دانلود

واکنش تند سحر ولدبیگی به انتقاد رضا رشیدپور از سریال "دارا و ندار" : اگر قسمت‌های متعددی از فیلم "سوپر استار" حذف نمی‌شد... :: سينمای ما ::


   






واکنش تند سحر ولدبیگی به انتقاد رضا رشیدپور از سریال "دارا و ندار"
اگر قسمت‌های متعددی از فیلم "سوپر استار" حذف نمی‌شد...

سینمای ما- در پی واکنش انتقادی رضا رشیدپور نسبت به سریال "دارا و ندار" ساخته مسعود ده‌نمکی، سحر ولدبیگی بازیگر مجموعه نسبت به این نوشته واکنش تندی نشان داد که بخش‌هایی از آن در وبلاگ مسعود ده‌نمکی آمده است:

ما هرشب دارا و ندار را سر سفره شام، کنار خانواده می بینیم. اما...

آقای رشید پور نامه ات به آقای ده نمکی را خواندم. پیش تر هم حکایت اجرای آن همایش آن چنانی ات را شنیده بودم [...] زیاده عرضی نیست چرا که ما را اصلا با امثال شما کاری نیست. اما فقط یک نکته که بدانی بدنیست، آقای رشید پور،
ما هرشب دارا و ندار را سر سفره شام، کنار خانواده می بینیم. اما آن موقع که سوپر استار از تلوزیون پخش شد،وقتی سانسورهای 5-6 دقیقه ای سکانس ها را با هم جا به جا می کرد، وقتی ابتدای فیلم کات شد، وقتی انتهای فیلم قیچی شد وقتی سر و ته فیلم معلوم نشد که چه شد! من نتوانستم قسمت های سانسور شده فیلم را برای خانواده ام تعریف کنم. ترجیح دادم آن ها فکر کنند فیلم خیلی بی سر و ته بوده.
هم این [...]

پی نوشت :
بعد از حرف سحر ولدبیگی به نظرم رسید که این چند سطر را بنویسم. حرف حساب می زند، می گوید نمی دانم رشیدپور زمانی که در سوپراستار بازی می کرد هم نگران حریم اخلاقی خانواده ها بود یا اینکه در این چند روز این دغدغه در اش غلیان پیدا کرده ؟
گمان ام اگر قسمت های متعدد سوپر استار حذف نمی شد، لازم بود علاوه بر بوقی که در دارا ندار می شنویم تصاویر را هم شطرنجی می دیدیم!


منبع : وبلاگ مسعود ده‌نمکی

به روز شده در : دوشنبه 9 فروردين 1389 - 12:33

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات


دوشنبه 9 فروردين 1389 - 18:11
-4
موافقم مخالفم
 

از کسی که به خاطر پارتی باباش بشه بازیگر بیشتر از این انتظار نمیشه داشت

بارون
دوشنبه 9 فروردين 1389 - 19:5
0
موافقم مخالفم
 

از کی تا حالا سحر ولدبیگی می تونه تشخیص بده که رشیدپور چه کاری کنه بهتر یا بدتر؟ اصلا کی گفته که اون همایش صحت داره. من جزو دانشجو ها هستم و میدونم که چنین چیزی امکان نداره. بهتره اول کمی دوگوله هاتون رو به کار بندازین بعد از این حرف ها بزنین. آخه وقتی یه کاری بده بده دیگه خانم ولد بیگی به بازی شما که توهین نشده! آقای رشیدپور محترمانه و کاملا هم درست گفته که این سریال افتضاحه و واقعا هم هست.

عاطفه
دوشنبه 9 فروردين 1389 - 19:24
2
موافقم مخالفم
 

آقای ده نمکی تو دلت از تهمینه میلانی پره چرا پای بقیه رو می کشی وسط؟؟ شما شاید یادت نباشه اما یه ملتی مناظره ی شما رو با خانم میلانی تو برنامه ی رشید پور دیدن... شما کلا همه جا عادت داری کولی بازی دربیاری و شلوغش کنی و همه رو به جون هم بندازی, چه تو روزنامه, چه تو کوی دانشگاه, چه توی سینما و تلویزیون!! من با همه ی مشکلی که با فیلم سطحی خانم میلانی دارم حاضرم صدبار دیگه با خونواده و ایل و تبارم ببینم اما هجو سخیف و مبتذل و دم دستی شما رو نبینم, حداقل سوپراستار دوتا بازی خوب و فیلمبرداری و دکوپاژ خوب داره آدم حوصله ش سر نره سریال شما که همونم نداره. بایدم خودتون از خودتون تعریف کنین.

خانم ولد بیگی آدم خوبه یه سر سوزن انصاف داشته باشه. شما که از برنامه ی آنچنانی رشیدپور حرف می زنی خوبه یادت نره که بهترین برنامه های انتقادی تلویزیون یه زمانی توسط رشیدپور و فرزاد حسنی اجرا می شد. کی می تونه مثلث شیشه ای رو با برنامه های جنجالی ش فراموش کنه؟؟ برنامه ای که خیلی از هنر مندا بهش اعتماد داشتن و بعضیهاشون برای اولین بار اومدن تو تلویزیون برای این برنامه, مثل بهرام رادان, گلزار, مهناز افشار, احمدرضا درویش, محمد علی ابطحی و غیره, فقط به خاطر اینکه تو اون برنامه حرفایی زده می شد که جای دیگه شاید نمی شنیدی با اجرای خوب رشیدپور.

در ضمن حالا که بحث حریم اخلاقی خانواده و اینها پیش اومد بگو ببینم شما خودت اگه مستند فقر و فحشا از تلویزیون پخش شه میشینی با همون فک و فامیل و بچه ها ببینی و شامت رو بخوری؟؟!!!

پس می بینی که این مقایسه از بن بی اساسه. همه می دونن که مدیوم سینما با تلویزیون چقدر فرق داره. تو سینما فیلمی مثل سوپراستار ساخته می شه و بی سانسور پخش می شه چون مردم اگه نخوان بچه شون رو نمی برن سینما. اما همین فیلم اگه بخواد تو تلویزیون پخش شه خود برادران سانسورچی برای همه ی گروههای سنی مناسبش می کنن!! حالا شما چطوری جریان بازی رشیدپورو به سریال خودت بستی ما که نفهمیدیم حکمتش چیه!

بالاخره باید یه جوری گرد و خاک کرد که مردم چشمشون واقعیتها رو نبینه دیگه! البته ما به این خاک و خلهای جناب ده نمکی و دار و دسته شون عادت داریم!!!

رضا
دوشنبه 9 فروردين 1389 - 19:37
1
موافقم مخالفم
 

اولش با رشید پور موافق بودم ولی حالا حرف حق بی جوابه.....


دوشنبه 9 فروردين 1389 - 19:44
-1
موافقم مخالفم
 

دارا و ندار بسیار سریال مزخرفیه

حمید معلم
دوشنبه 9 فروردين 1389 - 19:58
-1
موافقم مخالفم
 

خانم ولد بیگی شما چرا انتقادپذیر نیستید شاید این تند خویی را از کارگردان بی اخلاق مجموعه (داراها کلمات را اشتباه میگویند و ندارها لهجه دارند ) آموخته اید در ضمن شما فیلم سینمایی را با تلویزیون مقایسه کرده اید که این مقایسه از شما بعید است.موفق و پیروز باشید


دوشنبه 9 فروردين 1389 - 20:14
4
موافقم مخالفم
 

از سحر ولدبیگی دیگه انتظار نداشتم!

هرچند من هم اگر مثل ایشون تو فیلم ده نمکی بازی می کردم از سریال دفاع می کردم. خانم ولدبیگی و آقای ده نمکی حرف آقای رشیدپور فقط حرف خودش نیست, بلکه حرف دل خیلی از ما مردمه!

ArghavaN
دوشنبه 9 فروردين 1389 - 21:2
-1
موافقم مخالفم
 

اولا آقای رشیدپور نامه اش رو به کارگردان کار نوشته نه بازیگر اون

دوما خانم ولدبیگی اگه خیلی از کار سوپر استار دل پری داشته می تونست همون موقع که اکران شد و یا زمانی که از تلویزیون پخش شد برای خانم میلانی یه نامه ی بلند و بالا می نو شت نه اینکه به بازیگری که نقش چندان مهمی هم نداشته اینطوری حمله ور می شد.

برای خانم ولدبیگی متاسفم

maryam
دوشنبه 9 فروردين 1389 - 21:25
11
موافقم مخالفم
 

سینما یک هنر خاص تره که مخاطب کمتری نسبت به تلویزیون داره پس مقایسه این دو اشتباهه. اشتباه از تلویزیون بوده که این فیلم رو برای پخش انتخاب کرده. من با اقای رشیدپور موافقم گاهی مانور زیاد روی کلمات یا عباراتی خاص طنز نیست هجوه.

سحر ولدبیگی
دوشنبه 9 فروردين 1389 - 22:5
-2
موافقم مخالفم
 
لطفا اصلاح کنید .

سلام . لطفا این خبر رو اصلاح کنید . این مطلب به نقل از یکی از خوانندگان وبلاگ ده نمکی است . در زیر همین مطلب بخشی به نام پی نوشت وجود دارد که مطلب کوتاهی از من نقل شده .

من فقط دو خط کامنت نوشتم در وبلاگ ده نمکی : به درست یا نادرست بودن انتقاد رشیدپور کاری ندارم . فقط یک سوال کوچک از ایشان : زمانی که در سوپراستار بازی می کردید هم نگران حریم اخلاقی خانواده ها بودید یا اینکه در این چند روز این دغدغه در شما غلیان پیدا کرده ؟

این عین مطلب من بود . شما دومین سایتی هستید که این اشتباه رو می کنید . لطفا سریعتر خبر رو اصلاح کنید .

هلنسا
دوشنبه 9 فروردين 1389 - 22:12
-5
موافقم مخالفم
 

منم با رضا رشید پور موافقم

فقط یک قسمت از دارا و ندار رو دیدم . همونطور که توقع داشتم بی نمک و بی معنیه و به زور میخواد مردم رو بخندونه !

سیاوش
سه‌شنبه 10 فروردين 1389 - 2:58
1
موافقم مخالفم
 

"انظر الی ما قیل، و لا تنظر الی من قال"

سعید
سه‌شنبه 10 فروردين 1389 - 4:3
3
موافقم مخالفم
 

به نظرم سریال دارا و ندار نتونست انتظارها رو برآورده کنه.خیلی اغراق شده.یه چیزی که خیلی توی ذوق می‌زنه اینه که تیکه‌کلام‌ها و شوخی‌هاش خیلی تکرار می‌شه.حرفاش خیلی شعاری و مستقیمه.به نظرم مخاطب رو دست کم گرفته.البته با این حرف آقای ده‌نمکی هم خیلی موافقم که با رضا رشیدپور نمیتونسته با دیدن یه قسمت، سریال رو نقد کنه.من خودم از قسمت اول سریال خوشم اومد ولی قسمت‌های بعد اصلاً راضیم نکرد.

مهدی
سه‌شنبه 10 فروردين 1389 - 8:39
-1
موافقم مخالفم
 

ای بابا !!!!!!!!

ما داریم تو شهری زندگی می کنیم که دی وی دی ها همه جورش 1000تومان تو خیا بون می فروشن الان که دهه ی نن جون ایتا نیست الان بچه 7 ساله ام همه چی رو بهتر از بزر گتراش می دونه...

منم دارا و ندار و دوست ندارم سره شامم تلو زیونو خا موش می کنم تا یادم نیوفته که کارگردان این سریال کیه و از کجا اومده پس به همه ام توصیه می کنم جای بدو بیراه به یه فیلمه شعاری تلویزیونو خاموش کنن و پیش خانوادشون بشینن.

مجتبی
سه‌شنبه 10 فروردين 1389 - 9:16
-4
موافقم مخالفم
 

اصلا سحر ولد بیگی کی هست؟!!

مسعود ف
سه‌شنبه 10 فروردين 1389 - 10:7
3
موافقم مخالفم
 

مسعود جون به این حرفهای یاوه گوش نده برو اخراجی های 3 تو بساز و پولتو پارو کن.

ضمنا سحر و بهنوشم یادت نره که جاشون خیلی خالی بود تو اخراجی های 1و2

منم دعات می کنم شاید شفا پیدا کردی.

محمد
سه‌شنبه 10 فروردين 1389 - 15:52
5
موافقم مخالفم
 

طبيعي است كه خانم ولدبيگي به دليل آنكه در سريال دارا و ندار به عنوان بازيگر حضور دارد از بازخوردهاي منفي سريالي كه نتوانسته آنچنان كه بايد اثري قابل قبول درآيد دل آزرده شده و واكنشهاي تند و تيز نشان دهد . اما به راحتي مي توان گفت كه سريالهاي بسيار كم هزينه ي شهرستانهاي كشور كه گاهي در رسانه ي ملي شاهدش هستم بسيار ساخت و پرداخت بهتري نسبت به سريال داراوندار داشته و موفق تر ظاهر مي شوند . اما سريال دارا و ندار با تمام آزادي عمل و تمام حمايتها و تبليغات و هزينه اي كه صرف آن شده اثري بي مايه و نچسب است كه تنها ويژگي بارزش شعارهاي به شدت سطحي و لودگي هاي مفرط و متاسفانه لحظه هاي طنز بسيار سخيف است كه به جاي خنداندن تماشاگر موجب آزار مي شود . اي كاش سازمان صداوسيما در مورد اين سريال با دقت بيشتري عمل مي كرد تا هم اينك شاهد اثري نباشيم كه جز شعارزدگي و سطحي نگري به تمام مضامين ارمغاني براي تماشاگر ندارد . به راستي چه چيز اين سريال را بايد پسنديد ؟

چرا سرمايه ي رسانه ي ملي بايد به راحتي به هدر رود و آب از آب تكان نخورد .

اگرچه در كمال احترام به تمام عوامل سريال داراندار بايد نگريسته شود و به خاطر تلاش در به سرانجام رساندن محصولي كه قرار بود اثري شاخص در حوزه ي فرهنگ و هنر باشد با آنها از حوزه ي خارج از عرف و ادب برخورد نكرد .

اما بر عوامل مجموعه ي مذكور هم واجب است كه نسبت به آنچه در معرض قضاوت تماشاگران قرار داده اند منطقي تر برخورد كرده و پذيراي برخي انتقادها باشند و به جاي برخورد خصمانه و صدور جوابيه هاي بسيار كه مطمئنا راه به جايي نخواهد برد تلاش كنند تا در كارهاي آينده با دقت عمل بيشتري حاضر شده و براي تماشاگران فهميمي كه به تماشاي آثار آنها مي نشينند ارمغاني محترمانه تر ارائه كنند .

در پايان بر خود واجب مي دانم كه آرزو كنم خداوند آنچنان به تمام عوامل سريال داراوندار توانايي و هنر عنايت كند كه در كارهاي آينده بتوانند با اثري به مراتب محترمتر و قابل قبول تر ظاهر شوند . براي تمام عوامل سريال مذكور آرزوي توفيقات بسيار و سلامتي و حركت به سوي تعالي آرزومندم .


سه‌شنبه 10 فروردين 1389 - 16:40
6
موافقم مخالفم
 

خانم ولدبیگی آقای رشیدپور پارتی کلفتی مثل جناب نمکی نداشتند که مانع از سانسور سکانسهای سوپر استار شوند ولی مطمئن باشید که سوپر استار بسیار پرمحتواتر از سریال دارودسته شماست. گمان نمی کردم سحر ولدبیگی این چنین خجالتی و باشرم و حیا باشد که سانسورهای بچه گانه سوپر استار را در حد فیلم سوپر بداند!

حمیده
سه‌شنبه 10 فروردين 1389 - 19:59
0
موافقم مخالفم
 

سحر جون اگر تو سر سفره ی شام این سریال و نبینی پس کی ببینه؟مردمی که تا بگی ف...تا فرحزاد و می خونن خوب و بد و از هم تشخیص می دن در ثانی اگر از سوپر استار که در رسانه ی ملی پخش شد و قسمت هایی از ان سانسور شد و به قول خودت خانوادت از سرو ته فیلم چیزی نفهمیدن بهتره هزاروپونصد تومن خرج کنی و سی دی سوپر استارو بگیری و به همراه خانوادت سر سفره ی نهار اون و خانودگی تماشا کنی


سه‌شنبه 10 فروردين 1389 - 20:9
-1
موافقم مخالفم
 

تو حق نداری به فیلم تهمینه میلانی توهین کنی...!

آيناز
چهارشنبه 11 فروردين 1389 - 1:43
-6
موافقم مخالفم
 

به نظر من كه سريال دارا و ندار يكي از سخيف ترين سريال هايي است كه در اين چند سال اخير ساخته شده است .

نمي دانم چرا بعضي ها فكر مي كنند براي ساختن سريال طنز بايد يك قشر شهرستانيه بي سواد را نشان دهند كه از كوچكترين مصاديق پيشرفت و تكنولوژي هم بي خبرند و برخوردشان با اين مصاديق مساوي ست با "طنز" !

اما واقعا اي كاش همه ي سريال سازان ما اينگونه از حمايت هاي بي شائبه و بسيار بعضي ها (!) برخورداربودند .

fatima
چهارشنبه 11 فروردين 1389 - 6:18
1
موافقم مخالفم
 
اگر قسمت‌های متعددی از فیلم "سوپر استار" حذف نمی‌شد...

ای بابا

اینا با نقد رشیدپور مشکل دارن. چرا سر فیلم میلانی خرابش میکنن؟

سوپر استار فیلم خوبیه اما نه برای همه ی گروههای سنی!!! و سانسور کردنش اونم به این شدت اشتباه بزرگی بود...


چهارشنبه 11 فروردين 1389 - 8:2
5
موافقم مخالفم
 

خیلی دوست داشتم قیافه این خانومو هنگامی ببینم که سر سفره شام قسمتی از این سریال بی سر و ته رو (که نه قشر ضعیف جامعه رو می شناسه و نه قشر ثروتمند رو) می بینه که آقا فتل در دستشویی رو باز می کنه و می گه: اه اه چی کار کردی ...

چون خودم اون موقع سر سفره شام بودم و حالم به هم خورد. واقعاً برای این آقای هنرمند نما متاسفم که این جوری دو طبقه از جامعه رو انقدر احمق به نمایش گذاشته که توهینی به هر دو قشر جامعه است.

reza
چهارشنبه 11 فروردين 1389 - 8:27
4
موافقم مخالفم
 

خانم سحر ولد بيگي كه نميدونم از چه رانتي بازيگر شدي اگر دوست داري از رشيد پور بد بگي حق نداري از همايشي كه دانشجويان سبز دانشگاه تهران براي نوروز برگزار كردند و آقاي رشيدپور براي خانواده كساني كه فرزندشان رو از دست دادند گريه كرد كه همين اشك باعث شد كه هر نوع تهمتي به دانشجويان زده بشه رو بگي جشن آنچناني

در ضمن براي اينكه بدونيد دارا و ندار چقدر چرت و مزخرفه ميتونيد بريد بين مردم از بالاي شهر تا جنوب شهر تا ببينيد كه به نظر مردم اين سريال بدترين سرياله امساله

در ضمن ندار گدا و و لهجه دهاتي و احمق نيست كه شما در سريال نشون ميديد

عوض توهين به ديگران به مردمي كه به اسم دفاع ازشون هر نوع توهيني خواستيد كرديد عذرخواهي كنيد

همچنين آقاي ده نمكي با اين كه از فيلم سوپر استار بدم مياد ولي اينقدر ميفهميد كه سينما با تلويزيون فرق داره ديگه؟؟؟

چشمک
پنجشنبه 12 فروردين 1389 - 6:59
-1
موافقم مخالفم
 

ما نفهمیدیم این آقای رشید پور دشمن سینماست یا ظرفدارش با این همه پرونده های اخلاقی چه در مثلث شیشه ای و جه در سوپر استار من که فکر می کنم ایشون اصلا" نمیدونه سینما یعنی چی

صالح بهشتی
پنجشنبه 12 فروردين 1389 - 8:25
0
موافقم مخالفم
 

خب خدا را شکر سحرخانوم هم دیگه با این دفاعی که از مسعودخان کرد توی اخراجی های 3 بازی میکنه


شنبه 14 فروردين 1389 - 22:11
1
موافقم مخالفم
 

واقعآ متاسفم که یه کسی مثل سحر ولدبیگی که دو تا کار خوب تو کارنامش نیس به خودش اجازه میده درباره رشیدپور اینجوری حرف بزنه. منم با حرف دوستمون موافقم که بری ببینی چند نفر این سریال رو دیدن و پسندیدن

مارال
دوشنبه 16 فروردين 1389 - 8:40
-2
موافقم مخالفم
 

متاسفم خانم ولد بيگي كه از كسي مثل ده نمكي دفاع مي كني فقط ياد چند سال پيش بيفت..............................زمان مي گذره اما خاطره ها خوب به ياد مي مونه

علیرضا
چهارشنبه 18 فروردين 1389 - 12:42
-5
موافقم مخالفم
 

این متن را سحر ولدبیگی ننوشته.واقعاً جای تعجب دارد.من فکر می کردم بقیه کاربران این نکته را به مسئولان این سایت غیرحرفه ای گوشزد می کنند.هرچه سریع تر باید این خبرتان را تکذیب و از خانم ولدبیگی اعاده حیثیت کنید.خانم ولدبیگی فقط یک کامنت در وبلاگ مسعود ده نمکی گذاشته و بس(اگر آن کامنت واقعاً مال ایشان باشد).

سينا
شنبه 21 فروردين 1389 - 5:58
2
موافقم مخالفم
 

سحر ولد بيگي همون شادي تو پاورچينه؟!!!!!!!

همچين نامه ي سرگشاده نوشته بود كه من فكر كردم فاميل مريل استريپه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سونیا
دوشنبه 23 فروردين 1389 - 8:22
-1
موافقم مخالفم
 

سحر جون دمت گرم که حرف حق و زدی.اصلا نظر رشید پور مهم نیست آقای ده نمکی مثل همیشه عالی بود.منتظر اخراجیهای 3 هستم

مینا
دوشنبه 23 فروردين 1389 - 17:28
-3
موافقم مخالفم
 

راست میگه رشید پور بدون هیچ تعصبی سریال مزخرفی بود. خانم ولد بیگی شما هم نمیخواد خود شیرینی کنی.

سعيد
سه‌شنبه 24 فروردين 1389 - 4:53
-1
موافقم مخالفم
 

كسي كه فرق سوپر استار و دارا و ندار رو نفهمه اصولا لياقتش همون بازي در دارا و نداره.

داراوندار
پنجشنبه 26 فروردين 1389 - 8:10
2
موافقم مخالفم
 

سلام اقای ده نمکی خسته نباشیدامیدوارم بازهم ازاین کارهای زیبا وجذاب وپرازمعناومفهوم بسازید .من تمام قسمتهای سریال رو دیدم.بعضی از ادمهاچشم دیدن واقعیات جامعه رو ندارند واز روی شکم سیری حرفهای مفت میزنند.من حاضرم دوباره سریال رو از اول ببینم...

كامران
پنجشنبه 26 فروردين 1389 - 11:39
3
موافقم مخالفم
 

اين دارا و ندار خيلي هم سريال بي خودي بود . حالم به هم خورد

سعید
دوشنبه 30 فروردين 1389 - 14:21
-6
موافقم مخالفم
 

بابا چرا از ولد بیگی انتظار ندارید.کی از دهنمکی بهتر.با این انتقادش حالا حالا ها خودش رو بیمه کرد.

خانم ولد بیگی بعد این همه سال نفهمیده که بازیگر مسئول خوب و بد بودن فیلم نیست.مثلا کسی از بازیگرهای دارا و ندار انتقاد نکرد که چرا تو فیلم شوخی های بد می کنندبلکه کارگردان مسئول فیلمه

سوپر استار هم به نظر من تو جمع فیلم های شعار زده خانم میلانی یه فیلم خوب بود انصافا

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���