گفتگو با کارگردان «دلخون»؛
مسئله‌ام اعدام بود

سینمای ما - كارگردان فيلم سينمايي «دل‌خون» معتقد است: «دل خون» به‌خوبي موفق به برقراري ارتباط با مخاطب شده است و افزايش فروش آن پس از گذشت چند روز از شروع اكران، شاهدي بر اين ادعا محسوب مي‌شود.

محمدرضا رحماني كه اين روزها دومين ساخته سينمايي‌اش را در حال اكران دارد، درباره‌ي نحوه‌ي شكل‌گيري اين فيلم گفت: در پي اعدام چند مجرم، سوالي به ذهنم خطور كرد كه واقعا مساله‌ي اعدام چه راهكار پيشگيرانه‌اي فراهم مي‌آورد. در كنار اين موضوع برخي مضامين مربوط به امنيت اجتماعي و مسائل فقهي و قانوني هم عامل ديگري شد كه در نهايت مرا بر آن داشت كه به اين مساله بپردازم. در هنگامي که فرايند شکل‌گيري فيلم‌نامه آغاز شد که عليرضا محمودي ايرانمهر نگارش آن را برعهده داشت، اين موضوع کيفيتي تراژيک به خود گرفت و تبديل به داستاني شد که اجراي کامل آن را در سينما مي‌بينيد.

اين كارگردان با تاكيد بر اهميت بحث آسيب‌هاي اجتماعي و افزايش آمار اين آسيب‌ها در جامعه،‌ خاطرنشان كرد: ممكن است اين آسيب‌ها و افزايش آن، جامعه را به سمتي نگران‌كننده سوق دهد. نكته جالب آنكه بنده طي تحقيقاتي كه داشتم متوجه شدم كه بسياري از متهماني كه به اعدام محكوم مي‌شوند، جواناني هستند كه حتي سي سال هم سن ندارند. جواناني كه اكثرا به دليل قتل‌هاي غيرعمد و گاه حتي بر اثر شوخي مرتكب چنين جرمي شده‌اند. از سوي ديگر ممکن است اعدام هم نقش پيش‌گيرانه‌اي در اين زمينه نداشته باشد و در نهايت موجب داغدار شدن خانواده‌اي ديگر مي‌شود.

رحماني ادامه داد: پس از اين اتفاقها تا مدتها ذهن بنده درگير اين مساله بود كه چرا بدن و جسمي كه خداوند آن را به امانت داده است اينگونه و در چنين مسيري تلف مي‌شود. من به شخصه مدتها بر روي اين مساله فكر كردم تا در نهايت به ايده اهداي عضو رسيدم كه در زمان طرح، حتي براي مسوولان قوه قضاييه هم جالب بود. چرا كه چنين بحثي هيچگاه حتي در سطح بين‌المللي هم مطرح نشده بود. البته ناگفته نماند كه در برخي از کشورها سالهاست كه اعدام، عملي منسوخ محسوب مي‌شود.

كارگردان «دل‌خون» در ادامه‌ي اين گفت‌وگو در پاسخ به سوالي كه مبني بر تاثير طرح اين موضوع مطرح شده بود، گفت: پس از طرح اين مساله در چند مورد، پس از اعدام اعضايي مانند مفاصل متهمان اهدا شدند اما با اين وجود درباره اعضاي حساسي مانند قلب و كبد چنين امكاني وجود ندارد.

رحماني درباره چگونگي انتخاب بازيگران اين فيلم هم توضيح داد: بحث انتخاب بازيگر، مقوله‌اي است كه تخصص خاصي مي‌طلبد و امروزه در تمام دنيا، عده‌اي به طور تخصصي به اين كار مي‌پردازند. در ايران هم طي سالهاي اخير عده‌اي به اين شغل مشغول شده‌اند. اما در مورد «دل‌خون» بايد بگويم كه در انتخاب بازيگران علاوه بر تهيه‌كننده و كارگردان، خود بازيگران نيز تا حد زيادي دخيل بوده‌اند. به هر حال هنگامي كه فيلمنامه‌اي نوشته مي‌شود، پيش از ساخته شدن ممكن است به افراد مختلفي پيشنهاد شود و در اين ميان افراد ممكن است بر اساس سابقه كاري كارگردان، تهيه كننده، مسائل مالي، و يا بازيگر نقش مقابل به انتخاب بپردازند.

او در عين حال اظهار كرد: البته در اين ميان شانس هم نقش زيادي دارد. چرا كه گاه ممكن است بازيگر مورد نظر شما در آن محدوده‌ي زماني بر سر كار ديگري باشد و امكان همكاري با پروژه جديد را نداشته باشد.

به هر حال معمولا كارگردان براي تضمين گيشه هم كه شده براي شخصيت‌هاي اصلي بر روي چند ستاره فكر مي‌كند و دوست دارند كه بهترين‌ها را در فيلم داشته باشند، اما به‌هرحال تعداد اين ستاره‌ها گاه ممكن است به تعداد انگشتان يك دست هم نرسد.

اين كارگردان در ادامه درباره ميزان رضايتش از نقش‌آفرين‌بازيگران «دل خون» افزود: بازيگران اين فيلم تا حدود بسياري به فيلم كمك كردند و نقش‌آفريني آنها تقريبا برايم راضي كننده بود. بازيگران اين فيلم همه با اشتياق كار كردند و از اول هم همين افراد اولويت‌هاي اول من بودند. البته فيلمنامه را با ذهنيت ديگري مي‌نوشتيم اما به هر حال از آنجا كه اين اثر دومين تجربه‌ بلند بنده است، خيلي هم انتظار بالايي نداشتم كه از حضور ستاره‌هاي مختلف بهره‌مند شوم. به همين دليل گاه حتي مي‌ترسيدم كه نتوانم بازيگران را براي حضور در اين فيلم قانع كنم.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين گفت‌وگو رحماني به سوابقش در سينماي كوتاه اشاره كرد و با يادآوري مضمون مشترك دفاع مقدس و تلفيق آن با موضوعات اجتماعي در اكثر آثارش تصريح كرد: حتي در زمينه دفاع مقدس هم بنده به مسائل اجتماعي توجه ويژه‌اي داشتم، چرا كه معتقدم هنرمند و فيلمساز رسالتي دارد كه براساس آن مي‌تواند بحث مشكلات اجتماعي را با مهارتي خاص بيان و گوشزد كنند.

او ادامه داد: اگر بخواهيم با مشكلات و معضلات اجتماعي به تندي برخورد كنيم، ممكن است آثار، حالتي شعارگونه پيدا كنند و يا به گونه‌اي باشند كه به مذاق برخي مديران خوش نباشد. به همين دليل هم ممكن است فيلمساز به مواردي چون سياه‌نمايي متهم شود. نكته ديگر هم آن كه بايد هدف از ساخت فيلم و ديدگاههاي مختلف را هم در نظر بگيريم و توجه كنيم كه در اثر ما قرار است معضلات بيان يا نقد شوند يا اثر ما موجب تقويت اين معضلات خواهد شد؟

اين كارگردان افزود: رسالت هنرمند آن است كه سوال يا مساله‌اي را طرح كند تا بعد مسوولان به تفكر و يافتن راه حل بپردازند. از اين روي من نيز در اين فيلم تنها در پي طرح سوال بودم و به‌هيچ عنوان به دنبال ارائه راهكار نمي‌گشتم.

كارگردان «دل‌خون» در پاسخ به سوالي كه مبني بر توجه كارگردان و تهيه‌كننده به جذب مخاطب و بهره‌گيري از المانهاي تجاري مانند استفاده از نماي نزديك چهره‌ي بازيگران مطرح شده بود، گفت: بنده در كارهاي كوتاه هم نيز از المانهاي درشت زياد استفاده مي‌كردم. اكنون هم مي‌توانم بگويم كه اين فيلم مديون تجربيات من در سينماي كوتاه است. ساخت فيلم‌هاي كوتاه موارد بسياري را به من آموخت و تجربه فيلم اول نيز در كنار آن به كمك من آمد. اكنون هم اين فيلم تجربه‌اي براي فيلم‌ بعدي‌ام خواهد بود.

اين كارگردان در ادامه به علاقمندي كارگردانان براي استفاده از بهترين عوامل اشاره كرد و گفت: در ساخت اين فيلم خوشبختانه تهيه‌كنندگان خوبي حضور داشتند كه در موارد مختلف مرا كمك كردند.

به علت قديمي بودن برخي سالنها، صدا دچار مشكل است

او درباره مشكلي كه ممكن است مخاطبان در سينماهاي معمولي براي شنيدن ديالوگ‌هاي حامد بهداد پيدا كنند، عنوان كرد: يكي از مشخصه‌هاي اين فيلم، صداگذاري خوب آن محسوب مي‌شود چرا كه ما به هنگام ساخت فيلم حساسيت زيادي روي اين بخش داشتيم و در پي آن بوديم كه كيفيت صداي اين اثر براي عرضه بين‌المللي هم مناسب باشد. اما متاسفانه به دليل قديمي بودن برخي سالن‌هاي سينما، صدا در آنها دچار مشكل است.

رحماني درباره گويش متفاوت بهداد در اين فيلم هم اظهاركرد: حامد بهداد دو هفته از گروه زمان خواست تا تمرين كند و در آن مدت هم بر روي صدا، كار زيادي كرده بود و در تمرين‌هايي که انجام شد تصميم گرفتيم همين شيوه‌ي بياني که به نوعي متناسب شخصيت درون‌گراي او بود، اجرا شود.

كارگردان فيلم اكران نشده «ستايش» در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به اولين تجربه بلند خود اشاره كرد و گفت: متاسفانه سازندگان فيلم‌هاي اول به دليل ضعف بودجه، ناچار به استفاده از عوامل ارزان‌تر مي‌شوند و همين مساله در عدم نمايش آنها نقشي بسزا ايفا مي‌كند. بايد يادآور شد که موارد متعددي در اکران فيلم موثر هستند از جمله فيلم‌نامه،بازيگران و عوامل ديگر که در اکران فيلم مهم و تأثيرگذار به شمار مي‌روند.

او ادامه داد: همواره فيلم اول را به‌عنوان فاصله ميان سينماي كوتاه و حرفه‌اي به شمار مي‌آورند و جديت چنداني درباره آن به خرج نمي‌دهند. علاوه بر اين فيلمسازان كوتاه اغلب با توجه به محدوديت‌هايي كه بر سر راه نمايش اين آثار وجود دارد، سعي مي‌كنند كه با اهداف جشنواره‌اي فيلم بسازند، لذا به هنگام ساخت اولين فيلم بلند هم ناخودآگاه بخش زيادي از توجه فيلمسازان به مسائل جشنواره‌اي معطوف مي‌شود.

كارگردان «دل‌خون»همچنين عنوان كرد: يكي از مشكلات ديگر فيلمسازان فيلم اولي آن است كه شايد آنها مجبور باشند كه ماهها و يا سالها زمان بگذارند تا خود را به اثبات برسانند و بتوانند كار كنند. در واقع گرفتن مجوز براي ساخت فيلم اول، گاه آنقدر سخت مي‌شود كه تمام توان و انرژي فرد را مي‌گيرد و فيلمساز به هنگام ساخت فيلم ديگر انرژي چنداني ندارد. حال آنكه فيلمسازان اول براي آينده ما جايگاهي ويژه دارند.

او در ادامه با بيان اينكه سينماي امروز نيازمند انديشه‌هاي جوان و جسارتهاي به‌روز است، افزود: فيلمسازان جوان ما ثابت كرده‌اند كه مي‌توانند در اين زمينه جايگاهي خاص داشته باشند، علاوه بر اين با توجه به نزديكي بيش از حد سينماي ما به گيشه، فيلمسازان جوان ما مي‌توانند از نظر انديشه، سينماي ايران را به تعادل و تعالي برسانند. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم، اين افراد اين مسير را پيش مي‌برند و بايد به آنها بهاء داده شود و مسوولان راه را براي آنها باز بگذارند. چرا كه در غير اين صورت سينماي ما به مسير ديگري كه قبلا تجربه شده و به آن فيلمفارسي مي‌گويند، باز مي‌گردد.

او همچنين سينما را متعلق به جوانان دانست و گفت: اگرچه براي تجربيات پيشكسوتان احترام فراوان قائلم و اين تجربيات را براي خود، مانند درس مي‌دانم، اما با اين وجود بر اين باورم كه سينماي ما متعلق به فيلمسازان جوان است.

رحماني درباره ميزان استقبال مخاطبان از اين فيلم هم عنوان كرد: به شخصه تخصصي در زمينه اكران و فروش ندارم، چرا كه اين اولين‌باري است كه فيلم من به اكران راه يافته اما به هر حال تمام مسير فروش به پخش كننده فيلم باز مي‌گردد و اگر در سينما به اين بخش اهميت داده شود، پخش‌كنندگان مي‌توانند گاه حتي موجي جديد را ايجاد كنند تا در پي آن ديگر همه مخاطبان به دنبال فيلم گيشه‌اي و يا طنز نروند و از مقوله‌هاي مختلف استفاده كنند.

او در ادامه فروش چند روزه‌ي اين فيلم را رضايت‌بخش خواند و يكي از دلايل احتمالي موفقيت اين فيلم را داستان خوب آن دانست که در نگارش فيلم‌نامه‌ي آن و همکاري او با نويسنده‌ي ديگر، اين فيلم‌نامه تجلي پيدا کرده است.

رحماني در زمينه تبليغات رايگاني كه قرار بود توسط صدا و سيما و براي فيلم‌هاي در حال اكران صورت بگيرد، گفت: در اين زمينه، تهيه‌كننده و پخش كننده فيلم اطلاعات كاملتري دارند و بنده تنها در دو روز اول متوجه شدم كه تلويزيون روزي چند نوبت تيزر رايگان براي اين فيلم پخش مي‌كند.

او در ارتباط با تبليغات شهري اين فيلم هم اظهار كرد: اين فيلم هم مانند فيلم‌هاي ديگر از امكانات پخش شهري بهره‌مند است، اما به هر حال در اين ميان قطعا كالايي كه قوي‌تر است از نظر تجاري موفق‌ به دريافت بهترين جايگاهها مي‌شود و حال با توجه به اينكه تهيه‌كننده اين فيلم يك مركز دولتي است نمي‌توان انتظار رقابت با مراكز خصوصي را داشت.

كارگردان «دلخون» در ادامه به مساله كمبود سالن‌هاي سينما اشاره كرد و به ايسنا گفت: فكر مي‌كنم در شرايط فعلي كمبود سالن‌هاي سينما به خوبي احساس مي‌شود و صحبت‌هاي معاونت سينمايي نيز بر افزايش اين سالن‌ها تاكيد دارد. ما در ايام عيد تنها چهار فيلم در حال اكران داشتيم و اين فيلم‌ها مي‌توانستند به رقابت با يكديگر بپردازند. اما اكنون نزديك به ده فيلم در حال اكران هستند و همين مساله رقابت را تا حدي سخت‌تر مي‌كند و در نهايت موجبات كم شدن سالن‌هاي اين فيلم‌ها را فراهم مي‌آورد.

او درباره زمان اكران اين فيلم هم گفت: اگر چه بهترين زمان اكران تعطيلات نوروز محسوب مي‌شود، اما با اين حال اكران تابستان هم حتي اگر مقارن با ماه مبارك رمضان شود براي ديدن فيلم بد نيست و من فكر مي‌كنم «دلخون» در فصل مناسبي اكران شده است. در هر صورت تمام كارگردان‌ها آرزو دارند كه فيلمشان در بهترين زمان و بهترين شرايط اكران شود، اما به هر حال اكران نوعي رقابت است كه در آن سينماداران، شوراي صنفي نمايش پخش‌كننده هم دخيل هستند.

اين كارگردان همچنين به موفقيت فيلم‌هاي خوب در شرايط مختلف تاكيد كرد و افزود: «دلخون» طي اكران چند روزه‌اش ثابت كرده كه ارتباط خوبي با مخاطب برقرار كرده و به مرور زمان فروش آن بيشتر شده است. به هر حال مخاطبان سليقه‌هاي مختلف دارند و فيلم براي هر گروه بازخوردهاي مختلفي دارد. برخي افراد فيلم را از نظر هنري ارزيابي مي‌كنند و عده‌اي در پي سرگرمي هستند، عده‌اي هم در پي شنيده‌هايشان راهي سينما مي‌شوند. اما به هر حال اكثر افرادي كه اين فيلم را ديده‌اند اذعان داشته‌اند كه «دلخون» مطلب جديدي ارائه كرده است.

او همچنين به پايان اين فيلم اشاره كرد و گفت: عده‌اي بر اين باور بودند كه شايد اگر اين فيلم پاياني خوش داشته باشد بهتر باشد، اما به شخصه بر اين باورم كه پس از پايان هر فيلمي داستان تازه در ذهن مخاطب آغاز مي‌شود. براي من همين مساله كه پس از پايان، ذهن مخاطب درگير فيلم شود از اهميت بسيار بالايي برخوردار بود و تمام تلاشم را براي رسيدن به اين نقطه به كارگرفته بودم و در مورد پايان اين فيلم‌هم فكر مي‌كنم كه تنها پايان تاثيرگذار همين بوده است.

اين كارگردان درباره اصلاحات اعمال شده در «دلخون» هم گفت: نسخه‌اي كه اكنون در سينماها به نمايش درآمده هيچ تفاوتي با نسخه جشنواره‌اي فيلم ندارد و هيچ اصلاحيه‌اي در آن اعمال نشده است.

رحماني در بخش ديگري از اين گفت‌وگو هم به فلسفه گشتالت و نيمه پنهان اشاره كرد و گفت: در اين فيلم سعي كرده‌ام كه از صدور بيانيه‌ به شدت پرهيز كنم و به هيچ عنوان نگويم كه شخصيت متهم در اين فيلم كاملا مثبت يا منفي است. ما در پي اين نبوديم كه تماشاگر بگويد كه اعدام حق متهم است يا اينكه چرا بخشيده نشد، بلكه اساس اين فيلم بر پايه‌ي آن است كه انسانها گاه بر سر دو راهي قرار مي‌گيرند.

او اضافه کرد: «دلخون» يک فيلم با رويکردي تراژيک است که انسان را در موقعيت سخت انتخاب قرار مي‌دهد و به غير از رويکرد اجتماعي آن مي‌تواند واجد مفاهيم فلسفي باشد که درباره‌ي وجود و انتخاب‌هاي تعيين کننده‌ي انسان سوال‌هايي را مطرح مي‌کند.

محمدرضا رحماني در پايان هم بار ديگر بر تلاش عوامل سازنده اين فيلم براي تاثيرگذاري آن در ميان مسوولان قضايي خبر داد و گفت:«دلخون» حاصل تلاش تمامي عوامل آن است و در آن سعي شده است كه از بهترين‌ها استفاده شود و من اكنون از تمامي اين عوامل تشكر وافر دارم.

به گزارش ايسنا، فيلم سينمايي «دلخون» در سينماهاي «جوان»،«‌بهمن»، «شاهد»، «پرديس تماشا»، «موزه سينما»، «استقلال»،«‌آزادي»، «اريكه ايرانيان»، «ماندانا»، «فرهنگ»، پرديس «زندگي»، «ملت» ، «ايران»، «فلسطين» به نمايش درآمده است.

«دلخون» دومين ساخته بلند محمدرضا رحماني درباره مردي است که به دليل شکي که به همسرش داشته او را به قتل رسانده و در زندان در انتظار اعدام است، اما با ورود وکيل تسخيري به اين پرونده و پيشنهاد غافلگيرکننده‌ او، روند بررسي پرونده تغيير پيدا کرده و برخورد خانواده قاتل، مقتول و سيستم قضايي با اين پرونده عوض مي‌شود.

حامد بهداد، الناز شاکردوست، پوريا پورسرخ، هوشنگ توکلي و حبيب دهقان‌نسب از جمله بازيگران اين فيلم هستند.


منبع : ایسنا

به روز شده در : جمعه 16 مرداد 1388 - 11:58

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

sany
جمعه 16 مرداد 1388 - 12:10
32
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

واقعا بازي حامد بهداد در دلخون معركه بود

به خصوص بازسازي صحنه قتل براي پليس كه در اين صحنه عاليه و ميشه گفت فيلم فيلم بهداده

ساناز
جمعه 16 مرداد 1388 - 12:18
11
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

واقعا بازي حامد بهداد در دلخون معركه بود

به خصوص بازسازي صحنه قتل براي پليس كه در اين صحنه عاليه و ميشه گفت فيلم فيلم بهداده

اکرم
جمعه 16 مرداد 1388 - 14:26
6
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

حامد بهداد عالی بود!

یه بار دیگه افتخار کردم به اینکه طرفدارشم!

برینو شاهکار حامدو ببینین!

Aynaz
جمعه 16 مرداد 1388 - 18:23
6
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

موضوع فیلم واقعا جالب بود واقعا اگه می شد چنین کاری رو عملی کرد به خیلی از بیمارها می شد کمک کرد . البته یه نفر گفت : کی راضی می شه که عضو پیوندیش مال یه قاتل باشه !!!

بازی حامد بهداد معرکه بود به خصوص در دو سکانس : یکی صحنه ی بازسازی قتل و دومی دیدار با خواهرزنش

فقط نقش پوریا پورسرخ هیج کمکی به فیلم نمی کرد طوریکه حتی اگه حذف می شد هیچ اتفاقی نمی افتاد .

مجيد
شنبه 17 مرداد 1388 - 6:53
1
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

بسم رب المهدي

منم با نظرات بيشتر دوستان درباره بازي بهداد موافقم حتي به نظر من حقش بود جايزه بگيره.

با نظر آقاي رحماني كه داخون چيز جديدي بيان كرد واقعاموافقم و درباره پايين فيلم به نظر من بهترين پاييني بودكه ميتوانست تا ساعت ها بعد فيلم ذهن بيننده را مشغول كن كه پايان چگونه بهتر بود بشود. به نظر من تمام سعي يك كارگردان اين است كه ببينده بعد از فيلم به فيلم او فكر كند و بدترين چيز براي يك كارگردان حدس زدن پايان فيلم است كه در دلخون هيچوقت حتي در سكانسهاي پاياني حتماني وجود نداشت و ببينده منتظر بودببيند چه اتفاقي مي افتد و نمس توانست ذهن خود را مشغول پيش بيني آخر فيلم كند.

خداحافظ همين حالا

چرا اعدام؟!!
شنبه 17 مرداد 1388 - 8:23
0
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

من شخصاً به خاطر شاکردوست رفتم فیلمو دیدم ولی متاسفانه بعد از بازی موفق و اثتثناییش در فیلم های "بی وفا"،"چه کسی امیر را کشت؟" و کمی هم در"مجنون لیلی"، بازیش چنگی به دل نمی زد و اعتقاد دارم اگه تو انتخاباش بیشتر دقت کنه می تونه نقشهای متفاوت رو به زیبایی ایفا کنه. با نظر sany و دو خط آخر Aynaz هم شدیداً موافقم و دوست داشتم آخر فیلم بعد از اینکه قاتل اعدام می شه معلوم شه که زنش خود کشی کرده و خودش چاقو رو به خودش زده و این رو بهداد مخفی نگه داشته...

ب
شنبه 17 مرداد 1388 - 12:8
-14
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

حامد فوق العاده بود.چه صدایی........ .ماه.شاید بهترین صحنه ی فیلم صحنه ی حرف زدن با خواهرزنشه.تو اون صحنه حامد غوغاست.گریه کردنش........اووووف..... سینمای ایران باید قدر اینچنین بازیگر قدر ی را بداند.

mahshid
شنبه 17 مرداد 1388 - 20:21
-19
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

حامد فوق العاده بود.... حامد فوق العاده بود اما چه بهتر ه اگه بتونیم فیلم هایی با مفاهیم واقعی تر زندگی دور و برمون بسازیم فیلمی که تنها نخواد قسمتی رو به خوبی از یک بازیگر بازی کنه... که ما بگیم دیدی حامد چطور بازی کرد؟!!

امیدوارم وقت ,خرج فیلم هایی بشه که درد رو در جنس انسان می فهمه و می خواد که نشونش بده تا شاید تن دردها آروم بگیره... شاید

با تشکر از نوشتتون( گر چه نظر هر کسی شخصی ی اما بهتره انتخاب فیلممون رو تغییر بدیم)

targol
يکشنبه 18 مرداد 1388 - 16:33
-4
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

به نظر من فیلم از فیلم نامه بسیار ضربه دیده به گونه ای که اگر بازی بهداد نبود حتی نمیشد تا اخر فیلم راتحمل کردمتاسفانه بازی ضعیف شاکر دوست و پور سرخ به همراه نقص فیلمنامه دست به دست هم داد تا فیلم در حد انتظار ظاهر نشود من در اغاز فکر کردم قرار است بیشتر صحنه های فیلم در داد گاه بگذره اما حیف....حیف که حتی حضور الناز به عنوان وکیل هم زاید به نظر میرسید...

mahyar
پنجشنبه 22 مرداد 1388 - 16:15
-5
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

به نظر من بهترین هنرپیشه ایران فقط وفقط حامد بهداد مطمئن هستم یه روزی به هالیوود راه پیدا میکنه و اسکارم خواهد گرفت


شنبه 24 مرداد 1388 - 21:24
7
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

در کل بد نبود در کنار فیلم هایی مثل خروس جنگی و ...

اما واقعا بازی حامد بهداد خوب بود البته ما اول فیل اصلا صداشو نمیشنیدیم


شنبه 7 شهريور 1388 - 13:19
-10
موافقم مخالفم
 
اخراجي‌ها2، بي‌پولي،ترديد،دلخون و كودك‌و فرشته نامزد سيمرغ بلورين بخش «نگاه نو» هستند

فقط بازی حامد بهداد دیدنی بود همه سکانسهاش عالی بود ولی ای کاش صداش رو تغییر نمیداد چون خیلی خیلی افتضاح بود

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���