صفحه مناسب براي چاپگر


سریال طنز سروش صحت و پیمان قاسمخانی توقیف شد؟
دلایل پخش نشدن "ساختمان پزشکان" و توضیح روابط عمومی شبکه سه سیما


سینمای ما- مجموعه تلویزیونی «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت فعلاً روی آنتن شبکه سوم سیما نخواهد رفت. برخلاف اخبار منتشر شده مبنی بر پخش «ساختمان پزشکان» از یکشنبه 21 فرودین 1390 شنیده‌ها حاکی از آن است که این مجموعه تلویزیونی به دستور علی دارابی قائم مقام سازمان صداوسیما توقیف شده است. گویا مسئولان صداوسیما خواستار اضافه شدن شخصیت پزشک روانشناسی به مجموعه شده‌‌اند که نقشی مثبت داشته باشد، اما گروه نویسندگان مجموعه چندان از این پیشنهاد استقبال نکرده‌اند.

این اتفاق در شرایطی رخ​ داده که 40 قسمت از این مجموعه 70 قسمتی آماده پخش شده است.

«ساختمان پزشکان» پخش می​شود، اما با تاخیر
فرهنگ > تلویزیون - بنا بر اعلام روابط عمومی شبکه سه سیما، پخش مجموعه تلویزیونی «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت در آینده نزدیک شروع می‌شود.

این در حالی است که شنیده می​شد، دلیل پخش نشدن این سریال مشکلی است که بین کارگردان و مسوولان سازمان صدا و سیما برای اضافه کردن یک شخصیت مثبت به شخصیت​های حاضر در این مجموعه پیش آمده است.

اولین قسمت سریال سروش صحت قرار بود یکشنبه شب 21 فروردین از شبکه 3 پخش شود که این اتفاق نیفتاد.

روابط عمومی شبکه سه در بیانیه‌ای اعلام کرد پخش مجموعه تلویزیونی «ساختمان پزشکان» برای جلوگیری از همزمانی تولید و پخش و افزایش کیفیت و جذابیت سریال به تعویق افتاده است.

بدیهی است پس از به حد نصاب رسیدن تولید این مجموعه تلویزیونی از شبکه سه پخش می‌شود. مجموعه طنز جدید شبکه سه، قصه چند پزشک متخصص در یک ساختمان پزشکان را به تصویر می‌کشد و روابط خانوادگی و دوستانه آنان نیز بخشی از داستان‌های سریال را تشکیل می‌دهد.

فیلمنامه این مجموعه به سرپرستی پیمان قاسم‌خانی و توسط مهراب قاسم‌خانی، علیرضا نادر فصیحی، مانی صدرایی، حمید برزگر و علیرضا برادران نوشته شده است.

در خبرهای اولیه آمده بود این مجموعه زمستان 1389 پخش می‌شود، اما این اتفاق نیافتاد و زمان پخش آن به شنبه 20 فروردین 1390 موکول شد. شنبه هم گذشت و خبری از پخش این سریال نشد و به جایش مخاطبان شبکه سه شاهد زیرنویسی شدند که از موکول شدن پخش سریال صحت به یکشنبه شب حکایت داشت.

این مجموعه طنز قصه چند پزشک و مناسبات خانوادگی آنان را روایت می‌کند. «ساختمان پزشکان» به تهیه کنندگی محسن چگینی ساخته شده و بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، هومن برق‌نورد، فرناز رهنما، هوشنگ حریرچیان، پروین قائم‌مقامی، رضا کریمی، امید روحانی، اصغر حیدری، نعیمه نظام‌دوست، مونا فرجاد، مهدی محمدزاده، مجید شهریاری، میثاق جمشیدی و محمد شیری در آن بازی کرده‌اند.