دانلود


صفحه مناسب براي چاپگر


«پايان» جواهری‌ست كه در بازار فيلم آمريكا مشتريان فراواني پيدا كرده است
درام عاشقانه ‌٨/٤ ميليون دلاري عباس كيارستمي در ژاپن جلوی دوربین رفت


سینمای ما- جديدترين پروژه فيلم عباس كيارستمي با استقبال‌ كمپاني‌هاي توزيع‌كننده در بازار فيلم آمريكا مواجه شده است. وب‌سايت "سينماي اروپا" در گزارشي از بازار فيلم آمريكا كه در سانتاباربارا درحال برگزاري است، نوشت: «پروژه فيلم "پايان" عباس كيارستمي يك جواهر درميان توليدات آتي كمپاني MK2 فرانسه است كه در بازار فيلم آمريكا مشتريان فراواني پيدا كرده است.»

اين پروژه فيلم كه ساخت آن از هفته جاري در ژاپن آغاز شده است، پس از "كپي برابر اصل" دومين فيلم كيارستمي خواهد بود كه در خارج از ايران ساخته مي‌شود. دو بازيگر جديد با نام "رين تاكاناشي" كه ستاره تلويزيون اين كشور است و «تاداشي اوكونو» اخيرا به فيلم "پايان" پيوسته‌اند.  اين فيلم كه فيلم‌برداري آن مدت هشت هفته در يوكوهاما و توكيو به طول مي‌انجامد، داستان علاقه‌مند شدن يك مرد پا به سن گذاشته و تحصيل كرده به دختر دانشجويي است كه براي تامين هزينه‌هاي تحصيل‌اش اين آشنايي را ادامه مي‌دهد.

اين درام عاشقانه كه بودجه ‌٨/٤ ميليون دلاري براي آن درنظر گرفته شده است، ابتدا قرار بود از ماه جاري ميلادي در ژاپن ساخته شود كه دچار تغيير شد.

كيارستمي با آخرين ساخته‌اش "کپي برابر اصل" در جشنواره كن حضور داشت كه جايزه بهترين بازيگر زن را براي "ژوليت بينوش" به‌همراه آورد.

براساس آمار منتشرشده در وب‌سايت‌هاي مربوط به فروش جهاني فيلم‌هاي درحال اكران، اين فيلم فروش حدود ‌٦ ميليارد تومان را در كشورهاي نمايش دهنده داشته است.

اين فيلم كه جايزه "خوشه‌ طلايي" جشنواره‌ والادوليد اسپانيا را كسب كرد، اولين اثر كيارستمي بود كه در خارج از ايران و در توسكاني ايتاليا فيلم‌برداري شد و كمپاني "MK2" فرانسه به‌همراه "آنجلو بارباگالو" از ايتاليا تهيه‌كنندگي آن را برعهده داشتند.