دانلود

 گزارش اختصاصی "سینمای ما" از نمایش افتتاحیه فیلم تازۀ پدرو آلمودوار: Los amantes pasajeros) : اهل تهران؛ گمشده بر فراز لامانچا :: سينمای ما ::

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: [email protected]

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
Main News
 
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
 
سینمای ما- فیلم علمی تخیلی 100 میلیون دلاری جانی دپ در رقابت با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «ریو 2» در کنار فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» جایگاه متفاوتی کسب نکرد. به نقل از د رپ، در حالی که فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای سومین جمعه پیاپی...
 
سینمای ما- جیمز کامرون کارگردان و سازنده فیلم «آواتار» اعلام کرد فیلمنامه سه فیلمی که می خواهد در ادامه آواتار بسازد تا 6 هفته دیگر آماده می شود.  به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون با بیان این که فیلمنامه سه فیلم بعدی «آواتار» ظرف 6 هفته آینده تکمیل می‌شود، منتظران این مجموعه را خوشحال کرد...
 
سینمای ما- کمپانی فاکس بار دیگر ساخت قسمت دوم فیلم خاطره‌انگیز «خانم داوت فایر» را در برنامه قرار داده است.  استودیوی فاکس 2000 در حال تهیه قسمت دوم فیلم کمدی مشهور سال 1993 یعنی «خانم داوت فایر» است که کریس کلمبوس و رابین ویلیامز را بار دیگر کنار هم قرار می دهد. دیوید برنباوم که فیلم «الف» را نوشته بود مسئولیت ...
 
سینمای ما- با اعلام اسامی دو بخشی که عباس کیارستمی داوری آن ها را در جشنواره کن شصت و هفتم برعهده دارد، روشن شد هیچ فیلم ایرانی در این دو بخش جای ندارد. در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی ...
 
 
سینمای ما- معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی از تمدید مهلت ارائه‌ی آثار به نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه‌ی سینما تا سوم اردیبهشت‌ماه ۹۳ خبر داد.  از آنجا که استقبال اهالی رسانه از این جشنواره بیشتر از میزان تصور بود و به‌دلیل این‌که تماس‌ها و درخواست‌های متعددی درباره‌ی تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره از سوی اهالی رسانه ...
 
سینمای ما- «نیکول گارسیا» کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد. برگزارکنندگان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن، «نیکول گارسیا»، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی را به عنوان رئیس هیأت داوران بخش دوربین طلایی این دوره از رقابت‌‌ها معرفی کردند. پیش از ...
 
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
 
سینمای ما- سردار عزیزمحمدی رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران در نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم خاطر نشان کرد: قرار است 60 نفر از ورزشکاران و 40 نفر از هنرمندان در برزیل حضور پیدا کنند. نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم با حضور محمدحسین لطیفی، سیدجواد هاشمی، محمدرضاگلزار و سردار عزیز محمدی برگزار شد...
 
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
 
سینمای ما- در روزهای اخیر خبری مبنی بر ساخت فیلم بعدی اصغر فرهادی در ترکیه منتشر شده است که روابط عمومی دفتر فیلمسازی فرهادی اعلام کرده است که به هیچ وجه این خبر صحت نداشته و توسط این کارگردان، تکذیب می‌شود..
 
سینمای ما- فیلم کوتاه «صبح روز بعد» در بخش مسابقه بیست ونهمین دوره جشنواره «بلاک» برلین در کشور آلمان حضور دارد. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم کوتاه، بیست و نهمین دوره جشنواره «بلاک» در تاریخ 7 تا 11 می 2014 (17 تا 21 اردیبهشت ماه سال 93) در شهر برلین برگزار می‌شود. «صبح روز بعد» در آخرین روز جشنواره ...
 
سینمای ما- درام پیچیده و تو در توی «گذشته» یک تراژدی از نیات خوب و شروع بد و تصمیم‌های اشتباه است که (همگى) همزمان، درست به نظر می‌رسند. اصغر فرهادی، استیصال و خشم را همراه با تلاش برای تصحیح انتخاب‌های اشتباه در زندگی و تسلیم نشدن درباره گذشته، به نمایش می‌گذارد. در سکانس فوق‌العاده خوب ابتدای فیلم دو نفر را می‌بینیم که ...
 
سینمای ما- تهیه‌کننده فیلم «شب، بیرون» گفت: من درِ تجربه را به روی خودم باز کرده‌ام و زمانی که فکر کنم بازیگر شده‌ام، آخرین روز کاری‌ام است؛ چون همچنان می‌خواهم تجربه کنم و واقعیت این است که مجال تجربه در کارهای دیگر برای من پیش نمی‌آید، اما در کارهای مستقل است که این فضا جاری است...
 
سینمای ما- لئوناردو دی‌کاپریو در تریلر «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی بازی می‌کند. این پروژه تولید شرکت نیو ریجنسی است و انتظار می‌رود تولید آن از سپتامبر امسال شروع شود. «بازگشت»‌ (The Revenant) از روی رمان «بازگشت: رمانی درباره یک انتقام» نوشته مایکل پانکی ساخته می‌شود که سال 2003 منتشر شد...
 
سینمای ما- در سه دهه گذشته آن‌قدر فیلم‌های سطحی و مبتذل درباره جنگ 8ساله عراق علیه ایران و تاریخ انقلاب ساختند و حماسه‌های بی‌نظیر روزگار دفاع ملی را لوث کرده‌اند که می‌توان آنها را یکی از خیل عوامل زاویه‌گیری نسل‌های بعدی دانست. تحریف‌ها، غلوها، صحنه‌های ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف‌تر چنان بود که بیننده با خود می‌گوید اگر جانبازی‌های دوره دفاع یا حکایت‌های دوره انقلاب این بوده که خُنُک‌تر از آن ...
 
سینمای ما- تازه‌ترین ساخته‌های ژان-لوک گدار، برادران داردن، کن لوچ، دیوید کراننبرگ و... در بخش رسمی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند.  اسامی فیلم‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کن پنجشنبه بعد از ظهر در نشستی خبری در پاریس با حضور تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن و ژیل ژاکوب رئیس جشنواره اعلام شد...
 
سینمای ما- مدیران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ‌تقویم جوایز اسکار پیش رو را کامل کردند. برگزارکنندگان جوایز اسکار 25 مارس 2013 اعلام کردند هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه 22 فوریه 2015 (صبح دوشنبه 4 اسفند 1393) در دالبی تیه‌تر برگزار و به طور مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود...
 
سینمای ما- مرضیه برومند معتقد است که چون با عشق فیلم و سریال‌هایش را می‌سازد این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. وی معتقد است: متاسفانه دنیای ما دنیای خیلی خشنی است. ما هنرمندان سعی می‌کنیم این دنیا را بهتر کنیم و دنیایی پر از عشق را بسازیم. به نظر من چون با عشق فیلم و سریال‌هایم را می‌سازم این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. به قول معروف هر آنچه...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 88,0/100 - 183 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 30,7/100 - 27 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 81,6/100 - 86 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 88,0/100 - 182 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,0/100 - 383 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند




گزارش اختصاصی "سینمای ما" از نمایش افتتاحیه فیلم تازۀ پدرو آلمودوار: Los amantes pasajeros)
اهل تهران؛ گمشده بر فراز لامانچا

احسان خوش‌بخت - پدرو آلمودوار در دهه ۱۹۸۰ آوازی خواند که بین اسپانیایی‌های دوره گذار به دموکراسی بسیار مشهور شد. ترجیع‌بند اصلی اين آهنگ مسخره، اساساً بی‌معنا و بی‌‌‌نهایت دهه هشتادی هست «اهل تهرانم» و در آن تهرانی بودن خصلتی سوررئالیستی است که آلمودوار برای عجیب و غریب بودن، بی‌اعتنایی به اصول و تأیید روحیۀ «بگذار این دو روز باقی را خوش باشیم» به کار برده است. تماشاگر او در اسپانیای آن سال‌ها مردمی بودند که می‌خواستند مدرن باشند و تشنۀ تغییر بودند. در عین حال حالشان از سال‌ها آشفتگی سیاسی در اسپانیا بد بود. سینمای آلمودوار مثل آواز «اهل تهرانم» دعوتی بودند به شوخی با خود. زیر و رو کردن خود و پیدا کردن راز‌ها با سَبکی مفرح، سبُک، عامیانه، تلویزیونی.

شخصاً نمی‌توانم تصور کنم که در آغاز راه آلمودوار خود را در آینده کارگردانی بزرگ و صاحب‌نام می‌دیده که در اسکار ستارگان زن هالیوود (مریل استریپ، کیت وینسلت، نیکول کیدمن) برای درخواست بازی در فیلم بعدی‌اش جلویش صف ببندد. او باور نمی‌کرد شوخی‌های سبک و نیش‌دار و بعضاً وقیحش اولاً بتواند تماشاگر سنتی اسپانیایی با تربیت کاتولیک را به سینما‌ها بکشاند (که در کمال تعجب چنین کرد) و بعد بتواند کن و اسکار را درنوردد، که برای نیل به این مقصود داستان‌های دراماتیک با روایت‌هایی که در فرهنگ‌های غیراسپانیایی هم معنایی داشتند را جایگزین کمدی کرد. در هر دو دوره رابطه جنسیت با هویت فردی و اجتماعی مهم‌ترین عنصر روایت بود و پلات با مجموعه‌ای از چرخش‌های غیرمنتظره، تصادف‌ها، سوء‌تفاهم‌ها و جابجایی‌ها سامان می‌یافت، روشی که بالیوود قبلاً به کرات از آن بهره گرفته‌ بود.

اما برای آلمودوار رجوع به چنین سنت سینمایی که اگر نه سطحی، اما بسیار تجاری قلمداد می‌شد، جسارتی تعمدی بود برای به کارگرفتن هر عنصر «کیچ» و فرهنگِ غیرآکادمیک برای نشان دادن قابلیت‌های این خرده فرهنگ‌های نادیده گرفته شده در ارائه تفسیری از جامعه. و بلاخره اثبات اين نكته كه اين فرهنگ‌ها مي‌توانند با تفاسیر هنر والا یا هنرِ هِتِرسکسوئل، کاتولیک و سفیدپوستِ اسپانیایی برابری کند.



فیلم تازه پدرو آلمودوار، عشاق درگذار، بازگشتی است به روزهای آغاز کار، فیلم‌های کمدی و سرخوشیِ بی‌معنایِ «اهل تهرانم».

فیلم داستان هواپیمایی است که از مادرید می‌پرد تا در مکزیکوسیتی به زمین بنشیند، اما نقصی تکنیکی و باز نشدن چرخ‌ها مانع ادامۀ سفر می‌شود و هواپیما مجبور است ساعات متمادی بالای آسمان لامانچا – محل تولد آلمودوار و دن کیشوت – بچرخد تا فرودگاهی با باند خالی برای فرودی توأم با خطر پیدا شود. تمام فیلم در حین این چند ساعت سرگردانی در آسمان لامانچا می‌گذرد و روابط اغراق‌ شدۀ بین دو خلبان، سه مهمان‌دار مرد و مسافران بخش درجه یک [بیزنس کلس] هواپیما را نشان می‌دهد. بعد از اینکه مسافران بخش عادی هواپیما با داروی خواب‌آور به نسیان می‌روند، درام یا در واقع کمدیِ فیلم در کابین خلبان و بخش درجه یک هواپیما شروع می‌شود. برای فراموشی خطر قریب‌الوقوع و حتی احتمال مرگ نوعی بی‌خیالی و آنارشی اخلاقی به کابین حاکم می‌شود که الکل و مواد مخدر آن را تقویت می‌کند و همه می‌افتند روی دور راست‌گویی و با تلفنی در کابین با نزدیکانشان در اسپانیا تماس می‌گیرند و گره‌های خانوادگی را می‌گشایند، حقایق را برملا می‌کنند و سعی می‌کنند در دقایق آخر «آدم» باشند.

حدس زدنش برای تماشاگر آشنای آلمودوار دشوار نیست که در این مرحله روابط عاطفی شخصیت‌ها با وضوح و تنش بیشتری زیر ذره‌بین می‌رود، اما از آن‌جا که آلمودوار قصد بازگشت به فیلم‌های اولیه‌اش را دارد کمدی جای درام را می‌گیرد، یک سکانس موزیکال به جای تئا‌تر و پرفورمانس ظاهر می‌شود و رنگ‌های زنده و دل‌نشین به سبک فیلم‌های موزیکال ژاک دمی دیواره‌های هواپیما را پر می‌کنند.


بلانکا سوائرس در افتتاحيۀ فيلم

فیلم مملو است از شوخی‌های سبک، سطحی و بعضاً رکیک که دقیقاً همان چیزی است که آلمودوار در آغاز کار برای آن مشهور شد. اگر هدف این شوخی‌ها در آن مقطع تاریخی (گذار به دموکراسی در اسپانیا) دست به سرگذاشتن جامعه‌ای بود خشک، متظاهر و درهم ریخته به واسطۀ حکومت طولانی فرانکو و حکومت طولانی‌تر کلیسای کاتولیک، در این‌جا به سختی می‌توان توجیهی برای این هرزگی پیدا کرد جز اینکه برای کارگردان دنیا یک مهمانی طولانی دیوانه‌وار است که باید در آن خوش گذراند و تا حد ممکن صادقانه خوش گذراند.

آلمودوار و ردیف شخصیت‌های آشنایش نمونه‌ای‌اند از سینمای تجاری عامه‌پسند که به خاطر نیاز جامعه سینمایی به شنیدن صدایی تازه از کشوری مثل اسپانیا که سال‌ها در خاموشی دیکتاتوری فرانکو گرفتار بود با آغوش باز پذیرفته شد، اما به ندرت تجدیدنظر کاملی در آن صورت گرفت که اعتراف کند تفاوت‌ آلمودوار با سینمای مثلاً روز آمریکا فقط در تفاوت مضمون است (آلمودوار به اقلیت‌های اجتماعی‌ای اشاره می‌کند که هالیوود به ندرت جرأت طرح آن را پیدا می‌کند)، اما از نظر سبک سینمایی هر دو به شکلی بدیهی شبیه به یکدیگرند.



بسیاری از تماشاگران امروز سلیقۀ کیچ و گل‌باقالی و چهل‌تکۀ آلمودوار و شوخی‌های چاله‌میدانی‌اش و شخصیت‌های کمی مریض‌احوالش را می‌پسندند، شاید به این خاطر که سبک سینمای آلمودوار با سبک زندگی امروز – لااقل آن نوعی که رسانه‌های غربی تبلیغ می‌کنند – مشابه است و مملو از آن اختصارِ مضحکِ توییتروار (در صحنه اول فیلم کسی که از دماغش خون می‌آید، قبل از بندآوردن خون اول خبر حادثه را توییت می‌کند). در این حال تنها امتیازی که می‌توان به آلمودوار داد این است که گفت او این دنیای هزارتکه و چند رنگ و درهم برهم را قبل از بازسازی‌اش در این فیلم در آثار دهه هشتادش پیش‌بینی کرده است.

==========================================================

* توضیحی دربارۀ اسم فیلم: عنوان اصلی فیلم هست Los amantes pasajeros که در آن pasajeros هم معنای مسافر می‌دهد و هم موقتی و فیلم به درستی با این ایهام بازی می‌کند. عنوان انگلیسی فیلم I'm So Excited بر اساس آواز «پوین‌تر سیسترز» که در سکانس موزیکال فیلم شنیده می‌شود، هست من خیلی هیجان‌ زده‌ام که اسم بی‌سلیقه‌ای است و هیچ ربطی به فیلم ندارد.


I'm So Excited -2013
  • I'm So Excited -2013












  • به روز شده در : يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 12:46

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���