صفحه مناسب براي چاپگر


حواشی جشنواره فجر ادامه دارد
واکنش‌های تند در نشست رسانه‌ها، نامه توهین‌آمیز تهیه‌کننده "زمهریر"، درجه‌بندی سنی برای نمایش "تسویه حساب" و ...


سینمای ما- قطار جشنواره فیلم فجر تا سه روز دیگر به ایستگاه پایانی می رسد و مانند هر سال در روزهای پایانی با حجم گسترده فیلم‌هایی روبرو می شویم که به دلیل مشکلات فنی دیر آماده می شوند. همین موضوع باعث شد که شب یکشنبه 11 بهمن نمایش فیلم "کیفر" حسن فتحی و "بدرود بغداد" مهدی نادری به طور همزمان به نمایش درآمد.
البته اولین فیلم بلند سینمایی نادری که در دو سالن کوچک برج میلاد ساعت 22 به روی پرده رفت با استقبال زیادی روبرو شد به طوریکه تعدادی درخواست کردند این فیلم روز پنج شنبه نیز نمایش داده شود . به همین دلیل با توجه به حضور تعداد زیادی از اهالی رسانه در نمایش "بدرود بغداد" فیلم "کیفر" با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

نشست فیلم "تهران، سیم آخر" که با حضور عوامل و کارگردان آن برگزار شد نیز با حاشیه های فراوانی همراه بود. در پایان این جلسه چند خبرنگار نقدهای تندی بر فیلم داشتند که با عتراض کرم‌پور و عوامل فیلمش روبرو شد...

بیانیه سید ضیاء هاشمی در دفاع از فیلم "زمهریر" یکی دیگر از حاشیه‌های این دوره از جشنواره است. وی روز گذشته 11بهمن بیانیه‌ای به شدت توهین‌آمیز نسبت به معترضان فیلمش با اتهامات فراوان منتشر کرد که به دلیل ادبیاتش اغلب خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری بخش زیادی از آن را منتشر نکردند.

یکی دیگر از حاشیه‌های این جلسه حرکت اعتراضی عکاسان بود. آنها برای گرفتن عکس برای مدتی جلوی خبرنگاران را گرفته بودند که از انها خواسته شد تا جلوی سالن را ترک کنند که تعداد زیادی از آنها به نشانه اعتراض سالن را ترک کردند.

حضور نداشتن چهره های مطرح و فیلمسازان شاخص در این دوره از جشنواره در نشست‌های مطبوعاتی یکی دیگر از حاشیه های این رویداد است. داریوش مهرجویی، مجتبی راعی، مسعود کرامتی، محسن عبدالوهاب و... است. با توجه به اینکه فیلم های این کارگردانان در جشنواره فجر حضور دارد، اما انها ترجیح دادند در هیچ نشست مطبوعاتی شرکت نکنند.

فیلم "تسویه حساب" تهمینه میلانی که در اولین روز جشنواره به روی پرده رفت، با نظر مسئولین رده بندی سنی شده است. به همین دلیل نمایش این فیلم در سینماهای مردمی با محدودیت‌هایی همراه است .

نوبت‌های فوق العاده برای فیلم "به رنگ ارغوان" حاتمی کیا یکی دیگر از نکات قبال توجه این دوره از جشنواره است.این فیلم تقریبا در بیشتر سینماهای مردمی با توجه به در خواست تهیه کننده و نظر مسئولین سانسهای فوق العاده زیادی دارد."به رنگ ارغوان"حدود پنج سال توقیف بود و حالا در نمایش جشنواره با استقبال مسئولین روبرو شده است!

حضور حمید فرخ نژاد به عنوان بازیگر در جلسه نشست خبری "شب واقعه" جشنواره فیلم فجر با وجود کثرت ستاره‌های سینمایی یکی از اتفاقات جالب این رویداد به شمار می رود. این بازیگر سینما حتی برای نمایش فیلم هایی چون "به رنگ ارغوان"، "آتشکار" و در سالهای پیش برای فیلم هایی چون "چهارشنبه سوری" نیز حاضر نشده بود.