دانلود

 سينمای ما - پدیده جشنواره (نگاهی به فیلم تنها دوبار زندگی می کنیم)

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

asrejomeadv
tablighat
 
 
   
 
 
 
 
 
adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
یک ماه دیگر در آماده‌سازی و به روزرسانی نسخه جدید سایت "سینمای ما" تاخیر شد. متاسفیم که نتوانستیم سرِ قرارمان برای همراهی با شما کاربران گرامی بمانیم و هفته اول آبان در خدمتتان باشیم. حجم کارهای فنی و انتقال دیتا و تشکیل و تکمیل تیم جدید تحریریه و گرافیک بیش از برآورد اولیه زمان برد و فهمیدیم «تحول» سخت‎‌تر از آن بود که تصور می‌کردیم. حالا در آخرین روزهای انجام تغییرات نهایی و اصلاح اشکالات و تکمیل تیم تحریریه هستیم و باز با وجود همه بدقولی‌های اخیر، دوست داریم امیدوارانه تاریخ جدید راه‌اندازی سایت را اعلام کنیم و تمام انرژی و امکاناتمان را برای تحقق این اتفاق به کار ببندیم. پس به امید تکرار روزهای خوبِ کنار هم بودن و کنار سینما بودن - اگر هنوز از رسانه‌ی خودتان ما دل نکندید - منتظر هفته اول آذر 1392 بمانید؛ یقین داریم که ورژن جدید سایت به این تاخیر و انتظار می‌ارزد
goldiran
Main News
یک ماه دیگر در آماده‌سازی و به روزرسانی نسخه جدید سایت "سینمای ما" تاخیر شد. متاسفیم که نتوانستیم سرِ قرارمان برای همراهی با شما کاربران گرامی بمانیم و هفته اول آبان در خدمتتان باشیم. حجم کارهای فنی و انتقال دیتا و تشکیل و تکمیل تیم جدید تحریریه و گرافیک بیش از برآورد اولیه زمان برد و فهمیدیم «تحول» سخت‎‌تر از آن بود که تصور می‌کردیم. حالا در آخرین روزهای انجام تغییرات نهایی و اصلاح اشکالات و تکمیل تیم تحریریه هستیم و باز با وجود همه بدقولی‌های اخیر، دوست داریم امیدوارانه تاریخ جدید راه‌اندازی سایت را اعلام کنیم و تمام انرژی و امکاناتمان را برای تحقق این اتفاق به کار ببندیم. پس به امید تکرار روزهای خوبِ کنار هم بودن و کنار سینما بودن - اگر هنوز از رسانه‌ی خودتان ما دل نکندید - منتظر هفته اول آذر 1392 بمانید؛ یقین داریم که ورژن جدید سایت به این تاخیر و انتظار می‌ارزد
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سینمای ما- محسن امیریوسفی کارگردان فیلم‌های «آتشکار»، «خواب تلخ» و ... در یادداشتی که روزنامه بهار آن را منتشر کرده، «لغتنامه مخفی سینمای ایران» را به «رئیس محترم سازمان سینمایی» تقدیم کرده است. این لغتنامه به شرح زیر است:...
 
سینمای ما- دومین مراسم گلریزان فیلم سینمایی «دهلیز» با حضور میزبانانی جدید از اهالی ورزش و هنر در سینما «آزادی» برگزار می‌شود. این مراسم برای جمع آوری دیه برای آزادی دومین محکوم به قصاص به صورت همت عالی دوشنبه اول مهر ماه، ساعت 20 در سینما «آزادی» برگزار خواهد شد. به دلیل استقبال از مراسم قبلی که به میزبانی ...
 
سینمای ما- محمد حیدری از سوی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ناظر سازمان برای برگزاری مجمع عمومی خانه سینما انتخاب شد. قرار است در این مجمع عمومی در تاریخ 15مهرماه اساسنامه خانه سینما به تصویب برسد و هیأت مدیره جدید این نهاد صنفی سینمایی نیز تعیین و معرفی شوند. محل برگزاری این مجمع عمومی سالن سیف‌الله داد خانه‌ سینما واقع در تهران، خیابان بهار جنوبی، کوچه سمنان شماره 29 است. او در پاسخ به اینکه به عنوان نماینده سازمان سینمایی آیا قرار است با اصنافی که اعلام کردند در مجمع حضور پیدا نمی‌کنند، مذاکره‌ای...
 
سینمای ما- جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره باتومي كشور گرجستان به مهتاب كرامتي براي بازي در فيلم "فرزند چهارم" رسيد. اين جشنواره امروز 31 شهريور ماه به پايان رسيد و وحيد موساييان كارگردان فيلم "فرزند چهارم" در اختتاميه حضور داشت و جايزه را به نمايندگي از مهتاب كرامتي دريافت كرد. این جشنواره با نمایش و...
 
سینمای ما- رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد که از نظر وی مساله خانه سینما تمام شده و نمی‌خواهد در چهار سال ماموریتش درگیر این مساله بماند. به گفته وی این خانه را یک دولت بست و دولت هم بازگشایی کرد. حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که عصر دیروز شنبه 30 شهریور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره صنوف عضو خانه سینمای ایرانیان و نامه اخیر آنها به وی گفت: ...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 88,1/100 - 180 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 30,7/100 - 27 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 82,3/100 - 82 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 87,8/100 - 174 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,2/100 - 375 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

پدیده جشنواره (نگاهی به فیلم تنها دوبار زندگی می کنیم)
پدیده جشنواره (نگاهی به فیلم تنها دوبار زندگی می کنیم)


سينماي ما - امیررضا نوری پرتو:این اثر بهنام بهزادی که سابقه ساخت چند فیلم کوتاه دارد، از آن دسته فیلم هایی است که تا مدت ها ذهن بیننده پیگیر و علاقه مند را درگیر خود می کند. فیلم داستان سیامک انتصاری پور (علیرضا آقاخانی) است که دانشجوی اخراجی رشته پزشکی بوده است و سالیان سال است که راننده مینی بوس می باشد. او که از درد شدید و فلج کننده کمرش رنج می برد به توصیه پزشک از رانندگی بر حذر داشته می شود اما به کارش ادامه می دهد و در اثر یک حمله عصبی می میرد. او این بار از قبر بیرون می آید و سعی می کند تا کارهایی را که سالها حسرت انجام ندادن آنها را داشته به سرانجامی درست برساند. در این میان او به قصد انتقام یکی از کسانی که سبب اخراج او از دانشگاه شده است، می رود و قصد کشتن او را می کند. اما آن مرد را مستاصل تر از خود می یابد و پس از خودکشی مرد از تصمیم خود برای انتقام منصرف می شود. به سراغ یکی از دوستان دوره دانشگاهش- منیژه احمدی- می رود و از عشق خاموش خود به او می گوید. او حتی قصد کشتن شوهر منیژه را می کند اما در لحظه آخر منیژه او را از این تصمیم منصرف می کند و از او می خواهد تا از زندگی اش بیرون رود. در این بین سیامک بر سر یک کوله پشتی با شهرزاد (نگار جواهریان) آشنا و عاشق او می شود. شهرزاد که خود را یک شاهزاده از جزیره ای دوردست می پندارد، پس از کش و قوس هایی سیامک را رها می کند. سیامک پس از مرگ دوستش، ناصر (رامین راستاد)که در کارهای خلاف است میتی بوس خود را به آتش می کشد و به دنبال شهرزاد که با او تماس گرفته . به او ابراز علاقه کرده، به روستایی مرزی در دل کوهی برفی می رود. بهزادی این روایت سر راست را با شکست های زمانی تامل برانگیز و درگیرکننده و تمهیدات بصری نظیر دوربین روی دست (نه به سبک آماتوری باب روز)، چامپ کات های به جا و ظریف و نیز دکوپاژ و میزانسن مستندگونه اما متناسب با لحن سرد فیلم، به اثری متفاوت و دوست داشتنی بدل کرده که یادآور سبک درخشان آثار ژان لوک گدار و کوئینتین تارانتینو است. فیلم بیننده را به یاد شاهکار پرویز شهبازی، نفس عمیق، می اندازد. شباهت های بصری و نزدیکی لحن این دو فیلم به یکدیگر و نوع رابطه دو شخصیت این فیلم که برای بیننده تداعی کننده کاراکترهای منصور، کامران و آیدا در اثر شهبازی است، همه و همه دست به دست هم می دهند تا فیلم را یک نفس عمیق دیگر بنامیم. اما باید جانب انصاف را رعایت کرد و تلاش بهزادی را برای خلق یک اثر ماندگار و تامل برانگیز و مستقل از آثار مشابه ستایش کنیم. تنها دو بار زندگی می کنیم سرشار از لحظات و دیالوگ ها و نگاههای معرکه ای است که باید روی جز به جز آن ساعت ها نشست و بحث کرد. بازی علیرضا آقاخانی بسیار درخشان است . او با طرز نگاه و سکوت و ایستادن و راه رفتنش بیننده را مجذوب خود می کند. نگار جواهریان، با آنکه ما را به یاد مریم پالیزبان در نفس عمیق می اندازد، اما بهترین نقش کارنامه بازیگری خود و یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر را در سینمای ایران انجام داده است. خنده ها و نگاههای شیرین اش در تقابل با سیامک بهترین لحظات فیلم را خلق می کند و هنگامی که سکوت اختیار می کند، صحنه را با همین بی صدا بودن اش زیر سلطه خود در می آورد. فیلم یک رامین راستاد عالی و سرزنده نیز داشت که اجرای ظریفی از نقش ناصر را ارائه کرد. بهنام بهزادی عزیز! خستگی یک هفته نوشتن و فیلم دیدن با ساخته پربارت از تن به در شد. بی صبرانه منتظر اکران فیلمت هستیم. تشویق حاضرین در سالن موید این نکته بود که کارت را متفاوت و با انرژی شروع کرده ای. ای کاش خیلی از ما قدرتی مثل قهرمانان داستانت، سیامک و شهرزاد، داشتیم تا وقتی به آفتاب فکر می کردیم، زندگی تکراری و کسل کننده مان از این تیرگی خارج می شد. بدون شک تنها دو بار زندگی می کنیم پدیده جشنواره بیست و ششم است.

منبع خبر : سينماي ما
شنبه,20 بهمن 1386 - 15:55:42

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
مروارید
پنجشنبه 3 دي 1388 - 7:47
17
موافقم مخالفم
 

من این فیلم رو دیشب تماشا کردم. واقعاً تامل برانگیز و قوی بود. بازی علیرضا آقاخانی و نگار جواهریان خیلی خوب بود. نگار جواهریان خوب از پس این نقش سخت براومده بود و این نقش رو لوس بازی نکرده بود.

تـــــــرنج
دوشنبه 27 دي 1389 - 22:49
-18
موافقم مخالفم
 

فیلم معرکه.. قطعاً بعد از نفس عمیق ، این دومین فیلمی میشه که همیشه توی ذهنم باقی می مونه.

واقعا باید به آقای بهزادی تبریک بگم..

به همه ی عوامل این فیلم.

آفرین!

عقیلی
شنبه 2 بهمن 1389 - 15:28
-1
موافقم مخالفم
 

من فیلم رو قبلا ندیده بودم و اخیرا موفق شدم ببینمش واقعا بهترین فیلمی هستش که تو چند سال اخیر دیدم بسیار ساده ولی در عین حال پر معنا و اثرگذار و جدا منو خیلی خیلی تحت تاثیر قرار داد .امیدوارم آقای بهزادی بازهم از این کارها بکنند.

mai
پنجشنبه 4 فروردين 1390 - 7:26
8
موافقم مخالفم
 

بسیار زیبا و تأمل بر انگیز شاید از دید من زیباست ولی موضوع بسیار قوی و نماد پردازی های بداهه و تأملی.ساز(کمانچه)-قبر ریش اسمی بزرگتر از کارکتر و... این نماد ها ما را ناخود اگاه به درون و ضمیر خود باز می گرداند موسیقی متن بی نظیر استاد علیزاده و میزانسن درگیر کننده و حرکات بی نظیر دوربین(دکوپاز)همه مهر تأییدی به کشف یک نابغه در سینمای ویران ماست(آواز قوی سینمای معاصر)در معماری به یک شاهکار معماری در اواخر هر دوره یعنی زمانی که ان دوره در حال نابودی است می گوییند آواز قو

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���