سحر
چهارشنبه 21 شهريور 1386 - 8:50
|
مرسي آقاي قادري.... ولي ديدي سيما تيرانداز جايزه گرفت؟؟؟ من از اولم ميدونستم ... براي سينما ي ايران متاسفم
|
سامان
چهارشنبه 21 شهريور 1386 - 9:3
|
آره. یعنی مثلا کسی که شوهر خاله اش یک هفته است فوت کرده بیاد برای حضار جوک تعریف کنه.
|
nika
چهارشنبه 21 شهريور 1386 - 9:8
|
vaghan ali bood
|
حميدرضا
چهارشنبه 21 شهريور 1386 - 9:17
|
شكر خدا كه همه چي خوب و خوش تمام شد و يه خسته نباشيد جانانه به پرويز پرستوئي عزيز فقط جاي داريوش مهرجوئي و بهرام خالي بود چون بازي بهرام در سنتوري مخصوصاً يه چند تا سكانس فوق العاده و غيرقابل باور بود. از سينماي ما هم بخاطر پوشش خوبش ممنون باقي بقاي سينماي ايران
|
عليرضا پارسي
چهارشنبه 21 شهريور 1386 - 9:45
|
اين جذاب نبودن اكثر اهالي سينما بيرون از پرده سينما واقعاً مشكل بزرگي است. اين مشكل در برنامه هاي زنده تلويزيوني و مراسمي مثل جشن سينما نمود بيشتري دارد. هيچ حس طنز و قريحة هنرمندانه اي در بعضي از آنها ديده نميشود، انگار كه به صورت اتفاقي و بعد از پر كردن رزومه وارد اينكار شده اند.
|
شيما
چهارشنبه 21 شهريور 1386 - 9:47
|
با تشكر وسلام اقاي قادري نميدانم منظور شما ازامنيت وارامش چيست گاهي اوقات معني كلمات براي ادمها متفاوت است من فكر ميكنم وقتي جشني اينقدر ساده وبدون تامل جايزه دهد ويا حتي نامزد انتخاب كند نه تنها دليلي براي امنيت وارامش وجود ندارد بلكه باعث سلب اعتماد مردم ميشود خود من بيشتر اين جشن برايم يك بازي كودكانه تلقي ميشد تا يك جشن سينمايي وقضاوت هنرمندانه اتفاقا بر خلاف نظر شما من فكر ميكنم اين جشن كاملا از مسائل جو جامعو وسياست تاثير پذيرفته همين حذف 42 فيلم از جشن اگر دليل سياسي ندارد پس چه دليلي ميتواند داشته باشد به نظر من جشن امسال نه تنها هيچ كمكي به سينما ما نكرد بلكه باعث شد كه به شخصه براي خوب بودن فيلمها جايزه گرفتن را ملاك قرار ندهم به سابقه ي كارگردان وبه وجدان خودم رجوع كنم شايد وجدان من يك ادم عادي از وجدان تا ثير پذيرفته ي بعضي اهالي سينما بهتر قضاوت كند اقاي قادري به گمانم شما را مجبور كردنند كه اين مقاله را بنويسيد يا شايد هم خيلي با عجله نوشتيد چون اصلا دليلي براي ارتقا سينما توسط اين جشن نميبينم با كمال تا سف مي گويم شايد ك تبليغات از يك فيلم براي فروش ان هر چقدر هم ان فيلم كم ارزش بوده باشد بيشتر به سينما كمك كرده است بعضي اوقات ادم از ناامني زياد احساس امنيت ميكند شايد شما هم درگير اين تناقض شده ايد در ضمن اجراي يك سرود خوب شايد بتواند از ابرريزي اين جشن بكاهد ولي كمكي نه به سينما ونه به تحقق ان ميكند ولي درمورد جو كاملا بي حاشيه وكم ماجرا با شما موافقم فقط متحيرم كه چرا اينقدر هنرمندان سادده وبدون هيچ انتقادي جشن ديشب را به پايان رساندند سكوتي كه كاملا بي دليل بود چرا اينقدر ما كه ادعا ميكنيم هنر نزد ماست يك داستان نه چندان پيچيده كه هر روز در خيابانها ميبينيمش واز ان بارها سخن شده و بارها سخن گفتيم بيشتر مي پسنديم تا يك اثر پيچيده هنري كه وارد قشرهايي از جامعه ميشود كه ما كمتر ميبينيم و به جاي تكرار مجدد داستانها نو گرايي را هدف قرار ميدهد اين قبيل فيلمهاي قابل تامل به جاي اينكه در جشن شركت داشته باشند خيلي ساده با دليلهايي كاملا ناموجه وشايد بدون دليل از عرصه خارج شده اند واقعا حيرت انگيز است
|
چهارشنبه 21 شهريور 1386 - 13:16
|
تحليل بسيار درستي از جشن ديشب بود. و به تمامي گويا. بايد ياد بگيريم كه شور و شوق ايجاد كنيم و براي مردمي كه نياز هيجان و شوق هستند خيلي بيشتر تلاش كنيم. واقعا نياز به شوق و ذوق ديده مي شود اما پاسخي نيست. شايد سينماي ما هم كه نمي تواند مردم را سر شوق آورد از همين روحيه عبوس همه ما سرچشمه گرفته است.
|
سید مهدی طاهری
چهارشنبه 21 شهريور 1386 - 13:39
|
خدا را شکرکه فیلم خون بازی که مبلغ بک جور ایدئولوژی ان هم از نوع خامدستانه اش می باشد دوتا جایزه هم گرفت.
|
میم بنام
چهارشنبه 21 شهريور 1386 - 15:50
|
یادداشت زیبایی بود و بدرستی حال و هوای مراسم را شرح داده بود. من هم با امیر قادری عزیز موافقم که باید آموزش لازم برای حضور بر روی صحنه داده شود. راستی دیدید چگونه علیرضا خمسه در این شرایط دشوار تا حدودی مجلس را گرم کرد و هنر خویش را به اثبات رساند..... و جمشید مشایخی عزیز که باز هم حس میهن پرستی را در همه ما زنده کرد.
|
پنجشنبه 22 شهريور 1386 - 1:30
|
متاسفم که در ایران همچین مراسمی پخش زنده نمیشود یا دیدنش برای مردم جایز نیست یا اصلا سینمای ما مهم نیست همین باعث ضعف سینمای ایران است
|
saba
پنجشنبه 22 شهريور 1386 - 22:2
|
ostad parastooee iali bood.khaste nabashid
|
میم بنام
جمعه 23 شهريور 1386 - 2:59
|
دیالوگی از اتوبوس شب فیلم منتخب مراسم : راننده اتوبوس(شکیبایی) : مردم با مردم کی با هم جنگ می کنند... _____ توی این فیلم خیلی سعی شده تا تاکید کنند جنگ ایران و عراق جنگی حزبی و دولتی بوده و مردم از سر اجبار با هم درگیر شدند.... اختلاف بین حزب بعث عراق و مردمش در فیلم نشون داده میشه...اما در مورد جناح مقابل(دولت ایران) سکوت می کنه و مردمش رو هم طراز مردم عراق نشون میده .که خب یک علامت سوال در ذهن بیننده ایجاد میشه. چون مردم با مردم که جنگ ندارند....حساب مردم جدا میشه پس می مونه 2 طرف جنگ که یکیش حزب بعث است و دیگری....در ابهام !
|
علیرضا
جمعه 23 شهريور 1386 - 10:8
|
برای عاشقان سینه چاک مهرجویی بزرگ!:
فقط همین مطلب او را از روزنامه اعتماد ملی بخوانید فکر می کنم به خوبی نشان دهد که استاد شما بدجوری دچار خودشیفتگی شده و به جای حمایت از همکارانش و همراهی با سینمای ایران فقط به فکر ساخته خودش است و بس!
به علت اينكه در خارج از ايران بودم، نميتوانم زياد درباره جشن امسال قضاوت كنم و حرفي داشته باشم، ولي تا آنجا كه خبر دارم، 42 فيلم از جشنواره خارج شدند كه گويا بعد از اعتراضهاي زياد، تعدادي از آنها مجددا در جشن شركت داده شدند. در مورد داوريهاي امسال بايد بگويم شايد تا حدودي اين داوريها فرق كرده باشد، ولي زياد محسوس و درخور توجه و تأمل نيست و به نظرم مساله خاصي رخ نداده است.
اغلب، فيلمهاي دوستان خود را كانديدا كرده بودند و سهم بيشتري به خود اختصاص داده بودند. براي مثال سهم فيلمي كه آقاي پرستويي در آن بازي كرده بود، از بقيه بيشتر بود، منظورم همان پاداش سكوت است. اين فيلم در بيشتر رشتهها نامزد دريافت جايزه بود و ميشود گفت كه در اين جشن همه چيز خودي شده است و البته اتفاق خاصي در آن رخ نداد. در كل به نظر من بايد اين داوريها كارشناسي شده باشد و نه صرفا سليقهاي. حالا كه روز ملي سينماست، جا دارد از <سنتوري> يادي كنم كه هنوز ابهامات مربوط به اكران آن برطرف نشده و ما در تلاشيم تا آنجا كه ممكن است، سوءتفاهمهاي پيش آمده را برطرف كنيم و موانع را مرتفع و هموار سازيم، ضمن اينكه <سنتوري> ميهمان جشنواره <بوسان> هم بوده است.
|
شيما
شنبه 24 شهريور 1386 - 13:30
|
دوست محترم اقاي عليرضا كسي كه دچار خود شيفتگي شده مهرجويي نيست وقتي كاري به اين ارزشمندي از جشن وحتي از اكران منع شده بايد از ان صحبت كند اظهارات ايشان كاملا منطقي وصريح است ايشان اول در مورد جشن صحبت كردند بعد در مورد سنتوري من كه اشكالي نميبينم اقاي محترم شما ميفهميد عدم اكران سنتوري وحذف ان از جشن چه فاجعه ي بزرگي است اصلا شما چه از مهرجويي فيلمهاي او ميدانيد مهرجويي نه اثر خود را بزرگ كرده ونه قصد چنين كاري داشته او تنها اطلاع رساني در زمينه فيلم خود كرده اتفاقا در روزنامه ي اعتماد چند شماره پيش ايشان قيد كردند كه اين فيلم كاملا اموزشي است وهيچ وقت وهيچگاه ايشان دچار خود شيفتگي نشده اند ونخواهند شد اين برداشت شما از حرفهاي ايشان كاملا غير منطقي است ميتوانيد حتي از ديگران هم بپرسيد البته نه ادمي مثل خودتان بلكه يك ادمي كه عاقلانه فكر كند واقعا براي شما متاسفم
|