دانلود

 سينمای ما - نگاهي به سريال «مرگ تدریجی یک رویا» ساخته فريدون جيراني / «مرگ تدریجی یک رویا»؛ سرفصلی جدید از حضور زن در عرصه مجموعه‌های تلویزیونی

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

asrejomeadv
tablighat
 
 
   
 
 
 
 
 
adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
goldiran
Main News
 
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
 
سینمای ما- فیلم علمی تخیلی 100 میلیون دلاری جانی دپ در رقابت با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «ریو 2» در کنار فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» جایگاه متفاوتی کسب نکرد. به نقل از د رپ، در حالی که فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای سومین جمعه پیاپی...
 
سینمای ما- جیمز کامرون کارگردان و سازنده فیلم «آواتار» اعلام کرد فیلمنامه سه فیلمی که می خواهد در ادامه آواتار بسازد تا 6 هفته دیگر آماده می شود.  به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون با بیان این که فیلمنامه سه فیلم بعدی «آواتار» ظرف 6 هفته آینده تکمیل می‌شود، منتظران این مجموعه را خوشحال کرد...
 
سینمای ما- کمپانی فاکس بار دیگر ساخت قسمت دوم فیلم خاطره‌انگیز «خانم داوت فایر» را در برنامه قرار داده است.  استودیوی فاکس 2000 در حال تهیه قسمت دوم فیلم کمدی مشهور سال 1993 یعنی «خانم داوت فایر» است که کریس کلمبوس و رابین ویلیامز را بار دیگر کنار هم قرار می دهد. دیوید برنباوم که فیلم «الف» را نوشته بود مسئولیت ...
 
سینمای ما- با اعلام اسامی دو بخشی که عباس کیارستمی داوری آن ها را در جشنواره کن شصت و هفتم برعهده دارد، روشن شد هیچ فیلم ایرانی در این دو بخش جای ندارد. در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی ...
 
 
سینمای ما- معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی از تمدید مهلت ارائه‌ی آثار به نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه‌ی سینما تا سوم اردیبهشت‌ماه ۹۳ خبر داد.  از آنجا که استقبال اهالی رسانه از این جشنواره بیشتر از میزان تصور بود و به‌دلیل این‌که تماس‌ها و درخواست‌های متعددی درباره‌ی تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره از سوی اهالی رسانه ...
 
سینمای ما- «نیکول گارسیا» کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد. برگزارکنندگان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن، «نیکول گارسیا»، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی را به عنوان رئیس هیأت داوران بخش دوربین طلایی این دوره از رقابت‌‌ها معرفی کردند. پیش از ...
 
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
 
سینمای ما- سردار عزیزمحمدی رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران در نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم خاطر نشان کرد: قرار است 60 نفر از ورزشکاران و 40 نفر از هنرمندان در برزیل حضور پیدا کنند. نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم با حضور محمدحسین لطیفی، سیدجواد هاشمی، محمدرضاگلزار و سردار عزیز محمدی برگزار شد...
 
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
 
سینمای ما- در روزهای اخیر خبری مبنی بر ساخت فیلم بعدی اصغر فرهادی در ترکیه منتشر شده است که روابط عمومی دفتر فیلمسازی فرهادی اعلام کرده است که به هیچ وجه این خبر صحت نداشته و توسط این کارگردان، تکذیب می‌شود..
 
سینمای ما- فیلم کوتاه «صبح روز بعد» در بخش مسابقه بیست ونهمین دوره جشنواره «بلاک» برلین در کشور آلمان حضور دارد. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم کوتاه، بیست و نهمین دوره جشنواره «بلاک» در تاریخ 7 تا 11 می 2014 (17 تا 21 اردیبهشت ماه سال 93) در شهر برلین برگزار می‌شود. «صبح روز بعد» در آخرین روز جشنواره ...
 
سینمای ما- درام پیچیده و تو در توی «گذشته» یک تراژدی از نیات خوب و شروع بد و تصمیم‌های اشتباه است که (همگى) همزمان، درست به نظر می‌رسند. اصغر فرهادی، استیصال و خشم را همراه با تلاش برای تصحیح انتخاب‌های اشتباه در زندگی و تسلیم نشدن درباره گذشته، به نمایش می‌گذارد. در سکانس فوق‌العاده خوب ابتدای فیلم دو نفر را می‌بینیم که ...
 
سینمای ما- تهیه‌کننده فیلم «شب، بیرون» گفت: من درِ تجربه را به روی خودم باز کرده‌ام و زمانی که فکر کنم بازیگر شده‌ام، آخرین روز کاری‌ام است؛ چون همچنان می‌خواهم تجربه کنم و واقعیت این است که مجال تجربه در کارهای دیگر برای من پیش نمی‌آید، اما در کارهای مستقل است که این فضا جاری است...
 
سینمای ما- لئوناردو دی‌کاپریو در تریلر «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی بازی می‌کند. این پروژه تولید شرکت نیو ریجنسی است و انتظار می‌رود تولید آن از سپتامبر امسال شروع شود. «بازگشت»‌ (The Revenant) از روی رمان «بازگشت: رمانی درباره یک انتقام» نوشته مایکل پانکی ساخته می‌شود که سال 2003 منتشر شد...
 
سینمای ما- در سه دهه گذشته آن‌قدر فیلم‌های سطحی و مبتذل درباره جنگ 8ساله عراق علیه ایران و تاریخ انقلاب ساختند و حماسه‌های بی‌نظیر روزگار دفاع ملی را لوث کرده‌اند که می‌توان آنها را یکی از خیل عوامل زاویه‌گیری نسل‌های بعدی دانست. تحریف‌ها، غلوها، صحنه‌های ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف‌تر چنان بود که بیننده با خود می‌گوید اگر جانبازی‌های دوره دفاع یا حکایت‌های دوره انقلاب این بوده که خُنُک‌تر از آن ...
 
سینمای ما- تازه‌ترین ساخته‌های ژان-لوک گدار، برادران داردن، کن لوچ، دیوید کراننبرگ و... در بخش رسمی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند.  اسامی فیلم‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کن پنجشنبه بعد از ظهر در نشستی خبری در پاریس با حضور تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن و ژیل ژاکوب رئیس جشنواره اعلام شد...
 
سینمای ما- مدیران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ‌تقویم جوایز اسکار پیش رو را کامل کردند. برگزارکنندگان جوایز اسکار 25 مارس 2013 اعلام کردند هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه 22 فوریه 2015 (صبح دوشنبه 4 اسفند 1393) در دالبی تیه‌تر برگزار و به طور مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود...
 
سینمای ما- مرضیه برومند معتقد است که چون با عشق فیلم و سریال‌هایش را می‌سازد این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. وی معتقد است: متاسفانه دنیای ما دنیای خیلی خشنی است. ما هنرمندان سعی می‌کنیم این دنیا را بهتر کنیم و دنیایی پر از عشق را بسازیم. به نظر من چون با عشق فیلم و سریال‌هایم را می‌سازم این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. به قول معروف هر آنچه...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 88,0/100 - 183 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 33,2/100 - 28 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 81,6/100 - 86 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 88,0/100 - 182 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,0/100 - 384 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

نگاهي به سريال «مرگ تدریجی یک رویا» ساخته فريدون جيراني
«مرگ تدریجی یک رویا»؛ سرفصلی جدید از حضور زن در عرصه مجموعه‌های تلویزیونی
«مرگ تدریجی یک رویا»؛ سرفصلی جدید از حضور زن در عرصه مجموعه‌های تلویزیونی


سينماي ما- مجموعه "مرگ تدریجی یک رویا" که آخرین قسمت آن هفته گذشته پخش شد، به دلیل قضاوت زودهنگام از امتیاز بالقوه پرداختن به فضا، روابط و مناسبات اقشاری تازه از اجتماع بهره‌ای درخور نبرده است. فریدون جیرانی در نخستین مجموعه تلویزیونی کارنامه خود مضمونی خاص را محور کار قرار داده که با توجه به دغدغه‌ها و علایق او در سینما (نگاه همراه و جانبدارانه از زنان) انتظاری خاص از آن می‌رفت.
محور اصلی کار بازتاب شهرت در زندگی یک زن جوان نویسنده است که وجوهی جدید و خاص از این قشر را مورد بزرگنمایی قرار داده و می‌تواند سرفصلی جدید از حضور زن در عرصه مجموعه‌های تلویزیونی محسوب شود. زنی نه از جنس آشنای به تصویر درآمده در رسانه ملی که دغدغه‌هایی خاص دارد و در کلیشه‌های محدود رایج نمی‌گنجد.
در واقع همین وجه و نکته حساس است که می‌تواند نوع نگاه نویسنده و کارگردان را مورد توجه قرار دهد. نحوه رویارویی سازندگان با این وجوه جدید از زنان، هر چند متأثر از دغدغه و تفکر آنهاست ولی با در نظر گرفتن بازتابی که می‌تواند این تصویر میان مخاطبان عام پیدا کند، اهمیتی ورای طرح یک دیدگاه شخصی پیدا می‌کند.
به نظر می‌آید مهمترین انتقاد به "مرگ تدریجی یک رویا" از همین وجه باشد. هر چند می‌توان درباره کارگردانی، پرداخت تصویری، تدوین، انتخاب و بازی بازیگران و... تحلیل‌های منفی و مثبت به این مجموعه وارد کرد، اما بنیادی‌ترین وجه ناشی از نوعی سهل‌نگری است که از نگاه نویسنده و کارگردان وارد کار شده و این تصویر را برای مخاطب عام مخدوش می‌کند.
در واقع امتیاز بالقوه ترسیم چهره‌ای جدید از زنی با دغدغه‌های تازه در تلویزیون، با نوع نگاه جانبدارانه سازنده بدل شده به تصویری منفی از قشری که مخاطب سابقه ذهنی از آن ندارد. به دلیل نداشتن سابقه ذهنی، مخاطب به همین تصویر ارائه شده بسنده کرده و آن را به عنوان الگوی زن پیش رو یا مستقل (با تعاریف ارائه شده در این مجموعه) به ذهن می‌سپارد.
در شرایطی که مخاطب انتخابی دیگر ندارد، به نظر مهمترین انتقاد به "مرگ تدریجی یک رویا" ارائه تصویری تخت و یک وجهی از این زنان باشد که با وجود تعدد شخصیت‌های این قشر حداقل تلاشی هم برای خاکستری کردن آنان انجام نشده است. زنانی که تنها به دلیل رفاه، فرار از قالب سنتی و داشتن دغدغه‌هایی جدید متهم هستند.
هر چند می‌توان این وجوه را با اشاره‌های روشن‌تر مورد تحلیل و نقد قرار داد، اما نکته اینجاست که این نگاه یک وجهی در پرداخت هم نتوانسته طراحی هنرمندانه و پوششی قابل قبول پیدا کند. مهمترین مصداق در این مورد شخصیت مارال عظیمی با بازی سامیه لک است.
دختری جوان از خانواده مرفه و از هم پاشیده که با نوشتن رمان "گیتی" در مرکز توجه قرار می‌گیرد. مهمترین ویژگی رمان که باعث می‌شود مارال پله‌های ترقی را طی کند، ارائه تصویری خاص از زنان است. استقلال مارال برای کسب اعتبار و چاپ کتابش در کنار مضمون رمان، شخصیتی خاص به وی می‌بخشد که در ادامه انتظاری خاص از وی ایجاد می‌کند.
مارال در ازدواج با حامد یزدان‌پناه (دانیال حکیمی) و حتی نگارش رمان دوم خود "رویا" نیز این مستقل بودن را به نحوی نمایان می‌کند. به خصوص که تفاوت نوع نگاه او در "رویا" در تقابل با همسرش قرار می‌گیرد. اما مارال پای تفکر خود به هر بهایی می‌ایستد و این تقابل را به تعامل تغییر می‌دهد.
اما همین زن که به نظر می‌آید بر اساس دیدگاهی خاص و تثبیت‌شده حداقل برای خودش فکر می‌کند، حرف می‌زند و قدم برمی‌دارد در موقعیتی خطیر که به شکاف در زندگی‌اش می‌انجامد، تبدیل به موجودی منفعل می‌شود که همه کنش و واکنش‌های قبل خود را زیر سئوال می‌برد.
مارال در مواجهه با سقط جنین دچار تردید و گرفتار تناقض می‌شود. جالب اینکه او در رفتارهای نامتعادل بهترین پناهگاه را خواهر دائم‌الخمرش ساناز (ستاره اسکندری) می‌یابد و با برنامه و طراحی او گام برمی‌دارد، طلاق می‌گیرد، از دخترش (هستی) می‌گذرد، قصد مهاجرت می‌کند، هستی را می‌دزدد، به ترکیه فرار می‌کند، با داریوش آریان (ناصر طهماسب) همراه می‌شود و...
هر چند در فیلمنامه تلاش شده برای این رفتارهای متناقض پسزمینه ایجاد شود، اما پرداخت آن هم جوابگو نیست. قرار است خدمتکار خانه‌زاد مارال و ساناز، آفاق (مائده طهماسبی) با اشاره به اینکه مارال از کودکی با قرار گرفتن در بحران قدرت تصمیم‌گیری را از دست می‌داده، توجیه‌کننده این رفتارها باشد. اما سقوط شخصیتی او را نمی‌توان با این ارجاع‌ها باورپذیر کرد.
نوعی تقسیم‌بندی سیاه و سفید شامل حال قشر روشنفکر و سنتی شده و بدون توجه به رنگ‌آمیزی به ارائه تصویری محض از آنها بسنده کرده است. به این ترتیب بین منتسبان هر دو قشر وجوه مثبت و منفی به نسبت ولی یکسان تقسیم شده است. همانطور که مارال و وابستگانش منفی و سیاهند، حامد و وابستگانش مثبت و سفیدند تا همان تفکر یک‌وجهی در کل کار نیز لحاظ شود.
به این ترتیب می‌توان مدعی شد "مرگ تدریجی یک رویا" از امتیاز بالقوه پرداختن به فضا، روابط و مناسبات اقشاری تازه از اجتماع آنگونه که باید بهره نبرده است. به همین دلیل به جای ایجاد سئوال بین مخاطبان و کنجکاو کردن آنها در برخورد با این قصه تازه در تلویزیون، آنها را تنها به تماشای یک قاب محدود فرامی‌خواند. فرصتی برای چالش و قضاوت نیست.
"مرگ تدریجی یک رویا" از سه‌شنبه دهم اردیبهشت روی آنتن شبکه دو رفت. این مجموعه 28 قسمتی به نویسندگی علیرضا محمودی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب داستان نویسنده‌ای جوان به نام مارال عظیمی است که پس از انتشار اولین رمانش "گیتی" به شهرت و اعتباری غیرمنتظره می‌رسد؛ شهرتی که زندگی خانوادگی او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
دانیال حکیمی، سامیه لک، ستاره اسکندری، هوشنگ توکلی، پولاد کیمیایی، فریده سپاه منصور، مائده طهماسبی، آشا محرابی، مهسا کرامتی، شیوا خنیاگر، مهناز انصاریان، فریدون محرابی، علی کاظمی، نیلوفر محمودی، هایده حائری و ناصر طهماسب در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.



منبع خبر : مهر
دوشنبه,4 آذر 1387 - 10:27:47

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد

دوشنبه 4 آذر 1387 - 7:25
-2
موافقم مخالفم
 

من اصلا اين سريالو نديدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

و البته از اين بابت خيلي خوشحالم!!!!!!!!


دوشنبه 4 آذر 1387 - 11:56
-9
موافقم مخالفم
 

مرگ تدریجی... یکی از زیباترین و آموزنده ترین سریالهای تلویزیون بود. واقعا از تماشای آن لذت بردیم.

مهزاد
دوشنبه 4 آذر 1387 - 11:57
46
موافقم مخالفم
 

سريال عالي بود و بازيها عاليتر از كارگرداني مثل آقاي جيراني توقع ديگه اي نمي شه داشت ..

مبنا
دوشنبه 4 آذر 1387 - 12:56
7
موافقم مخالفم
 

سريال مرگ تدريجي يك رويا فيلمي سفارشي از يك وزارتخانه و يا اشخاص خاص بوده است اين سريال ادعا نامه اي عليه نويسندگان غير خودي بوده است كارگردان براساس فيلمنامه سفارشي سعي كرده است همه نويسندگان را پشت ميز محاكمه ي حماقت ، جوياي نام ، بي غيرت ، بي عاطفه ،جوياي نام ، ساده انديش و تحت تاثير آدم هاي بيمار رواني و جريان اپوزسيون خارج از كشور كه اهداف مادي و غير اخلاقي دارند، نشان دهد.

حتي آراس فراري بي هويت كه با باندهاي قاچاق انسان همكاري مي كند ، منزه تر و وجيه تر از مارال است و غيرتي دارد و دلسوز وطن است اما...

نمي دانم اقاي فريدون جيراني بر اساس چه منطق و استدلال عقلي و تعهد هنري اين ادعا نامه سياسي را ساخته تا در اين بازار تهمت و اتهام عليه نويسندگان فيلمي بسازد تا به اصطلاح درس عبرتي باشد براي نويسندگان نسل جوان (از جمله سينما گران جايزه بگير جشنواره ها ) كه فريفته جوايز آن سوي مرز نشوند.

بگذريم كه برخي از رويدادها حوادث فيلم از منطق لازم برخودار نيست.

علي
دوشنبه 4 آذر 1387 - 16:20
1
موافقم مخالفم
 

نگاه يک جانبه و منفي جيراني نسبت به قشر مثلا روشنفکر و مرفه در سريال حالم رو بهم زد.

هديه
سه‌شنبه 5 آذر 1387 - 5:27
6
موافقم مخالفم
 

اتفاقا در كنار نكات منفي كه سريال داشت خيلي نقاط قوي هم وجود داشت و بايد قبول كنيد كه يك كار كاملا و بطور مطلق خوب نيست و حالا قشر نويسنده نه يك قشر ديگه باز بهشون بر ميخورد يكم خوب ظرفيتامونو بالا ببريم و فراموش نكنيم كه فيلم نه واقعيت

شیدا
سه‌شنبه 5 آذر 1387 - 9:34
-3
موافقم مخالفم
 

نگاه تازه و متفاوت بود و البته پرداخت متفاوت تر.اما نگاه به زن امروزی بی رحمانه و یک طرفه بود.شخصیت مارال و حامد تک بعدی بود.در مقابل، بازی و شخصیت ساناز فوق العاده بود.

تحول ناگهانی آراس (با بازی خوب پولاد) و کمک به هم وطن از سوی یک قاچاقچی باور پذیر نبود.


سه‌شنبه 5 آذر 1387 - 12:35
-4
موافقم مخالفم
 

فیلم نامه بسیار ضعیف و اکثر شخصیتها غیر قابل باور بودند


سه‌شنبه 5 آذر 1387 - 19:6
4
موافقم مخالفم
 

ziba va jadid

ایلیا
سه‌شنبه 5 آذر 1387 - 19:18
-3
موافقم مخالفم
 

یک سریال قوی و با معنا و بسیار پربیننده کاش همیشه سریالها اینطور قوی و با کیفیت باشند

کارگردانی و فیلمنامه هم عالی بود

بابک
شنبه 30 آذر 1387 - 10:32
7
موافقم مخالفم
 
«مرگ تدریجی یک رویا»؛ سرفصلی جدید از حضور زن در عرصه مجموعه‌های تلویزیونی

سریال فوق العاده عالی بود...به نظر من سامیه لک خیلی عالی بازی کرد با اینکه اولین بازی اش بود اما خیلی حرفه ای بازی کرد آفرین سامیه

انا
دوشنبه 20 مهر 1388 - 13:57
0
موافقم مخالفم
 

اين سريال از خرداد سال پيش پخش ميشد و سريال خيلي قشنگي بود و واقعا دلم ميخواست هنوز ادامه داشت و من از نويسنده و كارگردان اين سريال وبازيگران اين فيلم به خصوص ستاره اسكندري وتمام كساني كه براي اين سزيال تلاش كردند تشكر ميكنم

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���