دانلود

پاسخ حامد بهداد به هوشنگ گلمكاني : بوي بازنشستگي‌تان مي‌آيد جناب دن كورلئونه :: سينمای ما ::

   






پاسخ حامد بهداد به هوشنگ گلمكاني
بوي بازنشستگي‌تان مي‌آيد جناب دن كورلئونه

سینمای ما - جناب گلمكاني، اينجانب حامد بهداد، ميزان موفقيت و محبوبيتم را در ميان مردم هرگز مديون نقد و يادداشت‌هاي منتقدين نمي‌دانم. مقوله نقد بيش از آنكه مشتريش مردم باشند راهكاري است براي خود ما سينماگران كه اگر نكته‌اي وارد باشد، اشعارمان را در ارائه كار، هرچه ناب‌تر كنيم.

يادداشتي نوشته بوديد از سر بي‌عنايتي بر كارنامه اينجانب. گويا قصد واگذاري مافياي نقد را داريد و فقط به صدور راي مخالفم يا موافقم بسنده فرموده‌ايد. خب نماينده مجلس مي‌شديد استاد. گيرم نظرتان راجع‌به كار بنده همان چند خطي بود كه رفت. آيا معنايش چيزي جزو مهر تاييدي جهت‌دار بر نقدي به‌ظاهر تئوريك بود؟ آن هم با ترفند لفاظي؟ چه كه خود بهتر مي‌دانيد اگر آن نقد محلي از اعراب داشت محتاج تاييديه شما نبود. اينجانب عقيده دارم سينما بدون نقد و منتقد مي‌ميرد -كه البته اين شامل حال نقدي كه به عمد و تاكيد، تاييد فرموديد نمي‌شود- دلايل نقد موردنظر براي اثبات ادعايش ربطي به كار اينجانب ندارد؛ مثلا ماجراي سگ‌سكوت و چيدمان عكس‌هايي خارج از متن كه به صلاحديد شما اتفاق مي‌افتد. اين است كه مي‌گويم جهت‌دار. اگر اينجانب در يك نشست تخصصي، مربوط به تئاتر تجربي، روي ميز مي‌روم چه ربطي به كارنامه سينمايي بنده دارد؟ اگر در آن جلسه دست به حركات نمايش زده‌ام، منظوري مشخص را دنبال كرده‌ام. مضاف بر اينكه مي‌دانم از تئاتر تجربي كمتر مي‌دانيد؛ چرا كه نمايش، از همان جلسه مطبوعاتي شروع شده بود.

نقد مورد تاييدتان به اينجانب بيشتر از منظر طب روانشناسي پرداخته است، كما اين‌كه در اهانت‌نامه بعدي منتقد، درباره سوابق پزشكي و تربيتي بنده اظهار فضل شده. جناب گلمكاني، اگر در روزنامه وطن امروز از اينجانب اشارتي و كنايتي به شما رفت قويا عذر مي‌خواهم. قصدم توهين نبود اما روي سخنم با شما بود، نه با نقد موردتاييدتان. جاي درنگ است كه هر نقدي از هر منتقدي را در مجله خود چاپ كرده و مستدل بخوانيد، كه همين تاييد شما سرآغازي بود براي توهين به خانواده‌ام. مي‌خواهم بدانم نقد ذكر شده، دقيقا به كجاي مقوله بازيگري اشاره مي‌كند. ماجرا اين است كه مجله فيلم آهسته آهسته مي‌رود تنها افتخارش اين باشد كه پس از 30 سال ديرينه‌ترين جريده سينمايي است و بس. مي‌رود تا بافت ذهني و روحي مديران و منتقدان مجله، شبيه مبارزه شعراي كلاسيك عليه ادبيات مدرن شود (كه اين البته چيزي از ارزش‌تان كم نمي‌كند) اما آيا اين بود چشم‌انداز شما؟ اينگونه به‌نظر مي‌رسد به محض اينكه پديده‌اي نو و متفاوت به نگاهتان نمي‌گنجد درصدد حذف آن برمي‌آييد.

نگاهي كه طبق آن، بدترين را بهترين جلوه دهيد و برعكس. نقد مذكور كه حضرتعالي راجع ‌به كار بنده تاييد فرموديد، ايجاد نفرت مي‌كند؛ نه به دليل ارزيابي علمي، كه به دليل خارج بودن از جاده انصاف آن هم از سر بي‌دانشي. از همين ‌روست كه كورسوي تشويق شما باعث آزار مي‌شود. هرچند كه مسعود مهرابي عزيز در كمال آقايي و بزرگواري همين يك مورد را هم برگ قرمزي قلمداد كرد. با اين حال چند خطي لطف كرده بوديد و از اغراق در بازيگري‌ام گفته بوديد. اين، قدر مسلم به ضعف كارگرداني بعضي از فيلم‌ها هم مربوط مي‌شود. پس آن كارگردان كه ذوق مي‌كند و در پايان پلان دستور چاپ بازي مرا مي‌دهد، شرح وظايفش از نگاه زيبايي‌شناسي چيست؟ فيلمسازان و فيلم‌نامه‌نويسان در ابتداي كار صفر را صد جلوه مي‌دهند (كار برعكسي كه حضرتعالي در حق بنده فرموديد. سواي هتك حرمت از خانواده‌ام توسط منتقد موردتاييد) بگذريم، باب تخيل گشوده و تمامي اجزاي اجرا در ذهن پروريده مي‌شود. نقش را باطن و لباسي متصور مي‌شوي اما فيلم‌نامه را كه مي‌خواني ذوقت كور مي‌شود. هزاران ايده و پيشنهاد كه سرصحنه برده‌اي كارگر نمي‌شود، نه به ذهن صحنه و نه كارگردان. چرا كه محمل هيچ پيشنهادي فراهم نيست. والا حق با شماست جناب. اينكه احساس مي‌كنيد در فيلمي بد من با كارم اين جمله را مي‌گويم كه:«ببينيد من چه بازيگر خوبي هستم.» حقيقت دارد. خاصه به اين دليل كه مانند بسياري از بازيگران هم‌نسلم روي خطي صاف و يكنواخت حركت نمي‌كنم. ريسك مي‌كنم. بالطبع امكان خطر و خلاقيت بيشتري وجود دارد. مضحك‌ترين جاي نقد موردتاييدتان آنجا است كه به من مي‌گويد به بازيگر روبرويم (الناز شاكردوست) و احساسات او بي‌توجه بوده‌ام. قابل توجه دوستان پشت صحنه فيلم دل‌خون! و تماشاچيان و سينماگران محترم! من به ايشان بي‌توجه بوده‌ام يا ايشان به من؟ شما را چه مي‌شود جناب گلمكاني كه بر چنين نقدهايي صحه مي‌گذاريد؟ اگر براي فيلم بوتيك، روز سوم، كافه ستاره، آخر بازي و ... نقدي بر كار اينجانب نمي‌نويسيد، چيزي نيست مگر احساس كاذب پدرخواندگي كه در عرصه نقد سينما مي‌كنيد.

نه چنين نيست جناب گلمكاني. شما GOD father نقد اين سينما نيستيد. من از آن دست بازيگراني نيستم كه نديدن شما را ناديده بگيرم. نديدن و نفهميدن و درك نكردن شما، آن هم به عمد، علاوه بر اينكه سابقه‌تان را مخدوش مي‌كند، منجر به نديدن و نفهميدن و درك نشدن يك عمر حضور- شايد اتفاقي – خودتان در نقد سينما خواهد شد. تيشه به ريشه خودتان زده‌ايد اگر قاعده و رويه نقد را گم كرده‌ايد، نه من. مرا بزرگاني چون سمندريان، كيميايي، تقوايي، صدرعاملي، بيضايي، فرمان‌آرا، فرهادي، شهبازي و قبادي‌ها دعوت به همكاري كرده‌اند، چه منجر به همكاري شده چه نشده.(اسامي را مرور فرماييد.) نگذاريد تنها امتياز نوشته‌هايتان آزادي اظهار سليقه باشد كه اين براي شما كم است. يا نقدي مبتني بر دانش روز سينما و بازيگري بنويسيد، يا اگر خود را از نوشتن نقدي معاف مي‌دانيد، صرفا اظهار سليقه كافي نيست.

 اينكه خطاب به شما (فقط شما) با تعصب و جديت مي‌نويسم از اين‌روست كه يك مويتان مي‌ارزد به هزاران تازه كار ناكارآمد چند جلد خوانده. در مورد شبانه‌روز فرموده بوديد هنر كارگردان‌ها اين بوده كه توانسته‌اند دست و پاي مرا بسته يا اينكه چهره‌ام را زير گريم پنهان كنند. اين ديگر چه نقدي است عزيزدل؟ شايد نمي‌دانيد نقشي را كه بازي كرده‌ام مابه‌ازاي واقعي و اجتماعي داشت. راجع‌ به آن نقش تحقيق شده بود. اگر هم نكته‌اي باشد به زبان سينمايي ويژه فيلم و به لول و زاويه دوربين برمي‌گردد. براي من هوشنگ گلمكاني بي‌هيچ نبود. باز هم گلي به گوشه جمال خودتان. عرصه محروم است از جوانان پرصلاحيت. اينكه مي‌فرماييد استعدادكي دارم از سرم هم زياد است.

در آن قحطي حوصله‌تان كه حتي 6 خط مرا قابل نمي‌دانست اميد همين تك كلمه هم نمي‌رفت. منتقدين بي‌سواد هميشه از سينماگران عقب‌تر بوده‌اند، هم در دانش سينما و هم در تجارب آن. براي آنها صرفا وجاهتي كه از سينما كسب مي‌كنند حائز اهميت است، نه خود سينما. قصد ندارم راجع‌ به نقد خوب حرف بزنم كه آدرس اين مهم را از اغلب يادداشت‌هاي خود شما دارم. عمدا بد ديدن و بد خواندن نه حق من بود و نه برازنده شما. نقدي كه تاييد فرموديد نوشته‌اي بود از سر كينه و عاري از غريزه؛ مطالبي در حد تماشا و مطالعه و نه در مقام تجربه و اجراء. ننگ‌آور است براي من كه درصدد توجيه كارم برآيم. به قول جناب مهرابي:«باوقار و بالنده به راهتان ادامه دهيد. همچون گذشته.» من نيز در اين راه از شما تاسي مي‌جويم.

حامد بهداد
3 آبان 1388



منبع : اختصاصی سینمای ما

به روز شده در : يکشنبه 3 آبان 1388 - 14:36

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

علی
يکشنبه 3 آبان 1388 - 16:14
-6
موافقم مخالفم
 

جوابیه خوبیه هرچند بازی بهداد هم جای نقد داره

مجله فیلم فسیل شده هنوز تو ایده ال گراییهای دهه 60 گیرن

یه نفر
يکشنبه 3 آبان 1388 - 16:30
-9
موافقم مخالفم
 

حامد جان من یکی از همکار انت هستم

عزیز دلم بازیگری قبول /خوب یا بد جای بحث دارد/چرا اینقدر در باری کارهات خودت حرف میزنی؟چرا فکر می کنی حتما معنی و تفسیر هر کاری را خالق دو باره باید به مخاطب منتقل کند و برایش وا گوید؟؟چرا دائم خودت را با کسانی و کسانی را با خودت مقایسه می کنی؟؟ تو حامد بهدادی و نصف هنر هر هنرمند در کارهایی است که نکردشان.

حامد جان ما بازیگر خوب کم داریم همانگونه که متن خوب کم داریم و همانگونه که کارگردان خوب کم داریم و همانگونه که مدیر و تماشا گر و تجهیزات و ....خوب کم داریم.ولی چیزی که خیلی کم داریم ادمی است که تا این اندازه از خودش بگوید این جنس نایاب در فرهنگ و حتی بین عوام جایگاه خوبی ندارد سعی نکن اینجوری متفاوت بشی .

خوب یا بد یه چیز نسبیه و کیه اونی که تشخیصش بده /تو یا گلمکانی یا اینایی که اینجا کامنت می زارن؟؟کارت رو بکن و این حرفا رو بذار واسه وقتی که احساس میکنی داری تموم میشی!

بهار
يکشنبه 3 آبان 1388 - 16:32
-2
موافقم مخالفم
 

خیلی وضع سینما خوبه اینا هم دارن بهترش میکنن!

فرزانه
يکشنبه 3 آبان 1388 - 16:34
11
موافقم مخالفم
 
بوي بازنشستگي‌تان مي‌آيد جناب دن كورلئونه

سوال داشتم یک فیلم دو سال پیاپی می تواند در جشنواره فجر حضور پیدا کند؟

لطفا جواب دهید.


يکشنبه 3 آبان 1388 - 16:44
1
موافقم مخالفم
 

عالی حامد.مودب بودی و موقر.ااااااااااااافرین.ارادتم بیشتر شدخوب حرمت نگه داشتی

مهرانه
يکشنبه 3 آبان 1388 - 17:8
0
موافقم مخالفم
 

وای وای وای , خیلی عالی جواب دادین آقای بهداد...در کمال ادب و متانت خیلی بهتر از مو سفیدکرده های پر مدعا بودید...موسفید کرده هایی که مثلا باید چراغ راه باشند اما...

کمی خجالت جناب گلمکانی , فقط کمی...


يکشنبه 3 آبان 1388 - 18:6
7
موافقم مخالفم
 

چه جوان خام و بی تجربه، بی ادب، متکبر و گنده دماغی ست. نکنه واقعا فکر کرده مارلون براندوئه!!


يکشنبه 3 آبان 1388 - 18:16
-5
موافقم مخالفم
 

درود بر حامد بهداد عزيز! خوب جوابشون رو داد. واقعا اون نقد جز تهمت چيز ديگه اي نداشت. قشنگ مشخص بود که نويسنده اش داره از رو تنفر مي نويسه..حامد عزيز اين رو بدون که هر انساني يه سري دشمن هم داره. يه سري دشمن که بهت حسودي مي کنن. ولي تو طرفداراي بي نهايتي داري که يکيش خود منم. طرفدار ۲آتيشتم و هميشه و هميشه دوست دارم

محسن
يکشنبه 3 آبان 1388 - 18:49
-2
موافقم مخالفم
 

حامد جان من نقدی که دربارت کرده بودن همین چند هفته پیش همین جا خوندم می خواستم نظر بدم اما دیدم چرا به چیزی که از نظرم خنده داره باید عکس العمل نشون بدم این قصه تکراری حامد اما بدون تا بالا نپری کسی نمی یاد بیاردت پایین پیش خودش - من نمی دونم چرا همیشه نقد نه فقط الزاما نقد سینما تو حوزه های ادبی و فرهنگی، کسی منقد خوبی معرفی شده که بی رحمانه تر بدگویی کرده از شخص یا اثر هنری - دلخوری بیضایی بزرگ هنوز تو خاطرم هست یا نقد هایی که به شاملو این غول زیبای شعر شد یا حرف هایی که به فروغ نصبت دادن و و و - حامد جان مطمئنا خودتم می دونی منه بینده کاراتم میدونم که راه برات بازه که مسیره بهتری رو همیشه انتخاب کنی اولین فیلمی که دیدم ازت آخر بازی به نظرم خوب امدب تو حس پنهان مطمئن بدوم که هر کس جای تو بود بازیش اغراق امیز می شد اما برای تو این اتفاق نیفتاد - حامد حرف حرف به دنبال نداره که اگه داشته باشه ارزشی نداره - حرف باید تفکر دنبالش باشه که بشه شنیدش - سخت نگیر این جملت به دلم چسبید (ننگ‌آور است براي من كه درصدد توجيه كارم برآيم) - لذت تماشای بازیت توی یه اتمسفر سر نمایش سگ سکوت هنوز با نفسم همراهه - زندگی کن بازیتو


يکشنبه 3 آبان 1388 - 18:59
1
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد محبوبه ؟

سویینی تاد
يکشنبه 3 آبان 1388 - 19:2
10
موافقم مخالفم
 

واقعا متاسفم برای بهداد. قبل از این اظهارات چندتایی تک و توک از بازی هایش را دوست داشتم اما حالا که میبینم تاب نقد ندارد آن هم از سوی استادی مثل گلمکانی دیگر برایم ارزشی ندارد. متاسفم برات حامد بهداد. یک هنرمند باید آنقدر فروتن باشد که سر فرود بیاورد در برابر نقدها و آنها را بپذیرد. نه این که دهان باز کند و هر چه در ذهنش می گذرد عیان کند. حامد بهداد بزرگ شو لطفاً

اقلیما
يکشنبه 3 آبان 1388 - 19:27
0
موافقم مخالفم
 

عالی بود حامد بهداد عزیز


يکشنبه 3 آبان 1388 - 20:9
7
موافقم مخالفم
 

تو هم مارلون براندوی این سینما نیستی داداش

sohrab
يکشنبه 3 آبان 1388 - 23:22
5
موافقم مخالفم
 
شیرجه در فنجان دن کورلئونه

کاش حامد بهداد که اتفاقا خیلی هم دوستش دارم، جای نوشتن این نامه، اون نقد رو می پذیرفت.

منظورم اینه که به جای این که بگه اون نقد از روی کینه بود، نکات واقعا صحیح اون نقد رو می پذیرفت و تو کارش استفاده می کرد، و نکات مغرضانش رو نادیده می گرفت.

اگه یادتون باشه بهرام رادان در مقابل حرفای آقای صدرعاملی سکوت کرد. اون سکوت معنیش جواب نداشتن نبود. رادان همیشه می گه: آدمای بزرگ دشمنای بزرگ دارن.

همیشه فکر می کردم بهدادم این طور فکر کنه.

اما با این جوابیه..

من حامد بهدادی رو دوست دارم که اون اولا بود.

خودش بود.

اون لکنتی که تو حرف زدنش بود رو دوست داشتم. اون هیجان زدگی.

اما کم کم بهداد ادای اون ویژگی هارو درآورد و دیگه خودش نبود.

اون نقد هم حرفای خوبی زد که باید یکی پیدا می شد که بزنه، هم حرفایی زد که مغروضانه بود.

اما این نامه ی بهداد فقط دومی بود.

ما که حامد بهداد رو دوست داریم خودش رو دوست داریم نه ادا هاشو.

اینو بهش بگین :(


دوشنبه 4 آبان 1388 - 1:19
3
موافقم مخالفم
 

حامد عزيز اي کاش جوابشون رو نميدادي چون جواب احم*** خاموشي ست! هرچند من هم اگه جاي شما بودم و ميديدم کسي به خانواده من توهين مي کنه کنترلم رو از دست ميدادم و ...پس بهت حق ميدم عزيز دل.

ما طرفدارا پشتتيم براندوي وطني


دوشنبه 4 آبان 1388 - 1:29
10
موافقم مخالفم
 

حامد عزيز اي کاش جوابشون رو نميدادي چون جواب احم*** خاموشي ست! هرچند من هم اگه جاي شما بودم و ميديدم کسي به خانواده من توهين مي کنه کنترلم رو از دست ميدادم و ...پس بهت حق ميدم عزيز دل.

ما طرفدارا پشتتيم براندوي وطني

leila
دوشنبه 4 آبان 1388 - 5:18
-7
موافقم مخالفم
 
تولدت مبارك

حامد بهداد عزيز

تولدت مبارك

به اميد موفقيتهاي هرچه بيشتر

س.ک
دوشنبه 4 آبان 1388 - 5:26
1
موافقم مخالفم
 

جواب خوبی بود ... لازم بود این کارو بکنه جناب بهداد...

كورش
دوشنبه 4 آبان 1388 - 6:53
-30
موافقم مخالفم
 

متاسفم كه نقد سينما هم در اين مملكت بايد پدرخوانده داشته باشه !

و چقدر جالبه كه انسان ها ميتونند اينجوري جواب توهين هاي همديگه را بدهند و باصطلاح روي همديگه را كم كنند !

چرا همه چيز در اين سينما بوي درگيري هاي شخصي مي ده ؟!

hamed deniro
دوشنبه 4 آبان 1388 - 8:2
6
موافقم مخالفم
 

vala chi begam ......... !

امید.ع
دوشنبه 4 آبان 1388 - 8:19
6
موافقم مخالفم
 

متآسفانه حامد بهداد با این حجم کم از سواد سینمایی و با توجه به اینکه بازیگری درجه دو در سینمای ایران است میخواهد منتقد بزرگی چون هوشنگ گلمکانی را زیر سوال ببرد.من نه گلمکانی را از نزدیک میشناسم و نه با او رفاقتی دارم ولی حدود ده سالی میشود که نقدهایش را میخوانم و از طریق کارش با او آشنایم.بهداد باید به جای ادعا و فخر فروشی خود را در سینما و بازیهایش اثبات کند.بهترین الگو برای او بهرام رادان است که هم نسل اوست ولی فاصله بازیهایشان کهکشانی است.

امیر
دوشنبه 4 آبان 1388 - 9:14
-5
موافقم مخالفم
 

جناب بهداد، مطمئن هستیم که آقای گلمکانی godfather نقد این سینما نیست، همانگونه که شما نیز در حد و اندازه godfather نیستید؛ هرچند با ادا و اطوارهای عجیب و غریب (1- گرفتن عکس براندو در جشنواره فجر با آن اشاره مضحک به سمت خودتان، 2- ... سه نفر می توانند غلو شده بازی کنند براندو و وثوقی و من... 3- در حالی که اشک می ریختم مادرم مرا دلداری می داد و میگفت خودشی خود خودشی و الی آخر) بخواهید خودتان را هنرمند (هنرمند!!؟؟) متفاوتی نشان دهید. ای کاش ذره ای، فقط ذره ای همراه این افاضات، استعدادکی نشان می دادید تا باور کنيم بازیگر مستعدی هستید. نه آقای بهداد، نیستید. بپذیرید که نیستید.

صفوی
دوشنبه 4 آبان 1388 - 9:24
10
موافقم مخالفم
 

بهتره شما مواظب خودت باشی...سقوط از ارتفاع خیلی دردناکه

نیلوفر
دوشنبه 4 آبان 1388 - 9:57
-9
موافقم مخالفم
 

باز هم غرور و غرور.

اگر کارگردانانی چون کیمیایی و تقوایی شما را دعوت به کار می کنند دلیل نمی شد که نظر انها در مورد بازی شما با ارزشتر از نظر هوشنگ گلمکانی -که به قول خودتان یک تار مویش می ارزد به خیلی از منتدین تازه کار-باشد.در ضمن شما که داعیه ی

شناخت تئاتر و سینما دارید باید بهتر بدانید که نقد فقط مختص شما نیست و حتی دنیرو هم نقد میشود. -البته لابد شما کجا و دنیرو کجا! - پس لطف کنید نقد را از روی قصد و غرض ندانید و کمی دست از غرور خود بردارید.در ضمن کدام اهانت به خانواده ی شما ؟مگر نه اینکه می گویند تربیت هر کس در سخنش پیداست و اقای جلالی فخر نسبت به تربیت شما اظهار نظر کردند؟

س.ک
دوشنبه 4 آبان 1388 - 10:3
3
موافقم مخالفم
 

جواب خوبی بود ... لازم بود این کارو بکنه جناب بهداد...

آفتاب
دوشنبه 4 آبان 1388 - 10:30
-4
موافقم مخالفم
 

بابا ... باحال ...

خیلی با مزه ای ... !!!

اصلا همتون بامزه این ... !!! هم شما آقا بهداد هم شما آقای گلمکانی ... و هم سایر اهالی سینما!!!

من فقط میام تو این سایت و به دعواهای شما اهالی هنر می خندم ... !!!


دوشنبه 4 آبان 1388 - 11:57
13
موافقم مخالفم
 

عالی بود...واقعا از یک محیط فرهنگی اون حرفها اون توهین ها به شعور و خانواده ی یک انسان بعید بود وتاسف آور اما خوب بود که ایشون صبر کردند و آروم شدند و جواب به این خوبی دادند........مجله ی فیلم باید اسم خودش رو به مجله ی منتقدهای فیلم عوض کنه......سالها است که ما رو به حسرت مجله ی فیلم شدن گذاشته......خوبه دوستان قبل از متهم کردن من به طرفدار کور بودن آقای بهداد بدونند که من بیشتر به حضور ایشون در سینما احترام می ذارم تا اینکه طرفدار دو آتیشیه ی ایشون باشم که نیستم اون حرفها از یک محیط فرهنگی بعید بود


دوشنبه 4 آبان 1388 - 14:3
-11
موافقم مخالفم
 

حامد شير مادرت حلالت!

مهدی یار
دوشنبه 4 آبان 1388 - 15:19
1
موافقم مخالفم
 

سلام و درود خدمت حامد بهداد عزیز

با نقدی بدین دلنشینی و استوار جوابی دندان شکن و پر احترام نثار آقایان و اکثریت قریب به اتفاق مخالفانت کردی من هم مثل تو نمی دانم چرا نمی خواهند بازی و بازیگری پیشرفت کند نمیدانم چرا نمی خواهند قبول کنند که تو اسطوره ای در کل برایت آرزوی دستانی پر گل و لحظاتی پر عشق را دارم.

علیرضا
دوشنبه 4 آبان 1388 - 17:3
12
موافقم مخالفم
 

حرف های شما درست اقای بهداد...هر چی شما بگی

ولی سعی کنید اینقدر ادای مارلون براندو و جیمز دین رو در نیارید

از یه بازیگر دیگر هم تقلید کنید تا تنوع بشه برای این سینمایی که توش

قحطی بازیگر هست

با تشکر از شما و طرفداران با وفایتان

حسین لامعی
دوشنبه 4 آبان 1388 - 17:21
-11
موافقم مخالفم
 

سلام به همگی......

حامد بهداد شخصیت دوست داشتنی و روح پاک و بزرگش رو تو این نامه نشون داد....گلمکانمخصوصا که به خاطر توهین قبلیش به گلمکانی، از ایشون معذرت خواست......

اما خوب، بقیه حرفهاشم کاملا منطقی بود......این که گلمکانی خیال کنه قیصر مطبوعاته ایرانه یا این که حق داره هر چی میخواد بپرونه واقعا خنده داره......

احترام آقای گلمکانی قطعا بجای خودش موندگاره، اما این احترام تا زمانی پا برجاست که ایشون نخواد به شخصیت، خانواده و هنر یه هنرمند توهین کنه........

تایید نوشته های جلالی فخر در مورد حامد بهداد توهینی عریان به حامد بهداد بود که این نامه ی مودبانه ی حامد بهداد کاملا جواب این نوشته های کینه توزانه رو داد.......

مخصوصا در اون قسمت که با احترام و صراحت تمام عنوان کرد:

"این که شما نقدي بر كار اينجانب نمي‌نويسيد، دلیلش چيزي نيست مگر احساس كاذب پدرخواندگي كه در عرصه نقد سينما مي‌كنيد.

نه چنين نيست جناب گلمكاني. شما GOD father نقد اين سينما نيستيد"

به قول ابراهیم حاتمی کیا: "آقایون منتقد، لطفا برای من دیکتاتور مهربان نباشید......!"

ضمنا کاربری که با اسم "آفتاب"این جا کامنت گذاشتی.....!

یه چیزو میدونستی؟! این که تو هم خیلی باحالی.....!!! باور کن....!

خودت رو دست کم نگیر استاد.....

این جا بیشتر کامنت بزار تا ما هم بهت کلی بخندیم جیگر.....حیقه یه کاریکاتوری مثل تو پنهون بمونه......!

یا علی مدد

بابک سلیمی
دوشنبه 4 آبان 1388 - 19:2
9
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد بازیگر بزرگی است. به نظرم دو نوع بازی عالی داریم1) بازیگرانی که واقعیت زندگی را بازی می کنند. خود زندگی می شوند. مثلا دسته ی بازیگران دربازه ی الی منهای گلشیفته فراهانی. اما2) عده ای هم داریم که می خواهند فراتر از زندگی باشند زیباتر از زندگی اند. بازی فراهانی در الی زیباتر از زندگی است. بازی دنیل دی لوییس در خون به پا می شود بازی مارلون براندو در پدرخوانده دنیرو در راننده تاکسی. پاچینو در بعداز ظهر سگی از دسته ی دوم هستند. یعنی هیچ راننده تاکسی جلوی آینه آنطوری نمی کند. هیچ ایتالیایی پدرخوانده ای مثل دون کورلئونه نیست. فریاد پاچینو را به یاد آورید. کدام دزدی به آن شکل فریاد می زند. اینها زیباتر از زندگی بازی می کنند. از دسته ی اول هم مثالها فراوانند بازیهای فیلمهای نئورئالیستی موج نوی فرانسه و... حامد بهداد به گمانم از دسته ی دوم است. می خواهد چیزی ورای اخلاق و رفتار عمومی ما باشد. نمایشش فراتر از زندگی است و ریسک می کند تا از رفتار عمومی ما و از واکنشی که در مقابل مشگلاتمان بروز می دهیم آشنایی زدایی کند.

باید این نکته را در نظر داشت که بازیگران دسته ی دوم دست به ریسک و انتخاب می زنند تا رئال همیشگی را ارئه ندهند. حامد یونیک بازی می کند. بینظیر بازیش شبیه هیچکس نیست. در بوتیک شاهکار است. ساقی معتاد و منحصر به فرد. در روز سوم هم. کدام افسر عراقی در سینمایمان سراغ داریم که تا این حد قابل همذات پنداری باشد. خطر بعضی اوقات هم جواب نمی دهد. اینجا پای کارگردان وسط می آید. بازیگران فوق العاده هم در فیلمهای بد چشم گیر نیستند. بهداد ثابت کرده که نه تنها استعداد دارد بلکه توانسته به بهترین وجه این استعداد را در بوتیک روز سوم حس پنهان و... به فعل در بیاورد. این یعنی :او خیلی از بازیگران هم نسلش جلوتر است. آنها ریسک نمی کنند از مدلهای پیشینشان بهره می گیرند. بهرام رادان را در سنتوری به یاد بیاورید. چه کرده؟ آقا تقی بعلاوه بهروز در گوزنها. همه را جمع کرده و یکجا ارائه داده. بد نیست اما هیچوقت زیباتر از زندگی نمی شود.

حسين
دوشنبه 4 آبان 1388 - 20:20
1
موافقم مخالفم
 
نقد شخصيت

كساني كه اهل مطالعه نوشتن نقد و خواندن نقد فيلم هستند ميدانند كه ماهنامه فيلم يكي از تخصصي ترين مجله ها در اسيا (و اگر قلو نشود حتي در دنيا چون نزديك به 15 مجله در دنيا هستند كه مانند مجله فيلم به صورت حرفه اي وتخصصي عمل ميكنند مجلاتي در دنيا مثل پوزتيو و .....) هست و كساني مثل اقاي گلمكاني و ياري و طوسي و ...اين مجله ميگردانند.اقاي گلمكاني در نوشتن نقد در ايران يكي كساني است كه صاحب كلاس و وقار خواصي در نوشتن هستند (من در مورد نوشتن نقد ايشان بحث ميكنم نه در مورد شخصيت ايشان ) و در مورد نقدي ايشان در مورد حامد بهداد نوشتن در مورد نقد بازيگري بود نه نقد شخصيت ايشان;كه متاسفانه اين بازيگري كه حتي يكي از فيلمهاي ايشان جز 50 تا فيلم برتر تاريخ ايران نميشود با بي حرمتي به شخصيت ايشان تاخت و تاز كردند و اقاي بهدادشخصيت خودش را با اين كار زير سوال برد .

مهر
دوشنبه 4 آبان 1388 - 20:26
-1
موافقم مخالفم
 

درود بر حامد بهداد عزیز که اینقدر کوبنده و مودبانه جوابشونو داد.خیلی حرص می خوردم وقتی سکوت کرد.ازهر چی بگذره از توهین به خانواده نمیشه گذشت.اقای بهداد موفق باشید(هر چند تا حالا هم موفق بودید)


دوشنبه 4 آبان 1388 - 20:40
-5
موافقم مخالفم
 

ایول ! دعوا ...

الناز
دوشنبه 4 آبان 1388 - 20:44
-6
موافقم مخالفم
 

خیلی وقته بعد از این نقد مسخره از حامد بهداد منتظر یه جواب درست وحسابی بودم حامد جان گل کاشتی برات آرزوی موفقیت روز افزون دارم !!!


سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 3:51
-1
موافقم مخالفم
 

man nemidoonam jaryan chi boodeho in aghayeh golmegoli ki boodeh, vali javabe hamed mesle hamishe aaaaly bood. karet doroste hamed jan. good luckkkkk

khodamam bekhoda
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 7:19
-5
موافقم مخالفم
 

salam

bebakhshid ha amma agar aghaye behdad fek kone shabihe marlon brandoe hamchin birah ham nagofte agar deghat kone hatta too film haye zaif ham hamede behdad ali miderakhshe nemoonash majnoone leili be nazare man hichkas nemitoonet be oon khoobi bazi kone

va yek masaleye dge inke age naghd ro nakhoondin berid bekhoonid va bebinid ke oon naghd be raftare hamed behdad joda az film haye oon pardakhte va be shakhsiat va khanevadeye hamed behdad tohin karde

pas sepasgozarim hamed behdad

كورش
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 7:51
5
موافقم مخالفم
 

جناب آقاي بهداد

پذيرش انتقاد بدين معنا نيست كه همه حرف هاي طرف را قبول داشته باشيم. بلكه بدين معناست كه تحمل شنيدن نظر ديگران را داشته باشيم ، حتي اگر مخالف نظر ما باشد.

بهتر آنست كه نظر منتقدان را مي شنيديم هرچند كه هركسي خودش مسوول رفتار فردي خودش است و انتقاد از رفتار فردي ديگران تا اين اندازه اندكي بي معنا و مضر است.

سهیل
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 10:39
4
موافقم مخالفم
 

حامد عزیز

فکر نمی کنم متعصب تر از خودم راجع به تو کسی را دیده باشم...اما از آن نقد سراسر توهین و عقده، شاید پس از بار ها خواندن یکی دو نکته ی به درد بخور برای آینده ات مفید باشد...

جوابیه ی عالی ای بود...به حرف های این بد دلان حسود که چه منتقد می شوند و قلم به دست و چه اینجا در کامنت هایشان عقده می پراکنند توجه نکن! بازی زیبایت جواب همه ی اینهاست،لازم به تعریف از خودت نیست واقعا، در سینما جوابشان را با مشتی محکم بده!

همانگونه که در کن تشویق شدی و در ابوظبی نیز! اینها و جشنواره ی نا عادلانه شان را بگذار برای خودشان خوش باشند...

چیزی از هنر و محبوبیت تو کم نمی شود...

تا کور شود هر آنکه نتواند دید...انشاالله

Ebi-s
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 10:47
0
موافقم مخالفم
 

مسخرشو در اوردین. اگه قرار باشه هر کی هر چی میگه شما جواب بدی که در سینما رو باید تخته کرد. آقای بهداد یادش رفته که وظیفه ی منتقد نقده و وظیفه ی بازیگر بازیگری، بهتره به جای حرف زدن بازی کنه. در ضمن منتقدا می تونن God father سینما باشن نمونش تو فیلمه همه چیز درباره ی ایوه که جایگاه منتقد رو نشون میده. باید مواظب خودت باشی که انقدر جوابیه صادر نکنی وگرنه همین اول جوونی از رده خارج میشی.من از بهداد بدم نمیومد ولی با این بازیها و با این اداها به جایی نمیرسه بهتره از رادان یاد بگیره هم بازی هم اخلاق.

سینما
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 11:18
1
موافقم مخالفم
 

درود بر حامد بهداد به خاطر این همه ادب و متانت

مهسا
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 12:42
-14
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد بازيگر خوبيه . واقعا چيزي كه در حد توانش هست رو به نمايش ميذاره به نظر من اونقدر ها هم كارش جاي نقد نداره ...ولي به هر حال هر كسي بايد نقد پذير باشه به خصوص در اين رشته.

رضا
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 16:0
15
موافقم مخالفم
 

سينماي ما، بهتره خجالت بكشي و هر صحبت و نظري رو روي سايتتون نذاريد. آقاي بهداد اندكي جو گير تشريف داشته اند و البته بعضي خواننده هاتون هم .

خواهش ميكنم ما مجله فيلمي ها رو هم به حال خودمون رها كنيد و بذاريد با فسيل خودمون حال كنيم.

فكر مي كنم مجله فيلم در حق سينماي ما كم لطفي نكرده باشه.

در ضمن آقاي بهداد احترام به بزرگتراينه ؟

آسمان
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 17:2
69
موافقم مخالفم
 

باز هم حامد بهداد خود نمایی کرد...

لاجورد
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 17:13
1
موافقم مخالفم
 
بوي بازنشستگي‌تان مي‌آيد جناب دن كورلئونه

با آرزوی موفقیت برای حامد بهداد و هوشنگ گلمکانی عزیز

جمال حسن محبت بین نه عیب گناه

که هر که بی هنر افتد نظر به عیب کند

س
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 21:6
6
موافقم مخالفم
 

بعد از خوندن این مطلب فکر می کنم همو ن تک و توک لحظه های خوبی هم که بازی کرده از دستش در رفته..

ببخشید اقای بهداد/ شما تنها کسی هستید که در این مملکت تئاتر خوانده؟ تنها بازیگر تئاتر ایران هستید؟ یا اساسا گمان می کنید بازیگر خوبی در تئاتر هستید؟ تنها شاگرد استاد سمندریان هستید که تعریفی از او شنیده؟ ( خیلی دوست دارم بدانم استاد درباره این حرف های جدید شما چه خواهد گفت!!!!) نمایش سگ سکوت/ که شخصا به نظرم کاری بسیار ادایی بود و ضعیف ترین کار آروند/ نماینده و مظهر تئاتر تجربی نیست که شما این قدر به آن می بالید. من کارگردان تئاترم و حداقل سالی سه سفر به جشنواره های خارجی می روم و خیلی خوب تئاتر تجربی را می شناسم!.از پشت کوه نیامد ام و برای همین این قدر این حرف های شما به نظرم بی اساس می آید. مگر ما تئاتری ها اهالی سیرک هستیم که پریدن روی میز در جلسه پرسش و پاسخ برایمان کاری عادی باشد؟ اصلا گیریم که ربط دارد. این همه ادعا و خودشیفتگی هم از متد اکتینگ می آید؟ مگر پیام دهکردی و سیامک صفری و... این بازیگرهای خوب تئاتر که بسیار از شما توانا ترند هرگز از این ادعا ها کرده اند؟ هوشنگ گلمکانی باید بازنشسته شود؟ وا عجبا! چطور است منتقدان و تماشاگران را به دو دسته تقسیم کنیم. طرفداران شما و منتقدان/ و مخالفان را بازنشسته کنیم؟

می فهمم و می دانم که شرایط بهتان فشار می اورد. ولی تقصیر از خودتان است. بازیگر بودن ادم را زیر ذره بین می برد. اگر نمی توانید ناراحتی تان از انتقاد را کنترل کنید .... دیگر خودتان می دنید! شاید شما هستید که باید بازنشسته شوید.

ب.ه
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 21:30
-3
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد

شما بازیگر تازه کاری در سینمای ایران هستی و هنوز هم جایگاه تثبیت شده ای پیدا نکردی.چند سالی بیشتر نیست که اسمت به گوش اشنا میرسه.خیلییییییییییی برات زوده که بخوای نامه خطاب به بزرگی مثل هوشنگ گلمکانی بنویسی که تمام بزرگان سینمای ایران براش احترام قایلن.چه برسه به این که بخوای درس اخلاق مشق کنی در شرایطی که حتا اداب و روحیه و منش یه هنرمند رو نداری.استاد گلمکانی سابقه ای سی ساله تو سینمای ایران داره و مسلما سینمای ما تا اینده ی دور بهش احتیاج داره/ با بازی هایی که شما در میاری اینده ی زیادی برات دیده نمیشه.شبیه مارلون براندو که نیستی اما حداقل مثل جیمز دین شدی که در اول کارش بازنشسته شد.عجب اشتباهی کردما!لابد به ادعا هات تشابه سرنوشت با جیمز دین هم اضافه میشه !

شایان افکاری
سه‌شنبه 5 آبان 1388 - 21:44
-4
موافقم مخالفم
 
نزول خودخواسته

اینجاست که فرق بازیگرانی مثل گلی فراهانی و شهاب حسینی و صابر ابر با آقایی مثل بهداد مشخص میشه.گلمکانی یکی از دو ایرانییه که در چینه چیتا درس سینما خونده.با اینکه میدونم بهداد اونقدر مغرور هست که هیچ موقع نظرات دیگران رو نخونه ولی میگم که آقای بهداد این بازیگری دوره لی اسراسبرگه که بوی بازنشستگیش میاد.شما برای مارلون براندو بودن دست به هر کاری زدی و حالا هم که خودت میدونی نشدی با گلایه از دیگران اینو انکار میکنی.خوبه مصاحبه های جانی دپ رو هم بخونی!بهر حال باید گفت آقای بهداد به محفل خلصه ی نزول کنندگان خوش اومدی!


چهارشنبه 6 آبان 1388 - 10:7
14
موافقم مخالفم
 

اوه اوه چه دوری برداشته

بد جور تو توهمی حامد خان

هما
چهارشنبه 6 آبان 1388 - 10:18
2
موافقم مخالفم
 

آخه دیگه جوان هم نیستید آقای بهداد که بگیم خام و نپخته عمل میکنید شما در آستانه ی میانسالی هستید(36سال) و متاسفانه مثل یک نوجوان تند و آتشین مزاج عمل میکنید

متاسفم

مريم
چهارشنبه 6 آبان 1388 - 11:48
-8
موافقم مخالفم
 

من فكر ميكنم آقاي حامد بهداد از بهترين بازيگران سينماهستند وهميشه در مصا حبه هايشان چيز هاي والايي را كه دوست دارند با ما شريك ميكنند .به نظر من آقاي حامد بهداد نسبت به توا نا ييهايي كه دارند بازيگر متواضعي هستند ،افرادي كه متواضع نيستند از خودشان چيزي نميگويند و خودشان را براي مردم تعريف نميكنند تا ما نداننم انها راجع به خودشان چه فكر ميكنند و در ابهام باشند و ان موقع فكر ميكنيم آن شخص خيلي متواضع است. (احتمالا منظورم را نتوانستم برسانم چون بد جوري سرما خوردهام و اين كامنت را در حالي كه رو به افول هستم ميگذارم)

5
چهارشنبه 6 آبان 1388 - 11:59
8
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد بازیگر باسواد قدر و کاربلد وغیر کلیشه ای کشور ماست.قدرش را بدانیم.

-
چهارشنبه 6 آبان 1388 - 12:46
-3
موافقم مخالفم
 

درود به مارلون براندوي سينماي ايران........................

حامـــــــــــــــــــــــــــــــــــد بهــــــــــــــــــــــــــــــــــــداد

سهیل
چهارشنبه 6 آبان 1388 - 18:35
-9
موافقم مخالفم
 

من که فکر می کنم نقد خوبی نوشته بودن انتقاد ها به جا بود اما جواب آقای بهداد که خیلی تند بود باعث پاسخ تندتری شد که به گفته خودش توهین به خانواده ش بوده ... از گلمکانی هم خوشم نمی آد و میدونم که باندبازه و نکته ی مهم تر اینکه(به گفته ی خودش )میخواد پز روشنفکری بده . حالا موشت شاهکار برسون کجا و پز روشنفکری کجا خدا میدونه (همچین شاهکاری باید درک بشه اگه درک بشه که خیلی هم خوب اگه نشه هم که دیگه پز و این صحبتا نداره- اشاره ایست به گفت و گوی ایشون با منتقدی دیگر)

در ضمن مقایسه ی بهداد با آدم های بزرگی مثل شاملو و فروغ بسیار مسخره اس . اونها قصد تحول چشمگیری رو داشتن(که موفق هم شدن) ...ولی آقای بهداد ...


چهارشنبه 6 آبان 1388 - 19:59
6
موافقم مخالفم
 

حالم بد شد از اینهمه خودشیفتگی و جسارت پوشالی

سعيد
جمعه 8 آبان 1388 - 21:38
9
موافقم مخالفم
 

آقاي حامد بهداد، از اين‌كه در نوشته‌تان به دعوت كيميايي و بيضايي و سمندريان استناد كرديد متعجبم. ظاهراً در جريان نيستيد كه نتيجة كار خود اين اساتيد بارها در معرض نقد منفي منتقدان قرار گرفته و اتفاقاً مطلقاً الم‌شنگة شما را راه نينداخته‌اند، چون طبيعتاً از كوزه همان برون تراود كه در اوست! در ضمن لطفاً معلوم كنيد جايگاه و ميزان اعتبار آقاي مهرابي را در مقولة نقدنويسي... تا آن‌جا كه ما مي‌دانيم ايشان يك پست حقوقي در مجلة فيلم دارند و هرگز جايگاه يك منتقد را نداشته‌اند و شما كه تاب يك نقد را نداريد و براي دفاع از خود به هر چيزي متوسل مي‌شويد، به نظر ايشان استناد مي‌كنيد.

من نمي‌دانم كه مجله فيلمي‌ها خودشان را پدرخواندة نقد فيلم مي‌دانند يا نه، ولي اين همه لب ورچيدن شما نشان مي‌دهد به طور كلي و اصولاً به آغوش گرم بزرگ‌ترها بد جوري نياز داريد. به عنوان سخن‌گوي بازيگران خيلي خيلي مدرن و آوانگارد ممنون مي‌شوم در جوابيه بعدي‌تان به اين سئوال جواب بدهيد كه چرا وقتي كه اظهار نظرهاي مثبتي در مجله فيلم دربارة كارتان مي‌خوانديد آن‌ها را كلاسيك و ازمدافتاده احساس نمي‌كرديد؟

راستي شما كه در پست جديدتان – رياست كارگزيني منتقدان براي صدور حكم بازنشستگي آن‌ها – فعالانه اقدام مي‌كنيد، لطفاً كمي هم از اقداماتتان در زمينة اهداي پاداش، اضافه حقوق، حق مسكن و خواروبار منتقدان طرفدارتان در جوابيه بعدي براي ما بنويسيد.

شیلا
شنبه 9 آبان 1388 - 14:53
0
موافقم مخالفم
 

نمی دونم چی باید گفت و حق با کیه ولی در هر حال...حامد دوست دارم...

رضا
يکشنبه 10 آبان 1388 - 20:21
11
موافقم مخالفم
 

من هنوز واقعا نفهمیدم این حامد بهداد به چیش اینقدر مینازه؟!!!!!

کیان
دوشنبه 11 آبان 1388 - 11:25
4
موافقم مخالفم
 
جیمز دین وطنی!

از سواد برخورد این بازیگر خودشبفته حیرت می کنم که نقد را تاب ندارد ان هم از سوی مجله به این اعتبار...که خود همین نقد باید اباب شادیش می شد.

اخر جیمز دین های وطنی ما عادت به تمشک طلایی ندارند...ان ها فقط اسکار می خواهند و عکسهای روی جلد مجلات ...تو این کشور هم هرکجا از کسی انتقاذ شد می گوید مردم مرا می خواهند شما کی هستید..

حمید
پنجشنبه 14 آبان 1388 - 8:31
-8
موافقم مخالفم
 
جوگیر

در فیلم در امتداد شب سعید کنگرانی به گوگوش گفت : خاک بر سر نسل ما که باید بتی مثل تو داشته باشه

خاک بر سر سینمای ما که تو احساس میکنی مارلون براندو اونی

از یک تازه از گرد راه رسیده چه توقعی هست .

هر بار که حوصله ام سر میره عکس این جناب بهداد رو کنار بهمن قبادی رو فرش قرمز میبینم و مشعوف میشم از این همه جو زدگی و ...

ایشون با انگشت کدوم هوادارش رو نشون میداد ؟؟؟ یعنی کسی بود که برای دیدن ایشون رفته باشه و ابراز احساسات بکنه و ایشون متقابلا خواسته جواب بده و... و و و

اوج این سرگیجه رو در فیلم دل خون با اون صدای تو دماغی که یاد اور صدای ویجی هست میبینیم

خدایا چنان کن که پایان کار تو خشنود باشی و ما رستگار

پیمان
جمعه 15 آبان 1388 - 8:28
-6
موافقم مخالفم
 
نظر

مدت هاست دیگه مجله فیلم و نقد آثار سینمایی رو نمی خونم فقط ذهنم رو متکی به تماشای خود فیلم معطوف کردم چون که دیگه برا خودمم مسجل شده که دیگه به جامعه هنری وسینمایی ما داره خط می ده نگاه کردن از زاویه دید این عده آدم به اصطلاح منتقد و روشنفکر اینارو دچار خواب زدگی کرده هرچی اینا بگن درسته و تموم جوونا نمی فهمن حالا یکی هم پیدا شده که سوای چهره جذابیت ظاهری و با تلاش استعداد خودش مسیرشو پیدا کرده و هیچ کسم ساپورتش نمی کنه اینجوری واسش جبهه میگیرن مگه به رادان و مهناز افشار الا ماشاا... چشم آبی و مو بور فرصت ندادن تا ده تا کارو خراب کنه آخرشم یکیش به اصطلاح بگیره و انوقت باشه پای ثابت همه فیلم ها . از این تنگ نظری همین شبه روشنفکراست که دیگه هدیه تهرانی هم بازی نمی کنه چقدرش بهش گفتن صورت سنگی سرد بی عاطفه کلیشه ای یه جور یه مدل خب آخرش چی شد کسی رو پیدا کردن نه !!!!

سینا
جمعه 15 آبان 1388 - 20:29
10
موافقم مخالفم
 

کلی خندیدیم.جالب بود کاش آقای بهداد ماهی یه دونه از این جوابییه ها بنویسه. بهتر از مایلی کهن مینویسه. معلومه استعدادشو داره.توهین به خانواده هم منو یاد قیصر خدا بییامورز انداخت.در کل از این براندوی زمانه ، آوانگارد متحرک، جواب رد دهنده به کیمیایی و بیضایی و تقوایی و فرهادی ، شناساننده ی ریس مافیای نقد و کلی چیز دیگر در خواست میشود:دوباره.

ساحره
يکشنبه 17 آبان 1388 - 4:40
6
موافقم مخالفم
 

حامدعزیز!مطمئنم که روزی تورودر اوج میبینم.توالان هم ازنظرمن بهترینی.توکسی هستی که ازتمام وجودش برای سینماا مایه میگذاره.

ميلاد فرد
سه‌شنبه 19 آبان 1388 - 16:47
10
موافقم مخالفم
 

عاشقتم بهداد جون

خاصي ديگه همينه كه دوستت دارم ديووووونه

مصطفی
چهارشنبه 20 آبان 1388 - 14:55
-2
موافقم مخالفم
 

متاسف واسه آقای بهداد خدائیش خوش میادازش ولی متاسفانه فکرمیکنه بهروز وثوقه بابا تو حامدبهداد نه بیشتر چندوقت پیش ازش خوندم که نظرمردم براش اهمیتی نداره وبراش مهم نیست اینم الان که میگه منتقدان براش مهم نیستند پس تو کی برات مهمه آقای بازیگر!!!

تواگه شدی بهداد(البته زیادم گنده نشدی)فقط از صدقه سری مردمیه که حرکات بهروز وثوق تو بعض از بازیات می بینن همین

سمیرا
شنبه 30 آبان 1388 - 18:9
2
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد اگر هم بازیگر خوبی باشه ولی چندان محبوب نیست و نمی تواند باشد چون مشخصاتش را ندارد .

من با نظر هوشنگ گلمکانی تا حد زیادی موافقم ؛ وی همیشه سنجیده و منطقی نظر می دهد .

در ضمن تیتر این جوابیه بهداد به گلمکانی بچه گانه و بی منطق است .

Ramin
جمعه 13 آذر 1388 - 22:16
2
موافقم مخالفم
 

حامد هنربیشه بسیار کار درست و خوبیه و جز افرادیه که حاضرم بخاطرش یه فیلم ایرانی ببینم !!! از اونجا که واقعا فیلم ایرانی دیدن وقت تلف کردنه فقط چند بازیگر ارزش دارند که برای فیلم اونها وقت بزاری ... که یکیش حامد بهداده

احسان
دوشنبه 16 آذر 1388 - 7:25
-6
موافقم مخالفم
 

این جوابیه آقای بهداد خودش بهترین معرف شخصیت سینمایی ایشونه: پرخاشگر، ساده دل، کودک مآب، توهم زده، لاف زن، ازخودراضی، عامی. بعد از چهل سال برمی گردیم به عربده کشی های مدل فیلمفارسی با توهمی از مارلون براندویسم ایرونی. آروم تر آقای بهداد، زمان قاضی بی رحم تر و سخت گیرتریه، سخت گیرتر از هوشنگ گلمکانی، یواش دوست من.

م.
سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 16:4
-5
موافقم مخالفم
 
حامد

حامد عزیز تو هیچگاه برای ما تمام نمیشوی

آرش
دوشنبه 28 تير 1389 - 13:17
-4
موافقم مخالفم
 
hamed

جناب حامد بهداد با احترام باید عرض کنم که شما یه آدم مالیخولیایی

هستین که تصور میکنین مارلون براندو هستین

البته عجیب نیست بین این همه سوپر استارهای نا هنر پیشه که الان تو

سینمای ایران و در فیلمهای پیژامه پوش(قصد توهین ندارم ولی واقعا وضع سینمای ایران افتضاحه) به دلقک بازی مشغولند

بازی شما به چشم بیاد ولی باید عرض کنم که تنها هنر شما اینه که

کمی صدا ولحن حرف زدنتونو

به صدای دوبلور مارلون براندو (استاد چنگیز جلیلوند)

نزدیک میکنید وبعد میشینید و از بازی خودتون تعریف میکنید و خودتونو با

مارلون براندو مقایسه میکنید

abbas
شنبه 2 مرداد 1389 - 22:15
-6
موافقم مخالفم
 
khode man

ترانه علی دوستی باران کوثری خوبن ولی بلند نمیگن

خسرو

خسرو خدابیامرز

خدا رحمتش کنه خوب بود ولی بلند نمیگفت

ولی حامد بهداد بلند میگه خوبم هیچی هم نمیشه کسی هم شماتتش نمیکنه

kikim behdad 3
شنبه 16 مرداد 1389 - 18:48
3
موافقم مخالفم
 

من عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااشقه حامد عزیزم و از هرچی مخالفش حالم به هم میخوره.الهی فداش شم مصاحبه با برنامه ی هفتشو دیدین؟

درود بر مارلون براندوی شینمای ایران و مرگ بر هر چی دشمنش!

رعنا
شنبه 18 دي 1389 - 17:9
-1
موافقم مخالفم
 

جواب عاقلانه ای بود. دمش گرم

سحر
جمعه 9 ارديبهشت 1390 - 14:5
-1
موافقم مخالفم
 
پاسخ حامد بهداد به نقد هوشنگ گلمکانی

چون پیش خودم این احتمالو میدم که نظر منو ببینید اقای حامد بهداد حرفی رو که دلم میخواد به خودتون میزنم در همگی حرکاتتون هسته محوری میبینم که در 21 سالگی فکر میکنم پیش خودم که خصوصیت سن شما ست به شرطی که اونقد در جوانی کوشش کرده باشی که در میانسالی و پختگی ذهنیتت به عینیتت تبدیل شه من شمارو در عین پختگیتون در شکل پسر بچه 14 ساله میبینم .به عنوان یه مخاطب که دوست دارم در اینده در هوایی که نفس تئاتر رو داره زیست کنه باید بگم بهتون که من سعی میکنم همیشه از حرفات درس بگیرم .پاسخ شما به هر چیزی جوابیه که بعد اینکه میدین حس میکنم همون چیزه که میتونست به ذهنم برسه..

سفا
جمعه 9 ارديبهشت 1390 - 14:12
3
موافقم مخالفم
 

عالی بود

الف.صبا
سه‌شنبه 28 تير 1390 - 15:36
-4
موافقم مخالفم
 

بازیگران ایرانی فقط ادعا دارن.تا میگی بالای چشماتون ابروه.شروع میکنن گارد گرفتن و جواب دادن.واقعا متاسفم فقط ادعا..........

رضا گلمکانی
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 19:2
8
موافقم مخالفم
 

حالم از حامد بهداد به هم می خوره

در ضمن من با آقای هوشنگ گلمکانی هیچ نسبتی ندارم

رضا
پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 21:56
-3
موافقم مخالفم
 

درود.

بیاپایین ازاین حرفادادا.شماهم فقط حرافی کردی.کی واست دیکته کرده حرفاتو؟ احتمالا هوشنگ گلمکانی!

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���