دانلود

سينمای ما - فيلم - كالت «هامون»؛ بيست سال بعد- 2 / هوشنگ گلمكاني: «هامون» آن سال‌ها و بعد حال و حسرت

   


download block
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
Top Site Banner
گزيده‌ «سينماي جهان»
  • پرونده حقوقی علیه عمو مارتی!
    کمپانی سچی گوری علیه مارتین اسکورسیزی اقامه دعوی کرد!
  •  
  • 'گفت وگو باآنتونی هاپکینز درباره مرگ ،زندگی ، بازیگری و....
    آنتونی هاپکینز:سپاسگزار این زندگی هستم/بازیگری در تئاتر برای من مثل قرار گرفتن پشت میله های زندان است
  •  
  • جزئیاتی از خودکشی کارگردان و تهیه کننده مشهور هالیوود + واکنش بازیگران،کارگردانها و منتقدان به مرگ همکارشان
    تونی اسکات از سرطان مغز رنج می برد
  •  
  • کارگردان معروف هالیوود خودکشی کرد
    تونی اسکات با پریدن از یک پل در لس آنجلس به زندگی خود پایان داد
  •  
  • دیوید کراننبرگ با اظهار‌ نظري غافلگیر‌کننده‌ درباره سومين بتمن كريستفر نولان خبرساز شد
    «سلحشور تاریکی بر می‌خیزد» فیلمی کسل‌کننده است
  •  
  • قابل توجه علاقه مندان پیوند سینما و ادبیات
    فیلم زندگی‌نامه جَبران خلیل جَبران و كتاب «پيامبر» ساخته می‌شود
  •  
  • به بهانه اكران نسخه آي‌مكس (Imax) «مهاجمان صندوقچه گمشده»
    گامی به سوی رویای سینمای جادویی
  •  
  • واکنش برد پیت در دوران عصبانیت و آشفتگي چیست؟
    چند روزی غیبش می زند، ته ریش می‌گذارد و كلاه سر مي‌كند و ...
  •  
  • نخستین تصاویر «دوازده سال یک برده» با نقش‌آفرینی برد پیت و مایکل فاسبیندر را ببينيد
    فیلمبرداری «دوازده سال یک برده» به کارگردان ا ستیو مکوئین تمام شد
  •  
  • علاقه مندان فرانک سیناترا و مارتین اسکورسیزی نخستین بار در «سایت سینمای ما» بخوانید
    روند تولید زندگی‌نامه فرانك سیناترا، از آغاز تاکنون/ لئوناردو دی کاپریو و مايكل فاسبيندر گزينه‌هاي اصلی نقش اول «سیناترا»ا
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • متن كامل نوشته‌اي كه باعث ناراحتي لادن طباطبايي و خداحافظي از دنياي بازيگري شد
    رونمایی از کلفت لادن طباطبایی یا «بفرمایید مهدکودک»!

  • سري جديد عكس‌هاي «چ» منتشر شد
    اولين تصوير از فريبرز عرب‌نيا با گريم دكتر مصطفي چمران در كنار ابراهيم حاتمي‌كيا

  • عكس‌هاي اختصاصي محسن هردان از حضور سينماگران براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي به زلزله‌زدگان آذربايجان
    اولين تصاوير تلاش اهالي سينماي ايران را در "سينماي ما" ببينيد: چه كساني امروز پنج‌شنبه 26 مرداد مقابل سينما آزادي رفتند؟

  • مطلب «رونمایی از کلفت لادن طباطبایی» باعث خداحافظي اين بازيگر از سينما و تلويزيون شد
    یک باربیکیو ساده به چشم‌شان آمده و آن‌قدر بی‌ادب هستند كه خانم همراه من را کلفت خطاب می‌کنند/لابد سکته می‌کنند اگر بفهمند من چهار زبان دیگر غیر از فارسی بلدم!

  • هدیه عید سعید فطر "سینمای ما": تازه ترین تصاویر اختصاصی محسن هردان از حضور اهالی سینما برای جمع آوری کمک مردم به زلزله زدگان - قسمت پنجم
    لحظه های دوست داشتنی همراهی مردم و سینمای ایران برای کمک به هموطنان مصیبت زده

  • عكس‌هاي اختصاصي محسن هردان از حضور سينماگران براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي به زلزله‌زدگان آذربايجان - قسمت چهارم
    تصاوير امير قلعه‌نوعي بين اهالي سينماي ايران در "سينماي ما": نزديك به پانصدميليون ريال تا پايان پنج‌شنبه جمع‌آوري شد

  • عكس‌هاي اختصاصي محسن هردان از حضور سينماگران براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي به زلزله‌زدگان آذربايجان - قسمت دوم
    اولين تصاوير تلاش اهالي سينماي ايران را در "سينماي ما" ببينيد: نزديك به صد ميليون ريال تا عصر پنج‌شنبه جمع‌آوري شده است

  • حاشيه‌سازي ديرهنگام براي كم‌رنگ‌كردن تلاش اهالي سينما در كمك به زلزله‌زدگان است؟
    عليرام نورايي: این یکی انگار خیلی ناراحت بود که دستور به اخراج من داد/ كمال تبريزي: در حالی‌که بسیاری ایستاده بودند، این آقا که اصلا نمی شناختمش و نمی‌دانم کجا بازی کرده ‌بدون اجازه پشت یکی از صندوق‌ها نشسته بود

  • حاشیه‌های دیدار و مراسم افطار رئیس جمهور با تعدادی از اهالی سینما و تلویزیون + فهرست کامل حاضران در مراسم
    از درخواست رفع‌ مشکل بازیگر شبیه احمدی‌نژاد تا دفاع از ساخت «لاله»!

  • برنیس بژو جایگزین ماریون کوتیار + زندگی‌نامه بازيگر كانديداي اسكار و همسر كارگردان برنده اسكار
    بازیگر زن فیلم جدید اصغر فرهادی تغییر کرد / علي مصفا به گروه بازيگران اضافه شد

  • عذرخواهي كارگردان «شام ايراني» از بازيگران زن مجموعه و واكنش به حواشي قسمت اخیر
    شرمنده‌ام از برخی چشمان ناپاک!/ حق مالی و معنوی هنرمندان بیش از این است

  • عكس‌هاي اختصاصي محسن هردان از حضور سينماگران براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي به زلزله‌زدگان آذربايجان - قسمت سوم
    تصاوير گروه دوم اهالي سينما را هم در "سينماي ما" ببينيد: چه كساني پنج‌شنبه شب 26مرداد مقابل سينما آزادي رفتند؟

  • به نظر شما گلایه های جمشید هاشم‌پور از شرایط سینمای ایران واقعی است؟
    روی جلد تمام نشریات پر شده از تصاویر گلزار و جایی برای بازیگران واقعی نیست/ مگر سینمایی هم برای ما مانده که پرکار باشم؟

  • حرف‌های داریوش خنجی، مدير فیلمبرداري مشهور ایرانی‌تبار درباره زادگاهش
    گروه خودم را برای فیلم جدید اصغر فرهادی پیشنهاد دادم

  • بسته خبري "سينماي ما" از اعتراض‌هاي شديد به «خنده‌ بازار» با ادعاي اهانت بی‌سابقه شبکه سه به مرجع عالیقدر تشیع‌ + واكنش سازمان صدا و سيما
    بر این «گریه بازارِ» آشفته‌ بگریید/ اختاپوسِ بی‌تعهدی ‌یا بی‌سوادی‌ سر از درونِ دل سیمای خودمان برآورده و چنگ بر سیمای پاک بنیان‌گذاران حوزه‌های شیعه می‌کشد

  • فهرست حاضران در مراسم افطار و ديدار با محمود احمدي‌نژاد و اسفنديار رحيم مشايي
    ‌در ‌مهمانی خصوصی‌ رياست‌جمهوري با گروهي از اهالي سينما و تلويزيون چه گذشت؟

  • پیام‌ فاطمه معتمدآریا براي زلزله‌زدگان آذربايجان
    با قلبی آکنده از اندوه، نه در سوگ مادر که دُر گرانبهای هستی‌ام بود ...

  • كارگردان «آرتيست» درباره همسرش برنيس بژو و بازيگر فيلم تازه اصغر فرهادي چه گفت+ آلبوم عكس
    به او گفتم اين نقش براي تو نوشته شده و بهترين نقشي است كه مي‌تواني بازي‌ كني/ كاري كن كه اين نقش مال خودت بشودد

  • مراسم تشييع پيكر ناديا دلدار گلچين برگزار شد
    مسیر هنرمندانه این نیست که شماره حساب معین کنیم و دیگران را تشویق کنیم پول بریزند

  • فقط قسمت پایانی «خداحافظ بچه» دوشنبه 30 مردادماه روی آنتن می رود
    سریال‌های ماه مبارک رمضان به آخر خط رسیدند

  • News
  • كيومرث پوراحمد به «كلاس هنرپيشگي» عليرضا داودنژاد پيوست
    به عنوان رفيقي كه شايد بتوان اسم آن را مشاور گذاشت، قرار است كنار عليرضا باشم
  •  
  • آخرين وضعيت سه فيلم عباس کيارستمي براي نمايش در ايران
    «مثل يک عاشق» دوبله و اواخر مهر اکران مي‌شود/ «شيرين» و «کپي برابر اصل» در شبکه نمايش خانگي
  •  
  • فيلم دهه شصتي‌ها قرار است بزودي اكران شود
    تيزر «بغض» را در "سينماي ما" دانلود يا آنلاين تماشا كنيد
  •  
  • حرف‌های داریوش خنجی، مدير فیلمبرداري مشهور ایرانی‌تبار درباره زادگاهش
    گروه خودم را برای فیلم جدید اصغر فرهادی پیشنهاد دادم
  •  
  • پس از نسخه داخلي «بفرماييد شام»، حالا فیلم ـ مسابقه اتومبيل‌راني در مدل نمایش واقعی
    سه شبانه‌روز «رالی ایرانی» با حضور سه گروه از سوپراستارها
  •  
  • نخستین پوستر فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» را در "سينماي ما" ببينيد
    «پیشکش سینمای ایران به مادران ایرانی» از پنجم مهر در گروه سینما آزادی اكران مي‌شود
  •  
  • پرويز پرستويي شماره حساب بانك و كارت شتاب كمك‌هاي مردمي را اعلام كرد
    تداوم جمع‌آوري كمك‌هاي مردم توسط اهالي سينما با حساب مشترك به نام پرویز پرستویی، کمال تبریزی و رضا میرکریمی در بانک سرمایه
  •  
  • گزارش اكران و سونامي عروسكي به گيشه: فروش جمعه كلاه قرمزي از كل فروش ده روز دو فيلم ديگر بالا زد!
    دورخيز «كلاه‌ قرمزي و بچه ننه» براي شكستن ركورد پرفروش‌ترين فيلم سينماي ايران: ۸۰۰ میلیون تومان در ده روز
  •  
  • خبر «هفت» درباره فهرست بازيگران «شنام» تكذيب شد: هنوز با هيچ بازيگري قرارداد نبسته‌اند
    صحبت‌هاي اوليه با حميد فرخ‌ن‍ژاد براي حضور در «شنام» انجام شده است
  •  
  • كارگردان «آرتيست» درباره همسرش برنيس بژو و بازيگر فيلم تازه اصغر فرهادي چه گفت+ آلبوم عكس
    به او گفتم اين نقش براي تو نوشته شده و بهترين نقشي است كه مي‌تواني بازي‌ كني/ كاري كن كه اين نقش مال خودت بشودد
  •  
  • رونمايي از تیزر «یك عاشقانه ساده» ساخته سامان مقدم در سايت "سينماي ما"
    گندم به وصلت اجباري تن نمي‌دهد‌ و عشق خودش را مي‌خواهد
  •  
  • پرويز پرستویی، رضا میرکریمی و كمال تبریزی به مناطق زلزله‌زده می‌روند
    برای همدلی و جبران خلاء‌های عاطفی زلزله‌زدگان عازم این سفر هستیم
  •  
  • اسامی فیلم‌های مسأله‌دار محرمانه به سازمان سینمایی اعلام می‌شود
    مرتضي شایسته: مشكل اصلي سينماي ما فیلمنامه‌نویس است/ حمزه‌زاده: مشکل اصلی سینما مضمون است نه فیلمنامه
  •  
  • برنیس بژو جایگزین ماریون کوتیار + زندگی‌نامه بازيگر كانديداي اسكار و همسر كارگردان برنده اسكار
    بازیگر زن فیلم جدید اصغر فرهادی تغییر کرد / علي مصفا به گروه بازيگران اضافه شد
  •  
  • پرديس‌هاي سينمايي شهرداري با سينماي ايران آشتي كردند، اما سالن‌هاي حوزه هنري همچنان بلاتكليف است
    بهترین خبر برای صاحبان فیلم‌های اکران عید فطر: جلسه فوق‌‌العاده شورای صنفی نمایش‌، سینما آزادی را آزاد كرد
  •  
  • در نشست نقد و بررسی «در خرابات مغان» رمان تازه داريوش مهرجویی چه گذشت: رمان یک حرکت ماورایی دارد و شما را به جاهایی می‌برد
    آقای فراستی با نفرت می‌رود طرف سینما تا هي بکوبد و بکوبد و بکوبد/ از خودش، سینما و آدم‌ها نفرت دارد / اين هامون ما را بیچاره کرد/ خسرو شکیبایی می‌گفت‌ «سنتوری » یک هامون دیگر است
  •  
  • نگاهی به فيلم «كلاه قرمزي و بچه ننه» كه این روزها منجي گيشه‌هاي كساد سینمای ما شده است
    اين عروسك جان‌دار‌ترین سوپراستار‌ سینمای ایران است!
  •  
  • تيزر فيلم تازه همايون اسعديان ساخته میثم مولایی و با صدای نیما رئیسی
    تیزر جدید «بوسیدن روی ماه» را در "سينماي ما" ببينيد
  •  
  • به نظر شما گلایه های جمشید هاشم‌پور از شرایط سینمای ایران واقعی است؟
    روی جلد تمام نشریات پر شده از تصاویر گلزار و جایی برای بازیگران واقعی نیست/ مگر سینمایی هم برای ما مانده که پرکار باشم؟
  •  
  • عروسکهای کاموایی به داد سینمای ایران رسید/ دو فیلم دیگر چقدر فروختند؟
    «کلاه قرمزی و بچه ننه»۳۷۰ میلیون تومان در پنج روز فروخت
  •  
    amar
    بازديد امروز: 96372
    بازديد ديروز: 215751
    متوسط بازديد هفته گذشته: 233131
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 429351257

       
    bottom banner


    asrejomeadv
    tablighat
     



     


    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Nokia

    i news
    سينماي ما - بهمن بابازاده: رضا صادقي نه خواننده خوبي است و نه در بازيگري كمترين و كوچكترين استعدادي دارد.ترانه هاي او عمدتا در فضايي تكراري و يكنواخت در همه اين سالها منتشر شده و مخاطبان اش را يكي پس از ديگري از دست داده و در عرصه سينما هم به قدري ضعيف و بي خاصيت ظاهر شده كه خوشبين‌ترين منتقدان سينمايي را هم عليه خود شورانده و همين باعث شده او رفته رفته غزل خداحافظي را با اكران «بي‌خداحافظي» بخواند و به سيل عظيم هنرمندان فراموش شده و «فيد شده» بپيوندد...
    سينماي ما- اين بازيگر اعلام كرد كه توسط يكي از سينماگران باسابقه از جمع سينمايي‌هاي مقابل سينما آزادي «اخراج» شده است. مصاحبه با اين بازيگر سمت و سويي داشت كه انگار اين اخراج  و رفتارِ به قول نورايي نامحترمانه و غيرمنصفانه، به خاطر بازي او در فيلم «قلاده‌هاي طلا» ...
    سينماي ما- اين فيلم به دليل حساسيت‌هايي كه روي ساخته‌هاي كاهاني به وجود مي‌آيد، مدتي براي دريافت پروانه نمايش دچار مشكل بود و حتي در مقطعي اعلام شد كه بايد يكي از شخصيت‌هاي فيلم را حذف كند! طبعاً حذف‌كردن شخصيت مادر نگار جواهريان از فيلم به دليل...
    goldiran
    Main News
     
    سينماي ما - بهمن بابازاده: رضا صادقي نه خواننده خوبي است و نه در بازيگري كمترين و كوچكترين استعدادي دارد.ترانه هاي او عمدتا در فضايي تكراري و يكنواخت در همه اين سالها منتشر شده و مخاطبان اش را يكي پس از ديگري از دست داده و در عرصه سينما هم به قدري ضعيف و بي خاصيت ظاهر شده كه خوشبين‌ترين منتقدان سينمايي را هم عليه خود شورانده و همين باعث شده او رفته رفته غزل خداحافظي را با اكران «بي‌خداحافظي» بخواند و به سيل عظيم هنرمندان فراموش شده و «فيد شده» بپيوندد...
     
    سینمای ما- کارگردان «شام ایرانی» ضمن ابراز تاسف از موضع‌گیری برخی از رسانه‌ها نسبت به این مجموعه که منجر به کناره‌گیری لادن طباطبایی از دنیای بازیگری شد، گفت: شرمنده‌ام که در میان مردم عزیز سرزمینم چشمان ناپاکی هم وارد حریم خانوادگی بازیگران شد. بیژن بیرنگ برنامه‌ساز و کارگردان مجموعه «شام ایرانی» ویژه...
     
    سينماي ما- اين بازيگر اعلام كرد كه توسط يكي از سينماگران باسابقه از جمع سينمايي‌هاي مقابل سينما آزادي «اخراج» شده است. مصاحبه با اين بازيگر سمت و سويي داشت كه انگار اين اخراج  و رفتارِ به قول نورايي نامحترمانه و غيرمنصفانه، به خاطر بازي او در فيلم «قلاده‌هاي طلا» ...
     
    سينماي ما- سنت هميشگي نظرخواهي سايت "سينماي ما" درباره فيلم‌هاي در حال نمايش در بخش «فيلم‌هاي روي پرده» براي اكران عيد فطر هم شروع شده و پس از ركود موقت نيمه اول سال، اميدواريم اين بخش هم با نظرهاي شما و امتياز كاربران سايت "سينماي ما" بار ديگر رونق بگيرد. براي امتياز دادن به سه فيلم...
     
    سينماي ما- «سريال‌هاي تركيه» اين روزها به ميهمان تازه سفره سرگرمي بينندگان شبكه‌هاي ماهواره‌اي تبديل شده است. موج فراگير پخش اين سريال ها در سال هاي اخير و تاثيرات مخرب فرهنگي آنها و نيز تناقض محتوايي آنها با واقعيت هاي جامعه تركيه موضوعي است كه در اين گزارش به آن پرداخته شده است...
     
    سينماي ما- ... طبق مستنداتِ موجود در پهنهٔ گیتی، آنجلینا جولی یک هرزهٔ فاسدالاخلاقِ هالیوودی است و صحیح نیست که در مضحکهٔ «گریه بازارِ» شمایان چنین موجودی با عفیفگانِ پاک نژادِ تشیع علوی قیاس شود. آگاه باشید و به بازیگران و نویسندگانتان بیاموزید که ازدواج با آنجلینا جولی به پشیزی نمی‌ارزد، چه رسد به اینکه ارزش پرداختِ مهریه سنگین را داشته باشد. اگر شمایان، می‌پندارید آنجلینا جولی آن قدر می‌ارزد که ...
     
    سينماي ما- سعيد نيكورزم: روایت از شکل‌افتادهٔ یک هنرمند موسیقی پاپ که بر اثر فشارهای شرایط بغرنج عاطفی و اجتماعی به کما رفته است، چون تکلیف فیلم با خودش مشخص نیست. فیلم درباره‌ خواننده‌ای‌ست که همه ‌کم و بیش او را می‌شناسیم، اما در ‌‌نهایت سر‌در‌گم هستیم که تا چه حد از قصه و صحنه‌های فیلم را به رضا صادقی نسبت بدهیم و تا چه حد ...
     
    سينماي ما- تازه ترین فیلم روح الله حجازی با نام «زندگی مشترک یک زوج میانسال» با حضور حمید فرخ نژاد و هنگامه قاضیانی تولید می شود. در حالی که هنوز وضعیت اکران فیلم قبلی  حجازی با عنوان «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» مشخص نشده،  این کارگردان به تازگی تصمیم گرفته...
     
    سينماي ما- بازیگران از وسائل مختلف از جمله هواپیماهای فوق سبک، قطار و قایق استفاده می‌کنند و مجبور می‌شوند غواصی و یا اسب سواری کنند. مجری مسابقه که یک بازیگر سینماست با تکنیک و ابزار خاص ارتباطی موقعیت همه بازیگران را ...
     
    سينماي ما- حـــامد مظفـــری: در حالی که روز گذشته خبری از سوی یکی از سایتهای خبری منتشر شده بود مبنی بر ممنوع التصویر شدن کاراکتر «جیگر» از مجموعه «کلاه قرمزی»، حمید مدرسی تهیه‌کننده مجموعه‌های تلویزیونی «کلاه قرمزی» ‌ از بی‌اطلاعی...
     
    سينماي ما-  مراحل مقدماتي آن سنگين است و گمان نمي‌كنم به اين زودي‌ها كليد بزنيم. واقعيت اين است كه  يك بودجه هفت، هشت، ده ميلياردي هم در اختيار ما قرار داده شده، اما نياز نيست كه ما آن را صرف توليد كنيم چون براي ساخت اين فيلم رقمي كمتر از آن برآورد شده است و قرار شده اين پول براي ...
     
    سينماي ما- حـــامد مظفـــری:  ماه‌ها بعد از اجرای برنامه «ستاره مهاجر»، این روزها فرشید نوابی و همسرش به ایران آمده اند و درصدد تولید برنامه ای با عنوان «آکادمی موسیقی ایرانی» هستند؛ برنامه ای که سبک و سیاقش به مانند برنامه قبلی این زوج است اما به لحاظ کیفی کوشش شده این کار یک سروگردن بالاتر باشد. برای آن که از چند و چون تولید این برنامه که بناست از شبکه...
     
    سينماي ما- مجموعه «شام ايراني» كه تا امروز هفت قسمت از آن در شبكه خانگي پخش شده و توانسته خيلي زود جايش را ميان بخشي از هواداران چنين برنامه‌هايي باز كند، موافقان بسيار و مخالفان محدودي داشته اما چندان كه بايد، كارگردانش را راضي نكرده است. در گفت‌وگويي طولاني و البته خواندني به اين نتيجه...
     
    سينماي ما- محمد‌حسین لطیفی‌ سریال زندگی «رئیس‌علی ‌دلواری» را با نام «هنگام بیداری» به تهیه‌کنندگی محمود غلامی تا چهار ماه دیگر کلید می‌زند. لطیفی‌ قرار است سریال زندگی ‌رئیس‌علی ‌دلواری‌ را با نام «هنگام بیداری» طی چهار ماه آینده برای تلویزیون بسازد. پيش از انقلاب هم سريال «دليران تنگستان» ساخته همايون شهنواز به زندگي اين مبارز دلواري پرداخته بود و حتي در...
     
    سينماي ما- اين فيلم به دليل حساسيت‌هايي كه روي ساخته‌هاي كاهاني به وجود مي‌آيد، مدتي براي دريافت پروانه نمايش دچار مشكل بود و حتي در مقطعي اعلام شد كه بايد يكي از شخصيت‌هاي فيلم را حذف كند! طبعاً حذف‌كردن شخصيت مادر نگار جواهريان از فيلم به دليل...
     
    سينماي ما- فيلم سينمايي «آهوي پيشوني سفيد» اولين ساخته سيد جواد هاشمي در جشنواره فيلم فجر سي‌ام به نمايش درآمد و حالا قرار است در نوبت دوم اكران عيد فطر با نام كامل «اختاپوس: دفتر اول آهوی پیشونی سفید» به نمايش عمومي درآيد. مسعود اطيابي تهيه‌كنندگي فيلم را برعهده دارد‌ و سازندگان فيلم مي‌گويند اين پرهزینه‌ترین فیلم کودک و نوجوان سینمای ایران است كه دو قسمت ديگر ...
     
    سينماي ما- یک نگاه کلی به سری «شام ایرانی» ما را به این حقیقت رهنمون می‌سازد که جناب بیژن بیرنگ در دهه ششم زندگی خویش خلاقیت را کاملا کنار گذاشته و به جایش تا توانسته به گرته برداری از «طغرل» پرداخته! طغرل کیست؟ همان گوینده برنامه مبتذل «بفرمایید شام» در کانال ماهواره ای «من و تو» كه ...
     
    سينماي ما- گویا نقد صریح سايت شبکه ایران بر بخش دوم برنامه «شام ایرانی» با حضور بازيگران زن ايراني بازتاب‌هاي متفاوتي در میان رسانه ها داشته و حتی یکی از بازیگران حاضر در این برنامه را هم واداشته که با نگارش یادداشتی خداحافظی خود از بازیگری را اعلام کند...
     
    سينماي ما- حـــامد مظفـــری: تازه ترین فیلم سینمایی مجید برزگر کارگردان جوان و خوش ذوق سینمای ایران که «پرویز» نام دارد در اولین گام در جشنواره سن سباستین به اکران درخواهد آمد. برزگر که پیش از این هم...
     
    سينماي ما- یکی از عروسک‌های محبوب و تازه ساخته شده توسط گروه ایرج طهماسب و حمید جبلی شخصیت «جیگر» بود. عروسک خری که با نام «جیگر» خیلی زود توانست به عنوان یکی از کاراکترهای محبوب تلویزیون در نوروز 91 بدل شود. این عروسک با تکیه بر...
    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : ایرج طهماسب
    (امتیاز 81,3/100 - 129 رأي)
    کارگردان : ‌احمد امینی
    (امتیاز 83,3/100 - 63 رأي)
    کارگردان : مصطفی کیایی
    (امتیاز 80,4/100 - 47 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    فيلم - كالت «هامون»؛ بيست سال بعد- 2
    هوشنگ گلمكاني: «هامون» آن سال‌ها و بعد حال و حسرت
    هوشنگ گلمكاني: «هامون» آن سال‌ها و بعد حال و حسرت


    سينماي ما- هوشنگ گلمكاني: اولين نمايش‌ هامون در جشنوارة آن سال که تمام شد، احمد طالبي‌نژاد آمد زود سراغم، پرسان، که: «چه‌طور بود؟ خوشت آمد؟» گفتم نه. تعجب کرد. گفتم آشفته است، اداست. گفت وقتي داشتم فيلم را مي‌ديدم خيلي به ياد تو بودم و فکر مي‌کردم که داري خودت را توي اين فيلم مي‌بيني. گفتم والله من نه دغدغه‌هاي فلسفي حميد‌هامون را داشته‌ام و نه آن رابطة عشق و نفرت حميد و مهشيد را تجربه کرده‌ام. دعواهاي زن و شوهري هم ـ سطحي يا عميقش ـ توي بيش‌تر خانه‌ها هست و نيازي نيست که آدم فقط با حميد ‌هامون همذات‌پنداري کند.

    بهمن 1386، جشنوارة هشتم فجر، براي من يکي از بدترين دوره‌ها بود. آن روزها کار هيچ‌کدام از بزرگان را نپسنديدم (دندان مار، اي ايران، مادر، کلوزآپ و همين‌ هامون)، مهاجر را در جشنواره نديده بودم و بعدها ديدم، کشف بزرگي در کار نبود و تنها فيلمي‌که احساس رضايت از تماشايش داشتم، فيلم کوچک و جمع‌وجور و بي‌ادعاي ريحانه (عليرضا رئيسيان) بود. ‌هامون خيلي چيزها را به دو بخش تقسيم کرد؛ از جمله منتقدان نيز دو دستة موافق و مخالف آن شدند که هرچند تعداد مخالفان کم‌تر بود ولي صداي‌شان بلندتر. البته‌ هامون در نظرخواهي پايان جشنواره از نويسندگان و منتقدان ماهنامة «فيلم» با 9 رأي فيلم اول شد (فيلم دوم دندان مار بود با 3 رأي) و در نظرخواهي همين مجله از همة منتقدان مطبوعات در پايان سال 1369 که فيلم به نمايش عمومي‌درآمده بود، دندان مار اول شد و ‌هامون سوم. توي فهرست برگزيده‌هاي چند تا از منتقدان معروف آن سال‌ها اسمي‌از‌هامون نبود. همان سال در شمارة صد ماهنامة «فيلم» در نظرخواهي ديگري از نويسندگان مجله براي گزينش بهترين فيلم‌هاي پس از انقلاب،‌هامون به همراه دونده و دستفروش در ردة هفتم قرار گرفت، در حالي که باشو فيلم اول شد و ماديان، شايد وقتي ديگر، ناخدا خورشيد، خانة دوست کجاست، اجاره‌نشين‌ها و آن سوي آتش بالاتر از ‌هامون ايستادند. اما عجيب اين بود که ‌هامون در نظرخواهي از خوانندگان مجله فيلم اول شد. در مورد اخير حيرت‌زده بودم که چه‌طور خوانندگان مجله که عموماً جوان بودند و هستند، يا معمولاً جوان‌ها در اين گونه نظرخواهي‌ها شرکت مي‌کنند، فيلمي ‌را برگزيده بودند که به نظر مي‌آمد دغدغه‌هاي شخصيت اصلي آن دغدغة آن‌ها نيست و حداقل مربوط به يک نسل قبل‌تر است. اين حيرت کماکان با تبديل شدن ‌هامون به يک فيلم کالت و افزايش تعداد علاقه‌مندان جوانش به آن (و افزايش شدت علاقة آنها) ادامه يافت که حالا البته پاسخ‌هايي نه‌چندان دقيق و روشن براي اين پرسش پيدا کرده‌ام، ولي همچنان فکر مي‌کنم علاقة اين گروه سني به فيلمي‌مثل نفس عميق طبيعي‌تر است تا‌هامون. و بخشي از آن حيرت ادامه دارد.

    در نظرخواهي سال 1378 ماهنامة «فيلم» از منتقدان ايراني براي انتخاب بهترين فيلم‌هاي تاريخ سينماي ايران‌هامون حتي در ميان بيست فيلم اول هم نبود و در اين سال‌ها چند نظرخواهي در نشريات ديگري هم انجام شد که حالا نتيجة آن‌ها و جايگاه‌هامون در اين نظرخواهي‌ها را به ياد ندارم، اما در آخرين نظرخواهي از شصت منتقد کشور با هدف انتخاب بهترين شخصيت‌هاي کل تاريخ سينماي ايران (ماهنامة «فيلم»، شمارة 321، 20 شهريور 1383) حميد‌هامون در صدر ايستاد؛ بالاتر از مشدحسن و سيد و قيصر و حکمتي و نايي‌جان و علي خوش‌دست و مجيد ظروفچي و بقيه.

    تاريخ داشت قضاوتش را مي‌کرد؛ همان که مي‌گويند عادل‌ترين و منصف‌ترين و بهترين داور آثار هنري است. خودم هم که در نمايش جشنوارة هشتم‌هامون را دوست نداشتم و سال بعد هم به همين دليل در نمايش عمومي‌آن را نديدم، بعدها در تماشاي اتفاقي فيلم، ديدم چه اشتباهي کرده بودم و ارزش‌هاي‌هامون برايم از سايه درآمد. بار اول که فيلم را ديده بودم، به نظرم آمده بود که‌هامون فيلمي‌آشفته است و با آن رفت‌وبرگشت‌هاي زماني، به اين نتيجه رسيده بودم که اين جوري مي‌شود کل سکانس‌هاي فيلم را جابه‌جا کرد و هيچ اتفاقي هم نمي‌افتد. و اين هم يعني يک نقص ساختاري. جاهايي از فيلم هم به نظرم تقليد از فيلم‌هاي فليني آمد و مقداري ادابازي و پراکنده‌گويي و انداختن طعمه‌هاي کلامي‌و مفهومي‌در برابر تماشاگر براي مشغول کردن ذهن آن‌ها. ناگفته نماند که تأييد رسمي‌فيلم در جشنواره و جايزه گرفتنش و محمل جايزه گرفتنش هم شايد در ايجاد دافعه در آن سال‌ها، لااقل براي عده‌اي که من جزوشان نبودم، تأثير داشته است. در بازبيني فيلم به اين نتيجه رسيدم که اين فرم ساختاري، در تناسب کامل با موضوع و مضمون و وضعيت شخصيت اصلي‌اش است. آن وقت ديگر فليني‌بازي‌ها و ادابازي‌هايش هم منطق خود را برايم پيدا کرد و بعد در دفعه‌هاي بعد، جنبه‌هاي ديگرش برايم آشکار شد و هر بار مي‌شد چيز تازه‌اي در آن يافت. البته‌هامون هيچ‌گاه فيلم محبوبم نشد، اما يکي از مثال‌هايم شد براي تناسب فرم و محتوا، کارگرداني ساده و عميقي که حاصل پختگي‌ست، ديالوگ‌نويسي، شخصيت‌پردازي و بازيگري. که شد سبک کارگرداني مهرجويي.

    سال 1374، براي دويستمين شمارة ماهنامة «فيلم» به همکاران پيشنهاد داديم که هر کس در مطلبش از تجديدنظرهايي که دربارة فيلم‌ها و فيلمسازاني در زندگي‌اش کرده بنويسد؛ و به طور مشخص اگر زماني نسبت به فيلمي‌نظر منفي داشته و بعدها در تماشاي مجدد همان فيلم ارزش‌هايي در آن کشف کرده، از اين تجربه‌اش بنويسد. کم‌تر کسي اين پيشنهاد را جدي گرفت و تعداد کساني که مطلب‌شان را با اين موضوع نوشتند بسيار اندک بود. يکي از آن‌ها خودم بودم که هميشه آمادة اعتراف به خطاهاي کرده و ناکرده‌ام هستم. پس از مقدمه‌اي طولاني دربارة تاريخچة قضيه در مورد خودم، به طور مشخص از شست‌وشوي نگاهم نسبت به سه فيلم کندو، ‌هامون و مادر نوشتم. و در مورد‌هامون همين چيزهايي را که در پاراگراف بالا توضيح دادم نوشتم. (ناگفته نماند که در يکي از بازنگري‌هاي اساسي به فيلم‌هامون، حدود ده سال پيش مجيد اسلامي‌در ماهنامة «فيلم» مضمون محوري فيلم را که عده‌اي عاشقش شدند و به همين دليل تحسينش کردند، نوعي هجو آن مفاهيم تفسير کرد که به نظرم تفسير درستي بود).

    حالا، اين روزها و پس از درگذشت خسرو شکيبايي، تماشاي‌هامون طعم و معناي ديگري دارد و احساس‌هاي متفاوتي را در آدم برمي‌انگيزد. يکي از آن احساس‌هاي شخصي‌ام احساس رضايت و خشنودي از اين است که چه خوب شد که ارزش‌هاي ‌هامون خيلي زود و در زمان خودش شناخته شد و آفرينندگانش قدر ديدند و مثل مورد علي حاتمي‌نشد که پس از درگذشتش او را کشف کنيم و حسرت بخوريم. اگر دونده و اجاره‌نشين‌ها را هم با اغماض‌هايي بشود فيلم کالت خواند، اما‌هامون بي‌بروبرگرد نخستين فيلم کالت کامل سينماي پس از انقلاب بود. با کمي ‌جسارت مي‌شود گفت که‌هامون بازيگري در سينماي ايران را هم به دو بخش قبل و بعد از خود تقسيم کرد؛ ضمن اين‌که سينماي پس از انقلاب صاحب نخستين ستارة خود شد که ضمناً بازيگر خوبي هم بود. آن قدر خوب که نه خودش و نه فيلم‌سازان ديگر نتوانستند از وسوسة تکرار حميد‌هامون خودداري کنند. اما خسرو شکيبايي در قفس حميد‌هامون اسير نماند و چند تا از نقش‌هاي بزرگ سينماي اين سال‌ها را از آن خود کرد. فارغ از کيفيت خود فيلم‌ها، حتي تک‌سکانس‌هاي بعضي از فيلم‌هايش را مي‌شود گذاشت و همين جوري تماشا کرد. آن‌هايي که مي‌خواهند بازيگر شوند مي‌توانند از آن‌ها بياموزند. ما که چنين قصدي نداريم، حالش را مي‌بريم و حالا البته حسرتش را.


    منبع خبر : شهروند امروز
    پنجشنبه,10 مرداد 1387 - 2:28:23

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو

    نظرات

    در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
    مهدي
    پنجشنبه 10 مرداد 1387 - 17:57
    2
    موافقم مخالفم
     

    چقدر اين يادداشت، من رو ياد سنتوري انداخت. شناخت ارزش هاي هامون نزديك به يك دهه و نيم زمان برده. و حالا همه فهميدن كه با چه شاهكاري طرفن و روز به روز عاشقاي فيلم بيشتر ميشن. در حالي كه اون موقع ها كه هامون تازه ساخته شده بود اكثر منتقدها مخالف فيلم بودن. ولي الان همونها هم روشون نميشه كه حرفهاي اون موقعشون رو تكرار كنن! اما ستوري؛سنتوري استاد هم مثل هامون ميمونه دقيقا. بيشتر از نيمي از منتقدها مخالف سر سخت فيلم هستن و حتي جمعي از عوام هم از فيلم خوششون نمياد. ولي اونايي كه سنتوري رو عاشقانه دوست دارن، عشق و علاقشون همونطوريه كه نسبت به هامون دارن. آقاي قادري يادته گفتي شناخت ارزش هاي سنتوري دو دهه زمان ميبره؟ واقعا كه گل گفتي.به قول همين يادداشت:تاريخ؛ قاضي عادل و قدرتمنديه و اونه كه همه چيز رو ثابت مي كنه. فيلمهاي مهرجويي همه براي ماندگاري در تاريخ ساخته شدن و با گذشت سالها تازه ارزشهاي فيلم ‌بيشتر از قبل خودش رو نمايان مي كنه و عاشقانش بيشتر ميشن و جايگاه بي نظيري در تاريخ سينماي ايران به دست مياره. روزي رو مي بينم كه 15 سال بعد، همين منتقدهاي مخالف سنتوري روشون نشه كه حرفهاي الانشون رو در قبال اين فيلم تكرار كنن و عاشقاي فيلم روز به روز بيشتر ميشن و سنتوري تبديل به اصلي ترين فيلم كالت سينماي ما ميشه. صبر كنيد... تاريخ خودش قضاوت مي كنه. تاريخ بود كه هامون و ليلا رو به جايگاه اصليشون برد و همين تاريخ سنتوري رو هم به جايگاه رفيعش در سينماي ايران خواهد برد. همين منتقدها آماده باشن تا باز هم حرفهاشون رو پس بگيرن!! عاشقاي سنتوري همين جوانهايين كه عاشق هامون هم هستن و نسلهاي آينده تمام دغدغشون رو در سنتوري و علي خواهند ديد... صبر كنيد...صبر كنيد...

    اما نكته ي ديگه اينه كه بعضي فيلمها جدا از قدرتشون، به دليل شرايط زمان و تاثيري كه تو سينما گذاشتن فيلمهاي مطرح و محبوبي ميشن. مثلا همين فيلم گاو مهرجويي كه همواره جزو 3 فيلم برتر تاريخ سينما قرار گرفته. در كارنامه ي مهرجويي، گاو از لحاظ بزرگي و ساختاري جايگاه متوسطي داره. ولي به خاطر نقش مهمي كه در تاريخ سينماي ايران ايفا كرد تبديل شد به برترين فيلم كارنامه ي مهرجويي. در بعد از انقلاب هم فيلم هامون با اينكه فيلم بسيار بزرگ و استثنايي اي هست، ولي دليل اصلي اينكه براي منتقدان تبديل شد به بهترين فيلم مهرجويي در بعد از انقلاب و بهترين فيلم بعد از انقلاب اين بود كه جدا از كليت خود فيلم، يه فيلم متفاوت با تاريخ سينماي ايران از حيث محتوا و ساختار و روايت هست و همرو حيران خودش كرد و فصل جديدي در سينماي ايران ايجاد كرد. وگرنه مثلا شخص من علي رغم تمام عشق و علاقم به شاهكار هامون، ولي درخت گلابي رو در راس تمام فيلم هاي مهرجويي ميدونم.كه ملموس ترين عشق تاريخ سينماي ايران رو نشون داد و انصافا بهترين فيلم مهرجويي و بهترين فيلم بعد از انقلاب هست. راستي كاش مي شد اينجور مرور خاطرات و يادداشتهاي منتقدها در مورد فيلم هاي مهم، فقط محدود به هامون و اونم به خاطر از دست دادن خسرو شكيبايي نشه. خوب ميشه كه هر چند وقت يكبار براي ديگر فيلم هاي بزرگ، مثل درخت گلابي - ليلا - ناخدا خورشيد و... هم اين كارها رو كرد.

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات