صفحه مناسب براي چاپگر


آقای بازیگر درباره آقای هامون


سینمای ما - عزت‌اله انتظامي گفت: هميشه پيشنهاد كرده‌ام به جاي روز درگذشت، مانند همه جاي دنيا روز تولد هنرمند از او تجليل شود.

آقاي بازيگر سينماي ايران  خسرو شكيبايي را از هنرمنداني برشمرد كه براي كارش بسيار زحمت كشيد و اظهار داشت: او در اداره‌ي تئاتر همكار ما بود و از نمايش «بازرس» همكاري‌مان آغاز شد و سينما بستري شد تا پرواز كند. در واقع هر كاري كه خسرو در سينما، تئاتر و تلويزيون مي‌كرد زيبا بود و علاقه خاصي به او داشتم.

انتظامي كه در «هامون» و «شب» اولين و آخرين كارهاي شكيبايي در سينما با او همكاري داشته است تصريح كرد: او هنرمند بزرگي بود. در «هامون» انرژي زيادي داشت و در «شب» هم بسيار خوب بود و حتي در بدترين كارها هم كه حضور پيدا مي‌كرد آن كار ديدني مي‌شد.

اين بازيگر بهترين تجليل از هنرمندان را از جانب دولت برشمرد و گفت: اين‌كه در سالگرد فوت هنرمند جمع شويم و صحبت كنيم چيزي نصيب او نمي‌شود، بهتر است جايي مانند ايران خودرو به مناسبت يك عمر فعاليت هنري او به‌طور مثال يك سمند به خانواده‌اش هديه كند كه هم تبليغ خوبي براي آنهاست و هم كمكي كرده است.

وي افزود: شكيبايي آنقدر كه عاشق كارش بود به فكر جمع‌آوري مال و سرمايه نبود و بايد كاري براي او كرد كه ارزشش را داشته باشد.

انتظامي كه در هيات مديره‌ي موزه‌ي سينما عضويت دارد در خصوص اختصاص غرفه‌اي به شكيبايي در آنجا گفت: بايد ديد كه چه چيزهايي از اين هنرمند باقي‌مانده و چگونه در اختيار قرار مي‌گيرد. موزه براي جمع‌آوري يادگاري‌هاي علي حاتمي هم مشكلات زيادي داشت و به سختي فراهم شد. ضمن آنكه جاي موزه سينما هم محدود است و براي اختصاص غرفه به كساني كه الان وسايلشان را تحويل داده‌اند، هم با مشكل روبه‌رو است.