صفحه مناسب براي چاپگر


بحث اكران نوروزي سينماها به نماز جمعه تهران هم كشيده شد
اجازه اكران برخی فیلم‌های مستهجن در سینماهای کشور داده شده است


سينماي ما- امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز خود با اشاره به اکران نوروزی فیلم‌ها گفت: اجازه اکران برخی فیلم‌های ضداخلاقی در ایام نوروز و در برخی سینماهای مراکز استان‌ها صادر شده است. آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در بخشی از سخنان خود در خطبه‌های (چهارم فروردین) نماز جمعه تهران، با اشاره به اکران برخی فیلم‌های غیراخلاقی در ایام نوروز، تأکید کرد: اجازه اکران برخی از فیلم‌های ضداخلاقی در ایام نوروز و در برخی سینماهای مراکز استان‌ها صادر شده است.

آیت‌الله «سید احمد خاتمی» افزود: این فیلم‌ها در جشنواره فجر پخش و مورد اعتراض واقع شده بود، مسئولان باید بدانند که ما در مورد دین و اخلاق مردم با هیچ کس رودربایستی نداریم.

امام جمعه موقت تهران، وزیر ارشاد را جوانی متدین و دیندار خواند اما خطاب به وی گفت: در شأن شما نبود که از دستگاه تحت مدیریت شما اجازه اکران چنین فیلم‌های مستهجنی داده شود؛ باید تا دیر نشده جلوی اکران این فیلم‌ها را در استان‌ها بگیرید.

بر اساس این گزارش، در واپسین روزهای سال 90 انصا‌ر حزب‌الله تهران در اعتراض به اکران دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» مقابل ساختمان وزارت ارشاد در میدان بهارستان تهران تجمع کرد. همچنین در برخی شهرستان‌های نیز تجمعات مشابهی برگزار شد که در نهایت به توقف اکران این فیلم‌ها در 4 شهر مشهد، کرمان، بابل و بوشهر منجر شد.