ناشناس
شنبه 30 خرداد 1388 - 8:20
13 |
|
|
|
درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که میخواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما
آقاي قادري ممكنه لطف كنيد بعد از 3 ماه اين بخش فيلم هاي روي پرده را عوض كنيد ، باور كنيد اتفاقي نميوفته ، فقط ما مي تونيم نظر بدهيم .
|
مريم ضيغمي
شنبه 30 خرداد 1388 - 9:38
-6 |
|
|
|
درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که میخواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما
سعيد نيك پور در گفت و گوي اختصاصي با خراسان دوست دارم نقش ستارخان را بازي كنم گفت و گو : مريم ضيغمي maryamghazal.blogfa.com
|
شنبه 30 خرداد 1388 - 21:21
-4 |
|
|
|
درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که میخواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما
انقدر سیاست خارجی ما در این 4 سال غلط بود که سفارت انگلیس به استاد بزرگی به نام عباس کیارستمی به راحتی توهین کرد و قصد داشت از او انگشت نگاری مجدد کند!! پاسپورت ما تنها یک پله بالاتر از افغانستان قرار گرفت. و ...
|
saeed
يکشنبه 31 خرداد 1388 - 0:35
5 |
|
|
|
درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که میخواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما
ehsan jan khaste nabshi va barat arezoi movafaghit 0 mikonam ,merc3
|
کورش
يکشنبه 31 خرداد 1388 - 10:34
0 |
|
|
|
درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که میخواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما
ایکاش عرصه رقابت و نمایش فیلم های خارجی و ایرانی در کشور ما آنقدر آزاد و گسترده بود که فیلمساز بینوای ایرانی مجبور نباشه برای بیان یک سری از حقایق و ایده ها از فیلم چهل - پنجاه سال پیش یک فیلمساز خارجی استفاده کنه ! منظورم اشاره به فیلم "ماجرا" اثر میکل آنجلو آنتونیونی است که به نظر می رسه از لحاظ موضوع و ساختار شباهت های بسیار زیادی با فیلم اصغر فرهادی دارد ! و شباهت های این فیلم با آن نسخه قدیمی ایتالیایی آنقدر زیاد است که نمیشود اسم "الهام گرفتن" روی آن گذاشت. هرچند خلاقیت های اصغر فرهادی در این فیلم اخیرش نیز مسلما" غیر قابل چشم پوشی است. اما هدف از بیان این شباهت تخریب فیلم "درباره الی" یا زیر سوال بردن وجاهت هنری اصغر فرهادی نیست. که امیدوارم نقد اینجانب را به پای سنت همیشگی "کوبیدن" یا "بالا بردن" یا "پایین آوردن" فیلم ها در ایران نگذارید ! بلکه نکته قابل اشاره معطوف به بیان واقعیتی است که متاسفانه در سینمای کشور ما فیلمسازان مجبورند برای بیان یک سری حقایق و ایده های اجتماعی و هنری دست به هر ترفندی از جمله دزدی هنری بزنند ! بدون اینکه خودشان یا مخاطبانشان در یک نگاه کلی متوجه ماهیت آثار سینماییشان در کل تاریخ سینما هم باشند ! نکته تاسف بار اینست که در سینمای ایران فیلمسازان در بهترین حالت همیشه مجبورند تا نسخه های دسته چندمی از فیلم های غربی را دانسته یا ندانسته برای بیان نظریاتشان به اسم نوآوری و خلاقیت به مخاطبانمان عرضه کنند که به دلیل همان انفکاک فرهنگی و جدا افتادگی از سایر نقاط جهان است که متاسفانه با دریافت جوایز جشنواره های خارجی هم قابل بهبود و توجیه نیست ... همه مطالب فوق را با بیان این نکته به پایان می رسانم که تلاش اصغر فرهادی در ایجاد و خلق یک فضا و موقعیت دراماتیک هرچند اقتباسی و تقلیدی قابل ستایش است ...
|
shima
يکشنبه 31 خرداد 1388 - 14:56
5 |
|
|
|
درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که میخواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما
manam moafegham lotfan avaz konid
|
مرتضی
يکشنبه 31 خرداد 1388 - 20:55
-6 |
|
|
|
درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که میخواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما
سلام ... من فیلم درباره الی رو دیدم ... فوق العاده است ! اگه اين همه تحسین میشه حقشه ...
|
mina
دوشنبه 1 تير 1388 - 1:32
1 |
|
|
|
درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که میخواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما
خدایا خدایا فریاد می زنم میدانم می شنوی... خدایا تنها از تو یاری می خواهم ایرانی نیست آنکس که این روزها بی قرار نیست تنها تو را دارم
|
شهره
دوشنبه 1 تير 1388 - 1:55
7 |
|
|
|
درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که میخواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما
دلتون خيلي خوشه شما از هنر چه بويي برديد؟ مگه وظيفه هنر بهبود زندگي انسانها نيست ؟ پس اين هنرمندان كجا هستند؟ دو تا بيانيه و تمام؟همين؟ هنرمندان امروز بايد صف مقدم تظاهر كنندگان حركت كنند من قسم ميخورم اگر امروز هنرمندان ما كاري از پيش نبردند به عنوان يك هنر دوست هرگزاينان را "هنر مند"خطاب نكنم آقاي رادان غزه و فلسطين و هولوكاست براي تو از هر چيز مهم تر است حتي از جان هموطنانت.براي شما چه فرقي ميكند؟چند روز ديگر فضا باز آرام خواهد شد و شما ميتوانيد باز روي پرده ي سينماها چشمان آبيتان!را به رخ ملت بكشيد.مهمترين مسعله اين است.اين تمام هنر شماست. چقدر به شما اميد داشتيم و چقدر امروز سر خورده ايم و نا اميد آقاي قادري شما هم بگذاريد اين درد دلهاي خود سانسور شده همينجا اين گوشه حك شود نترسيد كسي سايتتان را مسدود نميكند ما به اندازه ي كافي سانسور ميشويم شما ديگر اين تيغ را بر صدايمان نكشيد متاسفم براي آناني كه هنر را تنها به يك مو ي بلند و كلاه كج گذاشتن و برگ زير لب گذاشتن مي دانند...
|
***
دوشنبه 1 تير 1388 - 15:33
-8 |
|
|
|
درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که میخواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما
خدا می داند در این 4 سال سیاستمداران ما چه بلایی سر اعتبار جهانی پاسپورت ایرانی می آورند. دیگر افغانستان هم از ما ویزا خواهد خواست. می گویید نه, قرار ما 4 سال بعد همین جا...
|
کورش
دوشنبه 1 تير 1388 - 16:15
-11 |
|
|
|
درباره الی: این یک آغاز نو برای فیلمسازان جوان ایرانی است که میخواهند جهانی شوند شیرین: تجربه ندیدنی دیدن خود در سالن سینما
دوست عزیز من سال هاست به این نتیجه رسیده ام که بسیاری از مثلا سینماگران ایرانی مشتی افراد خودشیفته و خوشگذران و بیسواد و بی مسئولیت هستند که گاه با شارلاتانیسم به موقعیت هایی می رسند تا پول و شهرت پوشالی بیشتری به جیب بزنند ... ( با احترام با آنانی که اینگونه نیستند ). اما دریغ از ذره ای احساس مسوولیت و نگرانی و تاثیر پذیری نسبت به جان و زندگی مردمی که برای دیدن فیلم های این بی هنران جلوی سینماها صف می کشند ! شما فکر کردید اینجا هم مانند بسیاری از نقاط دیگر دنیا است که سینماگران و هنرمندان آن همیشه در صفوف اولیه فعالیت ها و جنبش های اجتماعی و سیاسی فرهنگی جامعه شان سهیم هستند ؟؟ مطمئن باشید در همین اوضاع اسف بار فعلی بسیاری از آن ها در حال خوشگذرانی و تفریح در یکی از کشورهای همسایه یا غیر همسایه تشریف دارند ...( با احترام به همه سینماگران انساندوست و با مسوولیت و با شرافت کشورمان ).
|