سينمای ما - یادداشت امیر قادری درباره نامزدهای جشن خانه سینما: همان ماجرای قابل انتظار استقبال از بازی سیما تیرانداز، وقتی از سنتوری خبری نیست
شنبه 20 مهر 1387 - 0:54

اخبار:      • گزارش جلسه نقد و بررسی «آقای کیمیایی»؛ / امیر قادری: کیمیایی شان‌اش بالاتر از این است که بخواهد فقط یک روشنفکر باشد      • مروری بر آثار مجید مجیدی، از بازیگری تا کارگردانی      • رادان؛ تهیه کنندگی و بازیگری همزمان؛ / فیلم تازه بهرام رادان پس از «تردید»      • یادداشت نویسنده سایت سینمای ما بر فیلم «آواز گنجشک‌ها»؛ / نقاشي قشنگ هانيه روي گچ پاي كريم آقا      • گفتگویی با مهناز افشار بازیگر فیلم «دعوت»؛ / مادرم بعد تماشای فیلم گفت خوب بازی کردی؛ ولی تا آخر فیلم نبودی!      










نظر سنجی

شما کدام سریال ماه مبارک رمضان را بیشتر پسندید؟




سينماي جهان
عکس‌ها و پوستر فیلم جنجالی تام کروز
تام هنکس در وسترن تازه بری لوینسون
دیوید کراننبرگ احتمالا کارگردان، دنزل واشنگتن احتمالا بازیگر
کتی هولمز در تئاتر و تلویزیون
کوین کاستنر در «دورهام»، بیست سال بعد
فارست ویتاکر فیلمی درباره لوییس آرمسترانگ می‌سازد
جشنواره مراکش به کارگردان‌ ملی‌اش ادای دین می‌کند
سینمای روسیه صد ساله شد و پوتین 64 ساله/ پوتین به سینمای روسیه کمک مالی کرد
ماجرای ترور آبراهام لینکلن به تصویر کشیده می‌شود
آفریقا نماینده‌اش را به اسکار فرستاد، ویتنام از قافله جا ماند
خاکسترنشین‌ها (یادداشت کِنِت توران -لوس آنجلس تایمز- بر فیلم «4 ماه،3 هفته و 2 روز» ترجمه پیمان جوادی)
آخرین کار پل نیومن بزرگ یک مستند حیات وحش بوده نه انیمیشن «ماشین‌ها»


دعوت


  (200 رأي)

کارگردان:
ابراهیم حاتمی کیا
-------------------------------------
آواز گنجشک ها


  (80 رأي)

کارگردان:
مجید مجیدی
-------------------------------------
کنعان


  (154 رأي)

کارگردان:
مانی حقیقی
-------------------------------------
نسکافه داغ داغ


  (33 رأي)

کارگردان:
علی قوی تن
-------------------------------------
سه زن


  (75 رأي)

کارگردان:
منیژه حکمت
-------------------------------------


پربیننده ترین اخبار هفته
 یادداشت امیر قادری درباره جواد خیابانی که بازی دربی این هفته را گزارش کرد؛ / این اسم‌اش آدم فروشی نیست آقای ضرغامی ...
 پس از برگزاری مراسم فرش قرمز «مجموعه دروغ‌ها» صورت گرفت / گزارش خبرگزاری ایلنا از تمام جنجال‌های اطراف گل‌شیفته فراهانی و واکنش اخیر دو روزنامه به اتفاق اخیر...
 در واکنش به سوء استفاده‌های موجود در فضای اینترنت؛ / محمدرضا گلزار به مراجع قانونی شکایت می‌کند...
 گفتگویی با مهناز افشار بازیگر فیلم «دعوت»؛ / مادرم بعد تماشای فیلم گفت خوب بازی کردی؛ ولی تا آخر فیلم نبودی!...
 وقتی جواد خیابانی از اینگمار برگمان مثال می‌آورد؛ / پاسخ جواد خیابانی به نقد اخیر امیر قادری/شما نماینده نسل‌تان نیستید آقای قادری...
 'گزارش پشت صحنه اخراجی‌های 2؛ / جواد رضویان زیادی شلوغ می‌کند!...
 و خیابانی که جواب مخالفان‌اش را داد؛ / حتی دشمنان‌ام را دوست دارم!...
 گفت‌وگو با ترانه عليدوستي؛ بازيگر فيلم «كنعان» / «قرار نيست تكليف شما با خودتان روشن شود»...
 فهرست بازیگران و خلاصه داستان؛ / ستارگان سینمای ایران در سه طبقه عمارت فیلم جدید حسن فتحی...
 یادداشتی بر فیلم «کنعان»؛ ساخته‌ مانی حقیقی / کلبه‌ی احزان شود روزی گلستان؟! ...
 ریویوی نویسنده «سینمای ما» بر فیلم «دعوت» / بی انصاف...
 تازه‌ترین گزارش از فروش فیلم‌های اکران؛ / «دعوت» در سه روز صد میلیون را رد کرد...
 یادداشت حسین معززی‌نیا درباره گزارش‌های جواد خیابانی و سریال‌های ماه رمضان؛ / روز حسرت...
 مرور کارنامه محمدرضا فروتن به بهانه حضور متفاوت او در فیلم «دعوت»؛ / رمانتیک خشن...



گزارش
 گزارش جلسه نقد و بررسی «آقای کیمیایی»؛ / امیر قادری: کیمیایی شان‌اش بالاتر از این است که بخواهد فقط یک روشنفکر باشد...
 گفتگویی با مهناز افشار بازیگر فیلم «دعوت»؛ / مادرم بعد تماشای فیلم گفت خوب بازی کردی؛ ولی تا آخر فیلم نبودی!...
 تازه‌ترین گفتگوی استاد به همین بهانه در سایت «سینمای ما»؛ / یک فیلمساز اسکاتلندی: انتظامی، شون کانری سینمای ایران است ...
 یادداشت امیر قادری درباره جواد خیابانی که بازی دربی این هفته را گزارش کرد؛ / این اسم‌اش آدم فروشی نیست آقای ضرغامی ...
 گفتگوی محمدرضا گلزار با هادی ساعی؛ / رفته بودم برای طلا......
 گزارش اكران هفته دوم مهر 1387 / «همیشه پای یک زن در میان است» به يك ميليارد رسيد؛ «دعوت» و «نسکافه داغ داغ» خوب شروع كردند...
 همراه با سريال‌هاي شبانه ماه رمضان- 9: / پشت‌صحنه سريال «هيچ‌كس»: «از زمين كه به آسمان نمي‌بارد!»...
 به یاد پل نیومن بزرگ / چند عکس؛ یک دنیا خاطره...
 اختصاصی سینمای ما؛ / عکس‌های بهرنگ علوی از اجرای سمفونی «این فصل را با من بخوان»...

آرشيو...



یادداشت امیر قادری درباره نامزدهای جشن خانه سینما: همان ماجرای قابل انتظار استقبال از بازی سیما تیرانداز، وقتی از سنتوری خبری نیست
یادداشت امیر قادری درباره نامزدهای جشن خانه سینما: همان ماجرای قابل انتظار استقبال از بازی سیما تیرانداز، وقتی از سنتوری خبری نیست


سینمای ما - حالا که سنتوری نیست، با یکی از فقیرترین سال‌های سینمای ایران مواجهیم و در این شرایط واقعا نمی‌شود درباره داوری‌ها قضاوت کرد. چند تا فیلم استاندارد ( تر ) داریم که اغلب موارد همان‌ها نامزد شده‌اند. تا پیش از این اعصاب‌مان خورد می‌شد از مشاهده مواردی مثل نامزد شدن فیلم‌هایی مثل پاداش سکوت و خون‌بازی در رشته بهترین فیلم. این که همچنان در سینمای ایران، فیلم‌هایی تحویل گرفته می‌شوند که مهم جلوه می‌کنند، تا این که مهم باشند. همچنان اهن و تلپ فیلم‌ها ( و کارگردانی‌ها و بازی‌ها ) طرفدار دارد. آثاری که سایه سنگین ایدئولوژی خامدستانه‌ای بر سرشان دیده می‌شود و حرف‌های معمولی‌شان را در قالب‌های "موجه‌"ای ارائه می‌دهند. ( خون بازی را ببینید ). آزادی و رهایی ناشی از جذب و درک تکنیک، مضمون، و انرژی رها شده از یک جور عشق شدید به سینما خواستاری ندارد. حواس‌تان هست که این بار دیگر بحث سر انتخاب‌های در مواردی "مصلحانه" مسئولان نیست. این انتخاب‌های خود اهالی سینماست و باز مثلا بازی سیما تیرانداز در پاداش سکوت، نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است. بازی تیرانداز همان انتخاب مرکزی است که می‌شود باقی انتخاب‌ها را هم در سایه‌اش تحلیل کرد. یک بازی "کار شده" که تمام شرایط لازم را برای تاثیر گذاشتن روی سلیقه و وجدان هنرمند امروز دارد: ظاهرا پر زحمت، بدون قطع، با عوض کردن صدا و لحن. این طوری ذوق زیبایی شناسی سطح پایین ما، ارضا می‌شود از تماشای یک جور کار "هنرمندانه". هنر به معنی "کار سخت"، "از خود دور شدن"، "معنای زورکی پیدا کردن"، قابل تحلیل و توضیح شدن". این مثلا فرق می‌کند با تماشای صورت بی‌تاکید و البته "حاضر" بهرام رادان، وقتی در آغاز سنتوری از پله‌های مترو می‌آید بالا... و بخشی از جو پرده را مال خود می‌کند. این بازی را راحت نمی‌شود دید و تحلیل کرد و بازی سیما تیرانداز را چرا. دومی را می‌شود به بند کشید، غذای وجدان‌اش کرد، و اولی را نه. پاداش سکوت را در جشنواره ندیدم. پس وقتی چند روز پیش برای تماشایش به سینما رفتم، تعجب کردم که چطور بازی تیرانداز در جشنواره فجر نامزد نشده است. آخر همه دلایل لازم برای انتخاب شدن را دارد. وجدان داوران ما را که دنبال دلایل این چنینی برای معرفی بهترین بازی و بازیگر می‌گردند، ارضا می‌کند. همین را تعمیم بدهید به بازی تحسین شده باران کوثری برای ایفای نقش یک معتاد، یا بیتا فرهی که "یا علی"گویان دنبال فرزندش می‌گردد. بازی سیما تیرانداز در پاداش سکوت را ببینید و باز ماجرا را تعمیم دهید به درکی که از موسیقی خوب، فیلمبرداری خوب، کارگردانی خوب و فیلم خوب داریم. وجدان سنگین هنری‌مان باید ارضا شود. بازی تیرانداز، چیزی است مثل ضجه‌های زجرآور مریلا زارعی در سربازهای جمعه که یک نقش کوتاه دیگر بود و باز همین دلایل را برای جذب داورها و منتقدها داشت و هم در جشنواره فجر جایزه گرفت و هم در جشن خانه سینما.
××× همه این حرف‌ها را اما بی‌خیال. امسال در غیاب سنتوری ماجرا فرق می‌کند. به داورها حق می‌دهیم، چون در فیلم‌های امسال نباید دنبال چیز هنرمندانه‌ای گشت. همین که این پنج فیلم، قابل نمایش‌تر و قابل تحمل‌ترند، کافی است. همین که کمی استاندارد ( تر ) باشند، همین که یکی دو آب شسته‌تر باشند. این بار نه بحث اعمال‌ نظر در داوری‌هاست و نه بحث ناکارآمد بودن داورها.


منبع خبر : سینمای ما
چهارشنبه,14 شهریور 1386 - 2:53:25

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

رامین
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 5:9

به نظر من با حاضر نشدن خیلی از فیلمها در جشن خانه سینما این جشن اعتبار دوره ها ی گذشته را ندارد


چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 6:55

چه گلی به سرشون بریزن این داورا!

هر کیو انتخاب می کنن باز یه گیری توشه!

مثلا سنتوری بود تو جشن باس جایزه ها رو می دادن همه رو به اون؟!

هی سنتوری سنتورِی!

می یاد این فیلمم بالاخره!

سام
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 8:13

دیگه سلام بی سلام ...

واقعا که شماها چقدر پررو تشریف دارین هنوز از

"مهمان ننه" عبرت نگرفتین و از رو نرفتین ؟؟؟

چرا هنوز از ریاکاری و نون به نرخ روز خوری حمایت میکنین ؟؟؟

چرا سینما رو بدون سنتوری خالی میدونین ؟؟

کارگردانی و میزانسن های رئیس رو مهرجویی باید ده سال تمرین و کار کنه تا یاد بگیره آخه سنتوری کارگردانی داره ؟؟؟

نذارین دهن من واز بشه ها ...شاید حرفام اصلا به مزاقتون خوش نیاد....از رو برین !!بدون سنتوری..بدون سنتوری ...

مثل بچه کوچیکای تخس میمونن..یه کم بزرگ شین...

(منم شرکت هیولاها رو دوست دارم و همینطور بهرام رادان رو ولی هیچ ربطی بهم ندارن بچگی خوب با بچگی بد)

چرا بیخودی بزرگش میکنین ...یه فیلم خسته کننده دیگست ..که بخاطر رفع خستگی توش چار تا کنسرت و آهنگ گذاشتن مثل فیلم فارسی اونم با صدای کارائوکه !!!!! هاهاهاها..

هنوز فیلم فارسی های قبلیش یادمونه ها...درست شدن همه چیز به دستور کارگردان بی حوصله و بی حالی که چون طرفدارایی مثل شماها داره...هر غلطی دلش بخواد میکنه..

بيتا
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 9:29

برعكس سالهاي قبل اصلا برام مهم نيست كه كساني كه كانديد شدند و جايزه ميبرند حقشون بوده يا نه(خصوصا بعد از جشن مجله دنياي تصوير كه ديگه آخرش بود...)هرچند اميدوارم حامد بهداد و باران كوثري ديده بشن!!! آره همه اينها رو بي خيال...تنها و تنها چيزي كه الان برام مهمه ديدن علي سنتوري عمو مهرجوييه....تا نبينمش به زندگي قبليم بر نميگردم..

زهرا
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 10:23

وقتی دیدید رییس چنگی به دل نزد حالا رفتید طرف سنتوری

آقای قادری تلاش کن شاید یه روز به آرزوهات برسی.

خاطره آقائیان
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 10:50

مدت زمان طولانیه که با سینمای ایران قهرم و الان مدت زمان زیادی میگذره اصلا سینما نرفتم.به خودم قول داده بودم تا وقتی سنتوری اکران نشه به سینما نروم و البته نرفتم .در این ایام فقط فیلم های سالیان گذشته رو مرور کردم.و حالا باید در دوری از سنتوری بسوزیم و بسازیم.منکه نمی تونم توبه ام رو بشکونم. در 4-5 سال اخیر چند بار شکوندمش و هر بار پشیمون تر از دفعه ی پیش.

از شما آقای قادری ممنونم برای این متن زیباتون.مثل این که داشتم با کسی همدردی می کردم...

کاوه اسماعیلی
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 12:41

یکبار خودت از قول بیلی وایلر گفته بودی که داورها چرا به گوژپشت ها اسکار میدهند.....نمیتواند.نمیتوانند.

Reza
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 13:55

نوشته ات خیلی جسورانه و بجاست . کاملا موافقم .

shahab
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 13:56

omidvaram bazie hamed behdad va yekta nasser va sima tirandaz dide she

مريم
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 14:30

شايد يكي از دلايل توقيف سنتوري همينه! چون اكه توقيف نبود همه ي جايزه ها رو ميبرد نه؟؟؟

س...ق...
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 14:34

آقاي سام از خدا برايت آرزوي شفاي عاجل مي كنم...

مصطفی جوادی
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 14:39

کلا خیلی ها توی پاداش سکوت بدترین بازی شان را کردند. سیما تیرانداز را این نقش و نوع بازی گیری کارگردان به این سمت برده است. وگرنه به نظر من بازیگر توانایی است و این را خود داریوش مهرجویی هم می داند که دوسه بار به او میدان داده و جواب گرفته.

و البته غیبت سنتوری برای سینمای بی حال ما یک فاجعه است

setareh
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 15:56

chera aghaye mehrjoyi inghadar mazlome, hichi nemige,eeeeeeee,,vaghti hastan ghadreshono nemidonan kafiye khodayi nakarde ye tare moshon kam she bad bian began BALE MA YEKI AZ BOZORGANE CINEMA RO AZ DAST DADIM (MOLAGHOLI POOR)!!!!!!!!!!!!be ghole bahram radanye asre honari shayad salha badaz sakhtesh taze KASHF she ,yani sare santouriam hamin bala miad??????????

MaHtAb
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 16:7

سلام آقاي قادري...خيلي زيبا واقعا مين ويسيد...حرف دل ملرو ميزنيد.....به نظر من امسال جشن نسبت به سالهاي گذشته جذابيت خاصي نخواهد داشت....حيف سنتوري...

ahmad dastaran
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 16:15

www.cinemaerooz.blogfa.com

امیرحسین قهرمانی
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 16:33

یارب مباد که گدا معتبر شود...

دوستی به اسم سام مطلبی رو نوشته بود.

شاید لحن و طرز بیان مطلب این شخص کافی بود برای اینکه با یک لبخند ساده از کنارش بگذریم.الفاظ به کار رفته در این نوشته خودش بیانگر شخصیت و سطح شعور نویسنده ی اون هست اما خوب واقعا حیفم اومد که به کسی که می گه مهرجویی باید میزانسن یاد بگیره تلنگری نزنم.

سام عزیز میزانسن چیه؟یه چیزی تو مایه های" نذارین دهن من واز بشه"؟یا شایدم تو مایه های " مهمان ننه"!!؟

پیشنهاد می کنم به جای اومدن به سینمای ما از سایت هایی استفاده کنید که در سطح فکر و لغاتیه که به کار می برید.....www.mrgolzar.ir

این سایت بیشتر با دانش شما جور در میاد تا خوندن نوشته های امیر قادری...

یا حق

سعيد
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 17:12

اين حرف هاي آقاي قادري بيشتر شبيه به يك بيانيه بود تا نقدي گيرا و سازنده آقاي قادري به جاي اين كه تو سر فيلم هاي ديگر بزنيد و فيلم مورد علاقه خودتان را بالا ببريد و عدم حضور اين فيلم را در جشن هاي سينمايي موجب فقر سينماي ايران بدانيد ،يك راه حل خوب ارائه دهيد مثلا اگر شما فيلم هاي ديگر را زير سوال ببريد فيلم مورد علاقه شما زيبا تر و مهم تر جلوه ميكند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باور كنيد هر فيلم يك مفهوم و مضمون مربوط به خود را دارد پس فيلم ها را با هم مقايسه نكنيد و سعي بر تخريب آنها نداشته باشيد.با تشكر .

بیتا
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 17:20

مسعود کیمیایی عزیز که خودش و با رئیس خراب کرد

ولی راحتیه بازی تو فیلمای مهرجویی بر هیچ کس پوشیده نیست

مهرجویی واقعا استاده،کیمیایی هم همینطور ولی رئیس کجا و سنتوری کجا.

کاش رئیس هیچ وقت ساخته نمیشد و کاش ارشاد یه ذره چشماش رو روی واقعیت های جامعه وسنتوری بیشتر باز میکرد

شيوا
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 19:1

ممنون اقاي قادري ازنوشته كامل وجسورانه تان واقعا در فيلمهاي امسال نبايد دنبال چيز هنرمندانه اي گشت براي دوست عزيز اقاي سام واقعا متاسفم سنتوري يك شاهكار است باز هم خطا رفتيد


چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 19:46

برای بزرگ کردن آقای مهرجویی لازم نیست کسی رو خراب کنید.

سارا
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 20:3

آقای قادری سنتوری اکران نشده و رییس فیلم بدی از آب درآمده چرا عقده ات را سر خون بازی و پاداش سکوت خالی می کنی ؟خون بازی خیلی عالی بود مخصوصا بازی باران و خانم فرهی بی نقص بود .خانم تیرانداز هم شایستگی جایزه را دارد.

علیرضا
چهارشنبه 14 شهريور 1386 - 20:58

من نمی دانم آقای نویسنده دقیقا با خانم کوثری یا خانم بنی اعتماد چه مشکلی دارد.در جایی دیگر هم به شکل خیلی بی ربطی از صحبتهای او در شب شیشه ای با صفت زجرآور یاد کرده بود.خیلی هم دوست دارد که سنتوری و خون بازی را با هم مقایسه کند....نمی دانم علی سنتوری که در مجالس با نوای سنتورش هدبنگ می زندغریبتر است یا درماندگی یک مادر ایرانی. دوست ایشان هم در مجله فیلم نوشته که فیلمهای خانم بنی اعتماد ماندگار نیست.اگر بنی اعتماد نبود،طوبای گلاب آدینه هم شناخته نمی شد و مهرجویی هرگز برای میهمان به سراغ او نمی رفت.از اینها گذشته اصلا بر چه مبنایی قرار است این فیلمها را با هم مقایسه کنیم.مگر کشف ارزشهای یکی در گرو نفی ارزشهایی دیگری است.خانم سیما تیرانداز سالها در تئاتر حضور داشته و آخرین کارش هم عشقه است گویا.چهره غمگین او در همان فیلم "هامون" که منتقدان از آن به عنوان فیلم کالت یاد می کنند و خیلی آثار دیگر ماندگار خواهد شد.همین طور حضور قدرتمند باران کوثری در خون بازی و دردهای مادرانه رخشان بنی اعتماد.ولی نوشته های مغرضانه و نامحترم یک آدم حاشیه سینما در یک سایت گیرم پرخواننده(که من هم به عنوان یک تماشچی معمولی یکی از خواننده هایش هستم)چه قدر ماندگار است؟گویا آقای نوسنده دچار توهم شده و این برای خیلی از منتقدان متاسفانه پیش می آید.

بهروز
پنجشنبه 15 شهريور 1386 - 0:39

سلام

یک سوال داشتم لطفا اگه کسی میدونه جواب بده

ایا جشی خانه سینما مخصوص سینمایی هاست یا مثل جشن دنیای تصویر مردم عادی هم میتونن شرکت کنند اگه کسی جواب بده ممنون میشم

kourosh
پنجشنبه 15 شهريور 1386 - 2:39

لطفاّ آقای قادری دلایل محکمتر و عاقلانه تری برای رد فیلمها یا کارگردانهایی که دوستشون ندارند بیارن.حداقل در مورد "خون بازی".بنظر من خانم بنی اعتماد یکی از بهترین فیلمسازان بعد از انقلاب و خون بازی یکی از بهترین فیلمهای دهه اخیر سینمای ایران هستند.ما هنوز "زیر پوست شهر" رو از یاد نبردیم.

زیبا
پنجشنبه 15 شهريور 1386 - 10:43

علاقه ای به بحث های حاشیه ای و بی فایده ندارم. فقط یک موضوع را خوب می دونم و اون هم اینه که نقدها و یادداشت های آقای قادری همیشه جزو عالی ترین مطالب بوده. همین طور هم همین مطلب اخیرشون. من که کاملا" حرفهاشونو قبول دارم. تا وقتی فیلم خوبی ( در این سالها- سنتوری) نباشد بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و بهترین کارگردانی مفهومی ندارد.

sana
پنجشنبه 15 شهريور 1386 - 12:5

اینکه سنتوری و خیلی از فیلمهای دیگه انصراف دادن این جشن واقعا برگزار نشه بهتره این وسط فقط میشه به خون بازی امیدوار بود خون بازی فیلم فوق العاده ایه اقای امیر قادری

شيما
پنجشنبه 15 شهريور 1386 - 13:8

دوستان عزيز به گمانم بعضي ازشما فكر كرديد اقاي قادري قصد توهين به رخشان بني اعتماد دارد ولي برعكس كسي نميگويد فيلم او فيلم بدي است ولي ايا دوستان ما از اين ضجه ها كم در سربازهاي جمعه واز نوع مادرانهاش در زير پوست شهر_ ميم مثل مادر ديدهايم ما از اين حيث از سنتوري دفاع ميكنيم كه از يك دريچه ي تازه به اعتياد نگاه ميكند دوباره اخر مقاله بالا را بخوانيد ايشان هيچ خصومتي با رخشان بني اعتماد ندارند وفيلم ايشان را استاندارد معرفي ميكنند ولي دراينجا موضوع نبود فيلم يك كارگردان معتبر مهرجويي درجشن خانه سينما ست كسي نميگويد اين كانديدها خوب نيستند ولي ايا نميتوانستند عادلانه تر قضاوت كنند ايا انصاف بود كه سنتوري كه در جشنواره از نظر مردم بهترين فيلم اعلام شد و بهرام رادان كه هم در جشنواره وهم در جشن 26 مرداد ماه كانديداي بازيگر برتر شد به چنين سرنوشتي دچار شود دوستان اگر اين واقعا انصاف است بنويسيد در كار هني مقايسه سر خوب وخوبتر است نه بد وخوب از خود بپرسيد ايا اگر اجازه ي اكران و اجازه شركت در جشن را داشت بهتر از ساير فيلمهاي برتر (پاداش سكوت و روز سوم و خون بازي ) نبود؟

علیرضا
پنجشنبه 15 شهريور 1386 - 16:11

در پاسخ به شیما:

دوست عزیز!چیزی به نام فیلم استاندارد وجود ندارد.سینما به عنوان یک وسیله،مدیوم،هنر،سرگرمی...کالای تولید کارخانه نیست که مهر استاندارد بگیرد.این هم یکی از اصطلاحات توخالی منتقدان است.خون بازی و زیرپوست شهر چه ربطی به سربازهای جمعه دارد؟به صرف اینکه شخصیت سارا در خون بازی و تیپ زن رنجدیده(که مریلا زارعی آن را باز می کند)هر دو فریاد می زنند می توان این دو بازی و این دو فیلم را با هم مقایسه کرد.پس از این به بعد دو نوع تقسیم بندی داریم:1-فیلمهای با ضجه!2-فیلمهای بدون ضجه!

واقعیت اعتیاد با این دردها و رنجها همراه است و حتی مخالفان خون بازی هم روی این نکته تاکید دارند و اگر کسی می خواهد چشمانش را روی این واقعیتهای اجتماعی ببندد تا خدای نکرده آزرده خاطر نشود این بحث دیگری است.سارای خون بازی فقط یک دختر معتاد نیست بلکه خیلی ویژگیها و صفات متناقض دیگری هم دارد که او را تبدیل به شخصیت می کند.او را نه بسته به تخت بیمارستان می بینیم نه سرگردان در میان کارتن خوابها.

تهیه کننده سنتوری این فیلم را از جشن بیرون کشیده و حتی اگر سنتوری هم بود و این کاندیداها اعلام می شدند کسی حق اعتراض نداشت.چرا که سینما سلیقه ای است و خیلی از منتقدان هم فیلم سنتوری را جز آثار ضعیف داریوش مهرجویی می دانند.آقای نویسنده هم حتما حق دارد خون بازی را دوست نداشته باشد و نقدش کند ولی با استدلال و احترام نه کنایه و طعنه زدن بی ادبانه.

در ضمن کامنت قبلی من هم سانسور شده که واقعا دلیلش را نمی فهمم!


پنجشنبه 15 شهريور 1386 - 16:16

خطاب به شیما:

نه نبود لزوما! هر وقت فیلم رو دیدیم نظر میدیم!

علیرضا
پنجشنبه 15 شهريور 1386 - 17:8

بحث فایده ندارد فقط باید دعا کنید سنتوری اکران بشه خودش جوابیه به کسانی که از مهر جویی بد میگویند یا به یادداشت امیر قادری گیر میدهند. به اینجا هم یه سر بزنید

www.cinemairan.tk

موفق باشید سنتوری دوستان

x
پنجشنبه 15 شهريور 1386 - 17:46

عمو بهرام و دایی باذل

تمامی اخبار قابل ذکر از بهرام رادان

www.amobahram.blogfa.com

بهادر
پنجشنبه 15 شهريور 1386 - 21:23

به قول پرویز پرستوئی هر هیئت داوری با نظرو سلیقه های خود داوری میکنند.شاید اگر کسان دیگری داور می بودند کاندیداها تفات می کرد.زیاد سخت نگیرد و به تخریب فیلم های موفقی چون خون بازی نپردازید.

و باز هم به قول پرویز پرستویی "خدا به همه ما صبر بدهد"

فرزاد
جمعه 16 شهريور 1386 - 0:18

امیر خان !

تو که از یه سایت پر بازدید برای ابراز یاداشتهای شخصیت استفاده می کنی وجود این رو داشته باش که نظرات مخالف رو تایید کنی و اونها رو selection نکنی !

ارتش سايه ها
جمعه 16 شهريور 1386 - 1:27

راستش از خوندن نظرات يه كم تعجب كردم فضاش با روز نوشتا خيلي فرق داشت....

من خودم هم به شخصه سنتوري رو دوس ندارم...( حتي با راهنمايي هايي كه امير كرد و مي دانستم...اينكه بايد به آدمهاي دور و بر دقت كرد به اين آدماي سخيف ) اما باز ارتباطي مثل هامون يا اجاره نشينها و دايره مينا نداشتم.....

فيلم " تعطيلات از دست رفته " بيلي وايلدر و كه ديدم ناگاه " سنتوري " به ذهنم اومد....و نميشه گفت كه مهرجويي اين ديد رو روي اين فيلم وايلدر بزرگ نداشته...

حالا اينكه من " تعطيلات ..." و بيشتر دوس دارم شايد به خاطر بعضي ريزه كاريا بود....شايد تفاوت نويسندگي و خوانندگي....اما مهرجويي راحت كارگرداني ميكنه...همونطور كه بازيگراي فيلمش راحت بازي ميكنن و اين واقعا در سينماي ما كميابه....( نميگم ناياب )

( دوس دارم يه نقد طولاني روي سنتوري بنويسم و بفرستم مجله فيلم...بذار وقتي اكران شد...كه حتما اكران ميشه...دوس دارم كه بشه حتي وقتي خود فيلمو زياد دوس نداشته باشم...اثر شاخص و راحتي مثه سنتوري قدر و مرتبه بيشتري داره...و اگر ضعيفه نسبت به بقيه كاراي مهرجويي به نظرم ضعيفه...نه نسبت به سينماي بي حال و مرده و مزخرف و پر از كمديهاي سخيف ايران...)

و اين هم درست برعكس بازي سطح پايين فيلم سطح پايين " خون بازيه "...اين يه نفر خماري بكشه و خودشو به در و ديوار بكوبه و تو گل و شل بغلطه نه دليل بر تاثير گذاري بازي و نه فيلمه...مكانيزم جذب فيلم " خون بازي " يه ملودرام سطحيه...ملودرام لزوما بد نيست اما وقتي قراره مثلا حرفاي مهمتري بزني و از اين سبك تبري بجويي و ناخودآگاه به دامش بيفتي ديگه قافيه رو باختي و افتضاح بالا اوردي....

كه بالا اورده شده....تو خون بازي....

كي ميدونه شايد اون موقع كه بني اعتماد يه اينسرت از چشماي خاتمي گرفت كه واسه انتخابات گريه ميكرد يا " انتظامي " داشت تو پيري از عشق و عاشقي و ...حرف ميزد به اين نتيجه ميرسيديم كه بني اعتماد كلن به ملودرام وابسته شده و از اين طريق راه خودش رو باز كرده و انگار موفق هم بوده...

هم مردم و هم داورا گول خون بازي رو خوردن...هم خاتمي دور دوم راي بيشتري آورد و هم هر پيرمردي كه ياد ازدواج دوباره ميفته از " روسري آبي " حرف ميزنه.....

گلشیفته & رادان
جمعه 16 شهريور 1386 - 2:32

برای همه کسانی که نمیدونن مهرجویی و سنتوری کیه وچیه فقط متاسفم ....به قول رادان این جایزه است که نیازمند مهرجویی است

alivaniki
جمعه 16 شهريور 1386 - 4:1

واقعا" که این فیلمهای هالیوودی چه قدر مزخرف هستند. اصلا" اونها نه تکنیک دارند نه کارگردانی بلد هستند نه فیلمنامه نویسی می دونن چی هست نه از بازیگری چیزی سرشون میشه نه کلمه ساختار سینمایی به گوششون رسیده . ما هم مجبوریم حالا که سنتوری بی نظیر اکران نمی شه اون فیلمهای ضعیف و تکراری خارجی را تماشا کنیم که توش پیانو می زنن.

SALAR
جمعه 16 شهريور 1386 - 11:56

SAM

fekr mikoni ma az kimiaee bademon miad?na azizam etefaghan man yeki ke hamishe azash khob goftam vali ma darim raje be film va film sazi harf mizanim,va mehrjoee bozorg tarin filmsaze mast,chon ham kargardane khobie ham filmname nevise khobi,nemidonam chera migi santori kesel konandas shayad to az filmaye abgoshti va bi saro tahe in sal ha ke kimiaee ham(be joz hokm)dar sakhtane in arajif sahm bozorgi dashte khoshet omade

REZA
جمعه 16 شهريور 1386 - 15:2

KHOB SHOD SANTORI NIST CHON ARZESHE FILM KHEYLI BALATAR AZ IN GHIZHAST

شيما
جمعه 16 شهريور 1386 - 15:9

با تشكر از دوست عزيز (اقاي عليرضا)از اينكه اشتباه هايم را ياداوري كرديد ممنونم اما شايد من نتوانستم به دليل عصبانيت از اين جشن بزرگ بي عدالتي سينما منظورم را خوب بفهمانم من با نظر شما كاملا موافقم ونخواستم بين فيلمهاي نامبرده مقايسه اي كنم من هم ميدانم كه ضجه ها وبازيهاي اين فيلمها با هم فرق ميكند من دست كم چند بار هر كدام اين فيلم ها را ديدم ونقدشان را خوانده ام من تنها خواستم بگويم ما ازابتدا از جنبه هاي متفاوت به اعتياد نگاه كرديم فيلمهاي نامبرده با هم تفاوتهاي بسياري دارند ولي نه به اندازه ي تفاوت سنتوري با همه ي انها من اولين بار كه خون بازي را ديدم وبازي تحسين برانگيز باران كوثري متوجه تحول بزرگ سينما شدم سنتوري رااز اين جهت بيش ازهمه ميپسندم دوست عزيز نه به خاطر تعصب بيشتر به خاطر پايانش پاياني با يك دنيا اميد چون بين نظر ها فقط نظر شما را خوب ميدانم ميخواهم بگويم وجه تمايز بزرگ سنتوري وفيلمهاي نامبرده دراخر فيلم است وهمين پايان است كه براي سنتوري مشكلساز شده شايد اگر قرارنبود علي سنتوري بهبود يابد و دوستانش راهم به بهبودي بكشاند راحتتر از اينها اكران ميشد نميخواهم بگويم پايان فيلمهاي ديگر بد بوده يا من پايانهاي تلخ وياحتي داستانهاي بدو پايان را دوست ندارم بلكه تنها ميخواهم بگويم همين پايان غيرمنتظرهو صريح براي سنتوري گران تمامشده اگر باسينماي جهان اشنا باشي ميفهمي كه اين فيلم چقدر به بزرگترين اثار سينما نزديك شده نمونه اش را هم همين سينما1 البته چند سال پيش نشان داد.اگر هنوز فكر ميكني من با شما نظر متفاوتي دارم به قسمت نامزدهاي جشن خانه يسينما بو ومقاله يك دوست را بخوان در ضمن فكر نكني ترسيدم كه خودرا يك دوست معرفي كردم خواستم فضاي صميمي بيشتري ايجاد كنم راستي من سينما را يك كارخانه نميدانم كه واژه ي استاندارد رادرست بدانم من تنها حرف اقاي قادري را دوباره تكرار كردم شايد فكر كني تاييدش كردم نه ولي از واژه ياستاندارد او معناي فيلم خوب وهمان سليقه اي كه شما حرفشرا ميزني تلقي كردم خيلي حرف زدم خسته تان كردم اميدوارم ابهامات برطرف شده باشد باتشكرا


جمعه 16 شهريور 1386 - 15:13

جایگاه مهرجویی رو همه می دونند.. احتیاج به این همه مبالغه نیست. .. یه لحظه از این جوی که خیلی ها رو گرفته بیاید بیرون..

احتیاجیم نیست به بقیه گیر بدید.. قبول دارم. این روز ها سینما وضع خیلی تاسف باری رو می گذرونه.

من پاداش سکوت رو ندیدم.. ولی سیما تیر انداز از اون بازیگر هایی که باید خیلی قدرش رو دونست/

تواناییش رو باید تحسین کرد. و با کمتر کسی به نظر من قابل مقایسه است


جمعه 16 شهريور 1386 - 15:17

به علي انصاريان هم يه جايزه بدن تا امير قادري و حسني نسب راجع به بازي اونها نقد بنويسن و تحسين كنن .

آرش حسيني
شنبه 17 شهريور 1386 - 12:31

سلام آقاي قادري.براي من مسلم است كه شما عاشق سينما هستيد وهمين براي معتبر كردن حرفتان كافيست اما براي درست دانستن آن كافي نيست.دلايلتان را مفصلتر بنويسيد.خيلي از بازيهاي تحسين شده سينماي جهان مشمول همان صفاتي هستند كه نوشته ايد. مگرنه؟

سید مهدی طاهری
شنبه 17 شهريور 1386 - 13:53

سلام

از شما میخواهم به جای کلی گویی در نوشتارتان کمی جزیی تر سوال مرا پاسخ دهید:

سایه سنگین ایدئولوژی خامدستانه در خون بازی یعنی چه؟

خون بازی چگونه و چه نوع ایدئولوژی را تبلیغ میکند؟(آن هم خامدستانه)!!

علیرضا
شنبه 17 شهريور 1386 - 22:27

خانم شیمای گرامی!شما فیلم سنتوری را دوست دارید و آن را متفاوت از بقیه فیلمها می دانید.نظر شما است و بسیار هم قابل احترام.باز هم می گویم که مشکل من با این گونه نوشته ها فقط اختلاف سلیقه نیست.بی ادبی و دوری از منطق و استدلال مهمترین ویژگیهای این نوع نوشته ها هستند.نگاه کنید به کامنتی که آقا یا خانمی با نام ارتش سایه ها گذاشته.اصلا نمی خواهم به این قضیه اشاره کنم که خون بازی هیچ ربطی به ملودرام ندارد.یا حتی به لحن نوشته که اینقدر بی ادبانه است که مجبور به سانسور آن شده اند.این آدم نامحترم فیلم تبلیغاتی احمدرضا درویش را با فیلم مستند روزگار ما اثر رخشان بنی اعتماد اشتباه گرفته و بعد هم بر اساس این اشتباه کودکانه یک نتیجه حیرت انگیز گرفته.این که بنی اعتماد با اشکهای خاتمی مردم را گول زده!این قبیل آدمها هرچه به ذهنشان میرسد را صائب فرض می کنند.می گویند و می روند و بنده و امثال من باید از خشم به خود بلرزیم.

نه تنها تحقیر و توهین به یک فیلم بلکه تعریفهای اغراق آمیز از فیلمی که دوستش داریم هم می تواند مشکل ساز باشد.همین آقای نویسنده و دوستانش زمانی چنان از فیلم رای باز(ساخته مهدی نوربخش)تعریف کردند که وقتی فیلمساز فیلم بعدیش عاشق مترسک را ساخت و با نظرات تند و تیز منفی منتقدان روبرو شد(من البته هیچکدام از این دو فیلم را ندیده ام)دیگر خبری از این کارگردان(که امیدوارم اسمش را اشتباه نگفته باشم)نداریم.شما اشاره کرده اید که سنتوری به آثار بزرگ سینمای جهان نزدیک شده.من نمی دانم.ولی خودتان یکبار دیگر نوشته تان را قضاوت کنید و ببینید این تعرفی اغراق آمیز نیست؟

SETAREH
يکشنبه 18 شهريور 1386 - 12:5

IN BAHSAYE GHASHANGI KE BACHEHA BAHAM DARAN BAZTABI HAM DARE?.....AGHAYE GHADERI TAMAM BACHEHAYIKE TO WEBE SHOMA PAYAM MIZARAN MOTMAEN BASHID ONGHADAR BARAYE CINEMAO BAZIGARANE HAM VATANESHOON ARZESH GHAELAN KE VAGHTESHONO DAR INJA MIGZARONANO NEMIRAN TO CHAT ROOMO MOZAKHRAFANE VAGHTESHONO BEGZARONAN.....TOROKHODA NAZARID IN NAZARIYAT BE HAMIN SAFE KHATM SHE.....IN NAZARIYATO BAYAD TOYE BOLANDGO DAD ZAD TA MASOLIN BIDAR SHAN BEBINAN VAGHEAN DORO VARESHON CHE KHABARE.....

shabnam
دوشنبه 19 شهريور 1386 - 1:26

واقعا که جای ازیگرای بزرگی چون هدیه تهرانی گلشیفته فراهانی بهرام رادان بسیار خالیست!!هر چند که از نظر من خانوم باران کوثری یکی از بازی های فوق العادشون رو در فیلم خون بازی نشون دادند!!!!!!!!!!

شبنم
دوشنبه 19 شهريور 1386 - 1:29

راستی رضا کیانیان رو هم فراموش کردم جای او هم واقعا خالیست!!!!!!!و خطاب به نویسنده!به نظر می ره که افرادی هم چون شما این فاصله و جدایی رو بین اهالی سنما و تءاتر به وجود آوردن که واقعا براشون متافم چون که بازی کردن روی صحنه 100 برابر سخت تر از جلوی دور بین است دوست عزیز!!!!!!!

یاسمین
دوشنبه 19 شهريور 1386 - 1:49

گیر دادی به سنتوری

به تو چی می رسه.

شيما
دوشنبه 19 شهريور 1386 - 8:21

سلام دوست عزيز و ممنون از توجه دوباره ي شما من گمان نمي كنم اغراقي كرده باشم در عين حال نخواستم خيلي سنتوري را بزرگ كنم ما اثاري از اين بهتر داشتيم و خواهيم داشت اخبار سينما اينده نشان ميدهد فيلمهاي خوبي در حال ساخت است ولي 1 نكته شايد حوادثي كه براي فيلم افتاد انرا از ساير اثار همزمان با ان متمايز كرد همين اكران نشدن باعث توجه هر چه بيشتر مردم و نگاه عميقتر به ان شد رستش را بخواهي در مورد اثر بزرگ سينما اغراق نميكنم اسم فيلم يادم رفته كه برايت بنويسم اما اين فيلم نه از لحاظ موضوع اعتياد بلكه از لحاظ پيشروي و پايان شبيه به اثار بزرگ سينما است كارگردانان بزرگ از موضوعهاي ديگر با همين پيشروي و پايان استفاده كردند در ضمن دوست عزيز قسمتي از متن قبلي كه درباره ي پايان فيلم نوشنه ام را دوباره بخوانيد من روي اين قسمت تاكيد زيادي دارم در ضمن من هه با شما موافقم نظرات بيهوده و بي ادبانه زياد دراين سايتها ميبينم وكمتر نظرات قابل احترام دوست گرامي من اصلا از بزرگنمايي دروغين بدم ميايد بازم از توجه و عنايت شما ممنون فقط يك سوال كوچك فكر نميكني حق سنتوري بود كه در جشن شركت داده شود وجز كانديد بهترين فيلم باشد؟ شايد اينقدر اظهار علا قه ي من به سنتوري 1 دليل داشته باشد ان هم مبارزه ي قلمي با بي عدالتي شايد من احساسي نگاه ميكنم ولي سكوترا در اين موارد از نظر خودم گناه ميدانم ودرموارد ديگر هم كه شاهد بي عدالتي ها بودم نه به اين شكل ولي باز هم انتقاد خود را نوشتهام البته نه اشكارا شايد خيلي محدود ولي حداقل سكوت نكردم راستش رابخواهي شايد دلم ميخواهد به اندازه اهالي سينما كه سكوت كرده اند حرف بزنم با تشكر

shirin
دوشنبه 19 شهريور 1386 - 18:2

man dar iran nistam va az neveshteha sar dar nemiavaram belakhare sima tirandaz khoub bazi karde ya na va chera are chera na?i

سارا
سه‌شنبه 20 شهريور 1386 - 7:17

یاسمن جون همه به این فکر نمی کنن که چی به خودشون می رسه , تازه سنتوری کم فیلمی نیست...

علی رضا .ر
سه‌شنبه 20 شهريور 1386 - 18:43

اولا بگم من اون علیرضا نیستم که برای نظرات مخالف من با این دوست عزیز بحث (البته بحث های بالا بیشتر شبیه یک جنگ دو طرفه شده :افراد موافق نویسنده و افراد مخالف او )

نکنین !

همه گفتن منم می گم :سنتوری رو هم بالاخره به هر نحوی می بینیم (این روزها فیلمی که خودتون بهتر می دونین بعد از پنج شش سال اکران شده) و اون موقس که می شه فهمید تیم دوستداران مطلق مهرجویی(هموناییکه دیگه هیچ کارگردانی رو قبول ندارن) راست می گفتن یانه !

من خودم بامهرجویی مشکل خاصی ندارم ولی از فیلم هندی هم خوشم نمی اد و شاید به دلیل خود درگیری پایان خون بازی رو خیلی دوست دارم

بهرام رادان هم یکی از بازیگران مورد علاقه ی منه ولی با اون شوی جشنوارش حق دارن دیگه تا آخر عمرش بهش جایزه ندن!

باران هم واقعا حقشه به خاطر سارای خون بازی اسکار بگیره (البته من عضو هیت داوران اسکار نیستم و فقط نظر شخصیمو می گم)

اصلا حالا که اینطوریه که هر نویسنده ای که بازی سیما تیر انداز رو دوست داره با فیلم های مهر جویی باران کوثری و رخشان بنی اعتماد رو زیر سوال (توهین آمیز) ببره خوب منم تو وبلاگم باران و مادرشو بالا می برم و همرو بجز اینا به طرز بی رحمانه ای می کوبم (این به اون در نمی شه ولی شاید یک در میلیونشو جبران کنه)اصلا باران دختر سینمای ایرانه و مادرشم ملکه سینما ی ایران (اگه قرار به احساسی حرف زدن باشه خوب منم بلدم)

علی رضا .ر
سه‌شنبه 20 شهريور 1386 - 19:10

ببخشید یادم رفت اینو بگم

ما ایرانی ها عادت داریم زیر آب خودمونو بزنیم

همین خون بازی رو که این همه ازش بد می گن توی ایتالیا بعد از اینکه توی جشنواره رم بهترین فیلم آسیایی شد توی مدارس و دانشگاههاشون به طور گسترده و درسی پخشش کردن

اگر منبع موثق خواستین :

روزنامه ایران سی ام تیر هشتاد شش

اونوقت ما بجای اینکه بیایم کمک کنیم این فیلم که مهر تایید وزارت بهداشت خودمون رو هم داره می یایم خرابش می کنیم و با فیلمی که پیش بینی می شد بخاطر محسن چاووشی بفروشه مقایسش کنیم

واقعا برای خودم متاسفم

محسن
پنجشنبه 22 شهريور 1386 - 9:48

اقاي محترم (اقاي عليرضا) لطفا بدون فكر كردن مطلب ننويسيد اخر شما از سنتوري چه ميدانيد ؟ ميدانيد چند بار اسم فيلم عوض شده وچه ايرادهاي بيدليل به ان گرفته اند خون بازي فيلم قابل تحسيني است ولي دليلي ندارد كه شما بدين واسطه سنتوري را زير سوال ببريد اتفاقا من هم طرفدار مهر جويي ام وهم بسياري از كارگردانان ديگر واقعا فكر ميكنيد فقط محسن چاووشي باعث فروش فيلم ميشد واقعا براي شما متاسفم اگر نميدانيد به شما ميگويم اين فيلم يك فيلم كاملا اجتماعي و اموزشي است سير داستان بسيار جذاب است وقتي مجله خانواده سبز داستان را در يكي از شماره هاي خود چاپ كرد داستان بيشتر همه را جذب كرد البته بگذريم از اينكه پشت چاپ اين داستان هم سياستي خوابيده اقاي محترم سعي نكنيد سنتوري رازير سوال ببريد چون موفق نخواهيد شد

جاوید
دوشنبه 26 شهريور 1386 - 9:49

با سلام به همه بچه ها اینقدر با هم جر و بحث نکنید این راگبی نیست این سینماست این فیلم بهتره و اون فیلم بدرد نمیخوره و این جور حرفها راه به جایی نمیبره چرا متوجه نیستین این چیزها کاملا سلیقه ایه من از یه فیلم خوشم میاد که یه نفر دیگه خوشش نمیاد من هنوز سنتوری رو ندیدم و و نظری هم نمیتونم بدم اما اقای قادری شما مثل اینکه تا کسی باهاتون همعقیده نباشه میبندینش به مسلسل خوب عزیز من اگر قرار بود همه مثل هم فکر کنن که وحشتناک میشد من یه نوع سینما رو دوست دارم هر کس دیگه ای هم همینطور مثلا من عاشق اون صحنه ای هستم در فیلم deliveranceجان بورمن که اون بچه بانجو به دست در حال نواختن جلو میاد و اون همنوازی شروع میشه اما نباید بگم هر کس از این صحنه خوشش نمیاد سرش رو بکوبه به طاق

یکسویه نگری توی وجود خود ماست

javid
دوشنبه 26 شهريور 1386 - 9:53

salam bachheha


پنجشنبه 4 بهمن 1386 - 19:35

سلام

شهرام خورسند
سه‌شنبه 10 ارديبهشت 1387 - 14:1

خیلی عجیبه.واقعاً عجیبه. بیاین یه سرکی به تمامی وب سایتها و وبلاگ ها و نظرسنجی ها بزنیم. شاید یه 2 ساعت طول بکشه ولی ارزششو داره تا دلیل بیاریم تا بعضی ها دست ار جوسازی و تعصب بیجا بردارند. آره گوگلو باز کن و تو سرچ بزن "سیما تیراندار". ببین چندتا نظر مثبت میبینی چند تا انتقاد. من این کارو کردم و واقعاً 1 هفته وقت گرفت و همه جاها رو گشتم.

آخه بابا دلیل محبوب بودن یک نفر اظهار رضایت 1000 هانفر از اون فرد هست؟ یا دلیل محبوب نبودن یک نفر انتقاد متعصبانه پنج شش تفر از اون فرد ؟ هنر واقع بینی میخواد یا تعصب کورکورانه؟

وقتی به بازیگر طرفدار زیاد داره که نباید تو سر و کله خودمون بزنیم تا بد نشونش بدیم!!!!!

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  



module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق