دانلود

سينمای ما - نگاهی دیگر به سریال بزنگاه؛ / راز عطاران چیست؟

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

asrejomeadv
tablighat
   
 
 
 
 
 
 
adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سینمای ما- صبح روز بعد از حرف‌های من در «هفت»، نماینده یکی از تهیه‌کنندگان که تمایلی به پرداخت هزینه حضور من و همکارانم در برنامه‌هایش نداشت، اس ام اس داد که همین الان دستمزد معوقه‌ام را به حسابم واریز کرده! همان روز مبلغ را به حساب موسسه محک واریز کردم تا دوستان بدانند حرف‌هایم به خاطر ...
سینمای ما- چند هفته‌اي است كه حرف و حديث‌ها درباره اكران ساخته جديد فرهادي در ايران مطرح شده است. فيلميران مؤسسه پخش‌كننده «گذشته» در ايران حتي عنوان كرده فيلم فرهادي خرداد ماه اكران عمومي خواهد شد. با اين حال اعضاي اداره نظارت و ارزشيابي طي هفته گذشته بارها...
سینمای ما - یادداشت احسان خوش‌بخت بعد از نمایش افتتاحیه فیلم عشاق درگذار، کمدی تازۀ پدرو آلمودوار، که دیشب با حضور بازیگرانش، کارلوس آرِسِز و بلانکا سوائرس، در سینه‌لومیر لندن به نمایش درآمد و از هفته دیگر اکرانِ خارج از اسپانیایش آغاز می‌شود...
goldiran

Main News
 
سینمای ما- ماجرای کتاب، خاطرات 118 روز زندان خبرنگار بی‌بی‌سی، مازیار بهاری است که سال 88 به ایران آمده بود. کتاب داستان او را روایت می کند، در حالی که نامزد حامله‌اش پائولا را در لندن گذاشته و به ایران آمده و در سال 88 به زندان اوین می‌افتد و 118 روز در آن به سر می‌برد. «گلاب» هم لقبی است که او به زندانبانش داده که ظاهرا او از روی بوی گلاب...
 
سینمای ما- ماهنامه 24 نوشت راجر ایبرت در 46 سال فعالیتش 7202 ریویو نوشت و با اینکه منتقد مهربانی تلقی می‌شد، نزدیک 40 فیلم از تعداد نتوانستند حتی نیم‌ستاره از او دریافت کنند. برش‌های زیر از میان نقدهای منفی و بعضاً ویرانگر او در این سال‌ها انتخاب شده‌اند که شم طنز او به‌ خوبی نشان می‌دهند...
 
سینمای ما- فیلم‌های سینمایی «آقای الف» و «ملکه» از چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ و «چه خوبه که برگشتی» از اواسط خرداد اکران می‌شوند. حبیت کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره‌ی مصوبات جلسه‌ی اخیر این شورا بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که فیلم سینمایی «ملکه» از چهارشنبه به جای «تهران 1500» در گروه «استقلال» روی پرده برود. «چه خوبه که برگشتی» به کارگردانی داریوش مهرجویی برای اکران پس از فیلم «ملکه» در ...
 
سینمای ما- فیلم ابرقهرمانی «آیرون من 3» با بازی رابرت داونی جونیر در هفته اول اکران نام خود را در کتاب‌های تاریخ ثبت کرد. با اکران سومین قسمت مجموعه ماجرایی اکشن «آیرون من»، تابستان سینمایی کار خود را با قدرت آغاز کرد. پروژه 300 میلیون دلاری «آیرون من 3» (Iron Man 3) تولید مارول استودیوز و دیزنی یک هفته پیش از آغاز اکران در آمریکای شمالی (3 مه) در 42 بازار در سطح بین‌المللی روی پرده رفت و با 195.3 میلیون دلار بسیار فراتر از انتظار شد...
 
سینمای ما- صبح روز بعد از حرف‌های من در «هفت»، نماینده یکی از تهیه‌کنندگان که تمایلی به پرداخت هزینه حضور من و همکارانم در برنامه‌هایش نداشت، اس ام اس داد که همین الان دستمزد معوقه‌ام را به حسابم واریز کرده! همان روز مبلغ را به حساب موسسه محک واریز کردم تا دوستان بدانند حرف‌هایم به خاطر ...
 
سینمای ما- چند هفته‌اي است كه حرف و حديث‌ها درباره اكران ساخته جديد فرهادي در ايران مطرح شده است. فيلميران مؤسسه پخش‌كننده «گذشته» در ايران حتي عنوان كرده فيلم فرهادي خرداد ماه اكران عمومي خواهد شد. با اين حال اعضاي اداره نظارت و ارزشيابي طي هفته گذشته بارها...
 
سینمای ما- «این یک رویاست»اولین ساخته محمود غفاری در پنجاه و چهارمین جشنواره پراد - فرانسه پذیرفته شد. جشنواره سینمایی پراد که بعد از جشنواره کن قدیمی ترین جشنواره سینمائی فرانسه است و در سال 1959 با همکاری رنه کلر - کارگردان به نام فرانسوی بنیانگذاری شده است ، امسال از ...
 
سینمای ما - یادداشت احسان خوش‌بخت بعد از نمایش افتتاحیه فیلم عشاق درگذار، کمدی تازۀ پدرو آلمودوار، که دیشب با حضور بازیگرانش، کارلوس آرِسِز و بلانکا سوائرس، در سینه‌لومیر لندن به نمایش درآمد و از هفته دیگر اکرانِ خارج از اسپانیایش آغاز می‌شود...
 
سینمای ما- کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» از مردم ایلام خواست، او را در تولید این فیلم در استان، یاری دهند. جهانگیر الماسی که این روزها برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» در استان ایلام به سر می‌برد اظهار کرد: استان ایلام مردمان بزرگ و با دانشی دارد که همه در حال تلاش و کوشش هستند و من افتخار می‌کنم که در این استان مشغول ساختن فیلم هستم. وی با اشاره به خاطرات ناخوش مردم استان از ساخته شدن برخی فیلم‌های سینمایی...
 
سینمای ما- صحبت‌های نیما حسنی‌نسب در برنامه «هفت» خطاب به مدیریت صدا و سیما درباره اوضاع نقد سینما در برنامه‌های تلویزیون بازتاب رسانه‌ای پیدا کرد. حسنی‌نسب از برخورد برخی تهیه‎‌کنندگان تلویزیون که زمان برنامه را با حضور و تخصص منتقدان پر می‌کنند و حاضر به پرداخت ارزش مادی آن نیستند انتقاد کرد و از عزت‌الله ضرغامی خواست به این موضوع رسیدگی شود. وی به عنوان مثال به همکاری خودش در دوره قبل برنامه "هفت" اشاره کرد. سایت "شبکه ایران" پس از این بحث، نظر فریدون جیرانی تهیه‌کننده قبلی "هفت" را ...
 
سینمای ما- جمال شورجه از من خواسته بود که شکایت نکنم و حرف او برای من حجت است. دوم اینکه زمانی که در سال 84 طرح "سمفونی صلح" را که دستور رئیس جمهور روی آن بود به وزارت ارشاد دادم و دست آخر به نام معاونت هنری وقت و مجید انتظامی تمام شد هیچ کس به شکایت من رسیدگی نکرد. این در حالی است که من تمام مستنداتم را به معاونت هنری ارشاد تحویل دادم و حتی روی...
 
سینمای ما- کارگردان «پذیرایی ساده» در ایمیلی به برگزارکنندگان جشنواره آرشیو فیلم و تلویزیون دانشگاه لس‌آنجلس می‌نویسد فیلم او که زمستان گذشته در ایران اکران شد، اثرات دوگانه‌ای بین تماشاگران داشته است: «من افرادی را می‌شناسم که به مدت یک هفته هر روز بعداز ظهر به تماشای فیلم رفتند و هر روز هم مطالبی درباره آن روی صفحه فیس بوک من نوشتند. مقدار زیادی هم نامه‌های تنفرآمیز...
 
سینمای ما- رفتار آن روزهای آدم‌ها با من باعث شد نگاهم به سینما عمیق شود. امروز بابت وجود آن درد خدا را شکر می‌کنم. شاید زمانی می‌گفتم چرا کسی مرا درک نمی‌کند؟ من ترسیدم! اما امروز دیگر از کسی گله‌مند نیستم. آن روزها معدود نفراتی بودند که دردم را با آن‌ها در میان گذاشتم. پرویز پرستویی و پوران درخشنده گفتند آرام باش و دردت را حس کن! امروز حس می‌کنم در یک چاله افتادم که اگر در آن نمی‌افتادم، خطر سقوط در یک چاه وجود داشت ...
 
سینمای ما- تهیه‌کننده «برف روی کاج‌ها» ضمن گلایه از شهرداری تهران، سینما آزادی و حوزه هنری عنوان کرد: برای اکران فیلم باز هم بی‌محبتی حوزه هنری شامل حال ما شده‌، اما گله اصلی‌مان به شهرداری تهران است که اجازه اکران «برف روی کاج‌ها» را در سینما «آزادی» نداد. انتظار داشتیم براساس وعده و وعیدهایی که ...
 
سینمای ما- فیلم سینمایی «ملبورن» اولین کار بلند سینمایی نیما جاویدی نیمه اردیبهشت برای حضور در جشنواره فجر کلید می‌خورد. این فیلم به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی هم اکنون در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و بازیگران این فیلم نیز هم اکنون مشغول تمرین و دورخوانی هستند. فیلمبرداری«ملبورن» به زودی آغاز می‌شود و اولین نمایش آن در جشنواره فجر امسال است. تمام صحنه‌های فیلم ...
 
سینمای ما- حضور پررنگ هنرمندان سینما، تلویزیون و موسیقی در انتخابات شوراها در هفته اول اردیبهشت ماه باعث شد که روزهای سیاسی برای اهالی فرهنگ و هنر رقم بخورد. این حضور حداکثری خالی از حاشیه نبود. در این دوره از انتخابات شوراها هنرمندان نقش بسیار پررنگی داشتند. البته در دوره های قبل نیز ورزشکارانی همچون هادی ساعی، علیرضا دبیر و... حضور داشتند، اما در این دوره هنرمندان مختلفی در حوزه های مختلف ...
 
سینمای ما- الهام نداف: برنامه «هفت» جمعه ششم اردیبهشت میزبان امیر جعفری بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون بود و جعفری به نقد صریح شرایط حاکم در سینما ایران و دفاع از  بازیگران پرداخت. این بازیگر در ابتدای برنامه، درباره تفاوت حضور بازیگران در تئا‌تر، سینما و تلویزیون گفت: «هر بازیگری دوست دارد دیده شود و این دیده شدن در ذات اوست... اصغر فرهادی در جایی گفت از کسانی که می‌خواهند وارد سینما شوند امتحان دیکته بگیرید و اگر...
 
سینمای ما- در برنامه سینمایی «هفت»، نقد فیلم سینمایی "تهران 1500" با حضور بهرام عظیمی نویسنده و کارگردان و نیما حسنی‌نسب به عنوان منتقد روی آنتن رفت. منتقد برنامه ابتدا گفت که حالا پس از اکران عمومی موفق فیلم، فرصت و موقع نقد و بررسی جدی و بدون ملاحظه فیل فرا رسیده و از کارگردان خواست که به اثرش به عنوان یک فیلم مستقل و متعلق به جریان عمومی سینمای ایران نگاه کند نه ولین انیمیشن تولید شده. به گفته حسنی‌نسب، نقد جدی نشان بلوغ جریان انیمیشن است و دلیل این است که...
 
سینمای ما- «برف روی کاج‌ها» یکی از آثار استاندارد‌ تولید شده سینمای ایران در دو سه سال اخیر است. ملودرامی سنجیده با فیلمنامه‌ای شسته رفته، شخصیت‌پردازی عمیق و صاحب هویت، فیلمبرداری متناسب با لحن و حال و هوای فیلم، بازی‌های خوب و در ‌‌نهایت اجرایی که تسلط پیمان معادی را در نخستین تجربه فیلمسازی بلند به رخ می‌کشد. مهمترین موقعیت دراماتیک فیلم «برف روی کاج‌ها» بر پایه نگفتن گفتنی‌ها استوار شده و همه فراز‌های روایتی فیلم که شخصیت‌های قصه را در چالشی اخلاقی قرار می‌دهند، روی این پایه پیش می‌روند. این گفتنی‌ها آنقدر در طول فیلم گفته می‌شوند تا ...
 
سینمای ما- ... در میانه این همه سیاست های غلط، سوء مدیریت، کم کاری و خواب غفلت، میلیون ها نفر دارند "حریم سلطان" می بینند، با "شعر یادت نره" و "چراکه نه" همراه می شوند، "بفرمایید شام" تماشا می کنند، برای آکادمی  موسیقی رای می فرستند، بحث داغ خانوادگی درباره آینده رابطه مثلث یشیم، چنار، توپراک و سرگذشت یوسف و حوّا و لامیا و ایزل است و حول محورِ تحلیل دشمنی خرّم با ماهی دوران و والده سلطان. هنوز بحث اول شدن ارمیا و حذف شدن امیرحسین ...
toptitle
            از سال 1384
boghz

TopFilm
کارگردان : پیمان معادی
(امتیاز 68,1/100 - 16 رأي)
کارگردان : مازیار میری
(امتیاز 76,5/100 - 124 رأي)
کارگردان : بهرام عظیمی
(امتیاز 70,1/100 - 87 رأي)
کارگردان : رضا سبحانی
(امتیاز 45,3/100 - 17 رأي)
کارگردان : بهنام بهزادی
(امتیاز 82,8/100 - 92 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

نگاهی دیگر به سریال بزنگاه؛
راز عطاران چیست؟
راز عطاران چیست؟


سینمای ما - آرمین ابراهیمی: «بزنگاه» حالا به نیمه رسیده است.نوشتن از این مجموعه ی خوبِ سرِ حال دیگر چندان سخت نیست.هوش مندیِ خالقِ این سریالِ مناسبتیِ ساده جایی رو می شود که می فهمیم رسیدن به چنین نتیجه ی جالبی بدون هیچ گونه اغراقٌ غلو و با نمایشِ نٌرمالٌ متعارف سریال های دیگر شروع شده.چند شخصیت دیده ایم، داستانی را سرخوشانه پی گرفته ایم، به شوخی ها خندیده ایمٌ مسیری را آمده ایمٌ ناگهان داریم با جنس تازه یی از سریال های طنز مواجه می شویم.داریم شیوه ی نویی از کٌمدی را تجربه می کنیم.یک نوع کمدیِ بسیار بدیع که روی خطی باریکٌ پیچیده از عناصر اشتراکی ِگوناگون پیش می رود.فیلمنامه ی بسیار خلاقانه و ساختاری منعطفٌ چیره، منتها سازنده گان این اثر می دانسته اند که رسیدن به چنین نتیجه یی تنها وقتی حاصل می شود که گام به گام پله به پله مخاطبِ گٌنگٌ از همه جا بی خبرشان را بکشانندٌ با خود بیاورندٌ این همه تنوع را ناگهانی به وی زورچپان ننمایند.حالا این تنوعی که ازش دم می زنیم چیست؟ با اطمینان کامل می شود گفت هفتاد درصد از مخاطبان این مجموعه که مٌشتی آدمِ بی کارِ ساده هستند (فارغ از این که اصلا آدم «ساده» و «پیچیده» چه نوع آدم هایی می باشند!) جٌز غافلگیری های مضمونی و شیطنت های بی خطر ثابتِ این دست سریال ها با مضامینٌ خطوط و خندیدن به جوک ها چیزی از باقی ماجراها سر در نمی آورند، و چه بهتر، چه بهتر که این قٌماش به خواسته های طبیعی خود که همانا سرگرم شدن باشد برسند و شب با آرامش بیشتری بخوابند! در مسیر این هدف نیز «رضا عطاران» از اعمال کوچک ترین پرداخت بصری پرهیز کرده.از قاب های تکراریِ پیشیانش استفاده نموده و محتملاً از آغاز سری سازی برای تلویزیون نیز دغدغه یی از این دست نداشته است. همانطور که دیگران ندارند. پس بنابراین بارِ هنرنمایی عطاران می ماند بر شانه ی بازی و اجرای داستان. و شاید از این هم محدود تر، فقط اجرا.چون بازیگرانی که او با آن ها سرٌ کار دارد (و اغلب هم از تیمِ آشنای کارهای قبلی اش هستند) تا یک محدوده ی مشخصی جای رشد دارند.هم به دلیلِ محدودیت های فٌرمیِ کار هم به خاطرِ مدیومِ محصوری که عطاران با آن سرٌ کار دارند.اما، هنرِ مهم عطاران و گروه نویسنده گان اش در نقطه یی کاملا غافلگیر کننده می روید؛ ایجادِ موقعیت هایی بسیار بی معنا و پیدا کردن معنا وٌ داستانٌ هیجان از دل همین مشخصات.هیجان، بدون دست زدن به روایت های تو در تو وٌ جفنگ که پیشتر در کارهای خود عطاران وجود داشته اند.داستان، بدون اعمالِ پیچ ها وٌ شخصیت های زائدِ آشنا.هیجانٌ داستان، بدون استفاده از کلیشه ها بدون استفاده از عناصری که تنها ویژه گی شان تزریقِ هیجاناتِ موقتیٌ پوچ است.در حالی که عطاران از همین شیوه ی بدیعِ –به حتم- پیچیده به شکلی از کمدی می رسد که در عین به کار بردن انواعِ گوناگونِ آن اثری درونی خلق می کند که هر برداشت اش (حتا دو سال پس از دیدار اولیه) می تواند بٌرشی باشد از زیستنِ واقعی در یک شهر واقعی با تناسباتِ قابل باور، هر چند هم که جامعه ی آن وقت دچار دگرگونی های آشکار شده باشد این اثر سندی خواهد بود از گذشته ی شهرِ جنون زده.حالا، باقی مانده ی آن میزان از مخاطبانِ بزنگاه، قدم به قدم با سریال پیش آمده اند و می توانند کم کم این ویژه گی های دیریاب را کشف نمایند.می توانند این ویژه گی ها را کشف کنند و در کنارش لذتی مظاعف از سریال شان ببرند.لذتیِ مظاعف؟ بله.این درصد از بیننده گان هوشمند وقتی می بینند پشتِ برنامه یی که هر شب می دیدند ریشه های محکمِ تفکر و خلاقیت وجود دارد، وقتی می بینند این کمدی آنی نیست که سراغ داشتند، آنی نیست که امثالِ «مهران مدیری» با آثار کم ارزش ناقص شان به خورد ایشان می دادند، لذتی چند برابر قبل خواهند برد.در عین حال، موضوعاتِ پوسیده یی مثل اعتیاد و طبقه چند برابر پیش برایشان مهم و قابل پی گیری می شود.
حالا، رازِ عطاران چیست؟


منبع خبر : سینمای ما
یكشنبه,24 شهریور 1387 - 11:50:44

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد

يکشنبه 24 شهريور 1387 - 12:34
-6
موافقم مخالفم
 

فقط می توان این متن را خواند و به آن خندید !

واقعاً جای تأسف است که بزنگاه را این گونه می بینید و کارهای مهران مدیری را آن گونه !!

احسان
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 12:51
-1
موافقم مخالفم
 

اگر بخواهيم مثل خود همين نقد سريال ، نوشته آقاي ابراهيمي را برسي كنيم . بدون هيچ دليلي مي گوييم . اين نوشته در سطحي بودن دست كمي از خود سريال ندارد .

آقا منتقد نداريد . نفد فيلم در سايت قرار ندهيد . ارزش سايت شما بيشتر حفظ مي شود .

نهايت
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 12:54
6
موافقم مخالفم
 

چرا به مهران مديري توهين مي كني آقاي آرمین ابراهیمی،

مهران مديري پدر كمدي ايران است!! به همين زودي مرد هزار چهره را فراموش كرديد؟؟؟؟؟


يکشنبه 24 شهريور 1387 - 13:31
-2
موافقم مخالفم
 

خيلي بكر وكمديه خيلي .اي آقا تو به چه حقي مي گي هفتاد درصد آدم هاي ساده بيكارند تو خودت از هيچي سر در نمي ياري كه اين مزخرفاتو نوشتي . موضوع پوسيده اعتياد هه هه هه تفكري محكم وخلاق هه هه هه .اتفاقا" مردم خيلي خوب ميفهمند ار اون خونه دار تا اوني كه تو اجتماع برو بيا داره . حرفهاي پشت برنامه در اينا : رضا عطاران نيشسته رو چاله دستشويي واي سوسك اومد بخنديد واي غش غش غش كردم .پايين توفيق اجباري از خواب بيدار شده پشت سره درسا وايسه تو صف تا بره دستشويي بازم بخنديد .روز هاي قبل ليوان دندون آقا بزرگ و پشت سرش بازم دستشويي - كامران چايي نادر رو خورده بازم دستشويي .بله بينندگان عزيز اين سريال در قالب دستشويي به مسائل اعتياد و... به خوبي پرداخته.اي آقا جنابعالي كه به كارهاي آقاي مديري مي گي ناقص برو يه جستجويي كن ببين اين اواخر جاييت ناقص نشده؟ ببين تو با اين نگاهت نشون دادي از همه عاميتري ويه جورايي اصلا"از صحبت كردن راجع به مسائل اجتماعي در قالب طنز سر در نمياري برو يه ذره مطالعت رو بيشتر كن برو بابا جان برو.

علی
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 14:7
1
موافقم مخالفم
 

سریال بزنگاه یواش یواش داره بهتر میشه اما هنوز هم معتقدم که رضا عطاران استعداد بالاتری داره چون سریالهای " متهم گریخت . خانه بدوش " نشون میده که عطاران سلیقه مخاطب رو به خوبی میشناسه.

100 درصد معتقدم مدیران صدا و سیما باید از سال اینده وقت بسیار بیشتری رو در اختیار کارگردانهای سریالهای مناسبتی بدهند.

مطمئنا اگه سازندگان سریال ها وقت بیشتری داشته باشند بهتر و با تمرکز بالاتر کار میکنند.

امسال فقط سریال شبکه دوم وقت زیادی داشت اما بقیه کارگردانها وقت کمی داشتند.

برای ساختن سریال 26 قسمتی حداقل باید از 6 یا 7 ماه قبل کارگردانها رو مشخص کنند نه اینکه بیان به فاصله 3 یا 4 ماه کارگردان رو انتخاب کنند.

بدون شک هر 4 سریال امسال نسبت به کارهای قبلی این کارگردانها ضعیف تره ولی خب از هیچی بهتره و البته بزرگترین کارگردانها هم چندین کار ضعیف دارند.

امیدوارم از این به بعد صدا و سیما زودتر کارگردانهای مناسبتی رو انتخاب کنه. برای سریالهای 26 قسمتی 6 تا 7 ماه وقت لازمه. چون باید 3 ماه روی فیلمنامه کار بشه و 1 ماه هم مرحله پیش تولید طول میشه. 3 ماه تا 4 ماه هم حداقل برای فیلمبرداری لازمه.

صدا و سیما طوری برنامه ریزی کنه که سریال ها تا قبل از ماه رمضان کاملا فیلمبرداری بشن نه اینکه موقع ماه رمضان هم فیلمبرداری ادامه داشته باشه.

سهيل
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 14:16
-1
موافقم مخالفم
 

نويسنده عزيز در اين كه رضا عطاران يكي از كارگردانهاي خوب عرصه طنز كشورمان است شكي نيست او با ساخت مجموعه هايي چون خانه به دوش، متهم گريخت و تا حدودي ترش و شيرين كه همگي با استقبال خوبي از سوي مخاطب روبرو شدند قابليت هاي خود را در زمينه طنز به همه ثابت كرد ولي دوست عزيز قرار نيست به واسطه ساخته هاي قبلي اين كارگردان نكات منفي موجود در سريال بزنگاه را نبينيم به زنگاه به واقع نسبت به كارهاي قبلي رضا عطاران ضعيف تر است چه از نظر كارگرداني و چه از نظر متن و مضمون بازي بازيگران بزنگاه هم چندان چشمگير نيست افرادي مانند حميد لولايي ، علي صادقي و خود رضا عطاران در مجموعه هايي كه پيش از اين در آنها ايفاي نقش كرده بودند بسيار قوي تر ظاهر شده اند به طور مثال حميد لولايي بزنگاه را با حميد لولايي در خانه به دوش و زير آسمان شهر قياس كنيد؟؟؟

متاسفانه امسال سطح سريالهاي مناسبتي ماه رمضان بسيار پايين است و تنها مجموعه هاي روز حسرت و مثل هيچ كس تا حدودي قابل دفاع مي باشد

اما در قياس با سالهاي گذشته و مجموعه هايي چون ميوه ممنوعه، صاحبدلان، او يك فرشته بود و ... سريال هاي امسال نزول فاحشي داشته اند.

ماني
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 15:58
4
موافقم مخالفم
 

برو بابا دلت خوشه !!!!!!

اين اولين باريه که توي اين سايت حرفمو با يه جمله ميزنم ولي حقت بدتر از اينه هيچ وقت به مخاطبت توهين نکن و به خاطر بالا بردن يکي ديگه طرف ديگه رو خراب نکن کاش ادمي با طرز فکر شما از عطاران تعريف نکنه چون نيازي نداره به خاطر نمايش شايستگي خودش ديگران رو تخريب کنه و نه حتي نقد کنه !!!!!!!!که شما تخريب کردي فقط !هم بيننده و هم بقيه طنز پردازارو !

مهیار
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 16:11
0
موافقم مخالفم
 

وقتی یک نفر به خودش اجازه می ده در یک کلمه آثار یکی از محیوبترین کمدین ها رو (مهران مدیری) کم ارزش تلقی می کنه مطمئنا اسمش منتقد نیست .

علیرضا
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 16:14
2
موافقم مخالفم
 

واقعا کار امثال «مهران مدیری» کم ارزش و ناقص است و «بزنگاه» مجموعه ی خوبِ سرِ حال ؟

این کار نه متن درست و حسابی داره و نه بازیهای چشم گیر و قابل توجه ! صرفا یه سری بداهه که از فرط تکرار عذاب آور شده .

لولایی برای هزارمین بار کلیشه خشایار رو تکرار میکنه و بقیه هم کپی درجه چندم همون آثار کم ارزش و ناقص«مهران مدیری» هستن .

راز عطاران توهین به شعور مخاطب است !

sara
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 16:26
0
موافقم مخالفم
 

واقعا مسخره است!مهران مدیری کارهای کم ارزش و ناقص داره و عطاران کارهاش عمیقه و ماها که ساده و کم عقلیم متوجه پیچیدگیها و ظرافتهای ناب اون نمیشیم و شما متوجه میشی؟؟؟ واقعا توهین از این بیشتر؟؟؟ کاملا مشخصه که ای یادداشت دفاعی است از خانم صوفیا نصراللهی با اون نقدر مسخره شون. نمی دونم شما چی از عطاران دیدید که اینطور سنگش رو به سینه می زنید؟؟؟

راضیه
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 16:35
5
موافقم مخالفم
 

سلام.ای ول عطاران.واقعا کارت درسته

مهدی
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 16:36
3
موافقم مخالفم
 

کارهای قبلی عطاران خوب بود، ولی بزنگاه در موارد مختلف به شدت ضعف دارد.

فکر نمی کنم که برای با ارزش جلوه دادن کار عطاران، حتما لازم باشد که آثار مدیری را بی ارزش بنامیم و مدیری را تحقیر کنیم.

هر اثری و خالقش به تنهایی گویا هستند.

از مردم
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 16:42
-1
موافقم مخالفم
 

خوبه برای تمرین نقد نویسی بد نیست. نمی دونستم امیر قادری به همه اجازه همکاری با سایت رو میده. متاسفانه شما از درک ابتدایی ترین مسائل عاجز ماندی و انوقت پز روشنفکری هم می دهی! شما اول درس اخلاقیات را بیاموز بعد بیا اینجا نقد بنویس. کامنت های من خیلی تو این مدت سانسور شدند و منتقدان جوابشان را نگرفته اند. از مسوولین سایت خواهش می کنم از این اعمال دست بردارند نا منتقدان کم مایه ما بفهمند نظر مخاطبشان درباره نقد های به واقع پوچشان چیست.

الناز
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 16:50
4
موافقم مخالفم
 

فقط یک انسان با درجه هوشی زیر حد نرمال می تونه راجع به مهران مدیری اینطوری حرف بزنه

علي
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 17:37
9
موافقم مخالفم
 

آرمين ابراهيمي عزيز راستيتش بنده گه گاهي به روزنوشت هاي امير قادري سر مي زنم و همچنين بعضي از يادداشتها و كامنتهاي هم كافه ايهايش را مطالعه مي كنم. راستيتش تا حالا به هيچ وجه در آن كافه كامنت نگذاشته ام و فقط گاهي نظاره گر آن هستم. اگر اشتباه نكنم شما هم يكي از اعضاي آن كافه هستيد و البته يكي از عصبي ها و تندروهاي آن در برخورد با "پديده ها"!

يكي از مشكلات شما كه دوستان آن كافه و حتي خود امير قادري را هم اذيت مي كند، اين است كه نقد را محل توهين و فحش و فحش كاري و بيان صحبتهاي احساسي قرار مي دهيد. طي اين مدت زياد بنده پي برده ام كه شما با برخي كارگردانان بزرگ، از داريوش مهرجويي بگيريد تا مسعود كيميايي و مهران مديري مشكلات بسياري داريد و به شخصه شاهد توهينهاي عجيب و غريبتان به آنها كه هيچ پايه و منطقي پشتشان نبوده، بوده ام. در واقع ضعف اوليه شما اين است كه نمي دانيد وجود حرص و عصبيت در يك يادداشت، كل آن را به زير سوال خواهد برد. خودماني مي گويم؛ مخاطب با خودش مي گويد: از چي مي سوزي؟ خورده حساب شخصي داري؟ حسادت مي كني؟ و...

هنوز هم توهينهاي عجيبتان براي مثال به داريوش مهرجويي يادم نرفته. خب شما با اين پيش زمينه به نقد سريال بزنگاه نشسته ايد. مشكل ديگر شما هم همين است كه از كساني كه حاميشان هستيد، در مقابل توهينهاي عجيبتان به برخي ها، ‌اينبار دفاعيه ها عجيب تر مي نويسيد! و مشكل بزرگتر كه ‌آن هم قابل پيشبيني بود، اين است كه در راحت ترين، دم دستي ترين و سطحي ترين شكل ممكن، در نقد سريال كارگردان مورد علاقه اتان، ضمن دفاع چشم بسته از او، كارگرداني كه همه او را رقيب كارگردان مورد علاقه اتان مي دانند و شما از او متنفريد را مقابل كارگردان مورد علاقه اتان قرار مي دهيد و به سطحي ترين حالت ممكن به قياس مي پردازيد و به كارگردان مورد علاقه اتان ارج مي نهيد! بايد گفت كه خدا رحم كرد كه اين يادداشت را براي روز نوشت هاي امير قادري نفرستاديد. وگرنه باز هم هتاكي هاي بسياري مي كرديد و فحش هاي آبداري در ته آن، بدون هيچ ربطي به مهران مديري مي داديد. به طوري كه شخص امير قادري شرمنده مي شد و تمامش را سانسور مي كرد! متاسفانه سابقه خوبي نداريد!

پس شما در همان ابتدا نمي توانيد منتقد خوبي باشيد. چون صرف نظر از دانش، ولي توانايي غلبه بر احساستان را نداريد و حرمت قلم را هم نمي دانيد!

بگذريم. حالا بگذاريد در باب بزنگاه نظر خود را بگويم. اصولا بنده رضا عطاران را بسيار دوست دارم. طنز را خوب مي شناسد. خانه به دوش و متهم گريختش و تا حدودي ترش و شيرينش را دوست دارم. ولي مشكل عطاران اين است كه بر روي يك نوار قرار گرفته و گاهي از اين طرف به آن سو حركت مي كند و گاهي از آن طرف به اين سو! رضا عطاران بيش از حد دچار تكرار شده. عطاران و اعتبار كارنامه اش همان سريالهاي ماه رمضانش است. وقتي عطاران مي خواهد طنز بسازد، قاعده مشخص است. يك داستان ساده و گيرا، يك محيط رئال و شوخي هاي به ندرت فانتزي، يك تيم بازيگران مشخص با بازيهاي كليشه شده؛ از خودش بگيريد كه اين تيپ را ديگر دو رقمي بازي كرده تا علي صادقي و حميد لولايي. فضاي فيلم هم فضاي لودگي و مزه پراكني است. خب همين؟ آقاي آرمين برادر عزيزم اين كاري دارد؟ كار عطاران در تكرار خودش به جايي رسيد كه براي مثال مخاطب قدرت تفكيك سريالهايش را در گذر زمان ندارد! حتي نام سريالهاي خانه به دوش و متهم گريخت را هم مي توان بر روي هم گذاشت. به طوري كه دقيقا متناسب با محتواي يكديگرند! متهم گريخت بر روي خانه به دوش : در حالي كه فردي پولهاي شخصيت اصلي داستان يعني حميد لولايي را دزديده و او بدبخت شده و در پي متهم است. نام خانه به دوش بر روي متهم گريخت : در حالي كه سيروس گرحستاني با خانواده اش خانه به دوش شده و آواره تهران! حالا به اينها بازيهاي تكراري، جنس شوخي هاي تكراري و لودگيهاي بازيگران و خود عطاران را اضافه كنيد. قشنگي اش يكبار. دو بار. سه بار. اما بيش از اين، ديگر ملال آور مي شود. عطاران عزيز دارد به ما مي گويد جنس ديگري نمي تواند كار كند. هم خودش جنس بازيهايش چه در سينما و چه در تلويزيون ذره اي از هم تفاوت ندارند و هم سريالهايش. اما بزنگاه با همان مولفه هاي تكراري و ديگر كليشه شده و نخ نماي عطاران، چندين قدم از سريالهاي پيشينش هم عقبتر است. شوخي هايش نه گيرايي گذشته را دارد و نه عمق آنها را. هر قسمت فاقد محتواست و اگر يك قسمت را مشاهده نكني، نه چيزي از داستان را از دست دادي و نه شوخي نابي را! ريتم كار ملال آور است و هيچ خلاقيتي در تكنيك سريال نيست. عطاران اينبار در تكرار خودش هم موفق نبوده و ضعف هاي سريالش صداي همه را درآورده. عطاران اينبار به جز وجهه ي هنري، بلكه وجهه ارزشي را هم از دست داده. دقت كنيد بنده نه سردبير كيهانم و نه روزنامه جوان. به تفكرات آنها اهميتي نمي دهم. ولي عطاران اينبار در برخورد با مقوله اعتياد و جامعه بسيار بد و آزار دهنده عمل كرده. به گونه اي كه خانواده بنده كه با اشتياق، هميشه سريالهاي عطاران را دنيال مي كردند، اينبار به طرز جالبي اعتراض كردند و عين جمله هايشان اينگونه بود كه : عطاران ديگه شورش رو درآورده. خيلي بامزست!! اينا ديگه مزه نيست. بي ادب و....

عطاران را حتي اگر سريال هاي تكراري بسازد، ولي به خاطر شيريني سريالهايش دوست دارم. ولي بزنگاه معجون عجيبي درآمده كه نمي توان لحظه اي دوستش داشت. بزنگاه ضعيف ترين ساخته رضا عطاران است. اما تفاوت مهران مديري با رضا عظاران اين است كه مهران مديري مدام در پي يافت فضاهاي جديد و دور از ذهن ماست. اگر عطاران در ساده ترين حالت، همان جامعه را با شوخي هاي كليشه شده اش انتخاب مي كند، ولي مديري و تيم نويسندگانش هر بار فضاي تازه اي خلق مي كنند. همچون شبهاي برره و مرد هزار چهره، هر بار يك فضا و دنياي فانتزي را نمادي از جامعه و مناسبات سياسي و فرهنگي و... كشور قرار مي دهند. آنجاست كه با هوشياري مديري بزرگ و تيم نويسندگان فوق العاده اش، هر ديالوگ شبهاي برره و مرد هزار چهره(شاهكار بزرگ و بهترين طنز تلويزيوني ايران) حاصل تفكرات عميقي مي شود. در واقع اگر عطاران ادعايش را دارد كه از دل جامعه صحبت مي كند و فقط هر بار با ايجاد يك فضاي شوخ و شنگ با خودش و عده اي شوخي مي كند و از اجتماع(به خصوص در بزنگاه) فقط همين در اجتماع بودن را مي داند، ولي مديري علاقه اي به تظاهر ندارد. او از جامعه فاصله مي گيرد و در محيطي ديگر چه در قالب طنز فانتزي و چه رئال، كل مناسبات كشور را هدف قرار مي دهد. يك مسير رفته را ديگر تكرار نمي كند، از خودش گرفته تا تك تك عواملش براي ساخته بعدي 180 درجه تغيير مي كنند و هر بار مخاطب را غافل گير مي كند. نتيجه اش مي شود شبهاي برره و باغ مظفر(به جز 10 قسمت پاياني) و مرد هزار چهره. مرد هرار چهره اي كه ادعاي صحبت از جامعه را ندارند، اما خود جنس جامعه است و هر ديالوگش حساب شده و حاصل تفكرات عميق است. خلاقيت و تازگي و شادابي و طراوت در هر سكانس موج مي زند و طنز نهفته در هر سكانس، آنقدر عميق است كه به جز خنده هاي بلند و جانانه، همه را به فكر فرو مي برد و هر كس از زاويه ديد خود يك جور برداشتي از آن شوخي و سكانس مي كند. نتيجه همان شد كه هر سكانس مرد هزار چهره واكنش تمام مردم را در پي داشت و هر كدام يك برداشتي كردند و نقدهاي بر اين سريال سر به فلك گذاشت! دليلش مشخص است. چون مرد هزار چهره ظاهر و باطن "پري" داشت و توجه عامه مردم و منتقدان و روشنفكران را برانگيخت. اين ويژگي بزرگ مهران مديري است كه همچنان طنزهايش شيرين و دوست داشتني هستند و از همين رو هنوزم در عرصه طنز سازي جايگاه نخست را دارد و مرد هزار چهره اش هيچ گاه از يادمان نخواهد رفت. اين همه هوش و خلاقيت و تازگي و طراوت و تفكر را در چه سريال طنز ديگري مي توان يافت؟

اما عطاران به نظرم بايد مسيرش را عوض كند. اگر همين مسير را ادامه دهد، حاصل كار بعديش شكست بزرگتري از بزنگاه خواهد بود. عطاران نياز به تازگي دارد. براي من اجتماع در مرد هزار چهره بيشتر قابل لمس است تا براي مثال در بزنگاهي كه فقط ادعاي بودن در اجتماع را دارد و در سطحي ترين حالت ممكن فقط همه چيز را مسخره مي كند!

اگر دوست عزيز شما هم ديدگاه هاي افراطي را كنار بگذاريد، پي خواهيد برد كه چرا اينبار انقدر از سريال عطاران انتقاد مي شود. عطاراني كه سريال هاي گذشته اش مورد پسند همه بود. به جاي اينكه در يك نقد پاي هنرمند ديگري را به ميان بكشيد و بي دليل ضعيف ترين ساخته عطاران را بهانه اي براي قياس او با مهران مديري قرار دهيد، اندكي منطقي تر و هوشيارتر باشيد. مديري زماني استاد عطاران بوده. ولي عطاران انقدر باهوش و توانا بود كه به سرعت رشد كرد و حالا خودش يك معلم است. ولي تفاوتش با مديري همين است كه مديري يك استاد با تجربه است. همان نكاتي را كه در بالا اشاره كردم، به درستي مي داند و از همين رو هيچ گاه تكراري نيست. ولي عطاران هنوز فوت كوزه گري را فرا نگرفته و بايد اين شكست ها را تحمل كند تا بشود يك استاد واقعي. ارزش يك فعاليت هنري در تازه بودن و خلاقيت به خرج دادن است. تفاوت بايد باشد بين مهران مديري بازيگر كه در دايره زنگي آنجور بازي مي كند و در هميشه پاي... يك جور ديگر، با عطاراني كه هميشه يكجور است. زيبا و دلنشين... ولي تكراري و قابل پيشبيني.... اين است كه ذات هنر را به زير سوال مي برد! هنر يعني خلاقيت... نه تكرار كردنهاي ملال آور! همين تكرار يعني نداشتن هنر خلاقيت.

عطاران ديگر بايد انتقادها را به طور كامل گوش دهد. چون به نفعش است. يادداشتهاي چشم بسته و از روي علاقه اي چون يادداشت اين دوستمون هم فقط باعث پسرفت هنرمندان ما مي شوند. چون براي آثار ضعيفشان، تعريف و تمجيد هم مي شوند!! اگر عطاران سريال 4 خانه را هم ساخته بود، به طور حتم توسط اين دوست ما مورد تشويق قرار مي گرفت!

به اميد موفقيت براي عطاران عزيز در كارهاي آتي. موفقيت عطاران و مديري، موفقيت طنز ماست.

رضا نوروزی
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 17:50
3
موافقم مخالفم
 

سلام به همه دوستان

نویسنده محترم من خودم طرفدار رضا عطاران هستم اما این سریال بسیار ضعیف هست و اصلا طنز نیست بلکه هجوه.از سریال های پیشین خود یک پله که چه عرض 10 پله پایین تر است.

ببینم مهران مدیری کجا طنز سخیف عرضه کرده؟؟ برره رو یادتون رفته؟ پاورچین باغ مظفر و این سرال اخرشون مرد هزار چهره؟؟ هر کدوم از این هنرمندان یک نوع طنز خاصی دارند.چرا به مهران مدیری توهین کردین؟؟ من واقعا موندم که چرا سینمای ما اجازه منتشر کردن چنین مقاله ایی رو دادند.من به شدت معترض این قضیه هستم و از مسئولان سینمای ما خواستار توضیحات قانع کننده ایی هستم

با سپاس رضا

مهربان
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 18:5
-3
موافقم مخالفم
 

نقدتان کاملا بی شعورانه بود! با عرض معذرت!!!!

می تونید خیال کنید من هم جزو همون دسته آدم بیکار ساده هستم که به شوخی های بی مزه عطاران در بزنگاه می خندم و اصلا به تفکر عمیق پشتش کاری ندارم!!!!

خوش به حال شما که معنای عمیق همه جیز رو می فهمید.حالا سعی کنید معنای عمیق بی شعورانه رو هم بفهمید.موفق می شید مطمئنا.

خوب شد نمردیم و معنی تفکر عمیق و آثار کم ارزش ناقص رو هم فهمیدیم!

sanaz
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 18:40
5
موافقم مخالفم
 

هرچي كه هست لااقل لحظات خوبي داره و وقت آدم به راحتي و لبخند مي گذره


يکشنبه 24 شهريور 1387 - 18:48
-1
موافقم مخالفم
 

بازم میگم بدتر از بزنگاه نمیشد ساخت

سیاوش
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 18:53
-2
موافقم مخالفم
 

آقای آرمین ابراهیمی کاملا درست گفتی.......

دیگه یکی یکی منتقدهای این سایت دارند از این سریال هوشمندانه تعریف و حمایت میکنند.

اگر چه هستند کسانی که در هر مطلب مربوط به سریال موفق و جنجالی بزنگاه شلوغ کاری میکنند که اینها متاسفانه 99 درصدشون طرفدار مهران مدیری هستند و میخواند سنگ مدیری را به سینه بزننددددددددددددددد و حرف خنده را میزنند که شما هایی که حمایت میکنید خود عطاران هستید یا از او پول گرفتید که واقعا نمیشه چیزی گفت به این جور آدمها.

راستی پس به این آدمها هم میشه گفت شماها هم خود مدیری هستید یا از مدیری پول گفتید که در پستهای مربوط به عطاران جنجال سازی کنید...

برید کاسبیتون را یه جا دیگه کنید که اینها دیگه قدیمی شده و بزرگترین سایت سینمایی ایران از این سریال تا به حالا تعریف کرده هست.

بزنگاه سریال هوشمندانه ای که پر از حرف هست که علاوه بر سنتها و باورهای غلط ما و طعنه های سیاسی و به خصوص اجتماعی فراوانی دارد...

اینها چه مدانند باید برند چهار خونه و باغ مظفرشون را ببینند....

راز موفقیت رضا عطاران بازیهای استثنایی و فیلمنامه های قوی و کشف او در بازیگران جدید و اجرا و کارگردانی عالیست که او را سردمدار طنز اجتماعی قرار داده هست که تا 100 سال میماند نه خزعبلات و تخیلی بازیها ی دیگر طنزسازان ما...

در ضمن موفقیت این طنز را باید به این شکل هم دید که تا حالا از صادقی بازی نگرفته هست و یا ایده استثنایی داشته که فقط از عکس احمد پورمخبر کشف خودش استفاده میکند.

درود بر بزنگاه....

راستی با این مخالفان به قول طعنه خود عطاران نباید با این جماعت سیخ به دست درگیر شد.... حالا کی هست که بفهمه؟؟؟؟

فاطمه
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 19:6
-4
موافقم مخالفم
 

امثالِ «مهران مدیری» با آثار کم ارزش ناقص شان به خورد ایشان می دادند، لذتی چند برابر قبل خواهند برد

***********************************

معلومه که جدا از طنز هیچی نمی فهمید که اینجوری از مدیری حرف می زنید.پیمان قاسم خانی رو با نویسنده های عطاران اصلا نمیشه مقایسه کرد! خنده داره که از ظرافت هاش این جوری حرف می زنید.همین مرد هزار چهره رو با این سریال فست فودی ماه مبارک عطاران مقایسه کنید تا دستتون بیاد طنز چیه؟

siavash
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 19:55
6
موافقم مخالفم
 

agha matlabet jalebe va manam bahash movafegham, vali kheili sakht khoondamesh, hegaresheto eslah kon baradar.

ملیسا
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 20:49
0
موافقم مخالفم
 

عجب نکته ای را بیان کردین.من به شخصه کمدی خاصی را که می گویید فهمیده ام.دارم یک صحنه بیمزه را نگاه میکنم و توقع ندارم بتوانم ادامه بدهم اما یکدفعه میبینم کلی با آن صحنه حال کرده ام و تازه با اشتیاق بیشتر دنبال اش میکنم.درست گفتید.

م
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 22:4
-4
موافقم مخالفم
 

بزنگاه تنها چیزی که ندارد موضوع است!و همین باعث میشود که دیگر نتوانیم به رضاعطاران و سروش صحت اعتماد کنیم

فکر نکنم دیگه رضا عطاران بتونه اون محبوبیت قبلیه خودش رو که در بین تماشاگران داشت پیدا کنه

mohsen shakiba
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 22:6
1
موافقم مخالفم
 

jaleb ast.movafegham ke seriyale tazeee dar zamineye tanz ast.amma bad amoozihaee darad ke bayad jeloshan gerefte shavad

عسل
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 22:20
5
موافقم مخالفم
 

ببخشید من فک کنم خوب متوجه نشدم معنی این جمله یعنی چی:آنی نیست که امثالِ «مهران مدیری» با آثار کم ارزش ناقص شان به خورد ایشان می دادند.........یعنی اثار مهران مدیری کم ارزش و ناقصو مزخرفه؟؟؟؟؟؟؟؟ ارررررررررره؟ بعد میشه معنی این جمله های پیچیده ای که اینقدر تو هم رفتن و بی معنی شدن رو یکی بگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این اقا ارمین میخواسته بگه خیلی حالیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بهناز
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 22:42
1
موافقم مخالفم
 

اولاكه اين كارعطاران ازبقيه كاراش ضعيف تره چه به لحاظ فيلمنامه وچه به لحاظ خلاقيت.(گرچه ازدوتاكارطنزمناسبتي ديگه بهتره)اما

چيزهايي كه ايشون گفت تنها برداشت شخصيه خودشونه.وعجيب ترحمله تندوگزنده ايشون به مهران مديريه//مديري كه باآثارفاخرش هميشه وهميشه بدعتي دركارطنز به وجودآورده وجزومعدود برنامه سازانيه كه درپشت كارهاش فكروخلاقيت بوده وحاضرنيست مخاطبش روبه هرقيمتي بخندونه ...

خيلي بي ادبانه وگستاخانه درباره مديري اظهارفضل فرمودن ايشون!!

چراهركس به خودش اجازه ميده نقد بنويسه و نظراتش روبيان كنه؟!

مديري درزمينه طنزتلويزيوني صاحب سبكه و مسلماكسي كه چنين عنواني رو به دست آورده(چيزي كه خيلي ها بهش اشاره كردن)هميشه چيزي درچنته داشته كه تونسته 15سال -ازسال 72-همچنان حضورداشته باشه .كسي كه اثرنازل وبي ارزشي روبه خوردبيننده بده خيلي زود محومي شه .جناب منتقدعزيز سعي كنيدخوب فكركنيد خوب ببينيد و بعد بنويسيد!

یک خواننده
يکشنبه 24 شهريور 1387 - 23:4
1
موافقم مخالفم
 

کی گفته کارهای مهران مدیری کم ارزش است؟ شما با کدام اجازه و مدرک چنین چیزی می گویید و در سایتتان می نویسید؟یک سریال مهران مدیری می ارزد به تمام کارهای مثل عطاران.


يکشنبه 24 شهريور 1387 - 23:14
1
موافقم مخالفم
 

من ميدونم راز عطاران چيه : دستشويي . تو خونه به دوش يه ملت منتظر حميد لولايي پشت دره دستشويي ،ترش و شيرين : ماكه دستشوييمون تموم شد ،سه در چهار كه مشاور كارگردان بود يا تو دستشويي موبايل بازي ميكردن يا منتظر الورود به دستشويي ، تواين سريال هم كه قربونش برم كه دستشويي داره بيداد ميكنه ديدي كاري نداشت البته واسه شما آقا آرمين با اين نظراتون معلومه كه خيلي سخته بود تا بفهمي كه خوب خدا رو شكر فهميدي . در ضمن آخرين بارتون باشه راجع به مديري ببخشيد آقاي مديري اين نظر ميديد فهميدي يانه ؟ اصلا" عزيزم نظر نده خلاقيت كمري بكر هه هه هه هه هه ...........................................

منصور
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 0:14
1
موافقم مخالفم
 

رضا عطاران هر چی ساخته قشنگ بوده

هر چی ساخته عالی بوده

همیشه هم همیجنوری بود حالا شما اگر متوجهش نشدید مشکل خودتون است

به هر حال توی این بلبشو این که شما از این سریال طرفداری می کنید خیلی خوب است

موفق باشید


دوشنبه 25 شهريور 1387 - 0:52
1
موافقم مخالفم
 

تو تیتراژ ابتدایی سریال بزنگاه مینویسه"به یاد حسن حامد"حالا این حسن حامد کیه؟

کمال
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 1:44
1
موافقم مخالفم
 

عجیبه!! خیلی عجیبه!!

این دوستمون جوری حرف زده انگار راجع به یه سریالی خیالی ازعطاران اظهارنظرکرده نه مزخرفی به اسم بزنگاه!!!

aram
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 1:50
-3
موافقم مخالفم
 

merci az naghde agahanatoon

پوررجب
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 2:6
-5
موافقم مخالفم
 

یکی بیادحرفای این آقارو معنی کنه!!!!

کجایی اخوی؟؟؟

مثل اینکه حسابی پرتی!!!!!!!

این خزعبلات چیه بافتی؟؟

البته میتونی این کشف هات رو تو کایه دوسینما هم چاپ کنی !!!

نجمه میرزایی
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 2:22
3
موافقم مخالفم
 

با سلام خدمت آقای ابراهیمی عزیز

نوشته های شما را همه جا دنبال می کنم و همیشه منتظر کارهای خوب شما هستم

سریال بزنگاه طرح های جدیدی در ساخت سریالهای کمدی رمضانی ارائه داده

مرتبا این مجموعه را دنبال میکنم و با این که 2قسمت اولش را ندیده ام اما از پیگیران جدی کارهای عطاران هستم

قبول دارم که او در این مجموعه حرفهای جدیدتری برای گفتن دارد

عليرضا
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 6:3
-5
موافقم مخالفم
 

بهتر بود ميگفتيد كه مجبوريم نگاهی دیگري به سریال بزنگاه بيندازيم.

مجبوريم از اين زاويه نگاه كنيم.

........................... يك بار سر بزنيد::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

آنونس؛عكس؛مشخصات فيلمهاي امروز سينماي ايران ( به روز )

http://edv.blogfa.com

vandad
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 6:7
6
موافقم مخالفم
 

albate dar ziraki va hooshe ataran shaki nist.bedoone tardid ataran tooye tamame in salha tanzi ro be namayesh gozashte ke ba vojoode khas boodanesh nazare aame mardomo jalb karde,ama nabayad az in hambegzarim ke nemishe be hamin asooni asare MODIRIO kam arzesho naghes bekhoonim

آنا
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 6:34
4
موافقم مخالفم
 

سريال بزنگاه حال و هواي خوبي داره و داراي لحظات جالب و خنده داريه كه مصنوعي نيستند

البته با خط هاي آخر اين نوشته در رابطه با مديري مخالفم چون كارهاي مديري همه جالب و جديدن و مردم آنها را دوست دارن حالا اگه يه عده اين وسط به مديري حسوديشون ميشه و از اون خوششون نمياد يه بحث ديگست...

dorreh
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 7:17
2
موافقم مخالفم
 

movafegham bahatoon gol goftinnnnnnn 100%


دوشنبه 25 شهريور 1387 - 9:13
-3
موافقم مخالفم
 

بزنگاه معرکست و نقدت عالی

ليلا
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 9:37
4
موافقم مخالفم
 

تو حق نداري راجع به مهران مديري اين طور بنويسي

اون پيشكسوت طنز ايران معاصره

خيلي حرفت بد بود


دوشنبه 25 شهريور 1387 - 10:39
-2
موافقم مخالفم
 

اين درصد از بينندگان هوشمند وقتي مي بينند پشت برنامه اي كه

هر شب مي ديدند ريشه هاي محكم تفكر و خلاقيت وجود دارد وقتي مي بينند اين كمدي اني نيست كه قبلا سراغ داشتند اني نيست كه امثال مديري با اثار كم ارزش و ناقص شان به خورد ايشان مي دادند لذتي چند برابر قبل خواهد برد

خداييش خيلي با حال بود نه مثل اين ادم از افعال معكوس استفاده كنه خداييش اقاي ابراهيمي عطاران چه قدر به تو پول داده كه اين چرت و پرت ها را نوشتي اخه اقاي محترم خجالت هم خوب چيزيه

يك جوري نوشتي ادم به چشماش شك ميكنه

به سايت هواداران گلزار و گلي فراهاني و امروز هم عطاران خوش امديد

شهناز
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 10:47
-7
موافقم مخالفم
 

/سريال بزنگاه طرح جديدي در ساخت كمدي جديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

/حرف جديدي براي گفتن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خانم نجمه از خدا مي خواهم شفات بده

سعید
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 11:3
-2
موافقم مخالفم
 

هر کسی جای خودش رو داره هیچ وقت من شخصا نمی تونم تصور کنم که عطاران با مدیری و رضویان و علی صادقی و شفیعی جم و لولایی و "بقیه بزرگان طنز" تو یه کار باشن و در مقابلش هیچ وقت هم کارهای این عزیزان شبیه هم نیست عطاران با طنز تلخ و رئالش (و همچنین صالحی) ولی مدیری با طنز فراگیر و جامعه شناختی ((((((((از همه مخصوصا نویسندگان سایت ها خواهش و تمنا می کنم درباره ی هیچ کدوم از هنرمندا اینجور قضاوت نکن

نوکرتونم http://tvss.blogfa.com


دوشنبه 25 شهريور 1387 - 12:46
0
موافقم مخالفم
 

طرفداران مدیری برند سریال پیام بازرگانی باغ مظفر خودشون را ببینند یا کپی فارسی پدر خوانده و طنزها و شوهای 90 شب و ببخشید شما که برگرفته از شوهای معروف اوپرا وینفری و و طنزهای دیگر آمریکا و اروپاست...

عطاران صاحب سبک و ایده هست

طرفداران مدیری دلشون به تخیلی بازیهای برره خوشه با اون غولش!!!!!


دوشنبه 25 شهريور 1387 - 13:13
5
موافقم مخالفم
 

سریال خوبیه خیلی خوب البته خیلی تلخه ولی برای ماها لازمه که با این تلخی بی پرده مواجه بشیم آفرین به جسارت عطاران.

سوشيانس
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 13:39
4
موافقم مخالفم
 

1-برادر عزيز جناب آرمين ابراهيمي شما هر كسي باشي و هر كجا باشي و هر چقدر آدم فرهيخته اي تو عالم نقد باشي حق اين و نداري كه به مردم توهين كني 70 درصد بيكارند يعني چي چه معني داره كه يه آدم خودشو خاص بدونه و بقيه عام پس بهتره بجاي توجه به فيلمها و سريالهايه سينما و تلويزيون به نوع نگارش و صحبت خودتون توجه كنيد تا عرصه ي نقد رو با دعوا اشتباه نگيريد

2-مطلب امير قادري رو قبل شما خوندم باهاشون موافقم با شما هم موافقم طنز عطاران داره جا مي افته كاره بدي نيست نكته هايه ريزي داره جالبه ولي از رضا عطاران با سابقه كارش انتظاره بيشتري ميرفت از طرفه ديگه عزيزه دل تلويزيون يه رسانه مليه مخاطبش بيشتر از سينماست اونم تو اين ساعت كه دقيقا" بعد از افطاره خيلي از مردم مي بيننش پس بايد چيزي باشه كه عام مردم بپسنده نه شمايه منتقد من خودم متاسفانه يا خوش بختانه سريال زياد نمي بينم بيشتر سينما ميرم آخرين سريالي كه ديدم حلقه سبز بود ولي سريال تلويزيوني چيزيه كه عده ي زيادي از مردم باهاش سر كار دارن

3-من كمدي رو دوست دارم ئلي براي هزارمين بار عرض ميكنم لطفا" مديري و عطاران رو باهم مقايسه نكنيد كسايي كه دو ژانر و تيپ متفاوت از طنز رو نمايش ميدن من به شخصه با كاراي جناب مديري بيشتر ارتباط برقرار ميكنم ولي انتخاب رو بذاريد به عهده ي مردم مهران مديري راي اعتماد رو از مردم گرفته پس به سليقه ي مردم توهين نكنيد يكي از اصلهاي مهم نقد احترام به سليقه ي مردم و عدم دخالت سليقه ي شخصي در نقد هستش لين رو شما بهتر از من مي دونيد

4- واما خواهش آخر من از سايت سينماي ماست كه خواهش ميكنم يك فيلتر نظارت بر نقدها قرار دهيد ممنون

مهدی مهرآفر
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 14:2
7
موافقم مخالفم
 

برای اون آقایی که مرد هزار چهره رو شاهکار بزرگ طنز تلویزیونی ایران !!! میدونند واقعا متاسفم

روژان !
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 15:40
-5
موافقم مخالفم
 

faghat reza onam az noe ataranesh

www.rezaatara.blogfa.com

فرید ذاکری
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 15:42
1
موافقم مخالفم
 

اتفاقاً از نظر من این بهترین و ظریف‌ترین کار کارگردانیِ رضا عطاران است. در اینجا، او از تکرار بیش از حدِّ شوخی‌ها پرهیز کرده، در حدِّ کارهای سینمایی تصویر ثبت کرده، کستینگ و انتخابِ بازیگر و پرورش‌شان را به بهترین نحو ممکن انجام داده و خلاصه تا به اینجا همه‌چیز عالی است... فقط کمی بی‌هدف! این تازه، یک‌سوم‌اش هست، ۲۰ روز دیگر مانده. صبر کنید لطفاً.

Hamed
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 16:2
6
موافقم مخالفم
 

نقد مزخرف

رضا نوروزی
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 16:32
5
موافقم مخالفم
 

طرفداران مدیری برند سریال پیام بازرگانی باغ مظفر خودشون را ببینند یا کپی فارسی پدر خوانده و طنزها و شوهای 90 شب و ببخشید شما که برگرفته از شوهای معروف اوپرا وینفری و و طنزهای دیگر آمریکا و اروپاست...

عطاران صاحب سبک و ایده هست

طرفداران مدیری دلشون به تخیلی بازیهای برره خوشه با اون غولش!!!!!

سلام

دوست عزیز باز هم مهران مدیری نوآوری داشته.من هم قبول دارم توی باغ مظفر پیام بازرگانی بود اما با همون پیام بازرگانی ها هم شوخی کرده مثل اون قسمت که مهران مدیری می گه برای حل مشکلت کامران باید 150 هزار تومن بدی کامران می گه که من 150 میلیون می دم.مهران می گه شما یه خط موبایل می خری به 70 تا شهر تمای می گیری بعد مادر کامران که فوت کرده بوده و در اون یه قسمت بازی کرده می گه تو جهنم هم خط می ده؟؟ خب این یه نمونه بود

در سریال اخر مهران مدیری مردهزار چهره با طنزش نیروی انتظامی رو به نقد کشیده بود شاعرنما ها و اونهایی که الکی روشنفکر هستند رو نقد کرده بود یا حتی جامعه پزشکان که حتی تو خونشون هم همدیگه رو دکتر صدا می کردند.شما به این چی می گی؟؟ ایا این طنزه یا هجو؟؟ سریال بزنگاه هجوه.

تعریف طنز: مشکلات جامعه رو در قالب خنده بیان می کنه و بعد از خنده ادم به تفکر فرو می ره نمونه اش همین سریال مرد هزار چهره که مهران مدیری شده بود سرهنگ غفاری و همه کاره کلانتری و اصلا بلد نبود کار کنه و فقط الکی داد می زد و وقتی می خواست از مجرم اعتراف بگیره با کتک ازش اعتراف می گرفت همین الان اینها رو توی جامعه داریم باور ندارین یه سر به کلانتری ها بزنین به کاری که نکردی خودت اعتراف می کنی (بدحجابی هارو هم در نظر بگیرین!!)

تعریف هجو: با مسخره بازی و لودگی سعی در خنداندن مردم می کند و هیچ نکته مثبتی وجود ندارد.مثل دعوای دو تا برادر اونم هنوز میت رو خاک نکردند این مورد رو شما تا الان کجا دیدین؟؟ من که تا الان ندیدم

جناب سجاد
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 16:50
-3
موافقم مخالفم
 

آقا انصافا خودت هم فهمیدی چی نوشتی! به نظرم یه نقد دیگه لازمه که بیان کنه شما چی می خواستی بگی


دوشنبه 25 شهريور 1387 - 18:29
-1
موافقم مخالفم
 

modiri va ataran hardo mesle ham hastand va karhaye modiri bartari nesbat be etaran nadarad

lotfan nazar bedid tomar nanevisid(


دوشنبه 25 شهريور 1387 - 18:52
-4
موافقم مخالفم
 

همتوووووون ول معطلید....................

علي خطيبي
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 19:26
-3
موافقم مخالفم
 

مقايسه شاهكارهايي مثل "شب هاي برره" ، " مرد هزار چهره " ، "ساعت خوش" ، "پاورچين" و " جايزه بزرگ " با ديگر آثار طنز تلويزيوني ارزش مهران مديري را روشن مي كنه . مهران مديري ، پدر طنز نوين ايران است . همچنين بهترين طنزساز آيتمي .

فاخرترين طنز تاريخ تلويزيون به استناد نقدهاي منتشر شده ، مرد هزار چهره است كه مهران مديري آن را ساخته . منكر ارزشهاي كارهاي ايتاليايي رضا عطاران نمي شوم و معتقدم بزنگاه هم كار بدي نيست ولي قابل مقايسه با كارهاي مديري نيست .

اگه از مديري بدتون مياد به جاي نقد مغرضانه ، فني كارهاش را نقد كنيد و نقاط ضعفش رو بگيد .

علیرضا
دوشنبه 25 شهريور 1387 - 19:41
0
موافقم مخالفم
 

خوب به نظر میاد هیشکی بیطرف نیست. یا باید طرفدار مدیری باشی و دشمن عطاران یا باالعکس. ولی من میگم جنس طنز عطاران و مدیری متفاوته و نمیشه به این راحتی قضاوت کرد. مدیری ایده های بکرتر و بزرگتری داره و تیم تولیدش هم واقعا حرفه ای و کاربلدن. کمتر پیش میاد یک کار مهران مدیری تکراری باشه یا توش شلوغ بازی کنه. ولی عطاران سعی میکنه بیشتر سبک خودش رو پیاده کنه. در واقع عطاران بیشتر به جزئیات توجه میکنه. ضمن اینکه استاد بازی گرفتن از هنرپیشه های درجه3 و نابازیگرهاست. رضا عطاران و مهران مدیری از معدود هنرمندان این مملکتن که تو کارشون خبره ان و هیچکدوم نباید و نمیتونن جای دیگری رو بگیرن .

...
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 3:20
-3
موافقم مخالفم
 

واقعا که خیلی جالبین شما مردم

عمران
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 3:42
-6
موافقم مخالفم
 

طنز عطاران فصل جدیدی از ساخت فیلمهای طنز در ایران هست...

فرزاد
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 4:29
-2
موافقم مخالفم
 

http://talkhzibast.persianblog.ir/

اول از همه از دوست عزیزم آرمین بخاطر نوشتن این یادداشت تشکر می کنم .با توجه به اینکه در این متن تاکید روی نوشتار و متن سریال های طنز هست و از اونجاییکه پیش از این با هر دو گروه نویسندگان سریال های مدیری (پیمان قاسم خانی و گروهش ) و سریال هیا عطاران (سروش صحت )آشنایی داشته و کمی تا قسمتی هم با اونها همکاری کرده ام لازم می دانم ابتدا در خصوص دو نوع سبک کاری متفاوت این دو گروه نویسندگان توضیح بدم :اصولا گروه کاری پیمان قاسم خانی روی متن تاکید دارند و سعی می کنند طنز برامده در سریال از دل متن تبلور پیدا کند که این موضوع دقیقا با سلیقه مهران خان مدیری همخوانی دارد و اجرای تیپ ها و یا تکرار برخی از حرکات در بازی بازیگران از ابتدا برای ایشان نوشته می شود و یا در طول سریال توسط نویسنده ایجاد می شود مثل حرف زدن خان مظفر در سریال باغ مظفر یا سرفه کردن های مکرر فرهاد برره در شب های برره یا تکرار عبارت گوشه نداشتن اسکناس ها ..

اما در کارهایی که عطاران کارگردانی می کنه ما بیشتر با طنز موقعیت سر و کار داریم .طنز موقعیت نوعی از طنز هست که مثال نزدیکش می تونه سریال سه در چهار باشه که توسط دوست هم سلیقه رضا عطاارن یعنی مجید صالحی زمستان سال گذشته ساخته شد . در طنز موقعیت این بداهه کاری های بازیگرا هست که موقعیت طنز را بوجود می آورد و اصولا تماشاگر بیشتر از آنکه به دیالوگ بازیگر بخنند(برخلاف کارهای مدیری)بیشتر به موقعیتی که بازیگر بوجود اورده یا با آن مواجه شده می خندد .برا مثال در صحنه هایی از بزنگاه که صابر و نادر به آژانس املاک شجاعی مراجعه می کنند ما بیش از چهار بار شاهد ورود و خروج شاگرد چاق آژانس به آبدارخانه هستیم که هر بار با دشواری و به سختی صحنه مضحکی را ایجاد می کند و جالب اینکه در هر تکرار این صحنه (که البته متفاوت از قبل است )باعث خنده تماشاگر می شود .

از این توضیح که بگذریم باید به چند نکته مهم در بزنگاه اشاره کرد :اول تیتراژعجیب و جالب آن که با تقدیم به حسن حامد شروع می شود (حامد دوست و استاد رضا عطاران در مشهد بود ) که با جمله لطفا صدای تلوزون را بلند کنید مواجه می شویم و یک ظهر گرم تابسنتانی را در محله قدیمی از تهران شاهد هستیم که به تدریج از این سکوت فاصله می گیریم و می بینیم که در عین این سکوت در این گوشه شهر در بخشهای دیگر چه هیاهو و سر و صدایی برپاست .نکته اصلی سریال هم همینجاست که می خواهد بگوید در عین آرامش ظاهری در فضای خانوادگی جامعه امروز ایرانی چه مشکلات و ناهنجاری های زیادی گریبان خانواده امروز ایرانی را در زندگی شهری تهدید می کند . هر کدا از خانواد ها در این سریال به نوعی نماینده بخشی از جامعه اکثریت ما هستند (عطاران گویا به عمد به جامعه روشنفکر و متوسط به بالا در این سریال نپرداخته است ) مشکلات و معضلات نادر و ریشه گرفتاری او در دام اعتیاد نیز در لایه های پنهان شخصیت او و در دیالوگ ها و رفتار مضحک او به خوبی تبلور پیدا می کند . انجا که ترک همسر و نگهداری از فرزند (نوع تربیت درسا کودک نادر نیز نمادی از رفتار معمول کودکان امروزی است که متاسفانه ترکیبی از پررویی و جسارت و بی ادبی است و کمتر با شیرینی کودکانه بچه های دو نسل پیش قرابت دارد) و پرداخت مهریه (که نادر در دیالوگ هایش چند بار تاکید می کند دو سکه در ماه )و بیکاری و طرد از طرف خانواده و بخصوص پدر او همه از جمله عواملی است که منجر به خونسردی بیش از حد نادر در شنیدن خبر مرگ پدر و نیز رفتار او در مراسم ترحیم و خاک سپاری است ...بحث در خصوص این سریال مجال بیشتری می طلبد که در صورت تمایل حاضر به تعامل بیشتر با آرمین عزیز در این زمینه هست ..موفق باشید

شیما
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 6:46
4
موافقم مخالفم
 

جدآ از سایت شما توقع بیشتری داشتیم.

متاسفم برای کسانی که بدون درک از هنر در موردش نظر میدن.

سارا
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 7:24
6
موافقم مخالفم
 

احتمالا راز عطاران رقم همون رشوه كذايي هست كه به شما داده...

با خوندن اين مطلب تنها تصويري كه تو ذهن آدم ايجاد ميشه همينه...

واقعا تك تك جملاتتون براي خودشون جوك بي نظيري بودن...

مشتي ادم بيكار ساده...آثار كم ارزش مهران مديري...ایجادِ موقعیت هایی بسیار بی معنا و پیدا کردن معنا وٌ داستانٌ هیجان از دل همین مشخصات...

چقدر سر اين جملات قصارتون فكر كردين؟؟؟؟

پس بدتونم نمياد كه به اين بحث و بچه بازي مسخره عطاران يا مديري دامن بزنين...

من بزنگاه رو ميبينم و هرازگاهي ميخندم...تقريبا ميشه گفت كه ازش لذت ميبرم...ولي حقا بي انصافيه كه كاراي مهران مديري رو اينجوري پايينتر از اين سريال بدونيم!!!! به نظر من سبك مديري و عطاران كاملا با هم متفاوته و هيچوقت پي اين نبودم كه واسه اثبات اينكه يكيشون بهتره تو سر بقيه بزنم...اگه كسي از عطاران بد ميگفت مسلما از اون دفاع ميكردم...

ايده هاي فوق العاده مديري و انتقاداتي كه از لابلاي موقعيتاي خنده دار جار ميزنه واقعا قابل ناديده گرفتن نيستن...عطاران مخاطبو ميشناسه و خندوندنشو بلده اما ذره اي از اون انتقادات ناب مديري رو نميتونين تو همين بزنگاه ببينين...

سريالي كه قسمتاي اولش با اون تيتراژ مثلا متفاوت واقعا رو اعصاب بودن!!! و بيننده هيچ نكته جالبي به جز لباساي سياه و عزا و مداحي و گريه زاري توش نميديد!!! اون وقت اسم اينو ميذارين نو آوري؟؟؟؟ دوست عزيز اگه اين نوآوري ادامه پيدا ميكرد ديگه هيچ بيننده اي پاي اين سريال نمينشست!!!!

حقيقت اينه كه اين سريال به جز شخصيت پردازيهاي خوب، بازيهاي دوس داشتني و موقعيتهايي كه سعي ميكنن طنز به وجود بيارن چيزي نداره...فقط سرگرم كننده س...گاه گاهي تلاش سريال براي نشون دادن واقعيتاي جامعه بدون نقاب تكلف و رنگ ريا به چشم ميخوره ولي اين تلاش چندان موفق نيس و يا به تناقض ختم ميشه يا به مسخرگي!!!! و ذره اي از اين توصيفات قلنبه سلنبه اي كه شما كردين توش يافت نميشه...

واقعا تبريك ميگم آقاي ابراهيمي...خسته نباشيد...


سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 8:26
0
موافقم مخالفم
 

من واقعا متاسفم كه براي بعد از افطار اين فيلم را كه همش بد آموزي است را نشان مي دهند.آموزش راههاي اعتياد

مریم
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 9:0
5
موافقم مخالفم
 

جالب بود

حرفی بود برای خودش

خسته نباشید

مریم
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 9:0
-3
موافقم مخالفم
 

و البته کوتاه بود.کاش بیشتر می نوشتید

مهر
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 11:22
-2
موافقم مخالفم
 

بهترين نكته فيلم بزنگاه هجو مراسمهاي عزاداري است و ....

ولي ضمن اينكه عطاران را يكي از كمدينهاي خوب ايران مي دانم اعتقاد دارم مهران مديري بهترين است .

رضا نوروزی
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 13:15
-1
موافقم مخالفم
 

سلام

با صحبتهای اقا فرزاد موافقم و به نظر من بهترین نقدی بود که تا الان در مورد این سریال خوندم.کاملا قانع کننده و بدون توهین به هیچ یک از هنرمندان عزیزمان.همچنین بدون تعصب کورکورانه

دوستان کاشکی یاد بگیریم به جای توهین به همدیگه و اینکه اره تو طرفدار مدیری هستی من طرفدار عطاران یاد بگیریم درست نقد کنیم تا به پیشرفت برسیم

احمدي
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 13:17
0
موافقم مخالفم
 

آرمين ابراهيمي معلومه كه نهايت عقده اي!!

همه دنيا مي دونن كه استاد مهران مديري پدر طنز نوين ايرانه

بهتره جاي ديگه عقده هاتو خالي كني حسود بدبخت

استاد مديري كارهاش حرف نداره و درجه يك است

البته من هم از طرفداراي رضا عطاران عزيز هم هستم

سريال هاش پر از نكته ها و صحنه هاي طنزه كه هر كي نمي فهمه

بعد از ساعت خوش مهران مديري و رضا عطاران شدن دو قطب خنده !

البته مهران عزيز با تجربه تر و ماهر تر

ولي عطاران هم دوست داشتني ايه

اين اقاي ابراهيمي حتما از داريوش كاردان تاريخ مصرف گذشته پول گرفته كه مهران جان رو خراب كنه ولي موفق نميشه

رضا
سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 22:27
2
موافقم مخالفم
 

آقا خیلی جالبه

نقد خوبی نوشتین

فقط چرا به مدیری توهین کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هان؟


سه‌شنبه 26 شهريور 1387 - 23:41
5
موافقم مخالفم
 

حالا همه ی این حرفا چه فایده ای داره؟

میخواین بگین فیلم خوبیه؟

خب که چی بشه مثلن؟

محمدی
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 0:57
1
موافقم مخالفم
 

یادداشت بیخود مسخره.سریال ناب؟؟؟ کدوم سریال آقا؟؟ آخه کجای این مهملات نابه؟؟؟

منصوره حاجیان
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 1:11
0
موافقم مخالفم
 

اقا چرا اصلا به این مزخرفات توجه می کنین؟

عطاران و مدیری؟

اصلا چه ربطی دارن؟! به هم.؟؟

mooooooooly
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 4:40
-1
موافقم مخالفم
 

olllllllllllllllllllllyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

alireza
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 7:1
-1
موافقم مخالفم
 

فکر کنم در تمام نوشته از افعال معکوس استفاده کرده بودند....

احسنت به این هوش....


چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 12:27
2
موافقم مخالفم
 

واقعا بخاطر داشتن چنین منتقد بی ربطی که کوچکترین شعور سینمایی و بصری و .... نداره براتون متاسفم داری مدیری رو با عطاران مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟؟؟ چه مقایسه مسخره ای!!!!!!

سایت خودتون رو با این منتقدین درپیت ضایع نکنین

مدیری بالاترین درصد SMS برنامه وزین مثلث شیشه ای رو داشت

فاطیما
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 12:34
-5
موافقم مخالفم
 

کارهای قبلی عطاران بهتر از بزنگاه بود این سریال بسیار نکته های توهین آمیز داره. در مورد کارهای مدیری هم یکی دو کار خوب هست مثل مرد هزار چهره نه اینکه همیشه کارهای بهتری از عطاران داره. متاسفانه مردم ما شیفته این مدل طنز شدن و نویسندگان آثار طنز کمتر از قالب این مدل طنز های بدون مضامین بیرون میان.

mahnaz
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 13:4
3
موافقم مخالفم
 

بنظر من سریال بزنگاه فصل تازه ای در سبک فیلمسازی عطاران بود ونسبت به متهم گریخت و ترش و شیرین در سطح بسیار بالاتری قرار داشت.

نسیم
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 13:51
2
موافقم مخالفم
 

منتقد ندارین بیخود میکنید حرف میزنید .

زهرا
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 13:52
1
موافقم مخالفم
 

حیف وقت که آدم پای این مزخرفات شما بذاره . چرت و پرت گفتن هم حدی داره

زهره
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 14:31
-8
موافقم مخالفم
 

حالا بی خیال اول از همه عزیزم یعنی آدم خاص و پیچیده نوشتن

مضاعف تو درست کن ننویس مظاعف بعد درمورد سریال عطاران و مدیری نظر بده آقا .

nastaran
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 18:45
1
موافقم مخالفم
 

mardome e Iran faghat montazeran 1 chizi ettefagh biofte hey dar moredesh zer bezanan. aaaaah maraz khob yeki ye chizi sakhte doost dashti negah kon nakhasti nakon chera hey dar moredesh nazar midin!!!!!

الینا....
چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 22:51
-2
موافقم مخالفم
 

""این درصد از بیننده گان هوشمند وقتی می بینند پشتِ برنامه یی که هر شب می دیدند ریشه های محکمِ تفکر و خلاقیت وجود دارد، وقتی می بینند این کمدی آنی نیست که سراغ داشتند، آنی نیست که امثالِ «مهران مدیری» با آثار کم ارزش ناقص شان به خورد ایشان می دادند، لذتی چند برابر قبل خواهند برد.""

آقای ابرهیمی واقعاً براتون متاسفم که برای بالا بردن یه نفر فرد دیگری را تا این حد پایین میارید....اون هم چه کسی!...آقای مدیری که واقعا باید به ایشون خسته نباشید و ایوالله گفت.این کار آخریشون یک طنز موقعیت به تمام معنا بود.

شما باید از آقای عطاران و سریالشون صحبت کنید.....این سریال چه ربطی به آقای مدیری داره؟!!!

طرح تیتراژ بسیار جدیده ولی ای کاش خود سریال هم به همین تازگی و قشنگی تیتراژش بود.

اینو هیچ وقت یادتون نره که که همین آقای عطاران رو آقای مدیری مطرح کردن....اینطور نیست؟درست نیست که شما راجب ایشون اینگونه صحبت کنید.خودآقای عطاران بارها به این موضوع اعتراف کردن .

ما آقای عطاران رو دوست داریم و به خاطر همینه که نقدشون میکنیم تا پیشرفت کنن.....

سبک هر دو در طنز کاملا با هم متفاوته.....تعجب مبکنم که شما اینو نفهمیدید و با هم مقایسشون میکنید!!!

آقای مدیری و آقای عطاران طنازانی هستند که ما دوست نداریم فرصت تماشا به سریالهاشون رو از دست بدیم....ولی این کار آخری عطاران رو من به عنوان یک مخاطب اصلا نپسندیدم.....دست خودم هم نیست ....میدونید چرا؟...چون آقای مدیری باعث شدن به هر سریالی نگاه نکنیم....ایشون "سلیقه" مخاطبان رو بالا برن....دقیقا به همین دلیله که اکثر افرادی که اینجا نظر گذاشتن این آخری رو اصلا قبول نمیکنن.....

پس هیچ وقت سعی نکنید ما رو دست کم بگیرید.....مردم ایران بسیار باهوش هستند....

یه نگاه به نظرات بیندازید ، متوجه خواهید شد .

با تشکر از همه دوستان .

موفق باشید.

خداحافظ.


چهارشنبه 27 شهريور 1387 - 23:51
-7
موافقم مخالفم
 

از اينكه نظرهايي كه دوست ندارين رو خيلي راحت تاييد نميكنين، صميمانه متشكرم.....

محمدرضا
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 2:21
-2
موافقم مخالفم
 

هر سريالي كه واقعيتهاي جامعه را بيان كنه بد ميشه !

به نظر من از تمام سريالهاي ماه رمضان جذابتر و ديدني تره .


پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 2:27
-1
موافقم مخالفم
 

آقاي عطاران بهترين بازيگر و كارگردان !

مهشید
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 9:50
3
موافقم مخالفم
 

چرا نظرای منو ثبت نمی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چیه به خودتون شک دارین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به درک منم دیگه اینجا نمیام ..................

حسنا
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 10:0
-2
موافقم مخالفم
 

سریال بزنگاه حرف نداره

منا
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 13:8
2
موافقم مخالفم
 

واقعا متاسفم که نظر منو نذاشتین.حالا فهمیدم:این وب مسخره هرچی خودش دوست داره ثبت میکنه.اصولا با خودشو طرفداراش حال میکنه.

همین رو بهتون بگم که ای کاش قبل از نوشتن این مطالب فقط از 4 نفر ادم حسابی نظرشون رو میپرسیدین.این جوری شاید.شایداااااااااا منصفانه تر نقد میکردین.احتمالا میخواستین:

نظراتتون رو به مردم تحمیل کنید........بهتر بگم شک ندارم قصدتون همین بوده............

raha m
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 15:4
-3
موافقم مخالفم
 

ki in agha ro to in sait rah dade ke be mehran modiri behtarin komedian iran tohin kone az masolin sait khahesh mikonam in aghaye bisavad ro baraye ezhare nazar rajebe chizi ke savadesho nadaran nayaran

raha m
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 15:12
-5
موافقم مخالفم
 

harfe dorost ro aghaye jeyrani dar barnameye farzand sobh goft

be ghole ishon ataran khodesh az khanevadehaye paen hast ke hamishe to filmhash adamaye kam aghlo bi adab va bi nezakat ro neshon mide tanz jaye tohin nist fekr kardim ba hafaye jeyrani ataran adam mishe ya film nemisaze ya az mehrane modiri yad migire bad film misaze vali na har sal badtar az sale pish vaghan baraye tamame alaghemandan be ataran va khode aghaye ataran motasefam va baraye nevisande ke mardom iran ro enghadr sathe paen mibine ke be ye hamchin seryali del khosh kardan

raha m
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 15:18
0
موافقم مخالفم
 

man roye saite shoma kheyli hesab baz kardam entezar nadashtam ba tarif az yek seryale maskhare va tohin amiz etebare sait ro paen biarin

علی
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 17:26
-3
موافقم مخالفم
 

از عطاران همچین سریالی بعیده.

بزنگاه کجا ترش و شیرین کجا!!!

آقای عطاران خودتو خیلی پایین بردی.

داریوش
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 18:7
2
موافقم مخالفم
 

خیلی خیلی دیشب افتضاح بود.

خانوم حسنا گفتین سریال بزنگاه حرف نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

محمد رضا گفتین واقعیت های جامعه رو میگه!!!!!!!!!!!!!!! مثلا به جز اعتیاد که اونم همش مسخره بازی داره چه واقعیتی گفته؟

اگه آقای مدیری همچین سریالی می ساختن که دیگه الان زنده نمی دیدمشون.گفتین جذابیت داره!!!!مثلا چه جذابیتی داره؟شاید علی صادقی عاشق دختره شده براتون جذاب شده؟یا نماهایی از دستشویی؟یا نشستن بد فرم و خجالت آور عطاران که آبروی هر چی مرده برده؟یا الفاظ(«خفه شو، اينقدر زر نزن، ميترسم خريتش كار را خراب كنه، گاز بده لعنتي، تو كپه مرگت روبذار، درسته گاهي من خلم ولي تو هميشه خلي، حرف زيادي نزن، چه مرگته، اينا رو از كدوم گوري پيدا كردي، اي يارو عوضي، تا آن روي سگ من را بالا نيومده، آشغال‌بر، مرتيكه مزاحم، برو گم‌شو، احمق‌هاي ديونه و نمايش حركات ناپسند از قبيل بازي با انگشتان دست كه در عرف نماد و يا معناي زشتي را متبادر مي‌كند، انتخاب سوژه مكرر آبريزگاه و دستشويي، توهين به والدين كه در دستشويي مي گويد: «اينجا بوي آقاجون رو ميده»

کدومشون؟اینارو چه جوری میخواهید توجیه کنید ؟هان؟

انقدر از عطاران دفاع بیخودی نکینید.چون خودش هم گفته که اصلا راضی نیستم از بزنگاه.

جناب سیاوش گفتید سریال هوشمندانه..هه هه هه هه هه .هوشمندانه رو خیلی خوب اومدی جونم.دیشب توی یه سکانسش یه جملرو انقدر تکار کردن که من روم نمیشه اینجا به زبون بیارم.ایشون چه جوری روشون شده به مردم ایران نمایش بدنو نمی دونم.

ما سنگ کسی رو به سینه نمیزنیم.ما طرف حقو میگیریم.

تفاقا این شمایید که دارید متعصبانه ازشون حمایت میکنید.اگه باغ مظفر بدترین کار مهران بود این بزنگاه مزخرف ترین کار عطاران هستش.لا اقل توش ادب رعایت میشد.

آقای ضرغامی برای ساخت همچین سریالی اون هم در ماه مبارک رمضان متاسفم.

متاسفم.

آتنا
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 18:38
0
موافقم مخالفم
 

خیلی برات متاسفم

اینجا جای خالی کردن عقده هات نیست

فرزام
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 19:23
9
موافقم مخالفم
 

از علی آقا و الینا خانم که بدون دشمنی و کاملا درست نظرشون رو گفتن واقعا سپاسگذارم.

آقای مدیری شاهکار طنز ایران هستند و بدون ایشون نمی دونم چه بلایی سر طنز ایران میومد و یا الان کجا بود.

میلاد
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 20:30
-9
موافقم مخالفم
 

لطف کنید پای استاد طنز ایران ***مهران مدیری *** را به این بحث نکشید.

طنز مرد هزار چهره تنها طنزی بود که همه منتقدان را راضی کرد.

اونو با بزنگاه مقایسه میکنید!

پرستو
پنجشنبه 28 شهريور 1387 - 21:51
1
موافقم مخالفم
 

سلام

سريال عطاران خوبه ولي شما حق توهين به مديري رو ندارين

من همين جا به شدت از هر دوشون حمايت مي كنم

يلدا
جمعه 29 شهريور 1387 - 0:11
-2
موافقم مخالفم
 

آقاي ابراهيمي مشكلت چيه؟ مي خواهي بگويي كار عطاران خوب،كارشو بلد،. . .خوب قبول كسي منكر استعداد و خلاقيت آقاي عطاران نيست.ولي آقاي محترم لزومي نداره براي تعريف و معرفي استعداد يكي استعداد و هوش ذاتي يكي ديگه را بكوبي ،اين نشون ميده منطقي نيستي،غرض ورزي كردن و تخريب يكي براي تو چه سودي ميتونه داشته باشه جز اينكه همه را متوجه سطحي نگري خودت كني. . .

sepide
جمعه 29 شهريور 1387 - 1:32
-4
موافقم مخالفم
 

khoda pedar va madar mehran modiri ro biamorze ke be yek mosht javone bikar tanze ejtemaee sakhtan yad dad ke hala bian vase khodesh shakh beshan,

aivchn
جمعه 29 شهريور 1387 - 2:55
6
موافقم مخالفم
 

ديگه همه مي دونند مهران مديري بهترينه

جاي بحثي نيست

به احترام مديري فقط سكوت مي كنم يعني اينقدر چرته كه چيزي براي گفتن ندارم

اقاي رضا نوروزي ما مي ريم پيام بازرگاني مي بينيم تو هم برو دستشويي ببين

زهرا
جمعه 29 شهريور 1387 - 4:11
1
موافقم مخالفم
 

من نمی دونم چرا به یه سری فیلم ها گیر می دن اما به یه سری دیگه نه؟

فیلم مزخرفی مثل پیامک از دیار باقی که دروغ به این بزرگی تحویل جامعه می ده که زن های یک مرد راحت با هم می سازن و بد آموزی هایی که داشت باید مورد تقدیر قرار بگیره و یا حتی مزخرف تری مثل ترانه مادری که دانشگاه و دانشجو رو به مسخره گرفته هیچ ایرادی ندارن اما سریالی که واقعیت های تلخ یک جامعه رو نشون میده باید به همراه کارگردانش تحقیر بشه. چرا؟ به این دلیل که خیلی ها نمی خوان باور کنن که جامعه ما پر شده از معتادهایی که تو کوچه و خیابون پرسه می زنن و گاهی حتی خانواده هاشون نمی دونن که اعتیاد داره تحدیدشون می کنه. وقتی معتادی روی پل عابر پیاده سر صبح هزاری آتیش می زنه بساطش رو پهن می کنه جلوی چشم هزاران هزار آدم و یا شاید بچه های کوچیک. چرا نباید این صحنه ها رو به تصویر کشید.

این الفاظ زشتی هم که عنوان کردن ماشاالله قربون مردم با ادبمون برم که اصلا از این الفاظ استفاده نمی کنن.همه ما با ادب هستیم. آره اینقدر خودمون رو گول بزنیم تا به هیچ جا نرسیم.

من شخصاً از رضا عطاران عزیز ممنونم . به خاطر اینکه به واقعیت نگاه می کنه نه دروغ هایی که همیشه به مردم تحویل دادن.

زهرا
جمعه 29 شهريور 1387 - 4:27
5
موافقم مخالفم
 

تنها مشکلی که من در این فیلم می بینم نبود انسجام در فیلمنامه است.

ببینید خانم ها و آقایان به اصطلاح محترم خود شما در نظراتتان هزار بار از کلماتی به مراتب زشت تر از سریال بزنگاه استفاده کردید. البته من با نویسنده این متن اصلا هم عقیده نیستم که مهران مدیری آثار ناقصی داره. این غیر ممکنه.

مشکل بزرگ ما اینه که هنوز نمی دونیم نقد یعنی چی؟!

واقعاٌ نقد یعنی چی؟

اول از همه نقد یعنی بررسی یک کار و نه بدگویی صرف نه مقایسه اثری از یک کارگردان با اثری از کارگردان دیگر که سبک کاری آنها هیچ شباهتی به هم نداره.

مردم عادی ای که خیلی هاشون اینجا نظر دادن و از نظراتشون می شه به میزان سواد و شخصیتشون پی برد رو کاری ندارم.

یعنی منتقدهای ما مخصوصاً اعضای محترم شورای نظارت بر سیما

هنوز معنی نقد را ندانسته دست به نقد برده اند....

اگر اینگونه است که وای به حال هنر هفتم در کشور ما!!!!!!!

آتنا
جمعه 29 شهريور 1387 - 13:35
0
موافقم مخالفم
 

*مهران مدیری اسطوره تکرار نشدنی تلویزیون*

*مهران مدیری اسطوره تکرار نشدنی تلویزیون*

*مهران مدیری اسطوره تکرار نشدنی تلویزیون*

اولین کسی بود که مفهوم طنز را در نمایش ایران به معنی واقعی ارائه داد.نخستین کسی هم بود که با بازی و ساخت مجموعه ها،ارائه جدیدی از طنز را نشان داد.

سال 1372 سال خاصی در عرصه طنز،به عنوان یکی از مورد پسند ترین ژانر های نمایش در میان مردم ایران بود و برنامه ای به نام «جنگ 72» چهره ای را معرفی کرد که تنها اندکی بعد به عنوان کارگردان و مغز متفکر یک گروه پر استعداد،«ساعات خوشی» را به تاریخ نمایش ایران هدیه کرد.

ابداع طنز موقعیت در کلام،آن هم در سایز «آیتم»هدیه ای بود که بسیاری ظرفیت دریافتش را نداشتند و عواقب این بی ظرفیتی پنج سال یقه هدیه دهنده را گرفت و نمایش ایران را از وجودش محروم کرد.

در بازگشت باز هم با «جنگی»دیگر به پسوند همین سال،بدعتی توآور و تا امروز همین سنت بدعت شکنی را ادامه داده و از« آیتم» به «نمایش دنباله دار» و از «تک سوژه ها» به «مجموعه های روتین شبانه»رسیده و خصلت هر کدام هم همان «نوآوری»و عدم تکرار است.

عدم تکراری که اگرچه همه را به تقلید از او و ذهن خلاقش واداشته،اما با هوشیاری خودش را از ورطه فنا نجات داده و حتی گول اوج خارق العاده را هم نخورد و هرگز حاضر به ادامه خودش نشد و در این روند ضمن معرفی چهره های مستعد در هر مرحله ،همیشه با «بهترین ها»در هر تخصص کار کرده و انگار رقم خیره کننده و غیر قابل باور حتی در آرزوهای محال و دوردست،بالای 85 درصد بیننده در کل 70 میلیون نفر هر شب برای او به صورت عادت و مینیمم درآمده است! و این گلوله استعداد در هنر هر کسی نیست جز* مهران مدیری*.

مدیری همچنان نوآور و مقلدان در حسرت جایگاه او.

* مولد هنر*

دی ماه 1340 شمسی....

خانواده آقای مدیری،کارمند وقت شناس،منضبط و هنر دوست وزارت نیرو در شهرستان اراک ،منتظر تولد فرزندی است.آقای مدیری اهل اراک و در همین شهر بزرگ شده و ازدواج کرده است.او تا آن روز،سه پسر داشته و بی صبرانه منتظر تولد فرزند چهارم است.چه بسا در دل،انتظار دختری را می کشد که «رحمت»به خانواده پر«نعمتش»بدهد.

آقای مدیری مثل سایر کارمندان نیست.کاراکتر کارمندی در آن روزگار و به خصوص در شهر کوچکی مانند اراک،کاراکتر مردی خشک،بی روحیه،کم حرف،دقیق و با گفتاری ماشینی است. مردی که همه چیز زندگی اش روی اصول و قوانین «نظامی وار» باشد و هر روز صبح به مدت سی سال سر یک ساعت از خواب برخاسته و تا رفتن به اداره ، یکسری کارهای تکراری انجام دهد و از یکسری کارهای همیشگی و روتین ، سر یک ساعت معین به منزل بازگردد و تا ساعت مخصوص خواب ،به یکسری رفتارهای مشخص بپردازد.

آقای مدیری با همه کارمندان فرق داشت.خصایص مثبت بقیه را داشت و چیزهایی نو هم علاوه بر بقیه داشت. شاید همین ویژگی او بود که او را در اوج هم «نوآور» و هم به دور از تکرار باشد.

مدیری اهل هنر بود.در خانواده او موسیقس ،نوشتن ،نقاشی و اساساً خلق کردن به هر شیوه ،حضوری پر رنگ داشت. شاید به همین دلایل و به خاطر امکانات و ظرفیت های کم شهرستان کوچک اراک بود که او خیلی زود تقاضای انتقالی داد و به پایتخت نقل مکان کرد.

اینجا در تهران ،او همفکران بیشتری داشت و فضا برای رشد خلاقیت های خود و خانواده اش هم بیشتر بود و حالا.....نوزاد چهارم در میدان بروجردی سر آسیاب دولاب به دنیا آمد،پسری که نامش را «مهران» گذاشتند.آقای مدیری حتی در انتخاب اسامی با بقیه هم دوره ای هایش فرق داشت.

* مشخصات فردی *

مهران فرزند آخر خانواده بود.او در تهران به دنیا آمد تا از نظر محل تولد هم با بقیه فرق داشته باشد.وقتی به سن تشخیص و تمیز هم رسید ، این فرق با بقیه برادرانش را به شکلی محسوس تر به نمایش گذاشت..

برادر ارشدش ،پیانیست قابلی بود.در نواختن این ساز مادر و چند ساز دیگر تبحر داشت و موسیقی را به صورت جدی می فهمید و دنبال می کرد.برادر دوم نقاش و گرافیست بود و در این وادی به دنبال زوایای گمشده روحش می گشت.

مهران از پنج سالگی با موسیقی و نقاشی آشنا شد اما همان فرق او با برادران باعث شد تا گمشده خویش را در جای دیگر جستجو کند.

او دوران کودکی پر شوری داشت. زیاد شر نبود اما بسیار کنجکاو بود.وقتی به سن 12 سالگی رسید ، قدرت تشخیص در موسقی تا جایی بود که فقط کلاسیک گوش می کرد و همین امروز هم مهران مدیری کامل ترین آرشیو موسیقی کلاسیک را در ایران دارد. براد بزرگش در ایران است دو برادر دیگر مدت بیست سال است که در سوئد زندگی می کنند.

در دوران کودکی هرگاه برادر دوم (حمید که امروز مقیم و ساکن سوئد است و نقاش و گرافیست) از منزل خارج میشد ،مهران خودش را به اتاق او می رساند و کتب نقاشی او را زیر و رو می کرد تا شاید لابه لای آنها چیزی پیدا کند.

در خانه ای که با تربیت خاص مادر و روحیات پدر هیچ کس جرأت بی اجازه دست زدن به وسایل دیگری را نداشت ، ته تغاری بودن ، مهران را از هر گزندی دور می کرد و این بار هیچ کس را یارای تنبیه کردن عزیز دردانه مادر نبود.جالب اینکه شیطنت های مهران تمامی هم نداشت.حتی می شد در روز دو بار وارد اتاق حمید می شد و هر دو بار مثل همیشه کتاب های او را به هم می ریخت.

فضای موجود در آثار سالواتور دالی به صورت ناخودآگاه از همین زمان روی ذهن کودکانه مهران تأثیر داشت و تا امروز هم این تأثیر را حفظ کرده است. او در کودکی هیچ وقت آرزوی خاصی نداشت یعنی آدم دم دمی بود. مثلاً دوست داشت زیست شناس شود ، اما هیچ وقت اتفاق نیفتاد.

خودش می گوید:هنوز هم دوست دارم به سمت و سوی زیست شناسی بروم.بشدت به زندگی حیوانات علاقه دارد و «راز بقا» یکی از برنامه هایی است که دوست دارد همیشه بیننده آن باشد.او در دبیرستان دلگشا درس خواند.در دوران تحصیل شاگرد خیلی خوبی بود.. همیشه نمرات زیست شناسی و ادبیات مهران عالی بود حتی گاهی اوقات معلم ادبیاتش کلاس را در اختیار مهران می گذاشت و می رفت.اما در ریاضیات همیشه کم هوش بود و هنوز هم علت ریاضات در جهان را نمی داند.با درس رساضی رابطه خوبی نداشت و همیشه از نمره های زیر ده می گرفت.البته بیشتر نمره 2! و به نوعی از ریاضیات متنفر بود.

دو مسئله او را خیلی عصیانی می کند و از کوره به در می رود،یکی اینکه آدمی به کاری که به او مربوط نمی شد دخالت کند و خارج از حیطه خودش قدم بگذارد.دومین مقوله هم که خیلی شخصی است این که راجع به یک مسئله مهم و جدی که او را ناراحت کرده حرف بزند و ببیند که طرفش باور نکرده و لبخند می زند(یعنی پوزخند بزند)که واقعاً مدیری را دیوانه می کند.

او در خلوت خود مشغول سکوت می شود و موسیقی کلاسیک با صدای بلند گوش می کند.

در زندگی آدم منعطف و در عین حال خود محوری است.پیشنهادها را با آغوش باز می پذیرد و در کارش استفاده می کند.

قرار بود در فیلم «ضیافت»به کارگردانی مسعود کیمیایی ایفای نقش کند، اما به دلایلی این اتفاق نیافتاد.در سه سال و نیمی که ممنوع التصویر بود کار تجارت می کرد.«طنز 77»مهران مدیری پر بیننده ترین برنامه تاریخ تلویزیون شناخته شد.

عاشق شعر و ادبیات است و عاشق شعرهای لورکا ،احمد شاملو و حافظ.معمولاً روی قولش پافشاری می کند.اعتماد به نفس بالایی دارد.سعی کرده در هر شرایطی خودش را حفظ کند.وقتی خستگی به سراغش می آید دیگر حافظه زیاد یاری اش نمی دهد.زیاد اهل پر حرفی نیست.همیشه به دنبال تجربه کردن است.در زندگی اش طعم فقر را هم چشیده است.او کسی است که در عرصه طنز تلویزیونی تحولی شگرف را به وجود آورده است.اعتقاد دارد که باید با مردم روراست و صادق بود.اولین برنامه سازی که پشت صحنه کارش را به مردم نشان داد.هنوز هم از شیوه اش دفاع می کند:«چرا مردم نباید حقایق ،اشتباهات و تپق های ما را ببینند؟».صداقت را بزرگ ترین صفت آدمی می دادند.

* نمایش ، گمشده پیدا شد *

در دوران دبستان،مهران اولین نقش عمرش را بازی کرد. در آن کار کودکانه که مرسوم مدارس ابتدایی در جشن ها بود،مهران نقش طوطی را ایفا می کرد.از این تئاتر تا 16 سالگی ، مهران کماکان دنبال گمشده اش در هر محیطی می گشت ، الا نمایش!

در 16 سالگی اولین کار حرفه ایش را در تئاتر تمرین کرد.این نمایش هرگز روی صحنه نرفت اما تأثیر عمیق تری روی مهران گذاشت و باعث شد او گمشده اش را در بازیگری پیدا کند و از فردای همان روز اساس زندگی را بر این کار بگذارد.

او با چنان انرژی دنبال کار را گرفت که برادرانش به شوخی می گفتند:«اگه نمایش اجرا و مهران جایزه می گرفت ، دیگه چی می کرد؟» صرف نظر از این شوخی های خانوادگی،خانواده نر دوست مهران،بزرگ ترین حامی و مشوق برای او بودند و هنوز هم اولین قاضی و بهترین کارشناس برای آثار او به شمار می روند.

* از اوج کار تا بیکاری مطلق *

«ساعت خوشی»که در بهار 1372 مهران مدیری و تیمش برای ایرانیان در منزلشان تدارک دیده بودند،با اتفاقات ناخوشایند و تبعات این برنامه در جمعی بی ظرفیت،مبدل به تلخ ترین خاطره عمر مهران شد.

فیلم دیدار به توقیف پنج ساله رفت و سازنده پربیننده نیز با بایکوت پنج ساله دستمزد گرفت تا خستگی آن همه کار برای همیشه در تنش بماند.

او هنوز هم حاضر نیست از آن ماجراها حرف بزند . ماجراهایی که به عقیده او ریشه در اشتباهات خود گروه داشت و مطبوعات هم پیاز داغش را زیاد کردند ! شاید به همین دلیل بود که مهران عهد بست دیگر تا پایان عمر با مطبوعات(یا حداقل با هر مطبوعاتی) مصاحبه نکند.

هر چه بود،او بی تقصیر ترین عضو در آن بلوا بود و به عنوان کارگردان و مغز متفکر،بیشترین مجازات را هم دید! امروز از آن روزها فقط با یک جمله یاد می کن و بس::« خوب شد که آن اتقاقات افتاد تا بفهمیم در کجا زندگی می کنیم !» و مثل هر عاقل دیگری از تلخ ترین تجربیات،تنها به عبرت آموزی مثبتش فکر می کند.

در آن پنج سال به شغل آزاد روی آورد و با موسیقی آرام گرفت.بارها و بارها به او پیشنهاد خروج از کشور داده شد و وسوسه اش کردند تا برای اقامت دائم و کار به اروپا نزد برادرانش برود. اما مهران ماند و مقاومت کرد تا دوباره روزگار روی خوش خود را به او نشان دهد. درست مثل «سفر سندباد»که اولین فیلمی بود که مهران بر پرده سینما دید و بعد از آن برادرش را مجاب می کرد او را با خود به سینما ببرد.

بعد هم که خود یاد گرفت چطور خانواده را راضی به سینما رفتن کند و ....او از پایان خوش سند باد ، انرژی انتظار گرفت.

به شوخی و کنایه از شغلش می گوید:«هر وقت بچه هایم را می بینم،از رشدشان تعجب می کنم.»

او در این سال ها خیلی کم در منزل بوده و صبح وقتی می رود،بچه ها خواب هستند و شب وقتی بر میگردد که آنها باز در خوابند.همسر مهران به همان اندازه در موفقیت او نقش داشته که مادرش در پرورش چنین فرزندانی موفق بود.

امروز خانواده مهران مدیری انگار همان جایی ایستاده که در زمستان 1340 خانواده آقای مدیری ، کارمند وزارت نیروی اراک ایستاده بود.

تنها بازیگر و سازنده تاریخ نمایش ایران که صرف نامش در اثری مردم را می کشاند و علامت استاندارد اثر است. اسطوره تلویزیونی از مرز زمان و مکان گذشته ،مدیری تکرار نشدنی است.

منبع:اتفاق نو.

آتنا
جمعه 29 شهريور 1387 - 16:29
-2
موافقم مخالفم
 

«مهران مُدیری» کُلّی مُخالف دارد؛ دشمنانِ قسم‌خورده‌ای که حاضرند سر به تنش نباشد و هروقت برنامه‌هایش به مشکل برمی‌خورد و جلویشان را می‌گیرند، نفس راحتی می‌کشند و فکر می‌کنند از این به بعد، آبیِ آسمان پُررنگ‌تر است و هوا تمیزتر است و روزگار از این بهتر نمی‌شود.

«مهران مُدیری» کُلّی مُخالف دارد؛ دشمنانِ قسم‌خورده‌ای که بعضی‌شان آدم‌هایِ شکست‌خورده‌یِ برنامه‌های تلویزیونی هستند. آدم‌هایی که فکر می‌کردند چون برنامه‌هایِ مُدیری تماشاگر دارد و جماعتی را می‌خنداند، می‌توانند برنامه‌هایِ لوس و بی‌مزّه‌شان را به آن جماعت قالب کنند و از همان راه بروند. ولی اشتباه می‌کردند. کسی آن برنامه‌ها را ندید و به بی‌مزّگی‌شان نخندید.

«مهران مُدیری» کُلّی مُخالف دارد؛ دشمنانِ قسم‌خورده‌ای که برنامه‌های تلویزیونی‌اش را می‌بینند و به هر چیزِ بامزّه‌ای که توی این برنامه‌ها هست، می‌خندند و کُلّی کیف می‌کنند. ولی فکر می‌کنند نباید از مهران مُدیری تعریف کنند؛ چون برنامه‌هایِ مُدیری، از آن چیزهایی است که همه‌ی مردم می‌بینند، و چیزی را که همه‌ی مردم می‌بینند، باید رد کرد.

«مهران مُدیری» کُلّی مُخالف دارد؛ دشمنانِ قسم‌خورده‌ای که حرصشان از دست او درآمده است و فکر می‌کنند که چرا مردم از دیدنِ صورتِ گرفته‌ و سنگی مُدیری در نقشِ «مُظفّرخان» هم می‌خندند و لابد کاسه‌ای زیرِ نیم‌کاسه است و لابد یک‌جایِ کار ایراد دارد.

نسترن
جمعه 29 شهريور 1387 - 16:41
4
موافقم مخالفم
 

فقط میتونم بگم نقد بسیار احمقانه ای بود. هر چه زودتر از توی سایتتون برش دارین اونموقع به عقلتون شک میکنند!! ادم بخیل و حسود زیاد هست ولی توی ای ماه عزیز سعی کنید این حسادتتون را کنترل کنید.زشته!!!


جمعه 29 شهريور 1387 - 17:48
-5
موافقم مخالفم
 

واقعا خجالت اوره . تقصیر مدیری که انقدر برای بیننده اش ارزش قائله و اشغالایی مثل کارای عطاران تحویل بیننده نمیده. لیاقتتون همین عطاران و کارای مزخرفشه!!!!!!!!!

نیی
جمعه 29 شهريور 1387 - 21:50
5
موافقم مخالفم
 

حالم از سریاله گنده بزنگاه بهم می خوره............

کامی
جمعه 29 شهريور 1387 - 22:6
2
موافقم مخالفم
 

بزنگاه طبق آمار رسمی صدا سیما ایران پر بینده ترین سرالن ماه رمضان با مخاطب میلیونی شد...

نه در نظرسنجی ها بی اهمیت وبلاگها و سایت که میگیند ضعیفترین سرالب ماه رمضان کدام هست که طرفداران مدیری همه ضد بزنگاه رای میدهند!!!!!!!!

تیموری
جمعه 29 شهريور 1387 - 22:22
0
موافقم مخالفم
 

آفرین سپیده خانم گل گفتی!

chris
جمعه 29 شهريور 1387 - 23:46
-3
موافقم مخالفم
 

very good

پریناز
شنبه 30 شهريور 1387 - 0:47
2
موافقم مخالفم
 

فقط مهران مدیری استاده.

قابل توجه حسوداش.

ارغوان
شنبه 30 شهريور 1387 - 3:36
-7
موافقم مخالفم
 

من در اون حدي نيستم كه مثل بعضي ها بلندو بالا نظر بدم

از نظر من سريال بزنگاه سريال خوبيه فقط يه كم چرت و پرت مي گن توش كه اين كاملا عاديه از سروش صحت و ايمان صفايي من يكي از اين بيشتر توقع ندارم اين از اين ولي بازيگرا جاشون خوب تعيين شده به خوصوص كه حميد لولايي مثل هميشه تكراري نيست و خانم مرجانه گلچين فوق العاده خوب ظاهر شدن و از نظر من عالي هستن همينطور نيكي نصيريان بازيگر خردسال اين مجموعه خيلي زيبا و شيرين بازي كرده و اينها همه بر مي گرده به كارگاردان كه رضا عطاران كارگردان خيلي خوبيه و من مخاطب عام سريال هاش رو دوست دارم و مي پسندم ولي اين دفعه از نظر من اگه با آقاي صحت كار نمي كرد بهتر بود مثلا محمدرضا آريان خيلي بهتر بود ولي من نمي دونم با آقاي مديدري چيكار داشتين

ديگه همه مي دونن كه آقاي مديري كارش حرف نداره و استاد طنزه همين آقاي صحت كه خيلي ها مي پسندنشون كشف آقاي مديري بوده فكر مي كنم نبايد به آقاي مديري توهين مي شد و در ضمن از نظر من آقاي عطاران و آقاي مديري مثل شاگر دو استاد مي مونن و ما هيچ وقت نبايد اين دو رو با هم مقايسه كنيم كاملا واضحه كه استاد يعني كار بلد و ماهر و شاگرد يعني تازه اول راهي و كلي تجربه مونده تو اين راه. پس مقايسه ي اين دو اصلا به جا ودرست نيست ......... همين

shahram
شنبه 30 شهريور 1387 - 4:2
-2
موافقم مخالفم
 

آقای نویسنده:

اولا مردم ایران اونقدر فهم دارند که بفهمن عطاران هم از نظر کارگردانی و هم از نظر بازیگری تو سطح بالایی قرار داره ولی مهران مدیری پدر طنز ایرانه,اون بود که با کارهاش طنز رو تو ایران متحول کرد و به سطوح دیگری برد.

دوما مردم ایران رو خندوندن کار آسونی نیست, تو به چه حقی به خودت جرات میدی 70 % رو اصطلاحا نفهم بنامی! بله عده ای هستند که از سینما کم سر در میارن ولی این باعث نمیشه .....

تازه این برنامه ها برای عده خاص تهیه نمیشه برای عموم تهیه میشه

سوما: از همه مهمتر, بلند شدی یه نوشته ی گنگ با چند کلمه خاص نوشتی تا به خواننده القا کنی که شما هیچی سر در نمییارین و من میفهمم, من می تونم سریال رو موشکافی کنم و....

اگه به نظرها نگاه کنی میفهمی ..... خودت!

سحر
شنبه 30 شهريور 1387 - 13:2
-1
موافقم مخالفم
 

مگه چند درصد از سریال های تلویزیون ارزش هنری دارن!!!!توی چند تا از سریالهای تلویزون یا حتی فیلم های سینمایی آقایان محترم، مشکل نبود بنزین، بی برقی ، فقر فرهنگی مردم ، اعتیادو... نشان داده شده؟!!!! به غیر از سریال مهران مدیری، و حالا بزنگاه، دیگه چه سریالی به این چیزا گیر داده و به زبون طنز تیکه خودشو انداخته؟!!!! لیاقت نداریم!!! مهران مدیری و رضا عطاران ( هر چقدر سطحی هر چقدر بی هنر به قول شما)، می ارزه به تمام آدمهای ترسو و پاچه خوار تلویزویون !!!!!

آقایون روشن فکر های خوش سلیقه سریال بزنگاه سگش می ارزه به سریالهای مفت آبکی مزخرف تلویزیون و همین طور اون دسته از فیلم های مسخره معنی گرا!!!ی جشنواره امسال که شخصیت های توش از شدت پول داری و خوشی دارن عق میزنن !!!!

سیا
شنبه 30 شهريور 1387 - 13:9
-5
موافقم مخالفم
 

ای بدبخت های مفلوک ...اینقدر با مسایل چرت و مزخرفی مثل روابط دختر پسر و ازدواج و مادر زن خودتونو سرگرم کردین که دیگه طاقت دیدن حقایق رو ندارین....آخه تا کی میخوان عین احمق ها فیلمببینین،سریال ببینین ،موسیقی گوش بدین ....امثال شما هستن که با نظرات احمقانشان هنر را به گند میکشن ..... بدونین که تا 5 سال با این روند چیزی از فرهنگ و هنر تویه ایران باقی نمیمونه مطمئن باشین....

ادعا میکنین که روزه دارین؟ این چه روزه ایه که کل شب بیدار میمونین پشت سر هم کوفت میکنین و بعد هم میگیرین می کپین و موقع افطار بلند میشین دوباره کوفت میکنین و عین کبک کلتونو میکنین زیر برف و عین خرس همیشه خوابین؟

محسن
شنبه 30 شهريور 1387 - 14:35
-5
موافقم مخالفم
 

یناین سریال مزه خوب تمام فیلمهای چند سال اخیر ماه رمضان را از بین برد

سطحی ضعیف بدون فکر و اندیشه مسخره کردن همه چیز

عطاران باید جریمه شود

فرزاد
يکشنبه 31 شهريور 1387 - 3:54
-7
موافقم مخالفم
 

آفرین به عطاران. خودمونو گول نزنیم اینا واقعیات جامعه ماست.همه هم میدونیم . اعتیاد . دعوا بر سر ارث پدر. وبسیاری از مشکلات دیگرتو اکثر خانواده های ایرانی همه گیر شده. بحث بدآموزی هم نیست.حالا سریال آقا رضا عطاران با ذوق وهنرمندشده آینه زندگی ما .در مورد حرفهای زشت سریال هم آخه نه اینکه ما خودمون تو زندگی روز مره از این حرفها استفاده نمی کنیم.

sahar
يکشنبه 31 شهريور 1387 - 8:56
2
موافقم مخالفم
 

benazare man mehran modiri tanzesh ro az nevisande hash dare na az kargardanie khodesh. albate karash ghshangan. man bezangah ham doost daram. roosh fekr shode va sakhte shode.

tarafdar haie modiri ham inghadr moteaseb nabashan,

dava nadarim ba ham dige ke!!!!!.

توت عنخ آمون
يکشنبه 31 شهريور 1387 - 16:11
2
موافقم مخالفم
 

ببخشیدا ولی به نظر من منتقد بودن واسه ی آقا ی ابراهیمی شغل مناسبی تیست ایشون باید برن غاز بچرنونن!!!

من هم رضا عطاران رو دوست دارم هم مهران مدیری رو! اینا دو تا آدم متفاوت اند و سبک متفاوتی دارن! هر دوتاشون نابغه اند و شکی در این نیست!!!

درضمن آتنا خانوم اینجا همه می یان نظر میدن زندگینامه که نمی ذارن!!!در ضمن شما که این قدر طرفدار آقای مدیری هستی باید بدونی که ایشون متولد 18 فروردین 1346 هستن!!!

غزل
دوشنبه 1 مهر 1387 - 15:30
1
موافقم مخالفم
 

من با نظر بالائی کاملا موافقم مدیری وعطاران هر دو نابغه اند ولی کاملا متفاوت .

اینقدر مقایسه نکنید !!!!

جویا
چهارشنبه 3 مهر 1387 - 12:24
-9
موافقم مخالفم
 

سلام

نقد شما به این سریال مثل این میمونه که یک صفحه سفید نقاشی که هنوز هیچ چیزی روش درج نشده با چند تا خط سیاه پر بکنیم و بگیم این نقاشی از یک شهر با شکوه هست که زیر برف سنگین زمستونی پر شده.

هر چند که بیننده های سر یالهای آقای عطاران بسیار زیاد هستند و به شدت به مشکلات و کج سلیقگیهای اجتماعی ما می پردازه، نکته ای که همیشه دغدغه من هست اینه که آیا با خندیدن به این ضعفهای اجتماعی بیننده به فکر راه حل می افته یا با نمایش دادن اونها هر چه بیشتر قبح مساله فرو می ریزه!!!

شهرام
چهارشنبه 3 مهر 1387 - 21:35
-1
موافقم مخالفم
 

سلام

این نقد رو معلومه که یه اینکاره ننوشته، همین. نظر شخصی ایشون هم محترم. ولی دوست عزیز در این که عطاران کارش درسته هیچ شکی نیست. بزنگاه هم سریال واقعاً خوبیه که توش نکات ظریفی رو توجه کرده و به خوبی نشون داده، هر چند اگه نقدش کرد ایراد هم داره که خوب طبیعی هم هست.

ولی مهران مدیری هم کارش بد نیست. و این که شما از کارش خوشتون نمیاد برای اینه که این دو درسته زمینه کارشون طنزه. ولی سبک کارشون با هم فرق داره.

sima
پنجشنبه 4 مهر 1387 - 5:6
-1
موافقم مخالفم
 

منم میگم که آتنا خانوم شما بهتره اگه حرفی برای گفتن در رابطه با متن ندارید اصلا نظر ندین.

نه اینکه بیاین و زندگینامه و بیوگرافی هنرمند محبوبتونو بذارید اینجا!

که البته بعید میدونم واقعا طرفدار نابغه ی طنز (مهران مدیری) باشید وگرنه هنوزم نمیگفتید ایشون متولد 1340 هستن!

مسعود
جمعه 5 مهر 1387 - 13:32
2
موافقم مخالفم
 

تمام مشكل جامعه ما عدم نقد از خود است ما نميتوانيم كساني كه ما را نقد ميكنند ببينيم براي همين ديدن فيلمهاي عطاران و فيلمها و سريالهايي از اين دست براي ما سخت است . همان بهتر كه امثال مديري براي ما فيلم بسازند كه با تبليغ ات مزخرف و ترويج مصرف گرايي و...سر ما را بند كنند و از مسايل واقعي ما غافل كنند. خلاصه خلايق هر چه لايق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


يکشنبه 7 مهر 1387 - 17:5
1
موافقم مخالفم
 

اقا مسعود این مهران مدیری بوده که تا الان جامعه ما را نقد میکرده نه اقای عطاران . عطاران فقط بلده خانواده های بدبخت رو نشون بده که همیشه به همدیگه یا فحش میدن یا میخوان با همدیگه ازدواج کنند یا میخوان اثاث کشی کنند. شما برین همون دستشویی و سوسکش رو تماشا کنین اون بیشتر لایقتونه!

میلاد
يکشنبه 7 مهر 1387 - 17:51
1
موافقم مخالفم
 

مهران مدیری پدر خوانده طنزه. همه میدونن. حتی شما دوست عزیز!


دوشنبه 8 مهر 1387 - 21:30
2
موافقم مخالفم
 

اینکه مدیری جامعه را نقد میکرد هم جوک پایییز 87 بود دیگه؟؟؟

دیدن دستشویی و سوسک و بدبختیهای نصف بیشتر جامعه ما بهتر از دیدن پیام بازرگانیها و غول و به قول دوستمون ترویج مصرف گرایی و ساختومن و خونه های شیک و پیک و کپی فیلمهای هالیوودی هست...

بیننده
پنجشنبه 11 مهر 1387 - 17:30
-3
موافقم مخالفم
 

مثل همیشه عالی بود.اقای عطاران لطفا به نظرات مضحک عده ای توجه نکنید و به ساختن ادامه دهید . ما منتظره کارهای جدیده کارگردان باهوش هستیم. مرسی

یک بیننده
دوشنبه 15 مهر 1387 - 9:41
2
موافقم مخالفم
 

دوستانی که سریال بزنگاه راسریال خوبی نمیدونندمسلما از هنروفیلماطلاعات ندارن.حرفم قصد توهین نبود.اینکه بزنگاه سریال قویه پر واضحه.حتی بعضیها واقعا خنده داره بزنگاه رو باسریالهای قبل عطاران حتی ترش وشیرین خیلی ضعیف قیاس کردن.واسه همین میگم اینا معنی طنزو درست نفهمیدن.من فکر کنم طرفدارای بزنگاه واقای ابراهیمی وامیر قادری ازاین نقدای علیه بزنگاه خندشون بکیره.من هم عطاران هم مدیریو دوست دارم.عطارانو بیشتر چون سریالاش واقعیترودوست داشتنی تره.

رضا عطاران و علي صادقي واحمد پورمخبر
سه‌شنبه 7 آبان 1387 - 14:8
0
موافقم مخالفم
 

برنامه بازيگري از تهران هنرمندان

مهسا
پنجشنبه 31 ارديبهشت 1388 - 16:51
0
موافقم مخالفم
 
راز عطاران چیست؟

واقعا فیلمی بود که ارزش دیدن نداشت.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���