سينمای ما - گفت‌وگو با پريسا بخت‌آور، پس از موفقيت «دايره‌زنگي» در گيشه: / يک اجراي اشتباه مي تواند بهترين فيلمنامه ها را تبديل به فيلمي ضعيف کند
يکشنبه 14 تير 1388 - 1:17
• سازنده «هفت‌تیرهای چوبی» و «بگذار زندگی کنم» تنهای‌مان می‌گذارد؟ / شاپور قریب اعلام کرد که اگر این فیلم‌اش را بسازد دیگر کاری با سینما ندارد      • دو خبر از امین حیایی؛ / 1- فیلم تازه‌اش روز جمعه 29 میلیون فروخت 2- برای پروژه تازه‌اش به مالزی می‌رود      • در باشگاه فیلم تهران؛ / امیر قادری و مهرزاد دانش، درباره «شک» جان پاتریک شانلی گفتگو می‌کنند      • همه فیلم‌های سینمایی این هفته تلویزیون؛ / از جواد رضویان تا آمیتا باچان      • اکران اش تازه شروع شده است؛ / «درباره الی...» شب جمعه 40 میلیون فروخت و نیم میلیاردی شد      





نظر سنجی

با توجه به برنامه هاي اعلام شده برنامه هاي فرهنگي كدام نامزد رياست جمهوري را براي آينده سينماي كشور مفيد مي دانيد ؟




سينماي جهان
معرفی کامل فیلم «بالا» - حامد مظفری
تبهكاري كه اسطوره شد -به پیشواز فیلم تازه مایکل مان- با چند عکس از فیلم
رايان رينولدز با «ددپول» از «مردان ایکس» مستقل می‌شود
ژاک ریوت برای شیر طلایی ونیز رقابت می‌کند
کارل مالدن، اسطوره سینمای کلاسیک درگذشت + عکس‌ها
بازنده‌ترین مرد اسکار این بار جا را برای اسکار «تغییرشکل دهندگان 2» باز کرده
معرفی کامل فیلم «پیشنهاد» - حامد مظفری
ديويد فينچر درباره شبکه اجتماعی فيس‌بوك فيلم مي‌سازد
ساترن جوایزش را به «شوالیه تاریکی» داد
اولين عكس‌های «آليس در سرزمين عجايب» تيم برتون
نسخه بلو ری «گلادیاتور» با 11 ساعت تصویر اضافی
ستارگان سینما در نقش حیوانات باغ وحش


درباره الي ...


  (596 رأي)

کارگردان:
اصغر فرهادي
-------------------------------------
پاتو زمين نذار


  (36 رأي)

کارگردان:
ايرج قادري
-------------------------------------
خروس جنگي


  (39 رأي)

کارگردان:
مسعود اطیابی
-------------------------------------
امشب شب مهتابه


  (31 رأي)

کارگردان:
محمدهادی کریمی
-------------------------------------
هرچي تو بخواي


  (12 رأي)

کارگردان:
محمد متوسلاني
-------------------------------------



گفت‌وگو با پريسا بخت‌آور، پس از موفقيت «دايره‌زنگي» در گيشه:
يک اجراي اشتباه مي تواند بهترين فيلمنامه ها را تبديل به فيلمي ضعيف کند
يک اجراي اشتباه مي تواند بهترين فيلمنامه ها را تبديل به فيلمي ضعيف کند


سينماي ما- اگر رابطه تان با تلويزيون خوب باشد حتماً با نام پريسا بخت آور و سريال هايش آشنا هستيد؛ «پشت کنکوري ها» و «من يک مستاجرم» که هر دو به واسطه مضمون طنزآميزشان و حضور بازيگران شناخته شده و محبوب با استقبال خوبي روبه رو شدند و جوايزي نيز در جشنواره سيما نصيب کارگردان جوانش شد. پريسا بخت آور که اتفاقاً همسرش اصغر فرهادي نيز در سال هايي نه چندان دور با ساخت مجموعه «داستان يک شهر» اعتبار ويژه يي در تلويزيون و نزد مخاطبان جدي آن يافته بود، سال گذشته بعد از مدتي دوري از فضاي سريال سازي تصميم گرفت با فيلمنامه يي نوشته «اصغر فرهادي» پا به عرصه سينما بگذارد. او با اينکه در فيلم «دايره زنگي» اولين تجربه کارگرداني در مديوم سينما را پشت سر گذاشته است اما از نظر اقتصادي و جلب توجه منتقدان کاملاً موفق بوده است. هرچند نبايد از تاثير فيلمنامه قوي «فرهادي» در اين موفقيت غافل شد اما «دايره زنگي» فيلم پرستاره يي است که در وهله اول کاربلدي کارگردانش را در هدايت اين ستارگان به رخ مي کشد و سکوي پرش مناسبي است براي يک شروع رويايي در سينمايي که با محدوديت هايش جايي براي روياپردازي باقي نمي گذارد.
نگار باباخاني

- خانم بخت آور فکرش را مي کرديد که «دايره زنگي» اينقدر پرفروش شود؟

واقعيت اين است که بعد از اينکه نگارش فيلمنامه تمام شد همه ما مي دانستيم با توجه به قصه و فيلمنامه قرار است فيلم پرمخاطبي بسازيم. فيلمي که قصه جذاب و نويي دارد. ولي همه چيز به اين بستگي داشت که اين فيلمنامه در اجرا چگونه دربيايد. در اواسط فيلمبرداري و خصوصاً پس از تدوين نهايي ديگر همه اين اطمينان را داشتند که فيلم، فيلم پرمخاطبي خواهد شد.

البته حتماً مي دانيد که بيش از يک ماه فيلم بدون کمترين تبليغات مثل بيلبورد در سطح شهر يا تبليغ در روزنامه ها اکران شد و کل تبليغاتش در حد پخش چند تيزر محدود در تلويزيون بود. در واقع خود تماشاگران تبليغ کننده فيلم بودند و از اين جهت فکر مي کنم فروش فيلم کاملاً متکي به خودش بوده و به قول بعضي از دوستان سينماگر اين اتفاق جديدي در اين سال ها براي يک فيلم پرفروش است. در واقع اگر اکران فيلم از ابتدا با تبليغات و اطلاع رساني همراه بود قطعا ً فروشش از اين نيز بيشتر مي شد ولي فروش فيلم بدون تبليغات براي من حاوي پيام باارزشي در مورد خود فيلم و ويژگي هايش است.

- تحليلي از دلايل فروش فيلمتان داريد؟ آيا پيش از ساخت با همين هدف و همين ديد به استقبال کار رفته بوديد؟

من فکر مي کنم به طور کلي براي اينکه فيلمي مورد استقبال قرار گيرد و مخاطب آن را دوست داشته باشد چند فاکتور مي تواند مهم باشد. فيلمنامه که مهم ترين عامل است و در ساليان گذشته ثابت شده فيلم هايي که همه عوامل مختلف را براي فروش داشته اند اما داستان و فيلمنامه محکمي نداشتند مورد استقبال قرار نگرفتند. دومين عامل اجراي درست آن فيلمنامه است که يک اجراي اشتباه مي تواند بهترين فيلمنامه ها را تبديل به فيلمي ضعيف کند. عامل بعدي بازيگران هستند که اگر درست در جاي خود قرار بگيرند باعث جذب مخاطب مي شوند. يک عامل مهم ديگر مي تواند ريتم فيلم و تدوين آن باشد. با اينکه ممکن است تماشاگر عادي شناختي از تدوين نداشته باشد ولي به طور ناخودآگاه تدوين فيلم و ريتم و شتاب دروني فيلم سهم بسياري در جذب تماشاگر دارد و تبليغات مناسب و عوامل کوچک و بزرگ ديگر که صحبت درباره آنها بحثي طولاني است مثل کيفيت پخش فيلم در سينماها، زمان اکران و... من پيش از ساخت «دايره زنگي» فقط به ساخت فيلمي که در حد سليقه و نگاه خودم باشد فکر مي کردم. فيلمي که بعد از ساخت، از ساختنش خوشحال باشم و احساس خجالت نکنم. اين برايم بسيار مهم بود و اصلاً طي کار به اينکه از عواملي بهره بگيرم که باعث فروش شوند فکر نمي کردم. ما در مدت فيلمبرداري خيلي مواقع شده بود که بعضي از دوستان پيشنهاداتي داشتند براي گفتن ديالوگ هايي که باعث خنده زياد مي شد ولي چون آن طنز، طنز دلخواه من نبود و در سطح طنز فيلم نبود با آن مخالفت مي کردم و البته از آن طرف اگر بداهه يي خوب بود استفاده مي شد. الان خوشحالم فيلم در حالتي پرفروش شده که کاملاً مطابق با سليقه ام است و از خواسته هايم چشم پوشي نکردم و اين پرفروش شدن در اين حالت برايم بسيار باارزش است.

- «دايره زنگي» در کليت خود مثل يک پازل عمل مي کند که در آن کنار هم قرار گرفتن داستان هاي کوچک فيلم يک کليت اجتماعي را به وجود مي آورد. اين فرم روايي تا چه حد در اجرا درآمد و تا چه حد حتي از زمان طرح اوليه فيلمنامه مدنظرتان بوده است؟

اين فرم روايي فيلمنامه يکي از مهم ترين بخش هايي بود که من بايد در اجرا به آن توجه مي کردم. در «دايره زنگي» شما هيچ وقت بي دليل از يک سکانس به سکانس ديگر نمي رويد و هميشه با يک شيء يا آدم يا ارتباط سکانس ها به هم ربط پيدا مي کند که گاهي ربط اين سکانس ها در فيلمنامه راحت ولي در اجرا سخت مي شود. حتي در تدوين هم حفظ ربط اين سکانس ها باعث محدوديت هايي برايمان مي شد ولي در هر حال اين فرمي بود که از ابتدا براي اين فيلم انتخاب کرده بوديم و من تمام سعي ام را کردم که اين فرم پازل گونه که بسيار هم آن را دوست داشتم حفظ شود. البته بعد از اعمال اصلاحيه ها ربط سکانس ها در چند مورد ناچاراً از دست رفت ولي در کل چندان محسوس نبود.

- آيا فيلم هايي را که با اين ساختار روايي ساخته شده اند ديده ايد؟

بله، ولي فرقي که وجود دارد در اين است که معمولاً اين فيلم ها داراي اپيزودهايي مجزا هستند که بعداً ارتباط ميان اين اپيزودها با اتصالاتي داستاني مشخص مي شود ولي در دايره زنگي اتصالات سکانس به سکانس و پيوسته وجود دارد.

- به کدام يک از فيلم هايي که اين ساختار روايي پازل گونه را داشته اند علاقه داريد؟

دو فيلم کراش (تصادف) و شورت کاتز (برش هاي کوتاه) از نمونه هاي معروف اين نوع ساختار هستند.

- در اين فرم روايي بسياري از کاراکترها و بازيگران هم عرض هم قرار مي گيرند. در انتخاب بازيگران «دايره زنگي» آيا اين نکته را مدنظر داشتيد که حضور يکي ديگري را تحت الشعاع قرار ندهد؟

بله اين هم يکي از فاکتورهايي بود که در انتخاب بازيگر به آن توجه داشتم.

- نوعي يکدستي در بازي هاي فيلم به چشم مي خورد که حتي شريفي نيا و مديري شناخته شده را در کنار مثلاً اميد روحاني نابازيگر قرار داده ايد. چطور به اين مساله رسيديد؟

براي من بازي بازيگران يکي از مهم ترين بخش هاي کارم است. بخشي که از آن نمي گذرم و حتي گاهي بازيگران شايد از اين همه دقت خسته شوند. من در کنار بازيگران و همپاي آنان يک بار نقش را در درون خودم بازي مي کنم. چيزي که بسيار در گفت وگو با بازيگران بر آن تاکيد داشتم اين بود که ميزان و نوع بازي شان سواي نقش با نوع بازي ديگر بازيگران هم بايد همسان باشد حتي بازيگري که با آنها در هيچ جاي فيلم بازي ندارد.

- پلان هاي رقص مديري و شريفي نيا خيلي بامزه از کار درآمده بود آيا اين حرکات بنا به خواسته شما انجام شد يا حاصل ذوق و طنازي خودشان بود؟

پلان هاي رقص جزء ميزانسن هاي من بود و حتي در فيلمنامه هم نبود. يعني زماني که داشتم به عکس العمل اين آدم ها به فيلم «خسرو» فکر مي کردم عکس العمل اين دو نفر را در برابر ريتم تند موسيقي فيلم به اين شکل ديدم.

- دليل اينکه براي تمام نقش ها- به استثناي اميد روحاني- از بازيگران حرفه يي استفاده کرده ايد چيست؟

من براي تمام نقش ها حتي نقش «شيرين» به بازيگر و چهره جديد فکر مي کردم. البته چهره جديدي که توانايي ايفاي نقش را داشته باشد ولي فقط در دو مورد يعني آقاي اميد روحاني و صابر ابر به نتيجه رسيدم و به همين دليل به سراغ بازيگران حرفه يي رفتم و چون معمولاً در انتخاب ها با اولين يا دومين گزينه به نتيجه مي رسيديم همين شد که ديگر سراغ انتخاب هاي بعدي که احتمالاً ناشناخته تر بودند، نرفتيم و اين اتفاق حتي در مورد نقش هاي کوتاه نيز افتاد.

-آيا الزامات اقتصادي شما را به استفاده از بازيگران حرفه يي سوق داده است؟

نه، چون انتخاب بازيگر کلاً به عهده خودم بود در معيارهايي که من براي انتخاب بازيگر داشتم اين معيار اصلاً وجود نداشت و انتخاب اين بازيگران با معيارها و فاکتورهاي ديگري از جمله نزديکي شان به نقش، توانايي شان و اخلاق حرفه يي بازيگر انجام شده حال چه اين بازيگران جزء بازيگران پرفروش بوده اند يا خير.

در ضمن معمولاً بهترين بهره گيري از حضور بازيگران در تبليغات حين اکران صورت مي گيرد که اگر استفاده از اين بازيگران به خاطر فروش فيلم بود تهيه کننده قطعاً در تبليغات قبل و زمان اکران از اين قضيه استفاده مي کرد که مي بينيد بيش از يک ماه اول، فيلم بدون تبليغات اکران شد پس چنين نيتي از حضور بازيگران در فيلم نبوده است.

-فيلم به عنوان کار اول يک کارگردان تجربه سختي است. ترجيح نمي داديد با کار راحت تري فعاليت سينمايي تان را آغاز مي کرديد؟

نه، چون انجام اين کار سخت را دوست داشتم. اتفاقاً قبل از ساخت، تعدادي از اهالي سينما که فيلمنامه را خوانده بودند به من مي گفتند اين فيلمنامه براي کار چندم هم سخت است چه برسد به کار اول. ولي تجربياتي که از سريال هايم به دست آورده بودم و اين سه سال کار نکردن و مطالعه کردن و صبر کردن براي ساخت اين فيلم همه و همه براي من اطميناني به وجود آورده بود که از ساخت اين فيلمنامه سخت نترسم.

-به جز عنوان فيلمنامه نويس کار آيا اصغر فرهادي نقش ديگري در فيلم داشت؟

طبق قوانين ارشاد براي کارگردان هاي اول، آقاي فرهادي مشاور کارگردان در اين پروژه بودند، ولي او براي اين قضيه قراردادي نبست. چون با اخلاق من از سر سريال هايم آشناست و مي داند که دوست دارم خودم به تنهايي در مورد همه چيز تصميم بگيرم و چون خودش هم اين اخلاق را در مورد کارهايش دارد به خواسته من احترام مي گذارد و معمولاً حتي اگر سر صحنه مي آمد از نظر دادن راجع به کار من خودداري مي کرد. البته بعد از ديدن راش ها به من گفت همين روندي که در پيش گرفتي خوب است و بعد از مونتاژ نهايي گفت فيلم را بسيار دوست دارد با آنکه در اين گونه مواقع آدم بسيار سخت گير و رکي است و تاييد او بر فيلم برايم بسيار مهم و باارزش است.

-«دايره زندگي» يک کمدي آبرومند و موفق است که جدا از روند سخيف کمدي هاي اين روزها است. براي رسيدن به اين موضوع در چه زمينه يي بيشترين تلاش را کرديد؟

براي رسيدن به اين نوع طنز، سواي طنزي که در ديالوگ ها و موقعيت هاي فيلم است که به نظرم طنز مدرني است و درکش هم شايد براي عده يي سخت باشد، در اجرا من براي درآوردن لحظات طنز و اينکه سطح طنز فيلم در جايي تنزل پيدا نکند بسيار تلاش کردم و اين وجه کار برايم بسيار مهم بود و شايد سخت ترين بخش کار.

-آيا از شنيدن اين حرف که «دايره زنگي» بيشتر از اينکه فيلم شما باشد فيلم اصغر فرهادي است دلخور نمي شويد؟

البته کسي جلوي من جرات نمي کند از اين حرف ها بزند، (با خنده) ولي خارج از شوخي واقعيتش اين است که اين سوال شما براي من ريشه تاريخي دارد، از اولين سريالم اين شايعات را مي شنيدم. سر دو سريال بعدي ام کمتر شد و سر اين فيلم دوباره ممکن است، گفته شده باشد ولي من هيچ وقت نه از شنيدن اين حرف ها ناراحت مي شوم و نه هيچ وقت جوابي به آنها داده ام، نه قبلاً و نه الان و اين اولين بار است که دارم به آن جواب مي دهم. علتش هم اين است که به نظر من وقتي حرفي ريشه در حقيقت نداشته باشد و بر پايه حدس و گمان باشد آن حرف در زمره شايعات و حرف هاي خاله زنکي است (ببخشيد ولي اصطلاح بهتري پيدا نکردم) که من هيچ علاقه يي به شرکت در اين نوع حرف ها ندارم. وقتي کاري را در حضور جمعي بزرگ انجام داده يي ديگر نياز به اثبات مجدد آن نيست ولي در کل چون معمولاً سعي مي کنم از حرف ها و اتفاقات نتيجه يي مثبت بگيرم، نتيجه يي که از اين شايعات مي گيرم اين است که حتماً کارم، کاري محکم و قابل دفاع شده است که آن را به اصغر فرهادي نسبت مي دهند، اگر کار ضعيفي بود که چنين نتيجه يي نمي گرفتند و من نتيجه يي که از اين حرف ها مي گيرم برايم مهم است نه خود حرف ها و گوينده هايشان.

-از ساخته هاي آقاي فرهادي کدام يک با سليقه شما همخواني دارد؟

«چهارشنبه سوري» فيلمي است که بسيار به آن علاقه دارم و البته تئاتري به نام «ماشين نشين ها» که در زمان دانشجويي و قبل از ازدواج مان آن را کار کرديم که هنوز عاشقانه آن کار را دوست دارم.

-آيا فيلم بعدي تان نيز در اين حال و هوا خواهد بود؟

بدم نمي آيد که فيلم بعدي ام طنز نباشد، چون در کل اجراي کار طنز بسيار سخت تر است.

-آيا دوباره فيلمنامه يي از اصغر فرهادي را جلوي دوربين خواهيد برد؟

هيچ چيز مشخص نيست ولي اگر اين گونه شود قطعاً دوباره شانس با من همراه بوده است.

-کدام بخش از شوخي هاي فيلم ايده شما بود و کدام ها در فيلمنامه وجود داشت؟

بخشي از طنزهاي فيلم در فيلمنامه نبوده که حين اجرا به اين طنز رسيديم مثل همان پلان هاي رقص يا عکس العمل نيلوفر خوش خلق که چشم بچه اش را حين ديدن فيلم مي بندد يا درآوردن کفش ها براي ورود به خانه عبدالله زاده يا نرسيدن بستني به خانم رهنما در جمع همسايه ها يا پلان هاي ديش و پاهاي آقاي قاضي مرادي و مواردي ديگر که الان حضور ذهن ندارم که اينها در فيلمنامه نبوده و در اجرا درآمده است. ولي بقيه طنزهاي کلامي و موقعيت هاي طنز در فيلمنامه بوده است.

-در فيلم بعدي تان دوست داريد دوباره با کدام يک از بازيگران «دايره زنگي» همکاري کنيد؟

خوشحالم که هنگام کار کردن با اين تعداد بازيگر آنقدر فضاي دوستانه و خوبي در کار حاکم بود که بعد از اتمام کار، بازيگري نبود که حس کنم ديگر مايل نيستم با او کار کنم. ولي غير از بازيگران دايره زنگي، بازيگري بود که در ابتدا قرار بود نقش شيرين را بازي کند، چهره يي جديد و بسيار مستعد؛ کسي که يک ماه عاشقانه آمد و در تمرين ها شرکت کرد و به نقش هم نزديک شده بود ولي به دلايلي از جمله عدم هماهنگي با پروژه يي چندساله که در آن مشغول به بازي بود اين همکاري شکل نگرفت. بسيار مايلم اين بازيگر در کارهاي بعدي من حضور داشته باشد.

-صادقانه بگوييد از اينکه فيلم تان در جشنواره به نمايش درنيامد دلخور هستيد؟

شايد آن زمان دلخور شدم آن هم مقطعي که پس از يک نمايش به خاطر اصلاحات مجدد، فيلم را از جشنواره بيرون آورديم ولي بعد از گرفتن پروانه نمايش همه چيز را فراموش کردم.

وقتي فيلم را با تماشاگر مي بينم و واکنش آنها را حين ديدن فيلم و اين رابطه دو طرفه يي که بين فيلم و تماشاگران شکل گرفته و آنان صادقانه عکس العمل شان را نسبت به فيلم بروز مي دهند و تماس هاي مکرر دوستان سينماگر و منتقدان که گاه بلافاصله بعد از ديدن فيلم تماس مي گيرند، آنقدر برايم پشتوانه مهمي است که هيچ خاطره منفي يا شنيدن اظهارنظرهاي مغرضانه نمي تواند اين تصوير را مخدوش کند و خود فيلم با استقبال مردم و منتقدان به اين اتفاقات و اين گفته ها پاسخ مي دهد.

-از چگونگي حضور فيلم تان در جشنواره کن بگوييد. چرا در بخش مسابقه پذيرفته نشد؟

در زمان جشنواره در يک اکران خصوصي نماينده بخش نوعي نگاه جشنواره کن فيلم را ديد. او ساختار فيلم را دوست داشت و فقط معتقد بود درک اتفاقات سريع فيلم براي تماشاگر خارجي، که بايد زيرنويس را هم دنبال کند کمي سخت است و بعد از ديدن فيلم که آن زمان 120 دقيقه بود يعني 10 دقيقه بيشتر از تايم کنوني فيلم، از من خواست اگر بتوانم کمي از اتفاقات و حوادث فرعي کار کم کنم تا فيلم براي تماشاگر خارجي قابل فهم تر شود و بعد آن را براي اين بخش ارائه دهد که البته چون تکليف فيلم تا اواخر اسفند چندان مشخص نبود هم من و هم آقاي ساداتيان از اينکه فيلم را به شکل دي وي دي آماده کنيم و آن را به خارج از ايران ارسال کنيم نگران بوديم. در ضمن اينکه هر دو مايل بوديم فيلم پروانه نمايشش را بگيرد و بعد براي حضور در جشنواره ها اقدام کنيم و خود من ترجيح دادم از خير اين مساله به دليل امنيت فيلم بگذرم. ولي الان نسخه يي از فيلم براي شرکت در بازار کن قرار است به پخش کننده فرانسوي کار سپرده شود.

-همکاري آقاي فرهادي با تلويزيون بعد از حضورشان در سينما قطع شد همکاري شما به کجا خواهد کشيد؟

اگر فيلمنامه خوب و محکمي به دستم برسد باز هم در تلويزيون کار خواهم کرد، کمااينکه در سينما هم تا فيلمنامه خوبي نداشته باشم کار نخواهم کرد.



منبع خبر : اعتماد
چهارشنبه,25 اردیبهشت 1387 - 21:34:30

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

سهند
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387 - 1:56
0
موافقم مخالفم
 

مرسی خیلی مصاحبه خوب و جذابی بود من خیلی از صحبت های ایشان خوشم امد برایشان ارزوی موفقیت می کنم


پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387 - 3:43
0
موافقم مخالفم
 

اما من جرات میکنم و میگم این فیلم مال شما نیست دلیل هم دارم

کل فیلم رو بچلونید یه ایده فیلمنامه از توش در میاد که خب مال شما نیست و یه سری بازی های خوب که اون هم مدیون استعداد شخصی بازیگراشه که خب اون هم مال شما نیست مثلا برای کارگردانی این فیلم چه کاری بیشتر از کارگردانهای مجموعه های نود شبی کردید تو اون لوکیشن محدود و با میزانسن های تخت و دوربین تنبلتون

دور برندارید خانم کلاغ پرها و سام ونرگس ها و کلاهی برای باران ها و.هم خوب توگیشه فروختن!!!!!!!!

کارگردانی به کارهای بسیار دشوارتری گفته میشه تا به تصویر کشیدن فیلمنامه ی دیگری تازه با کمترین میزان تلاش و خلاقیت.

علی
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387 - 14:42
0
موافقم مخالفم
 

برای خانم پریسا بخت اور ارزوی وفقیت میکنم چونکه دایره زنگی فیلم خوبی بود.

همچنین از همسزرش اصغر فرهادی عزیز که همیشه با فیلمنامه های خوب همه رو جذب میکنه.

سارا ابراهیمی
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387 - 15:30
0
موافقم مخالفم
 

من به عنوان یک زن به ایشان افتخار می کنم هم کارگردانیشان خوب است و هم در گفتگو یشان خیلی محکم و شفاف صحبت کرده اند خوشحالم که هم ایشان وهم اکثر کارگردان های خانم کار هایشان در سینمای ایران کارهایی مطرح و مورد استقبال بوده است

شهره
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387 - 15:40
0
موافقم مخالفم
 

ممنون عالی بود

معین
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387 - 17:21
0
موافقم مخالفم
 

خیلی خوب بود از ایشان به خاطر فیلم زیبای دایره زنگی تشکر می کنم

اشکان
جمعه 27 ارديبهشت 1387 - 0:41
0
موافقم مخالفم
 

خیلی جواب خانم بخت اور به سوال خبرنگار باحال بود من از اعتماد به نفس و خونسردی ایشان در مصاحبه هایشان خیلی خوشم می اید

سینا دانشجوی سینما
جمعه 27 ارديبهشت 1387 - 15:46
0
موافقم مخالفم
 

کسی که اسمتو ننوشتی اگه جرات داشتی لااقل اسمتو می نوشتی در ضمن همین بازیگر ها در کارهای دیگر هم بازی کر دن ولی گاها اصلا بازیشون خوب نبوده مثل بهاره رهنما در توفیق اجباری یا مهران مدیری در همیشه پای یک زن در میان است یا امین حیایی در اخراجی هاو....یا بازی اقای امید روحانی که به عنوان یک تازه کار شگفت انگیزه و این فقط از قدرت کارگردانش بر می اید حتی بازیگر های خردسال فیلم در مورد اون ها که دیگه نمی تونی ادعا کنی که استعداد شخصی خودشون بوده !!!!! در ضمن کسی که تونسته در یک لوکیشن محدود چنین میزانسن هایی رو بده اتفاقا نشون از قدرت کارگردانی کارگردانش داره و بقیه اظهار نظرهات هم اینقدر خنده داره که احتیاجی به جواب دادن نداره مثل دوربین تنبل !!!! فیلم با چنین ریتمی رو تو این چند سال کجا دیدی ؟ خیلی متاسفم که بعضی از ادم ها بدون کمترین اطلاعاتی از فیلم سازی به خودشون جرات اظهار نظر می دن در ضمن ارجاعت می دم به نقد های فیلم توسط منتقدین بزرگ مثل جمشید ارجمند که حتی حاضر نمی شوند فیلم هایی رو که اسم بردی ببینن چه برسه که روش نقد مثبت هم بنویسن اگر هم از روی حسادت این حرفها رو زدی که دیگه تکلیفت مشخصه

هومن ساعدی
جمعه 27 ارديبهشت 1387 - 16:0
0
موافقم مخالفم
 

این کسی که اسمشو ننوشته چقدر دلایل محکم و قانع کننده ای اورده !!!!! ما که حسابی از کامنت ایشون نکات مهمی را یاد گرفتیم که اگه کسی از فیلمنامه دیگری استفاده کنه اون فیلم مال خودش نیست و کارگردان کسی که هم ایده مال خودش باشه هم خودش فیلمنامه رو نوشته باشه و هم خودش در کارش بازی کرده باشه !!! در این صورت فقط می توان گفت که کارگردان فیلم بوده !! من به این شخص بی اسم پیشنهاد می کنم یه کلاس کارگردانی برای تمام کارگردان ها بگذارند که از نظرات ایشون فیض ببرن !!! و بفهمن که با این استدلال تا الان اشتباه فکر می کردن که کارگردانن !واقعا ادم از نظرهای بعضی از این کامنت گذارها و اطلاعاتشون شاخ در می اره

نوژن امامی
جمعه 27 ارديبهشت 1387 - 16:28
0
موافقم مخالفم
 

نظرات این شخص ناشناس به شدت مرا یاد اظهار نظر یه کارگردان تازه کار به نام سامان سالور انداخت که نظرش را در همین سایت راجع به فیلم های در حال اکران گذاشته بودید و این قدر با حب و بغض حرف زده بود که حسادتش به شدت مشخص بود و در همین سایت ان چنان کامنت هایی برایش گذاشته شد که فقط با این نظر دادن خودش را خراب کرد به هر حال در همه حرفه ها ادم های کوچک و حقیر وجود دارند که از موفقیت دیگران به شدت ناراحت می شوند من خودم در کار تجسمی فعالیت می کنم و این جور ادم ها در حرفه ما هم به وفور وجود دارند که مایه تاسف است . ولی چیزی که مهم است کارهای بزرگ باقی می مانند نه انسان های کوچک.


شنبه 28 ارديبهشت 1387 - 1:10
0
موافقم مخالفم
 

دستِ آقای فرهادی درد نکند که این بانویِ موفق را به جامعه تحویل داد!!!!!

سیما
شنبه 28 ارديبهشت 1387 - 2:3
0
موافقم مخالفم
 

خیلی برام جالبه که خانم بخت اور این قدر جوان هستند و کاری به این بزرگی انجام دادن البته ایشون باید منتظر حسادت ها ی مختلف از جانب اقایون باشند چون معمولا اقایان چشم ندارند موفقیت یک خانم رو ببینند اونم خانمی که خیلی جوانه و در عرصه های بزرگ به موفقیت رسیده امیدوارم ایشون همیشه با این اعتماد به نفسی که دارند در کارهایشان موفق باشند

بی تا
شنبه 28 ارديبهشت 1387 - 3:34
0
موافقم مخالفم
 

دوستان عزیزی که اسمتون رو ننوشتین و احتمالا یک نفرهستین واقعا حسادت داره از نوشته هاتون می زنه بیرون و درست بودن نوشته سیما رو از همین کامنت ها می شه فهمید که برای اقایون موفقیت خانم ها خیلی ثقیله حتی خانمی که تحصیلات بالایی در رشته خودش داره من به عنوان یک خانم برای ایشون ارزوی موفقیت زیاد می کنم وهمین حسادت ها نشون می ده که ایشون در کارشون مو فق بودن

نازی
شنبه 28 ارديبهشت 1387 - 3:49
0
موافقم مخالفم
 

دوست عزیزی که اسمت رو نذاشتی فقط لیاقت یک جواب رو داری تا بترکه چشم حسود

جلال
شنبه 28 ارديبهشت 1387 - 3:55
0
موافقم مخالفم
 

دم خانم بخت اور گرم هم به خاطر صحبت های قشنگشون هم به خاطر فیلم زیبایشان درود بر ایشان

کامیار
يکشنبه 29 ارديبهشت 1387 - 0:53
0
موافقم مخالفم
 

جنابی که اسمت را ننوشتی من نفهمیدم شما با خانم های موفق مشکل داری یا در کل با همه انسان های موفق مشکل داری به هرحال کلاس هایی هستند که حسادت را از ریشه درمان می کنند اگه خواستی ادرسش رو بهت بدم !

حسین
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 2:17
0
موافقم مخالفم
 

برای خانم بخت اور ارزوی موفقیت زیاد دارم فیلمشان خیلی خیلی زیبا بود

b.a
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 2:33
0
موافقم مخالفم
 

khanome BAKHTAVAR aziz

Khaste nabashid

صادق
دوشنبه 30 ارديبهشت 1387 - 3:19
0
موافقم مخالفم
 

واقعا من با این حرفشان خیلی موافقم که کارگردانی وفیلمنامه خیلی مهم است حتی از بازیگر هم بیشتر مگر فیلم قاعده بازی یا چه کسی امیر را کشت را نبودند که این دومی تعداد سوپر استارهاش از دایره زنگی هم بیشتر بود ولی مردم می خواستن بعد از فیلم شیشه های سینما را بشکنن

شراره
سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 2:20
0
موافقم مخالفم
 

دایره زنگی رو دوست داشتم به خاطر ِ آخر ِ غیر ِ قابل ِ پیش بینی ش

و به خاطر ِ نوع ِ فیلمنامه ی حرفه ای ش

و به خاطر ِ بازیگرایی که می شد فهمید تمام ِ تلاششون رو کردن

از باران کوثری و امین حیایی گرفته تا حتی سکانس ِ کوتاه ِ مهدی پاکدل

...

تبریک

تبریک

تبریک


سه‌شنبه 31 ارديبهشت 1387 - 10:40
0
موافقم مخالفم
 

etemad benafsesho bera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????? brammmmmmmmmmmmmmmmmmm

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  



module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 3.33261489868 seconds.