صفحه مناسب براي چاپگر


اختلاف نظر بر سر کیفیت فیلم تازه عباس کیارستمی در کن ادامه دارد
نیویورک تایمز: نوبت كيارستمي است كه نخل طلاي دوم را تصاحب كند/ گاردین: فیلم کیارستمی تاثیرگذار نیست/ ژاپن دیلی: در زمره بهترین آثار کیارستمی است/


سینمای ما- نمایش فیلم "مثل یک عاشق" عیاس کیارستمی و سخنان وی در نشست‌ خبری، ‌بازتاب های متفاوتی را در رسانه های مختلف جهان داشت و گاردین آن را فیلم بی تاثیری دانست. در حالی که روزهای گدشته نمایش فیلم کیارستمی در کن و نشست خبری پس از آن برگزار شد،‌ گاردین در مقاله ای با وجود اشاره به نکات تکنیکی برجسته این اثر،‌درباره پایان بندی آن نظر منفی داده و نوشته است: در حالی که پایان این فیلم می توانست بسیار جذاب و غافلگیرانه باشد اما ایده های فیلم تنها به شکل بالقوه باقی ماندند و در بسیاری از صحنه ها تاثیرگذار نبودند.

سی بی اس نیز در گزارشی با بهره گیری از بخش هایی از سخنان کیارستمی درباره ساخت فیلمی در ژاپن آن را به مسایل سیاسی مربوط کرده و مدعی شده پکه فیلم های این کارگردان در تهران امکان نمایش پیدا نمی‌کنند. این در حالی است که فیلم ‌"شیرین" چندی پیش در سینماهای کشور به نمایش گذاشته شد.

ژاپن دیلی اما برخلاف گاردین از فیلم کیارستمی تعریف کرد و با اشاره به بازی طبیعی بازیگران در این فیلم کیارستمی،‌ آن را در زمره بهترین آثار کیارستمی ارزیابی کرده و نوشت: به روال دیگر آثار کیارستمی فیلمساز 72 ساله ایرانی فیلم بسیار واقعی و قابل باور ساخته شده است. نکته ای که خود کیارستمی نیز در نشست خبری اش به آن اشاره کرده بود.

نيويورك تايمز در عوض از کیارستمی و فیلمش به عنوان يكي از امیدهاي اصلی كسب نخل طلا نام مي برد و از قول يكي از مسوولان برگزاري و سياستگذاري جشنواره كن مي گويد: «حالا ديگر نوبت كيارستمي است كه نخل طلاي دوم را از اين جشنواره تصاحب كند تا نامش به ليست فيلمسازان مستقل و هنري سازي كه بي توجه به سينماي تجاري در دنيا مي درخشند و تاكنون دو بار نخل طلارا از آن خود كرده اند، اضافه شود»