سينمای ما - وزیر ارشاد: این نسخه تنها در اختیار عوامل فیلم بوده / نقش عوامل فیلم "سنتوری" در قاچاق آن مورد بررسی جدی است
شنبه 13 تير 1388 - 15:48





نظر سنجی

با توجه به برنامه هاي اعلام شده برنامه هاي فرهنگي كدام نامزد رياست جمهوري را براي آينده سينماي كشور مفيد مي دانيد ؟




سينماي جهان
کارل مالدن، اسطوره سینمای کلاسیک درگذشت + عکس‌ها
بازنده‌ترین مرد اسکار این بار جا را برای اسکار «تغییرشکل دهندگان 2» باز کرده
معرفی کامل فیلم «پیشنهاد» - حامد مظفری
ديويد فينچر درباره شبکه اجتماعی فيس‌بوك فيلم مي‌سازد
ساترن جوایزش را به «شوالیه تاریکی» داد
اولين عكس‌های «آليس در سرزمين عجايب» تيم برتون
نسخه بلو ری «گلادیاتور» با 11 ساعت تصویر اضافی
ستارگان سینما در نقش حیوانات باغ وحش
برای عمل به وصیت اینگمار برگمان خانه و یادگاری‌های شخصی او حراج می‌شود
ساخت پروژه مشترک استیون سودربرگ با براد پیت متوقف شد
رویای سینمایی دخترک 10 ساله در آخرین روز عمرش برآورده شد: دیدن «بالا»
مایکل وینترباتم با پنج فیلم حسابی سرش شلوغ است


درباره الي ...


  (564 رأي)

کارگردان:
اصغر فرهادي
-------------------------------------
پاتو زمين نذار


  (33 رأي)

کارگردان:
ايرج قادري
-------------------------------------
خروس جنگي


  (34 رأي)

کارگردان:
مسعود اطیابی
-------------------------------------
امشب شب مهتابه


  (29 رأي)

کارگردان:
محمدهادی کریمی
-------------------------------------
هرچي تو بخواي


  (11 رأي)

کارگردان:
محمد متوسلاني
-------------------------------------



وزیر ارشاد: این نسخه تنها در اختیار عوامل فیلم بوده
نقش عوامل فیلم "سنتوری" در قاچاق آن مورد بررسی جدی است
نقش عوامل فیلم "سنتوری" در قاچاق آن مورد بررسی جدی است


سینمای ما - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شواهد و قرايني در دست است كه براساس آن مي‌توان نقش عوامل فيلم «سنتوري» در توزيع قاچاق آن را مورد بررسي جدي قرار داد.
 محمد حسين صفارهرندي كه پس از افتتاح فرهنگسراي شهيد آويني بندرعباس در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي جمعي سخن مي‌گفت، ادامه داد: نسخه قاچاقي كه هم‌اكنون در كشور پخش شده از روي نسخه‌اي تكثير شده‌ي است كه تنها در اختيار عوامل دست‌اندركار اين فيلم بوده است.
وي ادامه داد:اكران اين فيلم در خارج از كشور و نيز فرستادن آن روي شبكه اينترنت از طريق يكي از كشورهاي همسايه تخلف بوده، به همين دليل از دستگاههاي قضايي و امنيتي مي‌خواهم عوامل آن را شناسايي و مجازات كنند.
وي اظهار داشت: در حالي كه عوامل سنتوري،فيلم را به صورت غيرقانوني از كشور خارج و آن را به نمايش گذاشته‌اند اما مسئولان دولتي را متهم مي‌كنند، كه اين موضوع به لحاظ قضايي و حقوقي قابل پيگيري است.
او ضمن دفاع از عملكرد معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در عدم صدور مجوز اكران به اين فيلم تاكيد كرد كه اين تصميم امري قانوني و مسبوق به سابقه بوده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تقدير از عملكرد جعفري جلوه به عنوان يك مدير توانمند فرهنگي و داراي سابقه طولاني در اين حوزه، از كساني كه با موضع‌گيري در برابر مديران به گونه‌اي وانمود مي‌كنند كه مديران فرهنگي در ساحتي جداي از اهالي هنر و فرهنگ قرار گرفته‌اند، انتقاد كرد.
صفار هرندي افزود:از اصحاب فرهنگ انتظار مي‌رود با بلوغ فرهنگي خود را در مقابل اين‌گونه امواج منفي فرهنگي محافظت كرده و از چيزي دفاع كنند كه نقطه عزيمت فرهنگ و هنر براي رسيدن به اوج و تعالي فرهنگي است.
همچنين به گزارش ديگري از خبرنگار ايسنا از هرمزگان صفارهرندي گفت: اگر قرار باشد تمام فيلم‌ها مجوز بگيرند، پس مديريت فرهنگي يعني چه؟!
وي با انتقاد از برخي از اظهارنظرات در مورد اين فيلم تصريح كرد: بعضي از آقايان ادعاي روشنفکري مي‌کنند و فکر مي‌کنند که حرفهاي زيادي براي گفتن در عرصه سينما و فرهنگ دارند.


منبع خبر : ایسنا
جمعه,3 اسفند 1386 - 13:48:8

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

علی سنتوری
جمعه 3 اسفند 1386 - 16:18
0
موافقم مخالفم
 

آخه چی بگم بدبخت گلشیفته فرهانی - رادان

من که دیدم فیلم و

علی مووی
جمعه 3 اسفند 1386 - 20:13
0
موافقم مخالفم
 

معلومه کار خودشونه

مگه میشه فیلمی که تا حالا رو هم رفته 5 بار بیشتر نمایش داده نشده همینطوری کشکی سی دیش پخش بشه؟

moham
جمعه 3 اسفند 1386 - 22:9
0
موافقم مخالفم
 

دوستان:

بهتره خودمون رو خسته نکنیم چون قــــــــرار نیست تو این قسمت کامنتهای درست حسابی تایید بشن...

آرش آقازاده
شنبه 4 اسفند 1386 - 8:5
0
موافقم مخالفم
 

من نمي دونم چرا بعضي از دوستان دلسوزي مي كنن واسه گلشيفته فراهاني و بهرام رادان

اونها كه دستمزد خودشونو گرفتن!

پس مشكل كجاست؟

خدمت علي آقاي گل هم عرض كنم كه من تو يكي از شركتهاي مرتبط با سينما كار مي كنم

عرضه CD قاچاق فيلم اصلا ربطي به نمايش و يا تعداد اون نداره

من همين الان مي تونم حداقل 4-5 تا فيلم روي اكران يا تازه اكران شده رو با بالاترين كيفيت ممكن روي DVD تو ايران پخش كنم ولي چرا بايد اين كارو بكنم؟

مساله مورد بحث سر و صدا و جنجالهاي مرتبط با فيلم بود .

مردم هميشه فكر مي كنند كه فيلم و يا موسيقي اي كه توقيف شده و يا به قول دولت مجوز نداره ، حتما چيزي توشه

مثال بارزش ، آلبوم دورنگي بهنام صفاريان بود كه 2 يا 3 روز بعد از توزيعش قرار شد از بازار جمع بشه

اين آلبوم در همون 2-3 روز شد يكي از پرفروش ترين آلبومها در حالي كه در مقايسه با آلبومهاي پاپ ديگر چيز خارق العاده اي نبود !

در مورد تاييد كامنت ها هم بايد بگم معمولا كامنتهايي كه حاوي حرفهاي ركيك و غير احلاقي باشد ، از سايت حذف مي شوند نه اين كه هر كامنتي كه بازديد كننده ، ازسايت انتقاد كرده و يا با نظر كسي مخالف باشد ، حذف شود .

سايت سينماي ما ، مكاني براي بحث و تبادل نظر ميان علاقه مندان سينماست.من اگر بهرام رادان يا مسعود كيميايي بودم نظرات مخالف فيلمهايم برايم خيلي خيلي با ارزشتر بود تا تعريف و تمجيد علاقه مندان به من!

پس بهتر است به جاي فيلتر كردن نظرات مخالف ، آنها را حداقل از الفاظ نادرست پاك كنيم و قضاوت را بر عهده خود بازديد كنندگان بگذاريم.

اصلا چرا شما از بازديدكنندگان ، ثبت نام نمي كنيد و كامنت را تنها مختص اعضا نمي كنيد؟ اگر كسي هم حرف بي ربط و يا توهيني داشت ، عضويت او را نيز لغو كني و IP‌ او را نيز Banned كنيد .

روي اين پيشنهاد فكر كنيد و اگر نظر مخالف يا موافق داشتيد من و بقيه را هم باخبر كنيد .

عاطفه
شنبه 4 اسفند 1386 - 11:35
0
موافقم مخالفم
 

وقتی این دو جمله آخر خطاب به کسیه که همه ی عمرشو وقف سینمای این مملکت کرده, درد رو همیشه دیده و گفته, که اگه سینمایی هست که اگه فرهنگیه اگه معنا گراست اگه بهش افتخار می کنیم بخش بزرگیش مدیون همین نگاه روشنفکری کسیه که با فیلم "گاو" ش مسیر سینمای ایران رو به سمت دیگه ای برد و اگر قرار هم بود در آینده بره تسریعش کرد....

حالا دلیل سکوتش رو میفهمم.......

فقط می تونم بگم متاسفم .........

فقط از جناب وزیر یه سوال داشتم : اگر مجوز ندادن به همه ی فیلمها یعنی مدیریت فرهنگی فیلمهایی مثل شاخه گلی برای عروس, کلاهی برای باران, عروس فراری, سوغات فرنگ, چپ دست, بی وفا, شارلاتان, کلاغ پر, مهمان, هدف اصلی ....بر پرده ی سینماهای ما چه میکیند؟ آیا از نظر شما این فیلمها فرهنگیند و یا به عبارت دیگه فرهنگ درستی رو القا می کنند؟!

گرچه توهین یا غرضی تو comment ام نبود میدونم approve ش نمی کنین مبادا .........!!!

احسان
شنبه 4 اسفند 1386 - 12:53
0
موافقم مخالفم
 

در مورد صحبتای آقای هرندی چیزی نمیگم. به نظرم چیزی نمیشه گفت. به قول همان روزنامه ی اعتماد ملی ما زورمون به ارشاد نمیرسه. هر چیزی هم که بگیم بی فایدست. ارشاد حرفهای خودش رو می زنه.

اما سنتوری رو دیدم. امیدوارم استاد مهرجویی ما رو ببخشه.آخه هر لحظه امیدم برای اکران سنتوری کمتر می شد. یه چند نکته رو در مورد سنتوری میگم:

به نظرم فیلم فوق العاده ای بود و جزو شاهکارهای سینماست. من قسمت نشد سنتوری رو تو جشنواره ی سال 85 ببینم. ولی خدا وکیلی وقتی تعریفات رو از جاهای مختلف می شنیدم و نوشته های بچه های این سایت رو می دیدم که چطور به ستایش سنتوری نشستن،واقعا روز شماری می کردم که سنتوری رو ببینم. و چقدر اضطراب داشتم که نکنه سنتوری اونی که شما تعریف می کنید نباشه؟

سنتوری رو دیدم و کیف کردم. واقعا دمتون گرم. نشون دادید که بی خود عطش دیدن یه فیلم رو ندارید. سنتوری دل منم با خودش برد. سنتوری شاهکاره. ولی بهترین فیلم مهرجویی نیست. به نظرم جزو 4 فیلم برتر بعد از انقلابشه. واقعا باید یه تحسین جانانه ای استاد رو از بابت این فیلم بکنیم.

نقد به این فیلم زیاده. و اصلا اینجا جاش نیست.

اما یه نکته دیگه.

امیر خان بابا ما که سنتوری رو ندیده بودیم، مدام پیگیر اخبارش بودیم. تمام یادداشتهای نشریات و سایتهای مختلف رو در موردش می خوندم. امیر خان انقدر از بازی گلشیفته فراهانی تو این فیلم بد گفته بودی(البته تو که نمی نوشتی. فقط سکوت یا اشاره ی غیر مستقیم!) که من واقعا مونده بودم چرا امیر خان نظرش اینه. چون برو بچ نویسنده های سایت های دیگه رو که می دیدم اکثرا از بازی گلشیفته فراهانی تو این فیلم تعرف می کردن و اکثرا اون رو جزو 3 بازیگر زن برتر اون سال می دونستن. حتی نیما خان هم همین نظر رو داشت. و حتی بهترین بازیگر زن اون جشنواره می دونستش.

ولی این نظرت برام جالب بود. خلاصه به احترام دیدگاه تو، فیلم رو که گذاشتم به جز میخکوب شدن پای فیلم با دقت بازی گلشیفته فراهانی رو زیر نظر داشتم. امیر قادری جان کم لطفی نمی کنی؟ گلشیفته فراهانی تو سنتوری عالی بود. یعنی به نظرم عامل بخش بزرگی از درخشش بهرام رادان بود. گلشیفته فراهانی خداییش خیلی خوب بازی کرد. والا همون موقع ها هم که تو جشنواره نشون داده شد، همه بعد از دیدن فیلم می گفتن شوخی های هانیه و علی و اون سکانس درخشان بازی با شال گردن به خاطر بازیهای جانانه، یه حالی به سالن داده و همه کیف کردن.

در کل به نظرم بازی خانوم فراهانی عالی بود و همونطور که خود بهرام رادان گفته، یه پارتنر بی نظیر براش بوده. امیر خان کم لطفی نکن.

بازی رادان هم فوق العاده بود. سیمرغ نوش جونش. واقعا رادان شده بود خود علی سنتوری. برای اولین بار دیدم که تونستن از رادان و چهرش خوب استفاده کنن. واقعا استاد مهرجویی بازیگر شناسه.

در کل. بازم امیدوارم داریوش خان ما رو بابت دیدن فیلم بخشه. به خدا سنتوری رو باید تو سینما دید. درسته من تا الان 3 بار دیدمش. ولی هر وقت اکران بشه باور کنید 3 بار به سینما میرم. چون قاب مانیتور و تلویزیون واقعا براش کوچیکه.

جودی آبوت
شنبه 4 اسفند 1386 - 12:59
0
موافقم مخالفم
 

چقدر مهرجویی عزیز گفت فیلمی که از لابراتوار بیاد بیرون دیگه نمی شه ازش محافظت کرد !!

چرا ؟؟

چرا نذاشتید فیلمو ببینیم ؟؟

چرا اکرانش نکردید ؟؟

از چی می ترسیدید ؟؟

مردم که بالاخره این فیلمو دیدن !!

بازنده اصلی همه اون کسانی هستن که نذاشتن فیلم اکران شه !!

متاسفم !


شنبه 4 اسفند 1386 - 15:23
0
موافقم مخالفم
 

پس چرا کامنت منو نذاشتین؟؟؟؟؟

علیرضا
شنبه 4 اسفند 1386 - 16:2
0
موافقم مخالفم
 

آرش آقا زاده:

دوست من شما می گویید چرا برای بهرام رادان و گلشیفته فراهانی دلسوزی می کنیم؟ آنها که دستمزدشان را گرفته اند!!

مگر همه چیز پول است؟ هنرمند برای کارش زحمت می کشد. دوست دارد حاصل کارش دیده شود و نتیجه ی زحماتش را ببیند. کدوم بازیگری دلش می خواهد 2 برابر دستمزد بگیرد ولی هیچ کدوم از فیلمهاش رو مردم نبینند و اکران نشود؟

بهرام رادان در سنتوری بهترین بازیش را کرد. بی نظیر بود. خوب مطمئنن دوست داشته کل مردم ایران این فیلم را که از صمیم دل برایش زحمت کشده را بر روی پرده ببینند. پول که همه چیز نیست.

حتما" مصاحبه های اخیر گلشیفته فراهانی را هم خواندی. بسیار افسرده بوده و گفته که نمی دونم چرا 2 تا از فیلم های توقیفن؟ اصلا" شانس ندارم و...

او هم ناراحت بوده که چرا نتیجه ی نهایی زحماتش بر روی پرده ی سینماها به بار ننشسته است. به هر حال.

در ضمن من با تمام ادامه ی کامنت آرش آقا زاده موافقم. بسیار خوب میشه اگر این کار رو بکنید. با اون روش کنترل خوبی بر روی کامنتها می شود. انتقادات ایشون هم انتقادات من است.

در تایید کامنت ها هم بیشتر دقت کنید. و مثلا" من در این صفحه، با دیدن تیتر خبر، مجبورم خودم، خودم را فیلتر کنم. چون اجازه نوشتن کوچکترین انتقادها را ندارم.

ali....
شنبه 4 اسفند 1386 - 16:59
0
موافقم مخالفم
 

اگر این طور هم باشد،من به آقای فرازمند حق می دهم...

نيما
يکشنبه 5 اسفند 1386 - 0:25
0
موافقم مخالفم
 

سخني با علي سنتوري

ما تو را در سينما

در ايران ايراني حمايت ميكنيم

چون

هنوز ايراني هستيم

ایران
سه‌شنبه 7 اسفند 1386 - 11:16
0
موافقم مخالفم
 

آقای مهرجویی

خسته نباشید

دست مریزاد

سنتوری محشر بود

sepide
پنجشنبه 9 اسفند 1386 - 14:16
0
موافقم مخالفم
 

این مزخرفی که آقای مهرجویی ساخته فقط به کمک همین جو سازی ها و حاشیه ها می تونه سر پا بمونه ، این دفعه یک جوره دیگه و با خاله زنک بازی می خوایم از آقای مهرجویی استاد بسازیم و نمی خوایم درک کنیم که عمر هنری فیلمساز بلاخره یک روزی به سر می یاد .


جمعه 10 اسفند 1386 - 1:55
0
موافقم مخالفم
 

دوست من شما می گویید چرا برای بهرام رادان و گلشیفته فراهانی دلسوزی می کنیم ؟ آنها که دستمزدشان را گرفته اند!!مگر همه چیز پول است؟

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  



module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.74621605873 seconds.