هادی
شنبه 12 آبان 1386 - 3:56
|
کلا ما ایرانی ها عادت به تحمل نداریم، یاد نگرفته ایم و سعی به یاد گرفتن هم نکرده ایم که انسان مخصوصا از نوع هنرمندش مجاز است هر چه می خواهد و فکر می کند بگوید. چه حاتمی کیا باشد چه مخملباف
|
بيتا
شنبه 12 آبان 1386 - 8:35
|
اولا تازه دوقسمت از سريال پخش شده و زوده واسه اينكه بگيم حاتمي كياي عزيز از دست رفت.. ثانيا فكر ميكنم اينكه پخش اولين قسمت اين سريال (از بد شانسي هميشگي خوبان سينماي ما) درست يك روز بعد از پايان سريال اغما بود باعث شد كه هي ياد اون سريال بيفتند و بگن اه بازم يك بيمارستان و دكتر و روح و اينا... ولي شخصا فكر ميكنم يك كمي كه از اغما فاصله بگيريم و حلقه سبز هم كم كم جون بگيره دوباره ميشه با افتخار توي يك مهموني گفت اين سريال آقاي حاتمي كياست ها ...هموني كه من بشدت طرفدارشم.....
|
حامد مير مقتدايي
شنبه 12 آبان 1386 - 10:1
|
دوستان عزيز ! هر نقدي ويا نامه اي را كه برايتان ميفرستند به خورد مردم ندهيد! از شما آقاي قادري و آقاي حسني نسب بعيد است . فكر نمي كنم آقاي حاتمي كيا حاضر به خواندن چنين اراجيفي باشند. اين دوست عزيز كه اين نامه را نوشتند هنوز اين مطلب را نميدانند كه در سينما اصلا مهم نيست چه موضوعي را كارگردان انتخاب ميكند . مهم اين است كه موضوع انتخاب شده چقدر درست به تصوير در آمده باشد.
|
الهه
شنبه 12 آبان 1386 - 10:25
|
خبر دارید فیلم (استعاذه) سه شنبه از شبکه دو سیما `نمایش میدن!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!ساعت30:14
|
alireza
شنبه 12 آبان 1386 - 12:14
|
اين اقا نمي خواد خودشو معرفي كنه تا ما بيشتر باهاش اشنا شيم يا لا اقل بفهميم از زبان كيه شايد در باز بوده يكي اومده تو.
|
Mohammad
شنبه 12 آبان 1386 - 12:37
|
واقعا در نهایت بی انصافی نوشته شده بود ! هنوز بیشتر از دو قسمت حلقه سبز شروع نشده ، کارشناسان عزیز نشستن به نقد و بررسی ! حلقه سبز دوسال قبل و در زمانی ساخته شد که بقیه کارگردانان عزیز شروع نکرده بودن به جن و پری بلزی تو سریالاشون...آیا باید کار حاتمی کیا رو هم با بقیه مقایسه کرد و در کنار هم قرار داد؟فقط بازی حمید فرخ نژاد میارزه به تمام فیلمای روز جهان ! واقعا که متاسفم...همین...!
|
اقليما
شنبه 12 آبان 1386 - 12:37
|
مطلبتون رو خوندم من در مورد اقاي حاتمي كيا مينويسم\ نظر يكي از كابرهاي وبمو ميزارم كه خودم باهاش هم عقيده ام"اقاي شفيعي سلام سخن گفتن درباره حلقه سبز خيلي مشكل شد .آن هم براي كسي كه هنوز بهت زده سكانسها و پلانهاي آن را در ذهن مرور مي كند و نتيجه اي جز افزوده شدن چراها نمي يابد...........................انگار سرگردان بين زمين و آسماني ......... درست مثل حسن كه هيچ كس را ندارد جز ننه گلاب كه او هم از دنيا رفته است ....... مثل آن سه نفري كه نمي دانند تا كي زنده هستند ................ مثل زندگي گلبهار ........... مثل وضعيت برادر حسن ................مثل زندگي سرگردان ما ... و حسن مي خواهد از دنيايي كه ديد ه نمي شود به دنيايي برود كه هيچ كس را نبيند ............... شايد مثل داود روبان قرمز........... و شايد هم مثل قاسم ارتفاع پست ..... جوان پولداري كه مي خواهد زندگي خود را با دريافت !قلب يك شخص فقير و گدا! ادامه دهد و با همه داشته هاي مادي اش محتاج عضو يك گدا شده است!!!! و هر لحظه دعا مي كند كه او بميرد و ... فكر مي كنيد اگر اين كار انجام شود وبر خلاف خواسته روح حسن ، قلب او در بدن پولدار جا بگيرد چه مي شود؟؟ و در اين ميان چشم هاي گلبهار مي بيند آنچه ديگران نمي بينند.......... مثل عباس حيدري آژانس كه فقط حاج كاظم اون رو مي ديد ......... مثل قاسم ارتفاع پست كه تنها همسرش او را مي ديد ..........و هزار شايد و اگر ديگر فيلم كه حاتمي كيا ذهن بيننده را با آن درگير خواهد كرد ...........
|
اقليما
شنبه 12 آبان 1386 - 12:40
|
به نظر من اين كامل ترين حرف در مورد حلقه سبز بود با تشكر www.eghlimaaaaaaa.blogfa.com
|
سارا
شنبه 12 آبان 1386 - 12:54
|
بهتره عجولانه قضاوت نکنیم. کمی صبر داشته باشیم تا سریال جلو بره و بهتر بتونیم مقصود حاتمی کیا رو بفهمیم. شخصا برای من به عنوان کسی که حاتمی کیا سینماگر مورد علاقه ام نیست، این سریال جذابیت های خودشو داره. دوری از سکانس های آنچنانی و دیالوگ های مملو از شعار و شخصیت های بسیار اغراق شده، در این سریال برای خیلی ها مغتنم است.
|
میم بنام
شنبه 12 آبان 1386 - 13:2
|
شب هم سر سفره شام باز مجبور شدم تلویزیون تماشا کنم ... _______ خب عزیز مجبور نیستی ! نقد رو هم به اجبار نوشتید ؟
|
میم بنام
شنبه 12 آبان 1386 - 13:7
|
خواهش می کنم شما دیگه به این موضوع دامن نزنید ! خود حاتمی کیا تجدید نظری در آرمان هاش نداره ...و پایبند به بچه های روایت فتح هست.... اما عده ای می خوان او رو متهم کنند که مانند بعضی از کارگردان ها و نویسندگان زیر حرفش زده و.... باور کنید این حاتمی کیا .. همان حاتمی کیای خودمان است... فقط در ژانری متفاوت دغدغه هاش رو بیان می کنه... این رو بپذیرید خواهشا !
|
محیا
شنبه 12 آبان 1386 - 15:12
|
به نام پدر... و حالا هم که این حلقه سبز!... قسمت اول را که دیدیم گفتیم خب حالا شاید بهتر شد! قسمت دوم که از اولی افتضاح تر بود... تیزرش آدم را یاد اغما می اندازد! من نمی دانم چرا هیچ کس در این مملکت نمی داند تخصصش در چیست و سراغ همان نمی رود؟!
|
حسین
شنبه 12 آبان 1386 - 15:23
|
برای نویسنده ی این متن متاسفم ... آخه یه آدم میتونه چقدر عجول باشه ؟ آخه کی از 2 قسمت که تازه 1 قسمتشو ایشون دیدن قضاوت کنه ؟
|
شنبه 12 آبان 1386 - 15:38
|
شما یک کار کن .همون ِدی وی دی ها رو نگاه کن.تلوزیون جمهوری اسلامی ایران رو هم روشن نکن . چون واست بد آموزی داره یهو از راه به در میشی... سینما خیلی خوبه چون همه چشم سبز شبیه گوگوش هستند ماشین دارن الکی خوشن و از همه مهمتر روشنفکرن (تو که نیستی. اصلا دنبال اینم نیستی که به خواننده القا کنی روشنفکری) ولی اگه مثه شما نخوایم راستش دورغ بگیم فیلم خوبم 1000 سال یک بار اگه بیاد. شام هم سعی کن منزل خوتون بخوری که فکرت از این روشنتر نشه که کنتور آتیش میگیره.... حاتی کیا تو منتقد نداشت چیکا میخواست بکنه؟؟؟؟
|
Mohajer_mf
شنبه 12 آبان 1386 - 15:56
|
يا لطيف اول يه سؤال؟؟؟؟ اين آقا موقع( اغما) خواب بوده ؟ چرا اون موقع از اين نقد هاي قشنگ!!!! نمي نوشته؟؟؟؟؟ چقدر دلش پره كه هنوز دو قسمت نشده شروع كرده به نقد!!!!!! اصول اين سينماشناسان!!!! اينجور يه كه دلشون از يه جاي ديگه پره يه آدمي رو كه با كسي كار نداره (اقاي حاتمي كيا) گير ميارن داغ دلشون رو روش خالي مي كنن!!!!جاي تاسفه !!!از سايت شما بعيده اين نقدها رو بنويسه!!!!!! حيف حاتمي كيا بذاريد همون سيروس مقدم سريال براي تلويزيون بسازه لياقت اين آقا همونه.... دوستدار هميشگي ابراهيم حاتمي كيا
|
asal
شنبه 12 آبان 1386 - 17:11
|
sabr konim,hatman in serial aly mishavad,
|
علیرضا پارسی
شنبه 12 آبان 1386 - 17:26
|
با عرض معذرت از دویستان عزیز به طرز بسیار عجیبی تمامی حرفهای نویسنده حرف من هم هست. این سریال خیلی ضعیف است نه حتی در حد و اندازه های حاتمی کیا بلکه کلاً ضعیفه. باز هم معناگرایی در لباس آدم خل و مشنگ که از قضا روح هم هست. جنس ماورایی جوره جوره یک فیلم-سریال-کتاب از همون اول معلوم میشه چه جوریه خواننده و بیننده که گناهی نکرده به خاطر اسم بزرگ یک نفر تا آخر یه چیزی رو تحمل کنه. این قدر خودمون رو پشت اسم و رسم آدمها پنهان نکنیم.
|
pouyan
شنبه 12 آبان 1386 - 17:59
|
تك تك جمله هاي بيتا رو تصديق مي كنم.نخواستم كه نظر تكراري رو بنويسم
|
سایه
شنبه 12 آبان 1386 - 18:6
|
از شماها دیگه توقعی نیست که مثل عوام رفتار کنید! باید حاتمی کیا رو بشناسید که اگر کار جدیدی رو شروع می کنه حتما یک فکر جدید هم داره.
|
پدرام
شنبه 12 آبان 1386 - 18:58
|
الان كه دو قسمت از سريال گذشته خوندم كه اون روح مال حسنه. چرا متوجه نشدم؟ يا قراره بعدا معلوم بشه؟
|
مهیار
شنبه 12 آبان 1386 - 23:1
|
باز هم یک نفر که خودش رو خیلی هم حق به جانب می دونه داره در قضاوت عجله می کنه . نمی دونم چرا همه ما فکر می کنیم کانون تفکرات جهان هستیم و بقیه آدمایی که دور و بر ما هستن یه جورایی نمی فهمند و خدا کنه یه روز به عقل بیان . . تا کی می خوایم اینجوری باشیم ؟؟
|
دکتر نریمان فدهمی
شنبه 12 آبان 1386 - 23:19
|
اقایا خانم فارو اتفاقا خیلی هم دوست داری روشنفکر جلوه کنی.لطفا انکار نکن .بعدشم فارو عزیزی که هنوز فرق سریال و فیلم رو نمی دونی باید به اطلاعت برسونم سیر تکوین فیلمنامه در سریال بر خلاف سینما سیر عرضییه ولی در سینما طولی .ساختار سریال ایجاب میکنه اینگونه عمل شود دو قسمت اول این سریال وشاید حتی سه قسمت اول ان مربوط به مرحله مقدمه و معرفی است از قسمتهای بعدی گره افکنی و اوج اغاز میشه. نمی دونم کی هستی و ارمان و مقیاست برای یک کار خوب چیه ولی حس می کنم هم بیسوادی هم بی انصاف .بی سوادی چون از تلوزیون و ممیزی هاش و سختی کار ونبود امکاناتش بی اطلاعی و بی انصافی به خاطر اینکه از همه خوبیها و محاسن کار اینجوری به راحتی می گذری انصاف داشته باش بازی فرخ نژاد در این سریال قابل ملاحظه نیست؟؟ایا قبلا نمونه ای ازین بازی در سینما یا کارهای قبلی این بازیگر دیدی؟؟بازیگری که می گفتن فقط می تونه نقشهای جنوبی بازی کنه.ایا این ویژگی محسوب نمیشه؟؟اگر نصف این بازی رو یک بازیگر دسته سوم هالیوود می کرد امثال تو براش هورا می کشیدن. اقا یا خانم فارو ببین کجای دنیا داری فیلم می بینی .انصاف خیلی چیز خوبیه با فحش دادن به ادما بزرگ نمیشی.
|
میثم
يکشنبه 13 آبان 1386 - 0:47
|
خواهشم از مسئولان سایت اینه که هر نوشته ای رو به اسم نامه یا نقد نذارن اینجا. آخه دوست عزیز تو چه زمانی از کل مجموعه رو دیدی که در موردش نظر میدی %2 ؟؟؟؟ تا حالا شخصیت پردازی ضعیف بوده؟ موضوع به اندازه ی کافی چالش بر انگیز نیست؟ تا حالا کی سریال یا فیلمی داشتیم که ازین دیدگاه به مرگ مغزی نگاه کنه؟ نه برای این آقا بلکه برای مسئولان سایت متاسفم.
|
arash
يکشنبه 13 آبان 1386 - 0:48
|
خیلی دلم می خواد قیافه افرادی که چشانو بستن و طرفداری بیجامیکنند رو ببینم وقتی سریال تموم میشه. اکه تو دو قسمت نتونست حرفی بزنه دیگه نمیتونه قبول کنید حاتمی کیا فقط جنگی بسازه بهتره
|
یاسمین
يکشنبه 13 آبان 1386 - 0:56
|
لطف کنید دیگر از این مطالب ننویسید کسی که فیلم را درست ندیده چطور می تواند نظر بدهد خیلی آبکی بود
|
رها آزاد
يکشنبه 13 آبان 1386 - 1:50
|
چی میگه ؟!
|
يکشنبه 13 آبان 1386 - 1:52
|
از سینمای ما بعید بود که همچین نقد ضعیفی رو بزنه .
|
يکشنبه 13 آبان 1386 - 2:11
|
با پست دکتر فریمان فدهمی موافقم ، مخصوصاً جمله اولش .
|
الناز .دهدار
يکشنبه 13 آبان 1386 - 4:20
|
سلام دوستان نکته ای که هیچکدومتون بهش توجه نکردید اینه که از اول امسال حدود26 مرگ مغزی در کشور به خاطر عدم رضایت ولی به خاک سپرده شدن و تمام اعضای با ارزششون ر و که میتونست به یک انسان و حتا یه خانواده جون بده زیر خاک بردن و فاسد شدن!!!!!!!!!تاسف بار نیست؟ حالا این سریال داره همین عمل زشت رو به شکل غیر مستقیم تشویق میکنه کافیه یک بار دیگه به دیالوگهای دکتر مثلا معنا گرای سریال سارا فکر کنید . متاسفم
|
آتش سوار ( مسیح )
يکشنبه 13 آبان 1386 - 8:54
|
به نام حق راستش من این سریال و ندیدمم به همان دلایلی که نقد کننده از تلوزیون بیزار . من هم هستم . اما من به عمو ابراهیمم ایمان دارم .و نمی تونم چیزی را که نه ابتداش و دیدم نه انتهاش و نقد کنم . اما عزیز دلم بیا کم صبر کنیم . تا این کشتی هم لنگر بیاندازه بعد اگر رفته بود به ناکجا آباد من و تو با هم اینقدر گریه کنیم تا بر گرده به صفا شهر . یا حق
|
منصور-د
يکشنبه 13 آبان 1386 - 9:55
|
دَهَت تموم شده مربي!
|
بانو
يکشنبه 13 آبان 1386 - 10:50
|
واقعا متاسفم كه اينطور به خودتون اجازه داديد در مورد حاتمي كيا قلم ناحق برانيد. اگه كمي صبر به خرج بديد و چند قسمت بيشتر رو تحمل!!! كنيد شايد نظرتون عوض بشه. فكر نمي كنم اين لحن مناسب نقد نوشتن باشه. كمي عجول و بي فرهنگ تشريف داريد آقا!
|
يکشنبه 13 آبان 1386 - 11:35
|
قضاوتتان كاملا عجولانه و غير منصفانه بود . چطور مي توانيد هنوز دوقسمت از اين سريال بخش نشده اين جوري به باد انتقادهاي غيركارشناسي قرار بدهيد . نقد آن زمان ارزش پيدا مي كند كه يك اثر هنري كامل ديده شده باشد و تمام زوايا مورد بررسي قرار بگيرد نه اينجوري .
|
محمد علي شفيعي
يکشنبه 13 آبان 1386 - 12:48
|
سلام دوست عزيز اصلاً احتياج به قضاوت نا منصفانه و سوالهاي يك طرفه شما نيست . اگر جلسه " نقد " ي كه آقاي حاتمي كيا هم حضور داشته باشد ، ايشان با صداقت و سادگي جواب تمام سوالهاي شما را محترمانه خواهند داد . حتي ذره اي هم دلگير نخواهند شد .وقتي ايشان حاضر و زنده هستند ديگر چه لزوم به انتقادهاي تند و بيجاي شما و حمايت مطلق موافقان او . به هر حال قريب به اتفاق اهالي سينما و تماشاگراني كه فيلم را به خوبي مي شناسند بر خاص بودن سينماي حاتمي كيا اعتراف دارند . اينروزها با كمي دقت به مطلبها و نقدها و تيترها و ...به خاص بودن سريال حلقه سبز نيز مي توان پي برد .
|
علیرضا
يکشنبه 13 آبان 1386 - 15:23
|
اصولا قاعده بر اینست که وقتی فیلمسازی بزرگ با زحمت زیاد شاهکاری را خلق می کند و آن شاهکار (یا اقلا اثر خوب) بنا به دلایلی (....) دیده نمی شود فیلمساز تا مدتی راه خود را گم می کند و ممکن است دست به ساخت آثاری بزند که از هر نظر قابل تطبیق و مقایسه با آثار قبلش نیست.این اتفاق برای استاد کیمیایی بعد از خط قرمز افتاد که بعد از آن تیغ و ابریشم را ساختند و بعد هم 5 سال خانه نشین شدند تا اینکه بالاخره با سرب به راه خود برگشتند و هینطور برای ابراهیم حاتمی کیا بعد از به رنگ ارغوان اتفاق افتاد .(البته امیدوارم یا سنتوری زودتر نمایش داده بشه یا اگه نشد استاد مهرجویی این قاعده رو نقض کنه)
|
فرزانه
يکشنبه 13 آبان 1386 - 18:14
|
این خیلی بی انصافیه که با دیدن دو قسمت از سریال در مورد اون قضاوت کرد من سینمای حاتمی کیا رو خیلی دوست دارم مطمئنم در این سریال هم حرف تازه ایی برای گفتن دارند اگر هم کاستی باشه طبیعیه چون ایشون اولین باره که در فیلمی به موضوعی غیر از جنگ میپردازند . ولی جدا از همه اینها حمید فرخ نژاد عجب بازیگر فوق العاده ایی هست .من که خیلی از بازیش لذت میبرم
|
امید
يکشنبه 13 آبان 1386 - 18:46
|
خیلی هم خوبه نیازی به تفسیر شما نداره
|
رضا یوسفی
يکشنبه 13 آبان 1386 - 19:7
|
ببینید آقای محترم اگه دندون رو جیگر بزارید همه چیز درست میشه هیچ کس منکر این نیس که سریال ساز هدفش سر کیسه کردن صداوسیماست و بازم هم منکر این که استاد حاتمی کیا سریال ساز نیست و من فکر میکنم شما باید قدری حوصله به خرج بدید تازه قسمت اول دومه
|
پریسا
يکشنبه 13 آبان 1386 - 19:22
|
راستش من هم مثل فارو فکرمیکردم اما منصفانه میگم اشتباه کردم. چون حاتمی کیا هنوز همون حاتمی کیاست باهمون دغدغه هاازهمون جنس امابایه شکل دیگه. همانطور که قاسم دغدغه های حاج کاظمو داشت اما با یه شکل دیگه. من فکر میکنم ماتحمل تفاوتو نداریم .تاکی حاتمی کیا باید باید درقالب جنگو باروتو تفنگ حرفاشو بزنه تا براش دست بزنبمو هورا بکشیم؟ تاکی باید محکومش کنیم فقظ فیلمای جنگی بسازه ؟اون این بار اومده تا یه جور دیگه حرف بزنه اززبان یه دیوونه به قول شما مشنگ.اما فکر نمیکنی ابن دیوونه از من وتو عاقلتره؟
|
soroush
يکشنبه 13 آبان 1386 - 20:29
|
با سلام ؛ من واقعا براي اين نويسنده متاسقم زيرا كه هر كارگرداني حتي حاتمي كيا هم مي تواند اشتباه كند در صورتي كه هنوز هيچي معلوم نيست تازه 2 قسمت از فيلم پخش شده احتمالا اين آقا از اين فيلم خوشش نيامده است.
|
هاله
يکشنبه 13 آبان 1386 - 23:16
|
سلام، از کسی که حداقل ادعای طرفداری از حاتمی کیا را دارد، انتظار چنین قضاوت زودهنگامی نمی رفت... (به قول سلحشور: جرم خودی ها بیشتر از غریبه هاست...) اگه از حاتمی کیا هیچ چیز در یادم نمونده باشه، این رو هرگز فراموش نمی کنم که همیشه گفته فیلمساز روزگاره،نه روزگاری که دچار روزمرگی شده،که حال رو می بینه و مثل همیشه شاهکار خلق می کنه.حاتمی کیا آنکادره،همیشه هم همین طور بوده... حاتمی کیا همان حاتمی کیاست، هرچند برای اینکه دل بعضی ها نشکند می گوید:"هرچه سن بالاتر می رود،آدم محافظه کار تر می شود." فقط امیدوارم کمی صبر کنید و در مورد این کارگردان بزرگ،انقدر زود و عجولانه قضاوت نکنید...
|
نوید
دوشنبه 14 آبان 1386 - 0:50
|
راستش الان که اینو مینویسم 3 قسمتش پخش شده.. یه فیلم فوق العاده جالب، و در بیشتر سکانسها از همون قسمت اول وادارمون میکنه به همه صحنه ها توجه خاص داشته باشیم.. تمامی صحنه های داخل آسانسور که بخش مرده ها و زنه هارو به هم متصل میکنه و حتی خود حسن، تا الان همه فکر میکردیم حسن یک روح آدم دیوانه است، در صورتی که روح یک بچه بوده که هنوز دندون در نیاورده بوده، حال با گذر زمان، در هنگام اذان صبح یا عصر ( یادم نیست ) چندین سال رشد پیدا میکنه، حالا بشینیم بقیه فیلم هم ببینیم، و قلم آدم های بی سواد و به قول خودشون روشنفکرو نخونیم، که معمولاً حرفاشون مثل سم مار می مونه. قشنگترین صحنه ها که آدم رو به خودش میاره، وقتی بود که حسن چون یه آدم فلج بود، دوران کودکیه زمین گیری داشت، و وقتی دکتر بهش ممیگه شاید 12 ساعت وقت داشته باشی که تو این دنیا سرگردون باشی( چون هنوز حسن نمرده روحش سرگردونه) هر کاری مکه تاحالا نکردی و آرزوشو داشتی انجام بده. صحنه های داخل ارک، بازیه بچه ها و خنده هاشون که حسرتشو به زیبایی در صورت حسن میبینیم و ... زیاد نمینویسم، فیلم رو ببینین، همین، کمه کمش حداقل 2 چیز بیشتر تو زنگیتون به علمتون اضافه میشه ...
|
نادر شهام
دوشنبه 14 آبان 1386 - 0:55
|
ای بابا ! آرزو به دل ما موند یکبار یه بحثی بشه این علیرضا اسم جناب مهرجویی و فیلم سنتوری رو نیارن وسط ! علیرضا جان شما مطمئنی نسبتی با آقای مهرجویی نداری ؟!!!!
|
اميرعلي
دوشنبه 14 آبان 1386 - 5:29
|
اين ديگه چه قديه ؟ هنوز 15 قسمت از فيلم مونده . مگه شماها 6 ماهه به دنيا اومدين ؟
|
رضا رشید پور
دوشنبه 14 آبان 1386 - 12:42
|
آنچه که مشخص و مسلم است اینست که هر گاه یکنفر یک نقد کارشناسانه میکند یک عده همان ها که از مسخره کردن افغانی ها در سریالها غش و ریسه میروند دست به قلم میشوند که پوزه اش را به خاک بمالانند.بدون کوچکترین آگاهی و برداشت صحیح از نقد. با وجود چنین جماعتی جای تعجب نیست که چرا هشت این مملکت همیشه گرو نه اش است.
|
لپ لپ
دوشنبه 14 آبان 1386 - 13:42
|
اصولا ما ملت غیور ایران وبه طبع منتقدان دلاور این خطه احساس پیشه یک معضل اساسی داریم و اون هم اینه که یا رفیقیم یا دشمن !واین اصلا خوب نیست .وسط نداریم متاسفانه.یا هوررا می کشیم یا هوو می کنیم. این جناب فارو هم اینبار تصمیم به این دارن که هوو کنن !البته برای اینکه انسان مهربانی جلوه کنن حدود سه میلی گرم از گذشته حاتمی کیا تعریف کرد و بعد شمشیر از نیام بر کشیده ارواح طیبه ان فقید سعید را از دم تیغ گذراند. الیجناب فارو !لطفا در نقد دو زار انصاف داشته باش .اخه عزیز دل هیچکس منکر وجود نقصان در این کار نیست .اصلا دوست منور الفکر فیلم خارجی بین و لطیف البصر من کدام فیلم تاریخ سینما را می توانی مثال بزنی که برش ایراد واقعه نیست؟؟ مهربانم تلوزیون رسانه عمومی است بلا تشبیهه مطبخی است برای هفتاد میلیون چشم گرسنه .این کمال خود خواهیست همه از غذای باب طبع حضرت سلطان تناول کنن. خلاصه کلام اینکه بی انصافی و اینگونه دیدن شان ادمهای بزرگ نیست .خدائیش این جنوبی که بهش سیمرغ نمی دن توی این سریال بده؟؟ خدا به همه ما انصاف عنایت کنه. مرحمت زیاد
|
مهسا
دوشنبه 14 آبان 1386 - 16:41
|
اشکال شما اینه که خیلی سطحی به یک کار نگاه میکنید ونمیخواهید منظور سریال را از درون بفهمید مطمئنا جناب حاتمی کیا حاضر نیستند به سوالات بچه گانه شما جوابی بدهند من واقعا برایتان متاسفم که طرزفکرتان این قدر بچه گانه است
|
رضا
دوشنبه 14 آبان 1386 - 18:22
|
لطفا برای خواندن متن جواب به این دوستمان که توهین به استاد حاتمی کیا محسوب میشود به این آدرس مراجعه کنید www.rezacoron.blogfa.com
|
مهدی آگاه
دوشنبه 14 آبان 1386 - 18:55
|
یا لطیف متاسفانه چون این مطلب از سطح پایینی برخوردار است و اصلا در سطح یک نقد عادی هم به حساب نمی آید، ترجیح میدهم جواب انتقادات بچه گانه آن را ندهم. با تشکر
|
سارا
سهشنبه 15 آبان 1386 - 2:37
|
از در و دیوار این مملکت منتقد می بارد اما به قول ...بعضی نقدها نقد است و بعضی را فقط می توان لجن پراکنی نامید .
|
سهشنبه 15 آبان 1386 - 3:25
|
نوید : قشنگترین صحنه ها که آدم رو به خودش میاره، وقتی بود که حسن چون یه آدم فلج بود، دوران کودکیه زمین گیری داشت، و وقتی دکتر بهش ممیگه شاید 12 ساعت وقت داشته باشی که تو این دنیا سرگردون باشی(چون هنوز حسن نمرده روحش سرگردونه) هر کاری مکه تاحالا نکردی و آرزوشو داشتی انجام بده. صحنه های داخل پارک، بازیه بچه ها و خنده هاشون که حسرتشو به زیبایی در صورت حسن میبینیم و ... *** آقا نوید دستت درد نکنه اصلاً توجه نکرده بودم . (امیدوارم به خاطر دیر رسیدنم به اون قسمت بوده باشه ، و الا خودمو به خاطر اینکه چیز به این مهمی رو متوجه نشدم نمیبخشم ؛ نه فقط برای این سریال ، هر فیلمی که میبینم وقتی میفهمم دیگران به چیزی توجه کردن که من نکردم حالم گرفته میشه) به این میگن بیننده نه اون فارو .
|
سهشنبه 15 آبان 1386 - 3:30
|
جناب الناز دهدار شما هم که زود قضاوت کردید ، یه کم صبر بدید شاید اونم (سارا) متوجه اشتباهش بشه . بعدشم همه کاراکترا تو سینما و تلویزیون که نباید طرز فکر درست داشته باشن .
|
سهشنبه 15 آبان 1386 - 4:6
|
تو هم امیر قادری و تو هم نیما ؟سایت را تبدیل به سایت زرد کردید ؟با گذاشتن چنین نوشته مزخرفی؟جناب فارو حاتمی کیا چنین طرفداری داشته باشد دیگر احتیاج به دشمن ندارد.شما هنوز فرق میان دیوانه و فردی را که به واسطه نارسایی ژنتیکی عقب افتاده ذهنی یا جسمی به دنیا می آید را نمی دانید ؟ جناب فارو چطوری علیرغم میلت مجبور می شوی تلویزیون تماشا کنی؟ اسلحه روی شقیقه ات می گذارند و اگر نگاه نکنی شلیک میکنند؟
|
علیرضا
سهشنبه 15 آبان 1386 - 5:26
|
نادر شهام: دوست عزیز آن کامنتی که در بالا می بینی از من نیست. بلکه یک علیرضای دیگر است. با من اشتباه نگیر. این سایت کامنت های من را به طور همه جانبه و بی جهت حذف کرد. به خصوص کامنت مفصلم در این خبر را. و از من خواست که دیگر در این سایت کامنت نگذارم.(شاید من این برداشت را کرده ام). به هر حال. گفتند که کامنتم با تاخیر تایید شده. ولی این عزیزان در جریان نیستند که آن علیرضا فرد دیگریست که همنام من است. و اثری از کامنت های من نیست. ایمیل ها را چک بکنید. بنده دیگر در این سایت کامنت نمی گذارم و هر علیرضایی که دیدید, بدانید که من نیستم . همه ی شما رو به خدا می سبارم. یا حق.
|
سهشنبه 15 آبان 1386 - 9:46
|
فارو !معروف شدیا فکر کنم به خواستت رسیدی مفت و مجانی هاهاهاها .دنیای جالبیه بهت تبریک می گم
|
عاشق حاتمی کیا(رضا)
سهشنبه 15 آبان 1386 - 12:7
|
یا لطیف لطفا برای اینکه این آقا فارو بفهمه که حاتمی کیا هنوز طرفداراشو از دست نداده و نمیده (و برای خوندن جواب این آقا به این آدرس بیاید www.rezacoron.blogfa.com وحتما لطف کنید نظرتون رو اعلام کنید . پیشاپیش از حضور شما ممنونم.
|
گروه دوست داران حاتمی کیا
سهشنبه 15 آبان 1386 - 12:13
|
من از همین جا از همه دوستان علاقمند به استاد حاتمی کیا دعوت میکنم به این آدرس بیان و نشون بده با نظراتشون که هنوز استاد رو دوست دارند و اجازه نمیدن هرکسی ازدر وارد بشه وبه استاد حاتمی کیا توهین کنه.www.rezacoron.blogfa.com به نظر من این آقا اصلا اهل نقد سینما هم نیست چون کسی که سینماییه نمیگه من از تلوزیون وبرنامه هاش متنفرم
|
آناهیت
سهشنبه 15 آبان 1386 - 14:47
|
من که از دیدن این سریال خوشحال شدم و با خواندن این مطلب ناراحت.ناراحت از همچین طرز تفکری و خوشحال از ساخت سریالی که نشون میده ما هم مثل سینماهای موفق جهان توان ساخت سریال و فیلم های جالبی را داریم.بهتره همیشه منتظر سریالهایی نباشیم که مثل یک لقمه گذاشتن تو دهن باشه و اخرشم همه چیز به خوبی و خوشی تموم شه که بگیم این عالی بود.بهتره کمی هم فکر کنیم!!!!؟؟؟؟......
|
ابوالمعالی
سهشنبه 15 آبان 1386 - 18:29
|
فارو یه قول بهم بده!همه حرفات رو زدی .دمت گرم.بعضی هاش درست بعضی ها شم غلط.به عنوان یک انسان (چون نمدونم خانمی یا اقا)این قول رو بده که در پایان سریال یا در جریان سریال حلقه سبز اگه به این رسیدی که توی بعضی از نظراتت اغراق کردی یا اشتباه برداشت کردی این شجاعت رو داشته باشی که بیای همین جا و بگی .اگه اینکار رو بکنی ادم حسابی هستی . فارو حاتمی کیا پیر شده حتی نزدیک ترین دوستاش هم می گن محافظه کار شده وزبونم لال فکر دوران باز نشستگیش افتاده اینو قبول دارم ولی یه چیزی رو بهت بگم تو به اندازه اونایی که بیخودی واسش هورا می کشن به" به نام پدر "جایزه میدن اشتباه می کنی. یاد بگیر واقعیت رو بگی و ببینی .فکر کنم منتقدی یا کارت در ارتباط با سینماست بیا این فرهنگ کی میگه رو کنار بذاریم بجاش چی می گه رو در یابیم. افرین فاروی بابا.
|
محسن D
سهشنبه 15 آبان 1386 - 22:10
|
واقعا برای این آدم که می خواسته به هر طریقی شده به حاتمی کیا ضربه بزنه متاسفم.یکی می خواد به این آدم بگه آخه تو که هیچ سریالی رو دنبال نمی کنی بیخود می کنی با دیدن یه قسمت نطر میدی برای سایت متاسفم که این نامه رو که شبیه هیچ چیزی نیست را در سایت گذاشته اند
|
خطاب به جناب ژولیوس سزار
چهارشنبه 16 آبان 1386 - 2:52
|
آقای ژولیوس سزار فرموده اید بر خلاف میل خود مجبور به تماشای تلویزیون می شو ید چگونه؟ آیا بروتوس خنجرش را روی سینه ات می گذارد و با تهدید تو را مجبور به تماشا می کند؟ خوب برادر نگاه نکن مجبور می شوم یعنی چه ؟بعد هم یک چنین نوشته سر تا پا چرندی می نو یسی و تعجب دارد که چرا یک سایت خوب این نوشته را به نام نقد درج می کند و آدم را حسابی عصبانی می کند.
|
چهارشنبه 16 آبان 1386 - 3:19
|
تا اینجای سریال که خیلی هم خوب بود .به خصوص فیلمبرداری زیبا . و موسیقی منحصر به فرد آن و بازی بی نظیر فرخ نژاد حاتمی کیا از سال 83 با یک تیم شروع به تحقیقات میدانی برای ساخت این فیلم کرد و از همان سال هم پیش تولید آن را آغاز کرد ولی گویا این آقای فارو در هیچ نشریه و مجله و سایتی اخبار مربوطه را ندیده یا این اصلا مطبوعات را ورق هم نمی زند که با دیدن فیلم غافلگیر شده .آن آقا هم که این نوشته را نقد کارشناسانه خوانده باید بگویم معنی نقد کارشناسانه را هم فهمیدیم .بهتر است کمی مجله فیلم و هفت و دیگر مجلات سینمایی را بخوانی تا معنی نقد را بفهمی
|
چهارشنبه 16 آبان 1386 - 3:53
|
آقای آرش حاتمی کیا با ساخت ارتفاع پست که مورد پسند مردم و نیز منتقدین شد ثابت کرد که به خوبی از عهده ژانر اجتماعی بر می آید در ضمن در همین دو قسمت هم حرفش را زده اما گو یا شما نگرفته اید چون این فیلم دیدن و اندیشیدن را با هم لازم دارد و شما و جناب فارو فقط نگاه می کنید بدون اینکه پشت این نگاه اندیشه باشد
|
رضا
چهارشنبه 16 آبان 1386 - 10:32
|
بسم الل |