يادداشت نيما حسني‌نسب درباره برنامه «هفت» كه هر هفته دارد جذاب‌تر و جدي‌تر مي‌شود
وقتي مسعود ده‌نمكي مزد علاقه و توجه مسعود فراستي به دو اخراجي‌هاي قبلي را داد!

كاربران سايت "سينماي ما" مي‌توانند بحث‌هاي قبلي درباره اين موضوع را در اين بخش ادامه دهند
سينماي ما- نيما حسني‌نسب: برنامه هفت جمعه‌شب نشان داد روند رو به رشد اين برنامه سينمايي - كه از روزهاي جشنواره گذشته استارت خورد - در سال جديد هم كماكان ادامه دارد. با اين‌كه هنوز بزرگ‌ترين ايراد برنامه در زمان‌بندي آيتم‌ها و مديريت وقت به قوت خود باقي‌ست، اما از نظر سطح كيفي و جذابيت در فضاي سينما و رسانه دارد جاي خود را بين علاقمندان و اهالي سينما باز مي‌كند. برنامه شب گذشته از دو نظر قابل بحث بود؛ يكي حرف‌هاي امين تارخ و پوريا پورسرخ درباره بازيگري كه ادامه بحث‌هاي هفته‌هاي گذشته بود. هر دو – بيش‌تر تارخ – حرف‌هاي به دردخوري درباره ورود به بازيگري و معضلات سينماي ايران در اين زمينه زدند كه البته ربط چنداني به تيتر و موضوع ميزگرد نداشت. اول قرار بود بحث بر سر نسبت ميان بازيگران با رسانه‌ها و مطبوعات و آسيب‌شناسي اين موضوع كليدي و مهم باشد كه بعد از دو سه جمله موضوع بحث عوض شد. خوشبختانه جيراني كه فهميد مهمانان اين هفته شايد براي اين تيتر مناسب نبوده‌اند، اجازه داد بحث تغيير مسير بدهد و شكل تازه‌اي بگيرد و موضوع رابطه ستاره‌ها و رسانه‌ها كماكان به عنوان يك مقوله مهم و قابل طرح و بحث به قوت خودش باقي ماند – احتمالاً براي برنامه‌هاي بعدي.

اما موضوع مهم‌تر در بحث رودرروي مسعود فراستي و رضا درستكار پيش آمد؛ تا امروز هيچ‌وقت در اين برنامه از شيوه نقدي كه فراستي در پيش گرفته و ريشه‌ها و نمونه‌هايش حرفي زده نشده بود و آسيب‌شناسي آن جايي براي طرح نيافته بود. باز هم هوشياري و حواس‌جمعي جيراني – كه تازه دارد ريزه‌كاري‌هاي مجري/مدير بودن در يك برنامه زنده را تجربه مي‌كند – كمك كرد تا مقدمه درستكار به بحثي نسبتاً مفصل و جذاب بكشد كه هنوز جاي ادامه دارد.

به عنوان كسي كه پيش از اين درباره عقب‌نشيني و كمبود جسارت در نقدهاي فراستي موقع مواجهه با فيلم‌هاي يك جريان نوشتم، موظفم شيوه برخورد اين بارش با فيلم «اخراجي‌ها 3» و كارگردان آن را تحسين كنم. موضوع سر اين فيلم و فيلمسازش نيست، بلكه حرف اين بوده و هست كه شجاعت و تند و تيزي نقد نبايد نسبي باشد. فراستي حرف‌هاي مهمي را كه در جلسه رودررو با مسعود ده‌نمكي نزده بود، اين‌بار گفت و حتي موقع حضور نابجاي كارگردان روي خط تلفن برنامه هم سر مواضعش ايستاد و در دام حاشيه‌هاي ده‌نمكي -  كه يكي از تخصص‌هاي اين روزنامه‌نگار/كارگردان است -  نيفتاد و مرعوب اسامي بزرگ مذهبي يا چهره‌هاي محبوب مردمي كه ده‌نمكي مي‌خواست براي پيشبرد بحثش ازشان خرج كند نشد. شگرد ده‌نمكي در بزرگ‌كردن و جلوه‌دادن يك جمله از فراستي درباره دكتر شريعتي هم به نظرم چندان اخلاقي نبود، چون فراستي به صراحت درباره شريعتي حرفي نزد و فقط گفت اگر ايشان جمله‌اي گفته كه ضد مردم است، اشتباه كرده (نقل به مضمون) جيراني تذكر به‌جايي براي سعه‌صدر و تحمل و مدارا به ده‌نمكي داد كه بعيد است كارگر افتد و فراستي هم حتي با پيش كشيدن علاقه و دفاعش از دو اخراجي‌هاي قبلي مي‌خواست چيزهايي را به ه‌نمكي يادآوري كند كه آن‌هم فايده‌اي نكرد.

با اين همه، مهم‌ترين بخش برنامه ديشب، شرايط مسعود فراستي بود كه به عنوان يكي از معدود مدافعان دو قسمت قبلي اخراجي‌ها با وضعيت عجيب و تازه‌اي مواجه شد؛ شكي نيست كه اظهارنظرهاي فراستي درباره دو قسمت قبلي «اخراجي‌ها» بيش‌ترين بازتاب‌هاي منفي را برايش به همراه داشته و پاشنه اشيل هميشگي او در مواجهه با فيلم‌ها و نام‌هاي ديگر شده است.كارگردان اين دو فيلم كه از دفاع و طرفداري‌هاي فراستي از دو فيلم قبلي بي‌شك بهره‌ها برده، در مقابل ايرادگيري و نقد منفي قسمت سوم فيلمش از زبان فراستي چنان برآشفت و به منتقد حمله كرد كه به ياد ندارم ذره‌اي از آن را حتي در محافل خصوصي از بزرگان اين سينما كه هميشه مورد نقدهاي تند فراستي بوده‌اند ديده يا شنيده باشم. ظريفي به شوخي (يا جدي؟) وسط پخش برنامه اس‌ام‌اس زد كه ده‌نمكي در برنامه ديشب مزد علاقه و توجه فراستي به دو اخراجي‌هاي قبلي را داد... و حالا فراستي هم انگار در ذهن ده‌نمكي در فهرست اخراجي‌ها قرار گرفته است!


منبع : سينماي ما

به روز شده در : شنبه 4 تير 1390 - 4:32

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

رهام
شنبه 4 تير 1390 - 6:0
8
موافقم مخالفم
 

من الان حدود يك ماهه مطالب سايتتون رو دنبال ميكنم و ميخواستم اول اطمينان پيدا كنم بعد حرف بزنم... شما تو نقداتون جانب انصاف رو رعايت نمي كنين و فقط هر كي از لحاظ جناح سياسي تون با شما هم كلام باشه قبولش دارين و اين باعث تناقض عجيب تو نوشته ها تون ميشه كه يكي از بزرگترين تناقضاتون همين حمله شديد وبيرحمانتون به مسعود فراستي در مطلب شنبه پيش در مورد برنامه هفت و تعريف و تمجيد از او بخاطر نقد منفي اخراجي ها چون فقط كارگردانش از يك جناح ديگره...چطور نقد منفي فيلم جدايي نادر...... شنا كردن خلاف جهت آبه ولي نقد منفي درباره اخراجي ها كه تونسته تا حالا بالاي 10 ميليون مخاطب به سينما بياره و بالاي 15 ميليون پول وارد اقتصاد ورشكسته سينما كنه شنا خلاف جهت جريان آب نيست...ومن اميدوارم كه در نوشته هاتون جانب حقيقت رو بگيرين و فقط از روي تفكر سياسي وابسته به جناحي كه معلوم الحاله نقد نكنين و باعث پويايي سينما بشين....

اگه خواستين ميتونين جوابتون رو واسم ايميل كنيد


شنبه 4 تير 1390 - 7:26
-14
موافقم مخالفم
 

{...} دمت گرم مسعود فراستي مسعود دوستت داريم مسعود دوستت داريم

محمد
شنبه 4 تير 1390 - 7:30
-8
موافقم مخالفم
 
ده نمكي و فراستي

بي آن كه بخواهم بگويم آقاي ده نمكي از چه پشتوانه و رانتي براي پرفروش شدن فيلمش استفاده مي كند ، يا اين كه بخواهم بگويم چه كساني در پشت اين كارهاي آقاي ده نمكي را هدايت و حمايت مي كنند ، يا اين كه بخواهم بگويم آقاي ده نمكي مخالف سينماي ديروز چه گونه سينما گر مي شود و خلاصه اين كه بي آن كه بخواهم گذشته آقاي ده نمكي را چون چماقي برسرش بكوبم .... يا بي آنكه بگويم كه آيا ايشان دستخوش تغيير شده يا نشده ؟ بايد يك نكته را به صراحت بگويم كه هنوز آقاي ده نمكي دهه 80 در بحث ها و گفت وگوها با مسعود خان دهه ي 70  كه  ابزار گفت وگو را تنها در تخريب و تخطئه رقيب مي دانست ، فرقي نكرده هنوز كه هنوزه روحيات گذشته حمله به رقيب با هرگونه ابزاري را فراموش نكرده است اگرچه در ظاهر سعي دارد پرستيژ يك سينما گر را داشته باشد و خود را  به قالب يك هنرمند و روزنامه نگار تبديل كند اما در گفت وگو ها شخصيت واقعي خود رانشان مي دهد و عنان اخيتار از كفش رها مي شود نكته اي اقاي جيراني به آن اشاره كرده و گفته است كه صبوري پيشه كند اما اين امر نيازمند ممارستي سخت و مهم تر از اين كه تغييري بنيادي و حقيقي است كه اميد داريم در اقاي ده نمكي ايجاد شود.


شنبه 4 تير 1390 - 7:40
4
موافقم مخالفم
 

ایول نیما. فراستی خوب بود واقعا دیشب. درستکار نیز.

عبدالسلام
شنبه 4 تير 1390 - 8:2
5
موافقم مخالفم
 

زنده باد مسعود فراستی

1
شنبه 4 تير 1390 - 8:25
-3
موافقم مخالفم
 

پیش می آید دیگر، گنده اش نکنید! اما...

آقای منتقد جوان! کاملا معلوم است از شادی در پوست خود نمی گنجید :)) مسعود فراستی هرکسی را در حد خود نقد می کند، حالا ده نمکی هی صدا بالا ببرد. تعریف مسعود فراستی از اخراجیها دلائلی خارج از متن دارد (به قول خودش) اگر فرصت بدهند دو فیلم قبلی آقای ده نمکی را مجددا نقد بکند، خواهید دید ایرادهای زیادی می گیرد. ممکن است از چیزکی هم در یک فیلم کوچک به حکم سلیقه خوش اش بی آید، ولی من تا امروز ندیدم از فیلمی تمام قد حمایت کند. در اخراجیهای اول هم از چیری دفاع کرد که مربوط به فیلمساز نبود، مربوط به 1 تعریف بود که گفت در نمای بشین پاشو! اوج اش بود.

امیدوارم دوستان در رابطه با جمله «شریعتی هم بیخود کرده اگر گفته» به حاشیه نروند، منظور فراستی همان بود که منتقد جوان! گفت، جلوگیری از سوء استفاده فیلمساز از نام و اعتبار یک فرد محبوب برای محق نشان دادن عمل خود.

م.ع
شنبه 4 تير 1390 - 9:44
-12
موافقم مخالفم
 

درود بر مسعود فراستی که بدون هیچ ترسی از گفته هایش دفاع کرد و در مقابل ده نمکی کم نیاورد


شنبه 4 تير 1390 - 10:17
10
موافقم مخالفم
 

فراستی عالی بود دیشب.عالی

راما
شنبه 4 تير 1390 - 11:1
0
موافقم مخالفم
 

من بارها گفتم فراستی بمونه بهتره چون لااقل بلده سر حرفش وایسته..دیشب هرکی جای اون بود کم میاورد یا عقب میکشید...ندیدید ده نمکی چطور به لكنت افتاد.. فقط باید یه منقد دیگه هم گاهی بیاد جلو فراستي وایسته تا پررو نشه...

مریم
شنبه 4 تير 1390 - 12:10
8
موافقم مخالفم
 

واقعا برای مسعود ده نمکی متاسفم وقتی مسود فراستی از توهین به مردم حرف می زند او می خواهد با اوردن دلایلی که احساسات مردم را جریحه دار می کند بگوید که فراستی خود به اشخاص بزرگ توهین می کند که این اشتباه محظ است

حسام
شنبه 4 تير 1390 - 12:36
15
موافقم مخالفم
 

به نظر بنده ،جناب آقای ده نمکی جو ساز خوبی هستند.

فیلم اخراجی ها درآغاز سال نقد شده بود و کارگردان نیز در آن برنامه حضور داشت.بنابراین لزومی نداشت که ایشان تماس بگیرند و به مجادله بپردازند.برنامه در رابطه با نقد فیلمهای بهار بود و اگر قرار به اعتراض باشد،باید همه کارگردانهای فیلمهای فصل بهار روی خط بیایند و اظهار فضل کنند!

نقد پذیری را یاد بگیریم و مخالف را تحمل کنیم.

شادی
شنبه 4 تير 1390 - 12:56
4
موافقم مخالفم
 

ده نمکی شخصیت خودش رو نشون داد

رضا
شنبه 4 تير 1390 - 13:49
24
موافقم مخالفم
 

درود بر جسارت فراستی

maryam
شنبه 4 تير 1390 - 20:37
-17
موافقم مخالفم
 

چرا همه نسبت به هم جبهه میگیرند و به هم تهمت میزنند ؟ ما حتا در نقد فیلم ها هم دموکراسی را نمیتوانیم تحمل کنیم . یکی یک فیلم را دوست دارد ، دیگری ندارد . این هم مشکلیه ؟

عرفان رجبی
شنبه 4 تير 1390 - 21:29
-9
موافقم مخالفم
 
حق بافراستی است

این برنامه هفت به نظرم یکی دیگرازبرنامه های خوب سال بود

برنامه هفت که ازابتدای سال به طورچشمگیری پیشرفت کرده دراین برنامه امشب بسیارخوب عمل کرد.هم تحلیلی بودوهم جنجالی

دربخش اول باصحبتهای زیبای استادامین تارخ که دیگه جایی برای صحبت نگذاشت

دربخش دوم بازهم بااینکه باخیلی ازنظرات فراستی مخالفم اماازلحن قاطعش واعتمادبه خودش خوشم میاد.امارضادرستکاربه هیچ عنوان به دردچنین برنامه ای نمیخورد

وامابحث داغ ده نمکی وفراستی که فقط میتونم یه جمله بگم:متاسفم برای ده نمکی...

هم برای فیلم بدش وهم برای لحن بسیاربی ادبانه اش وعدم نقدپذیریش

آیابرای توجیه خودبایدبه سخن امام حسین روآورد؟آیااینهاربطی به هم دارند؟آیانظریه دکترشریعتی ذره ای به فیلم ارتباط دارد؟

چرافرافکنی میکنیم؟چرانقدراقبول نداریم

ضمنا شریعتی معصوم نیست.میتواندحرف اشتباهی بزند.واگرحرفی زده که به مردم توهین کرده خیلی بیخودکرده

وتحسین میکنم فریدون جیرانی عزیزم روکه امسال خودش واردبحثها میشه ونظرات بسیارسازنده ای میده

امیدوارم اینباردیگه نظرم رونشون بدیدومثل دفعه قبل که اونهمه وقت گذاشتم حذفش نکنید

یه نکته هم بگم که اخیراخیلیبایادداشتهای نیماحسنی نسب حال میکنم

مخصوصانقدش به جدایی نادرازسیمین تومجله فیلم

مهسا
شنبه 4 تير 1390 - 22:16
-12
موافقم مخالفم
 

چه عجب اینبار شما به دفاع از فراستی برخاسته اید آقای حسنی نسب؟! جناب ده نمکی {...} به قول شما خوب مزد مسعود فراستی رو دادند! ایشون فعلا در آسمانها سیر میکنه و قوه ی تعقلشون به درستی کار نمیکنه.

مجید
يکشنبه 5 تير 1390 - 3:15
9
موافقم مخالفم
 

خیلی چرت قضاوت میکنید،فراستی رو یه هفته میکوبید چون نظرش با شما مخالف بوده،هفته ی بعد کلی ازش تعریف میکنید چون با شما موافق شده

سامان
يکشنبه 5 تير 1390 - 7:16
9
موافقم مخالفم
 

lقبول دارم كه اخراجي ها فيلم بدي اما نقد فراستي رو قبول ندارم اصلا فراستي به عنوان يك منتقد قبول ندارم منتقدي كه اطلاعات فني نداره اما نقد فني ميكنه منتقدي كه منتقد رو بالا تر از فيلمساز ميدونه جايگاه سينمايي منتقد با كارگردان يكي نيست منتقد خودش رو با كارگردان وفق ميده اما كارگردان خودشه پس يه منتقد هميشه از كارگردان حداقل يه قدم عقبه آقاي فراستي از فن فقط ميزانسن بلدي اصلا ميزانسن چيه ؟ يه منتقد خوب اطلاعات فنيش از يه كارگردان ضعيف كمتره چيزي به نام نقد فني وجود نداره شرط اول با جدايي نادر... قابل قياس نيست فكر ميكنم حالا ديگه همه ميدونن فراستي به كدوم جناح وابسطه اس.

آیلار
يکشنبه 5 تير 1390 - 10:5
-1
موافقم مخالفم
 

برای خودمون متاسفم که با استقبال از این فیلم ضعیف، کاری کردیم که سازنده اش جرات پیدا کنه جلوی میلیونها مخاطب تلویزیون عربده کشی کنه و فیلمش رو وحی منزل و مبرا از هرگونه ایراد و اشکالی بدونه.

mehrad
يکشنبه 5 تير 1390 - 12:36
-5
موافقم مخالفم
 
mer30 ferasati

mer30 ferasati. deh namaki dg film nasaz

مهدی
يکشنبه 5 تير 1390 - 19:38
-1
موافقم مخالفم
 

حیف شد نتونستم ببینم ................ ولی فراستی کارش درسته

زهرا
يکشنبه 5 تير 1390 - 20:20
3
موافقم مخالفم
 
باز هم جسارت فراستی...

جناب حسنی نسب جواب نقد را باید با نقد داد نه با بیانیه صادر کردن علیه منتقد.شما هفته ی قبل تا آنجا که می توانستید به فراستی تاختید ولی امروز...!این نشان از هوشمندی فراستی است که می داند با هر کس مثل خودش برخورد کند و به اندازه ی سواد سینمایی اش با او صحبت کند (شما که در عرصه ی نقد هستید این ظرافت را باید بهتر درک کنید) وقتی فراستی عکس العمل و نحوه ی پاسخ گویی طرف مقابل را به نقد می بیند،تصمیم می گیرد با هرکس مثل خودش برخورد کند و نتیجه این می شود که با کلاهداری مثل کلاهداری ، با ده نمکی مثل خودش ، با بحرانی مثل بحرانی و با خیلی های دیگر مثل خودشان صحبت می کند.مطمئنا در برنامه ی دیشب دلیل نقدهای اکثرا منفی فراستی را فهمیدید چون دیشب بحث خوبی در این باره رد و بدل شد؛مطمئنا دلیل آن نقدش را هم به جدایی نادر از سیمین فهمیدید.به نظرم فرهادی عزیز بعد از این همه ستایش شدن از طرف مردم جهان کمی به نقدهای تند و تیز جدی هم نیاز دارد چون این پایان راه فرهادی نیست.در مورد ده نمکی هم این را می گویم که به نظرم او یک روزنامه نگار غرق در سیاست است و که همه چیز را از نگاه اصول سیاسی اش که نه چندان منطقی است می بیند،او می خواهد این نگاه را در فیلم هایش پیاده کند که چندان موفق نیست.باید دید او در فیلمهای بعدی بدون نام تجاری اخراجی ها و بدون جنجال میتواند هم این قدر پر فروش باشد؟ که بعید است! باز هم جسارت فراستی را ستایش می کنم و امیدوارم بعد از گذشت این همه برنامه از شروع هفت با ادبیات فراستی آشنا شده باشید.به امید موفقیت بیش از پیش هفت. با احترام...

مرضیه ج
دوشنبه 6 تير 1390 - 12:57
0
موافقم مخالفم
 

من نمیدونم؟؟؟؟؟؟؟.... وقتی ده نمکی این همه مخالف داره....وجدانن پس کیا رفتن اخراجی ها دیدن؟؟؟؟نکنه امار فروش هم الکیه؟؟؟؟؟من موندم وقتی فراستی این همه فیلمنامه واسش مهمه چرا گفت اخراجی ها 2 خوب بود؟؟؟؟ ازش اصلا توقع نداشتم........درود بر فریدون جیرانی و یه کم هم فراستی...................

سپیدار
دوشنبه 6 تير 1390 - 15:50
-1
موافقم مخالفم
 

هفت به مرور داره بهتر میشه و از تک صدایی هم کم کم در میاد. باعث خوشحالیه

سارا
پنجشنبه 16 تير 1390 - 20:55
7
موافقم مخالفم
 

سلام

من اخراجيهاي 3 را به خاطر اخراجيهاي 2 نرفتم ببينم به نظر من آقاي ده نمكي با ساخت اخراجيهاي 2 شديدآ افت كردند به همين خاطر ترجيح دادم به ديدن اين فيلم نروم. البته اين نظر شخصي من است بالاخره همه سليقه ها يكي نميشه.

امین
يکشنبه 19 تير 1390 - 13:20
-1
موافقم مخالفم
 

با سلام

دوستان عزیز، وقتی مسعود فراستی از جمله ی «شریعتی هم بیخود کرده »استفاده کرد من فقط یه تصویر جلوی نظرم آمد:

اینکه همسر، دختر، پسر و یا نوه ی دکترشریعتی پای تلویزیون باشند و این توهین آشکار را به دکتر شنیده باشند،

به نظر شما چه احساسی بهشان دست می داد.

آیا اگر به پدر یا مادر ما در رسانه ی ملی و در مقابل دیدگان شماری بسیاری از ایرانیان چنین توهینی میشد، گریبان چاک نمی دادیم.

از توهینی که به دکتر رفت، به خاطر منافع صنفی و یا بغضتان نسبت به یک شخص( ده نمکی) و یا حبتان نسبت به شخصی دیگر( فراستی) به این سادگی دفاع و یا سعی در توجیه آن نکنید.

به یاد دارید که آقای فراستی چه عبارتی را نسبت به فیلم جرم مسعود کیمیایی به کار برد؟؟

اگر همان موقع با ایشان به درستی برخورد می شد، کارشان به اینجا نمی رسید که به دکتر شریعتی توهین کند.

دوست عزیزی که به جوانان توصیه کرده بود که از توهین فراستی به شریعتی ناراحت نشوند، مطمئن باشند که بسیاری از جوانان ناراحت نمی شوند؛ چونکه دیگر جوانان ما شریعتی خوان نیستند.

برای همین است که فراستی جرات اینگونه حرف زدن را به خود می دهد.

دفاع فراستی از مردم، 100% پوپولیستی بود.

اگر توهین به مردم بد است، و اگر اخراجی ها اینقدر فرخته و اگر آنقدر که فراستی می گوید فیلم بدی است، نشان می دهد که ذائقه ی مخاطب ایرانی تا چه اندازه مبتذل و مستهجن است.

پس فراستی چرا سنگ این مردم را به سینه میزند؟؟

این تناقض را چگونه حل کنیم؟

فراستی می تواند برای توجیه جمله ی به کاربرده در رابطه با فیلم جرم پشت جمله ی منتقدان بزرگ جهان پنهان شود، اما ده نمکی اجازه ندارد؟

این می شود یک بام و دو هوا.

اگر کاری غیراخلاقی است باید برای همگان غیراخلاقی شمرده شود و اگر نیست برای همگان نیست.

اقای فراستی فیلم شرط اول را از فیلم جدایی نادر از سیمین به مراتب بهتر دانست.

آیا ایشان قصد تحقیر نداشت؟

در شرایط عادی، مسعود فراستی همین نوع فیلمها را مستهجن می خواند. حالا په شده است که طرفدار فیلم فارسی شده؟

کاربر محترمی چنین نوشته:فرهادی عزیز بعد از این همه ستایش شدن از طرف مردم جهان کمی به نقدهای تند و تیز جدی هم نیاز دارد

طبق این توجیه، هر وقت کسی پیشرفت کرد باید چند بار توی سرش بزنیم تا زیاد خوش بحالش نشود.

نازنين
جمعه 24 تير 1390 - 14:5
9
موافقم مخالفم
 

سلام من cd فيلم اخراجيهاي 3 را ديدم اين فيلم حرفهاي زيادي براي گفتن دارد يكي دو صحنه از فيلم خيلي من را متاثر كرد به نظر من آقاي فراستي بيشتراز روي غرض به نقد مي پردازند. من اخراجيهاي 1 را خيلي دوست داشتم به نظر من اخراجيهاي 3 هم فيلم خوبي بود.

amireh
دوشنبه 27 تير 1390 - 22:10
6
موافقم مخالفم
 

منتقد محترم باید بداند که با خواندن این نظرات نباید به خود غره شود.چراکه در مسابقه ی شنای سرعت همه به یک سمت حرکت میکنند و هرکس اصرار دارد جلوتر از دیگران باشد.در جامعه ی امروز ما که عده ای سعی در به ابتذال کشاندن هر چه بیشتر سینما دارند خواندن چند نظر موافق پشت سرهم اتفاق متحیر الوقوعی نیست.پس دل به این کامنت های برآمده از احساساته پوپولیسمی نبندد.دوستان من بسیاری از نکته هایی که میخواستم عرض کنم را گفتند فقط یک چیز از حمله ی عجیب ده نمکی به فراستی یاد کردید و گفتید که هرگز همچین چیزی را به عمر خود ندیده اید.پس خواهرانه به شما توصیه میکنم که دفاعیات علی عطشانی از فیلمش در مقابل گفتگوی ضبط شده فراستی را از آرشیو رادیو تهیه کنید و اگر موجود واقعا منصفی هستید آنرا هم منعکس کنید

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���