News
  • حرف‌هاي رضا عطاران را درباره فيلم اولش مرور كنيد
    نمایش و دانلود نشست رسانه‌ای «خوابم میاد» در جشنواره فجر
  •  
  • فرزاد حسني و آنا نعمتي از اولين تجربه سه‌بعدي سینمای ایران كنار رفتند
    حميدرضا پگاه و مهران رجبی به جمع بازيگران «آقای الف» اضافه شدند
  •  
  • چرا اكبر عبدي علاقه‌ای به گفت‌وگو درباره همکاری‌ با عطاران ندارد؟
    تهیه‌کننده به حضور من در فيلم راضي نبود / هيچ حرفي نمي‌زنم تا سوتفاهم نشود
  •  
  • آمار و جدول فروش اكران سينماها
    «خوابم می‌آد» پيشتاز فروش گیشه‌ها؛ ۱۰۵ میلیون تومان در سه روز
  •  
  • احسان علیخانی براي شبكه دو مجموعه نمایشی می‌سازد
    داستان‌های مستند و واقعی در شهرهای مختلف موضوع «در همین نزدیکی» است
  •  
  • سعيد راد در فيلم ابراهيم حاتمي‌كيا بازي مي‌كند
    دليل انتخاب سعيد راد براي نقش سردار شهید ولی الله فلاحی چيست؟
  •  
  • اولین عکس‌ها و خبرها از فيلم «از تهران تا بهشت»
    فاز دوم فیلمبرداری هفته آينده در تهران انجام مي‌شود
  •  
  • در پی انتشار مصاحبه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی
    اعلام آمادگی خانه‌سینما برای اصلاح اساسنامه پس از اعلام تشکیل صنف جایگزین
  •  
  • اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعيت سينماي ايران، سازمان سينمايي، پخش فوتبال در سينما و ...
    بحث خانه سینما تمام‌شده و تشکلي غیرقانونی است/ سینماگران نام تشکل جدید را انتخاب می‌کنند
  •  
  • كنايه صريح مسعود ده‌نمكي به سعيد حاجي‌ميري و واكنش رسانه نزديك به دولت به اين يادداشت
    وقتي صحنه‌هاي معنوي يك فيلم با بودجه ميلياردي صداي خنده همفكرانش را هم بالا برد!
  •  
  • انتقاد تند سايت اصول‌گرا به مديران دولتي كه پروژه‌هاي حساس انقلاب و دفاع مقدس را به جريان روشنفكري سپردند
    آيا داستان فيلم «يك خانواده محترم» وهن خانواده شهداست؟ بخوانيد و قضاوت كنيد...
  •  
  • انتقاد صريح محمدحسين علم‌الهدي به وضعيت مديريت اين روزهاي سينماي ايران
    جناب آقای سجادپور، استعفای خودتان را به صورت «نامه» و «مصاحبه» اعلام فرمایید!
  •  
  • دبیر جشنواره فیلم‌ ویدئویی تهران انتقادهایش را پیرامون دخالت‌های غیرقانونی در حوزه سینما اصلاح کرد
    منکر زحمات کادر مخلص نیروی انتظامی نیستم/ در این دعواهای سیاسی سینما قربانی اصلی است/ این‌که ماه‌هاست افرادی اصرار دارند سینما را فاسد بنامند خلاف صداقت است
  •  
  • پيش‌بيني مدیر امور فرهنگی و تولید سوره درباره فروپاشی سینما در آینده نزدیک
    سازمان سینمایی عجولانه‌، بدون برنامه و ساختار درست راه‌اندازی شد/ مطمئنم تا پنج سال آینده سینمایی نخواهیم داشت
  •  
  • مریلا زارعی در نقش اصلي زن فیلم «چ»
    همه چیز برای شروع فیلم‌برداری تا نوزده روز دیگر آماده است
  •  
  • برگزاركننده كنسرت مازيار فلاحي مي‌گويد بازیگر دستگیرشده هيچ ربطي به كنسرت ندارد
    شما آدمهای بد حجاب را در جای دیگری ندیده‌اید؟/ این افراد تنها در کنسرت‌ها حضور دارند که دستگیر می‌شوند؟
  •  
  • گلايه‌ها و انتقادات تازه داریوش مهرجویی از وضعيت سينما: ترجيح مي‌دهند هيچ توليدي نباشد
    الان ۱۰۰درصد تولید سینما دست دولت است و ما قدرت و آزادی عمل نداریم/ در شرایط فعلی کار سینمایی چندان عملی نیست
  •  
  • شورای پروانه نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
    با توزیع سري دوم «شام ایرانی» با حضور بازیگران زن موافقت کرد
  •  
  • طبق تازه‌ترین خبرها مشکل پخش مسابقات يورو 2012 در سینماها حل شد
    خانم‌ها و آقایان؛ از امشب در سينماهاي تهران فوتبال اكران مي‌شود! / فضای سینمایی نمی‌گذارد حرف‌های استادیومی رد و بدل شود
  •  
  • محصول تازه پويافيلم بالاخره بدون سينما آزادي اكران عمومي شد
    جلوگيري از نمايش «پس‌کوچه‌های شمرون» در سينماهاي شهرداري و حوزه هنري؛ اقدام مدیریتی يا تسویه‌حساب شخصی؟
  •  



     



       




    گزارش نشست رسانه‌ای فیلم "آقا یوسف" + گالری عکس اختصاصی سایت "سینمای ما"
    قصه «آقا يوسف» قصه تنهايي آدم‌هاست

    سینمای ما- علي رفيعي، کارگردان "آقا یوسف" همراه با بازیگران و عوامل فیلمش در جلسه مطبوعاتی فیلم در سالن همایش‌های برج میلاد حاضر شد و به سوالات اهالی رسانه جواب داد. وی درباره فیلم گفت: داستان «آقايوسف» قصه تنهايي آدم‌ها در كلانشهري به نام تهران است.اين كارگردان تئاتر و سينما در نشست خبري دومين ساخته سينمايي‌اش «آقايوسف» كه  17 بهمن در برج ميلاد برگزار شد، با بيان اين مطلب ادامه داد: ما اين تنهايي را در اين شهر به تلخ‌ترين وجه مي‌بينيم، مي‌كشيم و زندگي مي‌كنيم.

    علي رفيعي در ادامه با ارائه توضيحاتي درباره چگونگي شكل‌گيري فيلمنامه «آقايوسف» از مشكلات فراواني كه براي ساخت اين فيلم به وجود آمده بود، اظهار تاسف و گله‌مندي كرد.

    او درباره روند طولاني پيش‌توليد اين فيلم توضيح داد: نمي‌خواهم آن مشكلات تلخ وپرآسيب روحي و مالي را كه تحمل كردم بار ديگر بازگو كنم، هيچ سپاسي از تهيه‌كنندگان قبلي ندارم بلكه همه خشم خود را ابراز مي‌كنم.

    رفيعي يادآور شد:تمام آنچه در چنته داشتم به لحاظ مالي از دست رفت، فروردين‌ماه تنهاي تنها و بدون يك ريال پول تصميم به ساخت فيلم گرفتم. 70 ميليون تومان از دست رفته بود با مشورت دوستان تصميم گرفتم با مرتضي متولي همكاري كنم كه خوشبختانه با حضور او ورق برگشت.

    كارگردان «آقا يوسف» با ابراز قدرداني از تلاشهاي مرتضي متولي در ساخت اين فيلم،گفت:با وجود تمام سماجت و پشتكاري كه داشتم بدون حضور متولي اين فيلم ساخته نمي‌شد، هر چند اين نخستين تجربه‌ي او در حيطه‌ي تهيه‌كنندگي بود اما آنقدر توانمند است و به لحاظ فكري و فرهنگي سينما را مي‌شناسد كه خوشبختانه اين فيلم بدون هيچ مشكلي ساخته شد.

    دكتر علي رفيعي متذكر شد: آقاي متولي سكاندار نيست، بلكه كسي است كه براي سينما كار مي‌كند. البته به دليل محدوديت مالي توانست تنها 20 درصد هزينه‌هاي توليد فيلم را تامين كند و من اينجا شرمنده نيستم كه بگويم اين فيلم را با وامهايي با سودهاي كلان تهيه كردم. براي من مهم آدمهاي پشت اين فيلم هستند، حتي دوربين ما به عمد ومغرضانه به فارابي برگردانده شد. با اين حال فيلم ساخته شد، هر چند فارابي به ما وام داده است اما بهره خاص خودش را مي‌گيرد فقط من و متولي بار توليد اين فيلم را به گردن گرفته‌ايم.

    رفيعي در ادامه با ابراز خرسندي از حضور مهدي هاشمي در فيلم «آقايوسف» متذكر شد: مهدي هاشمي پيش از آن مشغول بازي در اثر ديگري بود اما حضورش مانند ارمغاني براي من بود، حالا آن گذشته تلخ را فراموش مي‌كنم. وي ادامه داد:منكر ايرادات فيلم نيستم، اين فيلم مي‌تواند بهتر ساخته شود. اما امروز به عنوان يك انسان خوشبخت روبروي شما نشسته‌ام.

    اين كارگردان سينما در پاسخ به پرسشي درباره ريتم فيلم توضيح داد: «آقايوسف» مراحل مختلفي را طي مي‌كند. پيمودن مرحله درعرفان ما به شدت وجود دارد. هر چند اين فيلم عرفاني نيست اما طي مراحل برايم بسيار مهم است. مي‌خواستم شش خانه را پشت سر بگذارد. چون گذران مراحل، معرفت و شناختي به او مي‌داد كه مجموع اينها از او فردي تازه براي آينده‌اش مي‌ساخت.

    كارگردان فيلم «ماهي‌ها عاشق مي‌شوند» در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ي اينكه كدام يك از كاراكترهاي جوان فيلم «آقايوسف» نماد جوانان ايراني هستند، توضيح داد: هرگز به اين فكر نكردم كدام يك نماينده جوان ايراني است. بلكه همه اينها در بطن خانواده ما وجود دارد. من قصه‌گويي را از نظامي آموختم كه براي مكان و زمان اهميتي قائل نيست. قصه «آقايوسف» قصه تنهايي آدمهاست.

    علي رفيعي در پاسخ به پرسش ديگري درباره وجود رنگهاي بسيار در طراحي صحنه و لباس فيلم گفت: از آنجا كه دور و برمان چركي است وقتي رنگ مي‌بينيم به نظرمان غير طبيعي است، در حالي كه وجود رنگ كاملا طبيعي است.

    او در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه هفت فيلمنامه آماده و ساخته نشده دارد اضافه كرد: بين ساخت دو فيلم من نزديك به شش سال گذشت هيچ كس از خودش نپرسيد چرا، هفت فيلمنامه آماده و ساخته نشده روي ميز كارم وجود دارد. مي‌توانم همين فردا پيش‌توليد كار بعدي‌ام را آغاز كنم. مهم اين است كه بين دو فيلم فاصله نيفتد.

    در اين نشست مهدي هاشمي بازيگر نقش «آقايوسف» با ارائه توضيحاتي درباره آشنايي‌اش با علي رفيعي در دوره دانشجويي‌اش گفت: ايشان براي نمايش «خاطرات و كابوس‌ها...» مرا انتخاب كرد. اين اثر به لحاظ موضوع، بازي و طراحي صحنه در زمان خودش بسيار نو بود. در خلال تمرين‌هاي اين نمايش كه يكسال طول كشيد احساس مي‌كردم دكتر رفيعي تمام آموخته‌هايش از پاريس را در همين يكسال در اختيار ما گذاشت.

    وي ادامه داد: بعد از اجراي آن نمايش احساس كردم، بدنم كمي بازيگرانه شده است و حالا خوشحالم كه بعد از سي و چهارسال دوباره استادي روبه‌روي من است كه مطالب جديدي درباره بازيگري مي‌گويد. استادي كه از بدن شاعرانه سخن مي‌گويد. بازي در اين فيلم براي من يك حالت نوستالژي داشت.

    هاشمي در ادامه سخنانش متذكر شد: اشخاصي مانند «آقايوسف» را كم و بيش مي‌شناسيم. دكتر رفيعي تشخيص داد مي‌توانم در اين نقش بازي كنم. داستان فيلم باوقار جلو رفت و تمام شد. آنچه در اين فيلم مي‌بينيد واكنش من از تاثيراتي است كه در طول دو ماه از دكتر رفيعي گرفتم.

    اين بازيگر سينما و تئاتر با اظهار تاسف از ساخت برخي آثار نازل در سينماي ايران اضافه كرد: كارگردان‌هاي بد و بازاري مي‌كوشند جنبه‌ي مبتذل بازيگر را بيرون بكشند. اما كارگردان‌هاي متعالي عالي‌ترين جنبه بازيگر و درونيات او را روي پرده مي‌آورند.

    سپس مرتضي متولي تهيه كننده اين فيلم با ارائه توضيحاتي درباره‌ي همكاري‌اش با علي رفيعي گفت: وقتي پيشنهاد اين همكاري مطرح شد، بسياري از دوستانم مرا از پذيرش اين پيشنهاد وسوسه‌برانگيز برحذر مي‌كردند. آنها مي‌گفتند اين پروژه مي‌خوابد. اين پروژه به خاطر حساسيت دكتر رفيعي مي‌خوابد. در حالي كه برعكس بود، 55 جلسه براي فيلمبرداري تعريف كرديم و دقيقا در همين زمان فيلمبرداري ما در كمال آرامش انجام شد.

    ستاره اسكندري ديگر بازيگر «آقايوسف» با قدرداني از علي رفيعي به خاطر ساخت اين فيلم و مهدي هاشمي به خاطر بازي خوبش گفت: تجربه همكاري من با دكتر رفيعي به تئاتر برمي‌گردد. از او ياد گرفتم بالاترين مسائل و اتفاقات زندگي در صورتي كه نگاه مناسبي به آن داشته باشيم مي‌تواند يك اثر هنري خلق كند. او منظر شاعرانه را به من ياد داد. بنابراين هرگز تصور نمي‌كنم قرار است در نقشي كوتاه يا بلند بازي كنم.

    شاهرخ فروتنيان با ابراز خرسندي از همكاري با دكتر رفيعي گفت: در راس هرم خود دكتر رفيعي بود و بعد بده بستاني كه با مهدي هاشمي داشتم، مرا براي بازي در اين فيلم بسيار كمك كرد.

    ليلا بلوكات بازيگر ديگر فيلم هم از بازي در اين فيلم ابراز خرسندي كرد و گفت: حتي اگر دكتر رفيعي مرا براي بازي در يك پلان دعوت مي‌كرد حتما مي آمدم.

    مهدي هاشمي در پاسخ به پرسش ديگري درباره نزديكي كاراكتر فيلم «آقايوسف» با فيلم «هيچ» گفت: آن فيلم به لحاظ سبك كارگرداني و فضا با «آقايوسف» بسيار متفاوت است.

    در بخش پاياني اين نشست ستاره اسكندري از اصحاب رسانه خواست تا نسبت به سينماي مستقل ايران حساسيت و توجه بيشتري نشان دهد.او گفت: در روزگاري كه سينماي ايران به تكرار برخي چهره‌هاي مشخص محدود شده است، ساخت فيلمي شريف مانند «آقايوسف» كه از ستارگان چشم‌رنگي و چهره‌هاي ثابت آثار هجو استفاده نكرده فرصت غنيمتي است كه اميدوارم براي كساني كه فكر مي‌كنند با اتكا به همان چهره‌ها مي‌توانند فيلم بسازند نمونه‌اي باشد از يك اثر موفق كه با زيبايي‌شناسي و نگاهي درست به فيلمي شريف و خوب تبديل شده است.

    در تاييد سخنان او ليلا بلوكات هم گفت: زماني كه علي رفيعي فيلم را مي‌ساخت، از نزديك دلشكستگي‌ها و تنهايي‌هاي او را مي‌ديدم كه به دنبال حامي بود. از دوستان رسانه مي‌خواهم از كارگرداني‌هايي مانند او حمايت كنند.

    هنرمنداني همچون گلاب آدينه، افشين هاشمي، حبيب رضايي، رضا عطاران و عوامل فيلم در برج ميلاد حاضر بودند و به تماشاي فيلم «آقايوسف» نشستند.

    بخش اول عکس‌های اختصاصی محسن هردان برای سایت "سینمای ما" را از این نشست ببینید:


    گلاب آدینه و نورا هاشمی (مادر و دختر بازیگر) گلاب آدینه و نورا هاشمی (مادر و دختر بازیگر)
  • گلاب آدینه و نورا هاشمی (مادر و دختر بازیگر)
  • گلاب آدینه و نورا هاشمی (مادر و دختر بازیگر)






  • ستاره اسکندری لیلا بلوکات
  • ستاره اسکندری
  • لیلا بلوکات


  • مهدی هاشمی - شاهرخ فروتنیان
  • مهدی هاشمی - شاهرخ فروتنیان








  • منبع : ایسنا

    به روز شده در : يکشنبه 17 بهمن 1389 - 20:25

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 224375
    بازديد ديروز: 217180
    متوسط بازديد هفته گذشته: 270964
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 410733988



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات