دانلود

سينمای ما - نگاهی به فیلم مجنون لیلی ساخته قاسم جعفری / اسپندگان و ولنتاین بهانه است...!

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

asrejomeadv
tablighat
 
 
   
 
 
 
 
 
adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سينماي ما-  گلشیفته فراهانی برای بازی در فیلم «گلاب» به کارگردانی «جان استوارت» مجری‌ تلویزیونی آمریکا، هم‌اکنون در کشور اردن به سر می‌برد. به گزارش خبرگزاري فارس، در حالی‌که رسانه‌های داخلی و خارجی درباره بازی گلشیفته فراهانی در اين فیلم «گلاب» در سکوت خبری به سر می‌برند، روزنامه «نیویورک دیلی نیوز» در مصاحبه‌ای با این بازیگر ایرانی مقیم فرانسه درباره فیلم «سنگ صبور» پرده از این راز برداشت...
سينماي ما- ... حرف آقای عبدی را شنیده‌ام که گفته می‌شود فیلم پر از نشانه‌ است و این احساس که اگر نشانه‌ها را نبینیم خیلی چیزها را از دست می‌دهیم، این خوب نیست. اگر من دوباره کار می‌کردم، سعی می‌کردم این نگرانی را از تماشاگر بگیرم. من دلم می‌خواهد تماشاگر فیلم را ساده و راحت اما با دقت ببیند. واقعا این‌جوری نیست که اگر ما یک نشانه‌ای را از دست دادیم ...
سينماي ما- ... شاید اگر آن تست بازی را از بچه‌ها نمی گرفتم و دخترها برای حضور در فیلم به دفتر من مراجعه نمی‌کردند، هیچ وقت با مواردی که من را بیشتر به سمت ساخت این فیلم تشویق می‌کرد روبرو نمی‌شدم. وقتی از دخترها تست بازی می‌گرفتم و برای آن‌ها شرح می‌دادم که قرار است چه قصه‌ای تعریف کنیم و نقش شما در این فیلم چیست و خودتان را به جای آن دختر مجسم کنید، واکنش‌های عجیبی دیدم. برخی از آن‌ها با شنیدن قصه حالشان بد می‌شد و از اتاق...
goldiran
Main News
 
سينماي ما- سعيد نيكو رزم:  فیلم "هیس..." دغدغه ای شریف و ارزشمند دارد، اما راه تولید‌ یعنی نگارش و پرداخت فیلمنامه با کاستی هایی آغاز می شود. فیلم شروع بسیار خوبی دارد، سکانس ابتدایی نفسگیر و جذاب است و حتی اسم بسیار خوبی برایش انتخاب شده، اما افسوس که به درستی در مسیر پرداخت سينمايي قرار نمی گیرد و انتظاراتی را که اسم فیلم برای مخاطب به وجود می آورد برآورده نمی سازد.‌ فیلم دیر وارد مسئله می شود و زود هم خارج می شود. حواشی زیادی ...
 
سينماي ما- روابط عمومی سازندگان شش فیلم تحریمی حوزه هنری ضمن اعلام خبر فوق افزود: «درپی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب آقای دکتر روحانی و استقرار دولت تدبیر و امید همچنین انتخاب آقای علی جنتی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم می‌داند که سازندگان شش فیلم تحریمی در نشستی کارشناسانه با توجه به تغییر سیاست‌های دولت یازدهم به نسبت...
 
سينماي ما- علی سرتیپی مدیر دفتر پخش فیلمیران گفت: «دوبله فیلم "گذشته" آخرین ساخته اصغر فرهادی تمام شده و صداگذاری آن تا هفته آینده به پایان می‌رسد.» او گفت: «بنابراین با تمام شدن صداگذاری، نسخه دوبله شده «گذشته» از چهارشنبه هفته آینده در سینماها نمایش داده خواهد شد ...
 
سينماي ما- پزشكان آلماني به دليل يك اشتباه، باعث فلج شدن دوبلور و بازيگر پيشكسوت كشورمان شده اند. شهاب عسگري بازيگر پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون در خصوص بيماري و جراحي‌اش گفت: حدود 2 سالي در آلمان به سر مي‌بردم و تازه به ايران برگشتم.رگ گردن من دچار مشكل شد و پزشكان كشور آلمان تشخيص گذاشتن فنري كنار رگ را دادند...
 
سينماي ما- شبکه بي‌بي‌سي فارسي قرار است فيلم سينمايي «اوريون» به کارگرداني عليرضا زماني عصمتي را پخش کند، اما کارگردان فيلم مي‌گويد که قرار داد پخش اين فيلم سالها قبل و پيش از ممنوع شدن نمايش فيلمهاي ايراني با اين شبکه منعقد شده است. زماني عصمتي در يادداشتي در اين‌باره نوشته است:...
 
سينماي ما-  گلشیفته فراهانی برای بازی در فیلم «گلاب» به کارگردانی «جان استوارت» مجری‌ تلویزیونی آمریکا، هم‌اکنون در کشور اردن به سر می‌برد. به گزارش خبرگزاري فارس، در حالی‌که رسانه‌های داخلی و خارجی درباره بازی گلشیفته فراهانی در اين فیلم «گلاب» در سکوت خبری به سر می‌برند، روزنامه «نیویورک دیلی نیوز» در مصاحبه‌ای با این بازیگر ایرانی مقیم فرانسه درباره فیلم «سنگ صبور» پرده از این راز برداشت...
 
سينماي ما- مسعود کیمیایی با اشاره به فیلم جدیدش «متروپل» که در حال فیلمبرداری است، گفت: «در فیلم «متروپل» سعی می‌کنم اتفاقی که در درونم وجود دارد را منتقل کنم. روزگار سختی است، روزگار فیلمسازی، سینما و موسیقی نیست. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که باشد، به هر جهت گلوی گرفته هم می‌تواند آواز بخواند.»...
 
سينماي ما- رضا عطاران گفت: «همیشه دوست داشتم با کمال تبریزی همکاری داشته باشم و خوشحالم این فرصت در فیلم "طبقه حساس" پیش آمد.» این بازیگر که این روزها مقابل دوربین فیلم جدید کمال تبریزی است، گفت: «برای فیلم "خیابان‌های آرام" این کارگردان حتی تا مرحله‌ پیش‌تولید هم پیش رفتیم، اما به دلیل همزمانی که با فیلم "اسب حیوان نجیبی است" پیش آمد نتوانستم در آن فیلم بازی کنم. طی این چند سال فیلمنامه‌های ...
 
سينماي ما- ... حرف آقای عبدی را شنیده‌ام که گفته می‌شود فیلم پر از نشانه‌ است و این احساس که اگر نشانه‌ها را نبینیم خیلی چیزها را از دست می‌دهیم، این خوب نیست. اگر من دوباره کار می‌کردم، سعی می‌کردم این نگرانی را از تماشاگر بگیرم. من دلم می‌خواهد تماشاگر فیلم را ساده و راحت اما با دقت ببیند. واقعا این‌جوری نیست که اگر ما یک نشانه‌ای را از دست دادیم ...
 
سينماي ما- اصغر فرهادی یک استثنای باشکوه است در میان آن انبوه فیلم‌ها و فیلمسازان جشنواره‌ای. او از نخستین فیلمش «رقص در غبار» نشان داد که فیلمسازی توانا و هوشمند است که ظرافت‌های فراوانی در کارش موج می‌زند. «رقص در غبار» اگرچه فیلم درخشانی بود اما تا جایی که به یاد می‌آورم مردم از آن استقبال نکردند. بعد از آن- گویا- فرهادی عزمش را جزم کرد که فقط ...
 
سينماي ما- ... شاید اگر آن تست بازی را از بچه‌ها نمی گرفتم و دخترها برای حضور در فیلم به دفتر من مراجعه نمی‌کردند، هیچ وقت با مواردی که من را بیشتر به سمت ساخت این فیلم تشویق می‌کرد روبرو نمی‌شدم. وقتی از دخترها تست بازی می‌گرفتم و برای آن‌ها شرح می‌دادم که قرار است چه قصه‌ای تعریف کنیم و نقش شما در این فیلم چیست و خودتان را به جای آن دختر مجسم کنید، واکنش‌های عجیبی دیدم. برخی از آن‌ها با شنیدن قصه حالشان بد می‌شد و از اتاق...
 
سینمای ما- عزت‌الله انتظامی با انتقاد از نقل مطالبی از جانب او در فضای مجازی، تعلق صفحه مجازی و سایت به خود را تکذیب کرد. آقای بازیگر سینمای ایران گفت:‌ «اینجانب عزت‌الله انتظامی اعلام می‌دارم کلیه‌ مطالبی که از طرف بنده در سایت‌های مختلف و یا فیس‌بوک درج می‌شود، کذب...
 
سینمای ما- حـــامد مظفـــری: دقیقا از لحظه ای که دکتر حسن روحانی به عنوان یازدهمین رییس جمهور ایران انتخاب شد این حجم عظیمی از یادداشتها و گزارشهای علیه مدیریت سینمایی چهار سال قبل بود که از فیسبوک گرفته تا معتبرترین خبرگزاریهای ما را دربرگرفت. جالب اینجا بود که لحن به کار رفته در این مطالب هم نه برآمده از انصاف که بر مدار کاسبکاری می چرخد؛ به هر حال قهرمان زنده را عشق است و حالا که...
 
سینمای ما- پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی به عنوان بازیگران فیلم جدید رضا میرکریمی که هم‌اکنون در پیش‌تولید قرار دارد، انتخاب شدند. این فیلم هم‌اکنون در پیش‌تولید قرار دارد و هم‌اکنون کار تمرین و دورخوانی متن توسط بازیگران ...
 
سینمای ما- سعید سهیلی کارگردان سینما با بیان این مطلب که فیلم سینمایی "کلاشینکف" اوایل شهریور ماه جلوی دوربین می‌رود، گفت: جواد عزتی، پولاد کیمیایی، جمشید هاشم‌پور، ابوالفضل پورعرب و ساعد سهیلی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند که با آنها قرارداد بسته شده است. البته بازیگران زن این فیلم سینمایی باقی مانده‌اند که ...
 
سینمای ما- فیلمبرداری "متروپل" به کارگردانی مسعود کیمیایی هم اکنون در خیابان ری تهران ادامه دارد. فیلمبرداری صحنه‌های فیلم در سینما متروپل به تازگی  به پایان رسیده است و گروه برای ادامه کار از روز گذشته راهی خیابان ری در تهران شده‌اند تا سکانس های مربوط به خانه بهشته با بازی تینا پاکروان را ...
 
سینمای ما- جهانگیر کوثری که به تازگی به عنوان تهیه‌کننده برای جدیدترین فیلم داریوش مهرجویی پروانه ساخت گرفته، گفت: با انرژی زیاد آقای مهرجویی پیش‌تولید را آغاز کردیم تا بتوانیم در کنار همراهی ایشان، فیلم را به جشنواره‌ی فجر برسانیم. وی با بیان اینکه «اشباح» یک درام سینمایی خانوادگی زیباست، ادامه داد: با خواندن این فیلم‌نامه ...
 
سینمای ما- «بیداری برای سه روز» به کارگردانی مسعود امینی و تهیه‌کنندگی مجید شیخ‌انصاری‌ به صورت مستند داستانی، پرویز پرستویی را سه روز بدون هیچ وقفه‌ای مقابل دوربین ثبت خواهد کرد. پرستویی برای آمادگی در این فیلم به همراه سهیلا گلستانی دیگر بازیگر و سایر عوامل در روزهای گذشته ...
 
سینمای ما- پدر حامد بهداد بازیگر سینما شامگاه 26 مرداد از دنیا رفت. بهداد که تاکنون در فیلم‌های سینمایی مختلفی هم‌چون «سعادت‌آباد»، «هفت دقیقه تا پاییز»،«جرم»، «انتهای خیابان هشتم»، «چه خوبه که برگشتی»،‌«نارنجی پوش» و ... بازی کرده، این روزها فیلم «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان را روی پرده دارد. او که به تازگی ...
 
سینمای ما- دوبله‌ی فیلم «گذشته» با مدیریت اصغر فرهادی در استودیو موسسه فرهنگی هنری «رها فیلم» و توسط مانی هاشمیان در حال انجام است و پس از پایان دوبله توسط ایرج شهرزادی صداگذاری خواهد شد. بازیگرانی که در دوبله فیلم همکاری می‌کنند عبارتند از: علی مصفا در نقش (احمد)، ساره بیات (مارین با بازی برنیس بژو) ...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 86,3/100 - 27 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 39,0/100 - 10 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 84,1/100 - 32 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 85,0/100 - 78 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 91,0/100 - 291 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

نگاهی به فیلم مجنون لیلی ساخته قاسم جعفری
اسپندگان و ولنتاین بهانه است...!
 اسپندگان و ولنتاین بهانه است...!


سينماي ما - اميررضا نوری پرتو: كمتر کسی است که بیننده پر و پا قرص مجموعه های تلویزیونی باشد و قاسم جعفری را نشناسد. او آن قدر سریال های پرمخاطب در طول چند سال گذشته ساخته که دیگر مسوولین تلویزیون حاضرند هر پروژه ای را به دست او بسپارند، زیرا آن ها بهتر از هر کس دیگری می دانند که جعفری در استفاده از مولفه های تماشاگرپسند در مدیوم تلویزیون توانایی هایش را پس داده و قطعا به سراغ هر داستانی برود، می داند چه کار کند تا رضایت بینندگان را فراهم آورد. اما قطعا مناسبات سینما با مدیوم جعبه جادویی تفاوت هایی دارد. قاسم جعفری در طول بیش از ده سال گذشته تنها چهار فیلم ساخته است؛ ماه مهربان، قاصدک، بازنده و گرگ و میش. به جز بازنده که به مدد داستان جوان پسندش و حضور ستارگان سینما توانست به فروشی قابل قبول و نه چندان بالا دست پیدا کند، بقیه آثارش شکست سختی در گیشه خوردند. ضمن اینکه هیچ یک از فیلم هایش در میان منتقدان و مخاطبان پیگیر سینما جدی گرفته نشد. حال او با مجنون لیلی بار دیگر در سینما عرض اندام کرده است و این بار چند تن از ستارگان تضمین کننده گیشه را در کنار هم گرد آورده تا از همان ابتدا خیالش از فروش فیلم راحت باشد و بتواند داستانش را با سر و شکلی بهتر تعریف کند. فیلم با تاتری که به تاریخچه پیدایش روز اسپندگان (روز مهرورزی در ایران باستان) می پردازد، شروع می شود. گویا قرار است از همان ابتدا بیننده با چنین مقدمه چینی هایی هویت ملی و تاریخی خود را پیدا بازیابد و دیگر به سراغ روز ولنتاین، به عنوان نمادی از فرهنگ غربی، نرود.
 اما با پیشرفت داستان می بینیم که متاسفانه این زمینه چینی ها طبلی توخالی است و سازندگان مجنون لیلی تنها قصد دارند که داستانی تعریف کنند (که البته همین هم در سینمای سردرگم امروز ما کار کمی نیست)و فیلمی با استانداردهای مطلوب سینمای تجاری بسازند. جدا از اینکه فیلم دارد خوب می فروشد (که خدا را شکر می کنیم!)، قاسم جعفری نتوانسته که یک فیلم تجاری آبرومند و قابل اتکا بسازد. مشکل هم درست از جایی نشات می گیرد که گریبان تمامی فیلم های ایرانی را گرفته و آن چیزی نیست جز ضعف فیلمنامه و شخصیت پردازی. دست به دست شدن شیئی ارزشمند در میان آدم های مختلف از طبقه و سنخ های گوناگون و سرک کشیدن دوربین در زندگی آن ها، حتی برای چند دقیقه، طرح داستانی نو و بکری نیست و در سینمای جهان بارها شاهد آن بوده ایم. حتی در همین تلویزیون خودمان حسن فتحی فیلمی با نام یک روز معمولی ساخت که داستان به سرقت رفتن یک چک پول و دست به دست گشتن آن میان افراد مختلف و بازگشت آن به دست صاحب اصلی را روایت می کرد. وقتی بیننده مجنون لیلی با چنین پیش زمینه ای ذهنی به تماشای فیلم بنشیند و با گذشت زمانی کوتاه از فیلم حساب کار دستش بیاید که با چه نوع فیلمی روبروست و از همان دقیقه بیست فیلم می توان حدس زد که آن جعبه (نمادی از آیین مهرورزی ایران باستان) قرار است در پایان به دست پروانه (الناز شاکر دوست) برسد، آن وقت کار کارگردان و فیلمنامه نویس دشوار می شود و دقت در خلق شخصیت ها و موقعیت های ناب سینمایی است که حرف اول و آخر را می زند. اما جعفری و دو فیلمنامه نویس اش از این آزمون سربلند بیرون نیامده اند. آن ها به سراغ آدم هایی گوناگون، با سطح فرهنگ و سلیقه های مختلف، رفته اند و می خواهند در کنار آن به بسیاری از معضلات اجتماعی و اقتصادی گوشه چشمی داشته باشند. شاید اگر جعفری خلاف مسیر همیشگی خود پیش می رفت و به جای آنکه قصه هایی با مصالح کم را برای سریال هایی عظیم برگزیند و ناچار به آب بستن در داستان آن ها شود، چنین دستمایه خوب و بالقوه جذابی- هرچند تکراری- را برای مجموعه ای جمع و جور انتخاب می کرد و قطعا با تمرکز بیشتر بر روی شخصیت ها به نتیجه ای مطلوب می رسید. حال که او می خواهد این داستان را در چارچوب قواعد سینمایی تعریف کند، بهتر بود که از نشان دادن این همه آدم و روایت داستانک های پیاپی خودداری می کرد و با زمانی که در اختیار داشت روی دو یا سه داستان فرعی مانور می داد.
در داستانک اول نحوه آشنایی فرهاد (محمدرضا گلزار) با پروانه بسیار دم دستی و خام چیده شده و باور آن برای بیننده کمی دشوار است. جعفری به جای آنکه در فرصتی که در اختیار دارد، دو شخصیت جاندار و خوب خلق کند، به کلیشه ها متوسل می شود و بار دیگر شاهد مولفه های " قاسم جعفری" وار هستیم! استفاده از موسیقی پر سر و صدا و شنیدن صدای خواننده ای جوان بر روی صحنه هایی که دو عاشق از هم جدا هستند، رابطه عاطفی میان فرهاد و پروانه را به کلیپ های لس آنجلسی شبیه کرده است. ضمن آنکه شوخی های میان آن دو برای نزدیک کردن خود به دیگری نیز بسیار نچسب و تلویزیونی از کار درآمده است. تلاش فرهاد برای یافتن جعبه مورد نظر پروانه نیز بخش قابل توجهی از این اپیزود را تشکیل داده که متاسفانه با غلط های فاحش تصویری و منطقی همراه شده است. فرهاد به همه حاضرین در فرهنگسرا کارت ویزیت خود را داده است، اما در جریان جستجو برای یافتن جعبه خود به همه کسانی که کارت داده بود، زنگ می زند! یا در سکانسی که فرهاد جعبه را از آن مادر شهید دریافت می کند، جملات شعاری مادر درباره اینکه پسرش عاشق ایران بوده و او نیز عاشق پسرش و بازی بسیار بد و ابتدایی بازیگر این نقش، حس خوشایندی را که می توانست به بیننده در اثر پیدا شدن جعبه دست بدهد، به کلی نابود می سازد. در اثر تصادف فرهاد، جعبه به دست یک کارگر جوان مترو (نیما شاهرخ شاهی) می افتد و او نیز آن را به دختر قالیباف محله شان هدیه می دهد. کل این اپیزود در همین خلاصه شده و نشان دادن کارگر جوان در مترو که به حرف آن دو دختر مدرن و امروزی گوش می دهد و صحبت های او با دختر در کنار دار قالی (که با نورپردازی خوب استاد علیرضا زرین دست همراه است) تنها تلاشی بیهوده برای بالا بردن زمان این داستانک است، به طوری که حتی بازیگران مجال خودنمایی نیز پیدا نمی کنند. اپیزود مربوط به رابطه گلی، سرکارگر افغانی همان کارگاه قالیبافی و حاجی (رضا رویگری) نیز قدرت روایی چندانی ندارد و چنین آدم هایی را بارها و بارها در فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی دیده ایم و آن قدر آشنا و تکراری هستند که به خاطر فشردگی زمانی داستان جذابیت چندانی برای بیننده ندارند. نصیحت های حاجی به شاگرد حجره اش، داریوش (یوسف تیموری)، مبنی بر اهدای این جعبه به کسی که واقعا دوستش دارد و تا به حال به او دروغ نگفته، هم بیشتر مناسب سریال های خانواده می باشد تا فیلمی از بدنه سینمای ایران (هر چند که این پیام های اخلاقی و تلویزیونی در فیلم های این روزهای سینمای ایران نیز موج می زند و به قاسم جعفری که خود محصول شرایط تلویزیون است، نباید چندان خرده گرفت). قضیه مربوط به داریوش و ارغوان (السا فیروز آذر) از آن اپیزودهایی است که می توانست بهتر از این باشد و قابلیت مانور داستانی بیشتر در آن وجود داشت. شاید اگر جعفری دو اپیزود قبل را حذف می کرد و به این داستانک بهای بیشتری می داد، فیلم از این حالت سطحی و شتابزده خود خارج می شد. اینکه داریوش و ارغوان (که در واقع نام اصلی اش زری است) در مدت آشنایی شان درباره خود به یکدیگر دروغ گفته اند (راستی این قضیه تداعی کننده فیلم های پیش از انقلاب فرزان دلجو و به خصوص "بوی گندم" او نبود؟)، دستاویز خوبی برای تعریف یک داستان فرعی مناسب به همراه معرفی شخصیت ها و موقعیت های نمایشی درست و حسابی بود که متاسفانه باز هم به دلیل تعجیل در روایت به هدر رفته است. جا گذاشتن جعبه توسط زری در تاکسی بهروز (حمید گودرزی) زمینه چنینی فیلمنامه نویسان برای پرت کردن تماشاگر در یک داستان دیگر است. حضور احمد پورمخبر با تیپ همیشگی اش در تاکسی بهروز، که پیش از این در توفیق اجباری نیز همان کاراکتر خود را در سریال ترش و شیرین تکرار کرده بود (استفاده از تیپ های تلویزیونی برای کشاندن مردم به سینما کم کم در حال بدل شدن به معضلی نگران کننده است) ، و بیانات شعاری ایشان در مذمت ولنتاین و ارج نهادن به اسپندگان بیشتر به یک شوخی می ماند و نیت سازندگان فیلم را به خوبی آشکار می کند.
ماجرای تصمیم بهروز برای آشتی با همسر سابقش، مژگان، نیز به خاطر عدم وجود خلاقیت در پروراندن چنین موقعیت روایی تکراری و بازی بد بازیگر مژگان به هدر رفته است و تاکید کارگردان و فیلمنامه نویس بر گره خوردن سرنوشت آدم ها در سایه جبر محتوم با سوار شدن پروانه در تاکسی بهروز نیز از این فصل و کلا از فیلم دردی را دوا نمی کند. اما جالب ترین و خنده دارترین بخش فیلم حضور گروهی خواننده در میان زباله دانی های پایین شهر برای ضبط کلیپی است که با هیچ وصله ای به پیکره فیلم نمی چسبد و تنها کاربردش برای خوش رنگ و لعاب کردن فیلم است. جعبه به دست عزت (ابوالفضل پورعرب) می افتد و از این جاست که فیلم کمی سر و شکل بهتر و واقعی تر به خود می گیرد. دیدن ابوالفضل پورعرب که زمانی ستاره سینمای ما بود و قابلیت آن را داشت تا به هنرپیشه ای ماندگار در حافظه تاریخی سینمای ایران بدل شود، در یک نقش خنثی و تک بعدی تنها تاسف بیننده را برای بازیگری به همراه دارد که قدر خود را ندانست. با تماشای این اپیزود که بخش بیشتری از فیلم را به خود اختصاص داده، به راحتی می شد دریافت که جعفری و نویسندگانش از ابتدا هم شیفته این فضای نمایشی خوب و جذاب بوده اند و تمامی آن زمینه چینی ها را کرده اند تا به این فصل برسند. ای کاش که از همان ابتدا جعفری قید این همه زرق و برق های سطحی را می زد و با دیدی رئالیستی همین داستانک را شاخ و برگی سینمایی می بخشید. در این فصل هدایت (حامد بهداد) در قبال خرید جعبه از عزت حاضر به بازی خطرناک سه گره (خوابیدن بر روی ریل قطار با دست و پاهای بسته) می شود. فضای قهوه خانه و شرط بندی آدم های حاشیه ای و مطرود این شهر بی در و پیکر، ادای دینی به آثار ناب سینمای خیابانی پیش از انقلاب و به خصوص اثر درخشان مرحوم فریدون گله- کندو- به نظر می رسد. البته بار اصلی این فصل بر دوش بازی خوب و حساب شده حامد بهداد است که نشان می دهد تنها بازیگر حال حاضر سینمای ایران است که انگ نقش های اغراق آمیز و غلو شده می باشد و ریزه کاری های آن را به خوبی بلد است. ضمن اینکه نباید از فیلمبرداری مثل همیشه نوآورانه علیرضا زرین دست به راحتی گذشت که فضای سرد، خاکستری و دهشتناک اطراف ریل راه آهن را به تماشاگر منتقل می کند. البته سکانس خوب خوایبدن هدایت بر روی ریل قطار هم با تاکید بیش از اندازه موسیقی و درگیری گل درشت و شبه فیلمفارسی میان طرفین شرط بندی آن طور که باید نمود نمی کند و حس تعلیق جاری در آن را خدشه دار می سازد. عشق هدایت به اکرم، خواهر رفیقش اکبر (رامین راستاد) ، بهانه ای برای دست به دست شدن جعبه است. در این بین نباید از بازی خوب رامین راستاد نیز گذشت که بار دیگر نشان داد یکی از بهترین و معدود گزینه های مناسب برای نقش های مکمل است.
جعفری این فضای واقع گرایانه، خشن و بی رحم را با گنجاندن کلیپی با صدای حامد بهداد و نمایش پرسه او در خیابان ها و حاشیه اتوبان به مسیر مورد علاقه خود هدایت می کند و تماشاگر در پایان از بستری شدن هدایت در همان بیمارستانی که فرهاد نیز به آن منتقل شده، در تعجب می ماند و این سوال برایش پیش می آید که پروانه در فاصله زمانی ظهر آن روز که در مقابل بیمارستان آتیه از تاکسی بهروز پیاده می شود، تا شب چه می کرده که وقتی پرسان پرسان به دنبال عشق اش به اورژانس می آید با جعبه همراه هدایت روبرو می شود؟ اگر فرهاد در آن بیمارستان نبوده، آیا بهتر نبود برای حفظ منطق روایی و زمانی داستان این موضوع به نحوی گفته می شد؟ و یا اصلا بهتر نبود اگر ظهر آن روز پروانه سوار تاکسی بهروز نمی شد که الآن مجبور به بهانه تراشی برای چنین اختلال آشکار زمانی و مکانی نباشیم؟
به هر حال مجنون لیلی اثری است از قاسم جعفری که دیگر با دیدگاه و شیوه کارش در سینما و تلویزیون آشنا شده ایم و نباید توقع بیشتری از او داشت. او می خواهد بیننده را سرگرم کند و راضی نگاه دارد و در بسیاری از آثارش در حد متوسطی به این هدف رسیده است. همین هم در سینمایی که بسیاری از فیلم هایش از گفتن یک داستان ساده عاجز هستند، چندان هم بد نیست. حداقل می توان به فروش خوب فیلم اکتفا کنیم که توانسته تماشاگران گریزان از سینما را به سالن های نمایش بکشاند. به هر حال چرخاندن چرخ اقتصادی سینما در این وضعیت بحرانی نقشی کمتر از تولید فیلم های ارزشمند و هنری ندارد. اما اگر بخواهیم صحبت های جناب کارگردان درباره هدفش برای شناساندن فرهنگ ملی و اصیل ایرانی را جدی بگیریم، باید گفت: "مقصود گیشه است! اسپندگان و ولنتاین بهانه است!"


منبع خبر : سينماي ما
شنبه,24 فروردین 1387 - 12:43:15

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
نیما
شنبه 24 فروردين 1387 - 9:33
4
موافقم مخالفم
 

این فیلم مفت نمی ارزید.....دقت کردید فیلمایی که گلزار بازی میکنه چقدر تخیلیه؟قاسم جعفری دلش به حال اسپندگان نسوخته بلکه فقط به فکر فروشه و پول...................

محمد
شنبه 24 فروردين 1387 - 11:8
4
موافقم مخالفم
 

تورو خدا نقداتونو کوتاه تر بنویسین....به خدا کسی حوصله نمیکنه این همه خط رو بخونه....

63
شنبه 24 فروردين 1387 - 11:45
-1
موافقم مخالفم
 

من چیفکر میکردم باید این فیلم رو ببینم؟کارگردان که جعفری بود!بازیگر که گلزار بود!رمانس فیلم که بارش رو دوش الناز جان بود!جدا اینارو میدونستم پس چرا رفتم دیدم؟

علی
شنبه 24 فروردين 1387 - 11:51
7
موافقم مخالفم
 

چرا قاسم جعفری دیگه سریال نمیسازه.

ایا درسته که میگن قاسم جعفری اجازه سریال ساختن نداره.

من که خیلی مشتاقم تا باز هم از قاسم جعفری در تلویزیون سریال ببینم.

ساینا
شنبه 24 فروردين 1387 - 12:19
2
موافقم مخالفم
 

من فیلمو فقط به خاطر نیما شاهرخ شاهی دیدم واقعا از نیما بعید بود اما از گلزار بیشتر از این انتظار نمیره همه فیلمهاش فانتزی و بچگانه هست و ارزش دیدن نداره

مبینا
شنبه 24 فروردين 1387 - 12:48
6
موافقم مخالفم
 

کارگردان ها گلزارو برای فروش بیشتر فیلم میخوان و گر نه اون قدرت بازیگری خوبی نداره.فقط نقش یه عاشقو می تونه بازی کنه ونه هیچ نقش دیگه ای رو.ولی حامد بهداد توی این فیلم نشون داد حتی در بدترین فیلما میتونه بهترین بازی ها رو ارائه بده.

OSAM
شنبه 24 فروردين 1387 - 13:3
-1
موافقم مخالفم
 

BE NAZAR MAN "MAJNOONLEILI" BEHTARIN FILME AGHAIE GHASEM JAFARI AST...../OSAM

OSAM.BLOGFA.COM


شنبه 24 فروردين 1387 - 14:39
9
موافقم مخالفم
 

منم میگما آقای گلزار که چند تا فیلم اخیرش نقش پسر خوش تیپ هاست که هی با دختر خانم ها کل کل میکنه و متلک میپرونه و فقط توی کاره کمدیه اونم از نوع عاشقانه!(آتش بس-کلاغ پر-مجنون لیلی و با کمی اغراق توفیق اجباری و البته دو خواهر!)

میگما از گلزار که بیشتر انتظار ندارین ها؟ چی؟ یعنی می خواین بگین دارین؟

این فیلم هم که واقعا سطح پایین بود و نقدتون کاملا به جا!

فروش اش هم فقط به خاطر سبک مد شده ی گلزاریسم! و کمی شوخی های با مزه حمید خان گودرزی که انتظار نمیرفت این نقش بدون جزییات و نپرداخته رو بازی کنه و کمی بازی استثناء" این بارخوب(ازون صفت های جواد خیابانی ای بودها!) بهداد بود که بالاخره یه بار بازی اغراق شده ی نچسب اش به درد خورد! همین!

میترا
شنبه 24 فروردين 1387 - 14:50
-6
موافقم مخالفم
 

درسته فیلمش مسخره بود ولی چرا سایت این قدر ایراد گرفته از این فیلم؟

علیرضا حسینی
شنبه 24 فروردين 1387 - 15:19
5
موافقم مخالفم
 

این منتقد از خود راضی اسم ندارند!؟

کی منتقدای این سینما باید نقد سالم و سازنده رو یاد بگیرند؟ کی باید نقد سالم جای فحاشی رو بگیره؟

saeed
شنبه 24 فروردين 1387 - 18:47
1
موافقم مخالفم
 

حیف وقت و...همه چی ،ازشما بیشترشاکی هستم،که با نوشتن درموردچنین بساز وبندازهائی مطلب مینویسید.


شنبه 24 فروردين 1387 - 19:12
-5
موافقم مخالفم
 

kheili toolanieh vaght nadaram bekhunam, misheh kholasash konid????????


شنبه 24 فروردين 1387 - 19:23
3
موافقم مخالفم
 

من می گم این حامد خیلی بیسته صحنه به ریل بسده شدنش خیلی خوب در اومده بود اقای جعفری اگه کمتر فیلم هندی ببینه بهتره اخه اصلا عشق گلزار و شاکر دوست خوب در نیمدهولی ادم با احساسیه دلم می خواد به یه جایی برسه

مهتاب
شنبه 24 فروردين 1387 - 19:49
7
موافقم مخالفم
 

واقعا مزخرف بود قاسم جعفری سعی کرده بود با استفاده از چهره و شهرت گلزار مخاطب رو به سینما بکشونه البته تا حدی هم موفق بود اما در همون 20 دقیقه اول معلوم میشد چه فیلم مسخرا ایه حتی قدرت سرگرم کنندگی نداشت....

میلاد
شنبه 24 فروردين 1387 - 19:58
6
موافقم مخالفم
 

بهترین سکانس‌های «مجنون لیلی» مربوط به حامد بهداد می‌شه، بازیگری که بازی‌ش پر از شور و هیجانه. از صحنه ورود به قهوه‌خانه هم نباید گذشت. سکانس خوابیدن روی ریل قطار و سه گره اوج و نقطه فراز فیلم بود.

باز هم حامد بهداد.


شنبه 24 فروردين 1387 - 20:10
-4
موافقم مخالفم
 

شما اگه بلدين فيلم بسازين چرا اين كارو نميكنين؟

آتش بس كما بوتيك توفيق اجباري گلزار بازي كرده خواستم يادآوري كرده باشم

خيليم قشنگ بود من 3 بار رفتم ديدم

سهیل
شنبه 24 فروردين 1387 - 20:17
2
موافقم مخالفم
 

من این فیلم را ندیدم و مطمئنم که چیزی از دست نداده ام چون توقع از محمد رضا گلزار بیشتر از این هم نیست سوال من از آقای قاسم جعفری است که چرا دیگر آن قاسم جعفری سابق نیست سریالهایی که جعفری ساخته است بسیار بهتر از فیلم های سینمایی اوست بهتر نبود که او که مدتی بود در تلویزیون تبدیل به کارگردانی شناخته شده بود در همان تلویزیون فعالیت خود را انجام میداد و یا دست کم همان راه مجموعه هایش را در فیلمهایش ادامه میداد به نظر من بهترین فیلم قاسم جعفری گرگ و میش بود که مردم ساده انگار و هلو برو تو گلوی کشورمان از آن استقبال چندانی نکردند و فیلم با شکست عجیبی روبرو شد.

آیا سلیقه مخاطب مردم ما اینقدر پایین آمده است که فیلم بی سر و ته مجنون لیلی را باید نسبت به فیلم های زیبای زن دوم و به همین سادگی فروش بیشتری داشته باشد. واقعاً که جای تاسف است کی سینمای ایران از این دام انحطاط نجات می یابد خدا عالم است اما امیدوارم که هرچه سریعتر مسئولان ارشد فرهنگی کشور فکری به حال سینمای ایران بکنند اگر استقبال ار فیلمهای ضعیف همچنان ادامه یابد به احتمال زیاد همین تعداد فیلم محدود هم که در طی سال در سینماها اکران میشود و ارزش دیدن دارد هم سال به سال کمتر میشود

ستایش
شنبه 24 فروردين 1387 - 21:36
2
موافقم مخالفم
 

این ساینا جون خیلیییییییییم مشکوک میزنه.

من هنوز فیلم را ندیدم اما وقتی ساینا از فیلم بد بگه یعنی ارزش دیدن داره.


يکشنبه 25 فروردين 1387 - 7:29
-7
موافقم مخالفم
 

kamtar kasi ast ke ba shenidane ghaseme jafari yade filmhaye bi arzeshe bazande va gorgo mish nayoftad....


يکشنبه 25 فروردين 1387 - 9:9
6
موافقم مخالفم
 

yek eftezahe mahz.

میترا
يکشنبه 25 فروردين 1387 - 12:43
1
موافقم مخالفم
 

ببینید گلزار از شما ها نظر نخواست.می دونین چیه گربه دستش به گوشت نمی رسه می گه پیف پیف بو میده.

سامان
يکشنبه 25 فروردين 1387 - 13:49
9
موافقم مخالفم
 

واقعا جعفری باید از پریسا بخت اور یاد بگیرد

و گلزار از صابر ابر

گلزار باز هم نقش پسر های خوب را با شرایت خوب را بازی میکرد اقای گلزار لطفا نقش هایی را قبول کنید که با نقش های قبلی فرق داشته باشه

ساره
يکشنبه 25 فروردين 1387 - 14:9
5
موافقم مخالفم
 

من از همين اول بگم كه شديدا طرفدار گلزارم

اما در دو جا به اين نوشته حق مي دهم

يكي اينكه لياقت گلزار خيلي بيشتر از بازي كردن در فيلمي با اين سطح داستاني است و ديگه اينكه حضور اون گروه نوازندگان در آن آشغال داني براي منم عجيب بود. اما فيلم يك جاي بسيار مثبت هم داشت آنهم نمايش تئاتر در اول داستان و صحبتهايي كه در تقديس مقام زن در اون قسمت گفته شد بسيار زيبا بودند كه مسلما براي آقايان شنيدن آن قسمت به حدي سخت و سنگين بود كه حسابي حالشون گرفته شد و بقيه فيلم چرت و پرت به نظرشون اومد!!!!!!!!!!!!!

negin
يکشنبه 25 فروردين 1387 - 19:49
-1
موافقم مخالفم
 

man filmo faghat bekhatere HAMED BEHDAD didam az baziye ghashangesh lezat bordam


يکشنبه 25 فروردين 1387 - 21:46
3
موافقم مخالفم
 

alan dige har filmi ke golzar toosh bashe taa akharesh maloome...forosh mikone nake nakone ama hadaf az film dorost kardan vaghaan faghat baraye forosh kardane?????


دوشنبه 26 فروردين 1387 - 5:54
-3
موافقم مخالفم
 

بازهم يه فيلم آبگوششتيه ديگه از اكيپ گيشه‌اي!

نگین
دوشنبه 26 فروردين 1387 - 11:15
-5
موافقم مخالفم
 

درسته فیلمش زیاد مالی نبود ولی تیکه حامدش توپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپ بود.

مريم رحماني
دوشنبه 26 فروردين 1387 - 11:48
-8
موافقم مخالفم
 

....

مجنون ليلي---- اگه يه كليپ تو پي ام سي مي شد مناسب تر بو---حيف وقت----- حيف پول-------------حيف سينما!!!!!

....

اسما
دوشنبه 26 فروردين 1387 - 13:6
2
موافقم مخالفم
 

همه چی به کارگردان بستگی داره یه کارگردان خوب می تونه حتی از دیوار هم بازی بکشه...همه که حامد بهداد نیستن که حتی اگه کارگردان و فیلمنامه و ... بد باشن بازم گل بکاره...

negin
دوشنبه 26 فروردين 1387 - 13:14
3
موافقم مخالفم
 

HAMED BEHDAD ba estedadtarin va behtarin bazigare irane behesh eftekhar mikonam kheili 2set daram HAMED jan

sogol
دوشنبه 26 فروردين 1387 - 13:28
2
موافقم مخالفم
 

man film ro faghat be khatere hamid goodarzi didam va az nazare man khieli khoob bazi mikard vali film mohtavaye khasi nadasht...

هلی
دوشنبه 26 فروردين 1387 - 16:14
5
موافقم مخالفم
 

من نمیدونم چرا همه انقدر بد میگن از این فیلم !!! درسته که یه سری ضعف داشت ولی اونقدرا هم میگین بد نبود ! ما تو سینما فیلم های افتضاح تری هم داشتیم !

هرچند که انتخاب گلزار واقعا یه کار کلیشه ای بود در صورتی که همه میدونیم گلزار استعداد نداره !!!

و یکی از نقاط قوتش هم بازی بهداد بود که یه بار دیگه هم ثابت کرد بازیگر توانا و با استعدادیه !

مطمئنا همتون میدونین که بهترین قسمت فیلم قسمت بازی بهداد بود !

به نظر من لییاقت بازیگری که قبل از برداشت سکانس از مرگ و اسطوره شدن جیمزدین با مرگش حرف میزد و خودش رو آماده کرده بود برای مرگ بیشتر از اینهاس !

درکل فیلمی بود که ساخته شدو ماهم دیدیدم و نظر دادیم !

همیـــــــن !

ali
سه‌شنبه 27 فروردين 1387 - 6:38
-1
موافقم مخالفم
 

agha yeki maro az shobhe dar biyare :espandegan ya sepandegan ya sepandar mazgan ya esfandar mazgan ya velesh kon aslan !in film baraye ekran naboode baraye hozoor tooye jashnvarehaye beynolmelali boodE jane man! albate hendooneye shabe yaldaye saaide agha khani ham kam nemiyare az filme ghasem jafariya hatman bebinin :D

Migo-china
سه‌شنبه 27 فروردين 1387 - 14:35
3
موافقم مخالفم
 

man too eid filme dayere zangio raftam bad fardash in filmaro raftam adam vaghean chi mitoone bege .... dayere zangi fiiiiiiiiiiiiiiilllmm bood vali majnoone leili aslan esme film roosh nemishe gozasht khejalat nemikeshan mardomo mizaran sare kar?!


چهارشنبه 28 فروردين 1387 - 0:6
-5
موافقم مخالفم
 

Adam bayad kheili BIKAR bashe ke in filmo 3 bar bebine

be jaye 2 bar digash mishe raft khune va 2 ta FILM HENDIE TOOP did!!!!!!!!!!!!!!!1

mage na


چهارشنبه 28 فروردين 1387 - 20:19
-1
موافقم مخالفم
 

تمام کسایی که از آقای گلزار بد گفتید برید گمشید که هیچ ایرادی از این بشر نمیتونید بگیرید.


چهارشنبه 28 فروردين 1387 - 23:29
-4
موافقم مخالفم
 

حیفه 2000تومن حیف

golzariam
جمعه 30 فروردين 1387 - 15:31
11
موافقم مخالفم
 

kheyli bishurin ke dar morede golzar bad goftin

سلما
يکشنبه 1 ارديبهشت 1387 - 11:35
-5
موافقم مخالفم
 

سلام من فیلم رو دیدم بد نبود

اما یه پیشنهاد دارم اقایون و خانم های نسبتا محترم اگر بازی رضا گلزار رو نمی پسندین و به نظرتون ایشون استعداد ندارن از فیلمای ایشون استقبال نفرمایین..دو دو تا ؟..افرین چهارتا...این طوری کسی نمیتونه بگه تعطیلات خوش بگذره دوستان...در ضمن ...هیچی..خوش بگذره...یا علی


سه‌شنبه 3 ارديبهشت 1387 - 0:28
8
موافقم مخالفم
 

گلزار از كي ياد بگيره مگه اون ابر تو فيلم داشت چي كار مي كرد فقط از اول تا آخر از پله ها با لا و پايين مي رفت و چند تا مثلا ماهواره نصب مي كرد باز سر و ته مجنون ليلي معلوم بود دايره زنگي چي كه از اول تا آخرش ملت سر كار بود با اون پايان مسخره و مضحك اش . فقط يه زره مديري مي خندوند و گرنه اگر اون نبود كه ديگه هيچي حيف پول و وقتي كه صرف ديدن اين فيلم كرديم واقعا چرت بود.

منتقد
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1387 - 22:35
15
موافقم مخالفم
 

من نمي دونم اين قاسم جعفري چرا فيلم مي سازه .

مردم رو گير آورده ، تا به حال هر چيزي كه ساخته مزخرف بوده.

واقعاَ كه ..........................

به اين ميگن كارگردان ، بشينه خونه بهتره.

مارال
شنبه 21 ارديبهشت 1387 - 18:49
4
موافقم مخالفم
 

اين آشنايي رضا گلزار و الناز شاكر دوست چقدر احمقانه بود...حالا مثلا اين خانوم دندون پزشك بودند...آخه كدوم دكتري تو خيابون با اين شكل بعد از دو جلسه آشنايي با يه پسر كه و كشيدن يه دندون عقل راضي به ازدواج ميشه...و اين عشق آتيشي به وجود مياد...الان بچه دبيرستاني هاي فسقلي هم اينجوري bf نمي گيرن...خيلي توهم بود ...ولي سكانس هاي حامد بهداد خيلي توپ بوود.دمشون گرم


يکشنبه 22 ارديبهشت 1387 - 8:1
2
موافقم مخالفم
 

بازی گلزار یکی از بهترین بازیهای فیلم بود.

شما یادگرفتین همش ازش ایراد بگیرین

یه کم منصف باشید بد نیست.


دوشنبه 23 ارديبهشت 1387 - 7:14
1
موافقم مخالفم
 

به نظر من اين فيلم چيزي كم نداشت.....

خب بايد با سليقه ي مخاطب فيلم ساخت ديگه......

بازي دختر قاسم جعفري بهتر از اون چيزي بود كه فكر مي كردم!

طرفدار
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387 - 22:21
5
موافقم مخالفم
 

بهترین قسمت فیلم مربوط به بازی حامد بهداد بود.

خیلی قشنگ بازی کردمثل همیشه.

فقط آقا حامد

الهام
چهارشنبه 1 خرداد 1387 - 22:6
1
موافقم مخالفم
 

دایره زنگی اگر بازیگر زیاد داشت همه سر فرصت بازی کرده بودن و خودشونو نشون دادن ولی مجنون لیلی بازیگرا وقت نکردن خودشونو نشون بدن فیلمنامشم از تو جوب اورده بودن مثل کلاغ بر حامد بهداد هم توی دایره زنگی هم مجنون لیلی ترکووووند

eli
پنجشنبه 2 خرداد 1387 - 0:18
-1
موافقم مخالفم
 

shoma ke enghadr az aghaye golzar badeton meyad cheramered filmasho mebened va chera meyayd raje be filmashnazar meded

اقلیما
سه‌شنبه 7 خرداد 1387 - 6:2
1
موافقم مخالفم
 

فیلم عالی بود

من خودم از قصه فیلم خیلی خوشم اومد

بازی بهداد بی نظیر بود

محمد جواد
شنبه 20 مهر 1387 - 16:51
5
موافقم مخالفم
 

واقعا که افتضاح بازیگری این محمد رضا گلزار * حامد بهداد عالی به این گلزار بگید جزء این بازی های لوس باز هم می تونه توی نقش دیگه ای بازی کنه

آقا ارسلان
سه‌شنبه 21 آبان 1387 - 16:0
6
موافقم مخالفم
 

اولن سلام ثانیان درسته که آقا گلزار خوشتیپه ولی مغرور

ولیفیلم زیاد بدی نبود باید دقیق تر و به جزییات هم نگاه کرد

bahar
چهارشنبه 25 دي 1387 - 7:11
6
موافقم مخالفم
 
اسپندگان و ولنتاین بهانه است...!

منم این فیلمو ندیدم اما چرا هرکسی که از راه میرسه به خودش اجازه میده فیلمارو نقد کنه؟ آقا کی از شما نقد خواست بلد نیستید نقد نکنید!


چهارشنبه 29 مهر 1388 - 7:44
0
موافقم مخالفم
 

نه گلزلر نه شاکردوست فقط حمید گودرزی

رضا
پنجشنبه 8 بهمن 1388 - 7:9
1
موافقم مخالفم
 

اگه دخترا از گلزار تعریف نکنن کی تعریف کنه . فقط بهروز وثوق و حامد بهداد و امین حیایی .

یاسی جون
سه‌شنبه 25 اسفند 1388 - 6:41
1
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد + حامد بهداد و حامد بهداد

ندا
چهارشنبه 25 فروردين 1389 - 17:45
-3
موافقم مخالفم
 
قاسم جعفری

ما ز یاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود انچه می پنداشتیم.

یوسف
شنبه 4 تير 1390 - 9:14
4
موافقم مخالفم
 

باز ی ها غیر از گلزار وشاکر دوست خوب بود مخصوصا حمید گودرزی

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���