صفحه مناسب براي چاپگر


معرفی فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر 29 + گالری عکس
رامبد جوان می‌گوید حضور کمدي «ورود آقايان ممنوع» در مسابقه اتفاق خوبي است


سینمای ما- کارگردان فيلم «ورود آقايان ممنوع» گفت: : فيلم‌هاي کمدي که با سهل انگاري ساخته نشده‌اند، توانسته‌اند به جشنواره فيلم فجر راه يابند و همين که فيلم توانسته به بخش مسابقه سينماي ايران راه پيدا کند، خوب است. کارگردان «ورود آقايان ممنوع» که در بخش مسابقه سينماي ايران راه يافته است، در گفت‌وگو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره فيلم فجرگفت: فيلم داراي فيلمنامه خوب و بازيگران خوبي است همچنين شرايط تهيه و توليد خوبي داشتيم و تمام گروه پشت دوربين و جلوي دوربين همگي زحمت کشيدند تا استاندارد عمل کنند. همه تلاش کردند تا فيلم سالم و خوبي ساخته و ارائه شود.
وي درباره حضور فيلمي با مضمون کمدي پس از سال‌ها در بخش مسابقه سينماي ايران، توضيح داد: فيلم‌هاي کمدي که با سهل انگاري ساخته نشده‌اند، توانسته‌اند به جشنواره فيلم فجر راه يابند. متاسفانه اين روزها شاهد ساخت آثار کمدي دم دستي و با لودگي‌ها و... هستيم در حالي که نظارت درستي بر اجزاي توليد اين دست کارها وجود ندارد. اگر فيلمنامه، تهيه‌کننده، کارگردان و عوامل يک گروه، درست انتخاب شوند و نظارت درستي هم بر کار هر يک صورت بگيرد، کمدي نيز مانند گونه‌هاي ديگر سينما مي‌تواند در کنار فيلم‌هاي ديگر مورد قضاوت قرار بگيرد.
کارگردان «پسر آدم، دختر حوا» در ادامه افزود: اصولاً سينما حرفه باهوشي است و افراد باهوش در اين حرفه مشغول به کار هستند ضمن آن که کمدي نياز به هوش بيشتري دارد. اگر ما با کمدي، سطحي و سهل‌انگارانه برخورد کنيم کم‌هوشي خودمان را نشان داده‌ايم. بايد کمدي را به خوبي بشناسيم، براي آن ارزش قائل باشيم و براي ساخت آثاري از جنس کمدي دقت لازم را داشته باشيم تا بتوانيم يک فيلم جذاب و استاندارد را شاهد باشيم.
وي درباره ويژگي‌هاي فيلم که توانسته نظر هيئت انتخاب را به خود جلب کند، توضيح داد: همين که فيلم توانسته به بخش مسابقه سينماي ايران راه پيدا کند خوب است و بازي‌ها و فيلمنامه از ويژگي‌هاي فيلم به شمار مي‌‌آيند.
در اين فيلم ماني حقيقي، رضا عطاران، ويشكا آسايش، بهاره رهنما، پگاه آهنگراني، فلامك جنيدي و ستاره پسياني در «ورود آقايان ممنوع» به ايفاي نقش‌پرداخته‌اند.
داستان فيلم درباره اتفاقات يك دبيرستان غيرانتفاعي دخترانه است كه ورود دبير مردي به اين دبيرستان كه هيچگاه پاي مردي به آنجا نرسيده موجب مي‌شود...
بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود.