فیلم فرهادی را انتخاب می کنید یا ده‌نمکی را؟
برنده و بازنده اصلی این دوئل نابرابر مردم هستند

سینمای ما- نزهت بادی: اصغر فرهادی در گفت‌وگوهای مختلفش گفته در پایان فیلم «جدایی نادر از سیمین»، ترمه فقط درگیر انتخاب میان پدر و مادرش نیست، بلکه در حقیقت مجبور است میان دو روش زندگی، یکی را برگزیند.

در حال حاضر به لطف مسئولان مخاطبان ما نیز درگیر چنین موقعیتی در اکران فیلم‌ها هستند و با دو نوع فیلم مواجهند که انتخاب هر یک به معنای نفی دیگری است. یعنی نمی شود هم به تلقی سطحی ده‌نمکی در تقسیم‌بندی آدم‌ها به خودی و غیر‌خودی اعتقاد داشت و هم دیدگاه عمیق فرهادی در تفکیک نکردن خیر و شر در جهان معاصر را پسندید.

البته «اخراجی‌ها 3» اصلا در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد در رقابت با «جدایی نادر از سیمین» قرار بگیرد و اساسا فیلم فرهادی آنقدر از سطح سینمای ما بالاتر است که فیلمی مثل «اخراجی‌ها 3» که از پایین‌ترین استانداردهای سینمای هم برخوردار نیست، نمی‌تواند ادعای هماوردی داشته باشد.

اما شرایط نابسامان و متناقض کشور ما به گونه‌ای است که به سبک میوه‌فروش‌ها فیلم‌های خوب و بدش را به صورت درهم ارائه می‌دهد و از آن جالب‌تر میوه خراب و پلاسیده را گران‌تر می‌فروشد و بهترین موقعیت اکران از لحاظ زمان و تعداد سالن را در اختیار فیلم‌های ضعیفش قرار می‌دهد.

خیلی ها از همان زمان جشنواره پیش‌بینی می‌کردند فیلم «اخراجی‌ها 3» از «جدایی نادر از سیمین» پرفروش‌تر می‌شود. به نظرم شکست فیلم فرهادی در زمینه فروش در برابر «اخراجی‌ها 3» چیزی از ارزش و اعتبار او و فیلمش کم نمی‌کند و موقعیت ده‌نمکی و فیلمش را هم ارتقا نمی‌بخشد.

درواقع، «جدایی نادر از سیمین» مثل هزاران فیلم خوب دیگر در تاریخ سینما ارزش و ماندگاری‌اش را از میزان فروش و تعداد مخاطبانش نمی‌گیرد، حتی از جوایز بین‌المللی و تحسین منتقدان داخلی و خارجی و استقبال جهانی هم کسب نمی‌کند.

اینجور فیلم‌ها قدرتشان را از دنیای درونی‌شان به دست می‌آورند که هر چند برگرفته از جهان پیرامونمان هستند، اما جلوتر از مختصات دوران خود حرکت می‌کنند و دنیای فردای ما را می‌سازند و رفتار فردی و اجتماعی‌مان را تغییر می‌دهند و چیزی به زندگی‌مان می‌افزایند که شاید تا قبل از دیدن آن فیلم جای خالی‌اش را احساس هم نکرده بودیم.

بنابراین برنده و بازنده اصلی این دوئل نابرابر، مردم هستند که با انتخاب یکی از دو فیلم نوع دیدگاه، سلیقه و روش مواجهه‌شان نسبت به زندگی و دنیای پیرامونشان را نشان می‌دهند. اینجا دیگر جایی نیست که مردم بیرون از معرکه بایستند و مبارزه را از دور تماشا کنند، بلکه باید خودشان وارد این بازی شوند.

قدیمی‌ترها اعتقاد داشتند سال نو را با هر چیزی شروع کنیم، در طول سال همان تجربه برایمان تکرار می‌شود. پس همه شما را دعوت می‌کنم تا سال جدید را با تماشای شاهکاری چون «جدایی نادر از سیمین» آغاز کنید تا سالی پر از فیلم‌های خوب در پیش داشته باشید.


منبع : خبر آنلاین

به روز شده در : يکشنبه 7 فروردين 1390 - 16:22

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

shirin
يکشنبه 7 فروردين 1390 - 16:27
-16
موافقم مخالفم
 

برام جالبه بدونم كساني كه به ديدن اخراجي ها مي روند هدفشون چيه.. سرگرمي و وقت گذروني؟.. هدر دادن پولشون؟... يا سطح فكر پايين و آكبند... ايراني هاي عزيز براي چشمانتون ارزش قايل شويد.. به چشمانتون بياموزيد هرچيزي ارزش ديدن ندارد

vahid la
يکشنبه 7 فروردين 1390 - 20:18
-6
موافقم مخالفم
 
از درباره الی تا جدایی نادر از سیمین

هنوز هم اگر پای صحبت کسانی را که درباره الی را دیده اند بنشینید می گویند فیلم بی سر و تهی بود اما نه همه آنها ...

اصغر فرهادی سبک فیلم سازیش به گونه ای است که میخواهد بیننده فقط بیننده صرف نباشد بلکه می خواهد با طرح رازهایی ذهن بیننده را درگیر کند و او را به تفکر وا دارد و به نظر من این بهترین شیوه ساخت فیلم در غیر از ژانر اکشن و وحشت است چرا که در ژانر اکشن و وحشت بیننده فقط محو جلوه های ویژه میشود اما در ژانری مثل ژانر اجتماعی خیلی سخت می شود بیننده را درگیر فیلم کرد و برای ایجاد ارتباط بین فیلم ژانر اجتماعی و بیننده راههای گوناگونی وجود دارد که به نظر من بهترین آنها طرح سوالهای بی پاسخ و شخصیت محوری است که اصغر فرهادی هم سوالهای خوبی طرح میکند و هم شخصیتها را به بهترین نحو ممکن پرورش میدهد.

این صرفا نظر من بود و نظر سایر افراد هم برای من محترم است.

مهدی ل
يکشنبه 7 فروردين 1390 - 22:2
4
موافقم مخالفم
 
انتخاب فیلمها

به نظر بنده برنده وبازنده را زمان مشخص میکند....فیلمهای ده نمکی همشون یه بار مصرفن وبه دلیل بازیگران نفوذوتبلیغات بالا فروش میکنند ولی فیلم اصغر خان یه فیلم که باهمه دنیا ارتباط پیدا میکند وفرهادی یک فیلسوف اجتماعی است.

ليلا
يکشنبه 7 فروردين 1390 - 22:52
-3
موافقم مخالفم
 

به چشمانت بياموز هر فيلمي ارزش ديدن ندارد( اگه بشه اسم اخراجي ها رو فيلم گذاشت با كــــــلـــــي ارفاق!!!!!! اميدوارم استاد فرهادي با ديدن اين فجايع انرژيشون كم نشه واسه فيلمسازي ما و سينماي ما به ايشون بدجوري نياز داره ...... مـــــــــردم به هوش بيايين.!!!!!!!!

سامیار
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 0:49
-9
موافقم مخالفم
 

ده نمکی فکر می کنه داره دزدان کارائیب رو میسازه

هموم اخراجی های 1 و 2 هم آبگوشتی بود چه برسه به 3

البته بگم امسال ده نمکی محض خنده در سینمای ما هستند

جالبه
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 6:5
1
موافقم مخالفم
 

سلام

سال جديد رو به خوانندگانتون تبريک ميگم .

برام جالبه کارگرداني با اين فخامت و چند لايه گي و عمق، اين گفتار سخيف و سطحي را داشته باشه اونم براي جلب مشتري براي فيلمش و پذيرش شکست پيشاپبيش گيشه و توهين مستقيم به مردمي که گيشه اخراجي هاي 3 رو پر ميکنن.

جالب تر اينکه، اين کارگردان بزرگ و حتي بزرگ تر از خرس هاي طلايي و نقره ايي که گرفته اين جور نتونسته ناراحتيشو پنهان کنه و با توهين به مردم و ذائقه و فهم مردم ميخواد تو يه فضاي جنجالي گيشه خودش و پر کنه !

تو اين وانفساي پول و قدرت، حرف هاي قشنگ، با لعاب روشنفکري و کوچک شمردن ديگران براي بزرگ نشون دادن خودشون غير از به دست آوردن پول و شهرت و بالتبع قدرت چيز ديگه اي رو به من يکي ثابت نميکنه!

خدا کنه اين جور نباشه و ته اين همه تخاصم و درگيري چيز ديگه اي وجود داشته باشه

ناصر
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 8:10
16
موافقم مخالفم
 

درود ..واقعا این آقای ده نمکی داره با این فیلمش به شعور بیننده توهین میکنه ..شما چطور میتونین این فیلم رو در مقابل شاهکار سینمایی جناب آقای فرهادی قرار بدین ؟ ! ...


دوشنبه 8 فروردين 1390 - 8:10
0
موافقم مخالفم
 

دلم به حالتون مي سوزه من كه مي رم و فيلم اخراجي ها رو نگاه ميكنم و براي ديدن فيلم فرهادي هم منتظر كپي اون مي مونم

mahsa
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 9:44
-2
موافقم مخالفم
 

من هم واقعا متاسفم برای اقای فرهادی که با اون سطح بالای سوادشون باید با فیلمی رقابت کنن که اساسا ساخت اون توهینی است به شعور مخاطب!!

و متاسفم برای تاریخ سینمایی که اخراجی ها پرفروش ترین فیلم ان باشد...

فرزانه
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 10:55
-5
موافقم مخالفم
 

همه میدونن که سینما به ده نمکی نیاز نداره البته به ان و افرادی که شعور مخاطب را در نظر نمیگیرند و فکر میکنند محض خنده دار بودن فیلم کافی است .اقای فرهادی یکی از بهترین های سینما است و فیلمش هم ماندگار است و در ذهن میماند ولی این ماندگاری را از میزان فروشش نمیگیرد

علي
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 11:52
7
موافقم مخالفم
 

واقعا براي مخاطبان سينمايمان متاسفم كه پرفروش ترين فيلم سينماي ما بايد اخراجي ها باشد و براي سايت ها و برنامه هايي چون "هفت" هم افسوس ميخورم كه بايد "اخراجي ها3" را به عنوان فيلمي خوب معرفي كند .

همانطور كه فرمودبد فيلمي مانند "جدايي ..." نيازي به گيشه ندارد . اين فيلم براي تغيير امده است . به وجودش افتخار ميكنيم حتي اگر فقط 10 ميليون بفروشد .

اميدوارملا اقل در سالي كه پيش رو است مخاطب فيلمش را با دقت انتخاب كند و سينما را صرفا يك سرگرمي تلقي نكند . بلكه با جديت و با هدفي خاص از تماشاي فيلم مورد نظرش رو بروي پرده بنشيند .

با تشكر

سعید
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 12:10
-12
موافقم مخالفم
 

اهای شماها که انقدر میگید اخراجی ها به درد نخوره پس چرا اون موقع که مردم میرفتن فیلمه شارلاتان و شاخه گلی برای عروسو میدیدن صداتون در نمیومد؟؟

مردم انقدر غم و قصه دارن که دیگه نمیان پول بدن برن یه فیلمی که توش طلاقو بد بختیه ببینن.در اینکه ساخته فیلم خوبه هیچ شکی ندارم ولی بفهمید که مردم دوست دارن شاد باشند شاد

فرهاد رادمان
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 12:42
5
موافقم مخالفم
 

نباید اسم شاهکار جدایی ... کنار مفتضح اخراجیها بیاد.....

نبیاد...

دیگه تکرار نشه

ستاره
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 13:5
8
موافقم مخالفم
 

باور كنيد فاجعه سينماي ايران (اخراجي هاي 3) ديدن نداره.....

mari
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 13:48
-3
موافقم مخالفم
 

فیلم جدایی نادر از سیمین دیدم خیلی لذت بردم

vahid la
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 13:49
-14
موافقم مخالفم
 
چرا

من مخاطب وبسایت موسیقی ما هستم و به تازگی با وبسایت

سینمای ما آشنا شده ام اما نمیدانم چرا تیم مدیریت وبسایت

سینمای ما کامنتهای اینجانب را به عنوان کاربر جدید تایید و در

عمومی نمیکند ؟


دوشنبه 8 فروردين 1390 - 16:45
3
موافقم مخالفم
 

واقعا یک چرت و پرت واقعی حال ادم را بد میکنه بیچاره مردم که چه صفی کشیدن برای دیدن این فیلم که هیچی نداره صفر متعلق

احمد
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 21:25
2
موافقم مخالفم
 

خیلی خیلی ممنون.

ممنون از اشاره به بالاتر بودن سطح «جدایی نادر از سمین» از سینمای ایران و این دو خط پایانی که تاثیرگزار و زیبا نوشته شده است.

اگر «جدایی نادر از سیمین» این شاهکار استاد فرهادی سیر صعودی فروش خود را بعد از پایان تعطیلات عید هم به همراه داشته باشد می تواند با فروشِ بیش از 1 میلیارد و 600 میلیون در تهران(که خیلی هم دور از انتظار نیست) بعد از اخراجی ها 2 و اخراجی ها 3 سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران شود.

علی
سه‌شنبه 9 فروردين 1390 - 9:23
11
موافقم مخالفم
 

در کشوری که اخراجی ها از جدایی نادر از سیمین برنده خرس طلایی برلین بیشتر بیننده داره واقعا باید خون گریست که هزاران معنی درد آور در آن نهفته است

حسین
سه‌شنبه 9 فروردين 1390 - 10:2
-5
موافقم مخالفم
 

نخیر

مردم برای این نمیرن اخراجیها ببینند که فکر کنند دارن نجات سرباز رایان می بینن

بلکه مردم بخاطر این میرن که یکی داره حرف دلشون را میزنه.

اکثریت مردم ایران انقلابی و بسیجی هستند ولی 99 درصد سینمای ما شده لیبرال

پس کسی مثل ده نمکی میشه منجی برای این مردم آرمان گرا.

بهتره که سینماگرهای ما هم بیایند و با مردم هم گام شوند نه اینکه افکار لیبرالی و مزخرف را به خورد مردم بدهند

احسان
سه‌شنبه 9 فروردين 1390 - 13:23
7
موافقم مخالفم
 

چرا به مردم توهين ميكنيد؟

به اون كسى كه اين مطلب رو نوشته بايد بگيم كه مسعود ده نمكى فيلم رو براى تو نساخته كه در موردش حرف ميزنى. ازحرفهات معلومه كه فيلم رو نديدى و نميخواى ببينى پس چطور ميگى كه فيلم سطح پايينه.

*يعنى همه مردم فرق ميوه سالم با گنديده رو نميدونند و فقط تو ميدونى!!!

نسترن
سه‌شنبه 9 فروردين 1390 - 20:36
-4
موافقم مخالفم
 

به چشمانت بیاموز که هرچیز ارزش دیدن ندارد!

سهیل
چهارشنبه 10 فروردين 1390 - 5:57
5
موافقم مخالفم
 

رقابت جدایی نادر از سیمین و اخراجی ها 3 در تهران در زمینه فروش بسیار نزدیک است ولی در سایر شهرها به دلیل اکران گسترده اخراجیهای 3 فروش این فیلم بیشتر است واقعاً جای تاسف است که فیلمی مثل جدایی نادر از سیمین در شهرستان ها با اکران محدودی مواجه شده است و دوستان شهرستانی امکان دیدن این فیلم را کمتر به دست میآورند.

جدایی نادر ازسیمین یکی از برترین فیلم های سینمای ایران در جند سال اخیر است امیدوارم که اکران این فیلم در شهرستان ها هم به صورت گسترده ای ادامه پیدا کند . تا دوستان شهرستانی فرصت دیدن شاهکار جدید اصغر فرهادی را به دست بیاورند.

mohammad
چهارشنبه 10 فروردين 1390 - 7:58
5
موافقم مخالفم
 

Dorud bar asghar farhadi,dorud bar hameye kargardanaye mostaghel na vabastehaye honar forush.


چهارشنبه 10 فروردين 1390 - 8:44
-2
موافقم مخالفم
 

اخراجی ها یا افراطی ها یا... اگر هوس هم بود 1 بار بس بود

سبحان از كرمان
چهارشنبه 10 فروردين 1390 - 9:12
-3
موافقم مخالفم
 

البته بد هم نيست مردم برن اخراجيها رو ببينن،بيشتر با افكار انحرافي و متحجرانه كارگردانش و امثال ايشون آشنا ميشن

احسان
چهارشنبه 10 فروردين 1390 - 11:45
-6
موافقم مخالفم
 

من افتخار می کنم که 60 کیلومتر راه را فقط برای دیدن اخراجی های 3 رفتم و اصلا هم پشیمان نیستم

لطفا به اعتقادات دیگران توهین نفرمایید

من از فیلم هایی که فقط سیاه نمایی را بلدند متنفرم

جدایی نادر از سیمین هم یکی از آنها

ali
چهارشنبه 10 فروردين 1390 - 13:9
4
موافقم مخالفم
 

نمی دونم تاسف بخورم؟ یعنی سطح فکر انقدر پایین...

فیلمی که در جسنواره شرکتم نکرده...

اخراجیها جز بی بندوباری چیزی نداشت و دهنمکی همه سینماگران رو زیر سوال برد

جواد
پنجشنبه 11 فروردين 1390 - 5:20
-4
موافقم مخالفم
 

دوست عزیز آیا شما موضع گیری خودتون در مورد اخراجی ها را عاری از هرگونه بحث سیاسی میبینید

من که بعید میداننم

کیمیا
پنجشنبه 11 فروردين 1390 - 8:39
-3
موافقم مخالفم
 

نمیدونم،شاید فقط میخوان بخندن...یا حوصله سطح بالاتر فکر کردن رو ندارن!

kamalix
پنجشنبه 11 فروردين 1390 - 10:5
8
موافقم مخالفم
 
جدایی نادر از سیمین

بهترین فیلم های سینمای این نسل رو اصغر فرهادی به مردم هدیه میده... من دقت کردم کسایی هم که برای دیدن اخراجی ها3 میرن واسه خنده و وقت گذروندن بیهوده است.خب این نظر منه و نظر هرکس واسه خودش محترمه.

Daniyal
پنجشنبه 11 فروردين 1390 - 20:31
-1
موافقم مخالفم
 

vaghean hagh ba shirin khanome akhe yeki nist be in dehnamaki bege hanoz ekhrajihaye 2 tarafdar nadare rafti 3 ro sakhti?

maskharasho daravordan

فیاض
پنجشنبه 11 فروردين 1390 - 22:12
6
موافقم مخالفم
 

ببینید ، تو ایران مثلا برای اخراجی ها تعداد سالن بیشتری می دهند پس فروش بیشتری می کند.. همینجا تو اردبیل هنوز جدایی نادر از سیمین را اکران نکرده اند اما بیشتر از 10 روز هست که اخراجی ها روی پرده است

پیروزی جدایی نادر از سیمین را زمانی شاهد خواهیم بود که ده ها میلیون دلار در اکران های خارجی فروش کند و آنگاه معلوم می شود پرفروش ترین فیلم تاریخ ایران چه فیلمی است

man
پنجشنبه 11 فروردين 1390 - 22:23
3
موافقم مخالفم
 

baba farhadi farhaaaaaaaaai


جمعه 12 فروردين 1390 - 7:59
-1
موافقم مخالفم
 

چرا ما بايد هر چيز با ارزشي را آنقدر بالا ببريم كه ديگه دستمون هم بهش نرسه! چرا بايد فكر كنيم همه مردم كشورمون بايد طرز تفكرشون خيلي عميق باشه . متاسفانه مشكل اينجاس!

میثم .ا
جمعه 12 فروردين 1390 - 11:7
-10
موافقم مخالفم
 

shirin جان انقدر کوته بین نباش . چرا انقدر از این فیلم وحشت دارید. من دارم تعجب میکنم اصلا این فیلم مزخرف ، کارگردان آدم کش جانی ، اما این برخورد ها چیه. من که به خدا نمیفهمم چرا انقدر امثال شما از این فیلم ترس دارن. الان هم همه میان میگن بابا تو نفهمی که نمیگیری که تو این فیلم داره به شعورت توهین میشه. اگر هم بگم به شعورم توهین نشده میگین بی شعوری. من موندم اینهمه آدم که میره این فیلم رو میبینه و لذت هم میبره بی شعورن؟ چطور زمانی که فیلم های مزخرف و سطحی که کارگرداناش تو مسیر فکری شما حرکت میکردن فیلم مبتذل بیخود میساختن که به شعور هم اعتقاد و فرهنگ مردم توهین میکرد چون فروشش به 1 میلیارد میرسد میگفتید ملاک فروش فیلمه و نشون میده مردم دوست دارن اما با اومدن اخراجی ها یکدفعه این استانداردتون عوض شد و فروش بالا شد بد و ...

این سایت هم مثل خیلی از سایت های مثلا هنری دیگه که فقط بلدن حرف 4 نفر رو کپی کن چیزی از خودش نداره. یک نقد چند صفحه ای که ایراد کار رو بگه نه کلی گوئی .

با این رفتار های زشت و غیر حرفه ای که امروزه بین سینمایی ها بوجود اومده دارم از سینما و فیلم و همه چیز این رشته متنفر میشم.

همچنین دارم نسب به آقای فرهادی که دوستش داشتم و دارم بخاطر این تعریفات بیش از اندازه و کاملا سیاسی آلرژی پیدا میکنم

اصلا چه دلیلی داره که این 2 فیلم رو در کنار هم بعنوان رقابت در نظر بگیریم.

زیاد نوشتم اما واقعا برای این سایت با این جهت گیری تابلوش متاسفم

علي رضا
جمعه 12 فروردين 1390 - 14:6
6
موافقم مخالفم
 

سلام

البته شما با اين مقاله و مقالات ديگه نمي تونين جاي مردم قضاوت كنين و بهشون توهين كنين و مردمي را كه به ديدن اين فيلم رفتن رو انسانهايي با سطح فكر پائين قلمداد كنين.

كسي كه توهين مي كنه بخاطر اين هست كه ديگه سلاحي نداره و مي بينه كه بازنده ميدان هستش

از همه روشنفكران!!!! عزيز تقاضا دارم به جاي توهين به فكر مردم بروند خودشونو اصلاح كنن و مسائل سينما رو سياسي نكنن

لطفا نظري كه مخالف نظر خودتون هست رو هم توي سايت بذارين!!!

مريم
جمعه 12 فروردين 1390 - 16:50
-5
موافقم مخالفم
 

دوستان عزيز خواهش ميكنم چشمانتون رو به روي حقايق باز كنيد.

اجازه ندهيد چنين فيلم هاي بي ارزشي همچون اخراجي ها خودنمايي كنند.

چشم ها را بايد شست....

یک تماشاگر
شنبه 13 فروردين 1390 - 7:36
-10
موافقم مخالفم
 
دیدن یا ....

نمی دونم!اما به وضوح پیدا بود که شما هم از اخراجی ها دل پری ندارید...البته به گفته خود شما ها!!!مردم بهتر می فهمند و انتخاب می کنند!و به نظرم انتخاب کردند...اخراجی ها یکبار دیگر علیرغم همه کاستی ها و تمام مبارزات علنی و غیر علنی موفق شد...برنده و بازنده مردم هستند که نوع دیدگاهشان را نشان دادند...خوشحالم از برد در این مبارزه!

آفرین بر ما...آفرین بر مردم...آفرین بر ده نمکی!

و آفــــــــــریـــــن بر اخـــــــــــراجِِِـــــــــی ها


يکشنبه 14 فروردين 1390 - 8:15
-3
موافقم مخالفم
 

من رفتم اخراجی ها رو دیدم و کلی هم حال کردم همراه با خانواده 

بس کنید این مسخره بازیا رو

بی جهت به شعور دیگران توهین نکنید

شهرزاد
يکشنبه 14 فروردين 1390 - 9:40
-5
موافقم مخالفم
 

بعضی ها دارن دق می کنند , البته ما از این دق کردن ها خوشحالیم.بی چاره ها وقتی کم می آورند سراغ اراجیف بافی می روند .به هر حال گیشه اخراجی های 3نشان از استقبال مخاطبی داردکه اگر به این افراد مغرض روی خوش نشان می دادند مردم فرهنگ شناس و باارزش می شدند.تا کور شود هر آنکه نتواند دید.مردم همچنان در تمام صحنه ها ی اقتصادی, سیاسی, اجتماعی عاشقان فرهنگ آمریکایی را شکست می دهند .به زودی فیلم های فیلم سازان متعهد اسلامی وانقلابی در صدر فروش فیلم های جهانی قرار خواهد گرفت.

علي
يکشنبه 14 فروردين 1390 - 9:51
0
موافقم مخالفم
 
اخراجي ها و مسعود ده نمكي

مسعود ده نمكي نشون داد كه نياز بصري مردمو به خوبي درك كرده وو مثل بعضي كارگردانها كه خودشونو به برخي موضوعاتي كه در برخي جاهاي كشور براي قشر محدودي اتفاق مي افته محدود ميكنن، اين محدوديت رو قائل نيست و براي تمام مردم ايران فيلم ميسازه.

ممنونيم از مسعود ده نمكي كه به سينماي كم جون ايران روحي تازه دميد.

بهنام
دوشنبه 15 فروردين 1390 - 9:5
-8
موافقم مخالفم
 

اخراجیهایعنی

تنوع

در سینمای ایران

amir
دوشنبه 15 فروردين 1390 - 10:32
-2
موافقم مخالفم
 

سلام

فروش اخراجیها 2 و3 نشون میده که فیلم اخراجیها ارزش دیدن داره و اگر ارزش نداشت این همه فروش نمیکرد هیچ موقع استقبال از جدایی نادر از سیمین به گرد پای استقبال از اخراجیها نمیرسه.

رضا
سه‌شنبه 16 فروردين 1390 - 14:42
3
موافقم مخالفم
 

این یه حقیقته که بخشی از جامعه ی ما در فقر فرهنگی به سر میبره.نمونش رو توی استادیوم های ورزشی و خیلی جاهای جامعه میشه دید.پس نباید از فروش شاید بالای اخراجی ها تعجب کرد.

امید
سه‌شنبه 16 فروردين 1390 - 14:45
1
موافقم مخالفم
 

خواهر کوچیکه منم که 10 سالشه رو قراره از طرف مدرسشون ببرند اخراجی ها رو ببینه

مجيد
چهارشنبه 17 فروردين 1390 - 0:56
-4
موافقم مخالفم
 

هرچقدر هم كه به ما بگيد بى شعور و بى فرهنگ، ما به شما احترام ميذاريم اما بدونيد كه اين حرفها اهانت به ماست. ياد حرف كانديد شكست خورده انتخابات 88 افتادم كه چند روز پس از انتخابات گفت چون كه من در تهران رأى بيشترى كسب كردم پس من بايد رئيس جمهور باشم و اكثريتى كه به رقيب من رأى دادند عوام و افراد ساده‎ى روستايى اند!

اينه دموكراسى؟!

نازنين
جمعه 19 فروردين 1390 - 12:55
-13
موافقم مخالفم
 

فروش تضمين كننده ي كيفيت فيلمه؟؟؟ جدايي نادر از سيمين تو فروش به گرد پاي اخراجي ها نمي رسه؟؟ اوكي ولي يادتون باشه اخراجي ها از لحاظ كيفيت و استانداردهاي سينما به پاي جدايي نادر از سيمين نميرسه! اصغر فرهادي كجا و ده نمكي كجا..............

آقاي ده نمكي بابت اون همه ساپورتي كه ازتون ميشه، از جاهاي مختلف (!)، بهتون تبريك مي گم... آقاي روشنگر، شفاف ساز سينماي ايراااان............!!!!!!!!!!!

محسن
جمعه 19 فروردين 1390 - 14:15
-5
موافقم مخالفم
 
چرا؟

سلام

من هر دو فیلم رو دیدم، هیچ کدوم شاهکار نبودن

ولی نمیدونم چرا نظرات این سایت اینقدر بد اخراجی هاس؟؟؟؟

انگار چیزی داره میسوزه!!!

ولی اینقدر حرص نخورین هر دو فیلم واسه پول بود و هیج عمقی نداشت

الکی چیزی رو بزرگ یا کوچیک نکنین

بای

Rainbow
جمعه 19 فروردين 1390 - 15:54
4
موافقم مخالفم
 

دموکراسی یعنی دست یه نفر رو باز بزارن که هر کاری می خواد توی فیلم بکنه ، از همه امکانات موجود هم بهره مند باشه ، بعد هم با کلی تبلیغ و حمایت از افراد متفرقه و غیر متفرقه، یک فیلم مملو از لودگی و عاری از هرگونه هوش و خلاقیتی بسازه .

در طرف مقابل فیلم دیگه رو سر راهش هر گونه سد و مشکل موجود رو پیاده کنند ، در آخر هم طرف با سرسختی و با همه ی مشکلات کنار بیاد و فیلمش رو بسازه .

و نکته ی جالب ترش هم اینه فیلم طرفی که امکانات کمتری داشته بهتر بشه .

بعضی از کارگردان های ما سعی می کنند علیرغم همه مشکلات موجود تمام توانشان رو بکار بگیرند و فیلمی در خور بسازند و همین افراد هم هستند که فراموش نخواهند شد .

رضا
شنبه 20 فروردين 1390 - 4:25
-4
موافقم مخالفم
 

فقط اخراجی ها

ایرونی
سه‌شنبه 23 فروردين 1390 - 19:47
3
موافقم مخالفم
 

اینجا سینمای ما ست

یا سینمای یه عده خاصه!!

اخراجی ها خوبه که داره می فروشه دیگه!

تا چشم حسودا و تنگ نظرا در آد!

مجید
چهارشنبه 24 فروردين 1390 - 6:58
-5
موافقم مخالفم
 
جدایی نادر از سیمین

فرهادی با فیلمهای خود نشون داده که تو ایران حرفی برای گفتن داره.....بعد از شاهکار سینمای ایران یعنی درباره الی این فیلم هم میتونه فوق العاده باشه و تو ایران حرف اول رو بزنه....نه اخراجیها که فقط بریا لودگی و مسخره بازیست.

xgh
يکشنبه 28 فروردين 1390 - 9:48
0
موافقم مخالفم
 

درود . اين كه استاد فرهادي جايگاهش خيلي خيلي بالاتراز ده نمكيه درش شكي نيست اما منم مثل بقيه واقعا متاسفم فيلم بنام جدايي نادر از سيمين در رقابت با چرت ترين فيلم شده . ادم با فيلم ديدن درس مياموزه نه چرت و پرت و مسخره بازي.

amin
جمعه 2 ارديبهشت 1390 - 9:3
-3
موافقم مخالفم
 
فیلم خوب، نه کارگردان خوب!

شلام من فکر میکنم خیلی از شما دارین مغرضانه نظر میدین!

من هم فیام اخراجی ها رو دیدم وهم جدایی نادر از سیمین،درسته که فیلم اخراجی هااز نظر ساختار فیلم شاهکاری نبود،ام فیلم جدایی نادر از سیمین هم اصلا مثل فیلم درباره الی نبود.

مشکل از اونجا شروع شد که این دو فیلم با هم مقایسه شدند!

در کل به نظرم شما فقط دارین روی اسم اصغر فرهادی که فیلم ساز خوبیه نظر میدین،اما نمیدونین همه فیلم های یه کارگردان خوب همیشه خوب نیستند!

امین
جمعه 2 ارديبهشت 1390 - 9:14
4
موافقم مخالفم
 
سیاست

سلام ،اول بگم آقای امید نکنه انتظار داری خواهر 10سالت رو ببرن فیلم جدایی نادر از سیمین،تا به کل از زندگی ناامید بشه!

بعدشم این قضیه کلا سیاسیه وهرکی این رو کتمان کنه خیلی بی عقله!

من نمیدونم این دو فیلم چه ربطی به هم دیگه دارن!

عادل
يکشنبه 18 ارديبهشت 1390 - 9:34
-5
موافقم مخالفم
 

چرا بیخود توهین میکنید...من تو یه روز هر دو فیلمو دیدم..2فیلم عالی در دو ژانر عالی..آخر هر دو فیلم هم گریه کردم...موقع دیدن اخراجی ها یکی از رفیقام همرام بود که باباش جانباز 70%بود..می گفت واقعا این فیلم مثل زندگی منه..

عبدالحسین طاهری
دوشنبه 19 ارديبهشت 1390 - 18:0
-8
موافقم مخالفم
 

هر دو فیلم یه سری بمشکلات اجتماع رو نشون داد.

من یه سوال دارم: چرا یه عده اینقدر جلوی اخراجی ها موضع گرفتن و سعی کردن با کشوندن پخش قیلم به اینترنت و دستفروش ها ، فروشش رو پایین بیارن.

بذارید مردم انتخاب کنن

نیما
جمعه 30 دي 1390 - 20:29
-4
موافقم مخالفم
 

همه ما ایرانیا به اقای فرهادی افتخار میکنیم؛ایشون چه از لحاظ هنری و چه اجتماعی خیلی سر ترن

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���