دانلود

سينمای ما - پاي خاطرات فرامرز قريبيان از «بيگانه بيا» و «گوزن ها» تا امروز

   


download block
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
Top Site Banner
گزيده‌ «سينماي جهان»
  • ناگفته‌هايي از «كلاه قرمزي و بچه ننه» و «قهوه تلخ»
    محمدرضا هدايتي: با «پسرعمه‌زا» دوباره بچه شدم
  •  
  • پرونده حقوقی علیه عمو مارتی!
    کمپانی سچی گوری علیه مارتین اسکورسیزی اقامه دعوی کرد!
  •  
  • 'گفت وگو باآنتونی هاپکینز درباره مرگ ،زندگی ، بازیگری و....
    آنتونی هاپکینز:سپاسگزار این زندگی هستم/بازیگری در تئاتر برای من مثل قرار گرفتن پشت میله های زندان است
  •  
  • جزئیاتی از خودکشی کارگردان و تهیه کننده مشهور هالیوود + واکنش بازیگران،کارگردانها و منتقدان به مرگ همکارشان
    تونی اسکات از سرطان مغز رنج می برد
  •  
  • کارگردان معروف هالیوود خودکشی کرد
    تونی اسکات با پریدن از یک پل در لس آنجلس به زندگی خود پایان داد
  •  
  • دیوید کراننبرگ با اظهار‌ نظري غافلگیر‌کننده‌ درباره سومين بتمن كريستفر نولان خبرساز شد
    «سلحشور تاریکی بر می‌خیزد» فیلمی کسل‌کننده است
  •  
  • قابل توجه علاقه مندان پیوند سینما و ادبیات
    فیلم زندگی‌نامه جَبران خلیل جَبران و كتاب «پيامبر» ساخته می‌شود
  •  
  • به بهانه اكران نسخه آي‌مكس (Imax) «مهاجمان صندوقچه گمشده»
    گامی به سوی رویای سینمای جادویی
  •  
  • واکنش برد پیت در دوران عصبانیت و آشفتگي چیست؟
    چند روزی غیبش می زند، ته ریش می‌گذارد و كلاه سر مي‌كند و ...
  •  
  • نخستین تصاویر «دوازده سال یک برده» با نقش‌آفرینی برد پیت و مایکل فاسبیندر را ببينيد
    فیلمبرداری «دوازده سال یک برده» به کارگردان ا ستیو مکوئین تمام شد
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • متن كامل نوشته‌اي كه باعث ناراحتي لادن طباطبايي و خداحافظي از دنياي بازيگري شد
    رونمایی از کلفت لادن طباطبایی یا «بفرمایید مهدکودک»!

  • عذرخواهي كارگردان «شام ايراني» از بازيگران زن مجموعه و واكنش به حواشي قسمت اخیر
    شرمنده‌ام از برخی چشمان ناپاک!/ حق مالی و معنوی هنرمندان بیش از این است

  • مطلب «رونمایی از کلفت لادن طباطبایی» باعث خداحافظي اين بازيگر از سينما و تلويزيون شد
    یک باربیکیو ساده به چشم‌شان آمده و آن‌قدر بی‌ادب هستند كه خانم همراه من را کلفت خطاب می‌کنند/لابد سکته می‌کنند اگر بفهمند من چهار زبان دیگر غیر از فارسی بلدم!

  • حاشيه‌سازي ديرهنگام براي كم‌رنگ‌كردن تلاش اهالي سينما در كمك به زلزله‌زدگان است؟
    عليرام نورايي: این یکی انگار خیلی ناراحت بود که دستور به اخراج من داد/ كمال تبريزي: در حالی‌که بسیاری ایستاده بودند، این آقا که اصلا نمی شناختمش و نمی‌دانم کجا بازی کرده ‌بدون اجازه پشت یکی از صندوق‌ها نشسته بود

  • سري جديد عكس‌هاي «چ» منتشر شد
    اولين تصوير از فريبرز عرب‌نيا با گريم دكتر مصطفي چمران در كنار ابراهيم حاتمي‌كيا

  • عكس‌هاي اختصاصي محسن هردان از حضور سينماگران براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي به زلزله‌زدگان آذربايجان
    اولين تصاوير تلاش اهالي سينماي ايران را در "سينماي ما" ببينيد: چه كساني امروز پنج‌شنبه 26 مرداد مقابل سينما آزادي رفتند؟

  • بسته خبري "سينماي ما" از اعتراض‌هاي شديد به «خنده‌ بازار» با ادعاي اهانت بی‌سابقه شبکه سه به مرجع عالیقدر تشیع‌ + واكنش سازمان صدا و سيما
    بر این «گریه بازارِ» آشفته‌ بگریید/ اختاپوسِ بی‌تعهدی ‌یا بی‌سوادی‌ سر از درونِ دل سیمای خودمان برآورده و چنگ بر سیمای پاک بنیان‌گذاران حوزه‌های شیعه می‌کشد

  • هدیه عید سعید فطر "سینمای ما": تازه ترین تصاویر اختصاصی محسن هردان از حضور اهالی سینما برای جمع آوری کمک مردم به زلزله زدگان - قسمت پنجم
    لحظه های دوست داشتنی همراهی مردم و سینمای ایران برای کمک به هموطنان مصیبت زده

  • عكس‌هاي اختصاصي محسن هردان از حضور سينماگران براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي به زلزله‌زدگان آذربايجان - قسمت چهارم
    تصاوير امير قلعه‌نوعي بين اهالي سينماي ايران در "سينماي ما": نزديك به پانصدميليون ريال تا پايان پنج‌شنبه جمع‌آوري شد

  • عكس‌هاي اختصاصي محسن هردان از حضور سينماگران براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي به زلزله‌زدگان آذربايجان - قسمت دوم
    اولين تصاوير تلاش اهالي سينماي ايران را در "سينماي ما" ببينيد: نزديك به صد ميليون ريال تا عصر پنج‌شنبه جمع‌آوري شده است

  • برنیس بژو جایگزین ماریون کوتیار + زندگی‌نامه بازيگر كانديداي اسكار و همسر كارگردان برنده اسكار
    بازیگر زن فیلم جدید اصغر فرهادی تغییر کرد / علي مصفا به گروه بازيگران اضافه شد

  • نگاهي به رواج‌ و محبوبيت «سريال‌هاي تركيه» شبكه‌هاي ماهواره
    از استانبول با عشق ممنوع: سريال‌هاي تركيه‌اي چگونه ساخته و بازاريابي مي‌شوند؟

  • حاشیه‌های دیدار و مراسم افطار رئیس جمهور با تعدادی از اهالی سینما و تلویزیون + فهرست کامل حاضران در مراسم
    از درخواست رفع‌ مشکل بازیگر شبیه احمدی‌نژاد تا دفاع از ساخت «لاله»!

  • عكس‌هاي اختصاصي محسن هردان از حضور سينماگران براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي به زلزله‌زدگان آذربايجان - قسمت سوم
    تصاوير گروه دوم اهالي سينما را هم در "سينماي ما" ببينيد: چه كساني پنج‌شنبه شب 26مرداد مقابل سينما آزادي رفتند؟

  • حرف‌های داریوش خنجی، مدير فیلمبرداري مشهور ایرانی‌تبار درباره زادگاهش
    گروه خودم را برای فیلم جدید اصغر فرهادی پیشنهاد دادم

  • به نظر شما گلایه های جمشید هاشم‌پور از شرایط سینمای ایران واقعی است؟
    روی جلد تمام نشریات پر شده از تصاویر گلزار و جایی برای بازیگران واقعی نیست/ مگر سینمایی هم برای ما مانده که پرکار باشم؟

  • پوسترهاي فيلم تازه گلزار را ببينيد و قضاوت كنيد/سه عكس گلزار با سه مدل موي كاملاً متفاوت!
    تلقي سازندگان «تو و من» از سينما و گرافيك و هنرهاي بصري تا اين حد نازل است؟

  • باز هم حاشيه‌ براي هدیه تهرانی: اين‌بار حضور در اوين! / جزئيات محكوميت قضايي ستاره سينماي ما چيست؟
    وكيل بهزاد فراهاني‌پور: خانم تهرانی به هیچ عنوان برای شکایت ما دستگیر و زندانی نشده‌اند/ فردا 20 شهريور روز سرنوشت‌سازي‌ست

  • كارگردان «آرتيست» درباره همسرش برنيس بژو و بازيگر فيلم تازه اصغر فرهادي چه گفت+ آلبوم عكس
    به او گفتم اين نقش براي تو نوشته شده و بهترين نقشي است كه مي‌تواني بازي‌ كني/ كاري كن كه اين نقش مال خودت بشودد

  • فهرست حاضران در مراسم افطار و ديدار با محمود احمدي‌نژاد و اسفنديار رحيم مشايي
    ‌در ‌مهمانی خصوصی‌ رياست‌جمهوري با گروهي از اهالي سينما و تلويزيون چه گذشت؟

  • News
  • همراهي سينماي ايران با زلزله‌زدگان آذربايجان شرقي ادامه دارد
    خالقان كلاه قرمزي و دوستان 18 و 19 شهريور در تبريز/ پرويز پرستویی با كمك‌هاي مردمي و سينماگران مرکز مشاوره احداث ‌مي‌كند ‌
  •  
  • ناگفته‌هايي از «كلاه قرمزي و بچه ننه» و «قهوه تلخ»
    محمدرضا هدايتي: با «پسرعمه‌زا» دوباره بچه شدم
  •  
  • ‌مي‌گويند این عروسک‌های دوست‌داشتنی منجي سینما خواهند شد
    واقعاً کلاه قرمزی با‌ رفقايش سینماي ما را از مرگ نجات داد؟!
  •  
  • تخلفات در تهیه بسته نهایی و تكثير فیلم توقيفي نوروز: «گشت ارشاد» باز هم حاشيه‌ساز شد
    عليرضا سجادپور مي‌گويد از حضور «گشت ارشاد» در شبکه خانگی بی‌خبرم!/ صحنه‌هاي حذفي و مورددار فقط براي تهراني‌ها؟!
  •  
  • عرضه گسترده فیلم توقیفی در شبکه نمایش خانگی
    «گشت ارشاد» در تیراژ گسترده از سوی موسسه تصویرگستر پاسارگاد به شبکه نمایش خانگی عرضه شد
  •  
  • شهید چمران در کنار چهار کودک قد و نیم قد+عکس
    فیلمبرداری چ ادامه دارد
  •  
  • ظاهراً دو ماه حاشیه‌سازی و تهديد و جار و جنجال بی‌نتیجه بود!
    «لاله» بدون هیچ دست‌اندازی تخت‌گاز پیش می‌رود/ نتیجه تهدید كميسيون فرهنگي مجلس چه شد؟
  •  
  • رضا صادقي از انگيزه‌هاي بازيگري، جزئيات آلبوم جديد و حاشيه‌هاي عجيب اين روزهايش گفت‌
    قرار بود رضا صادقی باشم نه مارلون براندو! / کاراکتر اصلی فیلم خیلی با رضا صادقی فاصله دارد/ ‌آن‌قدر اخمو و بد اخلاق نیستم
  •  
  • عذرخواهي كارگردان «شام ايراني» از بازيگران زن مجموعه و واكنش به حواشي قسمت اخیر
    شرمنده‌ام از برخی چشمان ناپاک!/ حق مالی و معنوی هنرمندان بیش از این است
  •  
  • حاشيه‌سازي ديرهنگام براي كم‌رنگ‌كردن تلاش اهالي سينما در كمك به زلزله‌زدگان است؟
    عليرام نورايي: این یکی انگار خیلی ناراحت بود که دستور به اخراج من داد/ كمال تبريزي: در حالی‌که بسیاری ایستاده بودند، این آقا که اصلا نمی شناختمش و نمی‌دانم کجا بازی کرده ‌بدون اجازه پشت یکی از صندوق‌ها نشسته بود
  •  
  • امتياز كاربران "سينماي ما" به فيلم‌هاي اكران عيد فطر: از 1 تا 10 نمره به فيلم‌ها بدهيد
    رقابت «كلاه قرمزي و بچه ننه»، «ضد گلوله» و «بي‌خداحافظي» در بخش «فيلم‌هاي روي پرده» سايت شروع شد
  •  
  • نگاهي به رواج‌ و محبوبيت «سريال‌هاي تركيه» شبكه‌هاي ماهواره
    از استانبول با عشق ممنوع: سريال‌هاي تركيه‌اي چگونه ساخته و بازاريابي مي‌شوند؟
  •  
  • بسته خبري "سينماي ما" از اعتراض‌هاي شديد به «خنده‌ بازار» با ادعاي اهانت بی‌سابقه شبکه سه به مرجع عالیقدر تشیع‌ + واكنش سازمان صدا و سيما
    بر این «گریه بازارِ» آشفته‌ بگریید/ اختاپوسِ بی‌تعهدی ‌یا بی‌سوادی‌ سر از درونِ دل سیمای خودمان برآورده و چنگ بر سیمای پاک بنیان‌گذاران حوزه‌های شیعه می‌کشد
  •  
  • نگاهی به فیلم «بی‌خداحافظی» ساختهٔ احمد امینی
    شكست دوسويه پروژه ‌فرهيخته‌سازي‌ يك خواننده مردمي!
  •  
  • همكاري دوباره روح‌الله حجازي و گروه فيلم «زندگي خصوصي آقا و خانم ميم»
    حمید فرخ نژاد و هنگامه قاضیانی در «زندگی مشترک یک زوج میانسال» هم‌بازي شدند/ به‌زودي چند بازیگر مطرح دیگر به این زوج اضافه مي‌شوند
  •  
  • جزئيات تازه از توليد و اجراي يك برنامه براي پخش در شبكه نمايش خانگي
    سحر قريشي اولين بازيگري‌ست كه با «رالي ايراني» قرارداد بست/ مجری مسابقه بازیگر سینماست
  •  
  • تهیه‌کننده «کلاه قرمزی» ‌حذف شخصيت الاغ از اين مجموعه را تكذيب كرد
    از شنیدن این خبر تعجب کردم/ هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر حذف کاراکتر ‌جیگر‌ به ما ارائه نشده است
  •  
  • كارگردان و تهيه‌كننده از حواشي شباهت پروژه «فرمول» با «لاله» مي‌گويند:‌ زهره وطن‌خواه يا لاله صديق؟!
    اگر «لاله» با سرمايه دولت ساخته شود، من هم زندگي فائقه آتشين را مي‌سازم/ فيلم‌نامه «فرمول» را براساس سوره نساء و سخنان قرآن درباره زنان نوشتيم
  •  
  • الهام چرخنده و فرشید نوابی از دریافت مجوز «آکادمی موسیقی ایرانی»‌، اسامي داوران سرشناس و زمان پخش برنامه مي‌گويند
    باز هم تكذيب كپي‌برداري: کار ما ارژینال است و برگرفته از هیچ کدام از برنامه‌های معادل شبکه‌های ماهواره‌ای نیست
  •  
  • همه چيز درباره حواشي و الگوي ساخت و پخش «شام ايراني» در گفت‌وگو با بيژن بيرنگ
    شايد اين مجموعه در تلويزيون با مردم عادي هم توليد شود/ همه خانم‌ها و آقايان شركت‌كننده واقعاً آشپزي كردند!
  •  
    amar
    بازديد امروز: 55563
    بازديد ديروز: 182552
    متوسط بازديد هفته گذشته: 207832
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 431363884

       
    bottom banner


    asrejomeadv
    tablighat
     



     


    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Nokia

    i news
    هنرمندان سينما به هم نزديك‌تر شوند
    خدا عاقبت همه را به خير كند
    يك روز سينما را جدي بگيرند
    سينماي ايران صنعتي شود
    سينما آن‌قدر زنده بماند كه جوان‌هاي نسل‌ بعد‌ به راحتي فيلم بسازند
    كلنگ ساخت‌٢٠ سينماي جديد را بزنند
    هنرمندان سينما به هم نزديك‌تر شوند
    به براورده شدن هيچ آرزويي اميدي ندارم، در نتيجه آرزويي ندارم
    و ...
    سينماي ما- جمعی از مردم متدین  همزمان با شروع توزیع فیلم‌ سینمایی «گشت‌ ارشاد» در شبکه نمایش خانگی، به طرح شکایت از موضوع توزیع این فیلم در شبکه نمایش خانگی به دادسرای فرهنگ و رسانه شعبه 9 پرداختند. در این شکوائیه توقیف، توزیع و جمع‌آوری نسخه‌های این فیلم، همچنین محاکمه کسانی که...
    سينماي ما- پیش‌تولید فیلم سینمایی «حوض نقاشی» تازه‌ترین ساخته مازیار میری به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی آغاز شده و همچنان گروه سازنده در انتظار پروانه ساخت هستند. اين تهیه‌کننده با سابقه سینمای ایران درباره روند تولید فیلم گفت:...
    goldiran
    Main News
     
    هنرمندان سينما به هم نزديك‌تر شوند
    خدا عاقبت همه را به خير كند
    يك روز سينما را جدي بگيرند
    سينماي ايران صنعتي شود
    سينما آن‌قدر زنده بماند كه جوان‌هاي نسل‌ بعد‌ به راحتي فيلم بسازند
    كلنگ ساخت‌٢٠ سينماي جديد را بزنند
    هنرمندان سينما به هم نزديك‌تر شوند
    به براورده شدن هيچ آرزويي اميدي ندارم، در نتيجه آرزويي ندارم
    و ...
     
    سينماي ما- سعید نیکورزم: روزی بیضایی نوشت: «آن‌ها مرده‌اند و زندگی می‌کنند، ما زندگی می‌کنیم و مرده‌ایم». بیضایی این دیالوگ را در نمایشنامهٔ «ندبه» در وصف عروسک‌های بی‌جانی به کار می‌برد که دغدغه‌های فردی و اجتماعی مردم کوچه بازار از زبان آن‌ها به نمایش در می‌آید. کلاه قرمزی همچون...
     
    سينماي ما- جمعی از بسیجیان و رزمندگان و ایثارگران و خانواده‌های شهدا در نامه‌ای به برخی مسئولان کشور با اشاره به انتشار ویدئویی برخی فیلم‌های نامناسب با حمایت معاونت سینمایی ارشاد، خواستار برخورد قاطع با...
     
    سينماي ما- جمعی از مردم متدین  همزمان با شروع توزیع فیلم‌ سینمایی «گشت‌ ارشاد» در شبکه نمایش خانگی، به طرح شکایت از موضوع توزیع این فیلم در شبکه نمایش خانگی به دادسرای فرهنگ و رسانه شعبه 9 پرداختند. در این شکوائیه توقیف، توزیع و جمع‌آوری نسخه‌های این فیلم، همچنین محاکمه کسانی که...
     
    سينماي ما- ... در مورد ماهیت این مشکل حدسهایی وجود دارد که عدم رسوخ به قلعه برادران آقاگلیان، آن حدس‌ها را در حد گمانه زنی نگاه می‌دارد. اولین حدس این است که موسسه گلیان تصویر حقوق نمایش خانگی این فیلم را با قیمتی بالا‌تر از...
     
    سينماي ما- آنونس فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان و ‌تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی با ترانه‌ای درباره مادران ایرانی ساخته شد. این ترانه با صدای محمد اصفهانی و نگار جواهریان، سروده عبدالجبار کاکایی است و ‌به این ترتیب برای نخستین بار...
     
    سينماي ما- در شرايطي كه سينماي جهان و در كنارش سينماي ايران در حد بضاعتش مي‌كوشد تازه‌ترين امكانات و ابتكارات خلاقه را براي تبليغ فيلم‌ها به كار بگيرد، تماشاي پوسترهاي فيلم تازه محمدرضا گلزار و ساخته محمد بانكي از عجيب‌ترين اتفاق‌هاي ممكن است. كيفيت به‌شدت ضعيف، بدويت و....
     
    سينماي ما- فیلم سینمایی «بی‌تابی بیتا» جدیدترین ساخته مهرداد فرید قرار است نیمه دوم پاییز امسال روی پرده برود. این فیلم که پنجمین اثر بلند سینمایی فرید به حساب می‌آید پیش از این در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و این روزها با آماده شدن...
     
    سينماي ما- نخستین جشنواره بین‌المللی فیلمسازان مستقل «افق‌نو» شب گذشته در مراسم اختتامیه برگزیدگان خود را شناخت و جایزه بهترین فیلم جشنواره به «پرویز شیخ‌ طادی» به خاطر فیلم سینمایی «روزهای زندگی» رسید. در این مراسم که...
     
    سينماي ما- پیش‌تولید فیلم سینمایی «حوض نقاشی» تازه‌ترین ساخته مازیار میری به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی آغاز شده و همچنان گروه سازنده در انتظار پروانه ساخت هستند. اين تهیه‌کننده با سابقه سینمای ایران درباره روند تولید فیلم گفت:...
     
    سینماي ما- یزدان سلحشور: کارگردان لااقل به آن اندازه که 50 باری «همشهری کین» اورسن ولز را دیده تا دنباله منطقی نعمت نفتی بشود «همشهری رضا صادقی». رضا صادقی انتخاب خوبی بوده برای این فیلم و احتمالاً بهترین انتخاب ممکن، اما باید دید این همشهری کین ایرانی تا چه اندازه با قصه‌ای که برای رضا صادقی ساخته و پرداخته شده، همخوانی ...
     
    سينماي ما- حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا محمدرضا گلزار می‌تواند با عروسک «کلاه قرمزی» که دستمزد یک میلیاردی هم از کسی طلب نکرده، در جذب مخاطب و فروش فیلم رقابت کند؟ اگر فیلم «تو و من» در شرایط «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» اکران می‌شد، باز هم...
     
    سینمای ما - فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری در دو روز پایانی شصت و نهمین جشنواره فیلم ونیز در لیدو به نمایش درمی‌آید. «خانه پدری» یکی از 18 فیلمی است که در بخش جنبی «افق‌ها»ی این دوره جشنواره ونیز نمایش داده می‌شود. بنا به خبر يكي از كاربران سايت "سينماي ما" از محل جشنواره ونيز، اولين نمایش فيلم ...
     
    سينماي ما- اگر خانم طباطبایی امور منزل‌شان را به فرد دیگری سپرده‌اند، نه تنها جرم وجنایتی نکرده‌ بلکه یک کار درست و منطقی انجام داده زیرا افراد متمول می‌توانند به سایرین کمک کنند و با ایجاد شغل برای افراد عادی از کمبود و فقردر جامعه بکاهند. شما می‌دانید (بلاتشبیه!) خانم آنجلیناجولی ۶ تا بچه‌شان را چگونه بزرگ کرده است؟ هرکدام پرستارمخصوص و تعداد زیادی کارگر و آشپز و مستخدم مخصوص دارد وهیچ‌کس هم ایرادی نمی‌گیرد، چون احترام افراد در نوع شغلشان نیست. یک کلفت یا دکتر و مهندس و معلم و بازیگر و ...
     
    سينماي ما- حميدرضا نوروزي رئيس اتحاديه ويدئو رسانه گفت: «گشت ارشاد» پروانه نمایش از معاونت آثار گرفته و عرضه و توزیع آن بر اساس ضوابط وزارت ارشاد انجام شده اما خبری شنیدم از این که متأسفانه ...
     
    سينماي ما- دومین مزایده حقوقي عکس‌های هدیه تهرانی براي شكايت بهزاد فراهاني ۲۰ شهریورماه برپا خواهد شد و این در شرایطی است که اخیرا شایعاتی مبنی بر اینکه تهرانی این روز‌ها در زندان اوین دیده شده، منتشر شد. تهرانی ستاره سال‌های نه چندان دور سینمای ایران به اتهام...
     
    سينماي ما- محدثه واعظی‌پور: در اولین پنجشنبه‌ای که «کلاه قرمزی و بچه ننه» پس از کش و قوس فراوان روی پرده رفت، در یکی از سینماهای نمایش دهنده فیلم به تماشایش نشستم، جالب است که در سالن مملو از جمعیت بیشتر جوان‌هایی به دیدن فیلم آمده بودند که دهه ۷۰ بیننده برنامه تلویزیونی کلاه قرمزی بوده‌اند و هنوز وفادارانه...
     
    سينماي ما- فيلم سينمايي «بي‌خود و بي‌جهت» ساخته عبدالرضا كاهاني كه پس از نمايش‌‌ در جشنواره فجر سال قبل با مميزي و اصلاحاتي روبرو شده بود، سرانجام با انجام اصلاحات و بازبيني توسط اداره نظارت و ارزشيابي مجوز نمايش عمومي گرفت و در نوبت اكران است. در اين فيلم ...
     
    سینمای ما- «یک خانواده محترم» از تجربیات مسعود بخشی به عنوان نوجوانی که در دوران جنگ ایران و عراق بزرگ شد، ریشه گرفته و داستان مردی دانشگاهی است که پس از 22 سال زندگی در غرب به کشور خود ایران ...
     
    سينماي ما- قرارداد نمايش عمومي «بغض» در اكران دوم عيد فطر ثبت شده و به احتمال فراوان چهارشنبه همين هفته در صورت افتادن كف فروش فيلم هم‌گروهش راهي اكران خواهد شد. اين ساخته رضا درميشيان در جشنواره فجر مورد استقبال منتقدان و مردم قرار گرفت و همين روزها در دو جشنواره الف جهاني ورشو و مونترال ‌رقابت خواهد كرد. فيلم تماماً در...
    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : ایرج طهماسب
    (امتیاز 78,4/100 - 243 رأي)
    کارگردان : ‌احمد امینی
    (امتیاز 88,4/100 - 576 رأي)
    کارگردان : مصطفی کیایی
    (امتیاز 82,7/100 - 96 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    پاي خاطرات فرامرز قريبيان از «بيگانه بيا» و «گوزن ها» تا امروز
    پاي خاطرات فرامرز قريبيان از «بيگانه بيا» و «گوزن ها» تا امروز


    رفاقت از 9 سالگي با كيميايي
    "خاچكيان" تنها كسي بود كه ما را تحويل ‌گرفت

    دوران كودكي و نوجواني من در خيابان آبشار، بازارچه نواب و كوچه دردار سپري شد و تحصيلات ابتدايي را در دبستان "ترقي" و دوره دبيرستان را در دبيرستان "بدر" طي كردم. از 9 سالگي با مسعود كيميايي رفيق بودم و خانه‌هايمان كنار هم بود و در كوچه با هم بازي مي‌كرديم و بيشتر اوقات را با هم سپري مي‌كرديم و در دوران دبيرستان هم با هم هم‌كلاسي بوديم. از 13 سالگي بود كه به سينما علاقمند شدم و به همراه كيميايي و اسفنديار منفردزاده كه او هم در محله ما بود دنبال اين كار راه افتاديم و به دفاتر سينمايي سر مي‌زديم كه هيچ‌كس هم ما را تحويل نمي‌گرفت. در نهايت در سن 14 يا 15 سالگي بودم كه به "آژير فيلم" رسيديم كه مرحوم خاچكيان فيلم‌هايش را در آن‌جا مي‌ساخت و تنها كسي بود كه براي اولين بار ما را تحويل گرفت و استقبال خوبي از ما كرد. البته او هيچ‌وقت به وعده‌اش عمل نكرد اما همين كه به ما اميدواري داد بسيار خوشايند و لذت‌بخش بود. آن زمان هر چه فيلم آمريكايي اكران مي‌شد به ديدن آن مي‌رفتيم. سينماهاي "ركس" و "ايران" با كمپاني‌هاي آمريكايي مانند "متروگلدن" و "برادران وارنر" قرارداد داشتند و فيلم‌هاي آمريكايي را به صورت منظم اكران مي‌كردند و پاتوق ما آن‌جا بود. در كنار آن فيلم‌هاي فرانسوي، ايتاليايي و روسي را هم كه كارهاي شاخصي بودند مي‌ديديم از ميان فيلم‌هاي ايراني هم فقط كارهاي ساموئل خاچكيان را كه از نظر تكنيكي يك سر و گردن بالاتر از فيلم‌هاي آن زمان بودند را تماشا مي‌كرديم و گاهي هم آثاري از فرخ غفاري و ابراهيم گلستان مثل "شب قوزي" و "خشت و آينه" را مي‌ديديم و انتظار چنين فيلم‌هايي را مي‌كشيديم و معتقد بوديم اين‌ها تحولي را در سينماي ايراني بوجود خواهند آورد و واقعا هم آوردند.

    ورود به سينما با "بيگانه بيا"
    كيميايي قرار بود "زخمي‌ها" را به عنوان اولين كارش مقابل دوربين ببرد و من به اتفاق چند نفر ديگر از دوستان‌مان بازيگر آن باشيم و آگهي هم براي جذب سرمايه‌گذار در يك مجله سينمايي چاپ كرديم كه در نهايت سرمايه‌گذاري پيدا نشد تا اين‌كه آقاي خاچكيان "خداحافظ تهران" را براي "برادران اخوان" در مولن روژ مي‌ساخت و ما هم در سر صحنه اين فيلم حاضر مي‌شديم و گاهي وقت‌ها كيميايي نظراتي راجع به ديالوگ‌هاي فيلم به خاچكيان مي‌داد تا خاچكيان از او خواست تا به عنوان دستيار همكاري داشته باشد كه اين باعث آشنايي كيميايي با برادران اخوان شد و مقدمات ساخت "بيگانه بيا" اولين فيلم كيميايي فراهم شد. در آن سال‌ها تعداد محدودي تهيه‌كننده، كارگردان و بازيگر نقش اول بودند كه اين‌ها با هم كار مي‌كردند و هيچ‌كس را هم داخلشان راه نمي‌دادند و وقتي چنين موقعيتي براي كيميايي فراهم شد به وارد شدن به سينما اميدوار شدم. چون كيميايي سابقه كار نداشت قرار شد از او تست بگيرند و مقداري فيلم خام به همراه فيلمبرداري در اختيارش گذاشتند تا او يك سكانس را كارگرداني كند و در اين سكانس چند دقيقه‌اي من و احمدرضا احمدي كه دوستان آن موقع بوديم، براي اولين بار مقابل دوربين رفتيم و بازي كرديم و در حالي‌كه آن زمان موسيقي فيلم‌ها انتخابي بود، كيميايي از اسفنديار منفردزاده خواست تا براي همين فيلم تست موسيقي بسازد. كيميايي بعدهااز اين فيلم در تيتراژ فيلم "تجارت" استفاده كرد. در نهايت آن كار مورد پسند برادران اخوان قرار گرفت و قرار شد كيميايي "بيگانه بيا" را بسازد اما چون تجربه اول من در بازيگري بود با حضورم در فيلم موافقت نكردند و بهروز وثوقي كه آن زمان بازيگر مطرحي بود و فرخ ساجدي كه ارتباطي هم با تهيه‌كنندگان داشت به عنوان بازيگران نقش اول و دوم مقابل دوربين رفتند و من هم قرار شد دستيار كارگردان باشم و يك نقش خيلي كوتاه را هم در فيلم بازي كردم. بعد از "بيگانه بيا" نقش جوان اول فيلمي به نام "روزهاي تاريك يك مادر" توسط شخصي به نام زرندي به من پيشنهاد شد كه وقتي قصه‌اش را تعريف كرد، ديدم همان فيلم آمريكايي "مادام ايكس"است كه خودش هم گفت آن را ايراني كرده‌ايم و ديدم اگر در آن روال كار قرار گيرم مثل بقيه مي‌شوم و نمي‌خواستم كارم را با آن فيلم‌ها شروع كنم . مي دانستم اگر در آن نوع فيلم‌ها بازي كنم مسير ديگري مي روم كه برايم پذيرفته نبود و مي‌خواستم تفاوت داشته باشم براي همين تصميم گرفتم براي تحصيل در رشته بازيگري به آمريكا بروم.

    تحصيل بازيگري در "مدرسه ويژو آل آرت"
    براي رفتن به آمريكا خانواده‌ام وضع مالي چندان خوبي نداشت و پدر و مادرم نمي‌توانستند كمك مالي بكنند و كسي هم نبود من را كمك كند. 5500 تومان پول پاسپورت، خروجي و بليط هواپيما را از دايي‌هايم قرض كردم و با 50 دلاري كه از پسر و دختر عمه‌ام كادو گرفتم راهي آمريكا شدم و از روز اولي هم كه رسيدم شروع به كار كردم به طوري‌كه در تابستان‌ها سه شيفت كار مي‌كردم تا خرج تحصيل خود را فراهم كنم و با اين‌كه مشكلات زيادي داشتم اما آن‌قدر عاشق حرفه‌ي بازيگري بودم كه حاضر بودم هرگونه سختي را متحمل شوم تا به هدفم برسم تا اين‌كه بعد از سه سال و نيم در ترم آخر رشته بازيگري مدرسه ويژوآل آرت بودم كه نامه‌اي ازكيميايي كه آن زمان كارگردان معروفي شده بود و چند فيلم از جمله "قيصر"،"داش آكل" و "رضا موتوري" را ساخته بود به دستم رسيد تا براي بازي در فيلم "زخمي‌ها" به ايران برگردم و من هم كه عاشق بازيگري بودم فوري تصميم به بازگشت گرفتم. البته قبل از آن هم براي دستياري فيلم "قيصر"به من پيشنهاد بازگشت داده بود كه من قبول نكرده بودم."زخمي ها" داستانش شبيه فيلم "مرسدس" بود كه در نهايت ساخت آن ميسر نشد.

    خاك
    كيميايي درسال 52 فيلم "خاك" را بر اساس كتاب معروف محمود دولت آبادي ساخت كه من به همراه بهروز وثوقي در يكي از نقش‌هاي اصلي آن به نام "مصيب" بازي كردم و چون نقش خوبي داشتم مشخص شد كارم را بلدم و با اين فيلم خيلي‌ها من را شناختند . بعد از آن هم در فيلم "صلوه ظهر" به كارگرداني سعيد مطلبي بازي كردم. فيلمنامه اين فيلم را كه خواندم ديدم سنگين تر از كارهاي مرسوم آن دوران است ضمن اينكه مي خواستم همكاري با كارگردان هاي ديگر را هم تجربه كنم.

    گوزن‌ها و رسيدن به اوج شهرت
    در سال 54 و پس از بازي در نقش "قدرت" كه يك چريك شهري در فيلم "گوزن‌ها" بود، به خاطر ويژگي‌هايي كه اين نقش داشت تمام ايران من را شناختند. به طوري كه بعد از نمايش دوم اين فيلم در فستيوال بين‌المللي فيلم تهران در سينما "پارامون" كه با حضور عوامل فيلم انجام شد با وجود اين‌كه بهروز وثوقي كه آن زمان يك سوپراستار محسوب مي‌شد و در سالن حضور داشت اما بعد از پايان فيلم جوان‌هايي كه بودند سراغ من آمدند و روي دوششان بلندم كردند و تا ميدان كاخ بردند و "اسفنديار منفرزاده" با ماشينش دنبالم مي‌آمد تا من را زمين گذاشتند. يعني آن نقش، آنقدر تأثيرگذار بود كه بواسطه‌ي آن در ايران شاخته شدم. بعد از نمايش فيلم در فستيوال، فيلم توقيف شد و ساواك خواست پايان فيلم عوض شود و صبر كرديم تا تابستان و دوباره صحنه آخر را فيلمبرداري كرديم. آن‌ها مي‌گفتند اين شخص به جاي "چريك" بايد دزد باشد و براي دزد هم پليس خانه را محاصره نمي‌كند و بايد اهالي خانه باشند و يك افسر با يك پاسبان بيايند و دزد سالم دستگير شود كه با گرفتن اين صحنه‌ها ،فيلم اين‌گونه اكران عمومي شد، اما با وجود اين تغييرات مردم اين آدم را درك مي‌كردند. به همين دليل فيلم فروش فوق‌العاده‌اي داشت كه اگر با بليط‌هاي امروزي و جمعيت امروز سنجيده شود جزء پرفروش‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينماي ايران خواهد بود و به همين دليل هم فيلم ماندني شد. من براي بازي در اين فيلم 10 هزار تومان دستمزد گرفتم و وثوقي هم 120 هزار تومان گرفت. بعد از "گوزن‌ها" پيشنهادات زيادي به من شد، اما من بازي در آن نوع فيلم‌هايي كه آن زمان ساخته مي‌شد را بلد نبودم و خوشم هم نمي‌آمد. آن فيلم‌ها فرمول خاص خودش را داشت و بيشتر عشق و عاشقي و رقص و آوازي بود تنها چند كارگردان مطرح مثل كيميايي، مهرجويي و بيضايي بودند كه كارشان را شروع كرده بودند و كارهاي متفاوتي مي‌ساختند كه بازي در اين‌ها هم هميشه برايم پيش نمي‌آمد. كيميايي كه سالي يك فيلم مي‌ساخت كه به من پيشنهاد بازي مي‌داد و ساير اين كارگردان‌ها هم يا گروه خودشان را داشتند و يا نقش مناسبي براي من نداشتند. به همين دليل كمتر كار مي‌كردم و نقش‌هاي متداول آن روزها را هم قبول نمي‌كردم. سال 56 در اولين فيلم بلند محمدعلي نجفي به نام "جنگ اطهر" در نقش يك آموزگار انقلابي بازي كردم و آخرين كارم در قبل از انقلاب فيلم "سايه‌هاي بلند باد" به كارگرداني بهمن فرمان آرا بود كه فيلمبرداريش ارديهبشت سال 57 به اتمام رسيد.

    يك بازيگر كافي نيست، فقط بازيگر خوبي باشد تا مطرح شود
    خودم معتقدم كارهاي زير متوسط هم بازي كردم، اما همه اينها آگاهانه بوده و مربوط به حرفه بازيگري مي‌شود، يك بازيگر هميشه تنها كافي نيست كه بازيگر خوبي باشد تا مطرح شود. بازيگر مسائل جنبي زيادي هم دارد كه بعضي‌ها به آن آگاهند و بعضي‌ها هم نيستند و آنهايي هم كه مي‌دانند ماندگارتر مي‌شوند. من فيلم‌هايي كه خوب نبودند را آگاهانه بازي كردم، اما به دليل اينكه فكر مي‌كردم فروش خوبي خواهند داشت، آنها را بازي كردم و معتقدم فيلم بايد خوب باشد و اگر فروش نكند، مهم نيست و يا اگر فيلم خوبي نيست اما فروش خوبي دارد، قطعا كمكي براي سينما است اما اعتقادي به فيلم‌هاي خنثي ندارم.

    "جدال در تاسوكي" را براي كارگرداني ساختم
    در سال 65 "جدال در تاسوكي" را به اين دليل ساختم كه به نوعي وارد حيطه كارگرداني بشوم و با همه مشكلات آن زمان اين فيلم ساخته شد. در حاليكه نقش اصلي براي خود من نوشته شده بود، اما مسوولان وقت سينما در دوره رياست "آقاي انوار" اجازه نداند، خود من بازي كنم و گفتند يك نفر نمي‌تواند چند كار انجام دهد، بنابراين فقط كارگرداني كردم به هر حال با توجه به اينكه فيلم‌هايي كه بازي كرده بودم همه سودآور بودند عدم حضورم در فيلم خودم باعث شد كه اين فيلم زياد سودآور نباشد. براي فيلم "قانون" كه كاري پليسي بود به عنوان بازيگر سراغم آمدند و وقتي فهميدم كارگردان چه كسي است، ديدم نمي‌توانم با آن كار كنم و عذرخواهي كردم بعد از مدتي به سراغم آمدند كه با آن كارگردان به توافق نرسيديم و خودت آنرا بساز كه اين فيلم هم مورد علاقه‌ام نبود، اما فيلم "چشم‌هايش" را خودم انتخاب كردم و مسعود جعفري جوزاني قرار شد فيلمنامه‌اي آن را بنويسد كه ساختش در توان من باشد و با توجه به فيلمنامه خوبي كه در اختيار داشتم سعي كردم در حد توان خودم فيلم خوبي ساخته شود، هر چند كه در زمان اكران به خاطر كم لطفي مسوولان خوب نفروخت و به همين دليل نتوانستم فيلم بعدي‌ام را بسازم. با "چشم‌هايش" اولين جايزه بين‌المللي خودم را از فستيوال فيلم "زيمبابوه" گرفتم.

    بازي در "رقص در غبار"
    سينماي ايران به جوانان با استعداد نياز دارد
    من هميشه طرفدار جوانها بوده‌ام و معتقدم سينماي ايران احتياج زيادي به جوانهاي با استعداد دارد، به همين دليل هم از افرادي كه فيلم اول خود را مي‌خواهند بسازند با شناختي كه از سابقه كاري‌شان دارم و فيلمنامه‌اي كه در اختيارم مي‌گذارند استقبال مي‌كنم. آقاي فرهادي از آن نوع فيلمسازاني است كه از همكاري با او بسيار راضي هستم. "رقص در غبار" فيلم بسيار موفقي است كه همه جاي دنيا هم مطرح شد و خود من سه جايزه براي آن فيلم گرفتم كه مهمترين آن جايزه بين‌المللي مسكو بود و در آسيا پاسفيك و جشن خانه سينما هم جايزه گرفت. اما متاسفانه فروش خوبي در ايران نداشت و اين جاي تاسف است كه بايد ببينيم چرا از اين نوع فيلم‌ها، مردم استقبال نمي‌كنند و از فيلم‌هاي حادثه‌اي بيشتر استقبال مي‌شود و متاسفانه فيلمي مثل "رقص در غبار" مهجور مي‌ماند. "شهر زيبا" را هم با فرهادي كار كردم كه آن هم فيلم خوبي است ولي در فروش موفق نبود. در "شهر زيبا" نقشم كوتاه است اما حساس و اصلي است و نمي‌شود يك سكانس از آن را حذف كرد.

    در بازيگري اگر كسي سراغت نيايد بسيار دردناك است
    بزرگ‌ترين بازيگران دنيا هم گاهي مجبور مي‌شوند....
    سال 83 چند فيلمنامه به دستم رسيد كه از هيچ‌كدام خوشم نيامد و در آن سال يك فيلم هم كار نكردم. در سال 84 فيلمنامه "روياي خيس" به دستم رسيد كه ديدم اگر همين را هم كار نكنم، امسال هم كاري ندارم. يك هنرپيشه سينما بايد همه اينها را در نظر داشته باشد و فقط نمي‌تواند فيلم خوب بازي كند. بزرگ‌ترين بازيگران دنيا هم گاهي مجبور به پذيرش كارهايي مي‌شوند. منتقدين و تماشاگران بايد به نوعي حضور بازيگر را حس كنند و اگر قرار باشد بنشينم و كاري كه خوشم بيايد را بازي كنم، ممكن است 2 سال بيكار بمانم و تمام شوم و ديگر كسي سراغم نيايد و در اين حرفه اگر به سراغت نيايند بسيار دردناك است. خودم هم مي‌دانم ممكن است يك فيلم اصلا مناسب من نباشد اما بعضي مواقع به عنوان بازيگر مجبور هستي بازي كني. در "روياي خيس" بازيگر معروف فقط من بودم و با توجه به فروشي كه داشت بيننده متوجه مي‌شود كه فيلم‌هاي من هنوز ضرر نمي‌دهد.

    "رييس" بهترين كار كيميايي بعد از انقلاب است
    من بعد از انقلاب "تجارت"و"رد پاي گرگ" را با كيميايي كار كردم و بعد از آن ديگر تمام نقش‌هاي اصلي فيلم‌هاي كيميايي جوان شدند و به سن من نمي‌خوردند ما رفيق‌هاي قديمي هستيم و همانطور كه من خوشحال مي‌شوم فكر مي‌كنم كيميايي هم خوشحال مي‌شود هر دو با هم كار كنيم و هيچ وقت مشكلي با هم نداشته‌ايم. فيلم "رييس" و بازي‌ام در آن را خيلي دوست دارم و فكر مي‌كنم يكي از بهترين كارهاي كيميايي در بعد از انقلاب است. در اين فيلم صحنه‌اي است كه به اتفاق امين تارخ به "سينما ركس" مي‌رويم و در واقع آن دو دوست دقيقا خود من وكيميايي هستيم و در دوران نوجواني چهارشنبه‌ها كه فيلم‌هاي جديد مي‌آمد به اتفاق هم بعد ازمدرسه به سينما مي‌رفتيم. در دوره‌اي خانه ما از محل خيابان ري به انتهاي خيابان جمهوري تغيير مكان داد و چون با سينما فاصله افتاد همان چهارشنبه‌ها ساعت 4 در دالون سينما ركس قرار مي‌گذاشتيم و بعد كه همديگر را مي‌ديديم. به داخل سينما مي‌رفتيم بنابراين آن صحنه را خيلي دوست دارم و واقعا گريه‌ام گرفت. كار با كيميايي بسيار راحت است و او به تمرين كردن زياد اعتقاد ندارد وخود من هم در سينما معتقد به تمرين نيستم بازيگر كارش حسي است و اگر تمرين كند حس از بين مي‌رود و كار مكانيكي مي‌شود. كيميايي بازيگرش را خيلي خوب هدايت مي‌كند و همه بهترين بازيشان را انجام مي‌دهند، نقشي هم كه براي بازيگر مي نويسد و ديالوگ‌هايي كه در دهان او مي‌گذارد بسيار مناسب انتخاب مي‌كند و براي خود من تا به حال پيش نيامده كه به طور مثال اگر قرار باشد در صحنه‌اي تحت تاثير قرار بگيرم و اشكي در آيد از وسايل مصنوعي استفاده كنم و تمام صحنه‌ها به طور طبيعي اتفاق مي‌افتد.

    خودم را بازيگر سينما مي‌دانم و از آن لذت مي‌برم
    هيچ وقت علاقه نداشتم كار تئاتر انجام بدهم و خودم را بازيگر سينما مي‌دانم، همانطور كه بازيگر سريال و فيلم‌هاي 90 دقيقه‌اي هم نمي‌دانم. از بازيگر سينما بودن است كه لذت‌ مي‌برم و عشق من به اين حرفه است. تئاتر از حوصله من خارج است و هيچ وقت هم وسوسه نشدم آنرا تجربه كنم.

    سينما جاي رقابت دوستانه و سالم است
    جوان‌هايي كه الان كار بازيگري مي‌كنند با استعداد هستند. بايد جوان‌ها وارد سينما شوند و كساني كه استعداد درست دارند بيايند و نمونه شوند. سينما جاي رقابت‌هاي درست، دوستانه و سالم است. الان وضعيت براي جوان ها بسيار خوب شده است و مدرسه‌هاي بازيگري متفاوتي بوجود آمده است در زمان ما فقط يك هنرهاي دراماتيك بود كه آن هم به اداره تئاتر مربوط مي‌شد. خوشبختانه امروز مدارس زيادي باز شده كه راه را براي جوانها باز كرده و سينماي پذيراي جوان‌ها است. سينما متعلق به جوان‌هاست و جاي ما را آنها بايد پر كنند، الان نوع ديد خانواده‌ها هم نسبت به سينما عوض شده است. در زماني كه نوجوان بودم مشكلاتي با خانواده‌مان داشتيم به خصوص اينكه خانواده من مذهبي بودند و حتي مي گفتند اين حرفه مطربي است. خيلي‌ها دوست دارند به سينما بيايند و فكر مي‌كنند همين‌جوري راحت است اما كسي كه علاقه و عشق واقعي به سينما داشته باشد خودش راهش را پيدا مي‌كند همانجور كه ما بدون هيچ كمكي پيدا كرديم.

    تدريس بازيگري را دوست ندارم
    حرفه من بازيگري سينماست و عاشق اين كار هستم، اما اصلا تدريس را دوست ندارم. البته الان كار تدريس بازيگري بسيار زياد شده و شايد درآمدي هم داشته باشد، اما من آن را يك حرفه مي‌دانم و معتقدم كار من نيست. من هم دنبال اينكه تدريسي داشته باشم نيستم. آقاي كيميايي بارها اصرار داشته براي من كلاس بگذارد و تدريس داشته باشم، اما گفتم اصلا نمي‌توانم، من اصلا اهل كلاس نيستم و همانطور كه در دوران دبيرستان شاگرد خوبي نبودم، استاد خوبي هم نمي‌توانم باشم.

    الگوبرداري در بازيگري صحيح نيست
    نوع و سبك بازي من آمريكايي است و از دوره نوجواني تا به امروز به چند نسل از بازيگران آمريكا علاقه داشته‌ام. در نوجواني "اسپنسر تريسي" و "گري كوپر" بودند و در دوره‌هاي بعد "برت لنكستر"، "كرك داگلاس"، "پل نيومن" و "مارلون براندو" و دوباره بعد از آن "آل پاچينو"، "رابرت دنيرو"، "هريستون فورد" بازيگران مورد علاقه‌ام بوده‌اند اما هيچ وقت از آنها الگو نگرفتم و هميشه سعي كردم خودم باشم. الگوبرداري صحيح نيست و هميشه آدم‌ بايد خودش باشد، بايد فكر كني اين شخصيت چي است و خودت را در آن قالب بگذاري.

    همكاري با حاتمي و تقوايي
    در فيلم "جهان پهلوان" زنده‌ياد علي حاتمي قرار بود، نقش مربي تختي را بازي كنم كه حتي مهم‌تر از نقش خود تختي بود كه به سرانجام نرسيد. در فيلم "زنگي و رومي" هم كه نوشته فوق‌العاده‌اي داشت آقاي تقوايي نقش خيلي زيبايي كه خيلي آنرا دوست داشتم به من سپرده بودند تا در كنار آقاي راد و خانم تهراني آنرا بازي كنم كه قبل از اينكه بازيگران اصلي مقابل دوربين بروند فيلم خوابيد. ناصر تقوايي يكي از بهترين كارگردان‌هاي اين مملكت است و متاسفانه هنوز پيش نيامده با او كار كنم.

    محمد سام قريبيان
    پسرم محمد سام كه الان 33 سال دارد، پس از حضور در فيلم‌هايي مثل "گردباد"، "جدال در تاسوكي"، "شكار خاموش" و "ترانزيت" نشان داد كه خيلي به سينما علاقه دارد، ضمن آنكه به عنوان مجري در تلويزيون هم فعاليت داشت. خودش تصميم گرفت به آمريكا برود و در رشته سينما تحصيل كند، من فقط برايش توضيح دادم كه زمانه عوض شده است و به صرف اينكه من پدرت هستم دوست ندارم در اين حرفه باشي و ممكن است بعد از مدتي از بين بروي كه الان در "يوسيل" دوره فوق ليسانس سينما را طي مي‌كند.

    احساساتم در بازيگري را از طريق چشمهايم بروز مي‌دهم
    بروز دادن تمام احساسات و درونيات از چشم‌هايم را يكي از ويژگي‌هاي بازي من مي‌دانند. "چشم" در سينما خيلي مهم است و بازيگران زيادي در دنيا هستند كه باچشم‌هايشان زياد كار مي‌كنند. تصوير سينما، چشم‌ها را بهتر از همه چيز مي‌بيند و شما مي‌تواني با چشم خود خيلي چيزها را انتقال بدهي كه با چيزهاي ديگر نمي‌توان انتقال داد.

    ترجيح مي‌دهم در سبك "چشمهايش" فيلم بسازم
    ترجيح مي‌دهم اگر قرار است فيلم ديگري را بسازم در تهيه‌اش شراكت داشته باشم تا بتوانم مطابق ميل خودم كار كنم. به خصوص بعد از فيلم "چشم‌هايش" تلاش خواهم كرد كار بعدي‌ام در همان سبك باشد واگر بهتر نباشد، حداقل در همان سطح باشد. هنوز سناريويي ندارم اما مسعود كيميايي چند طرح خوب دارد كه قول داده فيلمنامه‌اي را به من بدهد و خيلي مايلم آنرا بسازم.

    شنبه,10 شهریور 1386 - 17:5:49

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو

    نظرات

    در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
    حميد
    يکشنبه 11 شهريور 1386 - 21:55
    -1
    موافقم مخالفم
     

    خاچيكيان درسته نه خاچكيان

    اونوقت توقع دارين حرمت قديميها تو اين سايت حفظ بشه ...

    farhadi
    دوشنبه 12 شهريور 1386 - 17:43
    4
    موافقم مخالفم
     

    باسلام وتشكرازشما

    ضمن آرزوي سلامتي براي آقاي قريبيان .اين هنرمندخون گرم ودوست داشتني وبه انتظاركارهاي بيشتروبهترازاو.

    محمد صغیر الشعرایی
    چهارشنبه 25 شهريور 1388 - 23:7
    -1
    موافقم مخالفم
     
    پاي خاطرات فرامرز قريبيان از «بيگانه بيا» و «گوزن ها» تا امروز

    به نظر من بهترین بازیگر سینمای ایران همین فرامرز قریبیان است.

    احسان
    چهارشنبه 19 آبان 1389 - 14:3
    -1
    موافقم مخالفم
     

    با تشکر واحترام فراوان برای قریبیان و صبوری ها و پشتکاریاش

    از تربت سمندر

    بلال ابراهیمی
    يکشنبه 30 بهمن 1390 - 12:39
    2
    موافقم مخالفم
     

    با سلام

    فرامرز قریبیان هنرمند غریبی است نمی دونم چرا هیچ وقت تو انظار ظاهر نمی شه خیلی بی حاشیه و بنظر من کمی مرموز هستش نمی دونم چرا می خواد خودشو مخفی کنه شاید از محبوبیت می ترسه به هر حال خیلی دوست داشتنیه

    مسلم
    جمعه 10 شهريور 1391 - 12:42
    0
    موافقم مخالفم
     

    من عاشق قريبيان هستم جانم فداي او باد

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات