صفحه مناسب براي چاپگر


افزایش سالن های سینمایی، اختلافات كنونی اكران را برطرف می سازد
نیک بین: وزارت ارشاد باید بخش خصوصی را برای سالن سازی ترغیب كند


سینمای ما- 'محمد نیك بین' تهیه كننده فیلم سینمایی 'یكی از ما دو نفر' درباره  مشكلات اخیر ایجاد شده در اكران دو اثر سینمایی اشاره كرد و افزود: قانونمندی بهتر از بی قانونی است و برقراری نظم در اكران فیلم های سینمایی، بطور حتم از بی نظمی بهتر است.وی گفت: یكی از دلایلی كه همواره موجب قانون گریزی در زمینه اكران فیلم های سینمایی می شود، حجم بالای تولیدات سینمایی است، زیرا متناسب با این تولیدات، سالن برای اكران آثار وجود ندارد.
نیک بین تاكید كرد: از یك سو با ظرفیت كمی در اكران فیلم های سینمایی مواجه هستیم و از سوی دیگر تلاش می كنیم برای برقراری عدالت، در زمینه اكران قانونمند باشیم، در حالیكه نمی توان در این عرصه با ابراز قانون همه را راضی نگه داشت.نیك بین ادامه داد: تا زمانیكه سالن های سینمایی، متناسب با تولیدات سینمای ایران افزایش نیابد، مشكلات متعددی در زمینه اكران وجود خواهد داشت.
وی گفت: راه حل اساسی برای حل اختلافات ایجاد شده درباره اكران فیلم های سینمایی، ایجاد سالن های سینمایی جدید است، و تا زمانی كه معضل سالن بصورت ریشه ای حل نشود این شرایط وجود خواهد داشت.
نیك بین یادآور شد: برخی آثار سینمایی مخاطبان خاص دارد و شاید سینماداران تمایلی برای نمایش تعدادی از فیلم های سینمایی نداشته باشند، از این رو سینماداران در اكران فیلم های سینمایی تاثیر بسزایی دارند.
وی تاكید كرد: افزایش سالن های سینمایی موجب ایجاد رقابت میان سینماداران و همچنین از میان رفتن مسایل موجود در نمایش عمومی فیلم های سینمایی می شود.
این تهیه كننده سینما ادامه داد: هر مدیر سینمایی در بدو پذیرش مسوولیت، از برنامه های متعدد برای افزایش سالن های سینمایی خبر می دهد، اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی دهد.نیك بین با انتقاد از كم توجهی به ساخت سالن های سینمایی در سال های اخیر، گفت: بازسازی چند سالن سینمایی، درمان سینمای ایران نیست و باید حجم سالن های سینمایی افزایش یابد.به گفته این تهیه كننده سینما، بازسازی سالن های سینمایی امری ضروریست، زیرا فضای سالن های سینمایی باید به نحوی باشد كه مردم برای تماشای فیلم به این سالن ها ترغیب شوند.
نیك بین ادامه داد: برخی نهادها در ساخت سال های سینمایی تلاش های كرده اند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید در این زمینه اقداماتی بیش از پیش و قابل توجهی انجام دهد.
تهیه كننده فیلم سینمایی 'سوپراستار' گفت: وزارت ارشاد باید بخش خصوصی را برای سالن سازی ترغیب كند و برای تحقق این امر تلاش هایی بیشتری لازم است.