان را در مورد این فیلم بیان کنند.

    بقیه نقدها هم خوب بودند و قابل تامل

    مهدی
    شنبه 4 تير 1390 - 14:36
    -14
    موافقم مخالفم
     

    خیلی جالب بود,واقعا ایده ی خوبی بود ترجمه کانتای فرانسوی ها,بسیار ممنون

    vahid la
    شنبه 4 تير 1390 - 15:48
    -6
    موافقم مخالفم
     

    این رخداد عظیم که در سابقه سینمایی کارگردانان داخل کشور

    بی سابقه و در بین کارگردانان خارج از کشور کم سابقه است را

    به فال نیک میگیرم و به همه مخاطبان واقعی این فیلم استثنایی

    تبریک میگم.

    من چندی پیش در یک سایت در حال خواندن مطالب سینمایی بودم

    که با کامنتهایی برخورد کردم که مضمون آنها این بود که این فیلم

    بی مفهوم است و.... ، من در اینجا برای بار هزارم از دوستان

    عزیز تقاضا میکنم اولا فیلم را ببینند و بعد نظر بدهند ثانیا به دلیل

    اینکه این فیلم بیانگر عقاید سیاسی آنها نیست و یک جناح

    فکری جامعه را مورد هجوم قرار نمی دهد ، از آن انتقاد نکنند.

    چرا که اصغر فرهادی ابعاد مختلف اجتماع را مورد بررسی

    قرار می دهد و سفارشی کار نمی کند.

    همچنین در آخر به عنوان یک مخاطب ساده سینما قویا از

    مسئولین ذیربط سینما تقاضا دارم که این فیلم را برای جشنواره

    اسکار یا کن سال آینده بفرستند چرا که بعید نیست این فیلم

    غبار رکود را از چهره جهانی سینمای ایران در جشنواره های مطرح

    بین المللی پاک کند.

    حامد
    شنبه 4 تير 1390 - 18:28
    7
    موافقم مخالفم
     
    تشکر

    بسیار ممنونم خیلی ایده ی نوئی بود لطفا برای کشورهای دیگه مثل انگلیس و آلمان هم اینکار رو بکنید.


    شنبه 4 تير 1390 - 22:46
    1
    موافقم مخالفم
     

    واقعا عالی بود

    با آرزوی موفقیت برای اصغر فرهادی در فیلم های بعدی

    امیرحسین رمضان زاده
    شنبه 4 تير 1390 - 22:47
    9
    موافقم مخالفم
     

    واقعا عالی بود

    با آرزوی موفقیت برای اصغر فرهادی در فیلم های بعدی

    بهارنوروز
    يکشنبه 5 تير 1390 - 0:48
    11
    موافقم مخالفم
     

    کاربسیارجالبی است می تونیم نظرات تماشاگران فرانسوی هم ببینیم وبادیدگاهشون آشنابشیم به شخصه این کارتون رودوست دارم آقای خوانساری دست مریزاد.

    احمد
    يکشنبه 5 تير 1390 - 0:56
    -1
    موافقم مخالفم
     
    Nader and Simin, A Separation

    نظرات جالب به نظر می رسه.

    این یکی از بهترین و زیباترین کارهاییست که تا به حال سایت سینمای ما انجام داده است، تشکر فراوان.

    "فیلمی ست از سینمایی بزرگ. دستی روی دستِ سینمای ایران نیست. هنرپیشه‌ها خوب، بازی‌ها جالب، و یک داستانِ خوب... اگر ایران موفق می‌شود فیلمِ خوب بیرون بدهد، برای آن است که فرهنگ در این کشور وجود دارد."

    مهسا
    يکشنبه 5 تير 1390 - 1:39
    8
    موافقم مخالفم
     

    ممنونم از هنرمندانی مثل اصغر فرهادی که سینما، جامعه و فرهنگ ایران رو به دنیا نشون میدن تا مردم کشورهای متمدنی مثل فرانسه بالاخره اعتراف کنند که :"که در غرب خیلی چیزی کمی در مورد ایران می‌دانیم" و "اگر ایران موفق می‌شود فیلمِ خوب بیرون بدهد، برای آن است که فرهنگ در این کشور وجود دارد" و اینچنین با یک فیلم درست و زیبا بجای ساعتها موعظه و سخنرانی بیهوده میتوان در مقابل تبلیغات رسانه های مغرض و بیگانه در بی فرهنگ و غیرمتمدن نشون دادن ایرانی ها ایستاد و تمام تلاشهاشون رو نقش بر آب کرد.

    حامد جلالی
    يکشنبه 5 تير 1390 - 2:25
    -4
    موافقم مخالفم
     

    من 4.5 میدم و اون نیم نمره رو به این دلیل کم می کنم چون غرور نادر کمی اغراق آمیز بود اما باید اعتراف کنم از این غرور اغراق آمیز به شدت لذت بردم.فقط می تونم بگم که درود بر اصغر فرهادی. اون نیم نمره رو هم میدم, 5.

    احمد
    يکشنبه 5 تير 1390 - 4:14
    -4
    موافقم مخالفم
     
    آدرس سایت الوسینه ؟

    راستی سینمای ما، اگه می شه آدرس سایت «الوسینه» رو هم بذارین؟

    اگه کسی از دوستان آدرس رو داره بگه.

    ممنون.

    رها
    يکشنبه 5 تير 1390 - 4:34
    2
    موافقم مخالفم
     

    ممنون از سايت سينماي ما - ممنون از آقاي خوانساري تازه‌واردي كه تركوند - ممنون از اصغر فرهادي و همه عواملش ... چه حرفاي خوبي - چقدر احساس مشترك بين دو دنياي ظاهرا متفاوت خوبه و اين ها رو به لطف سينما و فيلمهاي خوبش ميشه تجربه كرد- واقعا به وجد اومدم . بازم مرسي اقاي خوانساري عزيز

    بهاره
    يکشنبه 5 تير 1390 - 4:37
    -1
    موافقم مخالفم
     

    درود به سينماي ما كه بلده از فيلم محمبوب كاربراش چه طور اطلاع رساني كنه و مخاطبش رو عالي ميشناسه... اين روزها فكر ميكنم اگه چند ساعت به اين سايت سر نزنم ممكنه چيزي رو از دست بدم. چند وقتي بود كه ايين طور پويا و به روز و با هويت نبودين و خوشحالم كه سايت محبوب ما دوباره اوج گرفته و كلي هم مسافر تازه همراهش داره..... سرعت تاييد كامنتهاتون صد برابر شده!!!

    حمید م
    يکشنبه 5 تير 1390 - 8:44
    -2
    موافقم مخالفم
     

    درود بر اصغر فرهادی بزرگ

    راستش از تمامی نظرات مثبت و منفی کاربران استفاده کردم!

    ولی این فیلم از همان ابتدا شما را در گیر میکند چون اگر شهروند این مملکت هستی باید حس میکردی که نفس زندگی در این فیلم با نفس شما میزند.

    وقتی به سینما آزادی رفتم در ابتدای فیلم مردم با هیاهو و هیجان با چیپس و پفک شروع کردند و گهگاهی هم صدای خنده می آمد تا فیلم در تماشاگر ریشه گستراند آنموقع بود که صدای هق هق و چشمانی بهت زده منتظر صحنه های بعد بودند.

    و در آخر مردمانی که از روی صندلی تاب بلند شدن را نداشتند و این موقع بود که صدای مسئولان سینما برای ترک سینما بلند شد و جالب بود که همه درب ورود و خروج را هم گم کرده بودند.هیجانش اینجا بود که وقتی از سینما بیرون آمدم یادم نمی آمد که کجا میخواستم تا بروم و البته تلفن برادرم را هم با بغض جواب دادم ..!!؟؟

    درود بر اصغر فرهادی

    matrix
    يکشنبه 5 تير 1390 - 11:17
    120
    موافقم مخالفم
     
    به ایرانی بودنم افتخار می کنم

    به ایرانی بودنم افتخار می کنم

    سامان
    يکشنبه 5 تير 1390 - 11:27
    10
    موافقم مخالفم
     

    هم با نقد هاي مثبت موافقم هم منفي نميدانم مردم فرانسه چقدر از فضاي سينمايي ايران اطلاع دارند اما بايد بدانيم كه فيلم در اواسط ساخت به دلايل معلوم نامعلوم! تحريم شد نمي خواهم بگويم در ايران كارگرداني چه قدر سخت است كه غير ممكن در زمانه اي كه دشمن درجه يك فيلمساز دوستان! يا... باشند فيلم اين ميشود كه شاهكار ميشود چرا منتقد ها يا فعالان سينمايي ما وقتي از كارگردانان بزرگ سينماي ايران نام ميبرند فقط نام هايي كه همه ميدانيم و ميشناسيم كه البته شكي هم نيست را بر زبان مياورند بايد قبول كرد كه اصغر فرهادي هم بزرگ است چرا ميخواهيم وقتي كسي پير شد از او تجليل كنيم يا وقتي از دنيا رفت فرق مان در همين جاست .

    بگذريم بازيگري ها در حد بالا بود اما بازيگران در حد بالايشان نبودند در خوشبينانه ترين نگاه ميتوان گفت آقاي '' كارگردان '' از 60 درصد توانش استفاده كرد كه اين خوب است هم بد ميخواهم بگويم مردم فرانسه بايد شرايط را بشناسند و درك كنند كه در اين حال نقدها فرق ميكرد چه خوب چه بد .

    بهروز
    يکشنبه 5 تير 1390 - 11:54
    2
    موافقم مخالفم
     

    فكر كنم اونايي كه زير 1 دادن از آشنايان آقاي فراستي باشن.

    رئیسی
    يکشنبه 5 تير 1390 - 13:57
    0
    موافقم مخالفم
     
    یک سوال اساسی !

    چقدر کار خوبی کردید که این کامنت ها رو ترجمه کردید واسمون، البته فکر کنم اگه می خواستید عدالت رو رعایت کنید نباید تعداد کامنت های منفی این می بود !

    چیزی که من از این کامنت ها متوجه شدم اینه که خارجی ها و حداقل فرانسوی ها یه حساب دیگه ای روی سینمای ایران کردن ! روی چیزی توی سینمای ایران زوم کردن که به هیچ وجه توی سینمای آمریکا نیست و همینطور توی سینمای خودشون هم کم پیدا میشه ! اخلاق ... اخلاق مبحثی هستش که رابطه ی مستقیم با فرهنگ داره ! ببینید ما ایرانی ها چقدر خوب می تونیم اون فرهنگ و دغدغه های ناب اخلاقی در کشورمون رو با این قدرت و عظمت به رخ خارجی هایی بکشیم که با توجه به تبلیغات منفی فکرهای دیگری درباره «مردم ایران» می کنند !

    به هر حال به اصغر فرهادی افتخار می کنیم و شاید از این همه موفقیت باید این نتیجه رو گرفت که آقا بیایید به کارگردان های مطرحمون بیشتر توجه کنیم ! چرا عباس کیارستمی ها و ابوالفضل جلیلی ها و جعفر پناهی ها و مجید مجیدی ها و اصغر فرهادی ها و داریوش مهرجویی ها و ... باید اینقدر توی کشور خودمون مظلوم واقع بشن در صورتی که خارج از مرزهای کشور خودمون این همه ستایش می شن !؟

    سارا
    يکشنبه 5 تير 1390 - 14:31
    3
    موافقم مخالفم
     

    سلام بسيار عالي بود . درود بر اصغر فرهادي و بازيگران و دست اندكاران اين فيلم سينمايي زيبا.

    اشکان افشار
    يکشنبه 5 تير 1390 - 16:9
    -2
    موافقم مخالفم
     
    ادامه بدین

    ایده جدیدی بود. ادامه اش بدین

    علی
    يکشنبه 5 تير 1390 - 18:2
    20
    موافقم مخالفم
     

    آدرس سایت آلوسینه: www.allocine.fr

    در ضمن قابل ذکره که این سایت، تعدادی از نظرات منتقدین فرانسوی رو که در نشریات سینمایی فرانسه منتشر شده رو نیز جمع کرده و از بین 20 منتقد، 13 نفر به این فیلم امتیاز 5 از 5، و 7 نفر امتیاز 4 از 5 داده اند که در نتیجه با مجموع امتیاز 4.7 از 5، بهترین فیلم اکران حال حاضر فرانسه از دید منتقدین شناخته شده.

    سپیدار
    دوشنبه 6 تير 1390 - 19:27
    -3
    موافقم مخالفم
     

    مرسی. لطفن باز هم این کار رو بکنید. احساس خیلی خوبی به آدم می ده دونستن نظر مردم کشورهای دیگه

    امیر حسین
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 9:31
    1
    موافقم مخالفم
     

    درود به همه ی ایرانی های فوق العاده

    امیر حسین
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 9:32
    0
    موافقم مخالفم
     

    درود به همه ی ایرانی های دوست داشتنی

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 23224
    بازديد ديروز: 349172
    متوسط بازديد هفته گذشته: 412711
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 300702609



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات