News
  • منوچهر اسماعيلي همزمان با اكران «جرم» مي‌گويد جوهر ما هنوز رنگ دارد
    دوبله فيلم‌هاي ايراني هنوز مي‌تواند مخاطب داشته باشد
  •  
  • در نخستين ساخته‌ سينمايي مصطفي شايسته در مقام كارگردان
    ميترا حجار مقابل دوربين «من همسرش هستم» رفت
  •  
  • گزارش اكران و آمار فروش فیلم‌های روی پرده + جدول
    سالن‌های سینما در انتظار گرمای تابستان
  •  
  • «جرم» در ده روز اول نمايش بيش از 200 ميليون تومان فروخت
    سينماهاي نمايش دهنده «جرم» در ايام 14 و 15 خرداد هم فيلم را نمايش مي‌دهند
  •  
  • يادداشت مهناز افشار و تهمينه ميلاني به مناسبت روز تولد فريماه فرجامي
    این بانوی سینما حضورش را در تاریخ سینمای ما همانند یک مهر افتخار ثبت کرده است
  •  
  • رمز موفقیت مدیری و كنجكاوي‌هاي بامزه زندگي خصوصي او، پايان داستان و درآمد «قهوه تلخ» از نگاه نویسنده سريال
    راست می گن مديري داداش امیده؟ مهران زن داره یا نه؟ چند تا بچه داره؟ خونه اش کجاس؟ راست می گن خیلی پولداره؟
  •  
  • روایت جالبی از شباهت نوجوانی اصغر فرهادي با شخصیت مجید در "قصه های مجید"
    دیده بودند که من بچه سال هستم، یک دوربین دادند دستم و گفتند برو بساز!
  •  
  • انتقاد ابوالفضل جلیلی از برخی بی احترامی ها به استاد شجریان
    آدم هایی که جهانی می شوند، نباید حد و مرز داشته باشند
  •  
  • حامد بهداد از شباهت نقش ناصر در «جرم» با نقش سيد در «گوزن ها» و همكاري با مسعود كيميايي مي‌گويد
    حامد بهداد: بازيگر اصلي تمام فيلم هاي مسعود كيميايي خود ايشان است/ مسعود كيميايي: رفتار بهداد آدم را ياد خوب هاي سينما مي اندازد
  •  
  • گزارش نشست پرسش و پاسخ با كارگردان و بازيگران فيلم «جرم» در فرهنگسراي رازي + 15 عكس فيلم
    مسعود كيميايي: نمي توان در اين شرايط فيلم يا رمان آرام نوشت و حتي عاشقانه ها هم پر از اضطرابي است كه دست بردار زندگي نيست
  •  
  • گزارش تصويري چهارمین دوره مراسم شب كارگردانان سينماي ايران
    از پنج کارگردان نسل هاي مختلف سينماي ايران تقدیر شد
  •  
  • سفرنامه حج نيوشا ضيغمي و پاسخ به حاشيه‌هاي رسانه‌اي سفر
    باور کنید دنیای دیگری است آنجا وقتی قدم بر خاکش می‌گذارید
  •  
  • درباره قیاس تطبیقی مخاطب سريال «مختارنامه» با مجموعه «قهوه تلخ»
    رایحه قهوه تلخ در مختارنامه!
  •  
  • پروانه نمايش فيلم محمدرضا گلزار و امين حيايي صادر شد
    «شيش و بش» قرار است عيد فطر اكران شود
  •  
  • نامه ديرهنگام بازيگر «هشدار براي كبرا 11» به همسر پيمان ابدي
    غم و اندوه عمیق این فاجعه تكان‌دهنده در وجود من باقی می‌ماند
  •  
  • واکنش مهران غفوریان به شایعه خودكشی در مشهد
    بله من خودکشی کرده‌ام، اما برای ...؟
  •  
  • توضيح مهراب قاسم‌خانی، یکی از نویسندگان «ساختمان پزشکان» درباره حواشي سريال
    شخصیتی که برای جلوگیری از شکایت به «ساختمان پزشکان» اضافه شد
  •  
  • نظرات خسرو دهقان در مورد سینمای هنری ايران
    عباس کیارستمی ادا در می‌آورد
  •  
  • داود ميرباقري مشاور بازيگر مختارش شد
    فیلم سینمایی «آمبولانس» به کارگردانی فریبرز عرب‌نیا به زودی کلید می‌خورد
  •  
  • دوستان دیگر که فضای کار دارند فیلم‌های سفیدنما بسازند
    اصغر فرهادی طرف کدام است؛ نادر یا سیمین؟
  •  














       





    سينماي ما- جواد مشقدری معاون سینمایی در نشست مطبوعاتی به تشریح فعالیت‌های دوران معاونت خود پرداخت و همچنین درباره همکاری با سینمای مصر و برنامه سینمایی "هفت" توضیحاتی را ارائه داد.

    نشست مطبوعاتی جواد شمقدری معاون سینمایی صبح امروز دوشنبه نهم خردادماه با حضور علیرضا سجادپور مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد، محمد رضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری، هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوان، شفیع آقامحمدیان مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مجید مسچی مدیر موسسه سینما شهر، احمد میرعلایی مدیر بنیاد سینمایی فارابی، رجبی فروتن، جمال شورجه، محسن علی اکبری، مهدی مسعود شاهی، پژمان لشکری پور و جمعی از خبرنگاران در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

    در ابتدای این نشست جواد شمقدری معاون سینمایی گفت: امروز که در خدمت شما هستیم 20 ماه است که مدیریت جدید سینما در این کرسی حضور دارد. تلاش کردیم در این مدت بسیاری از شاخصه‌ها را مشخص کنیم و امروز به اختصار به برخی از این فعالیت‌ها اشاره می‌کنیم.

    وی ادامه داد: تدوین دفترچه سیاست گذاری سینمای ایران برای 10 سال آینده از جمله فعالیت‌های این معاونت است که حدود70 درصد آن را برای اجرا ورود کردیم و 30 درصد آن هنوز باقی مانده است. تشکیل شورای عالی سینما که در طی آن دو جلسه با حضور ریاست جمهوری برگزار شد و در خلل این جلسات که در خود معاونت ایجادشده نیازهای پنج سال آینده استخراج شده است.

    شمقدری ادامه داد: پیشنهاد تشکیل بنیاد پویانمایی در شورای هنر به تصویب رسید و امیدواریم در شورای انقلاب فرهنگی نیز به تصویب برسد. در عرصه بین الملل کارهای مهم و خوبی انجام دادیم .

    وی افزود: بحث کاخ جشنواره یکی دیگر از مواردی است که ما دنبال کردیم. موقتاً این رویداد در برج میلاد برگزار شد اما هم اکنون زمینی در ولنجک در نظر گرفته‌ایم که امسال کلنگ آن را خواهیم زد تا از این پس جشنواره در این مکان برگزار شود.

    وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های معاونت سینمایی عنوان کرد: ‌اصلاح شیوه‌های فیلمسازی در سینمای جوان که انصافا ً‌نیز به خوبی رخ داده است از دیگر فعالیت‌های مجموعه‌های مربوط به معاونت سینمایی است. سیستم جذب هنرجو، ‌ارتقاء دروس و کلاس‌ها و اساتید از جمله کارهایی است که توسط این انجمن در طی این چند ماه اخیر صورت گرفته است.

    معاون سینمایی در ادامه بیان کرد: ایجاد رونق سینمایی، فعالیت‌های سینمایی و افزایش تولید به خصوص در حوزه فرهنگی هنری و هم در بعد ورزشی، ایجاد صنف واحد تهیه کنندگان که خوشبختانه به ساماندهی رسید از دیگر فعالیت‌های این معاونت است. افزایش اکران فیلمهای سینمایی نیز از جمله برنامه‌هایی است که ما به سرانجام رساندیم.

    وی افزود: اختصاص یک سالن برای فیلمهای مستند و کوتاه که اتفاق مبارکی است از جمله دیگر فعالیت‌های معاونت سینمایی به شمار می‌رود. همان طور که در جریان هستید دو فیلم مستند نیز وارد شبکه نمایش خانگی شده است.

    شمقدری درباره بازگرداندن اموال و دارایی‌های معاونت سینمایی عنوان کرد: زمینی را برای احداث شهرک سینمایی در هشتگرد معاونت قبلی در نظر گرفته بود که ما پس از بازدید متوجه شدیم هیچ ارزشی برای چنین سرمایه گذاری ندارد بهتر است در این زمین گوسفند بچرانیم. زمین خوب دیگری را در همین منطقه در نظر گرفتیم و آن را دیوارکشی کردیم. این زمین برای شهرک دیجیتالی راه اندازی می‌شود و اموال نیز برگردانده شده است.

    وی با اشاره به تشکیل سینمای سه بعدی افزود: خوشبختانه سینمای سه بعدی وطنی راه اندازی شد. همچنین دستگاه‌های تولید زیرنویس فیلم، تولید اپتیک صدای دالبی، تجهیز مسایل فنی و حرکتی در سینما و .... از جمله دیگر فعالیت‌های معاونت سینمایی در 20 ماه اخیر بوده است.

    شمقدری درباره حمایت از سینماگران از کار افتاده عنوان کرد: 350 میلیون صرف حمایت از سینماگران از کار افتاده و یا کسانی که در چرخه تولید در حال حاضر حضور ندارند هزینه کردیم تا بتوانیم کمکی برای این خانواده‌ها باشیم. ایجاد دوره‌های آموزشی نقد فیلم، تربیت منتقد و فیلمنامه نویس نیز و هم در شورای جامعه فناوری از دیگر فعالیت‌های معاونت سینمایی به شمار می‌رود.

    معاون سینمایی در ادامه بیان کرد:‌ سعی کردیم با چند رویکرد ویژه در بخش مشارکت صنوف بعضی مسئولیت‌ها را گسترش دهیم در همین راستا صنف واحد تهیه کنندگان شکل گرفت که قرار است پروانه ساخت را مدیریت کنند. با این کار یک تعادل منطقی بین حوزه تصمیمی گیری و مسئولیت پذیری به وجود می‌آید.

    وی همچنین درباره تغییر معاونت سینمایی به سازمان سینمایی گفت: با فرآیند تغییر معاونت به سازمان سینمایی ساختار جدید شکل خواهد گرفت حوزه جشنواره‌ها و بین‌الملل در معاونت سینمایی ادغام خواهد داشت و این کار به زودی آغاز می‌شد. جا دارد از مهدی مسعود شاهی که در چند دوره پیش مسئولیت برگزاری جشنواره‌‌ها را بر عهده داشتند تشکر و قدردانی کنیم قطعاً‌ در یک مراسمی با حضور اهالی رسانه از ایشان تقدیر می‌کنیم.

    شمقدری با اشاره به تولید مشترک افزود: در بخش بین‌الملل باید تولید مشترک داشته باشیم و از حضور کارشناسان مسایل فقهی در این زمینه کمک بگیریم. همکاری با سینمای مصر از جمله فعالیت‌هایی است که به زودی به سرانجام می‌رسد در همین راستا سفری خواهیم داشت تا تعاملی ایجاد کنیم.

    معاون سینمایی ادامه داد: بخش اکران فیلم ها در حوزه بین‌الملل را دنبال خواهیم کرد. در همین راستا شیوه‌ای را تجربه کردیم. هفته گذشته فیلم "جعبه سیاه، 11 سپتامبر" در پاریس به نمایش درآمد و با حضور کارشناسان با استقبال خوبی روبرو شد.

    وی درباره نامه خود به ژیل ژاکوب مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم کن توضیح داد: اگر این نامه هیچ اثری اما وکیل مدافع وطنی بی جیره و مواجب مشخص شدند، فرهنگ و تمدن غربی یک صورت ظاهری دارد که برخی شیفته آن می‌شوند اما باید بدانیم این تمدن باطنی هم دارد با همین باطن است که از درون آن هیتلر، استالین و موسولینی بیرون می‌آید. فرهنگ غرب عقبه‌ای چون برده داری و نسل کشی را داشته است.

    شمقدری افزود: من نمی‌خواستم از فیلمساز خاصی دفاع کنیم بلکه نظر من جشنواره کن بوده که ادعای آزادی می‌کند در صورتی که یک فیلمسازی که بیشترین افتخار را در همین رویداد به دست آورده به خاطر اظهار بیان خود برخلاف ما ایرانیان که روح میهمان نوازی داریم وی را اخراج می‌کند.

    وی همچنین در پایان با نقد از برنامه سینما هفت عنوان کرد: ما از همان ابتدا قصد داشتیم برنامه‌ای در تلویزیون درباره سینما داشته باشیم که دوستان پیشقدم شدند ما هم حمایت کردیم. اما برخی اوقات اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد قشنگ نیست. مجری نباید بیانیه شخصی بدهد. در جلسه قبل این برنامه آقای سجادپور پشت خط بودند ولی به ایشان اجازه گفتگو نداند مجری نباید در مقام موضع‌دار عمل کند.معاون سینمایی در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اختلاف خانه سینما و معاون سینمایی عنوان کرد در اینکه تشکیلات خانه سینما غیرقانونی است شک ندارد.

     پس از پایان صحبت‌های جواد شمقدری معاون سینمایی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در ارتباط با اختلاف خانه سینما با معاون سینمایی عنوان کرد: آنها تغییراتی در اساسنامه خود ایجاد کردند که در وزارت ارشاد تصویب نشده است. خانه سینما به شکل مدیریت جدیدی که طبق مصوبه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل پذیرش نیست. موسسات فرهنگی باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرند. اساسنامه اولیه خانه سینما به تصویب رسیده اما تغییراتی که در آن ایجاد شده باید بررسی شود.

    وی ادامه داد: ما البته در اینکه تشکیلات خانه سینما غیرقانونی است شکی نداریم. ما به دوستان پیشنهاد دادیم این تغییر اساسنامه ثبت شود چون این یک مجموعه غیرقانونی است ما نمی‌توانیم از محل درآمدهای دولتی به آنها کمک کنیم. از سازمان بازرسی کشور استعلام کردیم اگر جواب آنها مثبت بود کمک می‌کنیم و در غیر این صورت نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. ما منتظر جواب این استعلام هستیم اما تردیدی نداریم که غیرقانونی است.

    شمقدری در پاسخ به سوالی درباره ترکیب فعلی شورای عالی سینما و حضور پررنگ اسفندیار رحیم مشایی و نظرات قاطع وی در آن عنوان کرد: پنج جایگاه دولتی در این ترکیب فعلی جای دارد. در اسفند ماه که آخرین جلسه بوده ترکیب قانونی و نهایی شده است. درباره آیین نامه داخلی نیز بحث‌هایی شد و به تصویب رسید و نهایتاً ترکیب فعلی ماندگار شد. اینکه بعضی از دستگاه‌ها باید در این شورا حضور داشته باشند به نظر اعضای شورا برمی‌گردد.

    وی ادامه داد: برای مسئولیت افراد تعریف خاصی نشده است. در واقع در آخرین جلسه هم هر شخص نظر خود را داد. من چنین برداشتی که شما عنوان می کنید را ندارم. دو جلسه نیز با حضور رئیس جمهوری برگزار شده و باز هم تاکید می‌کنم چنین برداشتی وجود ندارد.

    شمقدری در باره ساختن فیلم‌هایی درباره موضوع انقلاب گفت: ما سراغ دوستانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند رفتیم امسال اگر بودجه‌ها زودتر ابلاغ شود ما سه فیلم در حوزه انقلاب خواهیم داشت.

    وی درباره بودجه چهار میلیاردی که رحیم مشایی به خانه سینما اختصاص داده است، عنوان کرد: من هم در همین حد می دانم و بارها عنوان کردم دوستان فیلمساز بیایند کمک کنند تا هزینه‌های خانه سینما تامین شود. خانه سینما سالیانه یک میلیارد هزینه جاری دارد. بهتر است خانه سینما روی کمک‌های خودش اتکا کنند ما نمی خواهم سیستم فشل شود. اگر جایی می تواند به آنها کمک کند این کار را انجام دهد.

    معاون سینمایی درباره مشکل فیلم "گزارش یک جشن" ساخته ابراهیم حاتمی کیا عنوان کرد: دریافت پروانه نمایش یک پروسه دارد و این یک امر طبیعی است. حتی زمانی ممکن است برای یک فیلم در جلسه‌ای دو ساعت بحث شود، من به آقای حاتمی کیا عنوان کردم فیلم "گزارش یک جشن" مشکل خاصی ندارد. انشاءالله به زودی پروانه نمایش هم صادر می‌شود.

    وی همچنین درباره توقیف فیلم "زادبوم" ابوالحسن داودی و ساخت فیلم "فرزند صبح" گفت: این فیلم توقیف نیست و هم اکنون آماده نمایش است. ما باید از این نوع پدیده فیلمسازی که ساخت آن 10 سال طول می‌کشد خارج شویم تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

    معاون سینمایی درباره برگزاری جشنواره‌های مختلف در سینمای ایران عنوان کرد: جشنواره فیلم‌های کوتاه، مستند، فجر، حقیقت از جمله رویدادهایی هستند که زیر نظر معاون برگزار می‌شوند. دفاع مقدس نیز دوسالانه برگزار می‌شود. برای برگزاری جشنواره کیش هم جای دیگری تصمیم گیری شد. خارج از معاونت سینمایی ما فعلاً منعی برای برگزاری جشنواره ها نداریم. اما سعی می کنیم از موازی کاری ممانعت کنیم. ما در سال می‌توانیم 50 جشنواره برگزار کنیم و فکر می‌کنم سال گذشته 43 رویداد برگزار شد.

    شمقدری در باره شایعه برکناری خود گفت: این بحث در ابتدا توسط صدای آمریکا هشت ماه پیش مطرح شد که تبعات آن را در سایت‌های دیگر نیز دیدیم که عملاً این موضع تکذیب شد و بعدها در محافل دیگر این موضوع مطرح شد. دولت احمدی نژاد با کسی تعارف ندارد و این ویژگی خوب دولت است که افراد نباید احساس کنند همیشه ماندگار هستند. از روزی که با رئیس جمهوری روبرو شدم او را انسانی فعال، هوشمند، مدافع ارزش‌ها می‌دانم. من همیشه در خدمت دولت مردمی خواهم بود و مهم نیست کجا و در چه سمتی باشم و در حال حاضر این مسئولیت را بر عهده دارم.

    وی درباره ساخت فیلم‌های کمدی گفت: من همه فیلم‌های سال 89 را ندیدم اما به طور مثال فیلم "ورود آقایان ممنوع" فیلم خوبی است و ما این کمدی را تایید می‌کنیم در حوزه فیلم‌هایی ویدئویی نیز شورایی تشکیل دادیم که به فیلم‌های کمدی سخیف مجوز ندهند.

    در ادامه این جلسه احسان ظلی پور نماینده برنامه "هفت" گفت: من امروز دی‌ وی ‌دی‌ صحبت‌های آقای فون تریه را برای شما آورده‌ام. گویا مشاوران شما صحبت‌های این فیلمساز را به خوبی به شما منتقل نکرده‌اند.

    شمقدری نیز در پاسخ به وی عنوان کرد: ‌دعوا از اینجا شروع شد که این فیلمساز عنوان کرد اسرائیل موی دماغ است. لابی صهیونیستی بسیار قوی است از شما می‌خواهم این دی ‌وی ‌دی را به آقای رجبی فروتن بدهید.

    وی درباره حضور گلشیفته فراهانی در سینمای ایران افزود: من یک بار در همان ابتدا درباره حضور ایشان در سینمای ایران صحبت کردم حتی در این ارتباط گفتگویی با پدر ایشان نیز داشتم. هر شهروند ایرانی یک شهروند ایرانی است و ما دوست نداریم گرفتار شود. مردم هم با بازیگران و فیلمسازان هم رابطه خوبی دارند اما در حال حاضر شرایط این بازیگر تغییر پیدا کرده و در کردستان در فیلمی بازی کرده که صحنه‌های نامطلوبی دارد. این موضوع دیگر در حوزه اختیارات ما نیست.

    شمقدری درباره ساخت فیلم سینمایی در ژانر سیاسی عنوان کرد: فکر می کنم جای این ژانر در سینمای ایران بسیار خالی است البته چند فیلمی داشتیم باید ژانرهای سیاسی را فقط در مناسبات داخلی نبینیم و مسائل بین‌الملل هم در آن مد نظر قرار گرفته شود. البته باید به ژانرهای دیگر نیز توجه شود که مورد استقبال مخاطبین است.

    وی درباره فیلم "انتهای خیابان هشتم" گفت: این فیلم دغدغه‌ای ایجاد کرده است برخی می گویند این فیلم ضد نظام شده است ما در صورتی که این فیلم را برای سازمان دیه به نمایش گذاشتیم که اعضای هیئت موتلفه اسلامی نیز عضو آن هستند آنها هیچ مشکلی با فیلم ندارند حتی آن را خوب تشخیص دادند به هر حال اختلاف نظرهایی وجود دارد. باید این اجماع شکل بگیرد و این از جنس درون گفتمانی است.

    معاون سینمایی درباره بودجه نیز عنوان کرد: بودجه را 20 میلیارد تومان قول داده بودند که تنها هفت میلیارد آن را دادند در صورتی که سینمای ایران به 250 میلیارد تومان نیاز دارد.

    وی همچنین درباره فیلم بهمن قبادی که هم اکنون در ترکیه در حال ساخت است، گفت: ممکن است فیلمسازی خارج از کشور فیلمی را بسازد اما براساس قواعد و قوانینی که در ایران وجود دارد به تولید آن توجه کند. این چنین آثاری می تواند در ایران به نمایش درآیند و حتی د رجشنواره ها نیز دیده شوند. اما باید اول فیلم مورد نظر را که عنوان کردید را ببینیم و بدانیم غیر از گذشته فیلمساز حمایت از فیلم از کجا بوده و چه هدفی را دنبال کرده است. احتمالاً فیلم مناسبی نباشد با توجه به حمایت‌هایی که از آن شده است.

    شمقدری درباره فیلم مجید مجیدی نیز عنوان کرد:‌ تشکر می‌کنیم که ایشان برای این فیلم پروانه ساخت گرفتند امیدوارم کار خوبی ساخته شود که در شان پیامبر اکرم(ص) باشد .

    وی درباره روندی که از ابتدا با ایجاد تغییر ساختاری آغاز کرد و همچنان دستاورد آن در حد اضافه شدن عناوینی چون شورای عالی سینما،‌ موسسه جشنواره‌ها و سازمان دیده می‌شود گفت: معاونت سینمایی پاسخگوی تمامی امور در سینمای ایران است. در عین حال ما به این مسئله قائل هستیم که رسیدن به اهداف بلند مدت بدون مشارکت سینماگران امکان‌پذیر نیست. در نتیجه ساز و کاری برای حضور هنرمندان در این عرصه باید به وجود آید.
    معاون امور سینمایی در مورد شورای عالی سینما گفت: هفت سینماگر عضو این شورا هستند که می‌توانند در مورد دستاوردهای آن صحبت کنند. به واسطه شکل‌گیری این شورا تمامی مصوبات اجرایی است و دیگر نیازی به طرح آن در هیئت دولت نیست. لزوم راه‌اندازی موسسه جشنواره‌ها نیز به دلیل مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در امور تولید فیلم‌ها احساس می‌شد و در همین جهت موسسه جشنواره‌ها راه‌اندازی شد که البته برای ارزیابی دستاوردهای آن باید با دقت صحبت کرد. البته نتایج همه تصمیم‌گیری‌ها برای من قانع‌کننده نبوده است.

    شمقدری همچنین در مورد مشارکت اتحادیه تهیه‌کنندگان در تصمیم‌گیری سینمایی گفت: اتحادیه تهیه‌کنندگان با مشارکت افرادی که نقش مهمی در جریان تولید فیلم‌ها دارند شکل گرفته و تلاش ما این است آنان در جریان تولید فیلم‌ها و برخی امور که قابل واگذاری به صنوف است، نقش مهمی برعهده بگیرند.

    معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد فیلم‌های سینمایی "اسب حیوان نجیبی است" و "سعادت‌آباد" برای اکران عمومی مشکل ندارند.

    جواد شمقدری در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: فیلم‌های سینمایی "سعادت آباد" به کارگردانی مازیار میری و "اسب حیوان نجیبی است" ساخته عبدالرضا کاهانی برای اکران محدود مشکل ندارند، "سعادت آباد" اصلاحیه‌هایی دارد که اگر اعمال شود فیلم روی پرده می‌رود. هر دو فیلم برای نمایش در خارج از ایران هم مشکلی نخواهند داشت.

    وی افزود: فیلم سینمایی "خیابان‌های آرام" به کارگردانی کمال تبریزی مسیری که همه فیلم‌ها برای دریافت پروانه نمایش طی می‌کنند را برای اکران عمومی باید طی کند، فیلم‌هایی که در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر اکران شدند برای نمایش عمومی مشکلی ندارند اما نمی‌توانم با قطعیت بگویم که فیلم توقیفی نداریم.

    معاون سینمایی درباره اکران سه فیلم دفاع مقدسی "سفر سرخ"، "شب واقعه" و "سیزده 59" گفت: پیشنهاد شما درباره اکران این سه فیلم در سالروز آزادسازی خرمشهر، پیشنهاد خوبی است اما دوستان در شورای صنفی باید ساز و کار مناسبی برای اکران عمومی این فیلم‌ها در نظر بگیرند تا آثار باارزش سینمای دفاع مقدس هم روی پرده بروند.


    منبع : مهر

    به روز شده در : شنبه 14 خرداد 1390 - 2:53

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 56967
    بازديد ديروز: 233206
    متوسط بازديد هفته گذشته: 219228
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 269265751



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات