دانلود


صفحه مناسب براي چاپگر


روزنامه رسمي تلويزيون درخواست كرد: ماه عسل را خراب نكنيم!/ چرا فرزاد حسني با احسان عليخاني جابجا شد؟
اجراهاي اول سيدعلي ضيا تحت تاثير جو سنگيني كه عليه‌اش راه افتاد، دستپاچه و خالي از ظرافت‌هاي هميشگي بود


سينماي ما- حميد سليمي: ماه عسل برنامه تركيبي جذاب و پربيننده شبكه سه براي ايام ماه مبارك رمضان است. اين برنامه سال‌هاست اجرا مي‌شود و اتفاقا هميشه هم تغيير مجري آن موجب حرف و حديث شده است، چرا كه اين برنامه معمولا جذاب‌ترين برنامه غيرنمايشي سازمان صدا و سيما در ايام ماه مبارك رمضان است.

ماه عسل نخست با اجراي فرزاد حسني شروع شد كه آن روزها با شيوه اجراي تازه خود بشدت مورد توجه بود، اما به سبب همان جسارت و از حد گذراندن راحتي در برابر دوربين با مشكلاتي روبه‌رو شد و جاي خود را به احسان عليخاني داد.

عليخاني كه مثل فرزاد حسني در راديو و برنامه‌هاي صبحگاهي سيما شناخته شده بود، با اجراي تهاجمي و بي‌پرواي خود در سال اول انتقادهاي فراواني را برانگيخت.

بسياري از كساني كه حالا از او دفاع مي‌كنند، سال اول ماه عسل او را برايش بدل به جهنم كردند. هنوز هم خوب يادمان هست چه نقدهاي تندي عليه اجراي احسان نوشته شد و... چند سالي ويژه برنامه افطار شبكه سه با اجراي عليخاني روي آنتن رفت تا اين‌كه دو سال پيش بالاخره انتقادها كار خود را كرد و حسن جوهرچي اجراي ماه عسل را به عهده گرفت كه البته اجراي او هم قابل تامل بود.

تا اين‌كه سال گذشته دوباره ماه عسل با اجراي عليخاني پخش شد و اين‌بار او برنامه‌اي هوشمندانه، پخته و بسيار جذاب را با اجرايي تازه و متفاوت و آرام‌تر و حرفه‌اي‌تر از قبل ارائه كرد. اما به هر دليل امسال مجري جوان ديگري اجراي ماه عسل را به عهده گرفته است.

سيدعلي ضيا هم اتفاقا يكي ديگر از بچه‌هاي راديو جوان است كه پايش به تلويزيون باز شده است. او سبك اجرايي خودش را دارد و با تركيب جذاب صميمت و متانت برنامه‌ها را اجرا مي‌كند، نقطه اوج كار او سال پيش و برنامه «نيمروز» بود، يك برنامه در بدترين ساعت روز ـ 12 ظهر ـ كه به لطف جسارت در پرداختن به موضوعات داغ و اجراي خوب موفق و پربيننده شد.

اجراي او در ماه عسل در يكي دو شب اول آشكارا تحت تاثير جو سنگيني كه عليه‌اش راه افتاده، دستپاچه و خالي از ظرافت‌هاي هميشگي او بود، اما حالا و با گذشت چند شب، دوباره ماه عسل در مسيري درست قرار گرفته و باز هم با جذب مخاطبان فراوان، جايگاه ممتاز خود را حفظ كرده است.

فارغ از تمام حرف و حديث‌هايي كه راه افتاده، ماه عسل برنامه‌اي است شريف و دلنشين براي روزه داراي كه مي‌خواهند ساعات قبل از افطار خود را كمي با آرامش و معنويت بگذرانند و مهمانان خوبي براي رحمان رحيم باشند. حتي ماه عسل متعلق به همه ماست و اسم مجري‌اش هرچه باشد، حفظ‌شان و اعتبار اين برنامه به برخورد مخاطبان با آن بستگي دارد.