اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بیگانه» با حضور بهرام توکلی(نویسنده و کارگردان)، امیر جعفری، مهناز افشار (بازیگران)، سعید ملکان (تهیه‌کننده) و حامد ثابت (آهنگساز) برگزار شد

گالری عکس
در نشست رسانه‌ای «بیگانه» چه گذشت؟
سینمای ما- نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بیگانه» با حضور بهرام توکلی(کارگردان)، امیر جعفری، مهناز افشار (بازیگران)، سعید ملکان (تهیه‌کننده) و حامد ثابت (آهنگساز) شنبه شب 10 بهمن ماه در برج میلاد درحالی برگزار شد ...
*** نشست خبری فیلم سینمایی«بیگانه» با حضور بهرام توکلی(کارگردان)، امیر جعفری، مهناز افشار (بازیگران)، سعید ملکان (تهیه‌کننده) و حامد ثابت (آهنگساز) شنبه شب 10 بهمن ماه در برج میلاد درحالی برگزار شد که همچنان سایه سوالاتی درباره بابک زنجانی درباره این فیلم در جلسه وجود داشت.

به گزارش ایلنا، بهرام توکلی کارگردان فیلم «بیگانه» گفت: «اتوبوسی به نام هوس» ازجمله نمایشنامه‌هایی بود که علاقه بسیاری داشتم این اثر را در قالب یک نمایش روی صحنه ببرم اما درنهایت در قالب یک فیلم سینمایی آن را درآوردم.

وی در ادامه افزود: صحبت‌های بسیاری با سعید ملکان درباره نگارش این فیلم سینمایی انجام دادیم تا اینکه تصمیم گرفتیم برداشتی آزاد از این نمایشنامه را در فیلم «بیگانه» ارائه دهیم.

کارگردان «بیگانه» درباره روایت فیلم نیزگفت: فیلم «بیگانه» دومین اثر اقتباسی از این نمایشنامه‌نویس است. این فیلم به هیچ عنوان متاثر از فضای فیلم «اینجا بدون من» نیست. آثار ویلیامز ظاهری ساده دارد و من دوست دارم از این ظاهر ساده لایه‌های پنهان شده اثر را کشف کنم. در این فیلم خطوطی از نمایشنامه «اتوبوسی به نام هوس» را کار کردم نه کل اثر را. به همین دلیل است که می‌گویم این فیلم برداشتی آزاد از این نمایشنامه است.

توکلی در پاسخ به این سئوال که چرا اغلب کاراکترهای این فیلم سینمایی ناامید هستند؟ گفت: هر فیلمسازی با بخش ناخودآگاه خود کار می‌کند و به نوعی متاثر از آنچه در اطراف می‌بیند؛ فیلم می‌سازد. به همین دلیل من نمی‌پذیرم که کاراکترهای این فیلم ناامید هستند. در واقع مجموع شخصیت‌هایی که در بیگانه تعریف شده‌اند؛ آدم‌هایی هستند که درگیری‌های جدی روحی دارند به همین دلیل واژه ناامیدی واژه‌ای نیست که به راحتی بتوان برای پرسوناژها اطلاق کرد.

وی در ادامه افزود: بکارگیری برخی از وازه‌ها مانند امید، ناامید، خوشحال، ناراحت درباره پرسوناژها باعث می‌شود تا ما مجموعه شخصیت‌ها را دسته‌بندی کنیم که این دسته‌بندی درست نیست چون انسان ترکیبی از همه دغدغه‌هاست.

سعید ملکان(تهیه کننده فیلم سینمایی «بیگانه») در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا از الگوهای رایج تولید در سینمای ایران فاصله گرفته و به تولید فیلم‌هایی با مخاطب خاص روی آورده است، گفت: ما به عنوان فیلمسازان و تهیه‌کنندگان سینمای ایران فیلمی را می‌سازیم که به آن علاقه داریم. فیلم «بیگانه» و اصولا همکاری من با بهرام توکلی جزو سلیقه فیلمسازی‌ام است.

وی در پاسخ به حاشیه‌های حضور بابک زنجانی در تهیه و تولید این فیلم تو ضیح داد: این خبر و صحبت درباره آن بیشتر یک شوخی بود و من بعید می‌دانم که پول زنجانی به ساخت چنین فیلم‌هایی برسد و خوشبختانه در این پروژه چنین انسان‌هایی شریک ما نبودند.

مهناز افشار درباره نفش سپیده در این فیلم گفت: در طول تمام سال‌هایی که در سینما حضور دارم؛ فیلم‌های بسیاری با کارگردان‌های متفاوت بازی کردم که همه آنها را دوست دارم اما واقعیت این است فیلم «بیگانه» از بهترین آثار سینمایی است که در کارنامه کاری خود دارم در واقع تیم تولید با کارگردانی بهرام توکلی از بهترین گروه‌های سینمایی بود.

وی با بیان اینکه بهرام توکلی در سینمای خود یک عبارت دارد بنام «زندگی کن» دارد، افزود: به نظر من سپیده در فیلم «بیگانه» با وجود بحران‌هایی که از سر می‌گذارند در نهایت زندگی می‌کند و من این تلاش را دوست داشتم.

در ادامه حامد ثابت (آهنگساز فیلم) درباره ساختار موسیقایی این فیلم گفت: فیلم «بیگانه» سومین فیلمی است که با بهرام توکلی کار می‌کنم و سلیقه او را به خوبی می‌شناسم بنابراین گپ و گفت‌های بسیار در رابطه با فیلم صورت گرفت و در نهایت به آنچه در بیگانه می‌بینید، رسیدیم.

امیر جعفری درباره نقش خود در این فیلم گفت: تمام هدایت بازی به عهده توکلی بود. من وقتی وارد شدم سعی کردم تمام داشته‌های خود از بازیگری را کنار بگذارم به همین دلیل در این پروژه سینمایی مجری آنچه بهرام توکلی می‌خواست، بودم.

منبع:
به روز شده در تاریخ: چهارشنبه 16 بهمن 1392 ساعت 3:03:15

بیگانه

بیگانه

بیگانه

بیگانه

بیگانه

بیگانه

بیگانه

بیگانه

بیگانه

بیگانه

بیگانه

بیگانه

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما