News
  • از همين امروز؛ تجديد ديدار با جدايي افتخارآفرين سينماي ايران روي پرده سينماها
    «جدایی نادر از سیمین » در پنج سالن سینما به نمایش درمی‌آید
  •  
  • نيمه شب 25 دي بر اثر برخورد اتومبيل با درخت مقابل حسیینیه ارشاد
    بازيگر زن جوان سينما و سريال «خط قرمز» درگذشت
  •  
  • روانبخش صادقی مدیرعامل انجمن انيمشين‌سازان از كنار ماندن انيميشن در مسابقه جشنواره انتقاد كرد
    «تهران 1500» قابلیت حضور در بخش مسابقه جشنواره فجر را دارد/ دلیل هیات انتخاب براي نپذیرفتن فیلم قابل قبول نیست
  •  
  • 10 عكس از «خوابم مي‌آد» ساخته رضا عطاران/ اکبر عبدی در نقش مادر رضا!
    اکبر عبدی در فهرست بازيگران زن سينماي ايران به جشنواره فیلم فجر می‌آيد
  •  
  • متن و تصوير پيامك‌هاي هنرمندان سينما و تلويزيون و تئاتر + پيشنهاد مديرعامل فارابي درباره اصغر فرهادي
    وقتي اصغر فرهادي به ايران آمد، همه به استقبال او برويم و از نزديك تبريك بگوييم
  •  
  • برنامه كامل نمايش فيلم در سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر - قسمت دوم
    سينماهاي جشنواره فجر چه فيلم‌هايي نشان مي‌دهند؟
  •  
  • برنامه كامل نمايش فيلم در سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر - قسمت اول
    سينماهاي جشنواره فجر چه فيلم‌هايي نشان مي‌دهند؟
  •  
  • پيام تبريك رخشان بني‌اعتماد و نامه محرمانه كمال تبريزي به اصغر فرهادي
    آخه عزیز دل برادر! الان هم وقت جایزه گرفتن بود؟! اونم از گلدن گلوب؟!
  •  
  • پيكر بازيگر و دوبلور قديمي سينماي ايران شنبه تشييع مي‌شود
    عبدالله بوتيمار در آستانه 80 سالگي درگذشت
  •  
  • متن تبريك مجيد مجيدي و پرويز پرستويي به اصغر فرهادي
    به عنوان یک ایرانی به خود بالیدم/ امیدوارم دریافت این جایزه پیش‌درآمدی باشد برای کسب جایزه اسکار
  •  
  • تذكرات پليس فتا به خريداران اينترنتي بليت براي مقابله با كلاهبرداران مجازي
    استقبال بي‌سابقه از پيش‌فروش اينترنتي/ در دقایق اوليه تمام بلیت‌های بعضی سالن‌ها فروش رفت
  •  
  • واکنش مادر و پدر گلشیفته فراهانی به انتشار عکس‌ دخترشان روي جلد مجله فيگارو
    من گلشیفته را بزرگ کردم و بهتر از هر کس مي‌دانم دخترم اهل این خودنمایی‌ها نیست/ يک آدم مریض عکس فتوشاپي را در داخل اینترنت قرار داده است
  •  
  • واكنش عليرضا سجادپور به بي‌توجهي رسانه ملی و وزارت ارشاد به جايزه گلدن گلوب
    اگر حمایت‌های معاونت سینمایی نبود، فرهادی و فیلمش این همه جایزه خارجی نمي‌گرفت/ سینما به ‌اندازه ورزش و حوزه های دیگر طرفدار ندارد
  •  
  • انتقاد از كم‌توجهی صداوسیما و رسانه‌های رسمی به جایزه ارزشمند فیلم اصغر فرهادی
    اگر «يوسف پيامبر» فرج‌الله سلحشور گلدن گلوب مي‌گرفت...!
  •  
  • اجراي مراسم افتتاحيه امسال كاملا با سال‌هاي قبل متفاوت خواهد بود/ شهيدي‌فر مجري افتتاحيه شد
    براي اولين بار در مراسم افتتاحيه اتفاق مي‌افتد: آيين استقبال از هنرمندان در خارج از سالن و مراسم اصلي داخل تالار وحدت
  •  
  • نگاهي به فيلم‌هاي رقيب «جدايي نادر از سيمين» در سايت "سينماي ما"
    پوسترها و خلاصه داستان نامزدهاي نهايي بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار 2012
  •  
  • آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام كرد/ اصغر فرهادي در دو قدمي مجسمه طلايي
    «جدايي نادر از سيمين» يكي از 9 فيلم نامزد دريافت اسكار بهترين فيلم خارجي زبان سال 2012 است
  •  
  • رونمايي پوسترهاي بخش‌هاي مختلف جشنواره
    جشنواره فيلم فجر در سي‌سالگي شناسنامه‌دار شد
  •  
  • بهرام عظیمی درباره جوایز سینمایی اصغر فرهادی و «جدایی نادر از سیمین» نوشت
    آن قدر کارش خوب است که آدم جرات نمی کند بهش حسودی کند!
  •  
  • محمد خزاعی هم موفقیت «جدایی نادر از سیمین» و اصغر فرهادی در مراسم گلدن گلوب را تبریک گفت
    به امید افتخارهای بیشتر برای مردمی که از آن‌ها یاد کردی و صلح و شهادتشان ماندگار تاریخ است
  •  














       




    در نشست «شبانه روز» در فرهنگسرای ارسباران از ستاره های پرشمار فیلم خبری نبود
    عکس های بهاره اسدی از نشست شاعرانه ای که به ناآرامی کشیده شد

    سینمای ما- کیانوش نژاد: فرهنگسرای ارسباران در209مین برنامه نقد فیلم خود میزبان عوامل فیلم «شبانه روز» بود. در این نشست که مثل برنامه های اخیر فرهنگسرای ارسباران بدون حضور چهره های مطرح و بازیگران فیلم ها برگزار می شود، خبری از ستاره های پرشمار فیلم نبود و فقط امید بنکدار و کیوان علیمحمدی (کارگردانان)، سید جمال ساداتیان(تهیه کننده) و رویا جاویدنیا ( بازیگر) همراه با سحرعصر آزاد (منتقد) و کوروش سلیمانی ( مجری) در نشست نقد و بررسی فیلم حضور داشتند.

    شروع آرام و شاعرانه جلسه

    در ابتدای جلسه سحر عصر آزاد با اشاره به فیلم های مستند و کوتاه قبلی فیلمسازان، شبانه روز را کامل ترین اثر این دو کارگردان دانست و افزود: سبک، سلیقه شخصی و خرق عادت باعث غیر متعارف بودن فیلم و خاص بودن آن شده طوری که فیلم به رویا و تخیل تماشاگر جای پرواز می دهد.
    در ادامه جلسه مخاطبی سوال خود را در مورد ژانر فیلم و شکستن خط فرضی در بعضی از میزانسن ها مطرح کرد. ابتدا امید بنکدار گفت: تعیین ژانر فیلم برعهده منتقدان است، اما تصور ما این بود که فیلم می تواند در قالب ملودرام مدرن قرار بگیرد. سپس علیمحمدی در مورد میزانسن ها و شکست خط فرضی گفت: ما سعی کردیم رفتار مدرن را در کانسپت فیلم وارد کنیم واین در ساختار فیلم و جنس بازی ها هم گنجانده شده بود.
    سپس مخاطبی به انتقاد از ناهمگونی فیلمبرداری روی دست در بعضی صحنه ها با فضای آن صحنه پرداخت. بنکدار گفت: وقتی کلیت ساختاری برای روایت قصه یک آدم مشخص است، دوربین روی دست و جنس حرکت دوربین، ناخودآگاه القای درونیات آن روایت است. علیمحمدی نیز در همین رابطه گفت: تعاریف برای عناصر موجود در سینما وحی منزل نیستند. قالب و ساختار ما، چهار قصه با چهار رنگ و چهار دکوپاژ متفاوت است.

    بازیگران در پشت صحنه

    جاویدنیا بازیگرِ نقش بهار در ادامه جلسه از فضای صمیمی حاکم بین تمام بازیگران وعوامل گفت: در دورخوانی های فیلمنامه همه با میل و شوق سرکار می آمدند و فیلمسازان بسیار به حال و هوای بازیگران توجه داشتند.

    حامد بهداد و یک نقش متفاوت دیگر

    بنکدار در مورد نقش حامد بهداد در این فیلم گفت: شخصیتی که حامد بهداد در این فیلم ایفا کرد، شخصیتی واقعی است به نام سیاوش کسرایی است؛ نقاشی که در اوایل انقلاب به دلیل داروهای اشتباهی که دکتر برای او تجویز کرد، رماتیسم ستون فقرات پیدا کرد و تا آخر عمر سرش خمیده بود. حامد بهداد فیلم های خانوادگی و فیلم مستند کوتاهی که از ایشان داشتیم نگاه کرد و با گریم سنگینی که هر روز 4 ساعت طول می کشید و 12-10 ساعت خمیده بودن این نقش را ایفا کرد.
    علیمحمدی در مورد پذیرش نقش شخصیت نقاش از طرف حامد بهداد گفت: بعد از 10 روز که قرار داد را پذیرفت، یک  روز آمد دفتر و گفت اگر شما می خواهید فیلم خودتان را خراب کنید و آبروی خودتان را ببرید به خودتان ربط دارد، ولی من حامد بهدادم خیلی ادعام می شود، این فیلم کاملا آبروی من را می برد، من این نقش را بازی نمی کنم، نمی توانم این نقش را در بیاورم و این نقش خیلی سخت است... به هر حال کلی حرف زدیم و پذیرفت و خاطره خوبی که از حامد بهداد دارم مربوط به آخرین پلانی است که بازی کرد؛ بعد از پایان پلان، 5 دقیقه در صحنه گریه کرد و بعد خداحافظی کرد و رفت.

    رکورد ممیزی ها برای ساداتیان!

    ساداتیان در ادامه جلسه گفت: تمام فیلم های من همیشه با ممیزی مواجه بوده است؛ به رنگ ارغوان، دایره زنگی، چهارشنبه سوری، انتهای خیابان هشتم ... و این فیلم نیز از این قاعده پیروی کرده و البته مشکل وزارت ارشاد با این فیلم مانند به رنگ ارغوان به لحاظ قصه فیلم بود. تغییر مدیریت، باعث رفع توقیف فیلم شد و به هر حال بعد از دو سال و نیم اجازه نمایش گرفت.

    به هم خوردن فضای شاعرانه!

    کوروش سلیمانی در اواخر برنامه به آرام بودن و شاعرانه بودن جلسه اشاره کرد که لحظه ای بعد مخاطبی با انتقاد از فیلم خطاب به فیلمسازان گفت: این فیلم موضوع قصه وار دارد اما ضد قصه است و به سبک فیلم های کلاسیک که قصه را خوب روایت می کنند نیست که مثل فیلم قبلیتان باعث عدم استقبال تماشاگران از شبانه روز می شود. حداکثر فروش فیلم می تواند 150 تا 200 میلیون باشد. نکته بعدی اینکه حاتم طائی شدن از جیب دیگران آسان است! آیا خودتان حاضرید 600- 500 میلیون پولتان را هزینه فیلم بکنید و 100 میلیون فروش داشته باشد؟ آقای ساداتیان آیا شما نمی خواهید فیلم دیگری بسازید؟ با این فیلم موجودی شما به فنا می رود.
    علیمحمدی در جواب گفت: شما به راحتی درباره جیب آقای ساداتیان و جیب من و امید و حاتم طائی شدن ما قضاوت می کنید. نکته اول اینکه فیلم شبانه در بدترین دوران اکران، فروش خودش را کرد و نکته بعد در مورد حاتم طائی شدن از جیب دیگران، شما مگر از پشت صحنه این فیلم خبر دارید؟
    این سوال چند بار و هربار با عصبانیت بیشتر از طرف علیمحمدی مطرح شد که جواب مخاطب مورد نظر مستقیم نبود و باز علیمحمدی گفت: شما من و دوستم را متهم به حاتم طائی بودن از جیب آقای ساداتیان کردید. شما از پشت صحنه این فیلم خبر ندارید، پس لطف کنید جای مدیریت سینما، جای صاحب سینما، جای آقای ساداتیان ننشینید، لطفا سکوت کنید، قضاوت نکنید، چون اصولا قضاوت کردن در مورد چیزی که ازش خبر ندارید و بحث مالی، بسیار بسیار کار زشتی است.
    در ادامه علیمحمدی که فضا را در دست گرفته بود گفت: تمام تلاش در این جامعه این است که رویا نداشته باشیم، تمام تلاش این است که رویاپردازی نکنیم، افق چشممان همین جلو باشد، من آدمی هستم که رویا می بینم، خیلی از سکانس های این فیلم را در آن یک سالی که من و امید را برای پروانه ساخت بردند و آوردند، در رویا دیدم و رویای آن ها را بر پرده آوردم، حالا می توانم با جیب آقای ساداتیان، با حاتم طائی، با هر شکلی رویاهایم را به تصویر درمی آورم.
    تماشاگران که تحت تاثیر قرار گرفته بودند او را مورد تشویق قرار دادند.

    در پایان جلسه، لوح یادبود به شرکت کنندگان اهدا شد.















  • منبع : سینمای ما

    به روز شده در : چهارشنبه 5 مرداد 1390 - 4:47

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات


    چهارشنبه 5 مرداد 1390 - 5:5
    8
    موافقم مخالفم
     

    behtar az hamed behdad kasi rovaghan soragh nadaram ,behesh eftekhar mikonam

    مهرگان
    سه‌شنبه 11 مرداد 1390 - 13:5
    -6
    موافقم مخالفم
     

    من از اعضای باشگاه فیلم هستم و در جلسات آن حضور مستمر دارم چرا خبرنگاران سایت یا بازبین ها گزارشات را هدفدار و با کم و کاستی و تغییر بازتاب میدهند؟

    سارای
    سه‌شنبه 11 مرداد 1390 - 13:30
    -5
    موافقم مخالفم
     

    با این نظر بالایی واقعا موافقم این همون شکیبایی دومه...

    حسین
    سه‌شنبه 11 مرداد 1390 - 14:14
    -4
    موافقم مخالفم
     

    "در ادامه علیمحمدی که فضا را در دست گرفته بود گفت: تمام تلاش در این جامعه این است که رویا نداشته باشیم"

    این یِک نمونه از شخصی نگاری خبرنگار است و چنین برداشتها و قضاوتهای شخصی در حرفه خبرنگاری عادلانه نیست.

    پیشتر نیز در برخی خبرهای سایت به اینگونه حذف واضافات در اخبار برخورده بودم.

    اینگونه موارد ارزش و سطح کیفی سایت را کاهش میدهد.

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 190914
    بازديد ديروز: 437520
    متوسط بازديد هفته گذشته: 540006
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 341804029



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات