آقایان از نوع مصاحبه و کامنت هایی که گذاشته اید پیداست که همگی اهل سینما و از دشمنان قسم خورده حسین فرح بخش و علیخانی هستید ! چرایش را نمی دانم ولی احتمالا باید برای موفقیت های آنها در زمینه سینمی سرگرم کننده و کارشان و هدفشان باشد که بتعث تاسف است ! یک خبرنگار ابتذال را ابرو برداشتن یک خانم جلوی دوربین میداند اما گریم همان خانم را جلوی بقیه و دیگران توجیه شده میداند ! آیا کاسه داغتر از آش نیست ؟؟؟ آیا نقد فیلم و سینما به ابرو برداشتن یک خانم جلوی دوربین رسیده ؟؟؟؟ پس به سریال تلویزیونی آقای ده نمکی چه باید گفت !؟؟؟؟ بهانه کردید که پویا فیلم به کپی (که نه !!! ) برداشت از روی داستان فیلم های قدیمی پرداخته !!! مگر بقیه نپرداخته اند ؟ چطور برای آنها دست میزنید و او را متفکر قلمداد می کنید و این یکی ها را فیلم فارسی چی صدا میزنید !!! مگه کیومرث پوراحمد از روی سلطان قلبها ، فیلم ناموفق گل یخ را نساخت ؟ مگه بهروز افخمی و خانم مینو فرشچی فیلم شوکران را از روی فیلم آمریکایی جذابیت مرگبار با بازی مایکل داگلاس Fatal Attraction نساختند ؟ مگر آقای مجید مجیدی فیلم بید مجنون را از روی فیلم آمریکایی نگاه اول (At First Sight 1999) با بازی وال کیلمر مو به مو نساخت ؟ مگه تهمینه میلانی فیلم تسویه حساب را از روی فیلم آمریکایی قلب شکنان heart Breakersکپی نکرد ؟ مگه فیلم چپ دست از روی فیلم آمریکایی توسط داریوش بابائیان و آرش معیریان کپی بدی از آب در نیامد ؟ مگه کیارستمی داستان و ساخت فیلم طعم گیلاس را مدیون فیلم سینمای سفید کیشلوفسکی نیست ؟ فرانسوی ها بخاطر نگاه جدید به او نخل طلایی دادند و هیچ اتهامی هم بهش نزدند ! مگه حاتمی کیا فیلم آژانس شیشه ای خودش را مستقیم از روی بعدازظهر سگی سیدنی لومت نساخت ؟مگه دفتر آقای شایسته بسیاری از فیلمهایش را از روی فیلم های ایتالیایی و آمریکایی و ایرانی نساخته که نمیشه همه شو اینجا نوشت و افراد دیگر هم همینطور؟ چرا برای اینها دست میزینید و اگر اینا بقول خودتان پول به جیب بزنند خوشحال میشوید و به به می کنید ؟ مگه هالیوود از روی فیلم های خارجی گرده برداری نمی کنه ؟ مگه آقای مارتین اسکورسیزی فیلم معروف خود را که بالاخره او را صاحب اسکار هم کرد (The DeParted) از روی یک فیلم معروف کره ای بنام کسب و کار شیطان صفتInfernal Affairs 2002 فیلمنامه را عینا کپی نکرد که حتی بعضی پلان ها هم عینا برداشت شده بود ؟ چطور برای اسکورسیزی هورا می کشند و هالیوود برای اینکار بهش اسکار هم میده و به بازسازی او نمیگه دزدی و پول به جیب زدن بلکه بهش میگن فیلم کره ای را Remakeکرده!!!! تهیه کنندگان پویا فیلم بیش از چهل فیلم سینمایی ساخته اند که بسیاری از آنها مانند آواز تهران و دو روی سکه در دهه هفتاد جزو بهترین فیلم ها شناخته شدند و آواز تهران راهی جشنواره فجر هم شد و رتبه الف او را بخاطر اینکه بخش خصوصی بود به رتبه ب تغییر دادند !!!! بیش از هشتاد درصد فیلم های ساخت ایران امروز از روی آثار خارجی و ایرانی ساخته میشوند ولی گویا کسانیکه جز غرض ورزی و حسادت کار دیگه ای ندارند ، فقط به پویا فیلم می پردازند ! فیلم کلاغ پر پویا فیلم داستانش را از روی فیلم آمریکایی Addicted to Love با بازی مگ رایان و متیو برادویک وام گرفت که متاسفانه کارگردانی ضعیف شهرام شاه حسینی این فیلم را چنان بد ساخت که فیلم باز بیش پانصد میلیون تومان فقط در تهران فروخت ولی همان آدمهای بداندیش که همیشه تلاش داشتند بخش خصوصی را بکوبند و برای کارگردان های دولتی هورا بکشند بخاطر بازی مشترک مهناز افشار و محمدرضا گلزار فیلم کلاغ پر را به آتش بس نسبت دادند که واقعا باعث تاسف بود که دیگران اینقدر چشم بسته و کورکورانه به پویا فیلم حمله میکنند .من از همینجا آرزو میکنم تا تمام تهیه کنندگان سینمای ایران اعم از بیسواد و با سواد صاحب پول و سینماهای متعدد بشوند تا این سینمای بی رمق به امکانات مالی خوبی برای بازسازی خودش دست پیدا بکند.
|