آقا احسان عزیز به نظر من شما داری راه را اشتباه می روی دوست خوب من هر چیزی که ازش استقبال بشه و بفروشه چیز خوبی نیست بعضی چیزها را با استفاده از سادگی ما مردم به عنوان چیز خوب به ما قالب می کنن و اونهایی هم که قوه تشخیص خوب از بد و درست از غلظ را کمتر دارند به راحتی گول می خورند دوست عزیز برای مخاطب سینما مهمترین از فروش فیلم ها مضمون فیلم ها است، مهم حرف و پیامی است که کارگردان در پس فیلم به مخاطب انتقال می دهد. وقتی شما جدایی نادر از سمین را می بینی به معنای واقعی درگیر آن می شوی و ذهنت به چالش کشیده می شود که درست کدام است و حق با کیست. اما در اخراجی ها فقط وقتت به هدر می رود و با خود می گویی حالا که چی ؟؟؟؟؟؟چقدر آدم مگر می تواند به دلقک بازی های موحود در فیلم به زور لبخند بزند. دوست خوب من سینما به نظر من زبان مشترکی است که با آن می توان پیامها و حرف های متفاوتی را به شکلی جذاب به مردم همه دنیا بیان کرد. ما سینما نمی رویم که دور هم بنشینیم و پفک و چیپس بخوریم و بخندیم . اگر هدف ما از سینما رفتن دور هم نشستن و تنقلات خوردن است که می توانیم همین کار را در منزل خودمان انجام دهیم. خیلی راحت جلو تلویزیون با پیژامه لم می دهیم و کاسه پر از تنقلات را خالی می کنیم و زیر لب می گوییم همه چی آرومه من چقدر خوشبختم دوست من کسی که زحمت می کشد و از خانه به سینما میرود و با پرداخت هزینه چند هزار تومانی بلیت تهیه می کند توقع دارد که به شعور، فهم ، درک و وقتی که صرف می کند احترام گذاشته شود. کارگردان فیلم دربرابر وقت مخاطب مسئول است. مسئولیتی که اصغر فرهادی به خوبی آن را انجام داده ولی مسعود خان در 3 فیلم اخراجی ها از انجام آن عاجز مانده است. فروش بالای اخراجی ها دوست من بیشتر در شهرستان ها بوده است که با وضعیت اکران این فیلم چیز عجیبی نیست، مهم این است که مخاطب اخراجی ها بعد از دیدن این فیلم به چه نتیجه ای می رسد و در قبال مبلغ بلیت و هزینه ای که صرف کرده است چه چیزی را به دست آورده است. احسان عزیز هوشیار تر باش
|