| |
سینمای ما - نشست مطبوعاتی فیلم" برخورد خیلی نزدیک" ساخته اسماعیل میهن دوست با حضور عوامل فیلم سالن کنفرانس مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد.در این جلسه آنا نعمتی، لادن مستوفی، شاهرخ فروتنیان به عنوان بازیگر به همراه نازنین مفخم تدوینگر فیلم حضور داشتند. علی علایی هم مجری این نشست بود.
میهن دوست در ابتدای جلسه اعلام کرد چون قرار نبود جلسهای برگزار شود و امروز به بنده اطلاع دادند نتوانستم سایر عوامل فیلم را پیدا کنم و جای دوستان خالی است. امیدوارم برای فیلمهایی دیگری هم که جلسه برگزار نشده است نشست مطبوعاتی برگزار کنند تا عدالت برقرار شوند. نازنین مفخم هم در ابتدای صحبتهایش به عنوان تدوینگر فیلم گفت: از دوستان ممنونم که فیلم را دیدند ما خیاطی بیش نبودیم.
به گزارش خبرنگار سایت سینمای ما علایی با اشاره به سابقه مطبوعاتی میهن دوست در مورد الگوی روایتی فیلم از کارگردان سئوال کرد. میهندوست در جواب این سئوال گفت: هر قصهای روایت خودش را میطلبد دوست داشتم این چالش را داشته باشم که قصه بارها گفته شده را با یک روایت جدید و غیرخطی که از منطق خاصی هم برخوردار باشد به تصویر بکشم. این فیلم میطلبید که مخاطب را در ساخت فیلم دخیل کنیم. این فیلم یک محصول مصرفی که نویسنده و کارگردان آن را انجام داده باشند نبوده و قصد این بود که مخاطب هم در ساخت آن شریک شود.
مفخم هم با اشاره به این نکته که هر فیلم سختی خودش را دارد گفت: این فیلم یکی از کارهای لذت بخش و خوب برای من در این مدت بود. ریتم کار در فیلمنامه پیشبینی شده بود و امیدوارم توانسته باشم آن را حفظ کرده باشم.
میهن دوست در جواب سئوالی مبنی بر واقعی بودن داستان و تعداد بازنویسی آن توضیح داد: این فیلم مبنای واقعی نداشت ولی شنیده بودم چنین اتفاقی افتاده بود. سال 1383 طرح فیلمنامه را نوشتم و از سال 85 تا 88 چندین بار آن را باز نویسی کردم که تعدادش خاطرم نیست.
یکی دیگر از خبرنگاران سئوال کرد آیا بهتر نبود از بازیگرانی با سن پائینتر استفاده میکردید؟ میهن دوست در جواب گفت: اتفاقا میخواستم بازیگران سن و سال پختهتری داشته باشند. اگر سن آنها پائین بود تماشاگران اتفاقات را به خامی بازیگر تعبیر میکردند. در این زمان لادن مستوفی به شوخی گفت: 23 سال که سن زیادی نیست ما تازه از تینایجری گذر کردهایم.
لادن مستوفی ادامه داد: پیام فیلم از دید من قضاوت نکردن است. همه چیز نسبی است و این نسبیت در روابط شخصیتها هم رعایت شده است. ناهید یک انسان بود با تمام خصلتها.
نازنین مفخم در پایان، «برخورد خیلی نزدیک» را فیلمی بر اساس دیالوگ خواند و گفت: گم کردن هر دیالوگ میتوانست خط قصه را به هم بزند. فیلم سال گذشته ساخته شدو نمایشهای زیادی در این مدت داشت و ظاهرا هم کسی از تماشایاش خسته نشد. من فقط یک ویراستار بودم که فقط سعی کردم انسجام اثر را حفظ کنم. مونیتور یک مولف نیست
|