News

  • چه کسانی دارند فیلم‌های بخش ‌بین‌الملل جشنواره فجر را انتخاب می‌کنند؟
  •  
  • منتقدان معتبر انگلیسی درباره اصغر فرهادی و «جدایی نادر از سیمین» یک صدای جدید در سینما
    اصغر فرهادی یک صدای جدید در عالم سینماست/ شکوه سینمای ایران همچنان شگفتی می‌آفریند
  •  
  • عکسهای اختصاصی "سینمای ما" از حضور حامد بهداد در تورنتو
    «سعادت آباد» رکورد فروش فیلم ایرانی‌ در کانادا را شکست
  •  
  • مدیر امور رسانه ای جشنواره می گوید سینما صحرا گزینه سالن مطبوعات نیست
    رسانه ها امسال در برج میلاد نخواهند بود/ سینما فلسطین برای میزبانی اصحاب رسانه قطعی به نظر می رسد
  •  
  • خبری درباره بدترین گزینش سينماي مطبوعات که امیدواریم درست نباشد
    سينما صحرا امسال میزبان اصحاب رسانه خواهد بود؟
  •  
  • اولین عکسهای شهاب حسینی، آناهیتا نعمتی، حمیدرضا پگاه و یکتا ناصر در فیلم
    گروه سازنده «یکی می خواد باهات حرف بزنه» به تهران رسیدند
  •  
  • جنبه های شخیصتی حامد بهداد و نقشهایش از نگاه یک دکتر روانشناس
    پسر تُخسِ تنهای جذابِ قانون شکنِ خودشیفته که معلوم نیست شباهت با مارلون براندو را از کجا آورده است؟!
  •  
  • فرزاد حسنی، احسان علیخانی، عادل فردوسی پور، رضا رشیدپور، محمود شهریاری یا دیگران؟
    بین مجریان چندین میلیون تومانی، بالاترین دستمزد را چه کسی می گیرد؟
  •  
  • نگاه صریح و انتقادی به مواضع ضدسینمایی خانه تئاتر و مخالفت با حضور ستاره ها روی صحنه
    آسیب شناسی یک عقده قدیمی؛ از خشمِ دیده نشدن!
  •  
  • مدیر دوبلاژ از شیوه کار مدیری در صداپیشگی می گوید
    گویندگی نهایی بازیگران انیمیشن سینمایی «تهران 1500» با مهران مدیری شروع شد
  •  
  • ابراهیم حاتمی کیا پس از مدت‌ها سکوت درباره یادداشت تندش برای اصغر فرهادی توضیح داد
    آرایش جنگی پیاده نظام در اینترنت به هیچ حریم و حرمتی قائل نیست/ این خرس و پلنگ و شیر و حتی سیمرغ استعداد گوساله سامری شدن را دارد
  •  
  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ عکس های پریا پرنوری از نمایش «خشکسالی و دروغ»
    محمد یعقوبی دلایل حضور باران کوثری و پیمان معادی در اجرای مجدد «خشکسالی و دروغ» را تشریح کرد
  •  
  • خلاصه داستان فیلم تازه داریوش مهرجویی اعلام شد
    حامد بهداد در نقش حامد آبان/ زندگی نارنجی پوشِ لیسانسه و معروفترین رفتگر شهر به هم می ریزد!
  •  
  • نظرخواهی از همکاران مطبوعاتی درباره جشنواره فیلم فجر و سالن رسانه ها - قسمت سوم
    قطعاً خودِ مسوولان بیش از دیگران بر نقاط ضعف جشنواره اشراف دارند
  •  
  • فیلم برای حضور در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده می شود
    فرزاد حسنی در مرحله فنی به «پل چوبی» پیوست
  •  
  • یکشنبه 20 آذر ساعت 9 صبح از خانه سینما تشییع می شود
    میرمحمد تجدد بازیگر «قیصر»، «صادق کرده» و «تنگنا » درگذشت
  •  
  • محسن حسینی در گفتگویی صریح از وضعیت بازیگری سینمای ایران بشدت انتقاد کرد
    بازیگرهای ما بجای میمیک صورت با ریش یا موهایشان بازی می کنند/ یک نفر نپرسید چرا لحن فریبرز عرب نیا در «مختارنامه» این قدر بد بود
  •  
  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ حامد بهداد برای افتتاحیه فیلم وارد تورنتو شد
    «سعادت آباد»اولین فیلم ایرانی‌ است که با فرمت بولوری در کانادا و آمریکا روی پرده می رود
  •  
  • نگاه هفته؛ پنجشنبه ها با علیرضا خوانساری
    فرق فیلمنامهٔ بدِ «راه آبی ابریشم» با فیلمنامهٔ بدِ «ملک سلیمان» چیست؟
  •  
  • تکلیف اکران فیلم‌ها هفته آینده روشن می‌شود
    نمایش عمومی «یه حبه قند» در سینماها ادامه دارد
  •  














       





    سینمای ما- رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان خانه سینمای ایران تاکید کرد رای صادره از سوی شورای داوری خانه سینما منطبق با نظر کارشناسی کانون نبوده است. جابر قاسمعلی درباره پرونده شکایت علی نعیمی از فریدون جیرانی برای فیلمنامه فیلم سینمایی «قصه پریا» ساخته جیرانی اظهار داشت: «چند ماه قبل شورای داوری خانه سینما فیلمنامه آقایی به نام علی نعیمی را برای ما فرستادند تا کارشناسی کنیم و ببینیم چقدر به «قصه پریا» شباهت دارد. من فیلمنامه را به سه تن از دوستان کارشناس سپردم تا میزان شباهت و تفاوت‌های فیلمنامه را در بیاورند.»

    او ادامه داد: «نظری که سه نفر از دوستان دادند این بود که اولا آنچه علی نعیمی نوشته به هیچ عنوان فیلمنامه به معنای متداول و معمول نیست و فاقد پی‌رنگ داستانی است و دوم اینکه موضوع این فیلمنامه کلاهبرداری است و این هیچ ربطی به اثبات عشق که مسئله فیلم «قصه پریا» است، ندارد.»

    قاسمعلی گفت: «حتی برخی کارشناسان ما با لحن تندی خواستند به گونه‌ای با افراد مدعی برخورد شود که بعد از این آبرو و اعتبار دیگران دستخوش رفتارهای غیرحرفه‌ای افراد تازه‌کار قرار نگیرد.»

    او درباره انتقال نظر گروه کارشناسی به شورای داوری خانه سینما گفت: «نامه‌ای براساس نظر کارشناسان خطاب به شورای داوری خانه سنیما نوشتم و آنجا اشاره کردم فیلمنامه «قصه پریا» هیچ ربطی به داستان علی نعیمی ندارد و ادعای او بی‌اساس است.»

    این فیلمنامه‌نویس ادامه داد: «تصور من این بود که مثل همیشه که در مورد دعواهای مربوط به فیلمنامه نظر کارشناسان کانون فیلمنامه مبنا قرار می‌گیرد، این پرونده هم با کارشناسی ما حل و فصل خواهد شد.»

    او اظهار داشت: «این اتفاق نیفتاد و دوستان شورای داوری خانه سینما به طرز غریبی و به شکلی غیرقابل توجیه نه تنها توجهی به نامه رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان نکردند که به گونه عجیب و بی‌سابقه‌ نامه‌ای نوشتند و از من درخواست کردند نظر کارشناسان را برای آنان بفرستم.»

    قاسمعلی این درخواست شورای داوری خانه سینما را توهینی به خود دانست و گفت: «در این قضیه توهینی نسبت به اینجانب وجود داشت و معنای روشن این بود که گویی کارشناسان به من نظری دادند و من نظر دیگری برخلاف نظر کارشناسان را خطاب به شورای داوری منتقل کردم.»

    او ادامه داد: «از دادن نظر رسمی کارشناسان امتناع کردم چون نظر کارشناسان کانون جزو اسناد داخلی کانون محسوب می‌شود و علاوه بر آن اساسا کارشناسان دلشان نمی‌خواهد شناخته شوند به دلیل اینکه نمی‌خواهند از طرف دو سویه دعوا مورد مواخذه قرار بگیرند.»

    رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان گفت: «بعد از آن نامه این طرف و آن طرف و به شکل زبانی به من خبر می‌رسید که رئیس کانون در این پرونده اخلال می‌کند. من یکبار در جمع شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان نظر سه کارشناس را خواندم و نامه‌ای که براساس این نظر برای شورای داوری خانه سینما فرستاده بودم خواندم و از آنان پرسیدم آیا نامه من خلاف نظر کارشناسان بود یا نه که همه اعضای شورای مرکزی متفق‌القول بودند نامه من به عنوان رئیس کانون کاملا بر مبنای نظر کارشناسان نوشته شده بود.»

    او اظهار داشت: «به دنبال این قضیه نامه دیگری خطاب به یدالله صمدی رئیس شورای داوری خانه سینما نوشتم و به او اعلام کردم درخواست شورای داوری مبنی بر دریافت و ملاحظه نظر کارشناسان کانون امری است بی‌سابقه و غیرمعمول و از آنان خواستم از این به بعد نامه رسمی رئیس کانون را در اختلافات مربوط به فیلمنامه مبنا قرار دهند.»

    قاسمعلی در مورد رای پایانی صادر شده، گفت: «با این همه در اقدامی عجیب رای شورای داوری خانه سینما درست خلاف نظر کارشناسی کانون فیلمنامه‌نویسان به نفع آقای علی نعیمی و عیله نویسندگان فیلمنامه «قصه پریا» صادر شد که من به عنوان رئیس کانون به این رای بی‌سابقه و بدون کارشناسی اعتراض دارم.»

    او در پاسخ به این پرسش که پیش از این همواره نظر کارشناسان کانون ملاک داوری بوده است، گفت: «همیشه در اختلافات مربوط به فیلمنامه نظر کارشناسان کانون فیلمنامه‌نویسان مبنای صدور حکم بوده و برای اولین بار خلاف این اتفاق افتاده و سئوال من از شورای داوری این است که رای خودشان را براساس کدام کارشناسی صادر کرده‌اند؟ اگر کارشناسی کانون است (که قاعدتا این طوری است) ‌که رای ما آشکارا ادعای آقای نعیمی را بی‌اساس می‌داند. پس کدام کارشناسی به شورای داوری اعلام کرده بایستی ادعای نعیمی را پذیرفت؟»

    او تاکید کرد نسبت به این مسئله که چرا نامه او به هیچ انگاشته شده معترض است.

    قاسمعلی اظهار داشت: «اگر در فرجام‌خواهی حق به حقدار نرسد، من برای روشن شدن اذهان عمومی نظر مکتوب کارشناسان کانون فیلمنامه‌نویسان و تمام نامه‌های رد و بدل شده بین کانون و شورای داوری را روی سایت کانون به آدرسisosw.ir و isosw.orgخواهم گذاشت و همچنین به عنوان رئیس کانون این رفتار غیرحرفه‌ای و توهین‌آمیزی که با من صورت گرفته را با یادداشتی شرح خواهم داد تا مردم قضاوت کنند و والا من حرف‌های دیگری دارم که فقط به احترام رئیس هیئت مدیره خانه سینما آقای فرهاد توحیدی سکوت کرده‌ام.»


    منبع : خبر آنلاین

    به روز شده در : دوشنبه 23 آبان 1390 - 12:57

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 281812
    بازديد ديروز: 352678
    متوسط بازديد هفته گذشته: 353422
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 325673130



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات