دو بازیگر هم نسل شکیبایی به این سوال پاسخ می‌دهند: چرا استاد این قدر موفق بود؟... و چرا بیش‌تر نماند؟ : به سالگرد وفات هامون سینمای ایران نزدیک می‌شویم - 4 :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
يکشنبه 28 تير 1388 - 20:4
module-htmlpages-display-pid-97.html

• 28 تیر؛ سالروز درگذشت هامون سینمای ایران/این هدیه سایت «سینمای ما» به خسرو و هواداران بی‌شمارش است؛ / بار اولین بار در «سینمای ما» می‌بینید / کلیپی زیبا و خاطره انگیز از خسرو شکیبایی برای دانلود      • به نظر شما قانع کننده است؟/توحیدی: منتظر آرام شدن اوضاع شدیم؛ / دبیر جشن خانه سینما درباره خبر ناامید کننده غیر رقابتی شدن جشن خانه سینما توضیح داد      • واکنش معاونت سینمایی به اتفاقات ناامید کننده درباره جشنواره کودک و نوجوان همدان؛ / واکنش جعفری جلوه به خبر استعفای اکبر نبوی      • آقای بازیگر درباره آقای هامون      • کارگردان مستند موفق "تهران انار ندارد"؛ / اکران فیلم های مستند، آغاز یک موج است      









                       



به سالگرد وفات هامون سینمای ایران نزدیک می‌شویم - 4
دو بازیگر هم نسل شکیبایی به این سوال پاسخ می‌دهند: چرا استاد این قدر موفق بود؟... و چرا بیش‌تر نماند؟

سینمای ما - اصغر همت از دست دادن زنده‌یاد خسرو شکیبایی را مصیبتی برای اهالی سینما و تئاتر ایران دانست و بر حفظ استعدادهای موجود بازیگری پیش از فقدان آنها تاکید کرد.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در آستانه نخستین سالروز درگذشت مرحوم شکیبایی  گفت: حرف ناگفته درباره زنده‌یاد شکیبایی وجود ندارد. 28 تیرماه برای هنرمندان به ویژه بازیگران سینما و تئاتر ایران روز خوبی نیست. در این روز خسرو شکیبایی که عام و خاص بر توانایی‌هایش در بازیگری متفق القول بودند از میان ما رفت.

همت افزود: شاید نکته‌ای که می‌گویم کمتر به آن اشاره شده باشد و آن اینکه شکیبایی برخی توانایی‌هایش در بازیگری چنان بالا بود که حتی به لحاظ تکنیکی برخی ضعف‌های خود را تبدیل به قوت می‌کرد. شاید ضعف بیانی مشخص‌ترین ضعف شکیبایی بود ولی آنقدر حس و باورش قوی بود که نه تنها آن را پوشاند بلکه تبدیل به مشخصه معروف کرد. این کار او درست مانند کار اسطوره بازیگری دنیا مارلون براندو بود که ضعف بیانی خود را تبدیل به شاخصه‌ای از بازیگری خود کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضایعه از دست دادن خسرو شکیبایی یک مصیبت بود. شاید شکیبایی با توجه بیشتر می‌توانست بیشتر در میان ما بماند ولی شرایط موجود این اجازه را به وی نداد و باعث شد زودتر او را از دست بدهیم. متأسفانه ما وقتی عزیزی را از دست می‌دهیم از فقدانش افسوس می‌خوریم. امیدوارم این شرایط که برای خسرو پیش آمد برای استعدادهای موجود بازیگری تکرار نشود.

بهزاد فراهانی با اشاره به شخصیت تأثیرگذار زنده‌یاد خسرو شکیبایی، وی را یکی از بازیگران صاحب‌سبک سینما و تئاتر ایران توصیف کرد.

این بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون در آستانه سالگرد درگذشت زنده‌یاد شکیبایی  گفت: مرحوم شکیبایی از شخصیت‌های خوب سینما و تئاتر و از بازیگران صاحب‌سبک ایران بود. به اعتقاد من لازم بود در دوره اوج ارزش تجربه‌های خود را بیشتر بداند که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

فراهانی در ادامه خاطرنشان کرد: ای کاش خسرو بیشتر می‌ماند و تجربه‌های خود را به نسل‌های آینده منتقل می‌کرد. رفتن خسرو شکیبایی از جامعه هنری ایران طبیعی نیست. معتقدم رنجی چند ساله که شرایط بر آن مرحوم حاکم کرده بود تاب و توان ماندن را از او گرفت.

وی یادآور شد: اولین اثری که زنده‌یاد شکیبایی به صورت حرفه‌ای در تئاتر اجرا کرد در نمایش "سنگ و سورنا" نوشته بنده بود که توسط خانم پرتوی همسر استاد عباس جوانمرد کارگردانی شد. بازی زیبای شکیبایی را در کنار خود در آن نمایش همیشه به خاطر دارم، زیرا بسیار زیبا و دوست‌داشتنی ایفای نقش کرد.



منبع : مهر

به روز شده در : شنبه 27 تير 1388 - 1:31

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

پری
شنبه 27 تير 1388 - 18:7
0
موافقم مخالفم
 
امشب تماشای آخرین حضور تصویری شکیبایی فقید را از دست ندهید

برای آقای همت واقعاً متاسفم ! درشرایطی که همگان متوفق القول بر فن بیان بی نظیر استاد شکیبایی و صدای ماندگار ایشان صحه می گذارند برخی برای صاحب نظر نشون دادن ! خودشون

حتی از بی انصافی و حرف زدن پشت سر کسی که نمی تونه از خودش دفاع کنه ابایی ندارند . بهتر بود ایشون حرمت پیشکسوتشان را بیشتر از این ها داشتند . بعضی وقتها اصلاً نظر ندیم بهتره تا چیزی بگیم که احساسات دیگران رو جریحه دار کنیم !

پدرام
يکشنبه 28 تير 1388 - 2:15
0
موافقم مخالفم
 
امشب تماشای آخرین حضور تصویری شکیبایی فقید را از دست ندهید

براستی خسروی خوبان ما همچون براندو ، کبیر و بی همتاست!

لقب کبیر باید به او تعلق بگیرد ! زنده باد براندو ، زنده باد شکیبایی

آراد
يکشنبه 28 تير 1388 - 2:15
1
موافقم مخالفم
 
امشب تماشای آخرین حضور تصویری شکیبایی فقید را از دست ندهید

نمي دانم منظور آقاي همت از ضعف بياني چيست ولي به نظر من در استفاده از صداوتناسب بيان ولحن با حس وحال وموضوع ،كسي به گرد خسرو شكيبايي نمي رسد.-البته منظور من اين نيست كه در بقيه مولفه هاي بازيگري كسي به گردش ميرسد!-در بازي ودر بيان ودر شخصيت خسرو شكيبايي يك شيريني ودلبري خاصي هست كه بي نظير است .

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.12308120728 seconds.