پریناز
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 10:27
0 |
|
|
|
واقعا که ما نمی دونستیم فیلمهایی که از ادیبان کشور ما به نمایش در میاد از فکر تهیه کننده و کارگردانان ما هست خوب این همه خرج کردین چرا نرفتین از خونوادش تحقیق کنین واقعا حیف است که اینهمه زحمت بکشین بعد دختر استاد شهریار بیاد خستگی توی جسمتون بذاره . خوب اون بنده خدا هم حق داره عکس العمل نشون بده . به هر حال امید است که دست اندر کاران سینما ی ما بیشتر دقت کنن .
|
mitra mirshahidi
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 10:33
0 |
|
|
|
rast mige vaghean..eftezah bood deriale tarizi...mese filme akharesh : hamishe paye yek zan darmian ast.
|
مريم رحماني
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 11:6
0 |
|
|
|
سريال شهريار بسيار با ظرافت و زيبا ساخته شده، و آنقدر لحظات حسي زيبايي در آن وجود دارد كه بيننده را شيفته "شهريار" مي كند خانم مريم بهجت تبريزي! .......................... در دنياي فيلم اين يك حركت طبيعي است كه كارگردان ، شخصيت فيلم را بر اساس ذهن خودبسازد... از شخصيت :ون گوگ، پيكاسوو... تا بحال فيلم هاي زيادي ساخته شده و لي هر كدام با نگاه كارگردان منطبق است... اتفاقن اين نكته قوت سريال است ، زيرا مجموعه هايي كه عيناً شخصيت هنرمند را نقل مي كنند بيشتر شبيه گزارش مي شوند تا يك اثر ماندگار .......................... نمي دانم در جريان هستيد كه امسال آمار بازديد خانه پدريتان به 10 برابر رسيده و ايكه خانه اتات جزو آثار ملي ثبت شده؟؟؟!!!!! پس مطمئن باشيد اگر فيلم خشك و بي روح بود... و تمام لحظات شهريار را تنها يك قديس بي روح نشان مي داد اين تاثير را نداشت !! پس عوض گلايه كردن بايد از كمال تبريزي بايد از او تقدير كرد و سپاس بي پايان........كه ما را عاشق شهريار كرد حتي به قيمت خيال پردازي هاي خودش و اين اصلن بد نيست!
|
سام
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 11:8
0 |
|
|
|
ما ايراني ها عادت داريم تا يك كار خوبي انجام مي شود سريع شمشير به دست بگيريم و انتقاد كنيم سريال شهريار عالي عالي عالي است.
|
فلور
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 13:32
0 |
|
|
|
به نظر من اين سريال بسيار جذاب و باور پذير بود
|
منصور
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 15:5
0 |
|
|
|
خار ار چه جان بكاهد گل عذر آن بخواهد ...
|
رضا
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 16:51
0 |
|
|
|
کثرت نه کسرت
|
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 17:29
0 |
|
|
|
خانم مريم رحماني، سام و فلور اگر در رابطه با زندگي شما يا يكي از نزديكان شما خلاف آنچه هست صحبت مي شد و فيلمي ساخته مي شد به طور حتم شما هم جبهه مي گرفتيد. شما به طور حتم اطلاعي از تاريخ نداريد من در رابطه با هر فيلمي كه صدا و سيما و يا سينما در رابطه با مشاهير مي سازد تحقيق مي كنم در اكثر مواقع خلاف زندگي فرد به نمايش در مي ايد. در رابطه با سينماي هاليوود يا باليوود و يا اروپا نيز همين طور، مطالعه مي كنم ولي بر خلاف تصور شما كه گفتيد با نگاه كارگردان منطبق است، خير اينگونه نيست، كارگردان اجازه اينكه زندگي فرد را با طبق سليقه و ديدگاه خود تغيير دهد را ندارد و با او برخورد مي شود.
|
اهورا
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 18:29
0 |
|
|
|
اتفاقن اين سريال بسيار باور پذير و زيباست... با مريم رحماني موافقم
|
naghmeh
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 20:0
0 |
|
|
|
man kheili moteasef misham vaghti mibinam mardom e iran inghadr khial pardazan o ja'l e vagheiat ro dus daran .. khob khanom e rahmani o ,... kargrdan mitune ie serial barasase shakhsiate mourede alaghash besaze hame ham esteghbal mikonan vali vaghti durugh sakhte ...!!!!hala dorugh e khub ia zesht che farghi mikone...? keili ajibe ke inghadr shom be khial pardazi alaghemandid.
|
مرضیه
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 20:0
0 |
|
|
|
با احترام خاصی که برایه دختر شهریار بزرگ قائلم ......باید بگم مردم بعداز دیدن فیلم به شخصیت این شاعر بزرگ بیشتر علاقمند شدند و حتی کتاب های ایشون رو بیشتر میخرند ....................شان شهریار با این سریال اصلا کم نشده بلکه بیشتر هم شده..........خیلی بیرحمیه که زحمتهایه کمال تبریزی رو نادیده بگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
|
زهرا
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 20:6
0 |
|
|
|
اگر اقای تبریزی شهریار رو دوست نداشت اصلا فیلم شهریار رو نمی ساخت.................چرا دخترشون الان که سریال داره تمام میشه اعتراض میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اها شاید ایشون هم مثل ما داشته از تماشای این فیلم لذت می برده.....گفته اخرش که رسید.................
|
سهشنبه 17 ارديبهشت 1387 - 21:33
0 |
|
|
|
in serial vaghan mozakhrafeh
|
امیر
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 4:10
0 |
|
|
|
خانوم مریم رحمانی لطفا با اطلاعات ناقصتون دیگران رو هم گمراه نکنید. 1- شخصیت پردازی در سینما کار فیلم نامه نویس است نه کارگردان کارگردان تنها میتواند به شناخت شخصیت خلق شده توسط فیلمنامه نویس به بازیگر کمک کند و به او خط بدهد. 2-هیچ وقت کسی حق قانونی برای تحریف تاریخ را ندارد اون فیلمهایی هم که شما میگید بر اساس منابع تاریخی متفاوتی ساخته شده اند نه به دلخواه کارگردان. لطفا در اضهار نظرهاتون اون هم به این صراحت بیشتر دقت کنید.
|
مريم رحماني
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 11:5
0 |
|
|
|
آقاي امير اتفاقن هميشه كارگردان با نگاه شخصي خودش به فيلم نامه نگاه مي كند.... نمونه اش داستان ها و رمان هاي معروف دنيا مثل آرزوهاي بزرگ و... كه هر كارگردان و فيلم نامه نويس با ذهنيت خود آن را مي سازد.... حالا اين چه اين و چه آن..... تفاوتي نمي كند... مهم اين است كه عوامل يك فيلم ، وقتي فيلمي را مي سازند حق دخل و تصرف در داستان آن را دارند.... اين جزئياتي كه خانم مريم بهجت تبريزي ذكر فرمودند در كليت شخصيت و نگاه شهريار خللي به وجود نمي آورد و تنها بار دراماتيك اثر را بيشتر مي كرد...و اين قدرت يك كارگردان است كه با بينش خودش لحضاتي را تصوير سازي كند .... مثل كاري كه كيانوش عياري در روزگار قريب كرد... با اين حال مهم اين است كه اين سريال به دل نشست و كارگردان با خلق سكانس هاي ماندگار، تصوير شهريار را در ذهن ها جاودانه ساخت... از شخصيت هاي بزرگ زياد فيلم ساخته شده و ارائهء چنين تصوير خيال انگيزي از يك هنرمند اصلن كار ساده اي نيست ... اين نامه هم يك نقد منصفانه نيست ، شايد يك توبيخ نامه براي كمال تبريزي است ! .......................................................بسيار سفر بايد!
|
سمانه
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 11:8
0 |
|
|
|
كار كمال تبريزي فوق العده بود بايد به صدا و سيما انتقاد كرد شايد بعضي از سكانس ها دچار تعديل شده اند و اين اتفاق به نظر آمده است
|
مراد
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 12:0
0 |
|
|
|
آقاي امير شما هم لطفا اعاده فضل نفرماييد. اتفاقا صحبتهاي خانم رحماني كاملا درست بود ،مي گيد نه صحبتهاي معاونت سيما رو بخونيد.
|
مریم
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 15:19
0 |
|
|
|
واقعا برای آقای تبریزی متاسفم وهمچنین رسانه پر ادعای صدا و سیما
|
مریم
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 15:22
0 |
|
|
|
چقدر بد
|
فرشید
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 15:24
0 |
|
|
|
به نظر من کار اقای تبریزی خوب بود ولی بهتر بود در نگارش فیلمنامه با خانواده شهریار هم مشورت میشد تا کار بی نقصی را شاهد می شدیم.
|
زري جون
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 15:29
0 |
|
|
|
من با آقاي امير كاملا موافقم . زن طرف معلم بوده يه آدم فرهنگي و باسواده بوده اون وقت تو فيلم دهاتي و بي سواد نشون مي دن واقعا كه شرم آور هستش
|
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 19:39
0 |
|
|
|
راست می گه مریم خانوم مثلا نشون ندادن که شهریار اعتیاد شدید داشتند جمعش کن بابا از اون چیزی که بود بزرگتر نشون داده شد مردم باید هرکس را از کاراش بشناسن شعراش مفت گرونه خدا بیامرز این کاره نبوده
|
مارال
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387 - 23:28
0 |
|
|
|
اين اهورا و مريم رحماني جفتشون يه نفرن...مي دونين از كجا فهميدم...از املاي ضعيفشون كه اتفاقا رو اتفاقن مي نويسن...جالبه كهازهم دفاع هم مي كنن.
|
معصومه
جمعه 20 ارديبهشت 1387 - 14:54
0 |
|
|
|
با مارال خانم موافقم.خیلی جالبه...........
|
اتفاقن
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 11:27
0 |
|
|
|
فكر كنم اتفاقن مارال خانم و معصومه هم يكي باشن ،اتفاقن
|
مريم رحماني
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 11:31
0 |
|
|
|
خانم ها و آقايون محترم اينجا ما همگي با يك شخصيت مجازي طرف هستيم وبراي گفتن حرف هامون اصولن احتياجي به يك شخصيت حقوقي نداريم... مهم خود حرفه و گوينه اصلن مهم نيست.... هركسي از ظن خود شد يار من!
|
ghazal
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 11:48
0 |
|
|
|
manam nimeye avale karo doost dashtam vali ye modat bud ke ehsas mikardam shakhsiate shahriyar dare be shedat zire soal mire...va in ke khanume tabrizi in karo ehanat be pedareshun midunan ba kami eghmaz albate mitunam dark konam!tasviri ke az madareshun dar in serial sakhte shode vaghean tohin amize!!!!va ishun hagh daran.kheili khube ke shakhsiat haye barjastaro ba in filmha bishtar baraye mardom ghabele dark konan vali dar morede shakhsiat haye moaser!!!hadaghal deghate bishtari be kharj bedan va tahghighate meidanie bishtari dashte bashan kheili behtare.chon intori ham khanevadeye jenabe shahriyar delgir shodan ;ham ma be onvane binandehayi ke ghaedatan VAGHEYIATO! be tasavorate zehnie filmname nevis tajih midim (va hala tasvire zehnemimun hata nesbat be aghaye kamale tabrizi ham avaz shode)ehsase khubi nadarim.;va shayad hata roohe ostad ham alan narahat bashe ...albate nemishe az janbehaye mosbate serial ke kamam nistan kamelan cheshm pushi kard!
|
http://www.persianacademy.ir/fa/Osoul.aspx
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 13:46
0 |
|
|
|
با سپاس؟؟؟!!!!!! از خانم مارال كه با پيام نادرست خود ،فرصتي به همه ما داد تا بيشتر بدانيم... ------------------------------------------------ مقصود از دستور زبان، مجموعۀ قواعد زبان است كه در واژهسازی فقط با بخشی از آن، يعنی قواعد ساخت واژه سروكار داريم. در زبان فارسی، قواعد ساخت واژه نيز همچون خودِ واژهها، در طول زمان متحوّل شدهاست؛ همچنين، اين قواعد در گويشها و گونههای مختلف، تفاوتهايی، هرچند مختصر، دارد. در اينجا مراد از قواعد ساخت واژه، قواعد مربوط به زبان معيار امروزی است. ذكر اين نكته لازم است كه هر فارسیزبانی اكثر قواعد دستوری زنده و جاری ساخت واژه را در ذهن خود دارد ـ هرچند به آن علم نداشتهباشد ـ و به صرافت طبع، كمتر واژۀ خلاف قاعدۀ دستوری میسازد. البته درمورد قواعدی كه كمتر رايجاند وضع چنين نيست و واژهسازی بر پايۀ اين قواعد در حيطۀ تخصّص دستوردانان است. در اينجا، صرفاً بهمنظور جلب توجّه خوانندۀ ناآشنا به اين قواعد، به مواردی از اين قواعد اشاره میشود علاوه بر واژههايی كه بهلحاظ دستوری يا دستوری معنايی غلط محسوب میشود، به موارد ديگری نيز میتوان اشاره كرد كه ساخت آنها، اگر نتوان گفت غلط است، دستكم میتوان گفت نامطلوب است. يكی از اين موارد تركيب كردن عناصری از واژههای عربی، بهصورت پسوند و پيشوند، با واژههای فارسی است. موارد زير ازاينقبيل است: ــ تركيب با « ــ اً»: جاناً، سوماً ــ تركيب با « ــ انی»: تنانی (تن + ــ انی ==> تنانی، بهقياسبا، جسم + ــ انی ==> جسمانی) اين دسته از كلمات، كه بنابه اصل قرينهسازی، به قياس با كلمات عربی رايج در فارسی ساخته شدهاند، هرچند رايجاند، بهايندليل كه عناصری از واژگان عربی را در ساخت واژگان فارسی وارد میكنند، نامطلوباند و ساختن واژههای جديد با اين شيوه توصيه نمیشود! --------------------------------------- هم چنين همه مي دانيم كه دستورزباني كه در متن هاي سريع اينترنتي مانند chat ياcomment بكار ميرود مي تواند كوتاه ترو خاص تر باشد.
|
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 13:49
0 |
|
|
|
زري جون زن با سواد 50 ،60 سال پيش را با زن با سواد 2008 مقايسه مي كني؟؟؟ اتفاقا آن زن در وجود خود نشانه هاي عميقي از كمال و سادگي داشت ... اين همه كوته بيني ؟؟
|
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 14:2
0 |
|
|
|
من؛ از حضور «تو» برمیخیزم، تا شررانگیزتر ترانهای را به جاودانه درآمیزم. تو؛ از شعر «من» برمیخیزی، تا شورآمیزتر رستخیزی را، در سرودهای نامیرا، برانگیزی ....
|