News

  • چه کسانی دارند فیلم‌های بخش ‌بین‌الملل جشنواره فجر را انتخاب می‌کنند؟
  •  
  • منتقدان معتبر انگلیسی درباره اصغر فرهادی و «جدایی نادر از سیمین» یک صدای جدید در سینما
    اصغر فرهادی یک صدای جدید در عالم سینماست/ شکوه سینمای ایران همچنان شگفتی می‌آفریند
  •  
  • عکسهای اختصاصی "سینمای ما" از حضور حامد بهداد در تورنتو
    «سعادت آباد» رکورد فروش فیلم ایرانی‌ در کانادا را شکست
  •  
  • مدیر امور رسانه ای جشنواره می گوید سینما صحرا گزینه سالن مطبوعات نیست
    رسانه ها امسال در برج میلاد نخواهند بود/ سینما فلسطین برای میزبانی اصحاب رسانه قطعی به نظر می رسد
  •  
  • خبری درباره بدترین گزینش سينماي مطبوعات که امیدواریم درست نباشد
    سينما صحرا امسال میزبان اصحاب رسانه خواهد بود؟
  •  
  • اولین عکسهای شهاب حسینی، آناهیتا نعمتی، حمیدرضا پگاه و یکتا ناصر در فیلم
    گروه سازنده «یکی می خواد باهات حرف بزنه» به تهران رسیدند
  •  
  • جنبه های شخیصتی حامد بهداد و نقشهایش از نگاه یک دکتر روانشناس
    پسر تُخسِ تنهای جذابِ قانون شکنِ خودشیفته که معلوم نیست شباهت با مارلون براندو را از کجا آورده است؟!
  •  
  • فرزاد حسنی، احسان علیخانی، عادل فردوسی پور، رضا رشیدپور، محمود شهریاری یا دیگران؟
    بین مجریان چندین میلیون تومانی، بالاترین دستمزد را چه کسی می گیرد؟
  •  
  • نگاه صریح و انتقادی به مواضع ضدسینمایی خانه تئاتر و مخالفت با حضور ستاره ها روی صحنه
    آسیب شناسی یک عقده قدیمی؛ از خشمِ دیده نشدن!
  •  
  • مدیر دوبلاژ از شیوه کار مدیری در صداپیشگی می گوید
    گویندگی نهایی بازیگران انیمیشن سینمایی «تهران 1500» با مهران مدیری شروع شد
  •  
  • ابراهیم حاتمی کیا پس از مدت‌ها سکوت درباره یادداشت تندش برای اصغر فرهادی توضیح داد
    آرایش جنگی پیاده نظام در اینترنت به هیچ حریم و حرمتی قائل نیست/ این خرس و پلنگ و شیر و حتی سیمرغ استعداد گوساله سامری شدن را دارد
  •  
  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ عکس های پریا پرنوری از نمایش «خشکسالی و دروغ»
    محمد یعقوبی دلایل حضور باران کوثری و پیمان معادی در اجرای مجدد «خشکسالی و دروغ» را تشریح کرد
  •  
  • خلاصه داستان فیلم تازه داریوش مهرجویی اعلام شد
    حامد بهداد در نقش حامد آبان/ زندگی نارنجی پوشِ لیسانسه و معروفترین رفتگر شهر به هم می ریزد!
  •  
  • نظرخواهی از همکاران مطبوعاتی درباره جشنواره فیلم فجر و سالن رسانه ها - قسمت سوم
    قطعاً خودِ مسوولان بیش از دیگران بر نقاط ضعف جشنواره اشراف دارند
  •  
  • فیلم برای حضور در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده می شود
    فرزاد حسنی در مرحله فنی به «پل چوبی» پیوست
  •  
  • یکشنبه 20 آذر ساعت 9 صبح از خانه سینما تشییع می شود
    میرمحمد تجدد بازیگر «قیصر»، «صادق کرده» و «تنگنا » درگذشت
  •  
  • محسن حسینی در گفتگویی صریح از وضعیت بازیگری سینمای ایران بشدت انتقاد کرد
    بازیگرهای ما بجای میمیک صورت با ریش یا موهایشان بازی می کنند/ یک نفر نپرسید چرا لحن فریبرز عرب نیا در «مختارنامه» این قدر بد بود
  •  
  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ حامد بهداد برای افتتاحیه فیلم وارد تورنتو شد
    «سعادت آباد»اولین فیلم ایرانی‌ است که با فرمت بولوری در کانادا و آمریکا روی پرده می رود
  •  
  • نگاه هفته؛ پنجشنبه ها با علیرضا خوانساری
    فرق فیلمنامهٔ بدِ «راه آبی ابریشم» با فیلمنامهٔ بدِ «ملک سلیمان» چیست؟
  •  
  • تکلیف اکران فیلم‌ها هفته آینده روشن می‌شود
    نمایش عمومی «یه حبه قند» در سینماها ادامه دارد
  •  














       





    سینمای ما- این مراسم که با عنوان نکوداشت سه نسل از سینماگران ایران شب گذشته 17 آبان ماه در هتل استقلال تهران برگزار شد. در این مراسم که اجرای آن برعهده علی معلم بود و با تاخیر آغاز شد، محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری از جمال امید به عنوان طراح این پروژه نام برد و گفت:‌ این مجموعه ‌،آثاری را در بر می‌گیرد که حقوقش در اختیار موسسه بوده است و مجموعه‌های بعدی نیز در حال آماده شدن است که به زودی عرضه می‌شود.
    وی افزود:‌ بسیاری دوست دارند آثار ارزشمند سینما ایران را در قالب بسته‌های فرهنگی داشته باشند که پیش از این نیز "پلاک" که آثار ابراهیم حاتمی کیا را در بر می‌گرفت را عرضه کردیم و مجموعه مفاخر سینمای ایران را هم در دست آماده سازی داریم.
    از جمله این آثار، مجموعه فیلم‌های مسعود کیمیایی است که به دنبال حل شدن مشکل حقوقی بعضی از آنها هستیم.

    عباسیان این مجموعه را همراه با سه زیرنویس فارسی‌، عربی و انگلیسی معرفی کرد و ادامه داد:‌ روی کیفیت بسیاری از آثار سینماگران نسل اول کار شد و آماده سازی مناسبی صورت گرفت. ضمن اینکه آقایان افخمی و شایقی را که روح جوانتری دارند در میان نسل سوم قرار دادیم. مجموع این آثار، مجموعه نفیسی برای هدیه دادن محسوب می‌شود.

    در بخش اول این مراسم قسمتهایی از آثار نسل اول سینمای ایران که در این مجموعه عرضه شده است، پخش شد. در مجموعه آثار فیلم‌سازان نسل اول فیلم‌های "حکم"‌ و "ضیافت" از مسعود کیمیایی‌، "لیلا" و"هامون"‌ از داریوش مهرجویی‌، "مادر" و "دلشدگان"‌ از علی حاتمی‌ و "ناخدا خورشید" از ناصر تقوایی‌ عرضه شده است.


    معلم پس از پخش این تصاویر گفت:‌ شب گذشته فیلم "مادر" و "دلشدگان" را از این مجموعه دیدم که از لحاظ کیفی بسیار مناسب بود. یکی از مشکلات بزرگ سینما نبود دسترسی به این آثار و از بین رفتن آنها است که باید تلاش زیادی از سوی فیلمخانه و موزه سینما صورت پذیرد. بسیار بد است از این مجموعه آثار سینمایی‌مان فیلم‌های برجسته در اختیار عموم سینماگران نیست بنابراین این اقدام موسسه رسانه تصویری می‌تواند این خلا را پر کند.

    در ادامه مراسم عزت الله انتظامی با حضور بر روی سن به ذکر خاطره‌ای از علی حاتمی در هنگام ساخت فیلم ناتمام "جهان پهلوان تختی" پرداخت و افزود:‌ وی کارهایش فوق العاده بود و کسی آنها را از یاد نخواهد برد.

    هارون یشایایی تهیه‌کننده دو فیلم "ناخدا خورشید‌" و "هامون" نیز درباره آنها گفت: این دو اثر متعلق به من نیست و هر کدام برگی از زندگی کارگردان‌هایشان محسوب می‌شود. بسیاری از هنرمندان در به وجود آمدن "هامون" کمک کردند و خسرو شکیبایی نقش ویژه‌ای در این فیلم داشت که در واقع دوباره متولد شد.

    این تهیه کننده افزود: "ناخدا خورشید" مزد جان ناصر تقوایی بود که در شرایط بسیار سختی ساخته شد و بدون ابتدایی ترین امکانات زیستی، عوامل تنها به عشق شستن دست و صورتشان در آب‌های خلیج فارس این سختی‌ها را تحمل می‌کردند.

    امیرحسین شریفی تهیه کننده "ضیافت" در ادامه بیان کرد: خیلی خوشحالم بعد از سال‌ها این فیلم همچنان زنده است. من در کنار کیمیایی در آن روزها که اوایل کار تهیه کنندگی‌ام بود بسیار آموختم و خوشحالم با این فیلم، هفت،‌هشت بازیگر به سینمای ایران معرفی کردیم.

    در بخش دوم مراسم، تصاویر سینماگران نسل دوم و فیلم‌های آنها که در این مجموعه جمع آوری شده است پخش شد. این فیلم‌ها شامل "دختری با کفش‌های کتانی"‌ به کارگردانی رسول صدر عاملی، "میم مثل مادر"‌ رسول ملاقلی پور‌، "اشک سرما‌" عزیز الله حمید نژاد، "طوفان شن"‌ جواد شمقدری، "باشگاه سری‌" جمال شورجه‌، "آواز گنجشک‌ها" مجید مجیدی و "سوپراستار" تهمینه میلانی می‌شد.

    کبری ملاقلی پور دختر زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور با ذکر خاطره‌ای از پدرش در هنگام نگارش سناریوی "میم مثل مادر" پرداخت و گفت:‌ آن زمان مادر، پدرم تازه فوت شده بود و پدرم ناراحتی قلبی داشت و دست نوشته‌ای از وی پیدا کردیم که نوشته بود این فیلم را برای مادرم می‌سازم خدایا کمک کن آن را به پایان برسانم و می‌دانم که بعد از این فیلم دیگر نیستم.

    تهمینه میلانی کارگردان و فریبا کوثری بازیگر برای فیلم "سوپراستار" به روی سن رفتند که میلانی با اشاره به قرار گرفتن افخمی و شایقی در میان سینماگران نسل سه به طنز گفت: آیا این انصاف است من با این سن و سال در میان نسل دو باشم و اینها که جای پدر من هستند در میان نسل سه باشند. وی سپس به ذکر خاطره‌ای در زمان نگارش فیلمنامه "دو زن" پرداخت.

    رسول صدر عاملی هم با اظهار خوشحالی از جمع آوری این مجموعه آثار گفت: هر بار یادی از فیلم‌هایمان می‌کنیم و با هر مونتاژ و هر موسیقی آنها را ببینیم باز دوستشان داریم و سه دهه از زندگی ما با اینها گذشت و هر کاری برایشان شود جای تقدیر دارد. این مرور هرچند مقداری شتاب زده است اما جای تقدیر دارد.

    جواد شمقدری کارگردان "طوفان شن" که به همراه بهمن دان بازیگر این فیلم به روی صحنه آمده بود، عنوان کرد :‌ آقای عباسیان شرط کردند در حوزه معاونت صحبت نکنم و از موضع کارگردان فیلم مطالبی را مطرح کنم که این موضوع پس از مدتی عدم حضور در این حرفه سخت است.

    وی افزود: ما که به خارج از کشور می‌رویم می‌بینیم که چقدر به سینمای ایران نیاز دارند و در حالی که با یک دریا مواجه هستیم اما تنها قطراتی را به آنها عرضه می‌کنیم و در این حوزه بسیار کم کار شده است. امیدوارم سینمای ایران را به مخاطبینش در همه جای دنیا برسانیم.

    این کارگردان ادامه داد: سینمای ایران حقیقتا سینمای خوبی است و با وجود همه انتقادهایی که می‌شود آینده خوبی دارد و باید بیاییم همه به هم کمک کنیم و راه را با چالش‌های کمتری با یاری همه فیلمسازان عزیز سینمای ایران طی کنیم.

    عزیزالله حمیدنژاد با بیان اینکه در این شب برفی یاد و خاطره فیلم "اشک سرما" برایش زنده شد، گفت:‌ وقتی این بخش‌ها را از فیلم‌های سینمای ایران دیدم انرژی گرفتم. سکانس‌هایی که در حال حاضر کمتر می‌بینیم. سینمای ایران انرژی زیادی دارد که باید به منصه‌ ظهور برسد. سال‌ها باید دوید تا فیلمی مانند "اشک سرما" ساخته شود. حدود شش سال طول کشید تا شرایط برای ساخت این فیلم فراهم شد.

    این کارگردان با اشاره به حضور گلشیفته فرهانی در این فیلم گفت:‌ تصمیم‌گیری‌های عجولانه در سطح کلان می‌تواند استعدادها را فراری دهد و چه خوب است برای هنرمندانی که ماندند شرایطی را فراهم کنیم تا نروند. بی‌احترامی بسیاری از هنرمندان را از پای در می‌آورد و تنها یک توجه کوچک کافی است تا آنها دلگرم شوند.

    وی ادامه داد: البته آقای شمقدری تلاش زیادی کردند تا مشکلات گلشیفته حل شود اما اتفاقاتی افتاد و این را از حیطه وظایف ایشان خارج کرد اما باز تاکید می کنم به فکر کسانی که هستند، باشیم.

    جمال شورجه هم با یادی از سیف الله داد، به ذکر خاطره‌ای از زمان ساخت فیلم "باشگاه سری" پرداخت و گفت: بسیاری از آثار ارزشمند دیگری هستند که می‌شد به این مجموعه اضافه کرد خصوصا در حوزه دفاع مقدس که فاقد چنین مجموعه آثاری هستیم.

    در آخرین بخش مراسم، تصاویر فیلم‌های نسل سوم شامل "خواب زمستانی" به کارگردانی سیامک شایقی‌، "روز شیطان" ساخته بهروز افخمی‌، "پستچی‌ سه بار در نمی‌زند" ساخته مهدی فتحی‌، "حس پنهان" ساخت مصطفی رزاق کریمی‌، "حقیقت گمشده" به کارگردانی محمد احمدی، "خاموشی دریا" وحید موساییان و"کنعان" ساخته مانی حقیقی پخش شد.


    بهروز افخمی، ‌سیدضیاء هاشمی‌، عبدالرضا اکبری و دایوش اسدزاده به عنوان عوامل فیلم "روز شیطان" به روی سن حاضر شدند که افخمی گفت:‌ بسیار خوشحالم که "روز شیطان" دی وی دی شد چرا که این فیلم گم و گور شده بود. ضمن اینکه بسیار خوشحالم من و سیامک شایقی را که فیلم‌هایش را بسیار دوست دارم جزو فیلم‌سازان نسل سه قرار دادند.

    هاشمی نیز خاطر نشان کرد:‌ در میان فیلم‌های افخمی، فیلم‌های اثر گذار و جریان سازتر دیگری بودند که می‌شد در این مجموعه باشند. "روز شیطان" برای ما بسیار سخت بود که در سه کشور ساخته شد و فاصله هر کشور را با پیر شدن افخمی می‌دیدم.

    سیامک شایقی کارگردان "خواب زمستانی" در سخنانی حضورش در میان فیلمسازان نسل سومی را شوخی توسط جمال امید عنوان کرد و گفت: اما خوشحالم در کنار جوان‌ها آمدم و این انگیزه‌ای برای کار کردن من شد. من در طول دوران فیلمسازی‌ام سعی کردم به کسی باج ندهم و شاید به خاطر همین است که سال‌ها در این وضعیت بینابین باقی مانده‌ام.

    این کارگردان افزود: "خواب زمستانی" مرا به یاد بدهی وام بانکی‌اش می‌اندازد که هنوز تسویه نشده است و امیدوار بودم با فیلم‌های بعدی‌ام این ضرر جبران شود که نشد.

    مانی حقیقی هم که به همراه ترانه علیدوستی برای فیلم "کنعان" به روی صحنه آمده بودند با تقدیر از عباسیان برای عرضه این مجموعه آثار گفت: ممنونم که فیلم من نیز انتخاب شد. از مصطفی شایسته برای قبول ساخت فیلم "کنعان" تشکر می‌کنم که در شرایطی این کار را کرد که چند تهیه کننده دیگر حاضر به انجام این کار نشده بودند.

    وی با اشاره به مشکلاتی که برای تعدادی از مستندسازان اتفاق افتاده، اظهار کرد: آنها چند متر بالاتر از ما در زندان اوین هستند که امیدوارم هرچه زودتر شاهد آزادیشان باشیم.

    ترانه علیدوستی هم عرضه این مجموعه آثار را غافلگیری خیلی خوبی عنوان کرد و گفت:‌ خود من علاقمند بودم چنین مجموعه‌ای را داشته باشیم. من از مانی حقیقی یاد گرفتم که باید به همکارانم اطمینان داشته باشم و ما بیشتر از احتیاج جهان به فیلم‌هایمان‌، به اطمینان احتیاج داریم.

    وحید موسائیان، ‌مسعود رایگان‌، مسعود اطیابی و روح الله برادری‌ عوامل فیلم "خاموشی دریا" بودند که در این مراسم حضور داشتند. موسائیان به ناصر غلامرضایی فیلمساز همشهری‌اش اشاره و اظهار امیدواری کرد که شاهد ساخت فیلم جدیدی از او باشد. مسعود رایگان نیز از موسائیان برای معرفی‌اش به سینما با این فیلم که آنرا بسیار روشن خواند قدردانی کرد.

    روح الله برادری از محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل وقت بنیاد سینمایی فارابی برای کمک به حل مشکلات این فیلم قدردانی کرد. اطیابی نیز با اشاره به ساخت "خاموشی دریا" خاطر نشان کرد:‌ تصور نمی‌کردم آن طرح چند صفحه‌ای به چنین کار ارزشمندی تبدیل شود.

    رویا تیموریان تنها نماینده فیلم "پستچی سه بار در نمی‌زند" در مراسم بود که گفت: با دیدن این تصاویر پخش شده دیدم چقدر فیلم خوب داشتیم و چه افراد شایسته‌ای در سینما هستند که در میان این سه نسل انتخاب شدند وهر چه به گذشته‌ها می‌رویم می‌بینیم فیلم‌ها بهتر و شرایط برای سینما مطلوب‌تر بود. در گذشته عوامل مهربان‌تر بودند و امیدوارم در مراسم‌های بعدی شرایط سینماگران بهتر شود.

    مصطفی رزاق کریمی‌، کارگردان "حس پنهان" نیز آرزو کرد شاهد آثار خوبی در عرصه سینمای جنگ باشیم. محمد احمدی کارگردان "حقیقت گمشده" به عنوان آخرین نفر از افراد این مجموعه گفت:‌ سخنانم را به صورت خصوصی برای معاون سینمایی مطرح خواهم کرد.

    پایان بخش این مراسم که نزدیک به سه ساعت ادامه داشت اجرای گروه موسیقی رستاک و قرعه کشی انتخاب برگزیده نسخه نمایش خانگی فیلم "ملک سلیمان" بود.

    در این قرعه کشی که با حضور محمدرضا عباسیان، مجتبی فرآورده‌، امین زندگانی‌، غلام رضا موسوی‌ ومحمدحسن پزشک انجام شد، خانم 25 ساله از تهران برنده خودروی سورن شد که در تماس تلفنی با او توسط امین زندگانی این موضوع به اطلاع‌اش رسید.

    عکس از محمدرضا عباسی


















  • منبع : مهر

    به روز شده در : شنبه 21 آبان 1390 - 7:6

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 249339
    بازديد ديروز: 352678
    متوسط بازديد هفته گذشته: 353422
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 325640657



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات